collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1066498 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MS69

  • Gast
September 2013
« Reactie #25 Gepost op: 6 september 2012, 12:18:53 »
Klinkt inderdaad als een lastige situatie! Heeft hij nog wel weer contact met zijn zus??
Lastig zeg!!


Het broertje van mn vriend moet ''verplicht' trouwen voor ze gaan samenwonen door haar geloof en daar hebben zn ouders wat moeite mee, daarom staan ze over het algemeen wat negatief tegenover trouwen. Dus ook tegenover ons! Helaas.
Bovendien zijn het van die mensen die altijd negatief zullen zijn als het niet gaat zoals zij had zouden doen. Ze zijn wel aardig enzo maar kunnen gewoon niet heel enthousiast zijn.

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #26 Gepost op: 6 september 2012, 12:21:09 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:24:25 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
September 2013
« Reactie #27 Gepost op: 6 september 2012, 18:03:45 »
Hallo meiden!

Ook voor mij is het precies over een jaar trouwen! Ik heb mijn jurk al gekocht .... Afgelopen maart al hihi.
Je zal wel denken , die is er ook vroeg bij maar zal je vertellen .... Ik had op de L&M beurs een super mooie jurk gezien, en ook gelijk een afspraak gemaakt om die te passen. Kom ik daar , ja sorry maar die jurk is uit de collectie. Gelukkig had ik al andere jurken gepast en daar dat mijn droom jurk tussen! Had tegen de verkoopster gezegd dat ik die jurk als laatste wilde passen omdat hij iets boven mijn buget was. En hij was er niet meer....maar een geluk bij een ongeluk ik heb wel mijn droom jurk gevonden en was dus niet boos dat ze die andere jurk niet meer hadden!

Bij mij reageerde iedereen heel leuk, alleen mijn oma vond het maar raar... Na een tijdje was oma ook helemaal blij !!!

MS69

  • Gast
September 2013
« Reactie #28 Gepost op: 6 september 2012, 21:54:17 »
@destino: fijn dat er in elk geval contact is met zijn zus. Toch nog iets van eigen familie! Maar het blijft een lastige situatie. Benieuwd wat hij uiteindelijk wil/kiest.

@Lizan: Ben je in elk geval mooi op tijd met de jurk!! :)


Zat te bedenken dat ik graag een vader dochter dans wil op het moment dat hij mij 'weggeeft' ipv gewoon naar elkaar toelopen. Iemand zoiets eens gezien?

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #29 Gepost op: 6 september 2012, 21:58:02 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:24:03 door destino »

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #30 Gepost op: 7 september 2012, 08:22:19 »
Nou gisteren bij zus van mijn as geweest en verteld van ons plan om in italië te trouwen. Gaat zijn zus ff italië lopen afspraken!
Dat het stomme mensen zijn, lelijkebgebouwen,  slecht eten etc
Ik ben er helemaal klaar mee dat zeg je toch niet. Ons eerste plan was aruba met alleen ouders en zeggen zijn ouders kunnen we niet op een cruise? Uhhhh
Daarna denken we italië zodat broers zussen ook mee kunnen, eerst zijn ouders weer dat ze liever naar toscane gaan ipv gardameer. Nu zijn zus die eigenlijk helemaal niet naar italië wil. Hallooooo het gaat om ons niet om jullie.
Ik was zo boos en teleurgesteld gisteren ben in staat om met zn 2en naar aruba te gaan!!

@lizan leuk toch dat je al je jurk heb kan ook niet wachten!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #31 Gepost op: 7 september 2012, 11:20:57 »
@ Maggylove; Fijne reacties.. NOT! Vergeet niet, het is jullie dag! Zij moeten zich aanpassen aan jullie en niet andersom ;-)


Wij hebben het met kerst aan onze naaste familie gezegd. We hebben een fotokaart laten maken van een foto rondom het aanzoek met achterop een kleine tekst dat we met elkaar verder willen en gaan trouwen. Bij mijn ouders en zusje hebben we een boekje erbij gedaan. De een de top 10 voor een goed huwelijk en bij de ander huwelijksgrappen. Van mijn ouders en zus+verloofde kregen we hele leuke reacties. Zelfs tranen.
De ouders van Jeroen hebben we dezelfde kaart gegeven met een doos bonbons. Daar was de reactie wat minder. Het ging van Oh.. En Marieke dan?! Maar ik vind het wel leuk hoor.
Voor de duidelijkheid Marieke is de zus van Jeroen, die hij nu bijna twee jaar niet gezien heeft ivm ruzie.
Het gaat daar altijd eerst om Marieke. Maar we hadden gehoopt dat het die ene keer niet zo zou zijn.
Ook was het van.. Gaan jullie DAN PAS trouwen. Wij dachten beide van 'wees gewoon blij voor ons'.

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #32 Gepost op: 7 september 2012, 13:26:00 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:23:57 door destino »

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #33 Gepost op: 7 september 2012, 16:02:35 »
Wow wat komen vervelende reacties nog vaak voor zeg :ohmy: Ik snap echt niet dat mensen zo kunnen reageren. Het moet toch juist geweldig zijn dat je dochter/zoon gaat  trouwen :S

Wij vertellen 't zondag aan m'n schoonouders & maandag aan mijn ouders. Helaas niet tegelijk door gedoe van mijn ouders, maar omdat we inmiddels al 2 maanden verloofd zijn was ik er klaar mee. Dan maar niet tegelijk, ik wil het vertellen! Onder 't motto 'vakantie foto's kijken' komen ze langs, en 1 van de foto's bevat een bord wat wij vasthouden (zelfontspanner & fotoshop) waarop staat dat wij gaan trouwen. Benieuwd naar de reacties, want volgens mij vermoeden ze niets nog haha

Verder houden wij het erg klein, inclusief onszelf zitten we nu op 26 personen voor de gehele dag. En dan doen we eigenlijk alleen een ceremonie, taart eten & borrelen en eindigen met een etentje met zijn allen.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #34 Gepost op: 7 september 2012, 17:53:32 »
@mydelirium.. Ik ben benieuwd of ze die foto er tussen zien staan. Misschien kijken ze er zo over heen, of dringt het niet meteen tot ze door wat er staat.
Ben benieuwd naar de reacties!


Wij hebben een bruiloft met +-35 daggasten en daar komen 's avonds nog zo'n 65 mensen bij.
Ik zit er alleen mee wat ik met mn nichten/neven moet doen. Wij willen als daggasten mijn ooms en tantes uitnodigen. We twijfelen nu nog of we de nichten en neven ook als daggasten uit moeten nodigen. Ik vind het vanzelfsprekend dat de thuiswonende kinderen mee mogen komen met hun ouders (4-15 jaar). Maar wat moeten we doen met de uitwonende neven/nichten (19-30 jaar)? Van de ene kant vind ik het lullig de ene helft van de neven/nichten wel uit te nodigen als daggasten (omdat ze 'bij hun ouders horen') en de anderen niet. Maar van de andere kant, zien we ze niet zo vaak. Dus vind ik niet dat ze als daggasten kunnen komen. Moeilijk!! We weten het zelf ook niet. Gelukkig kunnen we er nog ff over nadenken.

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #35 Gepost op: 7 september 2012, 19:19:56 »
Ja komt echt zo vaak voor dat familie niet leuk reageert.

Leuk idee met de foto hoop dat ze het  gelijk zien!
Ik wil nog iets doen hoewel iedereen t al weet dat we er mee bezig zijn.
Ja bij ons gaat het net ff wat anders...

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #36 Gepost op: 8 september 2012, 09:11:04 »
@JoyceS lastige keuze! Ik zou ze denk ik de 'uitwonende groep' toch alleen voor 's avonds uitnodigen (zeker als je ze weinig ziet), tenzij ze bijvoorbeeld nog een broertje/zusje hebben dat wel dag gast is omdat het nog thuis woont. Als je me snapt :tongue:

@maggylove heb je al iets in gedachten? Misschien een leuk filmpje maken als save the date ofzo?

Ik hoop ook dat ze het gelijk zien! Al is het bijna niet te missen, want we staan echt alsof we een uithangbord beet houden en het neemt 50% van de foto in beslag :tongue: Scheelt misschien ook dat we de foto's via de tv laten zien! En het is allemaal verplaatst naar vanavond al, omdat dan wel iedereen tegelijk kon opeens :biggrin:

Veer

  • Gast
September 2013
« Reactie #37 Gepost op: 8 september 2012, 10:24:56 »
Lastig wij nodigen ook alle ooms en tantes ook als daggasten uit en die hebben allemaal oudere kinderen die niet meer thuis wonen op een na maar die is net als de andere neven en nichten gewoon avondgast. Verder de zussen en broer met hun kinderen als daggasten en een van de ouderen kinderen heeft de jongste daggast bij haar kindje. En dat is een grote groep bij ons 68 volwassenen en 8 kleine kinderen en twee baby's

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
September 2013
« Reactie #38 Gepost op: 8 september 2012, 10:30:31 »
@ joyceS : wij hadden de zelfde discussie thuis. Mijn AS vond dat de uit huis wondende neven en nichten uitgenodigd moeten worden en ik van niet. Wij zien ze hoog uit op een verjaardag. Dus wij hebben toch besloten om alleen ooms en tantes uit te nodigen.
De neven en nichten zijn welkom op het feest. Ook een beetje aan je portemonnee denken :wink:

Wat een leuk idee van die foto's! Ik werd 2e kerstdag gevraagd en wij gingen die dag naar mijn schoonouders. Dus daar gelijk verteld. En ik kon niet wachten om het aan mijn moeder te vertellen dus die heb ik gebeld :)

Wij gaan van de week foto's maken voor de "save the date " kaartjes! Ben benieuwd hoe dat gaat worden!

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #39 Gepost op: 8 september 2012, 18:09:10 »
Oh vanavond al spannend zeg! Veel plezier!
Misschien doe ik ook een foto maken en dan de datum er op ofzo.
Op dit moment hebben we de datum in optie maar zei de weddingplanner dat
Alles wat ze aan prijzen had doorgegeven op basis van 2012 was en dat ze nu voor 2013
De prijzen gaat opvragen. Terwijl het vanaf begin af aan over september volgend jaar hebben gehad. Beetje raar.
Dus wil dit eerst afwachten straks ineens heel duur.
Ook gaan we misschien volgende maand 2 dagen naar verona om te kijken hoe het is(ivm de terrror verhalen van zus lief...)
Moet wel perfect zijn.

Veer

  • Gast
September 2013
« Reactie #40 Gepost op: 8 september 2012, 18:26:59 »
@maggylove ik denk dat dat wel kan kloppen dat ze nu alleen de prijzen van dit jaar heeft. Toen ik op zoek ging naar een zaal of een cateraar kreeg ik ook de gegevens van het lopende jaar en er stond bij wanneer de prijzen van het nieuwe jaar bekend kwamen. Het kan zijn dat de prijzen gaan verschillen maar ik hoop voor jullie en ik denk dat ook dat dat niet extreem veel zal zijn.




Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #41 Gepost op: 8 september 2012, 18:37:34 »
@maggylove als je in Verona bent, kan je daar ook nog iets leuks omheen verzinnen! Foto is zo gemaakt :) en volgens mijn ouders is Verona juist mooi! Die zijn vorig jaar naar een opera geweest daar (als ik het goed heb) en in mijn ogen is heel Italië fantastisch om te trouwen haha

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #42 Gepost op: 8 september 2012, 20:12:55 »
goed idee om in verona een foto te maken!  Wacht de prijzen wel af
Maar we gaan sowieso trouwen dus die paar extra centen..... :wink:

Veer

  • Gast
September 2013
« Reactie #43 Gepost op: 9 september 2012, 08:21:16 »
goed idee om in verona een foto te maken! Wacht de prijzen wel af
Maar we gaan sowieso trouwen dus die paar extra centen..... :wink:

Inderdaad trouwen kost geld. Wilde een trouw regelen met max 10 000 en het is een trouw max 15 000. Ik hou het budget goed in de gaten. We trouwen over twee weken en denk dat we onder de 15 000 gaan blijven maar het blijft heel veel geld. Al hangt het natuurlijk allemaal af van de keuzes die je samen maakt. En achter de keuzes kan ik helemaal staan. We gaan er een mooie dag van maken. Over twee weken ben ik getrouws :laugh:

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #44 Gepost op: 9 september 2012, 10:09:38 »
Wow 15000 euro! Wij willen max 5000 er aan uit geven, en dan nog het liefst minder.. Benieuwd of dat gaat lukken haha

Gisteren hebben we het eindelijk verteld, en iedereen was blij voor ons! AS zei gister achteraf dat hij de familie niet enthousiast vond, maar hij had ook een over de top amerikaanse reactie verwacht inclusief tranen haha
Mijn ouders & schoonmoeder hadden 't al soort verwacht (al een jaar eerder zelfs) maar m'n schoonvader was helemaal verbaasd, die had het echt niet verwacht!
Was leuk om te zien dat iedereen het leuk vond :)

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #45 Gepost op: 9 september 2012, 10:34:06 »
Wow 15000 euro! Wij willen max 5000 er aan uit geven, en dan nog het liefst minder.. Benieuwd of dat gaat lukken haha

Gisteren hebben we het eindelijk verteld, en iedereen was blij voor ons! AS zei gister achteraf dat hij de familie niet enthousiast vond, maar hij had ook een over de top amerikaanse reactie verwacht inclusief tranen haha
Mijn ouders & schoonmoeder hadden 't al soort verwacht (al een jaar eerder zelfs) maar m'n schoonvader was helemaal verbaasd, die had het echt niet verwacht!
Was leuk om te zien dat iedereen het leuk vond :)

Leuk dat ze blij waren!  Zo'n amerikaanse reactie bij hollanders gaat niet samen he :wink:
Misschien was het idd vanzelfsprekend dat jullie een dezer dagen het zouden aankondigen dat heb je na een bepaalde tijd denk ik.
Leuk dat je er nu met iedereen erover kan praten he?!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
September 2013
« Reactie #46 Gepost op: 9 september 2012, 12:46:54 »
Jaaaa dat is inderdaad erg leuk :biggrin:
Alleen wil AS nog wachten met het vertellen aan vrienden, want dat moet dan ook weer op een bepaalde manier vind hij. Nou, daar steek ik toch mooi een stokje voor! Dat hij dat bij 'zijn' vrienden wil doen vind ik prima, maar mijn beste vriendinnen krijgen het toch echt één dezer dagen te horen haha

maggylove

  • Gast
September 2013
« Reactie #47 Gepost op: 10 september 2012, 07:57:38 »
Jaaaa dat is inderdaad erg leuk :biggrin:
Alleen wil AS nog wachten met het vertellen aan vrienden, want dat moet dan ook weer op een bepaalde manier vind hij. Nou, daar steek ik toch mooi een stokje voor! Dat hij dat bij 'zijn' vrienden wil doen vind ik prima, maar mijn beste vriendinnen krijgen het toch echt één dezer dagen te horen haha

Wel leuk dat hij er ook zo mee bezig is!

destino

  • Gast
September 2013
« Reactie #48 Gepost op: 10 september 2012, 09:15:42 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:23:49 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
September 2013
« Reactie #49 Gepost op: 10 september 2012, 10:27:54 »
@ Mydelirium, wat leuk dat jullie leuke reacties gekregen hebben!

Wat betreft de neven en nichten. Die wil ik in principe ook alleen 's avonds uitnodigen. Maar dan zegt iets in me dat het weer niet eerlijk is tegenover de thuiswonende neefjes/nichtjes. Alhoewel ik wel denk, dat ze het wel snappen dat de drie kinderen 4-11 jaar en een van 15 dan wel mee zouden mogen komen overdag. Ik zal het onderwerp nog een keer ter sprake brengen.
'Gelukkig' hebben we dit probleem alleen bij mijn kant van de familie. De neven en nichten van jeroen worden helemaal niet uitgenodigd. Hij heeft 52 neven en nichten die hij bijna nooit ziet. Hetzelfde geldt voor sommige van zijn ooms en tantes. Degene die ik zelfs nog nooit gezien heb in 4 jaar worden helemaal niet uitgenodigd. Anderen worden 's avonds uitgenodigd. Alleen zijn peettante+oom komen overdag.
Bij mijn familie is het dus anders. Daar zijn we wel heel hecht mee. Aan de kant van mn moeder zien we niet iedereen (ivm ruzie), die komen dus niet. Eén oom, waarmee de contacten onlangs goed zijn gekomen, komt 's avonds. De andere tante+oom van mn moeders kant en de ooms/tante van mn vaders kant komen verder wel allemaal als daggast. Nu moeten we het alleen nog ff hebben over de neven/nichten van mij. Pff, t is toch wat met die gastenlijst. Nou, het is weer een heel verhaal geworden. Maar dan is het voor jullie ook wat duidelijker (hoop ik).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards