collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1067548 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #150 Gepost op: 20 september 2012, 22:56:16 »
Ik geloof dat wij de ceremonie moeten betalen als we in ondertrouw zijn gegaan. Als we in 2012 in ondertrouw gaan betalen we de prijs van 2012. Als we in 2013 in ondertrouw gaan, betalen we de prijs van 2013. In onze gemeente is het best een verschil tussen 2012-2013. Ik weet niet meer hoe veel. Heb het wel geweten, maar weer vergeten. Maar het scheelt per gemeente wat de prijsstijging is en wanneer er betaald moet worden.

Wat betref de STD kaartjes die sturen we naar de daggasten, samen met hun kerstkaarten.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #151 Gepost op: 21 september 2012, 14:41:40 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:37:43 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #152 Gepost op: 21 september 2012, 16:17:04 »
Doen jullie de trouwkaart wel in een hele andere stijl?
Ik wil dit weekend eens even op internet rondkijken of we leuke STD kaartjes zelf kunnen 'maken' via een site ofzo..

Onze STD kaart is niet in dezelfde stijl. Wel in dezelfde kleuren combinatie.
Ik zal kijken of ik even een printscreen kan maken van de site waar wij het gemaakt hebben. Wij hebben ze gemaakt op de site van P.oobies. Het is een enkele kaart, die dubbelzijdig bedruk is.
Aan de ene kant de kerstkaart en aan de andere kant de STD-kaart. We hebben dit alleen voor onze daggasten gedaan. De overige gasten krijgen 'gewoon' een stempel in de geschreven kerstkaart.


misseagle

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #153 Gepost op: 21 september 2012, 16:37:08 »
Wat leuk zeg huwelijksreizen naar Mexico en Egypte!
Hopelijk vindt je AS het ook leuk Lizan!

Mexico zal wel ook erg gaaf zijn! Gaan jullie rondtrekken of relaxen?

ZIjn de prijzen voor september 2013 al bekend trouwens?
Wij moeten ook maar eens boekjes halen enzo, weet gewoon echt niet wat het gaat worden hier qua bestemming  :huh:

Hebben wel te horen gekregen dat onze ringen niet gemaakt kunnen worden, maar dat er nu wel bijna iets soortgelijks kan.
Alleen mijn damesring wordt dan 6,2 mm breed. Dus dit weekend eerst even passen of ik dat mooi vind.
Wilde eigenlijk 5,5 mm.....
En de princess briljanten kunnen er niet in, maar wel andere grote, bijna vierkante briljanten. Dus dat is ook wel goed denk ik :)

We gaan beide doen. Relaxen en excursies..
Heb juist een keer niet mn verstand laten spreken hihi..
Gewoon doen! Of nou ja, ik wilde mn verstand laten spreken maar AS zei DOEN!

Had ook niet verwacht dat mei er al was, maar zoals ik kon zien kon het nu al t/m juli sowieso.. Zal augustus en september binnenkort ook wel komen!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #154 Gepost op: 22 september 2012, 15:35:56 »
Wat een leuke kaartjes hebben jullie!
Wij doen onze STD kaarten bij de kerstkaarten, en waarschijnlijk niet in dezelfde stijl als de uitnodigingen.. Wij hebben namelijk een foto gemaakt tijdens onze vakantie in Boedapest, waarbij het net lijkt alsof we samen een groot bord beet houden. AS heeft er met een tekenprogramma een zwart bord ingemaakt en daarop 'Wij gaan trouwen!' gezet. Zo hebben we het ook aan onze ouders verteld, deze foto stond namelijk tussen onze vakantie foto's!

Slim dat jullie rekening houden met de prijsstijging, daar had ik zelf nog heel niet aan gedacht!

Hoe is het verder met iedereen?
Wij gaan morgen langs bij m'n opa om het te vertellen, en om te vragen of hij getuige wil zijn.. Ben zo benieuwd naar hoe hij gaat reageren!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #155 Gepost op: 22 september 2012, 22:27:11 »
Nou wij zijn er als goed als uit. Met zn 2en naar aruba en daar trouwen. Bij thuiskomst diner voor familie met mooie foto van ons als cadeau.
Met me moeder gepraat en die zegt dat we dat moeten doen omdat het onze droom is.
Dan is zij ook gelukkig als wij doen wat we liefst willen.
Ze vind het wel leuk om er bij te zijn met jurk kopen enzo. Maar dat was ik sowieso al van plan.

Het kan best zijn dat we in juni gaan omdat het weer dan beter is dan in september....

Maar ga nu kkijken welk hotel en waar ik als reisbureau miep korting krijg :-)

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #156 Gepost op: 22 september 2012, 22:33:02 »
Eind oktober komt vriendinnen clubje bij elkaar dus dan kan ik het ook aan hun gaan vertellen. Als ik zo lang kan wachten. Kijken of ik iets leuks kan doen aangezien zij eecht nog niks weten.

Wat leuk d at je opa vraagt voor getuigen! Benieuwd hoe hij reageerd.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #157 Gepost op: 23 september 2012, 09:34:30 »
Wat fijn maggylove dat jullie eruit zijn! Dat blijft natuurlijk altijd het belangrijkste: dat jullie doen wat jullie zelf willen!
Dat zegt iedereen ook tegen ons, maar vind het nog altijd makkelijker gezegd dan gedaan..

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #158 Gepost op: 23 september 2012, 11:14:38 »
Inderdaad doen wat het bruidspaar wilt... Ik weet niet of jullie dat ook hebben maar dat bepaalde mensen ook dingen 'verwachten' . Zo ging er een familielid er al vanuit dat wij het avond eten voor iedereen ook de avondbladen zouden doen. ( volgens mij is dat iets wat je besloten met de daggasten doet) en dan nog eens , het geld groeit niet op oze rug  :blink: en een ander familielid ging er al vanuit dat ze uitgenodigd zou worden als daggast.

En dat vind ik wel eens vervelend / moeilijk..... Maar goed wij hebben het al helemaal in ons hoofd zitten dus we gaan niks er aan veranderen maar vervelend dat mensen hun mening zo duidelijk laten merken.

Mijn ma zegt : het ene oor in en het andere oor er uit maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan:)

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #159 Gepost op: 23 september 2012, 11:53:43 »
Ja je hebt snel het idee dat je aan een bepaald plaatje moet voldoen. Me moeder zei; ik ben blij dat jij nu kiest wat jij wil ik vond me bruiloft achteraf verschrikkelijk alles moest op een bepaalde manier.

Ik heb nog maar 1 afspraak voor jurken passen maar wil graag nog ergens anders kijken waar je ook boer max 500-600 een jurk kan vinden.

Ik hoef nu geen save the date kaarten te doen aangezien niemand verwacht word. Even overleggen of mensen op eigen kosten meemogen.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #160 Gepost op: 23 september 2012, 12:11:38 »
Gelukkig dat je moeder dat zegt! Dat is het belangrijkste toch dat het jullie dag is!!! Ik heb bij 1winkel maar gepast en daar vond in gelijk mijn droom jurk! Na het aanbetalen van de jurk vertelde mijn moeder dat zei de rest zou betalen... Heel erg lief! Ze had graag de hele jurk willen betalen alleen dat gaat financieel niet. Ik heb natuurlijk gezegd dat het niet hoeft, maar ze stond er op.

@maggylove : als jij nog bij meer winkels wilt passen moet je dat gewoon doen. Want als jij DE jurk gevonden herdaan weet je dat volgens mij gelijk! Dat was bij mij ieder geval wel :)

Suc6 met het vinden van de jurk !

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #161 Gepost op: 24 september 2012, 11:22:37 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:37:37 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #162 Gepost op: 24 september 2012, 13:45:09 »
Destino: de iPad had der zelf een ander woord van gemaakt! Ik bedoelde daggasten.... Hihi...

Weet je al waar jullie ongeveer naar toe willen met de huwelijksreis?

Ow ik zo iets komt bekend voor.... Wij kunnen de trouw auto lenen van een familielid. Nu is een ander familielid op zijn teentjes getrapt dat we zijn auto niet nemen als trouw auto. Elke keer proberen ze weer een opmerking te maken dat we beter zijn. Auto kunnen lenen.

Nou gewoon doen wat je zelf wilt want het is jullie dag :) en het belangrijkste is dat jullie het naar je zon hebben  :biggrin:

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #163 Gepost op: 24 september 2012, 15:13:42 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:37:22 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #164 Gepost op: 24 september 2012, 15:33:07 »
Ow , mooie bestemming hoor! Ben er nog nooit geweest maar van de plaatjes ;)

Wij kunnen een Porsche 911 cabrio van een familielid lenen :)

Inderdaad heel irritant. Ik heb afgelopen maart al mijn jurk gekocht dus jij bent helemaal niet vroeg hoor!!! Haha , en op sommige jurken zitten 6 tot 9 maanden levertijd dus je moet er wel een beetje vroeg bij zijn :)

Ik had toen een bon van 200€ korting dus nadat scheelt nog wel, en die jurk blijft toch daar in de winkel in een kluis hangen dus hij hangt daar best :cool2:   Gelukkig vinden mijn ouders alles best ik heb het zelfde met mijn schoonouders... Die willen alles zoals hun dat zouden doen.

Maar goed dat zal overal wel voorkomen ;)

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #165 Gepost op: 25 september 2012, 10:16:04 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:37:13 door destino »

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #166 Gepost op: 25 september 2012, 15:38:53 »
Zeker moeilijk kiezen.... Wij hebben daarom ook maar gewoon geboekt dan konden we niet meer twijfelen ;)

 Wij gaan 6 maart 2013 in ondertrouw precies 6 maanden voor de bruiloft :)

Weet je wat ik ook een goed excuus vond om mijn jurk te kopen.... Ik was toen 14 kilo afgevallen en vond het een goede stok achter de deur om niet meer aan te komen. Anders pas ik niet in mijn jurk... Nou daar is jammer genoeg 4 kilo van aangekomen maar ben weer die 4 kilo aan het afvallen dus wil rond dat gewicht blijven hangen en moet daar wel blijven hangen want anders pas ik niet in mijn jurk haha....

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #167 Gepost op: 25 september 2012, 16:12:59 »
Zo, ben een paar daagjes niet op het forum geweest en heb weer wat berichtjes te lezen.

@ Boeken huwelijksreis: Wij hebben hebben laatst onze reis geboekt en konden al t/m oktober 2013 boeken. Dat was bij Arke (TUI).
@Maggylove; Wat fijn dat jullie er samen uit zijn!! Zo hebben jullie toch nog wat jullie willen. En het zou geweldig zijn als er nog wat familie/vrienden mee zouden gaan.
@ Verwachtingen vanuit familie; Daar hebben wij gelukkig nog geen last van gehad. Ik hoop dat het zo blijft, maar dat zal wel niet.
@ Destino; Groot gelijk om de ringen nu te kopen, als het zo veel scheelt!! Heb je een foto? ik ben benieuwd

Hoe staat het bij ons? Ik ben nu bezig om mijn jurk te ontwerpen. Het wordt een mix van verschillende bestaande jurken. Ik ben wat collages aan het maken en ga ook nog een schets maken. Dan kan ik laten zien wat ik wil en kan de jurk op maat gemaakt worden.
Verder zijn we zondag naar de L&M beurs geweest. Was leuk om te zien, en leuke ideetjes gezien.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #168 Gepost op: 25 september 2012, 19:08:37 »
Hoe was de L&M beurs ??? Ik ben vorig jaar geweest maar vond het niet heel bijzonder!
Heb net wat versiering en slingers besteld op internet :)
Probeer alles een weetje uit te spreiden... Zodat je niet in 1x veel geld uit hoeft te geven !

Wij hebben nog niks van de juwelier gehoord. Die zou uitrekenen hoe veel de ringen gaan kosten. Ga donderdagavond langs!

Gelukkig datniet iedereen last heeft familie die zich er mee 'bemoeid' !!!!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #169 Gepost op: 25 september 2012, 21:07:46 »
Nah, ik vond de L&M beurs niet heel speciaal. Ik ben voor de modshow gegaan en de bruidsjurken om ideeën op te doen. Dat is wel heel geslaagd, want ik heb veel inspiratie gekregen. Ook veel tijdschriften gekregen, die ik leuk vind om te lezen en ook inspiratie voor de jurk uit te halen. Verder stond er het bedrijf waar ik mijn zijden pomander wil laten maken. Dus daar ging ik ook voor. Verder niets speciaals, er zijn niet echt originele dingen. Meer standaard dingen, zoals ringen, trouwvervoer, bedankjes, jurken, pakken, trouwverzekering e.d. Het origneelste wat ik gezien heb is de videozuil.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #170 Gepost op: 25 september 2012, 21:08:18 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:37:07 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #171 Gepost op: 25 september 2012, 21:09:30 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 20:36:59 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #172 Gepost op: 25 september 2012, 21:11:19 »
@ Destino We hebben tegelijk een reactie geplaatst. Over de L&M beurs zie mijn eerdere reactie. Ik ga mn ontwerp hier niet plaatsen aangezien het forum openbaar is. Ik laat het wel weten als ie af is. Dan kan ik jullie een PB'tje sturen. Kunnen jullie het ontwerp toch zien. Het wordt niet iets heel speciaals hoor. Ik houd van simpel met niet al te veel tierelantijntjes.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #173 Gepost op: 25 september 2012, 21:13:42 »
Deze kortingscodes heb ik gekregen. Misschien hebben jullie er ook wat aan:
Budget trouwring - code 2222 voor 10% korting - geen datum tot vermeld
L&M beurs - code BBML12 voor 3,50? korting op een kaartje seizoen 2012/2013
Royabloemen - code tba21112 voor 7,5% korting. Geldig tot 31-12-2013
Weddingwise bruiloftverzekering - ?20,- korting met code YT3pu7sQ2t - geen geldigheid vermeld
Sprookjes huwelijk - code 2012/2013LMB10 bij besteding vanaf €75,- 10% korting

Verder waren er wel bij veel stand van trouwkleding dat als je een afspraak maakt op de beurs je bv 10% korting krijgt of accessoires gratis bij de jurk / overhemd gratis bij maatpak

Wij sluiten geen trouwverzekering af. Als je goede afspraken maakt met de leveranciers,moet het ook op te lossen zijn als het verzet moet worden om bepaalde redenen.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #174 Gepost op: 25 september 2012, 21:17:20 »
Ja de jurk wordt nog wel vermaakt, maar groter maken gaat niet meer ;) alleen maar kleiner... Er wordt aan je gevraagd wat voor maat je normaal hebt dat pas je wat jurken .... Ik had een aantal plaatjes bij mij welke jurken ik wilde passen. Maar er was ook een jurk welke veel te groot was, dan zetten ze van die klemmen op je rug zodat de jurk toch strak zit.

Die video zuil had ik vorig jaar ook al gezien! Wij wilde dat eerst doen maar vind 200€ voor een dvdtje erg veel geld dus wij hebben besloten om gewoon een gastenboek te doen.

Wij sluiten geen bruiloftsverzekering af....

Ben benieuwd hoor naar de jurk die je zelf ontwerpt!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards