collapse

Auteur Topic: Simpele Bruiloft  (gelezen 15730 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Gepost op: 10 juni 2012, 22:15:02 »
Wie wilt ook niet zo`n grote bruiloft als ons?
We gaan alleen in het gemeentehuis trouwen met echt alleen de belangrijkste mensen en daarna lekker uit eten en dat was het dan.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Simpele Bruiloft
« Reactie #1 Gepost op: 10 juni 2012, 23:30:13 »
Onze bruiloft was niemand bij, alleen wij 2.Babs, fotograaf(tevens getuige) en nog 1 getuige(man van de babs).
En het was geweldig, zou het nooit anders doen

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2012, 10:31:34 »
We willen dan wel de ouders van mijn vriend erbij hebben en broer en mijn broers....goede vrienden...maar dat was et dan ook!
Ik vindt het zo`n zonde van osn geld ook! Daarbij zijn wel al 10 jaar samen en hebben we 2 kids.....ik wil heel erg graag dezelffe naam dragen en een gezin zijn....daar hoef ik niet zo`n groot feest voor. Daarbij zijn er een hoop schijnheilige mensen in de familie die ik nooit zie en ik vertik het om geld uit te geven aan diegene hahahahahaah....vindt dat altijd zo verschrikkelijk aan bruiloften ...iedereen moeten uitnodigen en eigenlijk heb je er niet veel mee.

Nu doen we het met de echt belangrijke mensen en gaan we lekker uit eten erna....!
Hoor ook vaak dat de dag zo voorbij was.....en wat heb je dan eigenlijk gehad van die grote rbuiloft he?

Kylie

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2012, 12:25:37 »
Familie van mijn man heeft het ook zo gedaan. Alleen de ouders en een paar goede vrienden. Een paar maanden later hebben ze alsnog een feest gegeven, zijn we met ongeveer 50 man met de boot door de biesbos gevaren. De bruid heeft een aantal bruidsreportages gemaakt en wist uit ervaring dat zo'n dag zo voorbij is, vandaar de splitsing, zo konden ze heel bewust genieten.

Grappig, mijn man en ik waren 11 jaar samen toen we trouwden, ook 2 kids (toen 3,5 en 7,5 jr oud), maar ik wilde juist wel alles erop en eraan.

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Simpele Bruiloft
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2012, 12:47:41 »
Ik wil graag een combi. Overdag echt met de mensen die je kent en lief en dierbaar zijn, savonds lekekr groot met iedereen erbij. Alleen komen wij uiteindelijk nog op 50 daggasten uit, vanwege de grote vriendengroep :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Simpele Bruiloft
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2012, 13:00:17 »
Wij hebben ook alleen familie en 3 van mijn beste vriendinnen, want die zijn bruidsmeisje. En mijn AS heeft 2 vrienden als getuige. Al met al, toch nog 60 daggasten, dus niet meer klein te noemen. En dit terwijl we de helft van de familie niet eens hebben uitgenodigd.

linarue

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2012, 18:50:13 »
Wij gaan ook voor Simpel!!

Vanwege het geld (voor 10.000 euro kan je zoveeeeeel doen), maar ook omdat we graag met een kleine groep familie en vrienden dit moment willen vieren en delen. We willen geen verschil tussen dag, receptie en feestgasten. Maar gewoon 1 groep die er de hele tijd bij kan zijn.

We zitten nu op ongeveer 35 gasten, en zitten de denken aan de ceremonie zelf en dan lekker eten/ high tea/ bbq... Zoiets...

jassou

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2012, 19:44:26 »
We begonnen met heel klein (ouders, broers/zussen, hun kinderen, beste vrienden, dus <30 man). Toen kreeg ik de lijst met vrienden die mijn man wilde uitnodigen, de lijst die van mijn schoonouders kwam, de verwachtingen van mijn ouders, en plots zaten we toch op 200 man. Als ik het over zou moeten doen, en ik zou alleen rekening houden met wat ik wil (dus niet eens met wat mijn man zou willen), dan zou ik het toch klein houden, desnoods met zijn tweeen. :) Ik kwam er (helaas pas tijdens de bruiloft!:biggrin:) achter dat ik bruiloften wel erg leuk vind, maar gewoon geen bruid wilde zijn. De aandacht en drukte was me te veel.

Maar goed, je trouwt met zijn twee, en het is maar een dag. Ik vond het wel erg bijzonder en mooi te zien hoeveel lieve familie en vrienden we hebben, en hoeveel ook (ver) voor ons wilde reizen. Vooral mijn man deed het erg goed.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, omdat de kosten niet echt een rol speelden (moest niet TE gek worden, natuurlijk, maar het budget hadden we.)

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2012, 21:17:37 »
Wij gaan ook voor Simpel!!

Vanwege het geld (voor 10.000 euro kan je zoveeeeeel doen), maar ook omdat we graag met een kleine groep familie en vrienden dit moment willen vieren en delen. We willen geen verschil tussen dag, receptie en feestgasten. Maar gewoon 1 groep die er de hele tijd bij kan zijn.

We zitten nu op ongeveer 35 gasten, en zitten de denken aan de ceremonie zelf en dan lekker eten/ high tea/ bbq... Zoiets...


idd...we hebben het geld we in principe maar ik vindt het veel fijner om het met deze kleine groep te gaan doen....zo kun je het veek intiemer delen lijkt mij...
We begonnen met heel klein (ouders, broers/zussen, hun kinderen, beste vrienden, dus <30 man). Toen kreeg ik de lijst met vrienden die mijn man wilde uitnodigen, de lijst die van mijn schoonouders kwam, de verwachtingen van mijn ouders, en plots zaten we toch op 200 man. Als ik het over zou moeten doen, en ik zou alleen rekening houden met wat ik wil (dus niet eens met wat mijn man zou willen), dan zou ik het toch klein houden, desnoods met zijn tweeen. :) Ik kwam er (helaas pas tijdens de bruiloft!:biggrin:) achter dat ik bruiloften wel erg leuk vind, maar gewoon geen bruid wilde zijn. De aandacht en drukte was me te veel.

Maar goed, je trouwt met zijn twee, en het is maar een dag. Ik vond het wel erg bijzonder en mooi te zien hoeveel lieve familie en vrienden we hebben, en hoeveel ook (ver) voor ons wilde reizen. Vooral mijn man deed het erg goed.

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, omdat de kosten niet echt een rol speelden (moest niet TE gek worden, natuurlijk, maar het budget hadden we.)


ja zoals ik hiervoor al zei hebben we het geld wel...maar ik heb zelf geen familie meer over..alleen 2 broers....
Mijn vriend heeft wel een familie en daar nodigen we dan wel mensen van uiit..... :wink:
Maar dat is wel veel om van een paar mensen dan op 200 uit te komen hahahaah

linarue

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #9 Gepost op: 12 juni 2012, 07:31:43 »
idd...we hebben het geld we in principe maar ik vindt het veel fijner om het met deze kleine groep te gaan doen....zo kun je het veek intiemer delen lijkt mij...

[font="Verdana"]Daarom willen wij ook een kleine groep, je hebt dan echt de kans (denk ik) om al je gasten even rustig te spreken zonder in de rij te staan en handjes te schudden.[/font]
 
[font="Verdana"]Een groot feest vind ik op zich leuk! Maar als ik moet kiezen heb ik liever mijn directe familie en beste vrienden om me heen zonder: collega's, kennisen, vrienden van mijn ouders... Mijn moeder komt steeds met mensen die er eigenlijk ook bij moeten zijn want: "Ze waren praktisch bij je geboorte" [/font]
[font="Verdana"]Mijn AS en ik gaan heel erg ons best doen om vooral bij onszelf te blijven![/font]

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #10 Gepost op: 12 juni 2012, 09:48:21 »
[font="Verdana"]Daarom willen wij ook een kleine groep, je hebt dan echt de kans (denk ik) om al je gasten even rustig te spreken zonder in de rij te staan en handjes te schudden.[/font]
 
[font="Verdana"]Een groot feest vind ik op zich leuk! Maar als ik moet kiezen heb ik liever mijn directe familie en beste vrienden om me heen zonder: collega's, kennisen, vrienden van mijn ouders... Mijn moeder komt steeds met mensen die er eigenlijk ook bij moeten zijn want: "Ze waren praktisch bij je geboorte" [/font]
[font="Verdana"]Mijn AS en ik gaan heel erg ons best doen om vooral bij onszelf te blijven![/font]


idd jezelf blijven!
Ach ik heb in principe geen familie ... en die wat dan komen zie ik zo ook nooit...dus dat doen we niet hahahaha...
Nee ik wil het op onze manier doen....klein. Maar vaak denken mensen dan gelijk dat je het geld niet hebt....is niet zo het is gewoon onze bruiloft die we op onze manier gaan doen

misseagle

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #11 Gepost op: 12 juni 2012, 09:57:34 »
Hmmm ik heb gelukkig geen familie of vrienden die zeggen 'die of die moet je ook uitnodigen'.
Wij nodigen echt alleen de mensen uit die we uit willen nodigen!
En ja dan nog komen we 's avonds op 100 man. Maar ieder van hun heeft wel iets voor ons.

Wilde in eerste instantie ook gewoon in het buitenland trouwen, Alleen de ouders en broertje/schoonzusje erbij.
Maar ja, ik wilde mn beste vriendinnen er ook bij.. en mn oma's.. Hij wilde zn grootouders er ook bij en zijn beste vrienden dus uiteindelijk was het toch teveel want je kunt niet van die mensen verwachten dat zij zoveel geld uitgeven om ook naar het buitenland te gaan en wij kunnen het niet betalen om voor al die mensen (zijn er ongeveer 30) de reis te betalen.

Dus optie 2 was toch lekker hier en dan ook gewoon goed. Met een feest want daar houden we van.. en gewoon helemaal precies zoals we t dan in gedachten hebben...

Dus ja, simpel wordt het niet, maar dit is wat ik wil! Wat wij willen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Simpele Bruiloft
« Reactie #12 Gepost op: 12 juni 2012, 09:58:55 »
@ luckyone, wat maakt het uit wat anderen erover denken? Doe het lekker zoals jij dat wilt. Is dat klein, dan is dat klein :)
Broer van mijn collega is om een hoop gedoe te voorkomen van zijn vrouw zijn kant, naar Las vegas gegaan en daar getrouwd. Live verbinding voor de familie en close vrienden in Nederland. Een jaar later hebben ze nog een feestje gegeven, maar ook redelijk bescheiden. Het was hun manier en wie heeft daar dan wat te vinden?

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2012, 10:57:48 »
@Misseagle ja zo gaat het dan vaker hahahaha....eerst een paar en uiteindelijk nog een hoop.
Ligt ook een beetje hoe je familie in elkaar zit wie je allemaal uitnodigt..wij zin niet eens hecht...wel bij mijn aanstaande...maar ook daar gaan alleen de moeder en de broer mee...

@Jof is ook zo ....who cares hahahahaha... we doen wat wij willen!
Las Vegas hadden wij ook aan gedacht...maar ik wil graag dit jaar trouwen omdat we 10 jaar samen zijn...en naar Las Vegas gaa zit er dit jaar niet in...

shuhi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 50
Simpele Bruiloft
« Reactie #14 Gepost op: 12 juni 2012, 11:15:11 »
Wij hebben het een groepje van19 dag gasten gehad heerlijk alleen directe familie en natuurlijk mijn 2 kids.
S avonds feestje voor wat familie van man zijn kant, mijn kant alleen maar zat oude tantes en oom die niet komen, maar dat waas geen verrassing.
Heel bewust geen neven en nichten mijn kant ken ze toch niet. Wel vrienden en vriendinnen,
En collegas maar alleen die waar ik goede binding me heb!
Op avond feest waren er toch zo een 60 man heel gezellig.
Voor ons precies zoals we het wilde.
Succes met jullie voorbereidingen!

marjolein1987

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #15 Gepost op: 12 juni 2012, 11:16:06 »
Wij wilde het ook klein houden maar aangezien de familie van mijn AS zo groot is word het niet zo klein als dat we dachten. Wel zijn het de mensen die het dichtst bij ons staan ( al hebben we niet met iedereen evenveel, helaas kan je niet de ene zus/broer wel uitnodigen en de andere niet)   De mensen die we 1x in het jaar zien of waar we bijna nooit wat van horen die nodigen we niet uit

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #16 Gepost op: 12 juni 2012, 18:02:09 »
ja het is een gedoe dat wel of niet uitnodigen he!
Ik ga er idg niet aan meedoen hahahahaha......!

linarue

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #17 Gepost op: 12 juni 2012, 19:40:22 »
ja het is een gedoe dat wel of niet uitnodigen he!
Ik ga er idg niet aan meedoen hahahahaha......!

Jaaaa wat een gedoe!! Ik heb een kleine familie dus die ene oom en tante kunnen erbij. Natuurlijk ouders en mijn broertje! Maar mijn AS heeft veel meer broers en een zus (plus aanhang) En heel veel ooms en tantes!! Daar gaan we dus eens goed voor zitten.

Ik hoop dat mijn opa er nog is tegen die tijd, zou geweldig zijn om die erbij te hebben!


Hebben jullie ook van die vervelende situaties: De belangrijkste mensen hebben we het zo snel mogelijk verteld, maar nu kom ik bij vrienden of collega's en die zijn mijn ring of het onderwerp komt bovendrijven... Dan vertel ik natuurlijk dat we gaan trouwen!! Maar ik heb nu al een paar keer de opmerking gehad: Wat leuk dan hebben we een feestje! Of ooeoeoe een vrijgezellenfeest pas maar op!!


En dat terwijl je eigenlijk al in je achterhoofd hebt dat deze mensen er niet bij gaan zijn....

AAAAHHH zeg gewoon: gefeliciteerd, wat leuk voor jullie/ ik ben zo blij voor jullie! (zo uitgeklaagd)


Ik vind het moeilijk om nu al te zeggen, je mag niet komen... Dat komt wel tegen de tijd dat we een datum hebben. Maar het geeft soms wel een ongemakkelijk gevoel...

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #18 Gepost op: 12 juni 2012, 21:49:01 »
whahaah moet een beetje lachen.sorry..."maar ze zijn er helemaal niet bij" hihi..
Vrijgezellenfeet vindt ik ook onzin...ben al 10 jaar samen uhhhhh...nee hoeft niet.
Ja ik heb het gelukkig niet dat ik allemaal mensen moet gaan uitnodigen.....er zijn familieleden die nog niet op kraamvisite kwamen...nou dan hoeven ze ook niet te komen op onze bruiloft....

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Simpele Bruiloft
« Reactie #19 Gepost op: 12 juni 2012, 23:41:50 »
Hihi... Ik heb dezelfde instelling hoor Lucky one...
Onze bruiloft wordt ook niet heel groot/uitgebreid. Ik heb een beetje als maatstaf de mensen die ook op mijn/Liefs verjaardag komen... Dat zijn zo'n beetje de mensen die ik ook wil uitnodigen...
Had het er laatst met een vriendin over wat ik met mijn 'oude Havo-vriendinnen' wilde.. Zij zei heel mooi: 'als je ze binnen nu en een half jaar niet spreekt, zou ik ze ook niet uitnodigen.' Ik vond dat eigenlijk wel een mooie opmerking.. Denk dat ik dat maar met alle gasten ga doen :laugh:

luckyone

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #20 Gepost op: 13 juni 2012, 08:08:41 »
ja idd....als je ze nu niet binnen een half jaar spreekt niet uitnodigen...dat is een goede!
NU zijn we op 25 oktober ook 10 jaar bij elkaar....dat is toch ook super om dan te trouwen!

Maar nu zijn we langzaam op zoek naar ringen...maar jeetje dat is moeilijker dan ik dacht hahahahaah...nog tips?!

marjolein1987

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #21 Gepost op: 16 juni 2012, 18:38:24 »
Dat is ook nogeens wat ja... De familie van AS zien we niet zo vaak, weinig intresse naar elkaar toe...maar je nodigd ze toch uit (broers/zussen aanhang) het gaat nu eenmaal zo in de familie, helaas.
Verder ja, ooms/tantes/'vriendinnen'  die we bijna nooit zien..nou doei!  :blink:

ow ja, mijn collegas zeggen ook altijd 'leuk, hebben we feest' ik zeg dan altijd: ' we houden het klein, alleen met mensen die dichtbij ons staan'  :biggrin:

misseagle

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #22 Gepost op: 16 juni 2012, 18:55:39 »
Iedereen moet zijn/haar bruiloft kunnen houden op de manier zoals zij dat willen..
Helaas krijg je altijd wel gedoe en gezeik.
Ik heb liever mijn beste vrienden erbij dan een oom of tante.

En doe dat dan dus ook gewoon!
Alleen jammer vd scheve gezichten :sad:

Carien85

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #23 Gepost op: 16 juni 2012, 20:09:28 »
Inderdaad, je kunt helaas niet iedereen tevreden houden. Gelukkig hebben wij geen problemen met ooms, tantes, neven, nichten enz. Dus iedereen mag komen. Wij gaan geen onderscheid maken. De hele familie zal uitgenodigd worden evenals vrienden, buren, collega's en teamgenootjes. Het enige wat nog wel lastig is: wie worden daggasten en wie worden avondgasten? Maar goed, komen we wel uit  :)
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2012, 20:09:45 door Carien85 »

marjolein1987

  • Gast
Simpele Bruiloft
« Reactie #24 Gepost op: 16 juni 2012, 20:25:37 »
Het scheelt als je dat niet hebt inderdaad. Ik heb zelf niet zo'n (vriendschappelijke)klik met mijn collega's. Met 2 wel en die nodig ik dan ook gewoon uit. ik heb met hun ook buiten het werk contact dus vind het dan wel leuk als ze komen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards