collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Flevoland  (gelezen 18195 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Gepost op: 12 juni 2012, 01:47:49 »
Hoi allemaal!

er zijn bij ons veel plannen de revu gepasseerd maar we zijn er definitief uit, 1001 nachten is ons thema.
maar nu, we zoeken een locatie die wellicht al subtiel in deze sfeer is ingericht of een ander idee. Heb al zitten denken aan de tenten van maharadja,  maar waar zet je in hemelsnaam zo'n tent neer? Zo groot wonen wij niet en ouders ook niet. De Efteling gaat me weer te ver in het thema. ik vind het zelf een geweldig thema, helemaal aangezien ik zelf half pakistaans ben en ook in een pakistaanse jurk zal gaan trouwen...probeer even Wat sfeer foto's bij te voegen zodat jullie een idee krijgen wat het idee is...hopelijk heeft iemand ideeën....

Hierbij even wat ideeen van wat we ongeveer willen. De witte jurk is wat ik ongeveer zal gaan dragen tijdens de ceremonie (absoluut niet met een bloot buikje hoor....dat is een dikke No No na de bevalling!)  en voor de avond wil nog een blauw met witte jurk...heel cool! Mijn vriend gaat in een prachtig donker grijs pak...Hoor graag wat jullie ervan vinden!
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2012, 01:50:31 door kirriemirrie »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2012, 08:43:09 »
In welke regio zoek je iets?
Misschien een mooie strandtent die je opleukt met lampjes?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2012, 09:53:42 »
In welke regio zoek je? Je kunt op bepaalde landgoederen ook een tent buiten zetten. Er zijn vast wel meer plekken te bedenken waar een tent zou kunnen, denk aan strandtenten, parken, campings. Misschien dat budget ook nog een issue is? Een tent huren en opzetten/aankleden etc is niet super goedkoop.
Vind het een mooi romantisch thema! Denk wel dat het lastig is om niet te ver door te schieten, als je zelf aangeeft dat je de efteling te veel van het goede vind :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2012, 11:08:04 »
Tja...een tent. Qua budget zitten we op een 10.000 max. Daarom trouwen we nu ook in sept. 2013 ipv novem. 2012. Het budget moest iets groter zijn zodat al onze wensen erin zouden passen.

Ik woon op zich wel in een boerderij rijke omgeving en heb al zitten denken om eventueel een advertentie te zetten om te vragen of iemand wellicht zijn land af wil staan voor een dag of 2. Maar of dat gaat lukken. Niet echt strandtentjes hier in de buurt en vind ik persoonlijk ook niet echt bij het thema passen. En idd, niet te ver doorslaan hiermee zal oppassen worden maar ik heb een goed beeld van wat ik wel en wat ik zeker niet wil! Alladin op een vliegend tapijt gaat me echt net te ver! En dat kan ik ook nooit verantwoorden aan mijn lieve vriendje die accoord gaat met alles wat ik roep over de bruiloft. De lieverd...hij heeft een aantal dingen die erbij moeten zitten voor hem en verder mag ik van hem "los" zolang het maar geen carnaval gaat worden! Ik vindt trouwens die tenten van maharadja wel heel mooi! Geen idee wat die kosten eigenlijk maar ik zie het gewoon niet zo zitten om verder alles zelf te regelen qua catering en meubilair e.d.

Lastig thema...wel mooi maar lastig! Dus alle tips blijven meer dan welkom!

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2012, 11:29:39 »
Gevonden met google (zoekterm: feestlocatie 1001 nacht): http://www.la-casserole.nl/1001nacht.html en http://www.salsaevents.nl/1001_nacht_feest.shtml

Geen idee of het iets is, maar wie weet.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2012, 11:38:39 »
@ Maaike : Die eerste had ik al gevonden inderdaad, ziet er mooi uit maar een beetje uit onze richting. We wonen in Flevoland.
Die 2e ga ik even naar kijken aangezien die ook zelf locaties hebben! Dat geeft weer hoop! Bedankt!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2012, 13:02:13 »
Heeft er iemand ervaring met een bruiloft in een van der valk hotel? Ik zit te denken om ons feest te doen bij van der valk in Harderwijk, is een vrij nieuw hotel en sluit qua kleuren aan bij ons thema...iemand wel eens een feest of bruiloft daar gehad? Ziet er wel goed uit namelijk...ben benieuwd!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #7 Gepost op: 13 juni 2012, 13:22:52 »
Ik heb er geen feest oid gehad maar ik ben er wel een aantal keer wezen lunchen en ik heb zitten smullen!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #8 Gepost op: 13 juni 2012, 13:41:29 »
Ja het eten is er in elk geval goed! Heb er nu meerdere malen de zondag brunch gehad en dat was echt jammie!

misseagle

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #9 Gepost op: 13 juni 2012, 14:08:33 »
Mijn tante 17 jaar geleden... Haha.
Van wat ik me nog kan herinneren was het goed en leuk maar ja.. long time ago!!

blonky1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2012, 14:29:54 »
Wij gaan wel vaker bij een van der valk eten en dat is eigelijk altijd wel prima. Geen ervaring met feesten... O dat lieg ik, toen ik een jaar of 10 was heb ik bij van der Valk in Venlo gefeest, maar daar weer ik niet veel meer van :wink:

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2012, 19:53:51 »
Heb er 1 keer een feest gehad. Was erg modern, maar goed geregeld. Al was het geluid slecht maar dat lag meer aan de organisatie van het feest dan aan de locatie.

lauraatjeh

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2012, 19:57:20 »
Ik heb zelf een blauwe maandag in een van der Valk gewerkt.. snel mee gestopt omdat ik het werk gewoon niet leuk vond.. lag niet aan van der Valk! Ik heb daar 1 keer op een bruiloft gewerkt en ik vond het erg goed verzorgd... Personeel loopt rond met drankjes (dat kan volgens mij ook anders.. bij ons was er bijvoorbeeld ook een bar in de zaal waar mensen zelf drankjes konden halen...), lekkere hapjes en goed eten!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2012, 23:23:28 »
Heb een aanvraag voor een offerte verzonden..ben benieuwd of we het kunnen betalen....prijs zal vast niet mis zijn...al zag ik wel dat sommige hotels een all-in pakket hebben voor 20 daggasten en 100 feestgasten incl. Dj diner en feestavond voor net geen 4000 euro...hopen dat het binnen het budget valt want ik vindt de locatie helemaal top!

Blitzey

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #14 Gepost op: 14 juni 2012, 09:16:38 »
Waar kom je vandaan als ik vragen mag.  Wij zijn 2 weken geleden getrouwd en onze locatie is in de stijl van vd Valk Harderwijk. Wij waren voor de locatie ook zo'n 4000 kwijt met alles erop en eraan. Superdeluxe en echt heel netjes verzorgd. De Koningshof op Urk.  (wij komen uit Flevoland, dus dat is qua reistijd prima te doen ook voor de gasten)

Toen wij de kaarten verstuurde hebben alleen heel veel mensen gelachen dat wij het feest in dat dorp gingen vieren, maar toen ze op de locatie waren was iedereen verkocht. Zelfs zo dat mijn broer gelijk geboekt heeft voor zijn bruiloft volgend jaar!!!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #15 Gepost op: 14 juni 2012, 15:21:50 »
Pfff....offerte gehad van van der Valk. 5300,- Das een hoop geld! We hebben 30 daggasten (incl. 10 kinderen) en op de feestavond zijn we met 82 incl. 14 kinderen. En dan zijn de drankjes ook nog o.b.v. nacalcultatie. Das een heel groot bedrag! Blitzey, wij hebben ook al gekeken naar de Koningshof, maar ik persoonlijk heb liever van der Valk omdat die meer kleuren hebben gebruikt in hun decoratie. Heb jij eventueel wat foto's van de Koningshof waar ik het iets beter op kan zien?
« Laatst bewerkt op: 14 juni 2012, 21:46:34 door kirriemirrie »

misseagle

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #16 Gepost op: 14 juni 2012, 15:33:44 »
Tsjah je kunt van der valk wel willen..
Maar als het totaal buiten je budget valt dan is het toch handig om verder te zoeken.

Moet zeggen dat ik het wel echt enorm duur vind!
Maar goed, als het wél binnen het budget past en dit is wat je super graag wilt........

Blitzey

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #17 Gepost op: 14 juni 2012, 16:05:17 »
Ik zal je wat foto's sturen in een prive bericht omdat er veel mensen bij op staan!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #18 Gepost op: 14 juni 2012, 16:13:33 »
Nou misseagle...binnen budget..nee niet echt! Hier zou ik budget voor moeten maken! Gaan toch maar weer kijken naar de koningshof...

misseagle

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #19 Gepost op: 15 juni 2012, 10:33:35 »
Tsjah das lastig dan.
Wij hadden ook een locatie en als die inderdaad ruim boven ons budget zou zitten dan hadden wij ook naar iets anders gezocht!
Gelukkig viel het er binnen....

succes meid!

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #20 Gepost op: 15 juni 2012, 15:38:05 »
Qua kleuren in de aankleding, heb je misschien nog wel invloed op, bij de andere locaties. toen wij trouwden vroegen ze overal (bij receptie locatie als bij diner locatie) wat voor kleuren we wilde voor de bloemtjes op tafel. En we hadden gekelurde balonnen. Dat kleed een locatie ook meteen vrolijk aan. Dan kan een locatie die er aanvankelijk misschen minder gekleurd uitziet,toch opeens sfeervol en vrolijk gekleurd worden.

Keecee

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #21 Gepost op: 15 juni 2012, 18:04:59 »
Misschien valt er nog wat te onderhandelen? Daar is meestal wel ruimte voor?

Moet zeggen dat ik ongeveer hetzelfde zit met gasten, en wij hebben de eerste offerte van onze locatie op 5200 euro binnen gehad.
Daar zit dan wel de dj, drank op afkoop in de avond, en 6 drankjes per persoon in de middag bij.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #22 Gepost op: 15 juni 2012, 22:44:37 »
@keecee bij ons zit dat er dus niet bij..geen drank en geen dj...het is echt boven budget. Ik wacht op de offerte van de andere locatie en hopelijk kunnen we daar mee verder...anders hebben we gelukkig nog tot 13-09-2013....en tja...wat je niet hebt kun je ook niet uitgeven en ben niet van plan om de rest van het jaar op water en brood te leven voor een locatie...

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #23 Gepost op: 7 juli 2012, 23:40:10 »
Na het vinden van een weddingplanner had ik gehoopt een perfecte locatie te vinden voor onze bruiloft in sept. 2013. Helaas heeft de weddingplanner ( in opleidng) zojuist aangegeven toch in zee te gaan met een stel met een hoger budget...dus nog steeds geen locatie.

Ik wil graag een buiten feest en bbq, hier in het dorp hebben we een campingveldje, vlak bij ons huis met toiletten en een prieeltje, helemaal leuk vindt ik zelf. Alleen vriendje vind het te dicht bij huis en wil wel zo'n locatie maar niet achter ons huis ( letterlijk)

Dus aan iedereen in de omgeving Dronten, Lelystad, Emmeloord e.o. Wie weet een soort van grasveld, weiland, minicamping of iets in die richting waar een feest gegeven mag worden? Ow ja, en het zou fijn zijn als er al toiletten aanwezig zijn, aangezien de huur van die dingen enorm hoog is.

Ik hoop echt dat iemand een idee heeft...ik kan het namelijk niet meer vinden...

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties Flevoland
« Reactie #24 Gepost op: 8 juli 2012, 00:03:04 »
http://www.groepskampeerterreindeabbert.nl/index.php?r=site/index ?

Zijn wij een keer geweest met familiedag, was echt superleuk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards