collapse

Auteur Topic: Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen  (gelezen 63886 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Gepost op: 19 juni 2012, 14:24:53 »
Dames,

Ik ga volgend jaar mei trouwen. Ben nu bezig met afvallen maar heb nog echt wel 25 kg te gaan voordat ik weer op mijn oude gewicht voor de zwangerschappen zit.
Maar mijn jurk wil/moet ik toch wel uitzoeken nu of in ieder geval snel. Dan zijn die 25 kg echt nog niet verdwenen hoor..

 Wat zouden jullie doen? de jurk nu dan in 44 passen en evt in 40 bestellen? ik vind het wel een risico...
alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Veer

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #1 Gepost op: 19 juni 2012, 14:35:19 »
Weet niet wanneer je gaat trouwen. Ben je nu al veel kilo's verloren? Het kan vlot gaan afvallen maar het kan ook moeilijk gaan. Zou het overleggen met de mensen in de winkel waar je je jurk wil gaan bestellen. Je zou ook voor een tussenmaat kunnen gaan kiezen 42. Het is makkelijk denk ik om een jurk smaller te maken dan een jurk te verbreden denk ik. Het hang natuurlijk ook van de jurk en hoe ze van achter is toegemaakt. Succes met afvallen.

Zelf vind ik het heel spannend allemaal. Vorig jaar zijn mijn maten opgenomen en met die maten is mijn jurk ontworpen en geknipt en vanaf volgende week gaat mijn schoonzus ermee aan de slag. Ze gaat me nog nameten en ik hoop dat ik nog dezelfde maten heb ongeveer. Denk niet dat ik verdikt ben maar ja je wet maar nooit. Kan er echt stress van hebben.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #2 Gepost op: 19 juni 2012, 14:45:10 »
Weet niet wanneer je gaat trouwen. Ben je nu al veel kilo's verloren? Het kan vlot gaan afvallen maar het kan ook moeilijk gaan. Zou het overleggen met de mensen in de winkel waar je je jurk wil gaan bestellen. Je zou ook voor een tussenmaat kunnen gaan kiezen 42. Het is makkelijk denk ik om een jurk smaller te maken dan een jurk te verbreden denk ik. Het hang natuurlijk ook van de jurk en hoe ze van achter is toegemaakt. Succes met afvallen.

Zelf vind ik het heel spannend allemaal. Vorig jaar zijn mijn maten opgenomen en met die maten is mijn jurk ontworpen en geknipt en vanaf volgende week gaat mijn schoonzus ermee aan de slag. Ze gaat me nog nameten en ik hoop dat ik nog dezelfde maten heb ongeveer. Denk niet dat ik verdikt ben maar ja je wet maar nooit. Kan er echt stress van hebben.

Ik ben net begonnen met afvallen, en uit ervaring weet ik dat het begin hard gaat.. maar het einde is moeilijker.. vorige keer ben ik 17 kg afgevallen van jan. tot sept. bezig geweest, dus moet kunnen lijkt mij...
ik ga in mei trouwen volgend jaar...
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2012, 14:45:45 door tol81 »

Veer

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #3 Gepost op: 19 juni 2012, 14:52:59 »
Ik ben net begonnen met afvallen, en uit ervaring weet ik dat het begin hard gaat.. maar het einde is moeilijker.. vorige keer ben ik 17 kg afgevallen van jan. tot sept. bezig geweest, dus moet kunnen lijkt mij...
ik ga in mei trouwen volgend jaar...

Dan heb je zeker de tijd met het afvallen. Succes met kiezen van een mooie jurk. Het hangt af van de levertijden van je jurk. Om zeker er van te zijn dat je jurk op tijd er is dan zou ik ook deze zomer een jurk gaan kiezen. Zelf heb ik mijn jurk dus in december gekozen en trouwen we over drie maanden en drie dagen.
Heb je al een idee wat je graag aan zou willen?

Bij de trouwwinkel waar ik mijn jurk heb gekocht wilden ze 'em niet eens kleiner bestellen omdat ze er vanuit gaan dat het afvallen toch niet lukt.. :rolleyes:

Houd er dus ook rekening mee dat de winkel wat dat betreft misschien niet mee wil werken..

Dat heb ik meer gehoord. Het kan niet kwaad om te informeren bij de winkel hoe ze er over denken.
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2012, 14:54:15 door Veer »

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #4 Gepost op: 19 juni 2012, 15:25:05 »
Bij de trouwwinkel waar ik mijn jurk heb gekocht wilden ze 'em niet eens kleiner bestellen omdat ze er vanuit gaan dat het afvallen toch niet lukt.. :rolleyes:

Houd er dus ook rekening mee dat de winkel wat dat betreft misschien niet mee wil werken..

dan heb ik nu nog het geluk dat ik nog genoeg tijd heb om een winkel te vinden die het wel wil...
 :biggrin:

Dan heb je zeker de tijd met het afvallen. Succes met kiezen van een mooie jurk. Het hangt af van de levertijden van je jurk. Om zeker er van te zijn dat je jurk op tijd er is dan zou ik ook deze zomer een jurk gaan kiezen. Zelf heb ik mijn jurk dus in december gekozen en trouwen we over drie maanden en drie dagen.
Heb je al een idee wat je graag aan zou willen?

 


Dat heb ik meer gehoord. Het kan niet kwaad om te informeren bij de winkel hoe ze er over denken.



Ik dacht dat ik al wel wist wat ik wilde... en heb ook een super mooie jurk gezien in kleur waar ik stiekem verliefd op ben.. En nu roep ik al maanden dat ik denk ik niet in het wit ga trouwen, maar niets is zo veranderlijk als wij vrouwen.. dus ik begin steeds meer te twijfelen of ik dan toch niet voor 'normaal' zal gaan....

ik zal ook zeker bij het maken van een afspraak aangeven dat ik nog van plan ben om veel af te vallen...
« Laatst bewerkt op: 19 juni 2012, 15:25:51 door tol81 »

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2012, 16:03:15 »
Ik zou crashen en zo snel mogelijk al je kilo's kwijt raken en dan in oktober/november je trouwjurk voor het eerst gaan passen. Dan ben je vast op tijd.

Overigens hoef je niet perse te crashen, zelf heel goede ervaringen met dr Frank / South Beach, als je daaraan begint en eraan gewend bent dan val je binnen no time goed af. En voor mij is het op gewicht blijven ook geen probleem.

Veer

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2012, 16:14:37 »
Ik heb hier een mapje op de computer met allemaal verschillende jurken die ik mooi vind en ook in verschillende kleuren en toch is het een witte geworden. Ik had voor mijn afspraak verschillende foto's van jurken gemaild naar de winkel en ook een foto van mezelf. En nu gaat het ongeveer de jurk worden op de bijgevoegde foto. Alleen die van mij is dus helemaal effen zonder franje. Ik had altijd gedacht een jurk met toch wat franje te gaan dragen. Geen Sissi jurk maar ook niet te eenvoudig. En nu gaat het toch een hele eenvoudige maar hele mooie worden en niet in een kleur. Het is echt afwachten wat je staat en wat niet. Ik had een jurk aan met hoepel en dat was mooi maar niet het woh effect wat ik met de gekozen jurk heb. [attachment=19353:old10.jpg]

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #7 Gepost op: 19 juni 2012, 16:18:38 »
Ik moet ook opeens op dieet vor mn diabetes, terwijl ik over 3 maanden trouw. Omdat ik nu weinig koolhydraten mag, vrees ik dat er wel wat afgaa. gelukkig heb ik een rugsluiting met een veter, dus daarbij kan je 2 maten afvallen en 1 maat aankomen :)

Nogevengeduld

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #8 Gepost op: 19 juni 2012, 17:21:20 »
Ik ben in 2009 40 kilo kwijtgeraakt. In november 2009 heb ik mijn jurk gekocht en mocht ik nog 10 kilo afvallen. Dat is mij niet meer gelukt.
In september zijn we getrouwd en tussen de laatste pas en het ophalen (1,5 maand) mocht ik niet meer afvallen.

Ik was het meeste al kwijt en jij moet er nog aan beginnen. Ik zou er dan ook voor kiezen om een tussenmaat te bestellen. In overleg met de winkel. En misschien ook met een rijglint. Zo kunnen ze hem nog innemen als dat moet en heb je met het lint nog wat speling.

Wel een goede stok achter de deur voor het afvallen. :)

September2012

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #9 Gepost op: 19 juni 2012, 18:20:54 »
Ze maken de jurk een aantal maanden voor je bruiloft tovh op maat? Daarna moet je niet meer zoveel afvallen, daarvoor lijkt me niet een heel groot probleem. Het is erger als je een te kleine maat besteld, want eraf halen kan altijd, maar eraan plakken word lastig.

mb83

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #10 Gepost op: 19 juni 2012, 18:39:52 »
Als je volgend jaar mei gaat trouwen, zou ik in september/ oktober gaan passen, dan kan je wellicht al op de helft zijn! 25 kg heeft veel invloed op je figuur, waardoor als je slanker bent, een model heel mooi kan staan, die je nu nooit zou kiezen. Daarnaast komen dan de nieuwe modellen binnen, ook erg leuk! 6 maanden van te voren bestellen zou voldoende moeten zijn, maar je kan voor de zekerheid je dilemma aan een bruidzaak voorleggen.

twijfeltje

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2012, 20:52:15 »
Ik zou crashen en zo snel mogelijk al je kilo's kwijt raken en dan in oktober/november je trouwjurk voor het eerst gaan passen. Dan ben je vast op tijd.
Doe het a.u.b. gezond!
Dan is de kans dat je slank blijft alleen maar groter.

Ik zou wachten met passen.
Inderdaad omdat sommige modellen anders staan.
Ik ben op het einde nog een paar kilo afgevallen, maar dat is niet bij iedereen zo.
Toen moest ik nog snel terug om mijn jurk in te laten nemen, wat niet zo fijn was.
Ik had achteraf een maat kleiner moeten hebben...
Nogmaals: wacht zo lang mogelijk, zodat je het beste weet waar je aan toe bent.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #12 Gepost op: 19 juni 2012, 21:57:11 »
hey dames bedankt voor jullie antwoorden...
ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar een bruidszaak met mijn dilemma...
Ik weet dat ik wel Kan wachten tot sept/okt, maar feit is dat ik uiteindelijk voor een 2ehands jurk wil gaan. Dit maakt het allemaal wat lastiger en moet je beter zoeken en langer zoeken.

Wat betreft het afvallen/crashen... echt crashen doen ik niet, alhoewel de meningen over Sonja Bakker verdeeld zijn.
Ben al eens eerder 17 kg met sonja afgevallen, en hoop dat ik het nu ook allemaal ga redden...

Het gaat vast allemaal goed komen, maar dit blijft maar in mijn hoofd spoken..

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #13 Gepost op: 19 juni 2012, 22:10:22 »
Ik wil ook ongeveer zoveel eraf.. alleen weet al bijna zeker dat het niet gaat lukken.
Maar elke kilo eraf is al mooi..

Ga wel pas in september/oktober kijken naar jurken en hopelijk ben ik dan wel iets kwijt..
Zou erg fijn zijn!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #14 Gepost op: 19 juni 2012, 22:45:59 »
Ik wil ook ongeveer zoveel eraf.. alleen weet al bijna zeker dat het niet gaat lukken.
Maar elke kilo eraf is al mooi..

Ga wel pas in september/oktober kijken naar jurken en hopelijk ben ik dan wel iets kwijt..
Zou erg fijn zijn!

waarom zou het niet lukken dan?? als je er goed voor gaat, moet het echt lukken toch?
succes!!

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #15 Gepost op: 20 juni 2012, 08:19:39 »
Crashen lijkt me totaal niet verstandig, daarmee 'eet' je je spieren op en verbrand je niet tot nauwelijks vet. Overigens is de kans groot dat je door alle voedingstekorten je op je trouwdag niet fit bent, of zelfs wel ziek.



Ik heb me met het south beach dieet nog nooit zo gezond gevoelt. Daarbij ben je niet op je trouwdag 'ziek' maar tijdens het passen van je jurk.

Ik zelf heb er heel veel voor over gehad om op de dag van het passen van mijn jurk te wegen wat ik wilde wegen!

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #16 Gepost op: 20 juni 2012, 09:57:16 »
waarom zou het niet lukken dan?? als je er goed voor gaat, moet het echt lukken toch?
succes!!

Nou omdat ik niet wil dieten..
Ik ben al maanden bezig met gezond eten, niet snoepen etc en al 4 weken met flink sporten en volgens mij is er nog geen kilo vanaf!
Ik wil geen drastische maatregelen nemen waarbij ik na het stoppen met t dieet opeens weer alles aankom...

Wil mn levenspatroon aanpassen, dat doe ik nu maar dat betekent ook gewoon soms iets lekkers.

Daarom denk ik dat ik op deze manier die 25 kilo niet haal.
Dan zou ik moeten crashen ofzo.
Meestal val je nml in een maand een kilo af op deze manier.. en aangezien ik maar 11 mnd heb.... ;-)

2juli2013

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #17 Gepost op: 20 juni 2012, 10:05:00 »
Herkenbaar dilemma.

Voor mijn trouwdag wil ik er ook nog 20 kilo af hebben.
Gelukkig heb ik nog heeeel veel maanden :wink: (13)

Sport je naast Sonja er ook bij ?

Mijn sportschool heeft sinds kort een personal trainer in dienst.
Heb waardevolle tips gekregen.
- Niet alleen cardio maar ook krachttraining
- Meer zuivel en minder koolhydraten

Zo wist ik ook niet dat je niet op een specifieke plek vet kon verbranden.
En ik mijn heupen maar trainen :tongue:

Succes in ieder geval :)

Maidenofmay

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2012, 15:37:03 »
Ik zou, ondanks de langere zoektocht naar een tweedehands jurk, zeker nog een half jaar wachten. Dat weet je wat beter hoe het ervoor staat qua gewicht. En voordeel van tweedehands is weer dta je geen lange levertijd of iets dergelijks hebt.

@Misseagle: goed van je dat je gezond eet! Is al moeilijk genoeg... Zelf heb ik aan den lijve ondervonden dat je met gezond eten niet afvalt. Op zijn best kom je er niet van aan :S Is het niet een idee om eens een deskundige te raadplegen? Die heeft misschien net de goede tips om niet te crashen, maar wel af te vallen.

Shooby

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #19 Gepost op: 20 juni 2012, 16:54:50 »
Hier ben ik 1 februari begonnen met afvallen en ik ben ondertussen ruim 30 kilo kwijt
Wat hier werkte: Dukan

Echt voor mij hét Dieet, ik ben nu vanaf 1 april in de laatste fase, om te zorgen dat je je gewicht ook houdt en ben zelfs nog 7.5 kilo meer afgevallen

Bij mij is het wel zo dat ik al een jurk had besteld, geloofde er zelf niet in dat ik echt zoveel kon afvallen
En die moest nu zo ingemaakt worden dat het niet meer mogelijk was
Gelukkig kon ik deze in de winkel ruilen voor een andere jurk in mijn nieuwe maat (ik ben van 46/48 naar maatje 40 gegaan)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #20 Gepost op: 20 juni 2012, 19:41:36 »
@shoobym mag je bij dat dieet helemaal geen koolhydraten meer eten??? Volgens de berekening zou ik dan op 01-04-2013 mijn steefgewicht hebben bereikt...

marjolein1987

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #21 Gepost op: 20 juni 2012, 20:18:23 »
Ik ben een paar jaar terug gestopt met roken, gaan sporten EN  18 kilo afgevallen, via een dietist. Doordat ik toen weer te licht was viel ik steeds flauw. Moest dus weer wat aankomen. Er zit nu weer 4 kilo aan. Zelf wil ik nog 2 kilo eraf, al is mijn gewicht nu perfect.
Ik ben nooit meer teruggegaan naar mijn oude gewicht(wil dat ook NOOIT meer), houd mn gewicht ook erg goed in de gaten. Het is het beste om je eetpatroon te veranderen. 'de knop' om te zetten voor de rest van je leven. (voor mij) nooit een dieet, als je daarmee stopt zitten alle kilos er zo weer aan (uitzonderingen daargelaten)

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #22 Gepost op: 20 juni 2012, 20:39:09 »
Ik zou, ondanks de langere zoektocht naar een tweedehands jurk, zeker nog een half jaar wachten. Dat weet je wat beter hoe het ervoor staat qua gewicht. En voordeel van tweedehands is weer dta je geen lange levertijd of iets dergelijks hebt.

@Misseagle: goed van je dat je gezond eet! Is al moeilijk genoeg... Zelf heb ik aan den lijve ondervonden dat je met gezond eten niet afvalt. Op zijn best kom je er niet van aan :S Is het niet een idee om eens een deskundige te raadplegen? Die heeft misschien net de goede tips om niet te crashen, maar wel af te vallen.

Kan.. alleen als je bij een dietiste komt dan mag je gewoon bepaalde dingen van diegene niet meer eten en moet je dingen gaan eten die ik niet wil eten.
Mijn vriend is topsporter en moest daar ook naartoe en kreeg echt een heel apart eetpatroon mee naar huis. Tsjah dan krijg je dus weer dat je dus moet gaan dieten en dat is iets dat ik dus niet wil want dat wil ik niet mijn leven lang blijven doen!

Wat dan? heb gedacht aan liposuctie maar ja daar heb ik het geld niet voor!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #23 Gepost op: 20 juni 2012, 22:45:34 »
Herkenbaar dilemma.

Voor mijn trouwdag wil ik er ook nog 20 kilo af hebben.
Gelukkig heb ik nog heeeel veel maanden :wink: (13)

Sport je naast Sonja er ook bij ?

Mijn sportschool heeft sinds kort een personal trainer in dienst.
Heb waardevolle tips gekregen.
- Niet alleen cardio maar ook krachttraining
- Meer zuivel en minder koolhydraten

Zo wist ik ook niet dat je niet op een specifieke plek vet kon verbranden.
En ik mijn heupen maar trainen :tongue:

Succes in ieder geval :)


ja, ik wil wel weer gaan sporten. vanaf volgende week pak ik het weer op.. nu even een paar weken niet gesport ivm buikoperatie...
en bij moet er overal wel wat af, hihi, dus ik zal niet 1 plek trainen...
Hier ben ik 1 februari begonnen met afvallen en ik ben ondertussen ruim 30 kilo kwijt
Wat hier werkte: Dukan

Echt voor mij hét Dieet, ik ben nu vanaf 1 april in de laatste fase, om te zorgen dat je je gewicht ook houdt en ben zelfs nog 7.5 kilo meer afgevallen

Bij mij is het wel zo dat ik al een jurk had besteld, geloofde er zelf niet in dat ik echt zoveel kon afvallen
En die moest nu zo ingemaakt worden dat het niet meer mogelijk was
Gelukkig kon ik deze in de winkel ruilen voor een andere jurk in mijn nieuwe maat (ik ben van 46/48 naar maatje 40 gegaan)

wat is DUKAN dan??? Klinkt veel belovend...
« Laatst bewerkt op: 20 juni 2012, 22:43:24 door tol81 »

Shooby

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #24 Gepost op: 21 juni 2012, 19:31:40 »
@shoobym mag je bij dat dieet helemaal geen koolhydraten meer eten??? Volgens de berekening zou ik dan op 01-04-2013 mijn steefgewicht hebben bereikt...

Klopt, de eerste en tweede fase zijn zo goed als koolhydraatvrij, al moet je 2 eetlepels haverzemelen en mag je tarwezemelen eten
Je hebt 100 producten die je onbeperkt mag eten, dus honger lijden hoef je niet!
Bij fase 3 introduceer je rustig aan de koolhydraten weer, zodat het gewicht er ook af blijft
Daarnaast is het de bedoeling dat je je hele leven lang, 1 dag in de week een eiwitdag houd, een soort van balance dag zodat je niet langzaam aankomt

Voor 10 euro haal je het boek, bij de Bruna of bol.com en daarin staat het hele dieet uitgelegd
Het werkt niet met shakes, maar met dierlijke eiwitten, zoals rund, kip, ei, kwark, yoghurt enzovoorts

Hier staan veel lekkere recepten
http://smf.dukandieet-forum.nl/

Hier staat het dieet ook uitgelegd:
http://www.dukandieet.com/


De eerste dagen zijn moeilijk, je lichaam gaat schreeuwen om vet en suiker
Je voelt je misschien ook wat lusteloos, maar als je die dagen hebt gehad, dan gaat het al een stuk makkelijker!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards