collapse

Auteur Topic: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?  (gelezen 47429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kirsty

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Gepost op: 12 juli 2012, 09:13:11 »
Hey allemaal,

We zitten te twijfelen of we de bekende hint: kadotip: en dan een klein envelopje, op de kaart zouden zetten.

Aan de ene kant vind ik het een beetje hebberig ofzo. Aan de andere kant: we zijn bang dat mensen met goedbedoelde, maar veelal onzinnige kado's komen. Terwijl het budget best krap is, een leuk bedrag aan kadogeld zou goed van pas komen. Dit klingt misschien stom maar zo is het gewoon.

Dus of we zetten het er niet op en zien dan wel wat we krijgen, of we zetten het er wel op.

WAT DOEN JULLIE? en wat vinden jullie van het envelopje? Hebben jullie er ook een 'hebberig'gevoel bij ofniet?

Badankt voor reacties!!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #1 Gepost op: 12 juli 2012, 09:31:36 »
wij zetten wel echt de envelop,of misschien een ander plaatje; geldmuntjes (heb je toch iets origineels) of zo op de kaart hoor.. ook bij ons is door het krappe budget het geld kado zeeeeer welkom!

Jassou

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #2 Gepost op: 12 juli 2012, 09:47:50 »
WAT DOEN JULLIE? en wat vinden jullie van het envelopje? Hebben jullie er ook een 'hebberig'gevoel bij ofniet?
1) We hebben het niet gedaan. Veel mensen gaven een envelopje, de mensen die dichtbij stonden gaven ons een cadeau (meestal een bon, zoals de pluim, of dinercheck), anderen belden ons op wat we wilden (die stuurden we door naar een cadeaulijst voor ideen die we bij een on-line winkel hadden)
2) ik vind het envelopje vooral niet nodig: het geven van een envelopje is nu zo geintregreerd, dat de meesten dat toch al doen, en de mensen die een cadeau willen geven houd je toch niet tegen met een plaatje van een envelopje :wink: Degenen die het echt niet weten bellen wel op.
3) hebberig? Mwah. Ik vind het vooral een beetje controlfreakerig. Ik ken niemand die 35 peper en zout stelletjes kreeg, en als je 1 of 2 cadeaus krijgt waar je niet weet wat je ermee moet, jammeer dan :)
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 09:48:50 door Jassou »

marian1313

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #3 Gepost op: 12 juli 2012, 09:50:24 »
Wij hadden geen envelopje, ik vind dat toch een beetje stom staan en in onze omgeving geeft bijna iedereen toch wel geld.
We hebben nauwelijks cadeaus gehad, alleen van mijn broers en van mijn peetoom, maar dat vonden we dan juist ook wel weer leuk.

Als je het er dan op zet vind ik een envelopje nog het leukst, alles wat origineel bedoeld is vind ik meestal alleen maar extra flauw (de welbekende rijmpjes). Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening!

Jassou

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #4 Gepost op: 12 juli 2012, 09:53:13 »
Als je het er dan op zet vind ik een envelopje nog het leukst, alles wat origineel bedoeld is vind ik meestal alleen maar extra flauw (de welbekende rijmpjes). Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening!
Helemaal mee eens! Ik heb altijd het idee dat die rijmpjes verzonnen worden om het ongemakkelijke gevoel van het om geld vragen te verbergen.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2012, 09:57:20 »
Wij hadden geen envelopje, ik vind dat toch een beetje stom staan en in onze omgeving geeft bijna iedereen toch wel geld.
We hebben nauwelijks cadeaus gehad, alleen van mijn broers en van mijn peetoom, maar dat vonden we dan juist ook wel weer leuk.

Als je het er dan op zet vind ik een envelopje nog het leukst, alles wat origineel bedoeld is vind ik meestal alleen maar extra flauw (de welbekende rijmpjes). Maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening!

grinnik.. ja ben het met je eens dat rijmpjes en zo wel heel flauw zijn.. toch denk ik dat ik eerder voor een plaatje van geldmunten zou gaan.. wij hebben namelijk een vriendengroep, die voor zien is van hele flauwe humor; resultaat kan zijn 500 losse enveloppen, hahahah... dan heb ik toch liever allemaal geldmunten...

Jassou

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2012, 09:58:31 »
Oh maar met losse munten kun je ook heel veel flauwe grappen maken... Heb nog een hoop geld van voor 2002 liggen  :cool:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2012, 10:13:09 »
Deze is té he  :wink:

blondbruidje

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2012, 10:17:47 »
Ook hier geen envelop op de kaart. We gaan er vanuit dat de meesten toch wel geld geven en als ze een cadeau geven, dan vind ik het toch wel heel erg leuk dat mensen de moeite hebben genomen. Een envelop vind ik inderdaad wat hebberig overkomen, bovendien is het zo geïntegreerd, dat het (hier bij ons) niet meer nodig is.
Als mensen wel bellen voor een cadeautip, dan zou ik het eerlijk gezegd ook echt niet weten! Nog maar ff over nadenken dan met AS.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2012, 10:42:12 »
Hier ook geen envelop op de kaart. Ik heb het altijd al een doorn in het oog gevonden als we een kaart kregen met een envelopje erop. Dus voor ons was het zonder twijfel een no go.

Enige waar ik 'bang' voor ben is dat mensen met bloemen aan gaan komen, is niet handig want we gaan na ons huwelijk op huwelijksreis!!

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2012, 10:53:44 »
Deze is té he  :wink:


whoahahaha, nee hoor dat kan best  :wink:mijn schoonouders hebben trouwens  al aangegeven dat ze geen geld gaan geven, maar dat we zelf een kado mogen bedenken... wij hebben nog geen huwelijkreis (ivm de kosten) nu gaan we aan hun een tripje vragen met de kids...  :biggrin:

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2012, 11:33:22 »
Geld maakt niet gelukkig, maar gelukkig maken ze wel geld! :wink:

misseagle

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2012, 11:42:07 »
whoahahaha, nee hoor dat kan best  :wink:

mijn schoonouders hebben trouwens  al aangegeven dat ze geen geld gaan geven, maar dat we zelf een kado mogen bedenken... wij hebben nog geen huwelijkreis (ivm de kosten) nu gaan we aan hun een tripje vragen met de kids...  :biggrin:

Wat voor een tripje denk je aan dan?

Van mijn ouders verwacht ik geen cadeau meer..
Jurk, lunch in restaurant voor 13 personen en deel vd trouwauto vind ik al cadeau genoeg! (en zij ook, hihi)

Carlijn

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2012, 11:45:20 »
Wij hadden een plaatje van een spaarvarken in een hoekje onderin de kaart met het woord "cadeautip' erboven.

We kregen zelfs echte spaarvarkens hihi

misseagle

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2012, 11:47:55 »
Denk dat ik er niets op zet, wil het liefste wel geld en sowieso geen bloemen of planten (nee ook geen planten want die kunnen we nergens meer kwijt in dit kleine huis. Vriend konijn springt voortaan ook op vensterbanken dus ook daar kan niets meer op staan want dan eet hij ervan) maar heb ook nog paar andere dingetjes eventueel mochten mensen een cadeau willen geven (al zijn dit ook vrij dure cadeaus haha)

Veer

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #15 Gepost op: 12 juli 2012, 12:08:41 »
Ik had er nog over nagedacht en ook in de mails naar de fotografe vermeld gehad en uiteindelijk was ik het gewoon vergeten. :rolleyes: En staat er niets op de kaart. Maar in de familie is het de gewoonte dat er toch met enveloppen gewerkt word. Het kan zijn dat we ook bloemen gaan krijgen en kunnen daar niet lang van genieten ze dan maar aan de ouders van as geven. Die hebben er dan toch wat plezier van.

misseagle

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #16 Gepost op: 12 juli 2012, 12:14:13 »
In mijn familie ben ik de eerste sinds 17 jaar die trouwt (kleine familie) dus weet niet wat gebruikenlijk is sowieso... :wink:

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #17 Gepost op: 12 juli 2012, 12:15:41 »
Wat voor een tripje denk je aan dan?

Van mijn ouders verwacht ik geen cadeau meer..
Jurk, lunch in restaurant voor 13 personen en deel vd trouwauto vind ik al cadeau genoeg! (en zij ook, hihi)
nou dan willen we toch wel graag een weekje naar de zon :blush: verschil leggen we dan zelf nog in....

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #18 Gepost op: 12 juli 2012, 12:17:43 »
:biggrin:   :tongue:

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #19 Gepost op: 12 juli 2012, 13:13:59 »
:biggrin:   :tongue:

oohh, jaaaaa!!! dat is ook nog wel een optie om als plaatje toe te voegen:-)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #20 Gepost op: 12 juli 2012, 13:26:03 »
Dan zou je in mijn familie allemaal donald duck pockets krijgen :wink:

marian1313

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #21 Gepost op: 12 juli 2012, 13:57:39 »
Maar mensen die verwachten dat als ze een envelopje op de kaart doen dat ze dan bijvoorbeeld enveloppen krijgen, wat verwachten die dan als ze gewoon geen kadotip geven?

(Echt, ik snap die redenatie niet: we willen geen envelopje want dan krijgen we voor de grap misschien heel veel (lege) enveloppen?)

kim89

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #22 Gepost op: 12 juli 2012, 14:00:15 »
Ook wij zetten geen envelopje op de kaart maar meer omdat dit zo standaard is! Daarnaast vinden wij het wel leuk als mensen geld geven dat ze weten waaraan dus wij zetten als kadotip neer: Wij willen graag op huwelijksreis!
Krijgen hier vast ook flauwe grappen mee zie ze al aankomen met van die landal bonnen uit kerstpaketten enz :wink: Maar ik ga er van uit dat iedereen deze wel begrijpt en een leuke bijdrage wil leveren!
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2012, 14:05:49 door kim89 »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #23 Gepost op: 12 juli 2012, 14:05:36 »
Wij hebben onderin het hoekje staan cadeautip en dan met een envelop erdoor.

misseagle

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #24 Gepost op: 12 juli 2012, 14:14:49 »
Ook wij zetten geen envelopje op de kaart maar meer omdat dit zo standaard is! Daarnaast vinden wij het wel leuk als mensen geld geven dat ze weten waaraan dus wij zetten als kadotip neer: Wij willen graag op huwelijksreis!
Krijgen hier vast ook flauwe grappen mee zie ze al aankomen met van die landal bonnen uit kerstpaketten enz :wink: Maar ik ga er van uit dat iedereen deze wel begrijpt en een leuke bijdrage wil leveren!

Ja wij zullen het geld dat we krijgen (wanneer we iets krijgen haha) uitgeven op de huwelijksreis en aan een nieuwe camera!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards