collapse

Auteur Topic: Bruiloft / Trouwen In Een Tent  (gelezen 27971 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bunita

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Gepost op: 7 juni 2012, 17:21:42 »
Hoii meiden :biggrin:

Ik ben sinds oud en nieuw verloofd en ben al een tijd bezig met het oriënteren op álles wat er bij een bruiloft komt kijken, en nu leek het ons een leuk idee om in een open tent te trouwen. Zie hieronder voor een voorbeeld.
http://www.theperfectwedding.nl/uploads/320_stijlvolle-bruiloft-in-een-tent-1.jpg
Nu is het mijn vraag of iemand hier al ervaring mee heeft? Is het huren van de tent bijvoorbeeld betaalbaar? en het regelen van vergunningen? Heb je de tent zelf ingericht of heb je dit laten doen?

Ik hoop dat iemand mij hier wat informatie over kan geven.  :)
Alvast heel erg bedankt!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #1 Gepost op: 7 juni 2012, 19:06:33 »
't ziet er heel gaaf uit! Aantal dingen waar je in elk geval rekening mee moet houden is toiletten, de huur van zo'n mobiele toilet wagen is niet mis.
Geluidsoverlast, aangeven bij de politie. Brandveiligheid. Wij wilde dit ook gaan doen maar door alle bijkomende kosten was een overdekte locatie beter...wel echt heel cool!

Yvon83

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #2 Gepost op: 7 juni 2012, 19:20:01 »
Bedenk wel dat je de week voor én ook de week na je bruiloft in de rommel zit.. Je moet alles regelen, dus vergunningen, toiletten, catering en ga zo maar door.. Als het slecht weer is moet de tent verwarmd worden wat nogal wat kosten met zich meebrengt..

Familie van mijn vriend zitten in de tentenbouw en zelfs zij raden het af.. Zaal is vaak goedkoper en je gaat na je feest lekker naar huis en hebt niks meer te maken met de rommel..

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #3 Gepost op: 7 juni 2012, 23:10:00 »
Het is inderdaad nogal een onderneming om zelf te regelen, maar er zijn toch vast wel cateringbedrijven die dit voor jou kunnen organiseren?
Tsja, zo`n prijskaartje zal dan niet mis zijn, maar als het echt graag wil..

B_25.05.2012

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #4 Gepost op: 8 juni 2012, 00:16:07 »
Afgelopen 25 mei zijn wij in een tent getrouwd.
De echte ceremonie hebben we in een kapel gedaan maar het diner en het feest was in de tent.
Er kom inderdaad veel bij kijken wij hadden een alutent van 10x15 en als ingang een pagodetent van 4x4 verder moet je ook een wc-wagen, interieur en catering.

Voor het goedkope hoef je het niet zo te doen (kan best goedkoop zijn, maar niet op de manier waarop wij het gedaan hebben)Vergunning hebben wij niet aangevraagd, geeft heel veel gedoe. (wij gaven geen feest midden in de woonwijk dat scheelt natuurlijk ook) Politie legt zo'n feest toch niet snel stil.

Wij hebben alles zelf gedaan. aankleding/styling maar dat is ook wat ik graag zelf wilde doen omdat ik weddingplanner wil worden dus heb ik ook al de nodige ervaring op kunnen doen.

Het is heel veel werk week ervoor en erna, maar ik vind het allemaal waard! het is zo leuk om te doen, en ik vind dat er geen een zaal zo mooi is aangekleed.
Mocht je vragen hebben of foto's tips wilen hebben dan laat maar weten.
Succes!!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #5 Gepost op: 8 juni 2012, 09:31:25 »
Wij trouwen in een tent bij mijn ouders in de achtertuin.
Goedkoper is het zeker niet.
Wij hebben alles geregeld via een cateringsbedrijf, van tent tot eten, en noem het allemaal maar.
We zijn voor 50 man heel de dag een een minireceptie van 1,5 uur voor 100 man ongeveer 6000 euro kwijt.
Daar komt de drank nog los bij.
Hebben ook personeel ingehuurd, hebben hapjes, de afwas wordt gedaan, geluidsinstalatie, tafels, stoelen, huur van borden, bestek en noem het maar.
Het kost wat, het is wat geregel maar we trouwen wel zoals wij het willen!

blonky1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #6 Gepost op: 8 juni 2012, 10:51:59 »
Wij trouwen ook in een tent. We hebben 1 tent van 5*10, 1 van 5*5 en 1 van 3*3, bij slecht weer komen hier nog wat tentjes bij. We hebben 8 statafels, met rokken, luxe toiletwagen, bar met led voorzet stuk van 4 m en nog een extra led voorzetstuk voor bij de DJ, we hebben 30 loungestoelen, en tafels voor 30 man. Volgens mij hebben we zo alles. Kosten voor dit 1800,-

We kunnen niet een tent van 10-15 doen, omdat we in de tuin van onze schoonouders trouwen en dit is een oude boederij met allemaal bomen. Bij goed weer hebben we overal hoekjes en is de tent het dansgedeelte, bij slecht weer komen er extra tenten bij.

Kosten personeel voor achter de bar 20,- per uur. S avonds 4 man, overdag 2.

Kosten personeel voor achter de bbq 25,- per uur. 2 man lang 3 uur

Drank zelf inkopen bij de groothandel

Barbeque, luxe pakket bij de slager gehaald, 12,50 per man (voor 70 man)

Ijscocar met italiaans ijs 200,-

Al met al het feest (enkel feest met eten en drinken) zo'n 4800,- voor 40 man overdag en 70 s avonds
Afgelopen 25 mei zijn wij in een tent getrouwd.
De echte ceremonie hebben we in een kapel gedaan maar het diner en het feest was in de tent.
Er kom inderdaad veel bij kijken wij hadden een alutent van 10x15 en als ingang een pagodetent van 4x4 verder moet je ook een wc-wagen, interieur en catering.

Voor het goedkope hoef je het niet zo te doen (kan best goedkoop zijn, maar niet op de manier waarop wij het gedaan hebben)Vergunning hebben wij niet aangevraagd, geeft heel veel gedoe. (wij gaven geen feest midden in de woonwijk dat scheelt natuurlijk ook) Politie legt zo'n feest toch niet snel stil.

Wij hebben alles zelf gedaan. aankleding/styling maar dat is ook wat ik graag zelf wilde doen omdat ik weddingplanner wil worden dus heb ik ook al de nodige ervaring op kunnen doen.

Het is heel veel werk week ervoor en erna, maar ik vind het allemaal waard! het is zo leuk om te doen, en ik vind dat er geen een zaal zo mooi is aangekleed.
Mocht je vragen hebben of foto's tips wilen hebben dan laat maar weten.
Succes!!

Heb je foto's van de aankleding, ben namelijk zeer benieuwd :)

Astrid2

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2012, 12:19:15 »
Wij zijn zelf ook aan het oriënteren en zodoende kwam ik op dit forum terecht. De discussie is al wel gedateerd, maar voor de mensen die hier nog terecht komen wilde ik deze tip niet achterhouden.

Op www.slimhuren.nl/partytent-verhuur kun je namelijk eenvoudig omschrijven welke tent en bijbehoren je zoekt; even een advertentie aanmaken en verhuurders komen met hun biedingen. We hebben nog geen keuze gemaakt, maar de eerste voorstellen zien er goed uit. Succes in ieder geval met de organisatie.

Yvon83

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2012, 18:53:00 »
Wij zijn zelf ook aan het oriënteren en zodoende kwam ik op dit forum terecht. De discussie is al wel gedateerd, maar voor de mensen die hier nog terecht komen wilde ik deze tip niet achterhouden.

Op www.slimhuren.nl/partytent-verhuur kun je namelijk eenvoudig omschrijven welke tent en bijbehoren je zoekt; even een advertentie aanmaken en verhuurders komen met hun biedingen. We hebben nog geen keuze gemaakt, maar de eerste voorstellen zien er goed uit. Succes in ieder geval met de organisatie.

Topic is van 7 juni.. Hoezo gedateerd? :wink:

Suus07092012

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 6
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #9 Gepost op: 14 juni 2012, 22:51:09 »
Ik ga even meelezen..........:-)

Wij trouwen 7 september en ook in de tuin bij mijn ouders. Van kinds af aan droomde ik hier al van en vriendjelief vond het ook een leuk idee :-)
We hebben in afwachting van de tentenbouwer, die moest bekijken of het qua ruimte allemaal ging, wel parallel een offerte bij een locatie opgevraagd en dat was wel goedkoper geweest dan thuis vieren. Tevens is het inderdaad erg veel werk, maar ik vind dat door het zelf allemaal te regelen, je een hele persoonlijke bruiloft krijgt. Tevens geeft het een erg ontspannen/huiselijke sfeer.

Wij plaatsen 3 pagodententen van 5x5 en hopelijk krijgen we mooi weer zodat de zijkanten helemaal open kunnen. In de plafonds komen kroonluchters te hangen en we versieren de rest met roze-witte balonnen.

In de tuin willen we ook balonnen ophangen en iets van lampionnen, maar hoe en wat, daar zijn we nog niet uit. Heeft iemand daar nog ideeen over? Hoe je het erg knus, romantisch en gezellig kan aankleden? Lichtjes, kaarsjes, lampionnetjes in de bomen?

Het stel

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #10 Gepost op: 20 juni 2012, 09:14:14 »
Leuke ideeën, zo in een tent trouwen, maar vergeet dit (bizarre) detail niet!

Als je niet alleen het feest, maar ook de huwelijksvoltrekking in de tent wil laten plaatsvinden (ambtenaar van BS dus laat komen) dan kan dat niet!
De wet schrijft namelijk voor dat de huwelijksvoltrekking ten alle tijde onder een vast dak moet plaatsvinden. Ik ken een stel dat het als volgt heeft opgelost;
zij gingen namelijk vooraf snel even met de ambtenaar onder een afdakje staan en hebben daar snel het protocol afgewerkt. Vervolgens wilde de ambtenaar het voor de show best nog een keer overdoen in de tent.

Wel lullig als je daar op je trouwdag achter moet komen, dus bij deze de tip.

Jassou

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #11 Gepost op: 20 juni 2012, 12:57:36 »
De wet schrijft namelijk voor dat de huwelijksvoltrekking ten alle tijde onder een vast dak moet plaatsvinden.
Klopt helemaal, maar iedere ambtenaar is vrij het na te leven of niet. De ambtenaar die onze vrienden trouwde vond de kruin van de wilg waar ze onder stonden ook voldoende 'dak', die van ons was iets strikter in de leer (maar bleek tijdens de ceremonie sowieso een raar mens). Maar goed, wel handig om even te checken. :)

Maidenofmay

  • Gast
Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #12 Gepost op: 20 juni 2012, 15:50:06 »
't Hangt inderdaad van de BABS af, de meesten zijn niet te beroerd om het buiten te doen met goed weer. Wij zijn ook getrouwd bij mijn ouders thuis (in de woonkamer), en de aansluitende receptie in een tent in de tuin. Dat kostte echt een vermogen, zeker om het nog een beetje aan te kleden met van die doeken, tafels en stoelen. Er moesten dan ook 150 man in, maar dan nog. Je moet vooral niet thuis trouwen omdat je geld wilt besparen, is mijn ervaring :)
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2012, 16:00:56 door Maidenofmay »

feestje2016

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Bruiloft / Trouwen In Een Tent
« Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2015, 12:56:48 »
Hey Bunita,

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk hebt gedaan en wat dat ongeveer kostte. Ik zit zelf namelijk ook te denken aan een tent op een locatie waar de vergunning al voor bestaan.

Mocht je dit toevallig nog lezen, dan hoor ik graag je ervaringen!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards