collapse

Auteur Topic: Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?  (gelezen 14265 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jedalin

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Gepost op: 31 maart 2011, 19:42:34 »
Haa,

Wij willen graag Juni 2012 trouwen. We kiezen voor deze maand omdat de kans op mooi weer er dan goed is, maar we nog wel buiten de meeste vakantieplannen blijven. April is de kans op slechter weer wat groter en Mei heb ik zelf niet zo'n feestgevoel bij vanwege het overlijden van mijn moeder die maand.

Maargoed, nu zijn we 28 Juni ook precies 4.5 jaar bij elkaar dus dat vind ik nog iets extra moois toevoegen! Alleen is dit op een donderdag...en we willen eigenlijk liever niet het feest op een doordeweekse dag geven.
Daarom denken we er nu over om het over 2 dagen te verspreiden. Donderdag trouwen voor de wet en vrijdag voor de kerk/in een kapel en het feest.

Maar ik heb echt héél weinig ervaring met huwelijken: ik ben 2 keer in de kerk aanwezig geweest en 1 keer op een feest daarna...
Dus eigenlijk ben ik op zoek naar mensen die ervaringen hebben met trouwen in 2 dagen.

Practische tips, vond je het handig/leuk, hoe doe je het met de jurk(en)...

Dus jullie reacties zijn welkom! :biggrin:

groetjes Linda

Marlayne

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2011, 20:40:03 »
Hai Linda! Wat leuk dat je er over denkt om het twee dagen te doen en vooral omdat de datum voor jullie speciaal is.
Wij doen het ook in een aantal dagen:

Donderdagavond lekker tafelen en gezelligheid met VIP gasten (30) - Kleding: ik zoek nog een leuk jurkje.
Vrijdag: DE dag met alles erop en eraan en DE jurk. Totaal aantal gasten (60)
Zaterdag: ontbijten en einde met VIP gasten.

Wij hebben een locatie waar we ook met de 30 gasten blijven slapen. Zelf zijn we erg blij dat we het zo doen :-)

Succes!

Femke

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #2 Gepost op: 31 maart 2011, 20:56:59 »
Wij zijn op vrijdag getrouwd en hebben zaterdag het feest gehouden!

Op vrijdag met een paar gasten in een kleine lokatie getrouwd, en daarna uit eten geweest, zaterdag een groot feest gehouden.
De jurk heb ik gewoon 2 dagen aangehad en mn haar en makeup heb ik 2 dagen laten doen, heel anders op beide dagen.
ik vond het heel relaxed omdat we zo energie over hadden om echt te feesten!

Abigail91

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #3 Gepost op: 31 maart 2011, 21:08:07 »
Wij trouwen ook (een beetje) op 2 dagen. Maar dat is meer omdat we voor de wet gratis trouwen. Een van onze getuiges komt uit belgie
en de dag dat we voor de wet trouwen gaan we dus een aantal leuke, relaxte dingen doen. Toevallig had ik op de dag dat ik ten huwelijk werd gevraagd een wit jurkje aan dus die doet nu ook weer dienst. Als we wat meer geld hadden, zouden we alsnog voor een andere dag op de wet getrouwd zijn en dan had ik gewoon een toffe korte of gekleurde trouwjurk gekocht.

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2011, 21:56:08 »
Wij doen ook 2 dagen, maar dat is door 1 hindoestaanse dag, en 1 Nlse... dus ja... de jurk is voo mij geen probleem, 1 dag sari, 1 dag bruidsjurk :wink:
Wel heel gaaf! succces en plezier met uitzoeken :)

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2011, 11:45:27 »
Ook wij maken er een meerdaags gebeuren van:

22 april 2011: Trouwen voor wet met klein gezelschap
23 april 2011: Vieren met schoonouders
24 april 2011: Vieren met mijn pa
20 augustus 2011: Groot zomerfeest met 100 hippe blije jonge gasten (vrienden)

Kan prima. Van andere bruidsparen die ik ken die het in meerdere etappes hebben gedaan hoor ik dat het rust brengt in de hectiek...  :)

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #6 Gepost op: 2 april 2011, 13:46:19 »
.
« Laatst bewerkt op: 1 november 2011, 13:52:32 door Mwiktrouwnooit »

anna23

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #7 Gepost op: 2 april 2011, 17:13:06 »
Hier ook twee dagen! Op 2 juli in het buitenland en op 20 augustus in NL voor de wet. Heb twee jurken (1tje is kort). Is makkelijk te doen hoor.

jedalin

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #8 Gepost op: 2 april 2011, 18:06:02 »
Hee,
Dankje voo jullie antwoorden, fijn!! :)
Zo te lezen is het dus juist ook erg handig en practisch! Mooi!
Dan denk ik dat we hier voor kiezen... dan hoeven alleen de getuigen en naaste familie mee de eerste dag, en dan op vrijdag moeten mensen maar kijken of ze vrij nemen om naar de kerk te komen :wink:

Nu nog de datum vast gaan leggen. Dat moet bij de gemeente denk ik he? En weten jullie hoe lang van te voren je dat kan doorgeven? is dat bijv uiterlijk een jaar van te voren? of niet?

Mwiktrouwnooit

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #9 Gepost op: 3 april 2011, 16:00:29 »
Maximaal een jaar van tevoren, minimaal 2 weken.

jedalin

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #10 Gepost op: 4 april 2011, 19:05:31 »
Oke, dankje voor je antwoord! Dan ga ik nu maar eens rondlezen hier op het forum want ik kan hier vast en zeker heel veel info op doen! :biggrin:

trouwenaug2011

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #11 Gepost op: 27 april 2011, 08:44:30 »
@stimpy, gefeliciteerd met jullie huwelijk. Hoe zijn de meerdere dagen geweest?

missy-ila

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #12 Gepost op: 28 april 2011, 14:20:41 »
Wij zijn ook van plan om onze bruiloft over 2 (of zelfs 3) dagen uit te smeren. Ik wou altijd al gewoon midden in de natuur trouwen, maar omdat dat niet zo handig is (geen wc's, geen koelkasten, geen parkeerplaatsen) hebben we nou een superlocatie gevonden waar die we een midweek kunnen huren. Midden in de natuur, helemaal afgesloten door een hek, maar wel met een logeerboerderij erop. Het idee is dat wij maandag aankomen en veel gaan versieren/koken (ik vind het heerlijk om veel zelf te doen). Dinsdag nog meer voorbereiding en 's avonds wil ik dan een paar vrouwen uitnodigen om samen de bruidstaart te decoreren met zo'n workshop. Die kunnen dan ook blijven slapen als ze willen (kunnen ze me meteen de volgende ochtend helpen met klaarmaken, hihi).
Woensdag wordt dan de grote dag  :biggrin: Lekker veel buiten picknicken en met een kleinere groep 's avonds eten. En dan kunnen de daggasten ook weer blijven slapen. Donderdagochtend kunnen ze dan nog mee ontbijten en dan hebben wij nog 2 daagjes om na te genieten en weer op te ruimen.

Het lijkt mij heel ideaal, veel van mijn familie vinden het ook heel leuk om een paar nachten weg te gaan dus ik hoop dat zij het ook leuk vinden!

twijfeltje

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #13 Gepost op: 28 april 2011, 23:10:42 »
Als iedereen daarvoor de tijd heeft / kan nemen, super!
Valt je trouwdag in de zomervakantie?
Klinkt erg gezellig

missy-ila

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #14 Gepost op: 29 april 2011, 21:49:30 »
Ja de trouwdag valt in de grote vakantie en van groot deel van de familie weet ik zeker dat ze het leuk vinden en dan vrij zijn. De rest kan altijd een deel komen (vb woensdagmiddag/avond). Zo kan iedereen gewoon kiezen wat hem/haar uitkomt en hebben wij heeeel veel tijd om te genieten.  :biggrin:

twijfeltje

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #15 Gepost op: 29 april 2011, 21:54:59 »
Handig!
Wij trouwen de dag voor de kerstvakantie, zitten ook alletwee in het onderwijs.
Wel een drukke tijd dan, maar hopelijk mooi.

Charley

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #16 Gepost op: 4 juni 2011, 16:07:55 »
Wij trouwen op een woensdag plus diner voor de daggasten, vrijdag organiseren we een borrel van 2 uurtjes (met evt uitloop). De borrel is toegankelijk voor iedereen en ik vind het een leuke reden om me nog een keer in de jurk te hijsen.

happydeesz

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2011, 16:37:37 »
Wij trouwen ook 2 dagen. Trouwen voor de wet met een klein gezelschap mensen.
Ik was aan het vogelen met een uitnodigingstekst en en tekst voor de SAVE THE DATE kaarten. Hoe maak ik netjes maar toch duidelijk bekend dat we de eerste dag een klein gezelschap uitnodigingen en de 2de dag een feest geven voor iedereen??

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2011, 16:57:33 »
Wij trouwen ook 2 dagen. Trouwen voor de wet met een klein gezelschap mensen.
Ik was aan het vogelen met een uitnodigingstekst en en tekst voor de SAVE THE DATE kaarten. Hoe maak ik netjes maar toch duidelijk bekend dat we de eerste dag een klein gezelschap uitnodigingen en de 2de dag een feest geven voor iedereen??
Ik zal de gasten die twee dagen uitgenodigd zijn gewoon die dagen laten reserveren. En voor de andere zeggen dat je trouwt op donderdag en dat jullie daarom vrijdag een feest geeft. Dan lijkt mij de boodschap wel duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2011, 16:57:54 door marjolein--1984 »

twijfeltje

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2011, 18:31:25 »
Wij trouwen op (datum)
We nodigen je uit voor ons feest op (datum)

Wij trouwen op (datum)
Wil je dit op (datum) met ons komen vieren?

Zoiets?

waterlelie

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #20 Gepost op: 19 december 2011, 18:10:27 »
Welke locatie is het? Wij zijn ook nog op zoek naar iets in de natuur...


Wij zijn ook van plan om onze bruiloft over 2 (of zelfs 3) dagen uit te smeren. Ik wou altijd al gewoon midden in de natuur trouwen, maar omdat dat niet zo handig is (geen wc's, geen koelkasten, geen parkeerplaatsen) hebben we nou een superlocatie gevonden waar die we een midweek kunnen huren. Midden in de natuur, helemaal afgesloten door een hek, maar wel met een logeerboerderij erop. Het idee is dat wij maandag aankomen en veel gaan versieren/koken (ik vind het heerlijk om veel zelf te doen). Dinsdag nog meer voorbereiding en 's avonds wil ik dan een paar vrouwen uitnodigen om samen de bruidstaart te decoreren met zo'n workshop. Die kunnen dan ook blijven slapen als ze willen (kunnen ze me meteen de volgende ochtend helpen met klaarmaken, hihi).
Woensdag wordt dan de grote dag  :biggrin: Lekker veel buiten picknicken en met een kleinere groep 's avonds eten. En dan kunnen de daggasten ook weer blijven slapen. Donderdagochtend kunnen ze dan nog mee ontbijten en dan hebben wij nog 2 daagjes om na te genieten en weer op te ruimen.

Het lijkt mij heel ideaal, veel van mijn familie vinden het ook heel leuk om een paar nachten weg te gaan dus ik hoop dat zij het ook leuk vinden!

missy-ila

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #21 Gepost op: 23 december 2011, 11:28:07 »
Ik heb gezocht op gastenverblijven, dan vind je verschillende accommodaties. Waar kom je vandaag?

samboe

  • Gast
Trouwen Op 2 Dagen, Ervaringen?
« Reactie #22 Gepost op: 1 februari 2012, 20:43:34 »
Ik heb gezocht op gastenverblijven, dan vind je verschillende accommodaties. Waar kom je vandaag?


missy-ila ik zou heeel graag willen weten waar je je bruiloft hebt gedaan. Ik zoek ook iets natuur/boerderij achtig en de sfeer die jij omschrijft klinkt SUPEr zou je het pleas please willen mailen naar samboetree@hotmail.com??
groetjes

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards