collapse

Auteur Topic: Ceremoniemeester  (gelezen 15385 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aartie Kedar

  • Gast
Ceremoniemeester
« Gepost op: 19 maart 2012, 22:25:14 »
Hallo dames,

Ik vroeg me af wie jullie kiezen als ceremoniemeester? Zelf heb ik nog geen idee wie. Ik twijfel tussen 2 mensen.

Groetjes Aartie

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart 2012, 22:47:04 »
Mijn zusjes zijn onze ceremoniemeesters. Broer van mijn as wilde niet en mijn zusjes vinden het leuk dit samen te doen.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #2 Gepost op: 19 maart 2012, 23:07:36 »
Bij ons mijn beste vriend die ook mijn getuige is en zijn vriendin. Ze boden het zelf aan, dat als we nog iemand zochten zij het erg leuk zouden vinden en daar hebben wij dus dankbaar gebruik van gemaakt!

Wilden expres niet onze broer/zussen niet vragen, zodat die op de dag zelf lekker kunnen genieten!

Wie heb jij in gedachte?

October Bride

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #3 Gepost op: 19 maart 2012, 23:12:16 »
Wij hebben een goede vriendin van AS die het zelf aanbood. Wij wisten ook niet wie te vragen (we wilden eigenlijk niemand daarmee 'opzadelen'), dus dat was ideaal voor ons. Misschien kun je eens bij degenen die je op het oog hebt er iets over kunt laten vallen, om te zien of ze interesse hebben?

Aartie Kedar

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #4 Gepost op: 19 maart 2012, 23:26:31 »
@jm2012 ik had dus mijn zusje en mijn oom in gedachten. Mijn oom houdt erg van plannen en regelen. En mijn zusje ook. Ik twijfel omdat mijn tante adviseerde om mijn moeder en zusje helemaal vrij te houden. Zodat zij zich nergens druk om hoeven te maken.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit, want ik weet dat m'n zusje het ook graag wilt doen.

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #5 Gepost op: 19 maart 2012, 23:27:57 »
Wij hebben er twee; zodat ze taken kunnen delen en niet een iemand continue met andere dingen bezig is.
Zo kunnen ze samen overleggen indien ze bijval zoeken en ze kunnen meer van de dag genieten.
We hebben mijn zus (die tevens getuige is, maar mij het beste kent) en van as een van zijn petekinderen.

Succes met keuzes maken!

Anneli

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #6 Gepost op: 20 maart 2012, 00:03:32 »
Onze ceremoniemeester is mijn beste vriendin, die altijd had gezegd dat ze dat zou zijn als ik ooit zou trouwen. Maar omdat zij het alleen doet, is het wel heel erg handig dat we een locatie hebben waar alles in heel goede handen is en haar een boel werk uit handen wordt genomen. Eigenlijk hebben we niet echt een ceremoniemeester nodig, denk ik, maar zij wilde het graag. Maar zij heeft het ook altijd heel erg druk, dus ik vind het wel prettig dat ze het gedeeltelijk alleen een beetje voor de sier is. ;-)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #7 Gepost op: 20 maart 2012, 03:28:18 »
Is ook een beetje afhankelijk van wat je precies van de ceremoniemeester verwacht. Als je zus het heel graag wil doen en jullie het ook leuk lijkt, kun je haar altijd vragen, maar zou haar het wel samen met iemand laten doen. Wij hebben er wel bewust voor gekozen om onze zussen alleen als getuige te houden, geen regel gedoe voor hun op de dag zelf.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Ceremoniemeester
« Reactie #8 Gepost op: 20 maart 2012, 07:08:35 »
Iemand die van regelen houd, die het niet erg vind meer te doen dan genieten alleen op jullie mooiste dag!
Iemand waarvan je het zelf niet erg vind dat ze het drukker hebben op de dag zelf, iemand die stress bestendig is en als je voor 2 mensen kiest, 2 mensen waarvan je nu al weet dat ze goed kunnen samen werken.
Wij kozen voor vader en broer.

Lieke23

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #9 Gepost op: 20 maart 2012, 07:43:55 »
Onze moeders zijn beide ceremoniemeesters. We wilde de taken ook een beetje verdelen, niet dat een van de twee de hele tijd bezig zou zijn. Maar ze hoeven tijdens de dag niet zo gek veel te regelen. Alleen de tijd van het ene naar het andere onderdeel een beetje in de gaten houden, de gasten ontvangen bij de ceremonie (wij komen later pas binnen). En de gasten naar de grote zaal leiden, waar wij onze openingsdans kunnen gaan doen.
Het scheelt dat ze het beiden erg leuk vinden om te doen, dus de keus was voor ons als snel gemaakt.

Sofraine

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #10 Gepost op: 20 maart 2012, 08:27:25 »
Mijn beste vriendin is een echte regeltante en heeft altijd gezegd dit te willen doen als ik zou gaan trouwen. Daarnaast hebben we mijn broertje gevraagd, die ook heel slagvaardig is. Het is veel werk, weet ik uit ervaring. Ook al lijkt het vooraf niet zo, er gaan altijd kleine dingen mis, of lopen iets anders dan gepland. We hebben daarom echt mensen gevraagd op wie we wisten dat we konden bouwen en niet zozeer gekeken naar wie we er een plezier mee deden door ze als cm te vragen. Daar bedoel ik mee dat mijn moeder het zeker weten geweldig had gevonden om hiervoor te worden gevraagd, maar een behoorlijke chaoot is, haha! En mijn schoonvader had dit ook een hele eer gevonden, maar is communicatief soms echt rampzalig. Nu kunnen we echt blind vertrouwen op onze cm's en dat voelt superfijn!
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2012, 08:31:21 door Sofraine »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #11 Gepost op: 20 maart 2012, 08:54:30 »
@jm2012 ik had dus mijn zusje en mijn oom in gedachten. Mijn oom houdt erg van plannen en regelen. En mijn zusje ook. Ik twijfel omdat mijn tante adviseerde om mijn moeder en zusje helemaal vrij te houden. Zodat zij zich nergens druk om hoeven te maken.

Ik ben er dus nog niet helemaal over uit, want ik weet dat m'n zusje het ook graag wilt doen.

Leg het eens voor bij je zusje anders. Als zij het echt leuk vindt om te doen is er dan toch niets mis mee? Ik zou mijn zus er geen plezier mee doen omdat zij het echt te druk heeft hiervoor, en de broers en zussen van AS precies hetzelfde of we vinden ze niet zo geschikt ervoor ( of we zien ze te weinig). Bedenk van te voren eerst goed wat je verwacht van je CM, dan kan je de mensen die je ervoor wilt vragen ook duidelijk uitleggen wat er van ze verwacht wordt. Dan kunnen ze zelf kiezen of ze het willen of niet toch? Succes ermee!

boogschutter

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #12 Gepost op: 20 maart 2012, 09:19:08 »
Bij ons is het ons schoonzusje. Omdat ik weet dat zij net zo'n perfectionist is als ik zelf ben. Daarnaast is ze stressbestendig en creatief. Wij wilden juist wel iemand van de familie vragen, omdat het juist een eer is als je zoiets mag doen en we wilden dat iemand waar we een goede band mee hebben die 'eer' kreeg.

Cahira

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #13 Gepost op: 20 maart 2012, 09:53:57 »
Zodra ik wist dat ik ging trouwen wilde ik mijn beste vriendin vragen om ceremoniemeester te zijn. Mijn as was het er meteen mee eens. Ik was ook cm bij haar bruiloft en toen bleek ook al hoe goed wij samen dingen kunnen regelen en plannen. Ze is wat dat betreft hetzelfde als mij en zou ook heel erg gericht zijn op wat wij als bruidspaar zouden willen en leuk vinden als het gaat om bijvoorbeeld het vrijgezellenfeest.
Afgelopen zaterdag hebben we haar gevraagd....en ze heeft NEE gezegd. Dit was echt enorm balen, echt een teleurstelling want haar vertrouw ik gewoon volledig. Maar ik begrijp het wel. Ze heeft een ziekte waardoor ze soms veel pijn heeft en erg moe is en ze had het niet echt laten merken maar het gaat de laatste maanden niet zo goed met haar gezondheid. Ze is echt hartstikke bang dat ze misschien net op onze trouwdag een slechte dag hebt en het haar misschien niet gaat lukken om alles te regelen. En dat wil ze ons niet aandoen.
We hebben nog wat verder zitten praten en mijn as had als tweede optie zijn zwager, de beste tweede keus, want hij is iemand die volgens ons ook echt wel op zal letten of dingen verlopen zoals wij ze willen. Bovendien is hij erg rustig en raakt hij niet snel in de stress.
Na nog wat verder te praten kwamen we op het idee om misschien de taken te verdelen, dus zowel vriendin als zwager als ceremoniemeester aan te stellen. Vriendin en ik kunnen dan heel veel samen voorbereiden, ze kan me bijvoorbeeld helpen met het draaiboek en het voortouw nemen met het vrijgezellenfeest om de rest een beetje in toom te houden (want sommige van de meiden draven volgens mij een beetje door). Daarnaast brengen we zwager op de hoogte van alles. Op de dag zelf kunnen ze samen alles in de gaten houden, en als het met vriendin niet goed gaat, zal zwager het loop- en regelwerk kunnen doen.

Ik laat dit idee nu eerst even bezinken bij mijn vriendin en bel haar volgende week op om te vragen of ze er goed over nagedacht heeft en het op deze manier wil doen. Want ik wil wel dat ze hier een goed gevoel bij heeft en dit wel aankan. Ze moet het ook aankunnen om gedurende de voorbereidingen en de dag zelf tegen ons en zwager te zeggen als het niet gaat.
Daarna pas gaan we zwager vragen.
Ik hoop zo dat ze het kan en ook wil doen op deze manier. Want ik zal haar enorm missen bij de voorbereidingen.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #14 Gepost op: 20 maart 2012, 10:21:41 »
Maar zelfs zonder dat ze officieel ceremoniemeester is kan je vriendin je toch gewoon helpen bij de voorbereidingen? Daar hoeft ze toch niet per se op de dag zelf iets voor te doen?

Wij hadden mijn broer gevraagd als ceremoniemeester. Niet eens zo zeer omdat hij nou een geweldige organisator is, maar vooral omdat we hem ook een speciale rol wilden geven. We hebben allebei maar 1 broer en mijn zwager was getuige van mijn man, we vonden dat mijn broer ook iets speciaals verdiende. Hij heeft bij de voorbereidingen eigenlijk weinig gedaan, een keer mee geweest naar de locatie zodat zij en hij wisten wat ze konden verwachten en wie ze moesten aanspreken. Verder hebben we met hem ons draaiboek doorgenomen. Verder alleen op de dag zelf heeft hij dingen gedaan en geregeld.

Aartie Kedar

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #15 Gepost op: 21 maart 2012, 08:38:20 »
@ cahira. Wat jammer zeg! Maar ook wel begrijpelijk vanuit haar kant.

Wie er als CM gevraagd wordt verschilt enorm merk ik. Ik denk dat ik zowel mijn zusje als mijn oom vraag. En dan kijken wie het leuk vindt om te doen. Misschien beide wel :-).

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #16 Gepost op: 21 maart 2012, 10:02:26 »
Klinkt als een goed plan! :wink:

twijfeltje

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #17 Gepost op: 21 maart 2012, 13:24:13 »
Een goede vriend en vriendin van ons zijn vorig jaar getrouwd en die zijn samen voor ons cm geweest.
Onze broer / zus zijn niet getrouwd en ik vond het fijn om iemand te hebben met ervaring en goed is in dingen regelen.

blondbruidje

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #18 Gepost op: 21 maart 2012, 13:42:19 »
Wij hebben geen ceremoniemeester(s). We gaan gewoon een aantal mensen vragen wat dingen te doen/in de gaten te houden. Op die manier kan iedereen het grootste deel van de dag gewoon genieten en betrekken we toch veel mensen. Dat maakt het volgens ons ook wel weer persoonlijk. Het schijnt niet erg gebruikelijk te zijn (een ceremoniemeester is volgens velen noodzaak), maar dit past wel bij ons.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #19 Gepost op: 21 maart 2012, 15:03:06 »
Nou ja in wezen hebben jullie gewoon veel ceremoniemeesters :wink: :tongue:
Gelukkig kan iedereen het op hem of haar manier doen. Mijn man is ook wel eens 'ceremoniemeester'  geweest. Maar bruidspaar wilde niets uit handen geven hij heef eiegnlijk alleen de dj betaald. Waardoor ze zelf steeds met regelen bezig waren. Voorbeeld, Dj was wat verlaat en de mensen van de locatie gingen naar het bruidspaar toe, want dat wilden ze percee zelf horen. Zij dus in de stress. En ging bruid tijdens eten bellen om te kijken hoe of wat. Ik persoonlijk zat daar zeer zeker niet op te wachten op onze bruiloft. Mijn man had dat prima kunnen afhandelen, en uiteindelijk was er ook niks aan de hand, hij was alleen een half uurtje verlaat, nu zelf dus een half uur in de stress egzeten en ze had nauwelijks gegeten :wink: Tja ieder zijn ding.
Wel is het belangrijk dat je de persoon echt heel goed vertrouwd!

blondbruidje

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #20 Gepost op: 21 maart 2012, 15:30:48 »
Haha, zo kun je het ook bekijken! :wink:

Gelukkig zijn wij niet zo controlfreakerig en ik vind het juist prima om wat dingen uit handen te geven. Vind het ook helemaal leuk dat de vriendinnen en (schoon)zussen gezamenlijk een vrijgezellenfeest aan het regelen zijn. Ze proberen me bang te maken, maar ik vind het juist leuk dat ik daar geen controle over heb. Ik heb er dus ook geen problemen mee om iemand bepaalde taken te geven vanuit dat oogpunt. Ik voel me alleen bezwaard 1 iemand de hele dag te laten rennen en vliegen, terwijl ik juist een relaxte dag voor me zie voor ons en alle gasten. Dat is meer mijn probleem. Ik ben te 'lief'. :wink: Nu dus het idee iedereen wat te vragen. Zo kan tijdens de fotoshoot m'n zus mooi mee om ervoor te zorgen dat de jurk enzo mooi op de foto komt en zij kan dan ook de tijd in de gaten houden. Ondertussen kan dan de zus van AS alle gasten van corsages, autolinten e.d. voorzien. Voor het coördineren van het feest 's avonds vragen we waarschijnlijk een paar van m'n vriendinnen. Zij kunnen dan mooi de verrassingen en stukjes in goede banen leiden. Zo gaan we gewoon de hele dag langs en bekijken we wat nodig is voor ons.

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Ceremoniemeester
« Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2012, 16:47:36 »
Wij hebben één ceremoniemeester; één van mn beste vriendinnen die ik echt volledig vertrouw! Sommigen zullen denken, wel veel voor één iemand, maar zij delegeert ook weer veel taken, alleen iedereen (wij, locatie, fotograaf etc) heeft wel één aanspreekpunt, en één iemand die de beslissingen op de dag zelf neemt. Ik ben zelf 3x ceremoniemeester geweest, waarbij de eerste keer met z'n drieën, en ik vond dat echt niet fijn, puur omdat je met drie meningen te maken hebt, die onwijs verschillen. Daarna 2x alleen cm geweest met een grote groep mensen om op terug te vallen, en dat werkte heel erg fijn!

Belangrijkste is dat je iemand kiest die je volledig vertrouwt!

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Ceremoniemeester
« Reactie #22 Gepost op: 22 maart 2012, 14:55:37 »
-
« Laatst bewerkt op: 14 januari 2016, 15:02:45 door Ik83 »

Cahira

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #23 Gepost op: 27 maart 2012, 23:09:43 »
Een NEE van iemand is een NEE. Vraag het dan niet nog eens. Haal die titel van CM weg. En betrek je vriendin gewoon lekker bij de voorbereidingen. Dat haalt voor haar de druk vd ketel.

Euh, ze kwam zelf met het idee. Wij accepteerde haar nee echt wel hoor. Maar ze wil zo graag betrokken worden bij de bruiloft dat ze zelf met dit idee kwam. Vandaar dat ik het expres nog even laat bezinken en haar deze week nog eens terugbel omdat ze er dan nog even over na kan denken. Misschien heeft ze achteraf wel spijt van het voorstel wat ze zelf heeft gedaan. Ik zal haar zeker duidelijk maken dat ze het zelf heel zeker moet weten en dingen ook uit handen moet kunnen geven aan de tweede ceremoniemeester. En dat ze ook zonder de titel ceremoniemeester betrokken zal worden bij de voorbereidingen, want ik wil graag haar mening als het gaat om het uitzoeken van trouwjurk en kapsel e.d.
En als we toch een tweede ceremoniemeester vragen voor onze bruiloft zullen we er echt wel voor zorgen dat hij eerste aanspreekpunt is die dag en dat dat voor iedereen duidelijk is.

MaaikeenRaymond

  • Gast
Ceremoniemeester
« Reactie #24 Gepost op: 2 april 2012, 20:29:27 »
Wat voor een taken hebben de ceremoniemeester(s) bij jullie allemaal? Ik heb mijn broertje hiervoor gevraagd. En ga alles voor hem op papier zetten. Maar ben soms bang dat ik dingen vergeet. Misschien lees ik in dit topic dingen waarvan ik denk, Ooh ja!!!!.....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards