collapse

Auteur Topic: Geen Vrijgezellenfeest?  (gelezen 16073 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MS69

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Gepost op: 2 september 2012, 11:32:30 »
Eigenlijk wil ik geen vrijgezellenfeest maar in hoeverre heb je dit te willen en eisen?

Zijn er meer mensen die dit niet wilden en hoe heb je dat opgelost??

Marretje

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #1 Gepost op: 2 september 2012, 11:45:02 »
Dat kun je toch gewoon aan geven.
Je bent echt de enige niet die GEEN vrijgezellen feest wil.

Ik wilde ook geen vrijgezellen feest en heb dit ook gewoon tegen iedereen gezegd.
Mijn zus was onze ceremonie meester en ik heb tegen haar gezegd zo van "als je toch iets organiseert dan ga ik niet mee hoor" En dat had ik dus ook niet gedaan! Zo eigenwijs ben ik dan ook wel weer haha.

Mijn man en ik zijn weekend voor het trouwen  heerlijk naar Terschelling geweest..
Hebben we meer plezier aan gehad als aan een vrijgezellen feest.
« Laatst bewerkt op: 2 september 2012, 13:47:40 door Marretje »

wedding2013

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #2 Gepost op: 2 september 2012, 11:46:06 »
Ik wil het ook absoluut niet! Ik heb liever dat het geld tijdens die dag wordt besteed aan (kleine) verrassingen tijdens het huwelijk!

Maar heb ook geen idee! Toen ik vertelde, dat ik ging trouwen werd er al meteen geopperd, ooh dan organiseer ik je vrijgezellenfeest!
Heb er al een paar meegemaakt, waar het echt een verplichte dag werd, met een suffe workshop en een hightea alsof we een stel bejaarden waren haha

Veer

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #3 Gepost op: 2 september 2012, 12:27:40 »
Denk dat wij dat er geen gaan krijgen. Want we horen er niemand over. We hebben ook geen CM dus er is niemand die het zou kunnen regelen. We gaan voor een mooie trouwdag. :laugh:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #4 Gepost op: 2 september 2012, 12:41:03 »
Waarom wil je geen vrijgezellenfeest?
Er is hier een keer eerder een topic geweest over een dame die echt geen vrijgezellenfeest wilde.
Ze zag zich zelf niet verkleed door de stad rennen en vreemde mensen vragen voor allerlei funny opdrachten.

Uiteindelijk bleken haar vriendinnen haar heel goed te kennen want ze hadden een gezellige middag met een leuke workshop en een high tea geregeld. Dit paste heel goed bij haar.

Heb je een ceremoniemeester? Misschien daar tegen zeggen dat je echt geen vrijgezellenfeest wil.

Jassou

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #5 Gepost op: 2 september 2012, 13:07:21 »
Volgens mij peilt een CM ook wel even vantevoren, voor dat er vanalles geregeld wordt. :)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #6 Gepost op: 2 september 2012, 15:44:27 »
Ik ben afgelopen dinsdag naar de efteling geweest en wezen wokken. Ik vond het geweldig en het paste precies bij me.
Het kroontje en de sluier vond ik dan ook nog wel grappig.
Maar als je het echt niet wilt zou ik dit gewoon aangeven bij je vriendinnen en klaar!

gijoy

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #7 Gepost op: 3 september 2012, 08:54:54 »
Waarom wil je geen vrijgezellenfeest? Als je het absoluut niet wilt dan kan je het natuurlijk gewoon aangeven.

Maar het kan ook gewoon een gezellige dag uit zijn met vrienden waarbij je wat leuke dingen doet. Zou alleen wel sturen dat je niet hele suffe dingen gaat doen of zwaar voor gek wordt gezet.

wedding2013

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #8 Gepost op: 3 september 2012, 20:53:05 »
Waarom wil je geen vrijgezellenfeest? Als je het absoluut niet wilt dan kan je het natuurlijk gewoon aangeven.

Maar het kan ook gewoon een gezellige dag uit zijn met vrienden waarbij je wat leuke dingen doet. Zou alleen wel sturen dat je niet hele suffe dingen gaat doen of zwaar voor gek wordt gezet.


Ik wil geen bachelorette party, omdat ik liever wil dat mijn vriendinnen/familie dat geld uitgeven aan elementen tijdens het huwelijk. Juist die kleine "touch" tijdens het huwelijk vind ik heel persoonlijk.. ik hou van die kleine dingen.
Geen idee hoe ik dat moet aanpakken!

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #9 Gepost op: 4 september 2012, 10:05:58 »
Zulke kleine dingen kunnen óók op een vrijgezellenfeest mooi zijn, en dan heb je misschien wel meer tijd om er van te genieten... :wink: Ik heb in ieder geval gewéldige herinneringen aan mijn vgz-feest, die zijn me even dierbaar als onze trouwdag :wub:

Bride from Nijkerk

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1667
  • Geslacht: Vrouw
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #10 Gepost op: 4 september 2012, 10:25:23 »
sluit me volledig bij hakkie aan.

Daarbij vond ik het een mooie generale voor dé dag, ik ben namelijk nog al een controlfreak en heb toen goed kunnen oefenen met los laten en vooral GENIETEN en dat heb ik ook volop gedaan.

MS69

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #11 Gepost op: 4 september 2012, 11:02:39 »
Bedankt voor jullie reacties!! En vooral fijn om te zien dat ik niet geheel de enige ben die dit voor mijn gevoel rare idee heeft.


Ik weet dat een vrijgezellefeest ook heel leuk kan zijn, vooral als je aangeeft wat je juist wel en niet zou willen. Het is meer dat mijn beste vriendin te ziek is om mee te gaan, en twee andere vriendinnen rond die tijd net uitgeteld zijn. Om een vrijgezellefeest een half jaar van te voren te doen vind ik niks.
Mijn vriend houdt er totaaaaal niet van en gaat liever een keer gewoon zo karten of iets ipv dat dat tijdens een vrijgezellefeest is dus vandaar dat we dit eigenlijk niet willen.
Heb tegen mn moeder gezegd (al voor onze trouwplannen bekend waren) dat ik nooit zo'n vrijgezellefeest hoef. Toen zei ze: maar wat nou als 'die' of 'die' dat voor je organiseerd??
En dat waren nou juist twee personen die ik sowieso al niet mee zou willen, laat staan dat ze het organiseren.

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon duidelijk ga aangeven dat wij het beide niet willen!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #12 Gepost op: 4 september 2012, 11:13:39 »
@ MS69, als je het echt niet wilt, dan moet je het vooral ook niet doen. Als je CM hebt duidelijk aangeven bij die persoon (of personen uiteraard :tongue: ) Heb je die niet, zorg dan dat iedereen er van op de hoogte is dat je het niet wilt en ook serieus meent. Dan zal er vast wel aan je wens worden voldaan toch?

marian1313

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #13 Gepost op: 4 september 2012, 11:32:36 »
Ik wil geen bachelorette party, omdat ik liever wil dat mijn vriendinnen/familie dat geld uitgeven aan elementen tijdens het huwelijk. Juist die kleine "touch" tijdens het huwelijk vind ik heel persoonlijk.. ik hou van die kleine dingen.
Geen idee hoe ik dat moet aanpakken!

Ik weet alleen niet of mensen dan het geld van een vrijgezellenfeest uit gaan geven aan elementen tijdens het huwelijk. Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje raar en veel gevraagd. Hoop je dan dat ze dingen als verrassing doen of ga je daar echt naar vragen?MS69, maar dat karten kan toch gewoon als vrijgezellenfeest. Hij hoeft toch niet in een gek pak gehesen te worden oid?

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #14 Gepost op: 4 september 2012, 12:21:53 »
Als ik vanuit mezelf kijk, zou ik wel 50 euro overhebben voor een vrijgezellenfeest, maar ik zou nooit (als het vgz-feest niet doorgaat) 50 euro bovenop mijn cadeaubudget tellen ofzo. Ik vind dat ook wel een beetje raar om te vragen aan je gasten eerlijk gezegd.

MS69

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #15 Gepost op: 4 september 2012, 12:25:44 »
@hakkie: ben het wel met je eens! Met een vrijgezellefeest heb je er anders zelf ook nog iets aan :)

@Marian1313: Hij vind het gewoon niet leuk als die nadruk van vrijgezellefeest erop ligt, hij doet dat gewoon liever zo omdat ze dat wel vaker doen. Bovendien doet ie dat niet met vrienden maar bijvoorbeeld met mijn broers en vader. Vind ie toch anders.

wedding2013

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #16 Gepost op: 4 september 2012, 17:19:55 »
Als ik vanuit mezelf kijk, zou ik wel 50 euro overhebben voor een vrijgezellenfeest, maar ik zou nooit (als het vgz-feest niet doorgaat) 50 euro bovenop mijn cadeaubudget tellen ofzo. Ik vind dat ook wel een beetje raar om te vragen aan je gasten eerlijk gezegd.

Ik vraag dat ook niet aan mijn gasten hoor, ik bedoelde meer dat ik het leuker vind om met vriendinnen en familie samen te komen om de styling te doen en daar tijd in te steken dan bijv. bowlen en steengrillen

Waarom kan je eigenlijk niet aan je cm vragen of er geen vrijgezellenfeest kan plaatsvinden, maar dat je wel openstaat voor verrassingen tijdens het huwelijk ipv bachelorette party?

MS69

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #17 Gepost op: 4 september 2012, 19:28:47 »
Wat voor verrassingen bedoel je dan precies?

wedding2013

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #18 Gepost op: 4 september 2012, 22:09:29 »
Wat voor verrassingen bedoel je dan precies?

Kan van alles zijn:

aankleding v.d. (tuin)locatie (decoraties, lampjes etc)
gastenboek
aankleding diner (indien we dit gaan doen)
afsluiting van het feest
versieren trouwauto
etc

Beetje wat ceremoniemeesters ook kunnen doen...

Jassou

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #19 Gepost op: 4 september 2012, 22:39:10 »
Tja ik geloof ook niet dat je die twee dingen (vrijgezellenfeest en aankleding) zo tegen elkaar af kunt zetten. Ik denk dat het initiatief van hen moet komen.

Om teleurstellingen te voorkomen zou ik wel open zijn over je verwachtingen. Het wordt denk ik wel een beetje een probleem om te verwachten dat ze daar ook financieel mee gaan helpen. Ik heb (als getuige) ook meegeholpen bij de aankleding, op verzoek van het bruidspaar, maar vroeg wel naar hun budget. Ik zou niet mee hebben betaald.

Alleen de geheime dingen, en de geintjes (trouwauto versieren, huis versieren) gebeurt meestal helemaal op eigen initiatief, en kosten. Maar daar sta jij dan weer helemaal buiten.

MS69

  • Gast
Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #20 Gepost op: 5 september 2012, 10:27:08 »
Versiering wordt sowieso geregeld door beide ouders/broers dus dat zal ik ook niet vragen, dat is maar net wat zij willen (zolang 't onze kleuren zijn) en dus ook maar net wat ze er aan kwijt willen!

Trouwauto gaan we zelf versieren aangezien dat vrij duur is ga ik dat niet verwachten van familie en is het ook voor hun een kleine verrassing! Toch bedankt voor jullie ideeen.

Ga inderdaad maar gewoon duidelijk maken dat er geen vrijgezellenfeest komt, en als ie wel komt, dat ik dan niet mee ga. Mijn familie weet dan wel dat ik dan ook echt niet mee ga  :laugh:

misseagle

  • Gast
Re: Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #21 Gepost op: 19 september 2012, 17:38:57 »
Tsjah kleine verrassingen, zou ook niet weten waaraan ik dan moet denken..

Een vgf is toch iets heel anders en mensen geven daar een bepaald bedrag aan uit en hebben er zelf ook plezier van.

Zelf zou ik het heel leuk vinden maar dan wel zoals ik het leuk vind en idd geen suffe workshop, maar een workshop die bij me past.. tsjah als ze zoiets zouden vinden.. prima!
Heb 2 vgf's meegemaakt en de 1e vond ik eigenlijk zonde van mn geld want we deden allemaal dingen die ik al gedaan/gezien had en de 2e vond ik top.. met een high tea (incl bubbels, zelf gemaakt allemaal) en een cocktailworkshop die hilarisch was.. alleen t armbandjes maken had voor mij niet gehoeven ;)

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #22 Gepost op: 27 september 2012, 22:26:12 »
Wij krijgen zeer waarschijnlijk wel een vgf, maar we hebben wel aangegeven dat we geen extreme dingen willen doen, Nu wordt het gelukkig georganiseerd door mijn moeder en zus, en zij weten precies wat wij wel en niet willen! Ik heb niet het idee dat we een gescheiden feest hebben,maar dat is meer omdat wij niet zo'n grote vriendengroep hebben en de rest is gedeelde vrienden.

hopen/verwachten dat ze het geld wat ze uitsparen op een vgf vind ik een beetje vreemd, en ik denk ook niet dat mensen dit zouden doen, ik in ieder geval niet.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #23 Gepost op: 28 september 2012, 10:35:41 »
Wij krijgen ook een VGF. Wel heel duidelijk gemaakt, dat ik weer omdraai als ik gekke opdrachten moet uitvoeren. Ook een hint gegeven, dat wij het heel leuk zouden vinden, als we aan het einde van de gescheiden bezigheden samen komen in de kroeg waar we elkaar ontmoet hebben. Om daar nog iets te drinken.

Veer

  • Gast
Re: Geen Vrijgezellenfeest?
« Reactie #24 Gepost op: 30 september 2012, 13:48:51 »
Hier blijkbaar het zo dat de getuige alles regelt. Mijn getuige heeft een vrijgezellen geregeld voor mij. Niet iedereen kon. Ik ben opgehaald door mijn getuige en twee andere nichten van toen nog aanstaande. We zijn fijn gaan bowlen en wat drinken. Heel gezellig met alleen een soort van bruidsjurk en band Bride to be over mijn kleren. Toen maar gepolst naar de vrijgezellen van toen nog aanstaande. Nu heeft mijn man dus de avond voor de trouw zijn vrijgezellen gehad. Hij is bij het klaar zetten van de zaal opgehaald. Hij is ook gaan bowlen en wat gaan drinken. Gelukkig heeft het geen effect gehad op onze trouw.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards