collapse

Auteur Topic: Trouwen In Mei 2013  (gelezen 791819 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #25 Gepost op: 5 juli 2012, 14:01:34 »
@Lielaloesje, ja onze locatie was al bijna voor onze neus weggekaapt dus we moesten dat wel vastleggen.. En qua fotograven moet/mag je ook snel zijn wil je een prof! Maar jullie hebben ook best wel veel hoor, bij ons valt dat eigenlijk reuze mee haha..
Want de videograaf is een vriendin van de familie, de lunch en trouwauto heeft mn pa geregeld dus ja.. en voor de rest is er nog niet veel :wink:
Wij hebben voor de 31ste gekozen omdat AS perse in juni wilde trouwen en ik perse in mei haha.
Nu trouwen we dus in mei, maar feesten door in juni  :tongue:

Leuk compromis zeg!
Ik had in eerste instantie ook juni gezegd maar dan was onze locatie sowieso niet beschikbaar!

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #26 Gepost op: 5 juli 2012, 14:06:08 »
@lielaloesje nee we hebben Goudestein ook nog niet van binnen gezien maar een kennis van ons is daar getrouwd dus van haar heb ik wel foto's gezien. Van binnen ook erg mooi! En ik vond het inderdaad ook gaaf dat het zo aan het water ligt, onze feestlocatie ligt ook aan de vecht en daar gaan we inderdaad met een bootje heen!
Je kunt trouwens via de site van de gemeente stichtse vecht een tijd reserveren (moet je wel direct betalen) dat hebben wij ook gedaan een paar weken geleden en toen was 24 mei al bijna vol.. Dus misschien moet je even kijken of er de 25e nog wel plek is want volgens mij is het wel een populaire locatie!
Laat je nog even weten wat het wordt? Ben wel benieuwd :)

Ons budget is trouwens ongeveer 10000 euro, dat is dan excl. Jurk en pak en excl. Huwelijksreis. Tot nu toe blijven we aardig binnen budget.. We hebben 35 daggasten en +/- 90 avondgasten

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #27 Gepost op: 5 juli 2012, 14:45:05 »
Ons budget was 12.500 zonder hurwelijksreis. Daar zit ik nu al een stuk onder, heb al 2800 euro kunnen besparen hihi.
De trouwkleding zit erbij, echt alles erop en eraan onder de 10.000 nu en misschien wordt het nog wel minder. We blijven zoeken hahahaha.

jootje22

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #28 Gepost op: 5 juli 2012, 15:27:13 »
Ons budget is 7000 euro incl. huwelijksreis en jurk, excl. pak AS, krijgt hij van zijn moeder.
Omdat het mijn tweede huwelijk is ga ik er niet van uit dat ik mijn jurk weer van mijn moeder krijg  :wink:
Bij ons over de grens in België verkoopt een vrouw vanuit haar huis trouwjurken en omdat zij plaats wil
maken voor een nieuwe collectie, kosten alle jurken nu 290 euro, hoepel 30 euro en sluier 25 euro. Misschien
is het wel helemaal niks maar voor hetzelfde geld vind ik dadelijk mijn droomjurk. Haar website ziet er in ieder
geval goed uit en ik hoef niet persee een merkje in mijn jurk.
Ik neem in eerste instantie alleen mijn vriendin mee omdat zij goed met een naaimachine is en de jurk wil vermaken
mocht het nodig zijn, dat doet die vrouw namelijk niet. Als de jurk je bevalt dan moet je hem meteen meenemen.

Mijn budget ziet er ongeveer als volgt uit (we hebben 's avonds geen feest, alleen overdag met 35 personen):

feestlocatie 1000
gemeentehuis 500
ringen 1500
huwelijksreis 2200
fotograaf 250
DJ 350
jurk 600
en dan nog een paar uitnodigingen, boeket en 1 corsage

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #29 Gepost op: 6 juli 2012, 11:27:30 »
Wij hebben een best grote builoft. Overdag 60 gasten (mijn AS heeft een grote familie) en 's avonds zitten we op 150 gasten.

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #30 Gepost op: 6 juli 2012, 11:50:46 »
Hoi hoi!

Gelijk weer even gekeken op de site van stichtsevecht Jorien, maar het is nog beschikbaar gelukkig!! Zaterdat is gelukkig niet zo'n populaire dag. Als je reserveert en betaalt, dan zit je er wel aan vast neem ik aan of kun je nog kosteloos annuleren? Ik wil het toch heel graag even van binnen zien. En daarnaast is mijn vriend niet in NL geboren, dus moeten we nog wachten of Maarssen het ook akkoord vind dat hij geen geboorteakte heeft (Utrecht vind rapport IND voldoende). Als dit niet zo is, dan moeten we toch in Utrecht trouwen, vandaar dat ik het nog niet vast leg.

Waar heb jij een bootje geregeld Jorien? Ik vind het zo verschrikkelijk duur! En hoeveel mensen passen erop? En heeft het een overkapping indien het regent? Echt grappig dat we dezelfde trouwlocatie hebben. Nonnerie leek mij ook heel mooi, maar iets te duur helaas.

Wij hebben ook een budget van 7000 euro Jootje, alleen dan exclusief huwelijksreis voor 40 gasten (excl kids). Onze gasten blijven de hele dag van 14:oo uur tot ongeveer 22:00 uur. We hebben ongeveer dezelfde bedragen bij de posten, alleen de ringen hopen wij een stuk goedkoper te kunnen krijgen.

LatinBride: fijn he van die grote schoonfamilies. Hoe heb jij zoveel kunnen bezuinigen? Knap gedaan!

Fijn weekend alvast allen!Is trouwens ook in te stellen dat ik een mailtje krijg als op dit forum is gereageerd? Heb gezocht, maar kon het niet vinden. Iemand een idee hoe dit moet?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #31 Gepost op: 6 juli 2012, 12:01:48 »
Net zolang zoeken tot je de goedkoopste feestlocatie hebt, wat wat natuurlijk nog wel leuk moet zijn.
Op de fotograaf en videograaf besparen we ook veel. De DJ is goedkoper uitgevallen. Uitnodigingen krijgen we kado (oom van AS heeft een eigen drukkerij) Boeket heb ik goedkoper gevonden van Foam-rozen. Bedankjes maak ik zelf ipv kant en klaar bestellen en we hebben een mooie prijs voor de ringen (schoonvader van mijn nichtje is juwelier). Dat is het zo'n beetje denk ik hahaha.

Lielaloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #32 Gepost op: 6 juli 2012, 12:16:55 »
Slim geregeld hoor, allemaal! Ik hoop dat het mij ook lukt! Zou toch fijn zijn wat te besparen, al denk ik dat we dan misschien toch extraatjes zullen toevoegen, dus niet dat we dan minder uitgeven, maar dat we dan voor hetzelfde geld meer zullen doen. Is dat geen valkuil voor jou?

Ik kreeg trouwens net een notificatie van jouw mailtje, dus het werkt nu wel!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #33 Gepost op: 6 juli 2012, 12:48:52 »
Fijn dat t werkt hihi. Nee ik kan heel goed met geld omgaan, dus dat komt allemaal wel goed. Denk dat we uiteindelijk met huwelijksreis en alles erop en eraan toch wel op 12.500 uitkomen hoor, maar daar hadden we al rekening mee gehouden  :biggrin:

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #34 Gepost op: 6 juli 2012, 13:05:03 »
@lielaloesje,
volgens mij kan je nog wel annuleren maar dat kost wel iets... hoeveel weet ik niet precies, maar kan je volgens mij ook wel op de site vinden? de datum/tijdstip wijzigen is wel gratis, maar neem aan dat je datum al wel vaststaat.

Het bootje hebben we via de Nonnerie dus die kost ons niets, maar daar kunnen max 12 personen op dus die gebruiken we alleen maar voor onszelf als vervoer van goudestein naar de nonnerie, waar de gasten ons dan al op staan te wachten. willen evt. nog wel een boot regelen voor onze gasten in de tijd dat wij foto's aan het maken zijn, maar dat is idd erg duur... dus ff kijken of we daar tegen die tijd nog budget voor over hebben :wink:

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #35 Gepost op: 6 juli 2012, 18:30:18 »
Hoi dames..

@ tol.. wat een leuke manier om je vriend te vrage. Zowiezo heel stoer om hem te vragen, hihi..had hij het verwacht?\

@ lielaloesje; was best hard werken ja, dat aanzoek, hahah. Vooral voor danny (AS) die had hoogte ziekte, maar had natuurlijk nog een missie te voltooien op de top. het maakt zo'n beklimming welk extra bijzonder natuurlijk .

wij hebben tot nu toe vastliggen;
Trouwlocatie
trouwdatum bij gemeente
Band
fotograaf
jurk

en ons budget... tja dat is inmiddels al twee keer naar boven toe bijgesteld, maar we willen echt niet meer uitgeven dan 15000 euro..(34 daggasten en 100 avond ongeveer)

@ miss eagle; wij hebben niet echt een speciale reden om voor 24 mei te kiezen. wel expres in het voorjaar, omdat dan de kans op mooi weer toch net iets beter is, en je niet met vakantieplannen van mensen zit, of althans minder...

@ latinbride; leuke reden om op 31 mei te trouwen, hahaa

binnenkort gaan we trouwens foto's maken voor een save the date kaartje.. zusje van vriend-lief kan heel mooi fotograferen, dus die zetten we heirvoor aan het werk.. zij ook weer blij, want dat kan ze mooi gebruiken voor haar portfolio, hihi

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #36 Gepost op: 6 juli 2012, 22:50:30 »
Leuk save the date kaartjes!!
Wij hadden een save the date video..

Je moet wel uitkijken met je budget opschroeven.. Mijn vrienden hebben het van 10.000 tot 18.000 omhoog gegooid.. telkens weer iets erbij.. en ze zijn er nog niet.. Tsjah je moet wel een grens kennen en trekken denk ik!

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #37 Gepost op: 7 juli 2012, 16:59:50 »
Zo, de zoektocht naar de fotograaf is inmiddels ook (zo goed als..) voltooid :) We hebben er 4 gehad waarvan er 2 heel leuk waren en hele mooie foto's hadden. Ze hadden alleen wel een iets andere stijl dus daar moeten we nog even tussen kiezen... Maar ik vond ze allebei supergoed en vriendlief gelukkig ook, dus nog even een paar nachtjes over slapen en dan de knoop doorhakken :)

fotograaf: check!

Nu op naar de volgende beslissing: welke DJ...

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #38 Gepost op: 8 juli 2012, 09:40:18 »
Fijn dat je een fotograaf hebt..
Mag ik vragen tussen welke je nog moet kiezen (of misschien al hebt gekozen?)

Wij moeten ook nog een DJ.. Is lastig!

Veer

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #39 Gepost op: 8 juli 2012, 12:49:15 »
Wilde eerst graag onder de 10 000 blijven maar dat gaat niet lukken. Het gaat nu al richting de 13 000. Dat is dus inclusief alles ook de huwelijksreis. Als ik mijn jurk enz er uit zou halen zouden we dichter bi de 10 000 blijven. :rolleyes: Ik wil echt onder de 15 000 blijven maar dat moet lukken. Ik heb alles wat we nodig op het budget geschat en we hebben nu de helft al uitgegeven aan de zaken voor de bruiloft. We hebben zo'n 70 daggasten en max 200 avondgasten en dat is een schatting. We zijn bezig met de uitnodigingen rond te brengen.
20 juli hebben we een gesprek met de cateraar. Ik ben eens benieuwd of we een mooie prijs kunnen afspreken.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #40 Gepost op: 9 juli 2012, 09:52:40 »
Hoi dames..

@ tol.. wat een leuke manier om je vriend te vrage. Zowiezo heel stoer om hem te vragen, hihi..had hij het verwacht?\


nee hij heeft het echt totaaaaaaaal niet zien aankomen! Totaal overrompeld:-)

Ons budget komt toch uiteindelijk ook wel uit op ong 12.000 euro... wat een verschrikkelijke bak geld is het eigenlijk he... Probeer er maar niet te veel over na te denken.

Wij hebben als insteek dat we heel graag met iedereen een heel groot feest willen vieren omdat we eindelijk getrouwd zijn dan, en met AS grote familie komt het dus uit op schrik niet; 50 daggasten en 175 avondgasten...
resultaat:
Totaalplaatje vanaf aankomst daggasten tot en met avondfeest; 8000.00 voor de zaal
1600 euro band
ong 500 euro voor mijn jurk (ik wil wel graag een mooie jurk, maar een 2e hands is ook prima, dus hard zoeken)
400 euro voor AS pak
200 euro voor jurkjes voor dochters
250 euro voor trouwauto
350 gemeentehuis (zou ik haast vergeten op te schrijven hihi)
250 euro uitnodigingen

en dan vergeet ik nu nog een heleboel dingen, maar dit is even uit het hoofd...
We hebben zo'n 70 daggasten en max 200 avondgasten en dat is een schatting.

ah, jullie hebben ook zo veel gasten....  :biggrin:

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #41 Gepost op: 9 juli 2012, 09:59:05 »
Ons budget is 15.000
Erg veel geld inderdaad maar we hebben sowieso ruim gebudgeteerd alles en we willen wel alles kunnen.. Jurk en pak hebben we er ook in staan op 500 elk maar krijgen we van de ouders, is alleen puur zodat we zeker voldoende hebben..
Hebben overigens ook 2000 onvoorziene kosten erin gezet.. want ja, ondertrouw hebben we er niet in staan en zo zullen er nog meer (kleine) dingetjes zijn waar we niet aan hebben gedacht..

Veer

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #42 Gepost op: 9 juli 2012, 11:00:06 »
nee hij heeft het echt totaaaaaaaal niet zien aankomen! Totaal overrompeld:-)

Ons budget komt toch uiteindelijk ook wel uit op ong 12.000 euro... wat een verschrikkelijke bak geld is het eigenlijk he... Probeer er maar niet te veel over na te denken.

Wij hebben als insteek dat we heel graag met iedereen een heel groot feest willen vieren omdat we eindelijk getrouwd zijn dan, en met AS grote familie komt het dus uit op schrik niet; 50 daggasten en 175 avondgasten...
resultaat:
Totaalplaatje vanaf aankomst daggasten tot en met avondfeest; 8000.00 voor de zaal
1600 euro band
ong 500 euro voor mijn jurk (ik wil wel graag een mooie jurk, maar een 2e hands is ook prima, dus hard zoeken)
400 euro voor AS pak
200 euro voor jurkjes voor dochters
250 euro voor trouwauto
350 gemeentehuis (zou ik haast vergeten op te schrijven hihi)
250 euro uitnodigingen

en dan vergeet ik nu nog een heleboel dingen, maar dit is even uit het hoofd...



ah, jullie hebben ook zo veel gasten.... :biggrin:

Leuk dat je je as hebt gevraagd. Die van mij zei altijd dat hij niet wilde trouwen of misschien en de week voor hij me vroeg was het zeker van niet dat hij wilde trouwen en toen lag de ring die hij voor me had gekocht al bij zijn jongste zus.

Wij hebben ook veel gasten en dat is ook zijn familie. Overdag komen de broers en zussen van zijn ouders ofwel de ooms en tantes en 's avonds komen daar hun kinderen ofwel de neven nichten bij.

Als mijn kant van de familie en dan is dat alleen de kant van mijn vader dan komen er nog 5 daggasten bij en 12 avondgasten. Op zich valt dat reuze mee. Maar aangezien ik ze sinds de begrafenis van mijn oma in maart 2004 niet meer gezien heb. Ga ik ze niet uitnodigen. Het is ook lastig omdat de meesten in Friesland wonen. En dan zou ik het liefst de neven en nichten de hele dag uitnodigen. Maar dan moet je van Tom zijn kant ook de neven en nichten de hele dag uitnodigen moet niet maar denk wel dat mijn as het wel zo ziet. Ik vind het gewoon heel dubbel. Het kan zijn dat we over vijf jaar gewoon een feestje geven aan mijn vaders kant als ik de familie in de aankomende jaren misschien wat meer gezien en of gehoord heb. De tijd zal het leren.

Dus wij hebben ook veel gasten op onze trouwdag. Alle ooms en tantes gaan komen tenzij er iets is waardoor ze niet kunnen. Op de drie babby borrels van de kinderen zijn ze allemaal gekomen. En voor het avondfeest, de neven en nichten komen niet allemaal. En dan nog onze vrienden, kameraden van de voetbal en as zijn collega's van het werk en de naaste buren.
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 11:03:03 door Veer »

*Mootje*

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 980
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #43 Gepost op: 9 juli 2012, 19:23:24 »
Wij hebben onze huwelijksdata verandert van 24-05-2013 naar 07-06-2013!
Ik ben dus geen Mei bruidje meer.
Dit hebben we gedaan omdat dan de feestlocatie wel beschikbaar is waar we erg graag het feest willen geven.
En dit vinden we ook een erg mooie datum ( 7 plus 6 is ook weer 13 hihi)

Ik blijf nog wel met jullie mee lezen hoor!

Groetjes Mootje

Lieloeloesje

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #44 Gepost op: 9 juli 2012, 20:58:59 »
Hoi hoi!

Helemaal niet erg hoor, Mootje. Leuk juist! Fijn dat jullie nu de datum definitief hebben!

Jorien: heb je al een gekozen uit een fotograaf? Wij hebben de partner van mijn beste vriendin gevraagd, maar hij reageert maar niet. GRRR!! Dank voor de tip van het kosteloos verplaatsen van Goudestein. Is wel een geruststelling!

Tol: de auto's zijn zo duur! Hoe ga jij dit proberen te regelen voor deze prijs? Ik heb wel gehoord over een juwelier in Vianen. Als je de ringen daar koopt (minimaal 400 euro), dan mag je de oldtimer gebruiken. Wel goede deal! We gaan er zeker eens kijken!

Heeft iedereen een leuk weekend gehad? Ik ben al flink aan het brainstormen geweest met m'n AS over het programma overdag. Het is echt mijn grootste angst dat mensen zich vervelen of het niet leuk vinden. Hebben jullie ook activiteiten bedacht voor de daggasten? Wij houden het dus klein en nodigen alleen 40 intimi uit. We gaan trouwen om 14:00 uur, maar daarvoor al foto's maken, zodat de gasten niet hoeven te 'wachten'. Na de bruiloft willen we een boottocht maken (+taart en champagne) met alle gasten en daarna gaan we naar de boomgaard waar we later gaan bbq'en. Maar voordat het eten op tafel staat duurt het nog 2 uur. Ik zit toch te kijken om nog wat activiteiten te bedenken. Ik denk aan een groot canvasdoek en verf en schorten, waar iedereen die het leuk vind een bijdrage kan leveren aan een schilderij en mooi aandenken voor ons. Er is ook een ping-pong tafel, sjoelbak en voor de kinderen speelgoed en bal etc (leeftijd 1 t/m 8). Vinden jullie dit te tuttig of juist wel leuk; je kunt lekker gaan kletsen en genieten van de hapjes op de picknickkleden, maar je kunt dus ook iets gaan doen. Of hebben jullie misschien nog andere ideeën? Eerlijk zijn, hoor!

En hebben jullie ook tips om iedereen in dancing-mood te krijgen? Uiteraard doen wij de openingsdans, maar dit is een best slow nummer, dus ik hoop wel dat iedereen niet daarna snel gaat zitten. Iemand had het over stoelendans, is misschien wel melig en heb je tenminste al iedereen in beweging, maar of het echt leuk is?

Dilemma's, dilemma's, ik kan er soms al wakker over liggen, erg he?! Gelukkig schijn je meer rust te hebben als alles vaststaat en geregeld is en komt de stress dan pas weer een paar weken voor de bruiloft terug. Gelukkig maar!

Fijne avond nog!

Jorien26

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #45 Gepost op: 9 juli 2012, 21:53:12 »
Hoihoi,

We wachten nog op de offerte van 1 vd fotografen dus dat is nog even afwachten voor we definitief de knoop doorhakken. Als we het weten dan zal ik het hier posten :-)

Ik zit ook een beetje met dat ik bang ben dat de daggasten zich gaan vervelen. Wij gaan namelijk om 13:00 trouwen en dan hebben we pas om 16:00 taart + champagne, en in de tussentijd gaan we zelf dus foto's maken. Ik zat zelf ook al te denken om iets te regelen zodat ze in die tijd iets leuks in elkaar kunnen knutselen voor ons, maar denk niet dat iedereen dat leuk vindt... Maar ik hoorde ook al van wat vrienden dat ze hier in de buurt een overnachting willen boeken en waarsch doen wel meer daggasten dat want iedereen komt van ver, dus misschien gebruiken ze die uurtjes ook wel om even in te checken bij het hotel en even op te frissen e.d.... Dus ergens denk ik ook dat het allemaaal wel losloopt en dat die +/- 2 uurtjes zo voorbij zijn voor de meeste mensen. Als het mooi weer is kunnen ze ook gewoon lekker een wandelingetje maken of alvast naar de feestlocatie en daar op het terras wat drinken.

Ach ja, nog genoeg tijd om hierover na te denken

Ik ga weer even verder googelen op trouwjurken.... :rolleyes:  
heeft hier trouwens iedereen zijn jurk al en zo nee, wanneer gaan jullie ongeveer op pad? Ik denk zelf rond september te gaan kijken... dat is vroeg genoeg toch?

Kimmtt

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 266
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #46 Gepost op: 10 juli 2012, 08:27:24 »
Ik ga ook pas in september kijken Jorien, heb de jurk ook nog niet.

Wat een hoop geld he allemaal, wij hebben in gedachten een budget van 10.000 en eigenlijk vind ik dat ook wel genoeg.
Moeten we al hard genoeg voor sparen :-)

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #47 Gepost op: 10 juli 2012, 09:29:27 »
Hoi hoi!

Helemaal niet erg hoor, Mootje. Leuk juist! Fijn dat jullie nu de datum definitief hebben!

Jorien: heb je al een gekozen uit een fotograaf? Wij hebben de partner van mijn beste vriendin gevraagd, maar hij reageert maar niet. GRRR!! Dank voor de tip van het kosteloos verplaatsen van Goudestein. Is wel een geruststelling!

Tol: de auto's zijn zo duur! Hoe ga jij dit proberen te regelen voor deze prijs? Ik heb wel gehoord over een juwelier in Vianen. Als je de ringen daar koopt (minimaal 400 euro), dan mag je de oldtimer gebruiken. Wel goede deal! We gaan er zeker eens kijken!

Heeft iedereen een leuk weekend gehad? Ik ben al flink aan het brainstormen geweest met m'n AS over het programma overdag. Het is echt mijn grootste angst dat mensen zich vervelen of het niet leuk vinden. Hebben jullie ook activiteiten bedacht voor de daggasten? Wij houden het dus klein en nodigen alleen 40 intimi uit. We gaan trouwen om 14:00 uur, maar daarvoor al foto's maken, zodat de gasten niet hoeven te 'wachten'. Na de bruiloft willen we een boottocht maken (+taart en champagne) met alle gasten en daarna gaan we naar de boomgaard waar we later gaan bbq'en. Maar voordat het eten op tafel staat duurt het nog 2 uur. Ik zit toch te kijken om nog wat activiteiten te bedenken. Ik denk aan een groot canvasdoek en verf en schorten, waar iedereen die het leuk vind een bijdrage kan leveren aan een schilderij en mooi aandenken voor ons. Er is ook een ping-pong tafel, sjoelbak en voor de kinderen speelgoed en bal etc (leeftijd 1 t/m 8). Vinden jullie dit te tuttig of juist wel leuk; je kunt lekker gaan kletsen en genieten van de hapjes op de picknickkleden, maar je kunt dus ook iets gaan doen. Of hebben jullie misschien nog andere ideeën? Eerlijk zijn, hoor!

En hebben jullie ook tips om iedereen in dancing-mood te krijgen? Uiteraard doen wij de openingsdans, maar dit is een best slow nummer, dus ik hoop wel dat iedereen niet daarna snel gaat zitten. Iemand had het over stoelendans, is misschien wel melig en heb je tenminste al iedereen in beweging, maar of het echt leuk is?

Dilemma's, dilemma's, ik kan er soms al wakker over liggen, erg he?! Gelukkig schijn je meer rust te hebben als alles vaststaat en geregeld is en komt de stress dan pas weer een paar weken voor de bruiloft terug. Gelukkig maar!

Fijne avond nog!

ik heb eigenlijk nog geen idee hoe ik het ga regelen. Maar het gaat alleen om het stukje van ons huis naar het gemeentehuis en weer terug naar ons dorp.. dat is 2 keer 10 minuten. en dan nog een paar foto's bij/ in de auto... klaar... Wil dus niet meer dan dit bedrag uitgeven.
Ik heb dan ook nog een bepaalde auto in gedachten. en inmiddels had ik daar ook al iets voor gevonden. Was al rond  totdat ik vorige week een mailtje kreeg van deze meneer dat hij geen trouwerijen meer rijdt omdat een vriend van hem (die ook een oltimer heeft en trouwerijen reed) een claim aan zijn broek heeft gekregen wegens weigeren van de auto. Dit was volgens het bruidspaar zo'n domper op de feestvreugde geweest dat ze een schadevergoeding eistte... Sorry, maar dat weet je toch als je een oldtimer huurt. dat ie kan weigeren. Ik denk dan; zie de lol er van in... maar goed, hierom wil onze contactpersoon dus ook geen trouwerij meer rijden... hij wil dit risico niet lopen.
SHIT!
Dus nu verder op zoek naar een zwarte snoek. (citroen DS) of een witte. IK WIL HET< IK WIL HET< IK WIL HET!! (hihi, bridezilla)Ik ga helemaal niets regelen voor de daggasten.... wij hebben een vrij strakke planning denk ik.. en de anerhalf/2 uur die wij weg zijn om foto's te maken, dan moeten ze zich zelf maar even vermaken.. inderdaad misschien ff opfrissen of zo...

Ik zou persoonlijk niet gaan schilderen of zo op zo'n dag. Denk er aan dat iedereen zijn/haar mooiste kleding aan heeft!

misseagle

  • Gast
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #48 Gepost op: 10 juli 2012, 09:30:12 »
@Lielaloesje, wij zijn ongeveer een uur weg.. maar maak me sowieso niet druk over dat de gasten zich vervelen.. Mensen zullen genoeg te bespreken hebben want ze hebben net de ceremonie gezien en dus DE jurk enzovoort.. Dus gespreksstof genoeg!
Zelf heb ik ook bij een vriendin haar bruiloft gehad dat we een tijd "alleen" waren maar er waren genoeg mensen die ik kende en er was muziek en drank dus we kwamen die tijd wel door.. Ze waren naar mijn gevoel amper weg :wink:

@Jorien, ik ga begin oktober.. In september komen de nieuwe collecties maar heb ook gehoord dat het bij de ene begin september is, bij de ander weer eind september dus ga ik in oktober, weet ik zeker dat ze alles binnen hebben :wink:

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Trouwen In Mei 2013
« Reactie #49 Gepost op: 10 juli 2012, 10:24:55 »
hoi hoi,

wat betreft trouwauto's... ik vind dat ook zo moeilijk..
Wij willen blijven slapen op onze locatie, en aangezien iedereen blijft kamperen in kleine tentjes, willen wij graag in een gaaf camperbusje slapen (op gepaste afstand van de andere gasten voor de nodige privacy, hihi)DAt busje is dan ook gelijk ons trouwvervoer..
Best lastig nog om in mei een busje te mogen huren van vrijdagochtend tot zaterdagmiddag. Het is of een weekend, of een midweek.

Vermaak voor de gasten doen wij wel.
We gaan na het toosten en de bruidstaart foto's maken. De gasten duiken dan de keuken in en krijgen een workshop, waarbij ze hun eigen dessert gaan maken (en dat van ons, hoop ik :wink:
Past bij ons,, en bij onze gasten.
We willen dan eigenlijk (als dat niet te duur gaat worden) persoonlijke schorten laten maken, die ze mee kunnen nemen als bedankje..

@ tol, wat kinderachtig van zo'n bruidspaar om dan een schdevergoeding te eisen.. Inderdaad zie de lol ervan in, en pak de bus ofzo.. hoe hilarisch..


en gisteren heb ik me toch zo'n mooie aankoop gedaan!! Ik ben er helemaal vol van, maar kan het met niemand delen..
Ik heb de mooiste sluier gekocht die ik ooit heb gezien.
Ik wist al dat ik een mooie spaanse sluier wilde van 3 meter lang, en nu heb ik er een gevonden via marktplaats. Helemaal met kant bewerkt, dus niet alleen de rand. Echt kwalitatief zo mooi gemaakt, handgemaakt ook..
Hij heeft haar toen 600 euro gekost, voor 295 euro heb ik hem  nu overgenomen.
Nog steeds een hele smak geld, maar wat is ie mooi...
(sorry voor mijn gejubel, maar niemand weet dat ik een sluier ga dragen, dus kan het verder aan niemand kwijt. Alleen aan mijn moeder, maar die is nog op vakantie)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards