collapse

Auteur Topic: Trouwen In April 2013  (gelezen 123602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #50 Gepost op: 20 september 2012, 20:53:10 »
Hoi Gianna, gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!
26e is een mooie datum, een weekje na onze bruiloft.

Je hebt al een hoop geregeld!

Elvi

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #51 Gepost op: 20 september 2012, 22:38:32 »
Ik ga passen bij wedding wonderland  in Harlingen.
Ben helemaal benieuwd. Ben van plan om alle stijlen jurken te passen.

Volgende week week van de trouwring bij siebel  juwelier, 50% korting op tweede ring geloof ik.
Wij gaan even een kijkje nemen.

Allemaal leuke dingen in het vooruitzicht, jullie?

Gianna

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #52 Gepost op: 23 september 2012, 01:30:29 »
Herfststorm: Dankje

Elvi: Vertel hoe was het passen? Ik zit al de hele dag te hopen op een update. :P Haal me uit de spanning en deel je ervaring. Je zult vast genoten hebben. :)

Hier overigens even een paar dagen niks in het vooruitzicht behalve wat veranderingen op t werk. Maar ook dat is leuk, ergens volgende week een afspraak maken voor de jurken van de bruidsmeisjes enzo. Vanwege het leeftijds verschil (en dus verschil in maatjes) gaan we die laten maken. :) De bruidsmeisjes varieren van (dan) 1,5 t/m 8 jaar een flink verschil dus :)

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #53 Gepost op: 23 september 2012, 10:08:48 »
*breekt weer even in*.
Waar laat je die jurken maken?
Bij mij zit er ook een leeftijdsverschil in... tussen de 9 en (bijna) 14!!
Zijn wel zusjes van elkaar en wil toch echt dezelfde jurkjes maar zal best lastig zijn misschien..

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #54 Gepost op: 23 september 2012, 10:58:24 »
MissEagle, bij jou zal het minder moeilijk zijn als de meisjes nog in de kindermaten vallen.
Vaak heb je 2 collecties, baby (50 tot/met 86) en kindjes (92 tot/met 164). Dus mocht het oudste meisje nog in een kindermaat vallen, heb je grote kans dat je wel 2 dezelfde jurkjes kunt vinden in een 'normale' collectie.
Maar ik weet dat een meisje van 14 tegenwoordig er al uit kan zien als een jonge vrouw van tegen de 18, inclusief rondingen....

Gianna, leuk dat je voor trouwringen gaat kijken! Ik probeer mijn as ook al mee te krijgen, maar hij heeft nooit zo'n haast en ik wel, hahahah. Ben een beetje overenthousiast af en toe. Sinds ik gevraagd ben, sla ik af en toe best door ;) Ik zit de halve dag op internet naar de mooiste trouwjurken te zoeken, volg online bloemschikcursussen om mijn eigen bruidsboeket en de corsages te maken, spit het net door voor de leukste trouwlocatie, pfffff

Gister zijn we bij een locatie gaan kijken, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Prijs vond ik best pittig, komen op zo'n 26 euro pp uit voor het feest. Dan krijg je de hele avond lang (4,5 uur) onbeperk drankjes, 5 keer een hapje (niet eens luxe) en een portie friet aan het eind.
Ik ben bang dat de locatie te klein is, het is een bruin café (wel in een partygelegenheid) maar eigenlijk voor maar 35-40 personen. De eigenaar zei dat als we de tafels en stoelen weghalen, er wel 50 man in kan, maar dan kan niemand zitten!
Ik sta er dus niet achter, maar vriendlief is een beetje makkelijk en vind het wel prima... :(
« Laatst bewerkt op: 23 september 2012, 11:01:03 door Herfststorm »

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #55 Gepost op: 23 september 2012, 13:43:51 »
@Gianna, welkom en gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk! Wil je vertellen wat voor een bruidsjurk je hebt uitgezocht?

Voor wat betreft het vuurwerk heb ik wat gegoogled maar kan nog niet zo heel veel vinden. En dat wat ik wel heb gezien is behoorlijk duur. 700/800 euro. Dat gaan we niet aan vuurwerk uitgeven. :-)

@Elvi, ook ik ben nieuwsgierig hoe het passen ging! :-) En bedankt voor de tip van Siebel. Ik ga ook even kijken.

@Herfststorm, dat je AS niet zoveel haast heeft herken ik helemaal. En van het doorslaan sinds ik gevraagd ben ook, haha! Eigenlijk moet ik nu steeds het initiatief nemen om ermee aan de slag gaan. Maar ja, volgens mij geeft dat wel een beetje het verschil aan tussen hoe mannen en vrouwen er in staan... Prijs voor de locatie vindt ik ook een beetje duur klinken. Bij ons komt dat waarschijnlijk rond de 20 euro uit. Als ik jouw was zou ik toch nog even verder kijken naar locaties, als je het nu al niet ideaal vindt..

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #56 Gepost op: 23 september 2012, 16:18:50 »
Ik heb nog eens in onze offerte gekken voor het vuurwerk en wij betalen via onZE locatie €140 voor

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #57 Gepost op: 23 september 2012, 17:59:04 »
@April2013, dat klinkt veel beter! Huren ze een bedrijf in of kopen ze vuurwerk en zetten ze het zelf neer? En staat er iets in een tekst ofzo? Weet je ook hoe lang het duurt?

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #58 Gepost op: 23 september 2012, 18:01:17 »
Heeej... ik weet verder niet hoe of wat...
denk geen tekst ofzo en dnk niet super lang dat het zal duren....
het is als wij weggeaan

Gianna

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #59 Gepost op: 24 september 2012, 01:48:05 »
Zo wat een reacties op 1 dag :O Nou maar hopen dat ik niemand vergeet.

@MissEagle; ik heb jou en PBtje gedaan ivm de kleding van de bruidskindjes.

@Herfststorm: Ik ben niet degene die trouwringen gaat kijken. Dat is Elvi volgende week, de mijne zijn al uitgezocht en besteld, of doelde je op een eerdere reactie?
Dat snuffelen op internet is leuk he, ook ik wil zelf de corsages maken en hetboeket. De dames wil ik voorzien van een "ouderwetse" polscorsage, en daar iets passends voor vinden is wel lastig.

@mmam: Ik zou werkelijk dolgraag delen wat voor jurk ik heb. Maar zelfs omschrijven vind ik eng, ik vermoed dat enkele bekenden van mij dit forum bezoek. Maar als je mij een priveberichtje stuurt met je mailadres mail ik je graag foto's. Als je beloofd niet op mijn "puffy eyes" te letten. :D Ook moet ik toegeven ik heb geen foto met hoepel, wel van daarna, want ja op dat moment (met hoepel) vergat iedereen een foto te nemen omdat men mij troostte. Toch krijg je wel een beeld van de jurk hoor. Ik ben er verliefd op.

@April2013: dat klinkt beter qua prijzen, ik ga dat toch maar eens uitzoeken. Wegens mijn lichamelijke gesteldheid zal namelijk tot midden in de nacht feesten geen optie zijn en ik zoek dus nog een mooi afsluiter van het feest.

Elvi

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #60 Gepost op: 24 september 2012, 07:18:32 »
He dames,
Ik heb mijn droomjurk gevonden!!!! Helemaal blij:-)
Verschillende jurken gepast zaterdag, allemaal prachtig.
Ik vond het ontzettend moeilijk, totdat.....ik jurk nummer zes aantrok.
En ik was meteen verkocht, wauw  wat is ie mooi.
Toch nog even een jurk aan die we eerder heel mooi vonden, maar die viel opeens in het niet.
Heppie  de peppie!!

Hij is te groot en ze gaan 'm nu vermaken .
Over twee/drie weken is ie klaar en dan mag ik kon'm meteen mee nemen naar huis.
Dan moet ik begin april thuis passen en als ie niet goed zit, bellen naar de winkel.
Ik vond dit een beetje raar, ik dacht dat ik in de winkel nog een paar keer zou moeten passen.
Hoe gaat dat bij jullie?

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #61 Gepost op: 24 september 2012, 07:49:31 »
Ik moet hem ook 2 weken van te voren thuis passen.
kijken of hij nog goed is..
waa ik hem vandaan heb zij werkt vanuit huis dus geen plek ok zoveel jurken op te slaan.

ik zet hem thuis op een paspop met een groot laken er omheen

cctje

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #62 Gepost op: 24 september 2012, 13:57:02 »
Ik heb mijn jurk ook al en moet 6 weken van te voren weer terug naar de winkel. En dan pas gaan ze kijken wat er vermaakt moet worden. Mijn jurk hangt daar ook, en geloof dat ze het de dag voor het huwelijk zelfs aan huis brengen.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #63 Gepost op: 25 september 2012, 10:47:13 »
Elvi, wat leuk dat je je jurk hebt gevonden!!!

Ik hoop zaterdag 13 oktober een afspraak te kunnen krijgen.
Heb er zoooo'n zin in!!

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #64 Gepost op: 25 september 2012, 17:11:03 »
@Gianna, ik heb je een pb berichtje gestuurd. :-) Dank je wel!

@Elvi, wat waanzinnig gaaf dat je je droomjurk hebt gevonden! Ik had al gehoord dat ze wat goedkoper zijn omdat je je jurk meteen moet meenemen en vermaakkosten apart gerekend worden. Dus wat je zegt klopt wel. Hoe was die winkel in Harlingen? Scheelt het echt veel in de kosten?

@April2013, goed dat je hem op een paspop hebt gedaan. Is je AS niet nieuwsgierig? Gaat hij niet kijken? :-)

@CCtje, dat is fijn dat ze de jurk brengen!

@Herfststorm, dan ga je een dag na mij passen. Ben benieuwd of we allebei al zo snel een jurk vinden!

Nog een vraagje aan jullie allen. Hebben jullie met de locatie nu al overlegd wat er precies gegeten gaat worden tijdens het diner? Of heb je gewoon een prijs gekregen waarvoor je in een later stadium enkele keuzes kunt uitzoeken?

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #65 Gepost op: 25 september 2012, 17:26:27 »
mijn jurk komt bij mij moeder te hangen en daar komt ie eigenlijk nooit op zolder....
nog ffies en dan ga ik hem ophalen..

wij hebben een richtprijs gehad voor het buffet en wat we precies willen gaan we later kiezen bij de locatie

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #66 Gepost op: 25 september 2012, 21:47:02 »
Wat zijn jullie ongeveer pp kwijt aan jullie feest?
Wij hebben meerdere prijzen opgevraagd en het verschild van iets meer dan 20 euro tot ruim 30 euro pp voor een feestavond.

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #67 Gepost op: 26 september 2012, 20:42:02 »
Op de feestavond zelf:

Drankjes afkoop: 16,50
Hapjes: 3,50
Patatje: 1,75
Totaal: 21,75.

Maar we moeten nog wel even onderhandelen, we hebben nog geen definitieve offerte.

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #68 Gepost op: 26 september 2012, 20:42:21 »
Oh ja, en misschien willen wij toch turven....

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #69 Gepost op: 27 september 2012, 06:37:08 »
Drankjes 16,50.. welke drankjes zitten er dan bij? Alleen bier fris wijn of..?
Wij zouden 30 euro pp kwijt zijn alleen aan de drankjes bij afkoop.. dus wij turven!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #70 Gepost op: 27 september 2012, 11:02:38 »
Kan ik me voorstellen misseagle, dat is nogal wat... Weet je ook al wat de hapjes kosten?

Mmam, nette prijs hoor!

Zondag gaan we kijken bij een locatie waar het 20,50 pp kost, onbeperk drank, 4 keer hapjes en friet op het einde. Klinkt als een leuke prijs en we willen onze bruiloft een beetje low-budget houden. Ben heel benieuwd hoe het eruit ziet daar!

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #71 Gepost op: 27 september 2012, 11:03:39 »
Ja weten we ook.. Wij pakken sowieso die locatie want het is onze droomlocatie en valt binnen ons budget dus!

mmam1982

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #72 Gepost op: 27 september 2012, 19:18:13 »
16,50 is alles incl. binnenlands gedestilleerd.
17,50 voor buitenlands gedestilleerd.

Wij vonden onze prijzen zelfs nog een beetje aan de prijzige kant totdat ik hoorde wat in sommige delen van NL normaal is. Laat ik het er op houden dat wij in een 'voordelige'  omgeving wonen. :-)

Elvi

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #73 Gepost op: 27 september 2012, 22:50:19 »
@mmam: ik weet eigenlijk niet hoeveel het scheelt in de prijzen.
Ik heb gewoon eerst lekker gepast en die mevrouw vertelde geen prijzen.
Toen ik DE jurk aan had, bleek ik geluk te hebben, hij was lekker afgeprijst!!!
700 euro voor de jurk. Ze rekenen daar 100 euro vermaakkosten, dat is een vaste prijs.
Ik ben nu klaar voor 1100 euro. Dat is de jurk, schoenen, torselet, hoepel en vermaakkosten .
Dus ik ben heel blij.
Maar ze hadden daar ook veel duurdere jurken hangen hoor.

Ik hoor nu al dat er meerdere zijn die de jurk al thuis hebben. Ik hang 'm bij mijn moeder thuis. En dan af en toe maar even kijken hoe mooi of dat ie is:-)

misseagle

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #74 Gepost op: 28 september 2012, 07:10:39 »
Hmm ik vind 17,50 echt aan de lage kant hoor.. je mag er vanuit gaan dat mensen 3 drankjes per uur drinken gemiddeld en dan x 5 uur is 15 drankjes op een avond.. Dan is 17.50 echt goedkoop hoor voor die 15 drankjes ;)

Als wij die prijs zouden hebben gehad dan hadden wij niet geturft maar afgekocht!

@Elvi, was je niet bang dan dat je een veel te dure jurk zou uitkiezen?
Ik ga wel mn budget zeggen want straks heb ik een droomjurk aan en is hij veel te duur!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards