collapse

Auteur Topic: Trouwen In Augustus 2012  (gelezen 139110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aga

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #25 Gepost op: 20 maart 2012, 22:40:25 »
En wij gaan trouwen! 16 augustus 2012 dan zijn we precies 10 jaar samen en hebben onze zoontje op die datum gemaakt, maar dan wel 2 jaar terug ;-)

Anneli

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #26 Gepost op: 31 maart 2012, 17:35:51 »
Vandaag nog een keer naar onze edelsmid geweest voor de ringen. Ik moest nog beslissen welk materiaal ik wil. Eigenlijk was ik gevallen voor een heel licht roségoud, maar omdat ik altijd zilver draag, was ik weer gaan twijfelen. Nu nog eens gekeken en alles naast elkaar om gedaan, ook nog witgoud erbij. Vond het nog moeilijk en AS vindt iets anders mooier dan ik, maar ik ga toch maar voor waar ik al voor gevallen was.
We hadden nog foto's gemaakt, zodat ik er nog een nachtje over kon slapen, maar die zijn van J's telefoon verdwenen!  :blink:
Misschien maar goed ook. Dan kan ik niet nog eens gaan aarzelen.
Heb er sowieso alle vertrouwen in: de ringen worden prachtig!  :biggrin:

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #27 Gepost op: 4 april 2012, 15:57:10 »
Oei, was helemaal dit topic vergeten! Even bijschrijven hoor!

@HFYB: hoe staat het met de fotograaf, hebben jullie al een datum voor een proefshoot? Leuk dat jullie zo de honden betrekken! Weten jullie al waar jullie naartoe gaan in Amerika volgend jaar?

@Deeltje90: welkom hier! Jij bent als 1 van de eerste augustusbruidjes aan de beurt! (2 augustus).
Jullie hebben ook al van alles geregeld lees ik. Hoe staat het met de jurk, ben je er al uit?

@Mir1013: mooi dat de ringen besteld zijn! Heb je foto’s? Ik ben altijd erg benieuwd naar voorbeelden! :wink:
Hoe gaat het inmiddels met lijnen? Hier sta ik al een hele tijd stil, maar ik ben behoorlijk aan het spieren trainen, dus ik focus me maar niet meer op m’n gewicht, maar hoe het eruit ziet. Je moet wel al vroeg afspelden hè, gelukkig kan mijn jurk tot vlak van te voren aangepast worden. Dat vind ik wel een geruststellende gedachte.
Welke videograaf hebben jullie? Daar zijn wij nog mee bezig.

@Anneli: Leuk, nog een augustusbruidje! En ook al van alles geregeld lees ik! Veel succes met de verdere voorbereidingen!
In een ander forum las ik dat je er inmiddels uit bent met de kleur? Het is ook zo lastig allemaal!

@Aga: Welkom hier en wat een leuke reden om op die datum te trouwen! Hoe gaat het met de voorbereidingen?

Hier heeft het wat stilgestaan met de voorbereidingen. We hebben lang gewacht op een alternatief voor onze taartenbakster. Uiteindelijk is dat allemaal niet gelukt, dus nu zijn we weer druk op zoek. Heb weer een paar opties openstaan. Verder nog steeds op zoek naar een videograaf. Veel is al volgeboekt en anders vind ik het weer te duur! :wink: Hopelijk kunnen we nog een goede vinden voor een mooie prijs, anders is het pech. Toevallig vandaag nog wat verzoekjes de deur uitgedaan, dus hopelijk zit daar wat bij. We zijn ook nog bezig met ringen. Onze smaken verschillen nogal en ik ben een ekster, dus we zijn op zoek naar een goedkoop adresje en dat lijken we nu (ook weer via dit forum) gevonden te hebben. Ik ben benieuwd of het ons iets gaat opleveren!

edit: krijg net al een eerste negatieve bericht terug, videograaf is niet beschikbaar..
« Laatst bewerkt op: 4 april 2012, 15:58:39 door blondbruidje »

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #28 Gepost op: 5 april 2012, 12:03:18 »
Ook ik mag me hier melden...
Wij trouwen op 31-8-2012!...
En hebben al echt (naar mijn idee) ontzettend veel geregeld!
-Jurk en toebehoren heb ik al
-ringen
-Gemeentehuis
-feestlocatie
-fotograaf
-DJ
-getuigen
-dresscode voor de daggasten (touch of redd)
-kapster(vriendin)
-visagist (moeder)

En van allerlei kleine dingetjes zijn ook al klaar (of bedacht).

En ik ga zo naar de drukker om de proefdruk voor de kaartjes te halen!!
« Laatst bewerkt op: 6 april 2012, 10:09:16 door ikke89 »

HFYB

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #29 Gepost op: 5 april 2012, 15:37:03 »
@ Blondbruidje: 12 mei hebben we een proefshoot! Ben erg benieuwd!

Hier hebben we afgelopen week de kaarten verstuurd, ik weet dat het een beetje vroeg is maar kon echt niet wachten!
Veel leuke reacties erop gehad! Dus dat maakte het extra leuk.

Ik heb afgelopen week de autolintjes gemaakt! Jeetje wat een werk, maar wel leuk om te zien hoe het allemaal word. Ook de tasjes zijn binnen met de handwaaiers en de plastic champagne ''glazen''. Wij willen onze taart aansnijden in het park en wil niet op mijn geweten hebben dat er glas op de grond komt waar kinderen en honden lopen.

Verder heb ik de sluier en stola ontvangen, twee weken terug had ik een proefkapsel en gister heb ik het zelf geprobeerd met de sluier erin en de tiara.

@ Blondbruidje, in welke prijscategorie zijn jullie opzoek voor een videograaf? En voor hoelang?
Wat willen jullie nu dan met een bruidstaart of heb ik daarover heen gelezen?

erika

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #30 Gepost op: 6 april 2012, 15:34:15 »
gelukkig zijn wij niet de enigsten die in augustus gaan trouwen,
24 augustus is de dag!

ondertussen hebben we alles al bijna alles geregeld.
mijn vriend moet alleen nog op pad voor zijn pak, en we moeten nog even met de ambtenaar kletsen voor een leuk verhaaltje tijden de ceremonie.
ondertussen zijn we ook nog bezig voor de kaarten...
pfff wat een gedoe!

ladies! nog een leuke tip voor dames die een wat appartere jurk willen.  www.jurkopmaat.nl het is eigenlijk een gala/exclusieve jurk. maar ik dacht, boeien! dat is de jurk die ik wil.  ik heb hem daar besteld, super service en lieve mensen! alles kan en is in overleg mogelijk.
zeker een aanrader!!

iemand nog een goede tip om nog wat extra geld bij elkaar te sprokkelen? haha

groetjes!!
Hey HFYB, kilootje of 4 moet er nog af voor halverwege juni. Dan moet mijn jurk afgespeld worden dus moet ik mijn definitieve gewicht hebben bereikt. Lijkt geen mission impossible, maar zo voelt het op het moment wel  :blink:

Ik wil alleen maar lekker zonnen en rusten op onze huwelijksreis. Lekker in het niets doen for once!Lijkt me heerlijk!

cambridge dieet gaat super snel! ik was in 3 weken 10 kilo kwijt...
wel even 3 weken bikkelen met alleen maar shakes. maar het resultaat mag er zijn!

2012bruidje82

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #31 Gepost op: 10 april 2012, 12:04:42 »
Hallo meiden,

Ook wij trouwen in augustus. Ik zag de datum al een paar keer voorbij komen namelijk 31 augustus.
Wij zijn ook al druk met alle voorbereidingen. Ik vind het ten eerste ontzettend leuk om te doen allemaal maar ook heel erg moeilijk omdat ik zelf maar 1 bruiloft heb meegemaakt en dus niet veel vergelijkingsmateriaal heb. Dat maakt het ook wel weer leuk want ik kan niet echt 'afkijken' en zo wordt het echt een dag zoals wij het zelf in ons hoofd hebben.

Wat ik al op mijn lijstje kan afstrepen zijn de volgende zaken:

Jurk voor mezelf en voor mijn dochtertje (3 jr)
Locatie (gemeente en feestlocatie)
Auto
Fotograaf
Haar en Make-up
Bedankjes
Uitnodigingen (nog niet besteld maar wel het ontwerp en tekst klaar)

Waar we deze maand mee aan de slag gaan zijn de volgende dingen:

Ringen
Taart
Pak AS

En natuurlijk die heleboel kleine dingetjes die nog geregeld moeten worden.

Tot nu toe loop ik tegen 2 'dingen' aan waar ik maar over blijf piekeren, misschien hebben jullie nog wat advies voor me.

* Bepaalde mensen in mijn (schoon)familie zijn nogal van het foto's maken. Mijn grote 'angst' is toch wel dat als wij nog ruimschoots aan het feesten zijn of heerlijk in ons bedje (hotel) liggen bij te komen er mensen zijn die foto's van ons op hyves/facebook gaan zetten. Ik heb dit eens gezien bij een kennis van mij en dit is iets wat ik gewoon ECHT niet op prijs stel! Ik ben dat al een beetje aan het rondbazuinen als mensen me vragen of ik bv zenuwachtig ben vertel ik dat dat mijn grootste angst is in de hoop dat ik het ook tegen de goede personen vertel. Hoe staat jullie hier tegenover??
* Wat bij mij ook een struikelblok blijft is het 'binnenkomen'. Wij trouwen in een klein kerkje van de gemeente en ik kan maar niet in mijn hoofd krijgen hoe we dat moeten doen. De daggasten hebben ons al gezien bij ons thuis maar er zullen ook mensen tijdens de plechtigheid zijn die ons nog niet hebben gezien en dat wil ik dan eigenlijk zo houden tot het moment dat ik binnenkom aan de arm van mijn vader die mij weg zal geven. En eigenlijk wil ik dan dat mijn aanstaande mij al voor in de kerk staat op te wachten. Maar hoe komt hij daar ongezien? En moet ik dan in de auto blijven wachten tot alle gasten binnen zijn?
Hoe gaan jullie dit doen of hebben jullie ervaringen van anderen?


Nou meiden, leuk om hier te schrijven en ik zal zeker actief zijn. Zal later ook even reageren op al jullie verhalen!

Anneli

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #32 Gepost op: 10 april 2012, 22:25:17 »
Kan je aanstaande niet gewoon eerst naar binnenlopen? En als hij dan klaar staat begint de bruidsmars en schrijd jij met je vader binnen. Of is er geen ruimte in of bij de kerk waar jij kunt wachten tot iedereen zit en hij klaar staat? Komen jullie met dezelfde auto of komt hij in een auto en jij in een andere auto met je vader? In dat geval kun je gewoon een beetje later vertrekken, zodat je ook later aankomt en je aanstaande dus ook al klaar kan staan.

Wat ongewenste Facebook- en Hyves-posters betreft: dat zou ik maar gewoon duidelijk zeggen tegen degenen van wie je denkt te kunnen verwachten dat ze dat zouden doen. Vriendelijk maar beslist meedelen dat je graag zelf de eerste wilt zijn die foto's van de bruiloft openbaar maakt.

Ik vond vandaag een berichtje op mijn voicemail: mijn jurk is binnen! Morgen moet ik even bellen om pasafspraken te plannen!  :clap: Spannend!!!!!!!  :nod:

JoyceTG

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2012, 10:32:06 »
En ook wij trouwen op vrijdag 31 augustus 2012!
Wij hebben het overal een beetje tussen in gepland. In eerste instante wilden we graag op 24 augustus trouwen, maar in verband met een groot evenement in de omgeving hebben we het een weekje opgeschoven! Dus eigenlijk geen speciale datum.

Zijn volgens mij een hoop stellen die deze dag gaan trouwen!
Als ik het zo zie, heb ik nog een hoop te doen!

Dit is wat wij tot nu toe hebben geregeld:
- Gemeentehuis (incl. BABS is geregeld)
- Ontvangst daggasten locatie (doen we namelijk niet bij mij thuis vandaan in verband met ruimte gebrek, dus nu bij de buren bij een knus museumpje)
- Fotograaf (ben zooooo blij dat ik de fotograaf heb die ik wilde hebben)
- Extra fototoestel voor het hulpje die meegaat met foto's maken, kunnen we in de avond al wat leuke foto's laten zien van hoe de dag al is geweest.
- DE jurk
- Trouwauto (altijd handig een vriend die manager is bij een autobedrijf ;-) )
- Haar en Make-up (ideaal...schoonzusje, stylist/visagist voor de hele dag bij me!)
- Uitnodigingen zijn we nu mee bezig
- Locatie voor 's avonds
- Bedankjes (maken we zelf)

Nog te doen:
- Ringen
- Trouwpak AS
- Bloemen
- Ondertrouw (gebeurt op 23 mei)

We hebben de meeste ideale ceremoniemeesters! Denken goed mee en hebben ook altijd weer leuke ideeen!
Heb vorige week even gebeld naar de bruidszaak waar ik mijn jurk heb besteld (ik was TE nieuwsgierig!), maar ik moet voorlopig geduld hebben, want verwachte leverdatum is 25 juni!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2012, 11:35:19 »
Wij hebben gisteren de bevestiging gehad van de dj...
Zo lekker dat dat nu ook rond is..

En ben echt helemaal blij met de trouwkaarten. In ieder geval de binnenkant.. Die is nu helemaal kloppend. Qua tekst en alles. Nu de voorkant nog!

Vanavond gaan we alles door bespreken met de ceremoniemeesters.... Ben benieuwd of wij nog dingen vergeten zijn...

Pfff lijkt nog best ver weg 31 - 8...

Zijn alleen nog op zoek naar een mooi locatie voor de foto's.. Best lastig om iets te vinden...

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #35 Gepost op: 12 april 2012, 09:15:17 »
@ikke89: nog een 31-8 bruidje, leuk zeg!
Fijn dat jullie al zoveel hebben geregeld! Wij zijn ongeveer net zover, maar moeten nog beginnen met de kaarten. Mooi dat de binnenkant goed is, nu inderdaad de buitenkant nog.
Hadden de ceremoniemeesters nog ideeën?

@HFYB: oh leuk zeg, ik ben benieuwd hoe de proefshoot zal zijn!
Je bent inderdaad erg vroeg met kaarten versturen! Ben je niet bang dat mensen het vergeten, omdat de kaart al zo vroeg verzonden wordt? Of is dat weer een hele gekke gedachte van me. Bekenden van ons trouwen begin juni en die kaart hebben we net ontvangen.
Slim dat je plastic ‘glazen’ gehaald hebt!

De videograaf moet met 750/800 euro wel ophouden. Is een keuze hoor, ik weet dat je dan concessies moet doen. Gelukkig inmiddels wel een adresje gevonden en daar hebben we maandag een kennismakingsgesprek mee. Ik ben erg benieuwd!
De bruidstaart zijn we ook weer mee bezig en daar zit nu weer meer vaart in. Hopelijk kunnen we binnenkort een keuze maken (goedkoop en iets mindere kwaliteit en minder keuze, of duur en topkwaliteit en precies onze keuze..)

@erika: Ook welkom hier! Als je de gouden tip hebt voor wat extra geld, dan hoor ik dat graag! :wink:

@2012bruidje82: haha, nog 1! Welkom! En ook op de 31e, leuke datum hè! :wink:
Je problemen herken ik niet zo. Het zou mij niet uitmaken als er foto’s van ons op Facebook/Hyves of Twitter worden gezet. Wat ik wel jammer zou vinden is dat de amateurfotografen (lees familie en vrienden) de professionele fotograaf in de weg gaan staan. Daar zou ik mensen dan weer wel op attenderen.
Maar, als jij het niet prettig vind dat er foto’s van jullie op internet gezet worden, dan zou ik dat vooral zeggen tegen de mensen waarvan je verwacht dat ze dat zullen doen.
Het binnenkomen kun je goed regelen door of zelf flink vroeg aanwezig te zijn, waardoor de gasten er nog niet zijn en je je dus kunt ‘verstoppen’, of juist door wat te laat aan te komen (paar minuutjes na de tijd die op de uitnodigingen staat). De gasten zijn dan allemaal al naar binnen. Eerst loopt je AS dan naar voren en daarna jij.

@Anneli: gaaf dat je jurk binnen is! Wanneer ga je passen?

@JoyceTG: hihi, het wordt bijna afgezaagd in dit topic, de 31e! Ook jij welkom natuurlijk!
Jullie hebben inderdaad al flink wat geregeld, lekker gevoel is dat hè. Fijn dat de ceremoniemeesters zo goed meewerken.

Wij hebben dus maandag een afspraak met een videograaf. Ik ben erg benieuwd of het klikt en of het wat is. Verder hebben we ringen!! Ik had ze al ergens op dit forum gepost, maar ga ze verwijderen i.v.m. meelezers. :wink: Ze zijn prachtig in ieder geval!
Nu nog nadenken over welke bakster onze bruidstaart gaat maken. Lastig, lastig! (de ringen gingen veel sneller, terwijl die toch veel duurder waren…)

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #36 Gepost op: 12 april 2012, 11:17:50 »
@blondbruidje...

Leuk dat je de ringen binnen hebt!! zijn e precies geworden zoals jullie ze wilden??


Ceremoniemeesters hadden wel een paar goede adviezen. Met name met de aankomsttijd van de daggasten bij het huis van mijn moeder. Scheelt dat de een al een keer ceremoniemeester is geweest en de ander al getrouwd is.
En verder kwamen ze met de vraag/tip dat  het misschien handig om wanneer alle avondgasten aanwezig zijn om ze alvast te bedanken voor hun aanwezigheid en dat als ze het feest verlaten ze zelf de bedankjes mogen halen (of bij de ceremoniemeester) ipv dat iedereen naar je toe komt om je te bedanken.
Met een beetje pech ben je de hele avond handjes aan het schudden en heb je weinig aan je avond (en een lamme arm aan het eind!)

Was een eigen ervaring van mijn zus/ceremoniemeester.

Hoe doen jullie dat? Iedereen aan het begin al bedanken voor hun aanwezigheid of niet??

Verder scheelt het al heel erg dat we zelf al heel veel hadden!!

Welkom alle nieuwe bruidjes!!

En wat een ontzettend hoop meiden die ook de 31e gaan trouwen!!

2012bruidje82

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #37 Gepost op: 12 april 2012, 14:38:21 »
Hoi meiden,
Bedankt hoor voor jullie reacties!

@ Anneli, mijn aanstaande als eerste naar binnenlopen, maar dan zitten alle mensen dus al? Ohhh dat gaat hij niet leuk vinden haha. Nou we moeten dat tegen die tijd ook maar eens overleggen met de ambtenaar van de burgerlijke stand. En heb je al een pasafspraak voor je jurk??!! Ik mag pas in juli weer!

@ Joyce, zooo jullie zijn ook al aardig op dreef met de voorbereidingen! Jij moet dus ook nog even geduld hebben voor je jurk, wat duurt dat dan lang he!! Wat gaan jullie maken voor bedankjes?

@ Ikke89, wat goed dat de dj rond is en super dat je nu wel blij bent met de kaarten! Dat is deze week ook echt ons project. Zijn bijna helemaal tevreden over de tekst. Wij vinden het ook heel moeilijk om een locatie voor de foto’s te vinden. Wij wonen vlakbij het strand maarja dat doet dus iedereen al..
Wij doen zelf geen feest maar ik denk dat het een heel goed idee is om aan het begin van je feest iedereen al te bedanken en ‘ze zichzelf laten helpen qua bedankjes!’. Anders kom je amper aan feesten toe!
@ Blondbruidje, bedankt voor je adviezen. Wij kunnen alleen niet eerder of later aankomen omdat we in een bruidstoet naar de trouwlocatie gaan. Maar ik denk misschien moeten we dan maar eventjes in de auto wachten ofzo haha. We zien het wel. Wat goed dat jullie de ringen hebben! Helemaal tevreden zo te zien! Fijn! Wij gaan er 21 april voor kijken. Ben alleen zo bang dat we ze allebei na een tijdje niet meer zullen dragen. Zaten nog even te twijfelen over een tattoo maar ook daar zijn we niet echt de types voor. Wat goed dat jullie een echte videograaf nemen! Ben heel benieuwd! Wij laten een familielid alles filmen, hopen dat dat ook allemaal een beetje goed komt :wink:

Ik zie dat jullie allemaal wel hebben gekozen voor een ceremoniemeester. Wij hebben dat in principe niet. Wel zijn mijn broer en schoonzusje hier de hele dag om ons te helpen met van alles en nog wat. Zo gaat 1 van hun 2 mee met foto’s maken ivm onze kleine meid en zij zullen zorg dragen voor dat de belangrijkste spullen op plaats van locatie komen (bedankjes, taart, onze slaapspullen, ringen etc. ) Doe ik ze nu tekort door ze geen ceremoniemeester te noemen? Want qua voorbereidingen doen we wel alles zelf.. Ben benieuwd hoe jullie hier over denken.

Nou meiden, leuk om zo ervaringen uit te wisselen! Tot later weer!Dit is trouwens mijn jurk (uitaard nog niet op maat en de halter zit los), en deze taart hebben wij als voorbeeld taart. Alleen de kleuren worden anders.






ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #38 Gepost op: 12 april 2012, 15:13:12 »
@2012bruidje.. Onze ceremoniemeesterd hoeven van te voren ook weinig te doen. Enige wat ze wel doen is een briefje bij de kaart voor cadeautip en nog iets anders (geen idee)...
1 ceremoniemeester helpt waarschijnlijk met enveloppen schrijven. Best een hoop werk en het handschrift van vriendlief is niet echt heel duidelijk.

En op de dag zelf zorgen dat alles optijd loopt en iedereen moet zijn waar die hoort te zijn. En alle spullen op de goede plek is. Dus eigenlijk een beetje hetzelfde als bij jullie.

Maar of je ze dan tekort doet om ze die naam niet te geven vind ik niet. Dat is jullie eigen keuze!

Wat een ontzettende gave jurk heb je! en die taart is ook echt super mooi! Wat voor kleur word hij dan?
« Laatst bewerkt op: 12 april 2012, 15:14:04 door ikke89 »

JoyceTG

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #39 Gepost op: 12 april 2012, 19:44:55 »
@ 2012bruidje82 Wat een gave jurk en een mooie taart! Duurt inderdaad erg lang het wachten op de jurk, maar ja geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen! :-)

Ik zit zelfs overigens ook in het vak om bruiloften en partijen te organiseren. Ik werk namelijk in een hotel en zit op de zaalreserveringen dus ik weet precies wat er wel en niet belangrijk is voor het feest in de avond!
Onze ceremoniemeesters zijn zelf ook al getrouwd en zijn onze beste vrienden. Dus die weten wat we wel en absoluut niet willen. Hebben jullie trouwens ook een compleet draaiboek? Wij wel in ieder geval (ook een idee van de ceremoniemeester, nooooooit over nagedacht!). Maar het is per stel verschillend hoor wat betreft ceremoniemeesters. Moet iedereen zelf weten toch?

Nemen jullie trouwens ook tijdens de foto's maken een hulpje mee? Schijnt erg handig te zijn! Ook hebben wij een draaiboek van de dag ervoor zodat we niks kunnen vergeten.

Bij ons hadden veel stellen die gingen trouwen een foto als bedankje. Wij vonden dit zelf op zich ook wel leuk, maar niemand zet nou echt die foto neer en verdwijnt of in de prullebak of in het archief!
Nu hebben we zelf iets eetbaars verzonnen door middel van Merci chocolaatjes. Die pakken we dan per 2 of 3 in in cellofaan en een kaartje eraan van Merci! en dan onze namen en de datum eronder. Zal een rotwerkje worden om dat klaar te maken, maar gelukkig hebben we hierbij ook hulp! Misschien al wel een beetje afgezaagd het idee, maar zelf hadden we het nooit gezien ergens dus vandaar dat we dit doen en kost ook niet teveel....

2012bruidje82

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #40 Gepost op: 13 april 2012, 12:21:31 »
Hoi allemaal,
@ ikke89, dankje wel voor je complimenten over mijn jurk en taart. De taart wordt wit zoals op de foto maar de paarse bloemetjes willen we in een soort dieppaars/bordeaux rode kleur. Moeilijk uit te leggen. Deze kleur komt terug in mijn boeket, de bedankjes, de kaart en de das van mijn aanstaande.
Goed dat jullie de ceremoniemeester laten helpen met de enveloppen schrijven. Hebben jullie veel gasten?

@ JoyceTG, geduld is zeker een schone zaak :wink: Wat goed dat jij je beroep mee hebt!! Heb je nog tips voor ons? Leuk idee van die merci chocolaatjes. Heb ik inderdaad ook nog nooit gezien.
Wij hebben gelukspoppetjes (bruidspaartje) aan een ringetje van een sleutelhanger en dat in zo’n klein zeepdoosje met een mooi lint er omheen. Waren voor nog geen 1 euro pp klaar. Wij hebben ook een compleet draaiboek hoor. Hou ervan om alles tot in de puntjes op papier te hebben anders krijg ik het ook in mijn hoofd niet op een rijtje. (oeps dit klinkt wel heel dramatisch haha).
Zo, wij hebben gister de kaarten besteld. Waarschijnlijk komen ze vandaag al binnen. (was via internet). Maar we versturen ze pas in juni. Wanneer versturen jullie de uitnodigingen? Verder ben ik gisteravond wezen shoppen voor sieraden voor mezelf en de kleine meid en heb ik al kousen gekocht. Haha, alles wat klaar is is maar klaar zullen we maar zeggen.
Nou tot spreeks maar weer!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #41 Gepost op: 13 april 2012, 12:58:29 »
@2012bruidje.. wij hebben 150 gasten... Moeten sowieso 65 kaarten schrijven. Word er al moe van als ik er aan denk!!
Word vast heel gaag met die kleuren. Wij doen alles rood met wit. Rood/wit boeket, rood/witte corsages en ga zo maar door!!


Hopen dat de kaarten leuk worden...

Ik moet zo weer naar de drukker (is ook mn stiefvader dus ideaal) om de voorkant van de kaartjes te bepalen..

Wij versturen de kaarten eind juni begin juli... trouwen dan ook 31 augustus!

HFYB

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #42 Gepost op: 13 april 2012, 16:48:43 »
@ Blondjebruidje, ik ben ook erg benieuwd.

Als mensen ons vergeten zijn wij blijkbaar niet belangrijk genoeg. Maar ben er niet heel bang voor hoor. Wij hebben mensen van ver weg en mensen die een lange tijd op vakantie gaan naar hun familie in het buitenland. En anders is het jammer.

pippilotta

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #43 Gepost op: 14 april 2012, 22:23:42 »
Dag augustus bruidjes!
Wij gaan ook trouwen op vrijdag 24 augustus.
Op 2 augustus hebben we precies 9 jaar verkering, maar dat is midden in de vakantie dus niet zo handig.

Het organiseren vind ik tot nu toe erg meevallen. In het begin wist ik niet waar ik moest beginnen, maar nu de belangrijkst dingen geregeld zijn begint het echt een beetje vorm te krijgen.
Wat is er geregeld:
  • trouwlokatie
  • De jurk (schoenen en sieraden moeten nog
  • pak van AS
  • Babs, we hebben ook al een voorgesprek gehad.
  • Het eten en drinken op de lokatie
  • 1e gesprek gehad met onze 2 ceremoniemeesters en gelukkig hebben zij ook een klik met elkaar
  • De overnachtig na de dag
  • De fotograaf
  • de kapper en visagist (komt aan huis)
  • oppas voor onze 3 kinderen
  • uitnodigen wordt aan gewerkt, maakt een vriendin van me.


Wat moet er nog gebeuren:

  • de ringen uitzoeken
  • DJ regelen
  • uitnodigen versturen en definitieve gastenlijst maken
  • wij doen i.v.m. de kinderen geen huwelijksreis, we zijn voor de bruiloft ook gewoon met zomervakantie geweest, maar ik wil wel nog 1 nachtje met AS erachteraan plakken.
  • muziek voor tijdens de ceremonie
  • openingsdans
  • kleding voor de kinderen
  • en nog heel veel kleine dingetjes.


tips zijn welkom. We trouwen in Residence Rhenen en jullie?

2012bruidje82

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #44 Gepost op: 17 april 2012, 09:39:38 »
Hoi hoi,
En vordert het allemaal al een beetje bij jullie? Wij gaan zaterdag voor trouwringen, heb ik zo’n zin in!

@ Ikke89, 65 kaarten ja best veel. Wij hebben er ongeveer 50 maar ik vind het wel een leuk klusje om te doen dus dat scheelt. En hebben jullie de voorkant uitgekozen?

@ HFYB, hoe gaat het verder met jouw voorbereidingen?

@ Guest pippilotta, wauw jullie zijn ook al een eind op weg. Waarom heb je oppas nodig voor je kinderen als ik vragen mag? Zijn ze er niet bij? Of is dat alleen voor de avond? Wij hebben 1 dochter en die is er de hele dag bij. Maar wij geven geen feest hoor, wel een uitgebreide receptie en een diner. Hopen dan rond een uur of 9 ’s avonds af te ronden.

blondbruidje

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #45 Gepost op: 17 april 2012, 09:59:13 »
@ikke89: De ringen zijn besteld, we kunnen ze zaterdag over een week ophalen. Ik ga er vanuit dat ze precies zijn geworden zoals we willen, maar dat is nog even afwachten dus!
Ik ben op een huwelijk geweest waar de vader van de bruid aan het eind van de avond aangaf dat het niet nodig is uitgebreid afscheid te nemen. Zo hoefden zij dus niet weer opnieuw iedereen een hand te schudden. Aan de ene kant lijkt zoiets me wel prettig, aan de andere kant vind ik het voor de gasten ook wel weer raar. Je wilt toch nog even gedag zeggen. Wij weten dus nog niet hoe we dit gaan doen.
Kun je de enveloppen niet bedrukken met de adressen? Of m.b.v. een stickervel die je bedrukt? Ik was niet van plan alle uitnodigingen zelf te adresseren. Ik ga m’n printer wel even goed uittesten daarvoor! :wink:

@2012bruidje82: mooie jurk en taart hoor! Hopelijk vinden jullie alsnog een manier om een echte ‘grande entree’ te maken.
Wij hebben ook geen ceremoniemeesters. We gaan een aantal mensen wat taakjes geven, zodat niet iemand de hele dag druk bezig is. We zitten nog wel met de vraag wie onze contactpersoon moet zijn richting fotograaf, videograaf, op locatie, voor verrassingen, stukjes e.d. Daar kun je moeilijk steeds verschillende mensen voor regelen. We zijn er dus nog niet helemaal uit.
Leuk bedankje!
Wij gaan binnenkort aan de slag met de kaarten. We kunnen ze dan in juni versturen. M’n broer gaat begin juni trouwen, dus we versturen ze pas daarna.

@JoyceTG: m’n zus gaat denk ik mee voor de foto’s. Handig om de jurk goed neer te leggen en meer van dat soort dingen te doen.
Wij zijn bezig met ons draaiboek. Een tijdje geleden ben ik ermee begonnen, maar toen bleek er nog zoveel niet bekend te zijn bij ons, dat ik maar weer gestopt ben. Binnenkort dus een avondje met AS achter de laptop om wat besluiten te nemen over de dag.
Leuk bedankje hebben jullie!

@HFYB: Haha, jij bent lekker nuchter. Daar houd ik van! Maar je hebt het juist gedaan om rekening met anderen te houden begrijp ik, erg handig! Heb je al veel reacties op de kaart?

@pippilotta: Welkom hier! Jullie hebben ook al heel wat geregeld zeg, leuk!

Wij hebben gisteren een gesprek met de videograaf gehad en dat wordt echt superleuk! We gaan dus met hem in zee. Hij maakt een film van de hele dag met een mooie lay out en menustructuur, een korte film van 5/8 minuten, de ceremonies (burgerlijk en kerkelijk) integraal op dvd en de foto’s die hij met z’n camera maakt (die gebruikt hij ook weer in de film) zet hij ook op een dvd. We krijgen 4 sets van alle dvd’s en kunnen ze zelf nog bijbranden of op de computer zetten (niet beveiligd ofzo). We zijn helemaal blij hiermee!

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #46 Gepost op: 17 april 2012, 14:50:17 »
@blondbruidje.. Ga nog even goed nadenken over hoe we het gaan doen!! Heb hier zelf geen printer staan omdat mijn stiefvader een drukkerij heeft! net zo makkelijk en stukke goedkoper. ik vindt het wel leuk om alles handgeschreven te doen. De kaarten voor de daggasten gaan we waarschijnlijk deeld zelf weg brengen dus dat scheelt al weer een hele boel!
Ik lees dat jullie iemand mee nemen voor de foto's? dat is ons juist afgeraden door fotograaf en ceremoniemeester. Waarschijnlijk enige momentje van de dag dat je met zn 2en kunt zijn (of redelijk met zn 2e). En de fotograaf gaf aan dat hij (indien nodig) zelf de jurk goed legt. En dat het vaak helemaal niet nodig. en daarbij het gevaar dat je toch teveel richting die persoon trekt terwijl het een momentje van ons 2en moet zijn.. Maar de keuze ligt bij jullie natuurlijk!!!



Ontwerpen van de kaarten is klaar!! Ben erg echt super blij mee! Weer iets wat weggestreept kan worden!!!

HFYB

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #47 Gepost op: 22 april 2012, 18:58:18 »
@ Blondbruidje: haha dankjewel! Ja met het op tijd aangeven van onze trouwdatum wel maar niet met de datum zelf hoor.
Ja, gelukkig wel! De mensen die iets lieten horen vonden de kaart super.
Ook reacties gehad waarom wij bepaalde mensen niet als daggast hebben maar als avondgast. En waarom wij de zussen van mijn schoonvader niet hadden uitgenodigd. Wist dat het kon gebeuren maar ik vond het toch nog lastig hoor, ben ook ontzettend boos geworden op de vrouw van mijn schoonvader. Heb ontzettend veel respect voor mijn schoonouders maar ook ik heb mijn grenzen.

JoyceTG

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #48 Gepost op: 24 april 2012, 08:50:32 »
Hoihoi!

Ook wij zijn druk bezig met de uitnodigingen. Wat vonden wij dit moeilijk zeg!
Het viel niet mee om een kaart uit te kiezen!
Vandaag ga ik na mijn werk naar de drukker om onze kaart door te geven met welke tekst etc.

Bij ons is de bedoeling dat het ook hopelijk begin juli met de post meegaat.
Wij zitten met het feit dat de ceremoniemeesters in juni en juli met vakantie gaan.
Wij moeten namelijk onze kaarten afleveren bij de ceremoniemeesters en daarbij gaat nog een briefje waar wij niks van af mogen weten....ben benieuwd!  :huh:

En verder gaan we nu beginnen met ALLE adressen te inventariseren, wij hebben zo'n 65 kaarten nodig. Hoeveel bestellen jullie eigenlijk? Je zal net zien dat je dan net weer te kort komt! Je vergeet natuurlijk weer iemand en dan kan je weer geen kaart geven...ook zo lullig!

Volgende maand gaan wij kijken voor ringen.
De DJ is helemaal rond, alleen hebben we ons zelf nu wel opgezadelt met openingsdans! Iemand ideeen met een AS die TOTAAL GEEN ritmegevoel heeft??

ikke89

  • Gast
Trouwen In Augustus 2012
« Reactie #49 Gepost op: 25 april 2012, 18:20:49 »
@Joycetg.. bij hebben voor de daggasten 11 kaarten.. Geen extra besteld omdat er toch niemand bij komt. En voor de avondgasten hebben we er 60 besteld... We hebben er een rond getal van gemaakt. Ik geloof een stuk of 6 a 7 meer.

ga komende maand al de enveloppe schrijven... Ook wij moeten ze af geven aan de ceremoniemeesters!! Ben wel ernstig nieuwsgierig wat ze van plan zijn!!
En ik mag zo dat kaarten gaan halen bij de drukker/stiefvader!! Helemaal blij!!
Heel raar toen ik het definitieve kaartje zag kreeg echt een apart gevoel... Het komt nu steeds dichter bij en wordt steeds echter!! Wil trouwens wel een foto plaatsen, maar heb geen idee hoe dit moet!! Iemand een idee???

Als het goed is hebben we volgende week de afspraak met de dj... Wij gaan waarschijnlijk als openingsdans 'Engel van mijn hart' doen van marco borsato. Dit nummer duurt niet lang en je kunt er op schuifelen.. We kunnen allebei niet dansen en hoe ik het ook geprobeerd hebt, mijn as wil NIET op dansles!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards