collapse

Auteur Topic: Oktober 2012  (gelezen 193882 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #125 Gepost op: 20 juni 2012, 16:26:40 »
@snoepjesbuffet de witte muizen liggen hier al op zolder :) Netzoals de paarse dynamietstaafjes van de look o look, paarse snoepjes van Katja, viooltjeszuurtjes, paarse mentos, in een paars papiertje verpakte bonbons, pepermuntjes, soft bites (van de fudge snoepjes met een witlaagje) en witte mashmallows. We hebben ook al kleine verpakte milka chocolaatjes gevonden, maar die halen we wel in september.
Een keer bij de jamin binnenlopen hebben we eigenlijk nog niets eens gedaan, misschien moeten we dat ook nog maar eens doen. En selectief snoepjes scheppen is dan ook wel een optie.

@wefoundlove Hoop dat de nieuwe locatie bevalt.

@kaatje lukt het met je 101 redenen boekje? Ik heb inmiddels 61 redenen, maar ik ga er losse kaartjes van maken. Ik vond een boekje wel heel erg lastig vullen.
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2012, 16:35:12 door Marianne121012 »

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #126 Gepost op: 21 juni 2012, 20:49:38 »
Als ik dat zo lees, kunnen we nog wel even wachten met de kaartjes dus ... September gaat wel lukken...

@Kaatje; goed bezig geweest lees ik! En wat bijzonder dat jullie de giften aan een goed doel willen schenken...
Loop inderdaad op een basisschool stage, groep 3.. Heerlijke kinders... Kan me nu al druk maken over het feit dat ik straks afscheid van ze moet nemen...
@Marianne; goed bezig geweest lees ik nu je thuiszit! En wat leuk dat je over twee weken je jurk al weer mag passen.. Spannend!
@Octoberbride; gezellig dat je er weer bent.. Ik ben op het moment ook niet heel actief hoor.. Lees een beetje selectief nu...

Wat onze bruiloft betreft... Wij houden het klein.. Hebben 's avonds iets van 50-60 gasten... We hebben al wel wat geregeld hoor, en er is 'in mijn hoofd' ook al veel 'klaar' als in vormgegeven... Maar echt concreet dingen klaar, nee niet heel veel (denk ik)... Klein lijstje:
Jurk ([size="1"]en pak[/size]).. [size="1"](geen commentaar) [/size]
[size="2"]Ringen zijn al wel gekocht, liggen al in huis, gegraveerd en al.[/size]
[size="2"]Auto, die is van ons zelf, zal t.z.t. nog even door de wasstraat heen moeten.[/size]
[size="2"]Bloemen, daar heb ik nog geen idee van.. Zag hier op het forum JM2012 die haar eigen 'kunst'boeket had gemaakt en dat leek me eigenlijk wel wat.[/size]
[size="2"]Fotograaf hebben we wel afge/besproken. Het is een vriend van ons, maar weet nou niet zo goed hoeveel het mij gaat kosten. Dus moet het nog even goed met het afspreken...[/size]
[size="2"]Locatie is besproken.[/size]
[size="2"]Muziek zijn we mee in onderhandeling.[/size]
[size="2"]Taart, nog niet.. zit in dubio of ik hem zelf ga maken of niet.[/size]
[size="2"]Kaarten, heb ik een idee van, maar nog niet gemaakt en besteld.[/size]
[size="2"]Kerk is besproken, alleen wil graag nog een uurtje later. Dominee moet ik nog steeds contacten, we hebben namelijk geen dominee meer (zucht...)...[/size]
[size="2"]Gemeente is nog niet besproken, maar daar maak ik me niet druk over... We wonen in een gemeente van 10.000 inwoners, dus er zal wel niemand zo gek zijn om op dezelfde dag op dezelfde tijd te trouwen [/size] .
Getuigen en ceremoniemeester zijn gevraagd.
Bedankjes, nog geen idee..
Gastenboek, wil ik eigenlijk zoiets als Veer had gepost.. Ik moet eens kijken hoe ik dat wil gaan doen... Of zelf, mijn moeder.. of anders bestellen...
Zoontje krijgt 'gewoon' mooie kleren, stoere spencer, spijkerbroek en een mooi blouseje, maar dat kan ik beter tegen die tijd kopen...

Als ik het zo bekijk, valt het best mee :wink:

@Duurtnogeven (ha ha wanneer heb je deze naam bedacht? Je kan 'm al bijna veranderen in Duurtnietlangmeer  :) )


We hebben een DJ die heeft zich zelf aangeboden dat is de man van iemand die ik al meer dan 17 jaar ken dankzij Clouseau. Heel erg leuk.
Ik ben jaloers........ (op het feit dat jij Clouseau kent dan he..)

wefoundlove

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 46
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #127 Gepost op: 21 juni 2012, 23:33:09 »
Hoihoi

De locatie is helemaal top!
Hebben toch gekozen voor een all in.(het zijn bekende van mij, dus heb ik een beetje mijn smetvrees aan de kant gezet)
Zijn voor 140 avond gasten z'n €2800,- kwijt. (Bier,wijn,fris,koffie,thee,malibu,apfelcorn,boswandeling enz. alleen bacardi en whiskey niet) En 8 soorten hapjes  Ben helemaal blij dus!!


@Duurtnogeven
Succes nog met de voorbereidingen..

Heb je zoveel moeite met een jurk vinden of heb je nog niet gekeken?
Wij kunnen nu eindelijk beginnen met alles definitief te maken..  Gelukkig.

Zal blij zijn als dat achter de rug is.. Heb het eerlijk gezegt wel gehad nu :wub:

xx

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #128 Gepost op: 22 juni 2012, 09:33:34 »
@wefoundlove
Gelukkig zeg dat deze locatie goed bevallen is. Ik kan me voorstellen dat je daar heel blij mee bent. Het is toch een van de belangrijkere dingen.

@duurtnogeven
Jij kunt nog lekker veel doen.
Voor het boeket zou je eens bij de pompoenzaden en deco shop kunnen kijken. Daar ga ik de bloemen ook bestellen. Moet ik komende week even doen, want dan ben ik weer veel thuis.

Qua gastenboek moeten wij ook nog gaan bedenken wat we willen.
Verder ben ik net begonnen aan ons draaiboek. Ik moet alleen nog even bedenken wat handig is. Zijn jullie al aan een soort draaiboek begonnen?

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #129 Gepost op: 22 juni 2012, 10:05:00 »
-Kaatje Jullie kinderen zijn inderdaad een stuk groter. Fijn dat ze zo betrokken bij het huwelijk zijn en daarmee ook achter jullie huwelijk staan dat is toch super fijn! Zou onze meisjes ook een ring willen geven maar As vind dat geen goed idee.

 -OctoberBride ik wil ook proberen max een euro per bedankje. Mijn uitnodigingen gingen bijna 5 euro per stuk kosten en dat vond ik veel te veel.

 
Als ik dat zo lees, kunnen we nog wel even wachten met de kaartjes dus ... September gaat wel lukken...


Ik ben jaloers........ (op het feit dat jij Clouseau kent dan he..)


Succes met alle voorbereidingen. September dan gaan wij trouwen.


Kennen dat is wel een heel groot woord. Ik ben in een periode met vriendinnen naar heel veel Clouseau concerten geweest. En op de Clouseau concerten heb je een standje van de merchandise en die word gedaan niet door Clouseau maar een bedrijfje dat voor verschillende bands enz. de merchandise verzorgt. Als je zo vaak gaat dan leer je de mensen kennen dei in het standje staan door dat je regelmatig een babbeltje mee maakt. Een mevrouw ken ik dus al 17 jaar daardoor en haar man is DJ al meer dan 30 jaar. Ze is een van mijn Facebook vrienden zo wist dat ik ging trouwen en had mij verteld ik ken een DJ. En nu komt haar man op onze trouw als DJ en zij komt zeer waarschijnlijk mee omdat ze ons zeker wel zien op onze trouw.

We hadden een vast groepje waar we naar heel veel concerten in NL en B gingen. En ik was altijd graag in B en daardoor was de stap om naar B te gaan wonen niet groot zeker toen ik geen baan. Plan was samen met een vriendin een huis te huren. Maar die bedacht haar en ik ging naar een andere woning. Ik had er werk gevonden en dankzij dat werk ging ik met een daar gekregen vriendin op stap en leerde mijn as kennen. En toen langzaam werden we verliefd, samenwonen, drie kinderen en dan in september trouwen.

Na de concerten gingen we op de foto met Koen, Kris en de bandleden. Was altijd gezellig wachten met een leuke groep meiden. Beetje kletsen en plezier maken. Met de bandleden vaak een praatje gemaakt die zullen me nog wel herkennen en ik denk Koen en Kris ook wel. Het was een leuke tijd. Nu heeft Clouseau een lange pauze. Vroeger ging ik veel maar met het moeder worden is dat een stuk minder geworden. Maar wanneer ze weer optreden ga ik zeker naar een optreden toe alleen niet meer naar zo veel als vroeger. :wink:

Het is dankzij het fan zijn van Clouseau dat ik België heb leren kennen en mijn grote liefde.

misseagle

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #130 Gepost op: 22 juni 2012, 10:44:15 »
Leuk zeg Veer.
Ik was vroeger ook gek op Clouseau (nu nog wel hoor :wink:) en ben naar 1 concert geweest hier in Eindhoven.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #131 Gepost op: 22 juni 2012, 14:35:35 »
Ha allemaal!

@Wefoundlove Fijn dat de locatie goed is en je je er prettig voelt!

@Duurtnogeven Leuk, groep 3! Onze jongste zit in groep 4, groep 3 vond ik altijd al zo'n leuke tussengroep tussen het lieve kleuterwerk en het echte schoolwerk, een leuke mix en eindelijk leren lezen en schrijven. Ze maken zo'n enorme sprong dat schooljaar, echt leuk. Veel plezier de laatste drukke weekjes! En wat betreft het trouwen en je lijst(tje  :biggrin: ) Ach dat komt allemaal wel goed toch? Waren jullie het nou die al een partnerschap hebben en je vriend nog niet wist of hij het officieel wilde laten overzetten? Maakt dat dan nog uit voor de ceremonie? Maar de kerk was het belangrijkste toch dacht ik?

@Marianne, oehhhhh dat klinkt lekker zeg, het glazuur kriebelt al op mijn tanden als ik het lees! Ik dacht ook direct aan Jamin trouwens en anders eens naar een snoepwinkel gaan of bij Jamin vragen of ze speciaal wat paars/zilver snoep willen bestellen?
Ik heb al 101 'waarom ik met je trouw'-redenen op papier staan. Ik maak mijn fotoboeken op de Hema-site en heb nu voor een kleine variant gekozen. Mooie foto's van ons en de kids van de afgelopen 10 jaar, de trouwlocatie, het vertellen over ons trouwen aan de kids etc.. Met daartussen de redenen! 't Wordt vast mooi  :rolleyes: Ga je de kaartjes 1 voor 1 geven? Kan je ze altijd daarna nog perforeren en met een mooi lint aan elkaar maken bijvoorbeeld. Hoest met de studie? En knap als je dat mooie boeket zelf kan maken!

@Octoberbride Moet je vaak voor je werk naar het buitenland? En heb je al een idee voor jullie bedankje? Knap als je het onder de 1 euro kan houden!

@Veer leuk Clouseau, echt wel van heel lang geleden, ha ha, maar begrijp dat ze nog steeds optreden (behalve nu dan even). Laatste hit in Nederland was dacht ik toen ik studeerde, waaaayyyyyyyy back....


Wij hebben nog geen gedetailleerd draaiboek, weet ook niet wat daar allemaal in moet. Alles van minuut tot minuut? Weet wel dat de fotograaf er ook 1 verwacht bij ons.

Ons gastenboek maak ik denk ik ook van een fotoboek met eigen foto's met ertussen tekstruimtes. Moet alleen eens proberen of het niet doorschijnt als je op dat papier schrijft.

Verder nog geen idee over boeket. We maken de uitnodigng in groen, wit en oranje dus ik denk dat het zoiets gaat worden. Staat denk ik ook mooi bij mijn jurk. Dus toch eigenlijk wel een idee, maar absoluut nog geen details... Wilde eerst geen corsages doen, blijken de kids dat erg leuk te vinden, dus misschien alleen voor het gezin. Niet voor de 66 daggasten in elk geval..

Volgende week donderdag gesprek met iemand van de 'DJclub'. Wat we willen, welke soort muziek etc. Dan gaat hij er de juiste DJ bij zoeken voor ons.

Morgen op een BBQ zie ik onze CM, ze had vragen dus ik ben benieuwd! Vrees dat ze adressen wil zien, maar die lijst heb ik nog helemaal niet compleet  :cool:

Fijn weekend vast!
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2012, 14:37:48 door kaatje68 »

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #132 Gepost op: 23 juni 2012, 13:40:12 »
Jeps! Dat waren wij inderdaad. Lief wil toch ook heel graag voor de gemeente trouwen. Nou zijn we in de tussentijd verhuisd en weet ik dat het hier de helft goedkoper is, dus dat scheelt nogal een slok op een borrel. Heb nog niet echt geïnformeerd over hoe het werkt met omzetten en een ceremonie, maar meende dat er destijds wel is gezegd dat het wel kon. We kijken wel even.. Na 13 juli heb ik zeeën van tijd

October Bride

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #133 Gepost op: 24 juni 2012, 22:57:35 »
@Wefoundlove: Wat fijn dat het gelukt is met de nieuwe locatie, en dat jullie er zo blij mee zijn! :)
Wil het allemaal niet zo lukken met je jurk? Ik heb mijn jurk in januari gekocht, en wist eigenlijk toen ik ‘m voor het eerst zag (op een beurs, ergens in november vorig jaar) al dat dat ‘m zou gaan worden... :wink:

@Marianne: Klinkt veel te lekker, dat snoepbuffet. Ik ben het type dat alles opeet dat op tafel staat, dus dat zou voor mij een hele slechte zijn, haha!
Over je 101-‘boekje’: vind je het lastig om het boekje te vullen? Heb je niet genoeg ‘materiaal’ om het op te leuken voor je gevoel? Of is het iets anders?
Wij hebben nu een ruw draaiboek. Er staat grofweg in wat we op de dag zelf hoe laat gaan doen, wat we waarvoor nodig hebben, en ook nog wat dingen die we de dagen ervoor moeten doen (ik ben iemand die dat gewoon vergeet als het niet op papier staat, en is toch lastig lunchen als je vergeten bent broodjes te halen :wink:). Het is wel de bedoeling dat we dat straks nog allemaal iets specifieker uitwerken, ook vooral voor fotograaf en CM enzo.

@Kaatje: Oh, ik zie nu pas dat jullie de giften aan een goed doel willen geven. Dat vind ik echt heel mooi! Weet je ook al welk goede doel het gaat worden?
Conferenties horen wel bij voor m’n werk ja, en die zijn meestal in het buitenland, dus tsja, dan moet je wel. Ik was nog nooit eerder buiten Europa geweest, dus het was wel heel spannend allemaal, maar was gelukkig met een paar superlieve collega’s die het klappen van de zweep al een beetje kenden, dus dat was superfijn :)
Onze bedankjes worden kleine boeddha-beeldjes, met op het kaartje dat eraan komt “wij willen ons geluk graag met u delen” of iets van die strekking. We vinden boeddha’s fantastisch, en hopen echt dat anderen mee mogen delen in ons geluk, dus dat was voor ons een heel logische keuze. Ik twijfel nu nog of we iets aparts gaan doen voor de kids die op de receptie komen (o.a. mijn scoutinggroep)...
Volgens mij moet jullie idee voor bedankjes ook wel te doen zijn voor onder de euro per stuk. Maar zoals met bijna alles rond de bruiloft: zelf doen is een stuk goedkoper, maar dan moet je er ook wel tijd voor en zin in hebben...

@Duurtnogeven: Ik lees ook heel selectief op het moment. Zo selectief dat ik meestal alleen even snel dit topic check, hihi! :wink:


Zo – eindelijk weer even bij, en verder geen nieuws van onze kant, dus tijd voor bed :)

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #134 Gepost op: 25 juni 2012, 08:47:58 »
@octoberbride
Die 101 redenen kan ik opzich wel zo bedenken, maar dan wil ik 101 redenen waar nog leuke foto's/plaatjes bij zijn, 101 redenen die wel echt ergens op slaan, dus ik geloof dat ik eigenlijk de 101 perfecte redenen zoek en dat is wel echt heel moeilijk. Maar goed ik ben al over de helft dus moet goed gaan komen.

Boeddha's als bedankje is ook erg leuk zeg. Wij gaan voor een beker (speciaal gedrukte) met snoep of misschien wel koffie/thee (met een kaartje eraan: Leuk dat je er was, kom je nog eens op de koffie/thee). Maar wij komen wel ruim boven de euro uit. 700 bekers kost 900 euro. Nu is dat opzich maar 1,30 per beker. Maar na de bruiloft hebben wij nog zo'n 500 bekers over. Nu willen wij de bekers ook gebruiken tijdens de dag zelf om uit te drinken. En de bekers die naar zolder gaan? Dat is alleen maar leuk voor het 1 jarige huwelijksfeest, 2 jarig etc.

Ons draaiboek komt ook neer op hoe laat we iets gaan doen, wat we mee moeten nemen/klaar moet staan, wie waar voor zorgt, telefoonnummer, adressen. Enerzijds voor de fotograaf en de ceremoniemeester, maar ook voor de cateraar want wij moeten alles zelf regelen in deze locatie en het is toch wel handig als hij ook gewoon kan zien waar het buffet uiteindelijk moet gaan komen en zo.

@kaatje
Ik ga de kaartjes in een doosje doen. Vandaag nog een kijken of ik een leuk doosje kan vinden waar ze in kunnen. Ik denk dat ik de kaartjes op A6 (ansichtkaartformaat) ga printen en dan allemaal tegelijk in het doosje. Krijgt Jeroen het hele doosje. Ik heb er wel voor gekozen om bij elkaar horende redenen op 1 kaartje te zetten. Dus ik heb uiteindelijk wel 101 redenen, maar geen 101 kaartjes.

Qua bruidsboeket ga ik proberen om het zelf te maken. Wij hebben een tijd terug al bloemen besteld om te kijken welke kleuren we het mooiste vinden en welke ook bij mijn jurk pasten. Daarvan moesten we van sommige soorten set van 8 bestellen. Dus daarmee heb ik al even geëxpirimenteerd. En het lijkt wel te lukken en lukt het niet, dan bel ik een oud collega die mij wilde helpen :). Dus het noodplan is beschikbaar.


We hebben inmiddels ook paarse zuurstokken gevonden  :biggrin:, dus die kunnen ook in stukjes gehakt worden en op het snoepjesbuffet :). En van die zilverkleurige colaballetjes. In het begin dacht ik nog dat gaat nooit lukken, maar stiekem gaat het best hard. Wij hebben al bijna een volle krat met snoepjes op zolder staan. Ik ben van de week ook nog bij Jamin geweest, maar daar hadden ze qua paars eigenlijk niks. Wit snoep hadden ze wel. Ik heb in elk geval het idee schoolkrijtjes nog opgedaan.

Donderdag hebben wij een ontwerpbespreking voor onze ringen. Ik ben echt heel benieuwd wat het gaat worden. We hebben wel een beetje een idee wat we willen, maar nog niet precies. Wie weet kan ik vrijdag al een foto online zetten van onze papieren ring :)

Vrijdag mag ik mijn jurk weer gaan passen :biggrin: en volgende week maandag heb ik mijn proefkapsel. Ik ben echt benieuwd of mijn proefkapsel wil lukken. Ik heb namelijk erg dik/zwaar haar en dan ook nog eens veel haar (volgens de kapster is het bijna het dubbele van normaal). Door de opvallende halter van mijn jurk is het het leukste als mijn haren opgestoken worden. Maar de vraag is nog even of dat dan ook een dag lang blijft zitten.

Verder is ons gastenboek inmiddels ook geregeld. Althans mijn ouders vertelde dat zij en de ouders van Jeroen een leuk idee hadden en vroegen of zij het mochten regelen. Dus dat gaan zij nu doen. Ik ben wel heel benieuwd wat het gaat worden. Maar ja, daarvoor moet ik toch echt nog ruim 3 maanden geduld hebben.

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #135 Gepost op: 26 juni 2012, 19:06:30 »
Vandaag zijn de bloemen binnengekomen, dus met een beetje geluk kan ik van de week al een deel van de vaasjes gaan maken. Ik kan me maar beter nuttig maken al ik dan toch thuis zit. Ik ben er wel helemaal happy mee.

Ik heb ook een polscorsage armband meebesteld. Ik heb toch bloemen over en hij was een paar euro (2 of 3). En stiekem leek het me wel handig voor 's avonds

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #136 Gepost op: 27 juni 2012, 11:02:57 »
@Marianne, veel plezier vandaag met het ontwerpen van de ringen en morgen met je jurk passen! Spannend! Hoop dat je kapsel ook wil lukken maandag, leuke dingen allemaal in korte tijd!
Leuk dat je lekker kan gaan fröbelen met je bloemen, fijn dat ze naar jullie zin zijn en je ermee aan de gang kan gaan.
Fijn dat je het gastenboek van je lijstje kan strepen. Niet moeilijk om lost te laten en uit handen te geven?
We weten ons goede doel nog niet, maar zou goed Kika of iets voor ontwikkelingshulp kunnen worden. Wie wil mag natuurlijk een kado geven, maar we dragen dat niet zelf aan.

@Octoberbride Leuk, boeddha-beeldjes! Ben gister naar de Action geweest maar die hadden geen kleine potjes waar ik iets mee zou kunnen, jammer. Ga het internet nog maar eens afspeuren!

Bedankt voor de draaiboektips, wel slim om het zo uitgebreid te maken met wat nodig is voor dat moment. We zitten natuurlijk de hele dag op 1 plek, maar dat met draaiboek wordt het wel lekker duidelijk allemaal denk ik.

Hier hebben de pubers vanaf vandaag vakantie... Die hoor ik nu langzaamaan wakker worden en opstaan  :cool: Vanmiddag gaat AS met zoon op pakkenjacht hier in de stad, niet veel tijd maar het moest van mij  :biggrin: Wordt nog een klus denk ik, gezien mijn ingewikkelde kleur jurk. 't Moet echt een licht pak worden, niet grijs, blauw of zwart en laten ze die nou het meest verkopen :biggrin:

Doei!
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2012, 11:04:15 door kaatje68 »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #137 Gepost op: 27 juni 2012, 16:24:03 »
#kaatje Ik moet nog een dagje meer geduld hebben :sad:. We gaan morgen pas weg voor de ringen en overmorgen mag ik mijn jurk weer gaan passen.

Verder heb ik vandaag geprobeerd om de corsage voor Jeroen te maken en stiekem is het nog gelukt ook. Ik moet de afwerking nog wel verder in orde maken, maar verder ben ik eigenlijk wel tevreden. Ben benieuwd wat Jeroen er zo van zegt. Hij heeft alleen de foto nog maar gezien.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #138 Gepost op: 27 juni 2012, 19:25:54 »
@Marianne Sorry   :wink: Ik ben door die vakantiehoudende jongelui nu al helemaal uit het ritme... het is pas woensdag vandaag  :cool: Leuke corsage! Kan alleen niet inschatten hoe groot ie is, lijkt erg groot of valt dat mee?

Maar.... woensdag of niet, de mannen hier hebben een pak!
Beide dezelfde en niet licht maar in de kleur van mijn jurk, met creme hemden en stroppen en AS een gilet! Zooooo mooi! Mijn zoon ook, zijn eerste pak.... om te smelten, prachtig!!
En gewoon lekker in ons eigen stadje in 1 middag klaar. Heb mijn jurk ook nog even gezien  :biggrin: , waren ook nog even in de bruidszaak wezen kijken voor pak daar, maar ze hadden er weinig. Ik had een heel klein stukje stof van 3 bij 3 cm gekregen toen ik de jurk kocht, maar dat was niet van mijn jurk maar leek er wel op. Nu kon ik het mooi nog even naast mijn jurk houden en toen wisten we of de pakken die we nu gekocht hebben wel echt goed bij de jurk zouden passen!! Handig! Helemaal blij dus! Alleen begin ik nu weer te twijfelen of de meiden niet in het creme moeten (hebben zwarte jurkjes )......
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2012, 19:31:10 door kaatje68 »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #139 Gepost op: 29 juni 2012, 15:40:05 »
Ik ben net terug van het passen van mijn jurk. Was het maar vast oktober zeg... Ik voelde me echt helemaal geweldig in mijn jurk :biggrin:. En ik gisterenavond maar twijfelen of dit echt wel mijn droomjurk was. Maar ik weet het zeker.
Inmiddels heb ik thuis een aantal foto's, dus ik ga morgen kijken of ik een of twee foto's tijdelijk op het forum kan krijgen. Ik zou het heel jammer vinden als andere bij toeval mijn jurk al tegen zouden komen.

Gisteren hebben we ook de ontwerpbespreking van onze ringen gehad. Wij krijgen ringen van pelanium en zilver. Pelanium is in ons geval een wat donkerdere kleur grijs/zilverachtig.

@kaatje Fijn dat beide mannen een pak hebben gevonden. Ben echt wel benieuwd naar de foto's straks.
Als je twijfelt over de jurkjes van je meiden, zou je daarmee dan ook niet even langs de bruidsmodezaak kunnen gaan om even te kijken of het goed bij elkaar past. Misschien dat dat een beter beeld geeft.

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #140 Gepost op: 29 juni 2012, 16:05:04 »
Getuigen en ceremoniemeester zijn gevraagd.
Bedankjes, nog geen idee..
Gastenboek, wil ik eigenlijk zoiets als Veer had gepost.. Ik moet eens kijken hoe ik dat wil gaan doen... Of zelf, mijn moeder.. of anders bestellen...
Zoontje krijgt 'gewoon' mooie kleren, stoere spencer, spijkerbroek en een mooi blouseje, maar dat kan ik beter tegen die tijd kopen...

Alle getuigen hebben bij ons ja gezegd. De ceremoniemeesters hebben misschien gezegd en hebben afgezegd. Een door de operatie die ze moet ondergaan de ander doordat de ander afzegt. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad en het maar naast me neer proberen te leggen.

Leuk dat je zo iets wil als ons gastenboek. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden. Ik had een grote lijst gekocht in de kringloopwinkel voor maar 20 euro en die heb ik vandaag bij de fotografe gebracht en meteen onze uitnodigingen opgehaald. Ik ben er ontzettend blij mee. Drie stapeltjes liggen er klaar om afgegeven of verstuurd te worden. Zo meteen nog enveloppen kopen. Het is een enorme opluchting dat de uitnodigingen klaar zijn. Niet meer corrigeren alleen maar afgeven en versturen.

Ik ben benieuwd hoe je zoontje er uit gaat zien. Wij gaan volgende week naar Antwerpen. Schoonzus kent een winkel waar je leuke feestschoentjes kan kopen voor de kinderen en waar een kostuum voor Jonas ongeveer 15 euro gaat kosten. De zoon van haar zoon was voor het kostuum voor die jongen maar 15 euro kwijt. Ze gaan kijken of ze een kostuum dat zo veel mogelijk op die van de papa gaat lijken. Wanneer ze die gaan kiezen mag ik niet in de winkel blijven. Ik wil dat het een verrassing blijft.

Leuk dat hier meer meiden zijn die Clouseau wel weten te waarderen. Ik denk dat er op de feestavond Clouseau wel een paar keer zal voorbij komen :wink:

@Kaatje het is jammer dat Clouseau weinig promotie en concerten heeft gegeven de laatste jaren in Nederland. Nu hebben ze sinds eind december 2010 een pauze. Als we de berichten mogen geloven komt volgend jaar een nieuwe CD uit en kan ik als getrouwe vrouw weer eens naar een concert gaan.

As is met zijn vier zussen een kostuum gaan kiezen en ik heb ook gezegd dat het geen zwart mag zijn. Volgende week gaan we voor Jonas kijken en dan blijf ik even buiten de winkel. Ik wil mijn as en zoontje pas op de grote dag in hun kostuum zien. Heel spannend!

Ik ben alvast benieuwd naar jullie trouwfoto's. Zo te lezen zien de mannen er heel mooi uit. Ik zou persoonlijk de meisjes dan ook crème jurkjes aandoen.

Mijn dochtertjes krijgen hun jurkje in dezelfde stof als mijn trouwjurk. Ze zijn al geknipt en de schoonzus gaat ze in elkaar zetten. Mijn pasjurk heeft mijn schoonzus al in elkaar gezet. Volgende week kan ik de echte jurk passen met pasjurk. Spannend.

@Marianne heel mooie corsage. Fijn dat het passen zo geslaagd is geweest.

De zomervakantie is begonnen voor onze drie kinderen. Twee maanden zijn ze thuis dan drie weken naar school en dan gaan we trouwen. Het zal nu echt heel snel gaan. :biggrin:

Cadeau voor as is een fotoboekje van een boudour shoot die vorig jaar gewonnen had met achterin 101 redenen waarom ik van hem houd. Ik heb nog tijd om het zo te maken als ik wil. Ze wil ze begin september hebben de redenen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2012, 16:07:19 door Veer »

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #141 Gepost op: 29 juni 2012, 19:53:29 »
En de foto is weer weg
« Laatst bewerkt op: 30 juni 2012, 20:32:15 door Marianne121012 »

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #142 Gepost op: 29 juni 2012, 19:56:18 »
Mooie jurk!!

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #143 Gepost op: 30 juni 2012, 00:05:20 »
Waaaah Marianne, mooie jurk!!!! Volgens mij heb ik 'm inderdaad indertijd toen je 'm uitgezocht had gespot op een site.
Bedankt voor PBtje ben meteen gaan kijken, handig!!  :biggrin:

Morgen straatfeest dus nu echt richting bedje!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #144 Gepost op: 30 juni 2012, 20:37:36 »
@kaatje Ik vind mijn jurk nogsteeds geweldig. Kan niet wachten tot oktober. Wel grappig dat je hem aan de hand van mijn subtiele omschrijving al gevonden had.

Mijn doosje met 101 redenen is af. Althans het staat klaar om geprint te worden, maar ik moet alleen nog even wat dikker papier gaan halen, zodat het ook echt kaartjes worden ipv slappe velletjes papier. Ik ga het Jeroen donderdag geven. Dan zitten we op 99 dagen. Dinsdag zie ik Jeroen niet, aangezien hij op kamp is, dus dan maar 2 dagen later. Er zitten ook wat kaartjes bij met dubbele redenen, dus zo erg is het niet.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #145 Gepost op: 3 juli 2012, 12:41:02 »
@Marianne, leuk dat je 101 redenen af zijn! Toch gelukt dus! Mag hij er dan steeds 1 uithalen? Ik schiet niet echt op en over 3 dagen begint de zomervakantie van de jongste ook dus is de rust helemaal voorbij voorlopig. Dat wordt dus na de vakantie verder gaan denk ik!

Ik ga zo maar weer eens op schoenenjacht, zucht... Altijd al een hekel aan gehad en helemaal als het echt moet en nog meer nu ik zooltjes heb... Maar op 22 augustus bij het afpassen van mijn jurk moet ik ze echt hebben is me vorige week nog een keer op mijn hart gedrukt....

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #146 Gepost op: 5 juli 2012, 16:06:40 »
@kaatje Hij mag zelf bepalen hoe hij het gaat doen. Wil hij alles tegelijker tijd lezen, prima. Maar wil hij elke dag een kaartje dan kan dat ook.

Is het al gelukt om schoenen te vinden? Of ben je nog niet op pad geweest? Het is natuurlijk ook wel een leuke vakantie activiteit.

@duurtnogeven Ik zag dat je inmiddels weer een stapje verder bent met je studie? Had jij inmiddels ook al vakantie? Dan kun je lekker op pad voor je jurk :).

Verder ben ik ondertussen druk aan de studie en aan het solliciteren. Maar voor alsnog lukt het nog niet zo goed.

Inmiddels heb ik ook mijn proefkapsel gehad :). 6 september heb ik en proefkapsel en jurk passen. Dus ik ben wel heel benieuwd. Moet dus weer 2 maanden wachten. Maar als het eenmaal 6 september is, is het ook zo 12 oktober volgens mij.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #147 Gepost op: 5 juli 2012, 21:23:39 »
@Marianne, en... was je proefkapsel mooi!? Leuk om het straks samen met je jurk te zien!

@Duurtnogeven, Nog een week en dan heb je vakantie! Zag elders hier al dat je verdere schoolwerk klaar is?, nu nog de laatste drukke rommelige daagjes op school. Hier alleen morgenochtend nog! Gisterochtend door de klas bedankt voor mijn groepsouderschap, met een lied geschreven door de meester en een mooie knutsel, errug leuk!

Helaas geen schoenen gevonden, wel zomerschoenen maar geen trouwschoenen...

Maar, we zijn afgelopen woensdag om 9 uur wel in ondertrouw gegaan, 5 minuutjes werk want we moeten het meeste doen in de gemeente waar we trouwen. Daar moeten we nog een afspraak maken. Daarna de stad in gegaan en in de eerste winkel die al open bleek lekker 2 tassen volgeshopt  :biggrin: lekker gezellig met z'n tweetjes. Daarna naar school voor (zie hierboven). Verder lekker aangerommeld en niet echt iets speciaals gedaan.

Heb in mijn zoektocht om ons bedankje goedkoper te maken dan de Xenosweckpotjes voor de persoonlijke M&M's iets anders gevonden. Erg leuk, heb het besteld en kwam vandaag binnen. Een plastik hartvormige hersluitbare 'bol' die uit 2 delen bestaat en die je dus kan vullen. Hij is niet zo heel groot en dus ook wat minder M&M's erin nodig. En er zit een oogje aan waar een leuk lintje doorheen kan en waardoor we er ook wat op kunnen hangen ofzo. Zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen binnenkort. Nu nog even rekenen of het nu wat beter betaalbaar is. Het hartje scheelt 60 cent met het potje x 150 dus dat schiet al lekker op  :)

En hoe staat het met de andere oktoberbruiden??

Laters!!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Oktober 2012
« Reactie #148 Gepost op: 9 juli 2012, 10:44:35 »
@kaatje gefeliciteerd met je ondertrouw! Fijn dat het zo gebeurd was, bij ons was het toch meer gedoe omdat we allerlei papieren vooraf niet ontvangen hadden.

De hartjes die jullie als bedankje hebben klinken erg leuk, ben benieuwd hoe ze er echt uitzien. Heb je een foto?

Gisteren zijn wij bezig geweest met het ontwerpen van de kaarten. Dus het concept kaart is nu af en de eerste offertes zijn opgevraagd. Ik ben heel benieuwd op wat voor prijzen we nu uit gaan komen.
We hadden eigenlijk graag een ronde kaart gewild, maar dat was zo ontzettend duur. We kwamen dan uit op bijna 5 euro per kaart (zonder postzegel) en dat vonden we wel belachelijk. Nu hebben we voor een vierkante kaart gekozen met een wat smallere voorkant zodat je een deel van de binnenkant ziet en wat kleurverschil hebt.

Hebben jullie verder al enig idee wat jullie voor kaart willen?

Veer

  • Gast
Oktober 2012
« Reactie #149 Gepost op: 9 juli 2012, 12:33:20 »
@kaatje gefeliciteerd met je ondertrouw! Fijn dat het zo gebeurd was, bij ons was het toch meer gedoe omdat we allerlei papieren vooraf niet ontvangen hadden.

De hartjes die jullie als bedankje hebben klinken erg leuk, ben benieuwd hoe ze er echt uitzien. Heb je een foto?

Gisteren zijn wij bezig geweest met het ontwerpen van de kaarten. Dus het concept kaart is nu af en de eerste offertes zijn opgevraagd. Ik ben heel benieuwd op wat voor prijzen we nu uit gaan komen.
We hadden eigenlijk graag een ronde kaart gewild, maar dat was zo ontzettend duur. We kwamen dan uit op bijna 5 euro per kaart (zonder postzegel) en dat vonden we wel belachelijk. Nu hebben we voor een vierkante kaart gekozen met een wat smallere voorkant zodat je een deel van de binnenkant ziet en wat kleurverschil hebt.

Hebben jullie verder al enig idee wat jullie voor kaart willen?

Wij wilden ook een vierkante kaart. De geboortekaartjes van onze kinderen waren ook vierkant. We kregen een voorstel om aparte vierkante kaart te laten maken met een boven en onderkant die je naar het midden kan dicht doen. Leuk idee tot we de prijs hoorden. Waren we ook bijna vijf euro (zonder postzegel) per kaar kwijt. Nu omdat er toen al een mooi ontwerp was, hebben we gekozen voor een dubbelzijdige lange kaart waarop staat dat we trouwen en wanneer en hoe laat en een losse enkelzijdige kaart waarop staat of je dag of avondgast gaat zijn.
En nu zijn we klaar voor de helft van de prijs van die dure kaart en daar voel ik me veel beter bij. Een mooie kaart is leuk. De meeste mensen zullen die een tijd bijhouden maar na de trouw verdwijnen de meeste kaarten bij het oud papier. We zijn ze nu bij de familie aan het bezorgen en tot nu toe alleen maar leuke reacties gekregen. :)

Wij hebben een fotoshoot gehad en die foto's gebruikt voor de kaart. Wat komt er bij jullie op de kaart?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards