collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1068680 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #675 Gepost op: 16 november 2012, 21:54:32 »
 :applaus: voor het potje! Nu hopen dat ze het volhoud.

Anja, ook hier welkom!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #676 Gepost op: 17 november 2012, 00:07:15 »
Wat is er weer veel geschreven sinds woensdag!

Destino en Joyce, super mooie jurken. Die van Joyce heeft ook op mijn lijstje gestaan! En Joyce, fijn dat je met een goed gevoel terugkijkt op het afscheid van je opa.
En de jurken van Kirriemirrie: ook echt super mooi! Die bovenste van de twee lijkt heel erg op degene die ik dus nét niet gekozen had. Dat was er één van sincerity (maar wel drie keer zo duur ;)) En drie hoeraatjes voor je dochtertje! Kan me voorstellen dat je daar helemaal happy van wordt, toch weer een mijlpaal!

@ huwelijksreizen, wij hebben nog niks geboekt. Weet nog niet hoeveel geld er overblijft ;) Ik heb iets als Zanzibar in m'n hoofd, blauwe zee, wit strand en hutjes aan zee (ipv volgebouwde stranden met hotels) en dan het liefst combineren met een safari in Tanzania! Maar ben bang dat dat niet te betalen is.. We lopen wel een keer een reisbureau binnen om ons te laten informeren.

Vandaag zijn we bij een juwelier geweest. We waren het er al over eens dat we verschillende smaken hadden en dat bleek ook wel.. haha! M'n vriend was helemaal weg van een ring, maar de damesring daarvan was niet mijn ding. Maar ik weet ook echt niet wat ik wel wil. Er waren nu drie ringen die me wel wat leken, maar ben nog niet overtuigd. We gaan over twee weekjes naar een juwelier, dus zien dan wel weer verder.

Vandaag ook de gemeente gebeld waar we gaan trouwen. We trouwen op locatie en hebben een eigen BABS dus dat was geen probleem. Nu krijgen we nog wat dingen toegestuurd die wij en de locatie moeten ondertekenen en dan staat het vast. Moeten alleen in de gemeente waar we wonen nog een afspraak maken voor ondertrouw. Kan hier alleen op dinsdag, dus even uitzoeken of er nog een mooie datum tussen zit ;)

@Anja: Welkom! Ik kijk bijna niet in andere topics, maar zal eens opzoeken wie je bent ;)

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #677 Gepost op: 17 november 2012, 00:27:41 »
Nog één ding vergeten te zeggen: Kirriemirrie, wat balen van je locatie zeg!! :(

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #678 Gepost op: 17 november 2012, 00:30:44 »
hahaha sperzieboon, soms is het niet bij te houden! Voordeel van de hele week vrij zijn, kun je alles in de gaten houden!
En dat ringen probleem ken ik hoor, dat hebben wij ook, hij wil heel simpel gewoon egaal en ik wil bling! We zullen dus waarschijnlijk gewoon 2 ringen uit verschillende series nemen oid, meestal kan dat wel gewoon!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #679 Gepost op: 17 november 2012, 18:02:02 »
Zanzibar.. Even googlen.. Oja ik weet het weer! Dat lijkt me ook echt heerlijk. Een safari doen is ook echt iets wat ik ooit nog eens wil. Ik wil nog zo veel, haha

@Sperzieboon, jullie hoeven niet persé een setje trouwringen te kopen. Jullie kunnen ook twee aparte ringen kopen, met andere overeenkomsten. Door die overeenkomsten (model, bolling e.d.) vormt het alsnog een setje.

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #680 Gepost op: 17 november 2012, 18:47:14 »
Ik dacht ik ga dit topic even rustig doorlezen, maar zie nu dat het 28 pagina's zijn!!
Maargoed, ik zal me ook even voorstellen, ik ben Eline, bijna 27 en ga op vrijdag 13 september 2013 trouwen (zoals nog een aantal van jullie zag ik) Precies op die dag zijn mijn vriend en ik 10 jaar samen! Wij gaan het een beetje anders doen, aangezien we al een geregistreerd partnerschap hebben (afgesloten toen we ons huis gekocht hebben, toen niet realiserend hoe serieus het eigenlijk was). 13 september 2013 laten we het partnerschap omzetten tot een huwelijk, het plan is nu om op die dag lekker te gaan eten met ouders/schoonouders/broers/zussen&aanhang en 's avonds een groot feest te houden. De dag erna vertrekken we naar Zuid-Afrika voor een rondreis en om daar in de eerste week van oktober in Kaapstad het ja-woord te geven op het strand. We willen daar een fotograaf regelen (heb al iemand op het oog) en er echt onze dag van maken.  :biggrin:

Grappig om te zien dat vele van jullie al zoveel geregeld hebben! Ik begin eigenlijk net pas! Leuk om jullie ideen etc. hier te lezen!!  :)

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #681 Gepost op: 17 november 2012, 18:52:07 »
Hoi eline! Wat leuk dat je ook een ja woord in het buitenland gaat geven! Ook met jurk enzo?

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #682 Gepost op: 17 november 2012, 19:04:33 »
Ja, met jurk en al! Het ding is dus dat we officieel het ja-woord niet meer kunnen geven in NL omdat dat gedeelte al gebeurt is tijdens het geregistreerd partnerschap (was met getuigen en al). Omdat we het toch mee willen maken doen we het dus met zijn 2tjes on-officieel op het strand in Kaapstad. Waarschijnlijk kan ik dus 2x mijn trouwjurk aan :)

Maar goed, we moeten eerst nog alles op een rijtje zetten, locatie vinden voor het feest, onze ouders vertellen dat/wanneer we gaan trouwen (op 1e en 2e kerstdag), tickets boeken (we kunnen nu nog niks regelen in ZuidAfrika omdat we onze tickets nog niet geboekt hebben). Nog een hoop te regelen dus!

Jullie hebben het ook allemaal over datum vastleggen bij de gemeente.. had niet in de gaten dat dat al zo snel van te voren moet! Aankomende zaterdag dus maar eens langs het gemeentehuis :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #683 Gepost op: 17 november 2012, 19:17:04 »
Eline, welkom! 13-9 is een leuke datum  :biggrin: Super romantisch dat jullie met zn tweetjes op het strand willen trouwen of in ieder geval een ceremonie doen.
Wij hebben de datum bij de gemeente ook vroeg van te voren vast gelegd. Bij ons was de gemeente nog de gehele dag vrij, maar de locatie, fotograaf en DJ hadden al wel boekingen voor september 2013.
Volgens mij moet je er steeds vroeger bij zijn om iets te regelen. >30 jaar geleden, trouwde men binnen 3 maanden en dan had men tijd genoeg om alles te regelen. Nou dat hoef je nu niet te doen. Gaat wel, alleen de keus is veeeel minder.

Ik heb het septemberlijstje aangevuld met alle bruidjes die zich bij dit topic gemeld hebben. Hoop dat ik niemand vergeten ben  :blush:

06-09-2013 Destino
06-09-2013 Lizz
06-09-2013 MS69
06-09-2013 Syll
12-09-2013 Anja85
13-09-2013 JoyceS
13-09-2013 Mydelirium
13-09-2013 Kirriemirrie
13-09-2013 Maura1982
13-09-2013 Eline1234
19-09-2013 Bianca83
20-09-2013 Sperzieboon

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #684 Gepost op: 17 november 2012, 19:26:25 »
Eline welkom!
Jij zit nu ook nog in een leuke fase zeg, dat jullie nog mensen moeten gaan vertellen dat jullie gaan trouwen. Dat was echt iets om op te verheugen vond ik! En Zuid-Afrika.. Ik ben jaloers!

Ik heb afgelopen week contact gezocht met de gemeente, maar wij trouwen op locatie en hebben een eigen babs. Dat is dan geen probleem. Maar als je op het gemeentehuis gaat trouwen, moet je rekening houden met andere bruidsparen natuurlijk. En je hebt waarschijnlijk wel een tijdstip van je voorkeur (hoewel je nu waarschijnlijk nog geen dagprogramma in je hoofd hebt). En ik denk trouwens dat een gemeentehuis niet open is op een zaterdag... Ben je onlangs ten huwelijk gevraagd?

@Joyce Het zal inderdaad geen setje worden. Maar of we ringen vinden met enige overeenkomsten is ook nog de vraag ben ik bang! Maar de juwelier waar we over twee weken heen gaan heeft ook een eigen atelier, dus ik hoop op goede adviezen zodat de ringen toch nog een beetje een setje vormen..

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #685 Gepost op: 17 november 2012, 19:27:17 »


Ik heb het septemberlijstje aangevuld met alle bruidjes die zich bij dit topic gemeld hebben. Hoop dat ik niemand vergeten ben  :blush:

06-09-2013 Destino
06-09-2013 Lizz
06-09-2013 MS69
06-09-2013 Syll
12-09-2013 Anja85
13-09-2013 JoyceS
13-09-2013 Mydelirium
13-09-2013 Kirriemirrie
13-09-2013 Maura1982
13-09-2013 Eline1234
19-09-2013 Bianca83
20-09-2013 Sperzieboon

Ik moet het langst wachten.. :'(
En wat ik me afvraag: Degene die op vrijdag de 13e gaan trouwen, doen jullie dat expres? Nooit iets gehad van, dan roep je het ongeluk over je ofzo? Niet dat ik bijgelovig ben hoor, totaal niet, maar toch.. Ik heb een vriendin die in 2014 gaat trouwen, omdat ze 2013 geen mooi jaartal vindt..
« Laatst bewerkt op: 17 november 2012, 19:29:06 door sperzieboon »

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #686 Gepost op: 17 november 2012, 19:27:29 »
Zo 13 september is populair zeg!

@ eline, ik ga dus op aruba trouwen, op t strand ceremonie en in het stadhuis van aruba voor het  officieel :)
Daar ook foto reportage op het strand. Super veel zin in.

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #687 Gepost op: 17 november 2012, 19:30:05 »
Ja sommige mensen zullen het wel tricky vinden om op vrijdag de 13e te trouwen, maar ik vind het wel iets hebben ;) Het is trouwens wel puur toeval, aangezien we die datum gekozen hebben om het feit dat we dan 10 jaar samen zijn!. En echt bizar ja; ik had ook al een locatie op het oog, maar ook deze was nu al geboekt voor volgend jaar!!

En onze ouders weten het wel een beetje hoor, ze denken waarschijnlijk zelfs dat we alleen in het buitenland trouwen, maar we hebben toch besloten om diner en feest te doen, dus daar zullen ze wel blij mee zijn! En ik noem a.s. zaterdag omdat ik en mijn vriend dan vrij zijn.. kan ook andere dag, maar is inderdaad wel verstandig om het alvast vast te leggen. Bij ons zal het wel niet zo'n probleem zijn aangezien het een omzetting betreft en geen ja-woord meer!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #688 Gepost op: 17 november 2012, 19:35:52 »
@ Eline, voor jullie is het toch alleen papierwerk? Geen ceremonie ofzo eromheen? Of heb ik dat verkeerd?

Wij trouwen de 13e omdat we dan 5 jaar bij elkaar zijn.

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #689 Gepost op: 17 november 2012, 20:00:16 »
Wij zijn de 18e 10 jaar bij elkaar, maar vonden een woensdag geen handige dag om het te vieren. Dan gaan gasten eerder naar huis enzo omdat ze de volgende dag weer moeten werken. Vandaar dat het vrijdag de 20e is geworden!

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #690 Gepost op: 17 november 2012, 20:25:30 »
@ Eline, voor jullie is het toch alleen papierwerk? Geen ceremonie ofzo eromheen? Of heb ik dat verkeerd?


Het is inderdaad alleen papierwerk in NL, vandaar dat we toch nog een ceremonie doen in ZA! (bij het geregistreerd partnerschap was het namelijk niet bepaald romantisch..  :blink:)

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #691 Gepost op: 17 november 2012, 20:37:20 »
Zo 13 september is populair zeg!

@ eline, ik ga dus op aruba trouwen, op t strand ceremonie en in het stadhuis van aruba voor het  officieel :)
Daar ook foto reportage op het strand. Super veel zin in.

Gaaf!! Gaan er nog vrienden/familie mee, of zijn jullie met z'n 2e?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #692 Gepost op: 17 november 2012, 20:40:49 »
ff bijlezen!

Hoi Eline, gezellig nog een vrijdag de 13e bruidje erbij! Wat onwijs leuk zeg jullie plannen, heeeerlijk lijkt me dat, op een super mooie locatie gewoon met z'n tweeen! Hoeven wij alletwee niet te proberen, dan worden we echt onterft denk ik, hahaha...beide enigstkind (op wat stiefbroers en zussen na) dus tja, deze ouders gaan daar echt niet mee accoord! En ook super dat je gewoon 2 keer je jurk aan kan! Heb je je al een beetje verdiept in ZA? wel echt de mooiste tijd van het jaar om daar heen te gaan! Alles staat in bloei in september!

Wij trouwen trouwen op de 13 omdat wij eigenlijk in 2012 zouden gaan trouwen, klein en bla bla bla, maar ja, dat werd steeds groter en meer gasten en zo, en dat liet ons budget op zo'n korte termijn niet toe. Toen gaf AS aan om dan maar in 2013 te trouwen, ik gaf aan dat ik dat wel een beetje een gek jaar zou vinden met die 13 en zo. Maar goed uiteindelijk overstag gegaan en dus dan ook maar helemaal jinxen, op de 13e van de 9e in de 13e, nou dan heb je zoveel ongeluks dingen bij elkaar, moet wel een fantastisch huwelijk worden toch?

Zijn hier trouwens nog mensen die iets van een huwelijkscursus gaan doen, gaat vaak via de kerk volgens mij.

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #693 Gepost op: 17 november 2012, 21:05:28 »

[/quote]

Gaaf!! Gaan er nog vrienden/familie mee, of zijn jullie met z'n 2e?
[/quote]

Waarschijnlijk beste vriend met zn vriendin. Voor de rest gewoon met zn 2en. In nederland een diner voor ouders en broers en zussen.

Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #694 Gepost op: 17 november 2012, 21:19:14 »
Ik heb in 2009 een half jaar in Kaapstad gewoond voor mijn afstuderen. Mijn vriend is toen niet langs geweest en ik kan niet wachten om hem alles te laten zien. Daarnaast heeft het feit dat hij me vertrouwde om een half jaar die kant op te laten gaan wat mij betreft ook met liefde te maken, dus is het extra leuk om het daar te doen. En in eerste instantie had ik ook zoiets van, we doen het daar, klaar. Ik heb nooit echt gedroomd van een grote bruiloft ofzo. Maar als het dan toch dichterbij komt is het toch wel erg leuk om een feest te houden etc. Mijn vriend moet de laatste tijd lachen om alle dingen die ik dan toch nog wil doen.

Volgens mij gaat dat zo bij iedereen die het in eerste instantie 'simpel' wil houden! :)


Eline1234

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #695 Gepost op: 17 november 2012, 21:21:21 »


Gaaf!! Gaan er nog vrienden/familie mee, of zijn jullie met z'n 2e?

Waarschijnlijk beste vriend met zn vriendin. Voor de rest gewoon met zn 2en. In nederland een diner voor ouders en broers en zussen.

Heerlijk toch! Een vriendin van mij is in april getrouwd en vertelde dat ze haar vriend/nu man eigenlijk nauwelijks gesproken heeft op haar trouwdag. Als je met z'n 2e bent, dan is het ook echt met z'n 2e en maak je het volgens mij ook echt mee! (ook al ga ik denk ik wel mensen missen als het eenmaal zover is ;)).

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #696 Gepost op: 17 november 2012, 21:32:57 »
Dat lijkt mij ook inderdaad, dat je op zo'n dag eigenlijk nauwelijks tijd voor elkaar hebt! Daar gaan wij dus echt wel even een halfuurtje voor inplannen! Wil hem echt wel even spreken en horen hoe hij de dag mee maakt en zo...is toch juist leuk!?!? En wat heerlijk dat je er gewoond hebt, ik ben er alleen op vakantie geweest maar wel enorm van genoten!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #697 Gepost op: 18 november 2012, 07:16:51 »
Huwelijkscursus? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wat doe/leer je dan? Wij trouwen niet voor de kerk.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #698 Gepost op: 18 november 2012, 08:29:22 »
Hallo allemaal ! Heb weer even bij gelezen :)

Gezellig nog een bruidje er bij! Welkom!

Een huwelijkscursus??? Wat is dan dan? 

Trouwen in 2013 vind ik helemaal niet raar, voor veel mensen een " ongeluks getal" het is mijn geluksgetal hihi.... Dus het moet helemaal goed komen ;) ik heb er trouwens ook geen rare reacties op gehad. Een nicht van AS vroeg wel waarom wij ' pas ' in 2013 gingen trouwen , AS heeft mij afgelopen kerst ten huwelijk gevraagd. Dus we hebben even verteld dat het een hoop geld kost en dan wij dat niet in een oude sok hebben zitten ;) toen begreep ze dat wel...

Wij zijn gister bij onze ceremoniemeesters op visite geweest. Even bijgekletst ! We hadden ze een tijdje niet gezien. En toen kwam ook het vrijgezellenfeest aan bod. Wij hebben aangegeven dat wij zelf een lijstje aanleveren met welke mensen wij graag er bij willen hebben.
Een vriendin van mij haar vriendinnen hadden dus zelf besloten mensen uitte nodigen. En waren mij toen " vergeten" terwijl die vriendin mij er wel bij wilde hebben. En dat wil ik dus niet laten gebeuren.

Ik heb ook aangegeven wat ik absoluut niet wil... Gelukkig accepteerde ze dat ook. Dus geen rare strippers of zo :-p
Voor de rest laat ik het lekker op mij af komen !!!!


Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #699 Gepost op: 18 november 2012, 09:38:33 »
Ik heb geen ceremonie meesters maar heb voor me vergezellen feest een vriendin en me zusje aangewezen. Ik ga ook een lijst met personen aanleveren omdat niet iedereen elkaar kent met wie ik omga. Ook heb ik aangezegd dat ik niet voor paal wil lopen....

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards