collapse

Auteur Topic: Huwelijkscadeau Ouders  (gelezen 27781 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Gepost op: 28 juni 2012, 15:43:01 »
Hallo,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over het huwelijkscadeau van jullie ouders. Om eerlijk te zijn - ik ben echt niet inhalig - had ik verwacht dat mijn ouders mijn trouwjurk zouden betalen. Ze hebben er het geld voor en ik zal de enige dochter zijn die ooit gaat trouwen. Zijn er meer die hadden verwacht dat ze de trouwjurk van hun ouders zouden krijgen maar niet kregen? Zoals ik al zei, het gaat me echt niet om het geld dat het me zou schelen want ik kan het gewoon zelf betalen, maar ik had het niet verwacht. Is dat raar?

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #1 Gepost op: 28 juni 2012, 15:57:27 »
Nee niet raar want het is redelijk "normaal" dat je ouders je trouwjurk betalen in mijn ogen ook ouderwets maar ach.


Mijn ouders hebben dat niet gedaan en ik heb er ook geen seconde bij nagedacht maar ik heb sowieso weinig met de "regels" rondom het huwelijk.
Heb je wel een cadeau voor je huwelijk gehad of ga je nog trouwen?

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2012, 15:59:49 »
Fijn dat je het niet raar vindt :) Ik heb wel wat meer met 'regels' rond het huwelijk, tenminste, voor zover het niet te klassiek is. Ik ga nog trouwen, dus ik neem aan dat ze dan met een cadeau komen, maar ik ben wel heel benieuwd. Want mijn vader rijdt de trouwauto en laatst zei mijn moeder tegen iemand - die overigens zat te vertellen dat zij een trouwjurk voor haar dochter betaald had - 'wij doen de trouwauto al, dat vind ik wel genoeg'. Heb jij met het huwelijk zelf een cadeau gehad van je ouders?

misseagle

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2012, 16:02:50 »
Mijn ouders betalen mijn jurk, ze betalen mee aan de trouwauto en ze verzorgen de lunch die dag (voor 12 man in een restaurant) dus zij doen zelfs meer dan ik van te voren verwacht had!
Heb ze al gezegd dat ze niet zoveel moeten doen want vraag me af hoe ze dat betalen haha, zijn niet bepaald de rijkste. Maar mijn moeder zegt dan 'ik heb nooit een bruiloft gehad met jurk en al dus mijn meisje krijgt van mij haar jurk!' en mijn pa wil dus die auto enzo..

Echt super lief gewoon!

Maar als ik die dingen niet had gekregen dan had ik dat ook niet raar gevonden eigenlijk.

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2012, 16:04:26 »
Dat is mooi misseagle!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2012, 16:04:54 »
Ja wij hebben een grote bijdrage gehad aan onze huwelijksreis(van 2 maanden) en het feest was bij mijn ouders in de tuin waar ze ook enkele kosten van hebben betaald.

Ik vraag me dan af welke regels je wel en niet klassiek vind.
Ik vind nl dat je ouders je jurk betalen best klassiek.

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2012, 16:07:02 »
Dat klopt, Happy Bride, dat is ook klassiek :) Misschien wel ouderwets zelfs, haha. Ach ik zie het wel, misschien komen ze wel met iets heel leuks op de dag zelf! En zo niet, dan niet, daar wordt het feest niet minder door :)Lekker lang op huwelijksreis geweest trouwens! Waarnaartoe als ik vragen mag?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #7 Gepost op: 28 juni 2012, 16:08:19 »
Ik snap het pincipe niet zo achter je trouwjurk kado kijgen van je ouders, maar wij konden het dan ook prima zelf betalen.
Nu moet ik wel zeggen dat bij de meeste mensen met wie ik er over gehad heb het zo was dat de trouwjurk betaald was of gedeeltelijk door ouders. Dus raar is het helemaal niet. :)

Wij hebben 'niets' gekregen van onze ouders qua bruiloft of huwelijksreis.  (Nu had ik wel een ketting van mijn moeder om, maar die had ik te leen en mijn moeder was kapster, dus ze heeft ook mijn kapsel gedaan) Onze ouders zijn heel erg van het principe jullie kiezen ervoor om te trouwen en jullie kunnen het zelf betalen, dus dan kun je het ook prima zelf regelen. Van mijn schoonouders en schoonzus hebben we een prachtig schilderij van onze hond gekregen. Van mijn ouders heb ik o.a. een gedeelte van ons servies gekregen en nog wat andere meer prive dingetjes. Wel hebben onze ouders en mijn opa en oma en mijn zus ervoor gekozen om de nacht op eigen kosten door te brengen op de locatie, samen met ons, om samen het ontbijt te nuttigen. Dat was voor mij heel veel waard :biggrin:

Edit: even smiley toevoegen voor de juiste toon :tongue:
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 16:12:30 door Jof »

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #8 Gepost op: 28 juni 2012, 16:10:57 »
Bedankt voor je ervaringen Jof! Voor mij hoeven de ouders ook niet perse de jurk te betalen, dat is het niet, maar ik had het gewoon wel verwacht. Het is ook niet dat ik teleurgesteld ben ofzo. En mijn ouders zullen net als bij jou wel denken van het is jullie keuze, dat snap ik ook wel.

idgnkv

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #9 Gepost op: 28 juni 2012, 16:11:16 »
.
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2015, 18:57:57 door idgnkv »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #10 Gepost op: 28 juni 2012, 16:13:28 »
Het komt veel voor dat ouders de trouwjurk (of het pak) betalen, dus ik snap de verwachting absoluut, maar ik denk niet dat je er op kunt rekenen, want het blijft toch een cadeau.
Van mijn eigen ouders weet ik zeker dat ze mij graag een trouwjurk zouden geven, maar ze hebben het geld er niet voor, dus dat zit er gewoon niet in.
Overigens vind ik sowieso dat je moet oppassen met te gaan bedenken wat je aan cadeaus zou kunnen krijgen. Het lijkt mij dan niet zo leuk als het anders uitpakt.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #11 Gepost op: 28 juni 2012, 16:13:53 »
@idgnkv, dat klinkt wel als super lief :) In zo'n context vind ik overigens het krijgen van de trouwjurk wel anders. Maar ja dat is bij veel dingen het geval  :rolleyes:

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #12 Gepost op: 28 juni 2012, 16:14:58 »
Dat klopt Roze, ik rekende er ook zeker niet op maar het ging wel door mijn hoofd. En verder laat ik me helemaal verrassen hoor met cadeaus, ik zie het wel :) Je krijgt het maar!Wat een mooi idee idgnkv!

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #13 Gepost op: 28 juni 2012, 16:32:48 »
Piglet: Australie
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2012, 16:33:00 door Happy Bride »

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #14 Gepost op: 28 juni 2012, 16:34:04 »
Australië was onze tweede optie Happy Bride. Maar wij gaan 'maar' twee weken weg dus dan ben je ook al een paar dagen kwijt aan de reis, dus dat viel toch af. Maar staat nog wel op de agenda voor een keer!

misseagle

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #15 Gepost op: 28 juni 2012, 16:35:39 »
@Jof, doorgaans snap ik het ook niet.. Tis een duur cadeau en inderdaad als wij hem niet gehad hadden dan had ik hem gewoon zelf betaald..
Snap het van mijn ouders wel, zij hebben nooit een bruiloft gehad omdat ze snel snel moesten trouwen aangezien ze plots mij hadden. (op hun 18e, ongelukje...)

Daarom willen ze heel graag de jurk voor mij betalen..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #16 Gepost op: 28 juni 2012, 16:39:32 »
Als je toch ooit naar Australie wil zou ik een stop-over op Dubai maken. In 3 dagen heb je daar een hoop gezien

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #17 Gepost op: 28 juni 2012, 16:41:29 »
Dankjewel, Happy Bride. Maar we gaan nu twee weken naar Dubai :) Genoeg te doen daar denk ik, we hebben al een hele lijst!

marjolein1987

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2012, 16:46:49 »
Wij betalen (tot zover ik nu weet) alles zelf. Ik vind t niet nodig dat mn ouders mijn jurk betalen. Wij zijn degene die ervoor kiezen om te gaan trouwen, hun niet. Wij vragen voor ons trouwen geld maar dat vinden mijn ouders niet leuk om te geven. We moeten dus nog een 'verlanglijstje' bedenken, al zouden we nietweten wat we moeten vragen, we hebben alles al :blink:

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2012, 16:48:34 »
Marjolein1987, ik vind het ook niet nódig dat ze mijn jurk betalen, begrijp me niet verkeerd, maar het was meer een gedachte. Snap je? Ik vind het prima hoor dat ze het niet doen, maar van tevoren had ik dat wel verwacht. Klinkt misschien erg maar zo bedoel ik het niet.
Wel moeilijk om iets anders te bedenken qua cadeau!

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2012, 18:51:37 »
Mijn ouders hebben weinig te besteden en nog 4 andere kinderen, dus ik ging er niet vanuit dat ze de jurk zouden betalen en dat hebben ze ook niet gedaan. Wel hebben we 3 oude gouden ringen gekregen uit mijn moeders redelijk omvangrijke familie-erfenis aan sieraden om te gebruiken voor de trouwringen. :) Echt superlief! Daarnaast nog een klein bedrag gehad op de trouwdag zelf. Van de ouders van mijn man hebben we een groot bedrag gekregen :) We hebben een prachtige nieuwe tv gekocht van het gekregen geld :biggrin:

marjolein1987

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2012, 19:31:59 »
@piglet: ik snap je gedachte hoor. Ik hoor het ook regelmatig van mensen om me heen dat de jurk betaald word.

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2012, 19:49:15 »
Ja Marjolein, dat heb ik ook. Twee vriendinnen van me hebben het er constant over dat ze hun jurk krijgen van hun ouders, niet dat ik dan jaloers ben hoor, helemaal niet maar je denkt er toch over na.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2012, 21:53:11 »
Ik heb mijn jurk zelf betaald. Ook niet over nagedacht dat mijn ouders dat zouden kunnen doen. Mijn ouders hebben wel de bruidstaart betaald. Dat schijnt traditie te zijn bij hun families, dus die mochten we niet zelf betalen. Verder hebben we gewoon alles zelf betaald en dat is prima. Maar het schijnt idd veel voor te komen dat ouders de jurk betalen dus helemaal een rare gedachte is het niet.

piglet

  • Gast
Huwelijkscadeau Ouders
« Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2012, 22:23:59 »
Dankje Junebride, dat het geen rare gedachte is. Ach, ik zie het wel. Ik maak me er ook niet druk om, maar vroeg me af hoe het bij anderen zit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards