collapse

Auteur Topic: Schoonmoeder Is Beledigd  (gelezen 21633 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diana85

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Gepost op: 1 april 2012, 20:59:21 »
nou ja...mn schoonmoeder is zwaar beledigd dat zij op de kinderen moet passen wanneer wij vrijgezellenfeest hebben en zij niet uitgenodigd is, is er heilig van overtuigd dat dat hoort. Ik ben toch niet gek geworden? ik heb nog nooit een moeder , laat staan schoonmoeder in zo'n groepje door het centrum voorbij zien komen met bijenvleugeltjes om en een fles bubbles onder de arm?? :laugh:  :huh: K moet er niet aan denken..haha...de manier waarop ze het zei ook: Ik hoor maar niks over wanneer en enzo, en nu hoor ik opeens dat ik moet oppassen..ja, duh..omg, wat een apart verhaal, schoonmoeders..

twijfeltje

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #1 Gepost op: 1 april 2012, 21:03:23 »
Bij mijn vrijgezellenfeest waren mijn moeder en schoonmoeder er wel bij.
Maar ik had (gelukkig!) dan ook geen feest waarbij ik verkleed door het centrum hoefde te sjokken.
In zo'n geval is het inderdaad minder gebruikelijk.

jassou

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #2 Gepost op: 1 april 2012, 21:07:58 »
Bij veel vrijgezellenfeestjes van kennissen/familie in Engeland zijn de (schoon) ouders er inderdaad ook vaak bij, hier in NL nog nooit gezien. Maarre... misschien is ze gewoon een beetje pissig omdat haar is medegedeeld dat ze op moet passen. Ging dit echt zo? Kan me voorstellen dat ze dan een beetje de pe erin heeft als ze het niet zelf heeft aangeboden. Maar misschien bedoelde je het anders.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #3 Gepost op: 1 april 2012, 21:12:41 »
Uhm xD Nou je eigen moeder is er ook niet bij maak ik er uit op dus waar maakt ze zich druk om? Je hebt een feestje met vriendinnen en als zij daar niet bij hoort, hoort ze er niet thuis. Ik heb zelf mijn moeder en schoonmoeder wel 'op de lijst' gezet die ik heb doorgemaild naar mijn vriendinnetje die om e-mailadressen vroeg, omdat ik het wel gezellig vind als ze er bij zijn. Een wild feestje wordt het toch niet (hopelijk), past namelijk niet bij mij :). Maar dat moet iedereen toch lekker zelf weten? Bij mijn schoonzusje was haar moeder er ook niet bij.
Daarbij, heel veel bruiden weten niet eens wie er komen omdat ze zelf helemaal geen invloed hebben op de organisatie!
« Laatst bewerkt op: 1 april 2012, 21:13:31 door Melia »

October Bride

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #4 Gepost op: 1 april 2012, 21:23:37 »
Ik zou gewoon aan je schoonmoeder duidelijk maken dat je verwacht dat het een echt jonge-meiden/vriendinnen-feest wordt...

Ik zou zelf trouwens ook gewoon mijn moeder en schoonmoeder (en een paar tantes) op de lijst zetten, aangezien ik meer een familie- dan een vriendenmens ben.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #5 Gepost op: 1 april 2012, 21:43:08 »
Hier in de omgeving erg wisselend of ouders mee gaan. Ik was het niet van plan kende het ook niet. Echter ging manlief wel onze vaders op het lijstje plaatsen (bij hem in de omgeving juist normaal), dus heb onze moeders er ook op gezet. Was er ook heel blij mee achteraf, was fijn om ze erbij te hebben. Nu had ik een super goede band met mijn moeder en heb ik een leuke schoonmoeder, misschien dat dat verschil maakt :wink:

Probeer het maar een beetje los te laten, misschien nog een keer aangeven dat het bij jou in de omgeving ook niet gebruikelijk is en dat je eigen moeder ook niet mee gaat?
« Laatst bewerkt op: 2 april 2012, 08:38:57 door Jof »

Carlijn

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #6 Gepost op: 1 april 2012, 22:15:26 »
Bij ons is het ook niet de gang van zaken dat de ouders of schoonouders mee gaan op vrijgezellenfeest.
Ik zou het inderdaad uitleggen wat jij verwacht van jou vrijgezellenfeest, en dat je misschien nog een leuke high tea ofzo kunt doen met moeder/schoonmoeder en wat vriendinnen als ze zich echt verheugd had op iets?

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #7 Gepost op: 1 april 2012, 22:22:05 »
Ik nodig ook niet mijn moeder en schoonmoeder uit (terwijl ik wel heel close ben met mijn moeder en zij mn vriendinnen ook goed kent maar vind t gewoon niet echt passen). Heb t ook nog nooit meegemaakt moet ik zeggen dat ouders erbij waren...
Zou het ook gewoon aan haar uitleggen dat jij een feestje met je vriendinnen in gedachten had en dat je eigen moeder ook niet komt..

October Bride

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #8 Gepost op: 1 april 2012, 22:45:23 »
Goed idee Carlijn, gewoon een apart 'feestje' erbij bedenken... Die ga ik ook even onthouden!

Sofraine

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #9 Gepost op: 2 april 2012, 08:14:41 »
Ik heb mijn moeder en schoonmoeder ook niet op de lijst gezet, terwijl ik met allebei echt een hele goede band heb. Maar ik wil juist een vgf met vriendinnen en dan geen theekopjes schilderen of taart decoreren, maar een iets "wilder" feestje. Ik weet dat de beide moeders daar minder mee hebben, maar ik en mijn zussen en vriendinnen dat juist wel leuk vinden.

Daarnaast bespreek ik met mijn zussen en vriendinnen ook dingen waarover ik het niet wil hebben met mijn (schoon)moeder. Die open sfeer zou weg zijn, of mensen zouden zich opgelaten voelen en dat wil ik niet.

Dat snappen ze allebei, heb dat ook gelijk aangegeven en het was verder ook geen probleem meer.

En even off topic:
Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik het echt verbazingwekkend vind hoe veel mensen zelf al dingen invullen voor de bruiloft van een ander:  ik mag mee met het vrijgezellenfeest, ik ben daggast, ik word uitgenodigd, ik mag vast mijn kinderen meenemen, je moet tante Toos en ome Piet uitnodigen, je trouwt toch wel (of juist niet) in zo en zo'n jurk he? etc, etc... Hoe komt het toch dat dit soort verwachtingen en bemoeienissen er bij bijv. een verjaardag of geboorte niet zijn, maar zodra het een bruiloft betreft, dit ineens een heel ander verhaal is?
« Laatst bewerkt op: 2 april 2012, 08:18:28 door Sofraine »

Britttt

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #10 Gepost op: 2 april 2012, 08:19:15 »
Bij mij was mijn moeder in afwachting van de uitnodiging, gelukkig heeft mijn zusje duidelijk kunnen maken dat het meer een 'leeftijdsgenootjes-dag' wordt. Wat mensen al niet invullen.. Pfff! Gelukkig hebben wij drank op nacalculatie en weet ik dat enkele gasten die we niet voor onszelf uitnodigen na een uurtje weer weg zijn. Bij ons dus maar toegegeven, omdat het weinig uitmaakt, maar de lijst voor het vrijgezellenfeest verandert echt niet!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #11 Gepost op: 2 april 2012, 09:35:56 »
En even off topic:
Ik moet er nog wel bij zeggen dat ik het echt verbazingwekkend vind hoe veel mensen zelf al dingen invullen voor de bruiloft van een ander:  ik mag mee met het vrijgezellenfeest, ik ben daggast, ik word uitgenodigd, ik mag vast mijn kinderen meenemen, je moet tante Toos en ome Piet uitnodigen, je trouwt toch wel (of juist niet) in zo en zo'n jurk he? etc, etc... Hoe komt het toch dat dit soort verwachtingen en bemoeienissen er bij bijv. een verjaardag of geboorte niet zijn, maar zodra het een bruiloft betreft, dit ineens een heel ander verhaal is?
Ik weet niet of je een kinderwens hebt maar zo ja, maak je borst maar nat wat betreft bemoeienissen! :laugh:

Maar goed, da's offtopic.

Diana85

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2012, 09:38:58 »
Nou goed, ik ga me er maar niet druk om maken, misschien zien als een complment dat wilde komen..ze is wel uitgenodigd bij haar dochter, dat zal het wel zijn. Ik ga me bezig houden met wat echt belangrijk is!

Kylie

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2012, 14:08:18 »
Ik wilde al reageren in de trant van dat zoiets bij haar in de familie misschien  wel gebruikelijk is. Nu lees ik de reactie dat zij bij haar dochter wel was uitgenodigd. Zij heeft het waarschijnlijk zo al ingevuld, omdat ze er niet bij nadacht dat het ook anders kon? Ik had geen vg feestje, mijn beste vriendin heeft me een dagje uit genomen, erg gezellig. Bij ons in de familie zijn vg feestjes helemaal niet gebruikelijk. De nicht van mijn man ging sieraden versieren met vriendinnen en wederzijdse ouders. Jammer dat ze beledigd is, maar het viel haar misschien rauw op haar dak.

@Sofraine: eens met Inx, zodra je zwanger bent... oeiiiii

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2012, 19:27:08 »
Mijn vrijgezellenfeest was thuis. Workshop kettingen maken (klinkt saai, maar had het druk zat met mn baan en wilde het liefst iets thuis zodat ik ook op tijd naar bed kon :-)) Mn moeder was daar wel bij, om te bedienen en gewoon omdat het in haar huis was. Maar verder vind ik het een raar idee, nooit van gehoord.

11-06-2010

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4741
  • Geslacht: Vrouw
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2012, 20:17:28 »
hier waren mijn moeder en schoonmoeder er wel bij op mn vrijgezellen feestje. Vond t gezellig! :)
Maar ben ook niet zo van t "wilde feesten"

Eveline1982

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #16 Gepost op: 3 april 2012, 01:05:47 »
Zou mij er niet zoveel van aantrekken. Soms moet je gewoon weten als je teveel bent!

Zou die van mij er ook echt niet bij willen hebben hoor, ik wil mijzelf kunnen zijn op zo'n feestje. Voor de een is dat netjes, de ander gaat nog een een x lekker los met alle geheimen van nadien! Nou, voor mij is het alleen lekker feesten en thats it, zonder schoonmoeder.

Sorry dat ik het zo zeg maar, wat belachelijk dat zij zichzelf al had uitgenodigd zegmaar. Zou het idd nog een x voorzichtig brengen dat het een feestje zal worden waar zij niet bij past en dat je evt om de fam banden goed te houden apart wat met moeders en oma gaat drinken/eten?

Scheelt een hoop ellende en oppas voor in de toekomst?

Diana85

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2012, 14:07:44 »
Beetje laat, maar inmiddels is mijn vf al geweest en ik ben blij dat het zo gegaan is, t was echt gezellig, cocktail workshop gedaan en daarna uit in Maastricht, was niks geweest voor moeders. Niks meer over gehoord verder. En by the way: ik kan beamen dat de bemoeienissen toenemen als er kleinkinderen in het spel zijn, zowel van schoonmoeder als van moeder, alleen kan denk ik iedere vrouw het beter hebben van dr eigen moeder dan van schoonmoeder, gewoon omdat je dan makkelijker tegen durft te spreken. Ze doen het niet om te pesten maar omdat ze gewoon ontzettend veel van hun kleinkinderen houden en het beste willen voor de kleine. daarbij vergeten ze alleens soms dat jij dat ook vind...hoort erbij.

claudiadewi

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2012, 19:21:03 »
Fijn dat je het leuk hebt gehad.

Ik heb de mijne ook gehad, met mijn moeder erbij. Mijn schoonmoeder is overleden, anders was die er ook bij geweest.
Ligt er misschien aan hoe je moeder, schoonmoeder is. Maar die van mij doen/deden gezellig mee.
Ook met een cocktailworkshop.

ivankamarie

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #19 Gepost op: 5 juni 2012, 15:03:55 »
Wij hebben onze (schoon)ouders ook niet op de lijst gezet.
Bij het aankondigen van ons huwelijk begon de broer van mijn vriend al meteen over het vrijgezellenfeest waar de ouders van mijn vriend bijzaten, hij zei, nou dat wordt leuk met jouw vader op stap, waarop ik meteen antwoorde dat mijn vader niet van stappen hield en zo hoopte ik dat bij hem het kwartje viel, maar hij ging maar door.
Mijn vriend heeft hem achteraf wel even duidelijk verteld dat het dus niet de bedoeling is dat onze ouders er bij zijn.

Voor de zekerheid hebben wij dus maar wel een lijst gegeven aan de cm zodat wij zeker weten dat er geen ouders bij zijn!

Een vrijgezellenfeest is in onze ogen van en door vrienden!!
ben benieuwd wij trouwen op 1 september dus ik denk dat ik toch wel ergens in juli het feest kan verwachten!

misseagle

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #20 Gepost op: 6 juni 2012, 18:21:35 »
Ik wil mijn moeder en schoonmoeder er het liefste wel bijhebben!

Mijn moeder is nog erg jong en ik feest vaker met haar en mijn schoonmoeder is ook lekker gek zoals ik!
Heb geen geheimen voor hen en ga net zo uit mn plaat met hen als zonder hen!

Maar ik kan me ook wel voorstellen dat andere mensen t liever niet hebben!

Dus ja, gewoon lekker doen wat je zelf wilt!

MiShRoNiJa

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2012, 17:45:46 »
Bij mij waren mijn moeder en beide schoonmoeders wel bij, die zijn af en toe nog gekker dan mijn vriendinnen bij elkaar.

En mijn AS had ook mijn vader en zijn vader erbij.

gijoy

  • Gast
Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #22 Gepost op: 3 september 2012, 08:59:19 »
Nog nooit een vrijgezellenfeest gezien met (schoon)ouders, vind het hele aardige mensen maar zou er niet aan moeten denken!

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #23 Gepost op: 27 september 2012, 22:31:25 »
Mijn moeder is meer dan welkom op mijn vrijgezellenfeestje, zonder zou ik niet eens leuk vinden, Haar beste vriendin die tevens een soort moeder is voor mij ook, maar mijn schoonmoeder, Nou echt niet!!! Die wil ik er niet bij hebben.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schoonmoeder Is Beledigd
« Reactie #24 Gepost op: 27 september 2012, 23:29:13 »
Nou...ik wil mn moeder en schoonmoeder er eigenlijk niet bij hebben. Maar nu heb ik dus ook twee tantes waarvan er 1 pas 30 is en echt een feestbeest. Maar ik vind dat ik het niet kan maken haar wel mee te nemen en mn moeder, schoonmoeder en andere tante niet. Dus daar moet ik nog even goed over nadenken, waarschijnlijk doe ik het gewoon niet en doe ik alleen met vriendinnen. Niet dat ik er veel over te zeggen heb, maar ik mag wel een lijstje met personen inleveren bij mn cm's :-)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards