collapse

Auteur Topic: Trouwen 2014  (gelezen 734169 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2850 Gepost op: 16 februari 2014, 15:22:00 »
Oh ja... hahahahahaha
Volgende maand dus  :biggrin:...

Anders gaat het wel heel snel natuurlijk!

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2851 Gepost op: 16 februari 2014, 15:55:34 »
Vanmorgen bij het boodschappen doen heb ik de nieuwste 'bruid&bruidegom' meegenomen.  Heerlijk op de bank nu met mn tijdschrift.  Op de achtergrond tv aan en kopje thee erbij!

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2852 Gepost op: 16 februari 2014, 19:14:51 »
Zoo jinny, alsjeblieft niet! Haha!
Wel gek dat ik de volgende ben... gelukkig nog 5 weekjes!

Wat doen jullie qua fooi op de dag?

Spacekitten

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1289
  • meeoow
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2853 Gepost op: 17 februari 2014, 14:23:08 »
Zeg dames, wie van jullie is er mee geweest of gaat er mee met het uitzoeken van een trouwpak? Ik heb zo mijn twijfels..

Ik stuur de homo-vriend van schoonzusje mee, dus dat komt zeker goed :)
AS wilde t pak eigenlijk laten zien, maar ik wil het niet zien tor de dag zelf en dat weet AS

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2854 Gepost op: 17 februari 2014, 17:21:59 »
Een vriendin van mij staat in de bruid en bruidegom! Echt zo leuk om te zien :biggrin:

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2855 Gepost op: 17 februari 2014, 18:36:49 »
@mariska....wat bedoel je qua fooi. Aan wie zit je te denken die je fooi moet geven.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2856 Gepost op: 17 februari 2014, 19:11:36 »
@mariska....wat bedoel je qua fooi. Aan wie zit je te denken die je fooi moet geven.

Ik vroeg mij dit eigenlijk ook af.
Wij hebben persoonlijk aan niemand fooi gegeven, misschien wat onbeleefd, maar hier in België is dat niet echt van de gewoonte om fooi te geven. Tenzij je echt extreem content bent en je wel wat kunt missen.
Heb het al een paar keer meegemaakt dat ik fooi/drinkgeld gaf en dat ging gewoon rechtstreeks de pot in die dan door de grote baas meegenomen werd of dat men mij een beetje vies bezag omdat het te weinig was naar hun denken.
Dus ik geef eigenlijk geen fooien meer.

Mariska1987

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2857 Gepost op: 17 februari 2014, 19:53:50 »
@mariska....wat bedoel je qua fooi. Aan wie zit je te denken die je fooi moet geven.

Fooi voor de bediening op de feestavond en onder het eten (zelfde locatie). Die krijgen natuurlijk gewoon betaald door de baas, maar geef je dan ook nog fooi... 5 euro per persoon in de bediening dachten wij, met een max. 50 euro. Dit uiteraard niet aan de baas zelf geven.
Maar.... wij vinden ook dat we met het eten en feest genoeg kwijt zijn. 15 man eten en 70 man op t feest kost ons 2700 euro.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2858 Gepost op: 17 februari 2014, 21:12:56 »
Ik denk niet dat wij fooi gevens tijdens ons huwelijk.
Op die dag hebben wij echt geen portenomee bij ons.
Normaal als we uit eten gaan doen we wel altijd wat fooi.
Maar nu hebben we zoiets van: we zijn er de hele dag en betalen genoeg ervoor!

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2859 Gepost op: 17 februari 2014, 21:29:32 »
Ik heb niet eens nagedacht over fooi. Wij doen alles op 1 locatie. Denk niet we dat doen hoor. Vind het allemaal duur genoeg en ik help de eigenaresse af en toe uit de brand wat betreft marketing uitingen dus.....

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2860 Gepost op: 17 februari 2014, 21:40:19 »
Wij gaan denk ik ook geen fooi geven!

Vanavond hebben we een photobooth geboekt! Nu alleen nog op zoek naar props. Hier waren mensen die ze bij de action hadden gehaald?  Zitten ze daar in het standaard assortiment?  Action zit hier geloof ik namelijk niet in de stad. En wat is de kwaliteit? Hebben jullie deze props nog verstevigd door ze bv op dikker karton te plakken? Ik hoor graag tips voor props, een box bij de booth was ca 50 euro extra. ..

Jinny

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2861 Gepost op: 17 februari 2014, 21:46:17 »
Leuk! waar heb jij gereserveerd? Wij bij myphotobooth. Daar zittten props bij, maar niet op een stokje. Ik had ze bij de action gehaald. Weet niet of het standaard is, maar met Carnaval voor de deur kan het goed zijn dat ze er nog zijn.
Kwaliteit is niet echt hoog, wellicht dat ik ze verstevig met een stukje karton erachter. Ze waren volgens mij 0,60 per pakje van 10 dus ach :-)

mflower

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2862 Gepost op: 17 februari 2014, 23:48:04 »
dag allemaal,

omdat ik ook in 2014 ga trouwen (op 4juli) lees ik al een tijdje mee op dit forum, erg leuk om te lezen allemaal! had al iets gepost in het juli-topic, maar daar is het niet erg druk zag ik. waarschijnlijk omdat omdat juli niet een echte trouwmaand is vanwege de zomervakantie :)

even wat meer info over onze bruiloft:
we trouwen dus op vrijdag 4 juli in naarden en gaan daar ook wonen (zijn daar ook een huisje aan het opknappen). heb de afgelopen weken veel geregeld voor de bruiloft, waaronder DE JURK  :applaus:, de locaties (stadhuis, diner, kerk, receptie/feestavond), de save-the-date-kaartjes, de fotograaf, muziek, trouwauto, photobooth!!

moeten ook nog een aantal dingen, zoals bloemen, bruidstaart, busvervoer voor daggasten, bedankjes, decoratie.

vind het leuk om hier te lezen hoe jullie het eea regelen en ideetjes uit te wisselen. zou het ook erg leuk vinden om ook toegang te krijgen tot de mail, zal daar dan ook wat dingen delen! zou iemand - als jullie het goed vinden natuurlijk - mij de inloggegevens willen sturen?

groetjes marissa

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2863 Gepost op: 18 februari 2014, 08:48:41 »
Wij hebben geen fooi gegeven op de dag. Vonden het al duur genoeg zo en ik heb er niet eens over nagedacht.

Welkom mflower.....als je even een mailtje naar bruiden2014@gmail.com stuurt met daarin een leuk verhaaltje over jou en je as met een foto dan keuren de overige bruiden dit goed en krijg je de gegevens

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2864 Gepost op: 18 februari 2014, 09:08:14 »
Wij zullen het uiteindelijke bedrag wel naar boven afronden, wij doen nl. Alles turven. Maar het bedrag ligt er ook aan hoe de avond is verlopen. Bij de meeste horecabedrijven wordt de fooi verdeeld onder het personeel, want bij het geven van fooi aan bijv. Alleen de ober, worden de mensen achter de schermen overgeslagen, zoals de kok en de Afwashulp die zorgt dat jij van een  schoon bord mag eten. Fooi verdeling wordt vaak door een medewerker gedaan.

wjjzelf hebben een cafetaria, onze fooien zijn niet vergelijkbaar met bijv. Een restaurant. Wij mogen blij zijn  met 0,50-1,00 per week. Hier gaat alles in een grote pot. Een keer per jaar worden de fooien geteld, legt mijn AS er nog wat bij en gaan we met ons allen wat leuks doen.

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2865 Gepost op: 18 februari 2014, 10:45:19 »
Da's wel super leuk dat jullie de fooien zo eerlijk verdelen mamamikado!

Mijn broer en schoonbroer werken beiden in de horeca en daar zie je heel vaak dat alles in een grote pot gaat (en bij m'n schoonbroer is dat echt een fiks bedrag elke week) en de baas neemt dat gewoon mee ...
Tja, daarvoor geven de mensen geen fooien he.

Wij hebben geen fooien gegeven, maar we weten nu wel hele leuke adresjes dichtbij en ik zal zeker reclame maken voor beide zaken en we zullen regelmatig ook iets gaan eten daar, dus denk dat dat toch beter is als een éénmalige fooi ;)


KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2866 Gepost op: 18 februari 2014, 10:53:05 »
@Steffie en de valentijnsdag bruiden: hoe was jullie dag??? We hebben van Valentijnsbruid wat foto's op de mail gezien,  maar ik ben ook heel benieuwd naar de verhalen en foto's van de rest  :blush:...

Onze photobooth is van Fotobox, net dr bevestiging van de reservering gehad.
Mijn schoonvader heeft zijn cartoon van ons voor de trouw kaart afgemaakt, ik stuur hem straks naar de mail. Mijn zus (grafisch vormgever) gaat er nu een mooie uitnodiging van maken.
Vrijdag taart proeven!  Fijn om dingen te kunnen afstrepen!

Steffie_G

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2867 Gepost op: 18 februari 2014, 11:05:23 »
KvD, mijn verslagje staat bij 'Getrouwd' op het forum ;)
Foto's heb ik nog niet echt (nuja, 3 of 4) op de rest zijn we nog aan het wachten, maar eens die we die hebben ga ik jullie natuurlijk bestoken he!  :biggrin:

Wij hadden onze photobooth bij Be-a-star besteld.
Bleek dat de fotograaf deze dienst eigenlijk ook aanbood  :biggrin:

Ben heel benieuwd naar de kaarten!

ItsAnne

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 374
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2868 Gepost op: 18 februari 2014, 14:01:46 »
@ KvD: ik heb gisteren de probs nog zien liggen bij onze action, dus grote kans dat bij een action in de buurt ze er nog wel zijn!
Kwaliteit is idd niet super geweldig, maar ze hoeven (in ons geval dan) ook maar een avondje mee te gaan...

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2869 Gepost op: 18 februari 2014, 15:02:31 »
Thanks, ga ik straks even kijken bij de action die te bereiken is vanaf mn werk.

Ik heb de tekening van mn schoonvader voor onze kaart op de mail gezet!

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2870 Gepost op: 18 februari 2014, 20:29:43 »
Mission accomplished! Vijf verschillende pakjes props en twee boa's en glitterhoedjes  :biggrin:
Nu wil ik nog kijken naar mini schoolbordjes met krijt of van die wolkie talkies zodat mensen evt foute teksten kunnen opschrijven

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2871 Gepost op: 20 februari 2014, 11:15:31 »
Ik heb stikkers laten maken op het werk. Deze gaan we plakken op roze flessen. Vind ze zelf toch wel goed gelukt.

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2872 Gepost op: 20 februari 2014, 14:47:04 »
Leuk pk88.....zou bij ons geen optie zijn geweest tenzij we de nederlandse vertaling erbij hadden gedaan hahaha

Dinsdagavond komt de fotograaf met de digitale foto's en gaan we het fotoalbum bespreken hoe we en welke foto's er in moeten komen. Ben zo onwijs benieuwd naar het resultaat!

canoy

  • Gast
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2873 Gepost op: 21 februari 2014, 15:31:37 »
Hallo Dames,

wij zijn getrouwd!!! :applaus:
Het was super!!! ik heb een verlag met wat foto's naar de mail gestuurd. We hebben met z'n 4e echt genoten. De kinderen hebben alles goed meegedaan (ookal was het voor foto's heel koud) Alles is precies zo gegaan als we wilde!! Ik heb net alle foto's op een usb stick gehad en heb nog heel wat te bekijken. We hebben ook heel de avond van 19u tot 4u gefilmd. Mensen hadden dit niet door omdat de camara op een kast stond. De dansvloer was precies in beeld. Super leuk om terug te kijken.

gr Canoy

Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwen 2014
« Reactie #2874 Gepost op: 21 februari 2014, 15:41:45 »
Leuk Canoy....heb net ook al op de mail gereageerd maar wou hier ook nog even melden leuk verslag en wat zagen julllie er mooi uit!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards