collapse

Auteur Topic: Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen  (gelezen 63888 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jassou

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #25 Gepost op: 21 juni 2012, 19:40:00 »
Ik heb mijn gegevens op die site ingevuld, en ik zou 11 kilo moeten afvallen voor een gezond gewicht (dat klopt), maar met het dieet zou ik dat begin september al halen. Dat is dus gewoon een crash dieet! Om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in, lijkt wel een nieuwe fad...

Shooby

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #26 Gepost op: 21 juni 2012, 19:49:38 »
Ik heb mijn gegevens op die site ingevuld, en ik zou 11 kilo moeten afvallen voor een gezond gewicht (dat klopt), maar met het dieet zou ik dat begin september al halen. Dat is dus gewoon een crash dieet! Om eerlijk te zijn geloof ik daar niet zo in, lijkt wel een nieuwe fad...

Als jij fase 3 niet doorloopt, zul je ook snel weer aankomen en is het dus ook een crashdieet
Het is net wat je er zelf van maakt

Eerlijk is eerlijk, natuurlijk moet je ook je levenstijl aanpassen, je bent niet voor niets zo zwaar geworden
Dat komt met dit dieet vanzelf en dan is het aan jezelf om te zorgen dat het er ook niet meer aan komt

Bij mij heeft het dus gewerkt en ik zit in een groep op een ander forum en met 7 man zijn we al meer dan 100 kilo in totaal kwijtDit was ik:


En dit ben ik nu:

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #27 Gepost op: 21 juni 2012, 19:58:03 »
Hoe lang zijn jullie al stabiel, Shooby? Ook ik ben skeptisch, zo snel afvallen is gewoon niet goed voor je. Ik ga er pas in geloven als je de stabilisatiefase hebt volbracht en minimaal 2 jaar op gewicht bent gebleven. Dat is namelijk het grote probleem van veel dieten, niet het afvallen opzich.


Ik eet nu koolhydraatarm en val traag af (1 tot 2 kilo in de maand), maar wel op een gezonde manier die ik prettig vind. Overigens ook onder begeleiding van een dietiste. Sneller afvallen moet ik gaan crashen en dat is slechter als overgewicht hebben volgens zowel mijn arts als dietiste.

Overigens vind ik je opmerking over levensstijl wel wat kort door de bocht. Ik heb veel overgewicht waarvan het grootste gedeelte door medicatie (prednison is troep) en later een vertraagde schildklier komt. Ik ben heel mijn leven stevig geweest, maar die 30 kilo extra is er helaas niet zomaar bij gekomen. Ik eet al jaren erg gezond, juist omdat ik sowieso snel aankwam, maar toch ben ik echt veel te zwaar, helaas.

Jassou

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #28 Gepost op: 21 juni 2012, 19:58:51 »
Nou het heeft je zeker goed gedaan! Je ziet er goed uit Shooby! Ik val wat dat betreft gewoon langzaam af, dat is makkelijker volhouden :wink:
Als in, een stuk minder alcohol, regelmatiger en gezonder eten en meer bewegen. In het afgelopen jaar ook 15 kilo, duurt twee keer zo lang, maar ik voel me er prettiger bij.
« Laatst bewerkt op: 21 juni 2012, 19:59:11 door Jassou »

Shooby

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2012, 20:13:46 »
Hoe lang zijn jullie al stabiel, Shooby? Ook ik ben skeptisch, zo snel afvallen is gewoon niet goed voor je. Ik ga er pas in geloven als je de stabilisatiefase hebt volbracht en minimaal 2 jaar op gewicht bent gebleven. Dat is namelijk het grote probleem van veel dieten, niet het afvallen opzich.


Ik eet nu koolhydraatarm en val traag af (1 tot 2 kilo in de maand), maar wel op een gezonde manier die ik prettig vind. Overigens ook onder begeleiding van een dietiste. Sneller afvallen moet ik gaan crashen en dat is slechter als overgewicht hebben volgens zowel mijn arts als dietiste.

Overigens vind ik je opmerking over levensstijl wel wat kort door de bocht. Ik heb veel overgewicht waarvan het grootste gedeelte door medicatie (prednison is troep) en later een vertraagde schildklier komt. Ik ben heel mijn leven stevig geweest, maar die 30 kilo extra is er helaas niet zomaar bij gekomen. Ik eet al jaren erg gezond, juist omdat ik sowieso snel aankwam, maar toch ben ik echt veel te zwaar, helaas.

Ik ben sinds 1 april in de stabilisatiefase en heb tot 28 augustus te gaan
Het op gewicht blijven lukt goed, ik viel vooral in het begin nog veel af, maar hoe meer ik weer normaal ga eten, hoe meer mijn gewicht stabiel blijft
Aangezien je dus rustig aan weer normaal moet gaan eten, zou het ervoor moeten zorgen dat je niet snel weer alles er aan hebt

Mijn huisarts weet van mijn dieet en zolang ik mijn vitamines en mineralen binnen krijg, maakt het niet uit volgens haar


Wat jij zegt is natuurlijk waar, medicatie en aanleg telt zeker mee!
Maar over het algemeen sluipt het erin, door slechte eet en beweeggewoontes, totdat je op een punt komt dat je al veel te zwaar bent en het afvallen niet meer ziet zitten
Nou het heeft je zeker goed gedaan! Je ziet er goed uit Shooby! Ik val wat dat betreft gewoon langzaam af, dat is makkelijker volhouden :wink:
Als in, een stuk minder alcohol, regelmatiger en gezonder eten en meer bewegen. In het afgelopen jaar ook 15 kilo, duurt twee keer zo lang, maar ik voel me er prettiger bij.

Dank je voor je compliment!
15 kilo is heel netjes!

Ik ben op die manier ook 8 kilo afgevallen, maar toen bleef ik haken en kwam gewoon niet meer verder
Met Dukan mag je de eerste 2 fases helemaal geen alcohol meer en dat heb ik echt heel erg gemist!!

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #30 Gepost op: 22 juni 2012, 08:45:40 »
En Shooby hoe doe je dat dan met je man en kind?
Maak je voor hen eten klaar en pak je voor jezelf iets uit je dieet?

Je ziet er overigens goed uit!

Nogevengeduld

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #31 Gepost op: 22 juni 2012, 10:59:18 »
Ik ben mijn 40 kilo destijds met Atkins afgevallen. Geen koolhydraten (brood aardappelen rijst pasta koek snoep ed) maar alles zit er allang weer bij.

Nu is er prive veel gebeurd en dat maakt het er niet makkelijk op.
Dukan boek ligt hier ook in de kast. Vond het veel te ingewikkeld. Atkins is makkelijker toe te passen.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #32 Gepost op: 22 juni 2012, 11:36:23 »
Ik had nog nooit van Dukan gehoord tot hier op t forum. Ik heb ff info opgezocht op internet en het spreekt me toch wel aan. Misschien dat ik het toch ga proberen, helemaal aangezien het boek maar 10 euro kost.

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #33 Gepost op: 22 juni 2012, 11:57:56 »
Ja ik ben ook nieuwsgierig naar het dieet..
Terwijl ik echt niet van dieten houdt! Maar het klinkt zo goed.........

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #34 Gepost op: 22 juni 2012, 12:46:26 »
Ik ben mijn 40 kilo destijds met Atkins afgevallen. Geen koolhydraten (brood aardappelen rijst pasta koek snoep ed) maar alles zit er allang weer bij.

Nu is er prive veel gebeurd en dat maakt het er niet makkelijk op.
Dukan boek ligt hier ook in de kast. Vond het veel te ingewikkeld. Atkins is makkelijker toe te passen.

Eigenlijk moet je het toch ook zien als een levensstijl? Ik ben al een jaar bezig met een eigen gemaakt koolydraat arm 'dieet' en dat gaat erg goed.

Ik hou helemaal niet van dieeten, maar het enige dat ik laat zijn aardappels, pasta's en brood. En 's avonds eet ik nootjes ipv chips. En als ik iets
zoetigs wil neem ik een lekker stuk extra pure chocolade (of pure chocolade nootjes)

Voor mij is het echt een levensstijl geworden, en ja, tuurlijk eet ik soms een patatje en een broodje kroket, maar niet wekelijks. En als ik dan zoveel
heb 'gezondigd' dat er een kilootje bij is gekomen heeft mijn lichaam die kilo er binnen 1 weekje ook weer af.

Shooby

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #35 Gepost op: 22 juni 2012, 13:20:00 »
En Shooby hoe doe je dat dan met je man en kind?
Maak je voor hen eten klaar en pak je voor jezelf iets uit je dieet?

Je ziet er overigens goed uit!

Als zij aardappelen, vlees en groente eten, zorg ik ervoor dat het vlees vlees is wat ik ook mag
Deze bak ik dan apart, aangezien je niet in olie mag bakken en dan eet ik dat en wat groente met hun mee

Eten zij pasta, patat of iets anders ongezonds, dan kook ik wat speciaals voor mij
Ik ben nu zo ver dat ik 2 zetmeelmaaltijden per week mag en dan eet ik bijvoorbeeld wel de slieren van de pasta, maar met mijn eigen gemaakte saus


Ik had nog nooit van Dukan gehoord tot hier op t forum. Ik heb ff info opgezocht op internet en het spreekt me toch wel aan. Misschien dat ik het toch ga proberen, helemaal aangezien het boek maar 10 euro kost.

Het is pittig, de eerste week helemaal, maar het veranderd je levensstijl volledig
Op een gegeven moment weet je niet beter en ben je veel bewuster van wat je eet


Ja ik ben ook nieuwsgierig naar het dieet..
Terwijl ik echt niet van dieten houdt! Maar het klinkt zo goed.........

Ik heb ook verschillende dieeten geprobeerd, maar wat bij mij altijd de valkuil was, was dat je bijvoorbeeld 1 sultana mocht.. 2 en 3 verdwenen dan toch ook vaak in mijn buik..
Dat kan met dit niet, je hebt 100 producten die je onbeperkt mag en daarbuiten  mag je niets, ook niet een beetje


Eigenlijk moet je het toch ook zien als een levensstijl? Ik ben al een jaar bezig met een eigen gemaakt koolydraat arm 'dieet' en dat gaat erg goed.

Ik hou helemaal niet van dieeten, maar het enige dat ik laat zijn aardappels, pasta's en brood. En 's avonds eet ik nootjes ipv chips. En als ik iets
zoetigs wil neem ik een lekker stuk extra pure chocolade (of pure chocolade nootjes)

Voor mij is het echt een levensstijl geworden, en ja, tuurlijk eet ik soms een patatje en een broodje kroket, maar niet wekelijks. En als ik dan zoveel
heb 'gezondigd' dat er een kilootje bij is gekomen heeft mijn lichaam die kilo er binnen 1 weekje ook weer af.

Ik kom soms naar een dag zondigen, wat nu wel eens gebeurd in de laatste fase, wel een kilo aan
Vaak ben ik dat binnen 1 of 2 dagen weer kwijt, het is grotendeels vocht wat je dan vasthoud


Het is ook een levensstijl, je moet bewust worden van wat je eet en wat dat met je lichaam doet!
Zo reageert mijn lichaam heel erg op suiker, daar ben ik tijdens het dieet achter gekomen

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #36 Gepost op: 22 juni 2012, 13:45:21 »
Moet ik eerlijk zeggen dat ik best ongezond leef. We koken wel elke dag en ook gewoon aardappelen met groente en vlees, maar t is vaak 's avonds na het eten nog. Mijn AS is ook een ontzettende snoepkont en we zijn allebei echt wel aangekomen sinds we samen zijn  :sad: Ik zal eens kijken of ik hem zover kan krijgen om met me mee te doen haha.

misseagle

  • Gast
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #37 Gepost op: 22 juni 2012, 16:39:16 »
Wij snoepten ook erg veel..

Nu eigenlijk niet meer!
Ook mijn AS niet terwijl hij het kan hebben.
Hij zegt er zelf ook niet echt zin in te hebben.
Vanavond hebben we wel wat lekkers.. hij chips en ik lekker tomaatjes en  komkommertjes met een yoghurt dipje!

Alleen twijfel wel erg over dat dukan want wij eten eigenlijk bijna altijd wel pasta's of iets met rijst.. Aardappelen lust ik niet..

Mag je dan alleen een bepaald soort vlees met groenten en verder niets?
Geen sausjes etc?

Lijjkt me ook wel erg duur om alles zelf te moeten maken enzo. Merk in de winkel sowieso dat de gezondere versies altijd duurder zijn. Vaak ook echt 3x zo duur!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2012, 14:35:11 »
ben bang dat dit dieet dan niet echt iets voor mij is... ik zou mijn aardappelen en pasta's veel te erg missen... nee  ik hou het bij Sonja... inmiddels 1 week bezig en van 94,8 naar 93,5... ja het is alleen maar vocht ik weet het, maar een goed begin voelt zo lekker:-)

Britttrouwtfit

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 4
Re: Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #39 Gepost op: 4 april 2017, 17:21:55 »
Op www.britt-trouwt-fit.be deelt Britt haar ervaringen met afvallen voor haar bruiloft. Ze wil ook 10 kilo kwijt!

kimmy1988

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Dilemma, Trouwjurk Passen En Afvallen
« Reactie #40 Gepost op: 10 oktober 2017, 17:17:25 »
Ik lees hieronder al vele verhalen over diĆ«ten en afvallen voor de bruiloft. Ik ben daar ook mee bezig. Ik ben in de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen, en was er zo ongelukkig van. Ik volg nu al drie maanden een low carb dieet, waarbij je dus eigenlijk alleen natuurlijke producten eet en geen bewerkte voeding. Dat bevalt me erg goed en ik ben al aardig wat kilo's kwijt.  Het fijne is: Ik mag nog wel zoete aardappel eten  ^-^ Vond het, vanwege mijn figuur, in het begin wel wat confronterend om een jurk uit te gaan zoeken voor m'n bruiloft, want ik ben nooit 100% slank geweest, dus dat zou betekenen tussen de grote maten kleding zoeken. Uiteindelijk heb ik een hele mooie, simpele maar elegante jurk gevonden bij Ulla Popken. Omdat ik gegaan ben voor een simpel jurkje en geen dure 'prinsessen' trouwjurk, heb ik ook flink wat geld bespaard. Mijn aanstaande en ik willen graag wat langer op huwelijksreis namelijk, dus is alles mooi meegenomen :blush:.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards