collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1067699 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #525 Gepost op: 3 november 2012, 00:06:53 »
Zoo.. Ik ben klaar met werken! Weekend kan beginnen  :biggrin:
Even een reactie op jullie berichtjes:

@ Stickers onder de schoenen; Aan welke prijs moet ik denken voor zo'n stickers? Ik heb die wel eens vaker gezien, en het staat zo leuk op een foto!

@Sperzieboon; Slim dat je nogmaals terug gaat. Wss zul je het dan wel weten als je ze weer aan gehad hebt.

@Kirriemirrie; Welkom! 13-09 is een heeele leuke datum  ;D Heb je wel al jurken gepast, of ga je dat doen als je bij assepoester bent? Passen is wel slim, want ik kwam met heel iets anders thuis dan wat ik in mijn hoofd had. Krijgt jullie dochter ook een rol op jullie bruiloft?

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #526 Gepost op: 3 november 2012, 08:42:17 »
Volgens mij moest je denken aan een euro of 8 dacht ik voor die stickers  zal wel per winkel / webshop verschillen. Fijn weekend allemaal....



JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #527 Gepost op: 3 november 2012, 10:37:20 »
Volgens mij moest je denken aan een euro of 8 dacht ik voor die stickers  zal wel per winkel / webshop verschillen. Fijn weekend allemaal....

Ohw, dat is helemaal niet zo duur. Ik zal van het weekend eens kijken op internet.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #528 Gepost op: 3 november 2012, 16:59:27 »
Kirriemirrie, welkom! 13-09-13 is een erg leuke datum ;)
Wat leuk dat jullie dochtertje het (soort van) bewust gaat meemaken! En wat JoyceS al zegt, gaat ze nog een bepaalde rol spelen? Wat jammer dat je droom niet door kon gaan.. Het is dus veel werk/kosten om vergunning etc aan te vragen?

Die stickers voor onder je schoenen zijn echt zo leuk! Maar je ziet ze wel erg vaak op foto's, dat houdt mij een beetje tegen om het ook te doen...
Pfff en ik zit hier weer in een halve crisis (ahum) want het klein houden is leuk, maar stiekem wil ik eigenlijk wel een borrel 's avonds waarbij iedereen kan aansluiten. Korter en minder uitgebreid eten dus, en dan gewoon nog met iedereen borrelen.. Mja AS heeft het idee dat je iemand óf voor de hele dag uitnodigd, óf niet. Lastig dus!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #529 Gepost op: 3 november 2012, 20:54:03 »
Hoi allemaal...ja ik ben al wel jurken wezen passen maar ik kreeg toen eigenlijk allemaal van die grote wijde jurken aan...met veel bewerking en zo, zelf wil ik eigenlijk iets simpelers, wellicht een kanten jurk of gewoon helemaal wit zonder toeters en bellen, ik voelde me er zo ongemakkelijk in toen.

Onze dochter gaat natuurlijk het meest schattige bloemenmeisje worden, wel een probleem want ik heb een heleboel neefjes en nichtjes die allemaal bruidskindjes willen zijn! dat moeten we nog maar even bekijken! Ik wil trouwens ook die stickers...waar kan ik ze kopen??? Weet iemand dat? Het enige wat ik al in de kast heb staan voor de bruiloft zijn namelijk mijn prachige christian louboutin's...die moet en zal ik aan! (pijn dat ze doen....) maar dat geeft niet!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #530 Gepost op: 3 november 2012, 21:12:17 »
Welkom Kirriemirrie! Leuk dat je ons gevonden hebt  :applaus:
Als je googled op ´schoen sticker i do´ kom je verschillende websites tegen. Ik heb vandaag bij zo´n boekenvoordeel winkel zelfklevende glittersteentjes gekocht. Dus ik ga het proberen zelf te doen. Hoewel je het voor het geld inderdaad niet hoeft te laten, want ze zijn niet zo duur. Ik liep er toevallig tegenaan en ze waren in het lilapaars en die kleur moest ik net hebben. Ik had ze alleen maar op buitenlandse websites in die kleur gezien, en het leek me makkelijker dan bestellen..
Verder ook maar meteen een rieten hartje gekocht en lila, paarse en ivoren lintjes. Kan ik ook aan de slag met m'n ringkussentje :) Ook lila en paarse kaarsen gekocht en karton papier (ook paars..) voor de menukaartjes. Maar ons menu is nog lang niet bekend, dus dat moet ik nog even uitstellen. Hoewel, op de voorkant van de menukaartjes plak ik foto's van vroeger, dus ik zit al in oude fotoalbums te snuffelen. Erg leuk altijd :D
Oja en ook bij miss etam ballerinaatjes voor 12 euro gekocht! (3x raden welke kleur..). Die hou ik als optie voor het feest voor als de pijne voetjes komen..
Het komt dus langerzamer hand steeds meer van de grond hier :D

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #531 Gepost op: 4 november 2012, 00:13:29 »
@sperzieboon, ja, die stickers zie ik ook wel vaak bij de boekenvoordeel liggen...wellicht ook wel een optie, kun je mooi je eigen tekst maken, zoals gewoon Ik Wil of zoiets...wellicht even op proefschoenen freubelen en dan op de echte doen!

En ballerina's zijn wel een must-have denk ik, zeker tijdens het dansen. Ik ben al druk bezig met de uitnodigingen, ik ga ze zelf maken, want ik wil zo'n pocketfold kaart...dus dat is nog wel een werkje denk ik! Heb ook nog aardig wat projectjes op m'n lijstje staan dus nog genoeg te doen!

Wel leuk dat je ook echt kleur hebt waar je mee aan de slag kan. Ik ga mijn bedje maar induiken...morgen lekker luie zondag!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #532 Gepost op: 4 november 2012, 01:16:12 »
Er zijn alweer verschillende dingen geregeld zie ik!
Ik ga morgen even uitgebreid reageren.
Ik ga nu naar bed. Ben moe. Net thuis van een spooktocht die ik mee georganiseerd heb.
Spooktocht was erg geslaagd, zowel voor ons, als voor de mensen die de toch liepen.  :applaus:
Zijn we heel blij mee, want het was de eerste keer dat we zoiets organiseerden.

Morgen ga ik op jullie trouwdingetjes reageren  :biggrin:

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #533 Gepost op: 4 november 2012, 11:39:51 »
Mijn beloofde uitgebreidere reactie;

@Ballerina's/schoenen Ik heb eigenlijk geen platte schoenen om 's avonds aan te doen. Ik had gedacht de hele dag te lopen op een hakje van 4-5 cm. Denk dat ik voor de schoen met sleehak ga (Zie eerdere post), en het dan niet nodig heb.

@I do-stickers Ik ga ook eens googlen.. Misschien zijn er leuke varianten. En Sperzieboon, dat is slim van je. Nu kun je zelf iets ontwerpen met de steentjes

@Kirriemirrie Wat is een pocketfold kaart? En welke dingetjes wil je nog meer zelf gaan maken?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #534 Gepost op: 4 november 2012, 13:52:01 »
@ JoyceS: http://theeeddinginvitation.info/98-pocketfold-wedding-invitations/ klik op de link, het is een soort mapje waar de uitnodiging inzit en wat andere informatie. Helaas nergens in NL te verkrijgen, dus ik moet zelf maar aan de knutsel! Wat ik nog meer zelf ga maken. De corsages, mijn bloemen, het schoteltje voor de ringen gestolen van: http://palomasnest.com/products/WITH-THIS-RING.html ik ben er helemaal verliefd op en heb al een voorbeeld gemaakt.

Een aantal andere dingen zijn afhankelijk van het feit of we het in de feestlocatie doen of dat ik als nog de buitenlocatie kan regelen. Als het de buitenlocatie kan worden dan maak ik nog zelf de servetten van stof met ons monogram, de tafeldecoratie. We maken een hokje met een filmcamera (zelfde idee als een fotobooth maar dan op film), we willen nog wat houten bordjes maken met texten zoals happily ever after, cocktailbar en iets voor de dansvloer...ik maak de menu's zelf, de tafelkaartjes, de bedankjes (daar ben ik nog niet over uit trouwens) en dat was het voor nu een beetje...nog genoeg te doen dus!

Ik denk dat je op sleehakken inderdaad wel de avond door moet kunnen komen...loopt toch een stuk prettiger dan naaldhakken!

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #535 Gepost op: 4 november 2012, 16:24:52 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:22:25 door destino »

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #536 Gepost op: 4 november 2012, 16:28:56 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 22:22:31 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #537 Gepost op: 4 november 2012, 18:02:02 »
@Kirriemirrie, dat is een leuk idee van je kaart. Ze zelf maken is ook leuk. Dat doen wij ook, en heb er al verschillende gemaakt. En het scheelt ook nog eens veel in de kosten -> bijkomend voordeel ;-) haha
Je DIY-lijstje is best groot. Leuk!

@Destino, Fijn dat jullie gevonden hebben wat jullie willen. En 20% scheelt best veel. Dat is de moeite waard !

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #538 Gepost op: 4 november 2012, 18:09:28 »
Zo jullie zijn al weer druk geweest met voorbereidingen. Ik ben ziek geweest dus ff geen puf ergens voor.

Destino ben je niet voor schoenen geweest?

@kirriemirrie welkom! Leuk die uitnodigingen met die vakjes.

Ik ga voor een traditioneel ringkkussen. Omdat bij ons toch al alles anders is,  dus dan zijn sommige dingen juist leuk om ze traditioneel te doen.

Uitnodigingen hoeft bij mij ook niet , scheelt weer.
Ik wil wel voor de champagne toast glazen laten graveren. Die nemen we mee naar aruba.
Je hebt zelfs champagne flessen met etiket naar wens erop.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #539 Gepost op: 4 november 2012, 18:17:43 »
@ maggylove , je kan ook van die etiketten laten bedrukken en dan op een fles naar keuze plakken!

Hier is het ook rustig, de grote dingen zijn geregeld. Einde van de maand kunnen we de ringen op halen :)

Morgen mijn eerste 'schooldag' ... Spannend! Haha.

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #540 Gepost op: 4 november 2012, 19:19:38 »
Kirriemirrie, dat schoteltje is zoooo leuk! Wij willen ook een variatie daarop. Is het een beetje makkelijk te maken?

Destino, is die korting altijd? AS wil ook roze (maar dan knal, magenta) in zijn pak terug laten komen, maar zie dat maar eens ergens te vinden! En dan is dit natuurlijk een fantastische oplossing :D (en een goed excuus voor mij om naar Rosada te gaan haha)

Maggy, beterschap! Traditioneel is ook juist wel tof, zeker als je het later terug ziet op de foto's: traditionele tinten in een niet traditionele setting :)

Wij zijn vandaag een heel eind opgeschoten! Toch besloten voor een borrel 's avonds, waar we iedereen voor uit kunnen nodigen. We gaan dan wat eerder, korter en minder uitgebreid eten om daarna in de tuin van mijn ouders (weten ze nog niet haha) een klein feestje/borrel te houden voor iedereen. Mijn ouders hebben een flinke tuin dus we gaan kijken voor een feesttent (hoeft niet zo ontzettend chique) en wat sta tafels. Zo kan iedereen buiten en binnen rondlopen, en we willen overal vuurkorfen en lichtjes en mooie versiering (L)
Onze kleuren worden wit/licht grijs/donker grijs/magenta (ook de kleuren van onze inrichting) dus alles wordt in die sfeer.
Uitnodigingen worden zelf gemaakt en zijn al bedacht, als ze klaar zijn laat ik ze wel zien :D
Muziek voor de ceremonie zelf weten we al (is maar 1 liedje, dat toevallig opstond toen ik AS ten huwelijk vroeg en zo werd het toch nog romantisch haha)
Corsages, enveloppenbus & versiering maken we zoveel mogelijk zelf. We willen voor de hapjes 's avonds iets van een catering inschakelen waarschijnlijk, moeten alleen nog kijken hoe we het doen met bediening enzo.
Overdag komen er nu 24 personen (incl onszelf), en 's avonds komen daar nog 40 personen bij (en 2 baby's, maar die tel ik niet mee).
Helemaal blij zo :D

Lizzz, veel plezier op je eerste schooldag :P

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #541 Gepost op: 4 november 2012, 21:21:15 »
@Mydelirium, ik heb 'm nu 2 keer zelf gemaakt, 1 keer van zoutdeeg en 1 keer van keramiek. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Keramiek, ziet er iets mooier uit. De randjes helemaal egaal krijgen is nog wel een uitdaging, maar met veel geduld lukt het wel.

Volgens mij gaan onze bruiloften behoorlijk op elkaar lijken, wij willen ook buiten het feest met lichtjes en vuurkorfen. En wij maken ook heel veel zelf...zo leuk om er zo mee bezig te zijn!

@Lizzz....succes!

Mydelirium

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 307
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #542 Gepost op: 4 november 2012, 21:25:24 »
@Mydelirium, ik heb 'm nu 2 keer zelf gemaakt, 1 keer van zoutdeeg en 1 keer van keramiek. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar Keramiek, ziet er iets mooier uit. De randjes helemaal egaal krijgen is nog wel een uitdaging, maar met veel geduld lukt het wel.

Volgens mij gaan onze bruiloften behoorlijk op elkaar lijken, wij willen ook buiten het feest met lichtjes en vuurkorfen. En wij maken ook heel veel zelf...zo leuk om er zo mee bezig te zijn!

@Lizzz....succes!

Haha ligt er een beetje aan wat we allebei gaan maken natuurlijk ;) al ben ik er inmiddels wel achter dat origineel zijn bijna het nieuwe traditioneel is geworden.. Lastig om iets unieks te vinden!
Maar vind het wel onwijs fijn om alles van iedereen te lezen/zien die in dezelfde periode trouwt (en van ongeveer onze leeftijd is), want wij zijn de eerste sinds 15 jaar (en blijven voorlopig ook wel de enige) die trouwen dus vanuit de omgeving is weinig vergelijkingsmateriaal!
Hoe doen jullie het met bediening o.i.d.? en met verlichting/kaarsjes/vuurkorfen die aangezet moeten worden? Zie ik mijzelf of ouders nog niet doen in de nette pakjes haha

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #543 Gepost op: 4 november 2012, 21:37:25 »
"dat origineel zijn bijna het nieuwe traditioneel is geworden.. Lastig om iets unieks te vinden!"

Dat heb je leuk gezegd MD! Maar het is inderdaad zo. Gelukkig zijn wij de eerste in onze vriendengroep, dus wij kunnen niet beschuldigd worden van na-apen haha. Beetje zoals jou dus eigenlijk, alleen heb ik al 3 bruiloften in 2014 staan..

En leuk zo'n tuinfeest zeg!
Wat betreft het aansteken van de verlichting enzo, daar heb je CM's voor he. En dat wil niet zeggen dat zij alles moeten doen, maar wel dat ze regelen dat het gedaan wordt. Zij kunnen delegeren, dus taken uitdelen aan anderen enzo.

En volgens mij is Kirriemirrie een hele creatieveling, of niet? Zo'n bordje maken, dat zie ik mezelf niet doen! Maar knap hoor!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #544 Gepost op: 4 november 2012, 22:49:52 »
@Mydelirium, ik heb een aantal meisjes hier uit 't dorp voor de avondbediening geregeld, ze zorgen ook dat de eettafels verplaatst worden en de statafels klaargezet en zo. Ik denk dat ik de fakkels en de vuurkorfen ook maar aan hun overlaat. Hier ook geen vergelijkingsmateriaal hoor...wel wat bruiloften gehad maar eigenlijk allemaal gewoon zoals het "hoort"...ceremonie, receptie, diner, feest allemaal op 1 lokatie en binnen...dus alles geregeld door lokatie. Dat wil ik in elk geval per definitie niet! Wil overal onze eigen stempel op kunnen drukken!

En of ik nou zo'n creatieveling ben.....ik zie heel veel wat ik leuk vind en ik probeer het dan zelf te maken...soms lukt dat en soms had ik het beter direct gewoon kunnen kopen..hahaah...ach ja, vallen en opstaan toch? Gelukkig heb ik nog ruim de tijd voor errors!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #545 Gepost op: 5 november 2012, 10:13:28 »
Wij zijn ook de eerste en merk dat niet iedereen het net zo leuk als ik vind om erover te praten dus heerlijk om hier ongeneerd alleen maar over trouwen te kunnen praten :-)


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #546 Gepost op: 5 november 2012, 10:17:15 »
Wij zijn ook de eerste en merk dat niet iedereen het net zo leuk als ik vind om erover te praten dus heerlijk om hier ongeneerd alleen maar over trouwen te kunnen praten :-)
Hier ook!

Mydelirium Jullie zijn goed opgeschoten gisteren!

Lizz Veel plezier op je eerste schooldag!
« Laatst bewerkt op: 5 november 2012, 11:42:02 door JoyceS »

Maura1982

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 24
  • Geslacht: Vrouw
  • 13-09-2013
Re: September 2013
« Reactie #547 Gepost op: 5 november 2012, 10:32:58 »
Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik ook mag meeschrijven. Wij gaan ook trouwen op vrijdag 13-09-2013. Ik zie dat het best een populaire datum is. Leuk! Wij zouden eerst in 2014 trouwen i.v.m. veel bruiloften in 2013 maar dat duurde ons toch te lang haha. Ik ben 30 en mijn vriend 28. We hebben de locaties al rond. De kleding en ringen moeten nog worden uitgezocht. Spannend.
Ondertussen lees ik gezellig met jullie mee, ik zag al hele leuke berichten voorbij komen.

Groetjes


JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #548 Gepost op: 5 november 2012, 10:36:32 »
Welkom Maura!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #549 Gepost op: 5 november 2012, 11:05:06 »
Welkom! Kan me goed voorstellen dat je niet tot 2014 wilt wachten!

Mijn eerste light in the box bestelling is een feit! 2 dingetjes om het eerst te proberen.
Een ring knussen en rozen blaadjes (decoratie)


 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards