collapse

Auteur Topic: De Afvallers 2013  (gelezen 152977 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mamavansamenliam

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #50 Gepost op: 24 april 2012, 16:21:55 »
hoi dames,

kunnen jullie eens een dagschema geven wat jullie allemaal eten-drinken???

groetjes

mamavansamenliam

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #51 Gepost op: 26 april 2012, 14:48:01 »
hier gaat et wat het eten betreft momenteel alles behalve goed!!! :sad:

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #52 Gepost op: 29 april 2012, 10:59:58 »
Ik moet nu opeens in een paar weken afvallen; we hebben de bruiloft vervroegd.

mamavansamenliam

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #53 Gepost op: 1 mei 2012, 08:21:13 »
hoi kwarkje,

ja ik heb het gelezen...
heel erg leuk en spannend allemaal eh :biggrin:
maar ga je evengoed nog verder met het afvallen voor de bruiloft denk je?
want buiten het feit dat de bruiloft nu sneller komt en de tijd korter is zit je natuurlijk ook met je trouwjurk... bedoel dat je sneller ault moeten bestellen en dat het dan mss riskanter is om voor een andere maat te gaan of niet?

ik wens je in ieder geval heel veel succes met alls!!!

veel liefs

kim89

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #54 Gepost op: 1 mei 2012, 15:40:44 »
@kwarkje hoeveel wil je nu nog voor de bruiloft kwijt zijn dan?

hier gaat het best goed! Ben vorige week maandag pas begonnen omdat het daarvoor zo rommelig was met een hoop weekendjes weg en mijn verjaardag dat dat allemaal niet op ging schieten...

vanaf vorige week maak ik weer volop gebruik van de weightwatchers app en vul daar netjes in wat ik allemaal eet, mijn lief en ik eten wel graag en vaak buiten de deur maar ook daar goed op gelet wat ik heb gepakt! Ben eigenlijk best trots haha! Alleen moest lief gisteren tot laat werken en wilde daarna naar de mac en kon het niet weerstaan om ook iets te nemen! maargoed dat gaat van mijn extra punten af en betekend dus dat het de andere dagen wat strenger moet :wink:

nou is er zo'n gezondheids programma op rtl 4 en daar vallen twee mensen af door een dieet en het gebruik van xls medical. wat vinden jullie van pillen die helpen bij het afvallen??

ik ben er eigenlijk niet zo'n voorstander van want je hoort er soms maar vreemde verhalen over... alleen over xls medical heb ik wat positieve verhalen gehoord in de omgeving en in dat programma (weet niet meer hoe het heet haha) word het ook gestimuleerd om te gebruiken.

Ik zit erg in twijfel om ze ook te gaan gebruiken maar ben er nog niet over uit.....

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #55 Gepost op: 1 mei 2012, 19:03:13 »
Ik hoef niet perse een aantal kilo kwijt, wil vooral wat slanker worden rond mijn taille, heb nu een heel klein buikje en ik zou het mooi vinden als dat eraf is.

De jurk wordt ongeveer anderhalve maand van tevoren op maat gemaakt (doorpassen), dus tot dan mag ik nog wat afvallen, daarna is het een kwestie van op gewicht blijven. En dat lijkt me nog best wel moeilijk  :blink:

Cahira

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #56 Gepost op: 1 mei 2012, 19:28:43 »
Hallo allemaal, ik heb na mijn laatste berichtje even niet van mezelf laten horen.
De reden hiervoor is omdat mijn overgewicht geen kwestie is van ´ik wil een paar kilo afvallen om mooi in mijn jurk te passen´. Hierdoor voelde ik me hier niet erg op mijn plaats.
Zeker nu er de afgelopen twee weken heel wat gebeurt is op dit gebied. Ik heb namelijk met de huisarts gepraat over mijn 15-jarige strijd tegen overgewicht en zij gaf aan dat ik eens over een maagbandje moest nadenken. Dit heb ik gedaan en intussen is mijn cholesterol nagekeken. Deze blijkt helaas ook verhoogd, en dan samen met mijn rugklachten en mijn BMI van rond de 39 heb ik een indicatie voor een maagoperatie.

Komende maandag ga ik met mijn verloofde naar een vrijblijvende oriënterende bijeenkomst waarbij uitleg word gegeven over de verschillende maagoperaties en het voor- en natraject.
Dit alles is behoorlijk heftig en iets heel anders dan een paar kilo af willen vallen voor de bruiloft. Ik wil graag weer gezond worden zodat ik gezond en gelukkig oud kan worden met mijn AS.
Als jullie willen zal ik nog wel eens wat van me laten horen over hoe het gaat met het traject en of de operatie doorgaat. Het is even een omschakeling hoor, van je bruiloft plannen naar ineens een operatie ondergaan nog voor je trouwen. Maar het is voor mijn gezondheid en volgens de huisarts duurt het traject tegenwoordig niet meer zolang en kan ik ruim voor mijn trouwen al helemaal gewend zijn aan de maagband en mijn nieuwe leefstijl.

Iedereen succes verder met afvallen.
Groetjes

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #57 Gepost op: 2 mei 2012, 09:23:21 »
Heftig, cahira!

Jammer dat jij je niet op je plaats voelt; kunnen wij iets doen om je te steunen, waardoor je je wel op je plek voelt in dit topic??  :)

Hoe dan ook: veel sterkte met de operatie!!!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #58 Gepost op: 2 mei 2012, 15:19:06 »
Nou Cahira ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat lopen!
Ik zou het heel leuk vinden als je hier laat weten hoe het met je gaat!
Heel veel succes en ik hoop dat het je gaat lukken meid!

P.S. Ik ben niet aan het lijnen voor mijn bruiloft, maar vind het leuk om jullie verhalen te lezen en duim met jullie mee dat het jullie lukt om je streefgewicht te halen.

kim89

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #59 Gepost op: 2 mei 2012, 16:55:59 »
@elina het programma zou daar best door gesponsord kunnen worden maar ze hebben ook andere merken enz laten zien daarbij is het een medisch programma waar het inw erd gebruikt dus voor mij juist geen alarmbellen...... als het nou tell sell geweest zou zijn zou ik er niet eens over denken maar bij deze klinkt het wel ok!

@cahira wat jammer dat je je hier niet thuis voelt vanwege het aantal kilo's wat je af moet vallen. En wat jammer dat je dat idee hebt want jij bent echt niet de enige die met een paar kilo's afvallen niet slank in haar bruidsjurk zit.
Ook ik moet als ik slank in een bruidsjurk zou willen een kilo of 50 afvallen... omdat dit niet haalbaar is in een jaar ga ik voor 15 hopelijk 20 kilo.
Ik ben heel erg benieuwd naar het traject waar je nu in gaat, vraag me soms ook af of dat voor mij ook niet beter zou zijn. Dus houd ons zeker op de hoogte! ik ben benieuwd!!

Maidenofmay

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #60 Gepost op: 3 mei 2012, 21:31:58 »
Ik heb hier niks te zoeken want al getrouwd maar dames, allemaal superknap dat jullie er zo mee aan de slag zijn! Het is zo moeilijk om af te vallen... (moest hier 20 kilo kwijt na de zwangerschap) Veel succes en sterkte allemaal en bedenk: je aanstaande houdt toch wel van je :wink:
« Laatst bewerkt op: 3 mei 2012, 21:32:14 door Maidenofmay »

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #61 Gepost op: 4 mei 2012, 08:13:46 »
Hoi allemaal,

Ik was al begonnen met afvallen nog voor ik uberhaupt ten huwelijk was gevraagd. Ik ben namelijk flink aangekomen toen ik met een rugblessure thuis zat en dus niet kon sporten. Op dit moment ben ik al 15 kilo kwijt en dat zonder enige moeite.

Ik volg kuren van Momentum. dit is een vloeistof, die je eetlust remt en je verkeerde vetten afdrijft. De kuur duurt 24 dagen. Tijdens de kuur ban je alle vetten en alle koolhydraten uit je eten. Ik heb op dit moment 2 kuren gedaan, dus 48 dagen en ben hiermee de 15 kilo afgevallen! Na 2 kuren moet je minimaal 6 weken stoppen om je lichaam bij te laten trekken. Bij mij hebben er 9 weken tussen gezeten en daarin zelfs mijn vakantie, waar ik nergens op gelet heb qua eten en ik ben nog niets aangekomen! Maandag start ik weer met de volgende kuur. Ik wil nog een kilo of 20 kwijt en heb dan als het goed is maat 40 bereikt :-)

Het is best heel intensief en streng, maar de kuren worden ook deels of volledig vergoed door de zorgverzekeraar.

Iedereen ook veel succes met de afvalrees!

Cahira

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #62 Gepost op: 8 mei 2012, 11:39:51 »
Hallo dames, bedankt voor jullie reacties. Zorgt ervoor dat ik me meteen toch meer welkom voel hier. Ik zal jullie dan ook op de hoogte houden hoewel mijn afvalproces natuurlijk heel anders zal lopen dan die van jullie, als het allemaal doorgaat.

Gisteren ben ik met AS naar de voorlichtingsbijeenkomst gegaan. Een deel van de informatie wist ik al van internet, andere dingen waren nieuw of werden duidelijker uitgelegd. Voor AS was het erg fijn want hij had niet zoveel op het internet gelezen dus hij weet nu ook beter hoe en wat.
Na de bijeenkomst heb ik meteen een afspraak gemaakt voor een screening. Deze vind aankomende donderdag al plaats! Dit houdt in dat ik een gesprek heb met de diëtiste, daarna de psycholoog en daarna de obesitasverpleegkundige. Zij gaan daarna in bespreking met de chirurg en ze vertellen hun bevindingen en aanbevelingen.
Vervolgens mag ik bij de chirurg komen en hij verteld of zijn team de goedkeuring heeft gegeven en welke soort maagoperatie zij voor mij geschikt achten. Je mag ook zelf aangeven welke operatie je voorkeur heeft en als je er met de chirurg aan uit komt en er geen andere bijzonderheden zijn kan je al met een operatiedatum naar buiten lopen.
Dus ik ben erg benieuwd naar komende donderdag.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #63 Gepost op: 8 mei 2012, 23:41:34 »
Wat fijn Cahira! Het lijkt me ontzettend spannend om daar donderdag heen te gaan, het komt vast helemaal goed. :) Laat je weten of het doorgaat? Ik zal aan je denken donderdag.

Hier gaat het redelijk. Ja, ik ben gisteren zelfs voor het eerst wezen hardlopen met een app op mn mobiel! Vooral om conditie op te bouwen, maar man..man.. ik vind het echt 3x niks dat hardlopen. Wat saai! Ben ondertussen wel 3 kilo afgevallen, wat ik al merk in mn broeken en jurkjes. Dat stimuleerd wel enorm. We gaan rustig verder!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #64 Gepost op: 11 mei 2012, 08:20:11 »
En nu ben ik natuurlijk benieuwd..... Hoe was het??

Cahira

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #65 Gepost op: 11 mei 2012, 14:45:13 »
Hallo dames, ik ben gisteren helemaal sufgekletst. Confronterend als je zo je verhaal van de afgelopen 15 jaar doet.
Maar goed, het spannendste was het wachten op de aanbevelingen van het medisch team. De chirurg gaf aan dat het team geen bezwaar ziet voor een operatie, en het zal dan een gastic bypass worden. Pff, ik was blij en zie dit echt als een kans om mijn leven en strijd tegen het overgewicht om te gooien.
De operatie gaat op 16 juli plaatsvinden, dat is ongeveer 10 dagen na onze week vakantie, en dat is mooi want in die dagen moet ik een predieet volgen.
Ik kreeg allerlei papieren mee van de chirurg en de secretaresse (recepten voor steunkousen en spuiten, toestemmingsformulier, informatieboekjes e.d.). Daarnaast heb ik een zooi afspraken gekregen voor een pre-operatieve voorlichtingsbijeenkomst, controles bij chirurg, de diëtiste. Ik ben ook langs het opnameloket in het ziekenhuis geweest, vervolgens naar de anesthesist waar ik ook een afspraak kreeg.
Pfff, ik was daarna helemaal gaar.
Maar ik ben echt blij. Het is allemaal erg snel gegaan, dus ik heb nu nog twee maanden om me voor te bereiden en aan het idee te wennen dat het nu echt gaat gebeuren.

Ik houd jullie op de hoogte.
Hoe gaat het met jullie lijnpogingen?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #66 Gepost op: 11 mei 2012, 15:14:18 »
Cahira, wat fijn! Tenminste, ik neem aan dat je het fijn vind. Dat is al best wel snel, wel lekker dat je ervoor nog op vakantie gaat. Dan ga je ook lekker uitgerust de operatie in!

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #67 Gepost op: 13 mei 2012, 14:05:50 »
Ik heb hier niks te zoeken want ben én al getrouwd én al afgevallen, maar wil jullie toch even succes wensen! Cahira in het bijzonder, wat een grote en moedige stap ga je zetten. Heel veel succes!

kwarkje

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #68 Gepost op: 13 mei 2012, 15:09:01 »
pfft, ik kom momenteel alleen maar aan van de stress. Kan niet van de koekjes en chocolade afblijven, maar ook chips en nootjes gaan er wel in. En moet toch echt over 3 maanden al in mijn trouwjurk passen  :blink:

lauraatjeh

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #69 Gepost op: 14 mei 2012, 09:46:49 »
Hoi meiden,

Ik post al wel gezellig mee in het trouwen in 2013 topic hihi, maar niet hier! Ik weeg op dit moment zeker 10 kilo meer dan ik zou willen wegen. Helaas komt dat niet alleen maar door teveel eten en te weinig sporten. 5 jaar geleden was ik nog gewoon mooi slank (oke, toen was ik 17/18 jaar) en dus 15 kilo lichter. Helaas is er in die 5 jaar een hoop gebeurd. Ik heb de diagnose epilepsie gekregen, waarvoor ik dus aan de medicijnen moest (met hele fijne bijwerkingen...), 2 keer geopereerd en door alle trammelant ook nog eens vertraagd met m'n studie. Nu ben ik een hele fijne  emotie-eter en door al deze dingen is er dus genoeg bijgekomen. (ligt dus ook deels aan de medicijnen)

Nu wil ik niet perse 10 kilo afvallen, aangezien ik al een paar keer geprobeerd heb om dit te doen maar iedere keer als ik aan de lijn ben val ik 1,5 kilo af, en kom er vervolgens weer 2 aan terwijl ik dan nog hetzelfde doe als toen ik afviel... Sporten ging de laatste tijd erg goed, maar helaas 4 weken geleden kreeg ik een hernia en mag amper lopen, laat staan sporten. Gelukkig begin ik over 3 kwartier wel bij een fysiotherapeut, hopen dat dat iets helpt, want ben dus in de afgelopen weken 2 kilo aangekomen. Er moet dus nodig iets af!!

ik ga gezellig met jullie meeposten, als dat goed is :$

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #70 Gepost op: 14 mei 2012, 10:21:01 »
ik ga voorlopig nog niet trouwen, maar ben al wel begonnen met afvallen voordat ik ga trouwen over 4 a 5 jaar..  weet ook niet of ik hier dan thuis hoor, maar om nu al een topic de afvallers 2017 te maken is ook zo zinloos aangezien ik volgens mij op dit moment de enige ben op dit forum die van plan is om dan ergens te gaan trouwen. Ben ik welkom om mee te posten of moet ik het toch ergens anders zoeken? (ik ben dus wel serieus aan het afvallen, moet een kilotje of 15 kwijt, maar ben een beetje aan het jojoen.. was al 3 kilo kwijt en heb er nu weer 2 bij :sad: )

mamavansamenliam

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #71 Gepost op: 15 mei 2012, 08:08:24 »
van mij mag je gerust mee posten hoor...
hoe meer tips,ideeen, ervaringen en steun hoe beter...

maar vind het wel dapper van je om zo veel tijd van te voren al te beginnen lijnen... heb je geen schrik dat het tegen dat je gaat trouwen mss er weer aan zit of door een zwangerschap of iets dergelijks?

in ieder gevalmveel succes...

@ kwarkje; ook hoer vlot het niet bepaald! :S

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #72 Gepost op: 15 mei 2012, 08:24:39 »
als ik tussentijds zwanger raak gaan we waarschijnlijk eerder trouwen, maar eerlijk gezegd hoop ik niet zwanger te worden tot we getrouwd zijn. Ik wil heel graag kinderen maar ik ben ook nog aan het studeren, dus zwanger worden zou echt en ongelukje zijn (hoewel ik niet minder van het kindje zou houden natuurlijk). En verder gewicht er weer bij, tjah ik wil deze kilos toch kwijt, waarom dan niet met een leuk doel er bij in mijn achterhoofd?

Ik ben gisteren weer braaf op de steps gaan staan en probeer ook weer motivatie te vinden om meer groente en fruit te eten. Dat ging gisteren goed, nu kijken hoe lang ik het vol houd want ik krijg het niet vaak voor elkaar om 200 gram groente en 2 stuks fruit binnen te krijgen. Iemand tips?

lauraatjeh

  • Gast
De Afvallers 2013
« Reactie #73 Gepost op: 15 mei 2012, 09:14:42 »
Lust je aardbeien? Die eet ik snel weg en eet dan bij m'n ontbijt een schaaltje en als toetje op dit moment.. zit je in ieder geval aan de 2 'stuks' fruit!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
De Afvallers 2013
« Reactie #74 Gepost op: 15 mei 2012, 20:22:44 »
ik ben gek op aardbeien, die krengen zijn alleen zo duur :sad: maarja komende tijd worden ze wel geodkoper en koop ze af en toe wel om mezelf te verwennen :) (helaas ben ik heeel goed in gezonde dingen ongezond maken.. aardbeien met chocolade.. oeps.. maarja heb met mezelf afgesproken dat dat dus niet meer mag)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards