collapse

Auteur Topic: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?  (gelezen 47547 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Veer

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2012, 15:01:04 »
Maar mensen die verwachten dat als ze een envelopje op de kaart doen dat ze dan bijvoorbeeld enveloppen krijgen, wat verwachten die dan als ze gewoon geen kadotip geven?

(Echt, ik snap die redenatie niet: we willen geen envelopje want dan krijgen we voor de grap misschien heel veel (lege) enveloppen?)

Wat ik uit verhalen hoor is dat er bruidsparen zijn die echt lege enveloppen krijgen. Dat er mensen zijn die niets geven en alleen die lege envelop durven geven. Verder zijn er grappenmakers die met een groep een heleboel enveloppen meenemen het bedrag dat ze gaan geven verdelen over alle enveloppen en er ook een paar leeg laten.

Wij hebben drie keer een babyborrel gegeven toen hadden we bij twee kinderen een geboortelijst en enveloptip op de kaart. We kregen cadeautjes van de lijst, zelf gekozen cadeautjes en heel veel enveloppen met een leuke kaart en geld. En drie keer waren we echt onder de indruk hoe gul onze familie en vrienden zijn.

marian1313

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #26 Gepost op: 12 juli 2012, 15:12:09 »
Ik vind het zelf ook normaal om wat te geven hoor, maar heb van sommige familieleden ook alleen een kaart gehad omdat er vanuit de familierekening al geld gegeven werd. Niks mis mee vond ik eigenlijk (ook al hield het in dat dit 50 euro was van 60 mensen), het is mijn keuze om mensen uit te nodigen, ze mogen zelf weten wat ze geven.

Maar ik bedoelde eigenlijk, wat denk je dan dat je krijgt als je geen cadeautip geeft, dan zul je waarschijnlijk toch net zo goed geld krijgen? Voor mij heeft zo'n envelopje op de kaart geen meerwaarde, en al zeker niet als je je druk gaat maken dat mensen dan 'grappig' willen zijn. Je blijft toch houden dat er een groep mensen is die het niet leuk vindt om 'gewoon' geld te geven, dus dit op een bepaalde manier aan te kleden.

Marijkje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3290
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #27 Gepost op: 12 juli 2012, 15:14:03 »
Wij hebben ook een doos met 1000 enveloppen gekregen met in heel veel enveloppen klein geld en in sommige enveloppen niks of waardebonnen. Wij vonden het juist super leuk, konden we nagenieten de dag erna met uitpakken. :)

misseagle

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #28 Gepost op: 12 juli 2012, 15:20:14 »
Tsjah maar op verjaardagen nodig je mensen ook zelf uit. En toch is het gebruikelijk dat je dan iets meeneemt.
Al is het maar een kaart!
Krijg van 1 vriend standaard niets maar hij verwacht wel altijd cadeautjes te krijgen als hij jarig is.. heel apart..

aniekjhee

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #29 Gepost op: 12 juli 2012, 15:24:50 »
wij hebben wel een enveloppe gedaan op kaart en ik vind dat dit ook prima moet kunnen bij een huwelijk!

Veer

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #30 Gepost op: 12 juli 2012, 15:50:30 »
Het is niet erg dat er geen envelop bij ons op de kaart staat bij ons. Er is genoeg tekst op de kaart. Ik denk dat de meeste mensen een envelop mee gaan nemen. Ik zelf zou niet met lege handen naar een bruiloft of verjaardag gaan. Bij een bruiloft of verjaardag waar we met meer naar toe gaan leggen we meestal samen en een ieder legt meestal hetzelfde bedrag. Dat gaat in een enveloppe met kaart met of zonder een kleine apart cadeautje erbij. Natuurlijk mogen de mensen zelf weten maar merk dat er toch over het algemeen standaard dezelfde bedragen worden gegeven.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #31 Gepost op: 12 juli 2012, 15:55:03 »
Wij hadden op de kaart geen cadeautip maar in de begeleidende brief van de cm stond wat wij graag wilde hebben. Geen geld maar servies en daar heeft iedereen ook iets mee gedaan. Soms kregen we wel geld maar dat was dan bedoeld voor de aanvulling;)

Jassou

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #32 Gepost op: 12 juli 2012, 15:58:03 »
Ik denk dat het inderdaad wel gebruikelijk is iets mee te nemen, maar blijf het ongebruikelijk vinden dat er, voor er ook maar gevraagd is waar men je blij mee kan maken, de cadeautips gegeven worden. Het initiatief moet echt bij de gever liggen.

Maidenofmay

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #33 Gepost op: 13 juli 2012, 16:25:25 »
Vind het altijd nogal inhalig staan, zo'n envelopje. Je nodigt toch de mensen uit omdat je het leuk vindt als ze komen, niet omdat ze geld meebrengen (dat hoop ik althans :wink:) Dat de meeste mensen uit zichzelf met een cadeau aankomen doet daar niet aan af. Laat je gasten zelf kiezen óf ze iets willen geven, en zo ja wat :)
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2012, 16:25:35 door Maidenofmay »

Leo1986

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #34 Gepost op: 13 juli 2012, 23:20:08 »
Ik sluit me aan bij maidenofmay. Wij willen ook geen envelop plaatsen op de kaart. Vinden het al super leuk als de mensen komen.

blondbruidje

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #35 Gepost op: 23 juli 2012, 12:16:00 »
Hihi, m'n zus is inmiddels iets minder blij met het feit dat we er geen envelop op gezet hebben. Ze wordt bestookt met mailtjes met de vraag of we ook een cadeaulijst hebben. :)

OsCarel

  • Gast
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #36 Gepost op: 23 juli 2012, 12:36:07 »
Vind het altijd nogal inhalig staan, zo'n envelopje. Je nodigt toch de mensen uit omdat je het leuk vindt als ze komen, niet omdat ze geld meebrengen (dat hoop ik althans :wink:) Dat de meeste mensen uit zichzelf met een cadeau aankomen doet daar niet aan af. Laat je gasten zelf kiezen óf ze iets willen geven, en zo ja wat :)
Ik ook. Ik ben al lang blij als mensen komen, los van het cadeau.
Als mensen vragen wat we willen, zeggen we wel geld. We hebben verder geen spullen voor in huis nodig.

Als mensen niks geven ben ik allang blij met de moeite die ze daarvoor hebben gedaan (vrije dag nemen, eindje rijden).

chantal3-9

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5952
  • Geslacht: Vrouw
'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #37 Gepost op: 23 juli 2012, 21:39:32 »
wij hebben geen envelopje oid op onze kaart gezet en kregen toch van de meeste mensen geld. Dat was mijn verwachting ook en die kwam uit. Ik vond het daarom niet zo nodig om het op de kaart te zetten. Ik vind het trouwens geen probleem als anderen het wel doen, vind het ook neit inhalig staan.

Gootje87

  • Gast
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #38 Gepost op: 21 oktober 2012, 13:12:49 »
Dit hebben wij op de uitnodiging staan

Cadeautip:
Liefst voor ons huishouden
geen geschenken
maar u mag altijd
aan ons spaarvarkentje denken

Kastanjaa

  • Gast
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #39 Gepost op: 22 oktober 2012, 17:52:21 »
Wij hadden geen cadeautip/envelop/varkentje op onze kaart:

1. wij irriteren ons zelf altijd aan mensen die dat wel hebben (staat hebberig, vinden wij)
2. Wij vinden het leuk als mensen hun best doen om zelf iets te bedenken voor ons
3. Mensen bellen toch wel naar je CM om te vragen of we wensen hebben. Zij hebben toen gezegd dat als men zelf niets wist, dat wij dan graag een bijdrage voor ons nieuwe bed (leuk huwelijkscadeau) wilden.

Er hebben zo'n 5 mensen gebeld naar de CM. We hebben van 2-3 mensen leuke cadeau's gehad, van een stuk of 5 mensen bonnen en van de rest allemaal geld.

MS69

  • Gast
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #40 Gepost op: 22 oktober 2012, 19:47:26 »
Wij gaan aangeven dat we graag een nieuw bed willen en daarvoor een bijdrage heel fijn zouden vinden. Zo vraag je niet direct geld en ik weet dat sommige mensen cadeaubonnen gaan geven maar ook leuk ingepakt blijvend in het thema van een nieuw bed!

Min of meer vragen we wel geld, maar de mensen weten dan wel voor welk doel. Wel zo leuk!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #41 Gepost op: 25 oktober 2012, 14:53:23 »
Ik was laatst op een bruidsbeurs en daar hadden ze ook een erg leuk en naar mijn idee vernieuwend idee...
Je bespreekt met hun je huwelijksreis. Dit wordt opgedeeld in kavels en je gasten kunnen deze kavels kopen. Je kunt ervoor kiezen om je tickets en verblijf zelf te betalen en dan excursies uit te kiezen die gasten kunnen geven of je kunt de hele reis in kavels op laten delen. Je kunt verschillende bedragen maken zodat het voor iedere portemonnee past en mensen eventueel meerdere kavels kunnen kopen.

Je kunt achteraf zien wie welke kavels heeft gekocht en als je dan bijvoorbeeld op een excursie op een olifant door de jungle gaat denk je even terug aan degene van wie je dat eigenlijk hebt gekregen.

Je hoeft dan alleen de site op je kaart te vermelden...

Toch weer iets anders dan: Wij zitten ruim in onze spullen en hebben liever iets om ons spaarvarken mee te vullen.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #42 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:15:34 »
Mo_23 Dat is een leuk idee!!! Ik  heb er nog nooit van gehoord.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #43 Gepost op: 25 oktober 2012, 16:29:05 »
Vind het zelf ook een erg leuk idee en zit er over na te denken of we dat misschien kunnen doen. We willen graag een gave huwelijksreis maar weten nog niet precies of het budget er voor is.. op zo'n manier kun je toch dingen doen die je anders misschien niet zo snel zou doen.
Ik denk dat mijn AS zelf dan toch liever voor een envelopje gaat, praktisch gedacht van dan kun je alsnog geld meenemen op huwelijksreis of het ergens anders voor gebruiken....
Zou dat het eerste puntje worden waar we het niet meteen over eens zijn?

Kim Righarts

  • Gast
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #44 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:36:56 »
mo_23 Ik ben ook al meerdere sites tegen gekomen die dat voor je doen en vond het zelf ook echt een super leuk idee!

Ik weet alleen niet hoe dat zit met het bedrijf wat jij op de beurs hebt gezien, maar ik vind het zo zonde dat je hun moet gaan betalen om geld van je gasten op een leuke manier te ontvangen.........
Ik moet zeggen dat daar wel veel verschillen inzitten per website, maar als je een beetje een leuke huwelijksreis wil naar eigen wens, met een handige site voor je gasten moet je zelf ook minstens een paar tientjes investeren om dat bedrijf te betalen.
Is toch jammer.... zijn weer een paar drankjes minder op de huwelijksreis haha!
Dat is ook de rede dat wij uiteindelijk ervoor gekozen hebben het niet te gaan doen! Wij hebben heel veel sites bezocht die dit voor je regelen maar het was nergens zoals wij wilde :( Jammer want ik vind het ook een origineel idee!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #45 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:38:58 »
Mensen dat kun je toch ook zelf doen? Dan kost het je geen geld alleen tijd, omdat je wellicht zelf iets moet maken, zelf moet opdelen.
Gewoon bedenken wat je zou willen doen op je huwelijksreis en dan doe je dat toch lekker zelf? Als je website hebt plaats je daar  je 'kadolijst' op, heb je ceremoniemeester dan doe je het zo. Kijk hoe zij het doen en imiteer het na.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2012, 16:07:22 door Jof »

Kim Righarts

  • Gast
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #46 Gepost op: 26 oktober 2012, 13:54:37 »
@jof Daar hadden wij inderdaad ook aan gedacht, zelf een website maken dingen die wij op onze reis willen doen neer zetten, prijs daarvan inschatten, en zodra ze dat bedrag hebben betaald aan bijv de ceremoniemeester hun een cadeaubon te geven van het geen wat zij hebben gegeven. Zo kunnen ze wel wat geven op de bruiloft en weet je van wie je wat hebt gekregen vervolgens stort de ceremoniemeester dan het geld op onze rekening.
Maar om eerlijk te zijn vonden wij dat te veel werk haha!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: 'Kadotip: Envelop' Op Kaart Of Niet?
« Reactie #47 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:47:09 »
Ja zelf doen kan natuurlijk ook... Het klopt idd dat ook bij dat bedrijf het iets geld kost. Je zou 50 euro moeten betalen voor de site en verder niets. Vond het op zich wel meevallen maar het is wel weer 50 euro...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards