collapse

Auteur Topic: Trouwen In April 2013  (gelezen 123617 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #375 Gepost op: 27 april 2013, 15:58:26 »
Mappel hoe was je trouwdag? hier was het gisteren niet bijzonder mooi weer, maar in de avond was het droog en prachtige lucht!

Juennax

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #376 Gepost op: 28 april 2013, 11:15:54 »
JAAA, morgen ga ik trouwen!! :applaus:

April2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #377 Gepost op: 28 april 2013, 11:57:33 »
Jeeh mooie dag gewenst alvast!!!!!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #378 Gepost op: 28 april 2013, 18:07:49 »
Een hele fijne dag gewenst!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #379 Gepost op: 29 april 2013, 21:43:21 »
Je hebt een prachtig zonnetje gehad vandaag, hoe was het???

Mappel

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #380 Gepost op: 3 mei 2013, 12:14:55 »
Lieve allemaal,

Wat leuk dat ik nog niet vergeten ben (hihi). Ik ben al zooooolang niet meer hier geweest.
Maar de vraag was hoe onze dag was. Nou, niet echt heel leuk.

Vorige week vrijdag zijn wij getrouwd, wij hadden een tuinfeest. Het heeft de hele dag geregend bij ons.
Er zijn ook heel veel dingen fout gegaan.

Dat begon al op vrijdagmorgen.
Ik had bij het hotel waar onze videografen logeerden, een trouwkaart afgegeven en wat lekkers,zodat ze zich welkom voelden. Dat is helaas niet afgegeven. Nouja, daar kan ik wel mee leven hoor, maar goed, toen begon het al....

Tot 10 uur hebben wij prachtig weer gehad, zon en redelijk warm. Ik dacht, dit komt helemaal goed!!!
Aangekomen op de fotolocatie (half 11) begon het te miezeren. Met de paraplu en een smile van oor tot oor, deden we alsof het het prachtigste weer van de wereld was.
Tot het om kwart voor 11 met bakken uit de lucht kwam. Er was geen houden meer aan. Als 2 verzopen katten (we hadden wel paraplu, maar het waaide zo vreselijk hard, dat we ook nat werden). Snel de auto in en plan B bedenken.
Wij hadden foto's bij een kasteel gemaakt, dus HOE leuk is het, om van binnen wat foto's te maken.
Wij belden aan. Niemand deed open. De deur was open, dus wij denken, we lopen vast naar binnen, staan we in elk geval droog. 10 minuten lang, niemand te vinden.

Tot opeens een kasteeleigenares eraan kwam (heks) 'waar halen jullie het lef vandaan om hier zomaar naar binnen te komen, wat zijn jullie een stel respectloze mensen, weg hier!!!!'
Fotograaf en videograaf uitleggen dat het onze huwelijksdag was (duhhh!!) en het zo hard regende, dat we niet naar buiten konden. 'Niks mee te maken zei ze, binnen kan het niet. punt.'
Dus wij superverdrietig.... uitleg gevraagd waarom het niet mocht, toen kwam puntje bij paaltje, je moet het reserveren en dan betalen mensen ervoor. Dat was het probleem ook niet, we wilden er best 20 euro voor betalen. Toen zei ze 'nee meisje, het gaat jullie 150 euro kosten' WAATT??? :blink:
Nouja, andere optie was er niet, dus toch maar gedaan. Uiteindelijk prachtige foto's..


Wij wilden aanvankelijk buiten in de tuin trouwen, was helemaal mooi gemaakt, echt zoals in een film. Maar dat kon dus niet. Het hele carafaan moest naar binnen. Ik heb me daar gewoon overheen gezet. Ik keek eens goed in de zaal, en ik miste mijn opa en oma, die waren er niet. Uiteindelijk zijn ze een half uur te laat binnen komen lopen (viel me echt enorm tegen).

Huwelijksvoltrekking ging goed. Heb ook erg moeten lachten en genoot ontzettend. Na de ceremonie zouden we toosten met champagne, en daarna foto's maken. Vielen alle champagnegalzen om!!! Neee......
nouja, daar kan ik nog wel om lachen :)

We zouden foto's gaan maken met de daggasten, helaas ook maar in de tent, want het GOOT buiten, niet te geloven..
Maar onze ceremoniemeester kreeg niet echt de overhand, dus uiteindelijk stond ik daar zelf de boel te regelen, met wie we  op de foto wilden.

Daarna (14.00 uur) startte het taart aansnijden en de high tea. Ik heb alles uitgelegd hoe ik het wilde, helaas is dat niet goed overgekomen en verliep het een beetje rommelig. Maar opzich geen klagen hoor, er was voldoende en het smaakte heerlijk!

De receptie begon om half 4, liep ook lekker door.

Maar toen begon de stress......
Wij hadden drank via de supermarkt besteld. Dat is trouwens stukken goedkoper. De vrouw die dit met ons doornam, is zelf cateraar, en kan dat goed inschatten. We hebben mondeling de afspraak gemaakt, dat mochten we te kort komen, we tot 22.00 uur bij konden bestellen.
De receptie was afgelopen en je geloofd het of niet, het bier was bijna op, cola was er niet meer, alcohol vrij bier was op, sapjes waren op.... Dus we hadden echt veel te weinig!

Ceremoniemeester wil de bestelling doorbellen om 17.30 uur zegt die vrouw 'nee nou kom ik niet meer, je kon tot 15.00 uur bestellen, daarna niet meer. ' Wij uitleggen dat de receptie toen nog niet eens begonnen was, dus dat we toen ook nog geen idee hadden hoeveel er gedronken werd etc etc etc. Maar nee, ze wou niet meer komen, want ze was al op een ander evenement. En ze kon ook niet iemand anders sturen. Jullie moeten het zelf maar uitzoeken zei ze....

Toen kwam ook het diner, maar omdat de dranken op waren, was iedereen een beetje in rep en roer en moest er heel snel besteld worden.
Gelukkig is dat gelukt, om 18.30 uur was er een nieuwe voorraad vanuit diverse supermarkten in de omgeving bijgevuld. Maar ze kwamen ook al het diner ophalen.... dus we hebben heel weinig kunnen eten en veel stress gehad.

Mijn kapster/ visagist was een beetje aan de late kant, daardoor was ik ook te laat weer voor de eerste avongasten (ik heb dus helemaal niet relaxed op de stoel gezeten toen ze alles ging bijwerken om 19.15 uur)

Vervolgens kwamen er wat gasten die vast zaten in de wei, door alle regenval. Dus snel een bedrijf bellen die wat rijplaten kwam leggen. (ook even een stress moment).

Op de uitnodiging stond 19.45 uur begint het avondfeest. Toch waren de meesten er pas om half 9. Daardoor konden we de openingsdans pas om half 10 doen en moeten we extra betalen voor onze videografen, omdat de afspraak was tot half 9. Dus 150 euro extra...

Na de openingsdans ging er iemand op mijn sleep staan. Toen knapte mijn jurk kapot, een hele tijd weg geweest om het weer te fatsoeneren.

Daarna liep het eindelijk. We hebben een geweldig avondfeest gehad!! Echt super!!!
We hadden een poffertjeskraam buiten staan, kon je onbeperkt van eten en dat viel heel erg goed in de smaak.
De tijd vlooooog voorbij en voor we het wisten was het al afgelopen.

We gingen door naar onze bruidssuite in een hotel in de buurt. Konden we er niet in!
De deur was gesloten, alles was donker en er was niemand aanwezig. Ook geen bel of niets.
Na ruim 20 minuten in de kou te hebben gestaan kwam er eindelijk een nachtportier. Hij had ons niet gehoord of gezien en liep zijn ronde.

Ik was er toen HELEMAAL klaar mee!!!

Geweldige bruidssuite overigens.

Wat me opviel was dat er heel veel mensen niet op onze bruiloft zijn geweest (receptie/ of avondfeest) zonder zich af te melden.

En wat het meest frustreerde, was dat het alleen die dag zo vreselijk slecht was, en de dagen daarvoor en daarnaar zo prachtig mooi weer was. Ik weet zeker dat het dan anders geweest was...

Al met al... ik doe het heel graag een keer over. Ik kijk niet terug op een mooie dag helaas :(:( :cry:


wedding2013

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #381 Gepost op: 3 mei 2013, 12:47:33 »
Dat weer blijft een moeilijk punt..ik denk dat ik die dag maar een borrel neem als het weer niet is wat ik had verwacht...

en wat een ontzettend leuk idee een poffertjes kraam!

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #382 Gepost op: 3 mei 2013, 13:03:12 »
Jeetje Mappel wat super naar dat jullie dag zo is tegengevallen!Er zijn toch vast dingen die juist super zijn uitgepakt?De poffertjeskraam bijvoorbeeld die was toch super?en de ceremonie zelf zal vast ook erg romantisch zijn geweest.Ik hoop zo voor je dat als je de foto's en video terug ziet je je die mooie momenten weer omhoog kan halen en alles dat tegenviel/fout ging daardoor meer naar de achtergrond zullen verdwijnen.
Groetjes,
Littlelady

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #383 Gepost op: 3 mei 2013, 13:15:09 »
@Mappel: wat ontzettend jammer dat je niet positief terugkijkt op jullie trouwdag! Alsnog wel van harte gefeliciteerd:-)

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #384 Gepost op: 3 mei 2013, 15:17:51 »
Aww joh wat balen Mappel! Hopelijk verdwijnen de negatieve gevoelens met de tijd of kun je er zelfs om lachen... Het belangrijkste is dat jullie zijn getrouwd en dat de ceremonie mooi was. Gefeliciteerd!

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #385 Gepost op: 3 mei 2013, 21:17:30 »
Mappel, wat ontzettend jammer, maar ik lees tussen de regels door wel dat je een heel positief iemand bent. Volgens mij heb je er wel het beste van gemaakt en heb je wel kunnen genieten tussen alles door. Heel erg gefeliciteerd, over een tijdje lach je om alles ;)

lauraatjeh

  • Gast
Re: Trouwen In April 2013
« Reactie #386 Gepost op: 7 mei 2013, 11:38:52 »
Hoi allemaal!!
Nu een paar dagen terug van onze huwelijkreis nadat we op 23 april zijn getrouwd! Het was geweldig!! Ik heb een verslagje geschreven in het 'getrouwd' gedeelte! :)

Nu ga ik weer even bijlezen hier!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards