collapse

Auteur Topic: September 2013  (gelezen 1068689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1375 Gepost op: 10 januari 2013, 18:49:58 »
Wij doen binnenkort de save the date kaarten op de post met de tijd erbij (hoeven mensen ook niet de hele dag vrij te nemen) en de uitnodiging wilden wij 6 weken van tevoren versturen. Moet natuurlijk wel rekening houden met de vakantie, dus denk dat het dan toch 8 weken van tevoren wordt .

Hoe regelen jullie dat met RSVP? Als mensen moeten aangeven dat ze niet kunnen komen, wordt dat meestal vergeten (al vaker meegemaakt) en als mensen moeten aangeven dat ze wel komen laten sommige mensen ook niks van zich horen. Dus dachten wij, altijd laten weten of je wel of niet kan komen via email. Volgens mij kan je aan de cateraar tot een week van tevoren wel de aantallen doorgeven.

Gewoon rondbrengen vinden wij ook geen probleem!
« Laatst bewerkt op: 10 januari 2013, 18:51:30 door wedding2013 »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1376 Gepost op: 10 januari 2013, 18:52:33 »
@ Wedding: Wij hebben ook altijd iets laten weten of je komt of niet.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1377 Gepost op: 10 januari 2013, 18:57:36 »
Ik denk dat je toch altijd wel mensen hebt die niet afmelden....
Of mensen die zichzelf uitnodigen ;) mijn klas blijft maar zeggen ow we hebben dus een leuk feestje.
Duidelijk gemaakt dat hun niet uitgenodigd zijn of worden :)

Hier een rot dag achter de rug... Vroeg naar bed en hopelijk morgen een betere dag :)

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1378 Gepost op: 10 januari 2013, 20:04:00 »
Ik denk dat je toch altijd wel mensen hebt die niet afmelden....
Of mensen die zichzelf uitnodigen ;) mijn klas blijft maar zeggen ow we hebben dus een leuk feestje.
Duidelijk gemaakt dat hun niet uitgenodigd zijn of worden :)

Hier een rot dag achter de rug... Vroeg naar bed en hopelijk morgen een betere dag :)

succes en ik hoop met je mee! Oh ja mensen die zichzelf uitnodigen, nooit aan gedacht!

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1379 Gepost op: 10 januari 2013, 20:28:13 »
Zo eindelijk is echt tijd om alles rustig door te nemen wat jullie allemaal gezegd hebben. Beetje hectisch op t werk. Sowieso moet ik er allemaal subsidieverleningen uitdoen voor het jaar 2013, waar ik deze week m’n handen vol aan zou hebben. Maar er is een collega sinds deze week met zwangerschapsverlof en ik neem haar taken waar bovenop m’n eigen werk. Zou niet veel zijn, want alles liep al, ik zou alleen e.e.a. moeten aanjagen. Maar nu heb ik sinds vorige week een nieuwe manager die over grip op wil krijgen en in een overleg echt super veel werk erbij verzonnen heeft.. pff moet nu een vet groot document gaan schrijven.. :S En er is bij een collega vorige week kanker geconstateerd en samen met hem doe ik ook wat projectjes, dus ja, moet ik nu ook alleen gaan doen. Kan ik hem niet kwalijk nemen natuurlijk, maar ondertussen doe ik al heel veel extra’s bovenop m’n eigen werk. En dan zit ik nog wel in een ‘inwerktraject’, omdat ik er pas een half jaar werk..
Maar goed, dat even ego over mezelf. Nu naar jullie! :D

@MD Wel echt super leuk, jullie vakantiebestemming! Is echt even weg van de rest van de wereld! En ik vind heel veel trouwschoenen ook lelijk hoor, vooral met die vierkanten neuzen (sorry voor de liefhebbers!).. hihi maar deze vond ik aardig neutraal. Je vriendinnetje nog niet bevallen?

@Destino Lekker dat je er een weekje tussenuit gaat! Ik ben nooit op wintersport gegaan. Een dagje skiles gehad in Nederland. Ik vond het wel leuk, maar AS is niet zo’n durfal..

@Lizz Gelukkig zeg, dat je uitnodigingen toch nog zijn aangekomen! Wel een opluchting, scheelt een hoop gedoe! Gelukkig dat de drukkerij er achter aan is gegaan, want postnl kon blijkbaar dus gewoon zeggen waar de fout zat, maar wilde dat niet bekennen aan jou!?

@kirrie Een alfabet is inderdaad ook een leuk idee. Maar ik moet zeggen dat ik zo heel wat redenen kon verzinnen hoor. Niet meteen alle 101, maar ik kom toch een heel eind. Mocht ik toch ‘tekort’ komen, kan ik het altijd opvullen met cliche dingen, of zeg wat over een grappige foto ofzo. Had jij trouwens ook niet al iets dat jullie elkaar elk weekend een vraag zouden stellen ofzo? En hoe is het met klussen en solliciteren? En de 23e passen??

@wedding Eerste keer jurk passen vond ik ook een bijzonder moment ja. Zo naar toe geleefd. De eerste was ook meteen heel mooi, dus toen hield ik het al niet meer droog.. haha. Uiteindelijk overigens wel een andere jurk geworden ;) Ik ben naar 2 winkels geweest. Bij de eerste had ik DE jurk gevonden (dacht ik), maar wilde perse naar nog een winkel. En bij de tweede winkel kwam ik twee jurken tegen die ik nog mooier vond dan de eerste, maar kon niet kiezen. Dus daar nog een keer teruggekomen en toen m’n keus gemaakt tussen die 2. En dat was heel duidelijk toen.

@Joyce Over de schoenclip in een themakleur, vandaar ook paars ;) Ik zal eens op de website kijken voor sieraden. Stomme is dat ik dan zo op internet zit te zoeken, dat ik de gewone winkel zowat als mogelijkheid vergeet!

@kleding AS Ik mag absoluut niet mee naar een pak kijken, dat wil hij een verrassing houden. Maar ik weet voor wel 99% zeker dat het een wit pak wordt. Een pooier pak, zoals Wedding zegt :P Haha, er zijn heel wat witte pakken die echt super mooi zijn! En mijn AS is ook wat getint, dus dat kan hij goed hebben. Hij gaat waarschijnlijk in april opzoek en laat het op maat maken (net als AS van Lizz ;)).

@fortune cookies Kan je die dan ook helemaal personaliseren, of komt er een standaard spreuk in? Maar niet zo duur inderdaad!

@uitnodigingen versturen. We hebben met de ontwerpers (oom+zwager) afgesproken dat ze 1 mei helemaal af zijn, zodat we ze in juni kunnen versturen. Eigenlijk vind ik juni wel wat vroeg, maar ivm de vakantie toch wel verstandig. Zal wel eind juni worden. Maar als ze voor begin september reageren of ze wel/niet komen (weet nog niet hoe we dat doen), is het prima. Ik was eerst van plan om een paarse stropdas bij de uitnodiging te stoppen voor de daggasten, dus dan had ik de uitnodigingen langs gebracht. Maar weet niet of ik dat nog ga doen..

@maura Veel plezier met passen zaterdag! En ik vind je ringen mooi!

ZO dat was m weer even. Nu wie is de mol kijken!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1380 Gepost op: 10 januari 2013, 21:02:34 »
@ Sperzieboon; Vergeet jezelf niet hè! Zorg dat je niet omkomt in het werk, en geef op tijd aan wanneer het te veel wordt.

Zo hier de concept versie schriftelijke verantwoording nu ook naar de opdrachtgever en examinator. Begint nu echt te korten. Hopelijk slaag ik!  :biggrin:

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1381 Gepost op: 10 januari 2013, 21:18:16 »
@sperzieboon: oeps ik met me grote mond en uitgesproken mening (pooierpak! haha) nou moet ik wel zeggen dat het bij getinte mannen wit weer heel mooi kan staan. Mijn aanstaande is nogal bleek en die zou wegvallen bij een wit pak!
Succes met je werk , ken het enthousiasme van nieuwe managers die alles tegelijk willen en niet inzien hoeveel werk hun nieuwe methodes soms met zich meebrengen!

@joyce: succes met je afstuderen!

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1382 Gepost op: 10 januari 2013, 22:36:53 »
Haha wit pak staat je of niet. Mijn as is ook wat getint en alles staat m. Aruba zou ook geschikt zijn voor wit maar as wil juist donker pak staat (30 graden) zodat hij t daarna vaker aan kan.
Valt ook wel wat voor te zeggen.

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1383 Gepost op: 11 januari 2013, 09:00:13 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:28:40 door destino »

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1384 Gepost op: 11 januari 2013, 11:19:19 »
Hier ook werk stress! Moet onverwachts tot 21:00 werken vanavond, (vanaf 09:00 vanochtend) Veel werk van omliggende kantoren aangezien ik hun coach ben en ik moet nog een aantal voortgangsgesprekken voeren! BAH! Ik begin inmiddels een beetje stress te krijgen voor de bruiloft! (nu al!) Op de avond regelen wij de catering zelf, tenminste wij zelf met een hoop hulp van kant en klare spullen van de Makro en zo! Maar dat moeten we natuurlijk ook ergens op of in serveren, nou had ik van die leuke bamboo schaaltjes gezien 50 stuks voor ik dacht 6 euro, ik heb ook kleine plastic bordjes gezien 100 stuks voor zo'n 3,50, dus een stuk voordeliger maar wel heel slecht voor het milieu (bamboo is natuurlijk milieu vriendelijker) en kan dat wel, op de avond de hapjes serveren op plastic? Of zullen we gewoon buffetstyle hapjes doen met prikkertjes en servetten....aaahhhh de details maken me koekoek! 

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1385 Gepost op: 11 januari 2013, 13:14:21 »
Ik begin inmiddels een beetje stress te krijgen voor de bruiloft! (nu al!) Op de avond regelen wij de catering zelf, tenminste wij zelf met een hoop hulp van kant en klare spullen van de Makro en zo! Maar dat moeten we natuurlijk ook ergens op of in serveren, nou had ik van die leuke bamboo schaaltjes gezien 50 stuks voor ik dacht 6 euro, ik heb ook kleine plastic bordjes gezien 100 stuks voor zo'n 3,50, dus een stuk voordeliger maar wel heel slecht voor het milieu (bamboo is natuurlijk milieu vriendelijker) en kan dat wel, op de avond de hapjes serveren op plastic? Of zullen we gewoon buffetstyle hapjes doen met prikkertjes en servetten....aaahhhh de details maken me koekoek!

ik herken het, wij laten de catering verzorgen, maar de drank doen we zelf dus moeten we ook nog de glazen huren, inschatten qua drank en personeel zoeken voor de bediening van de drank. Ik vind het allemaal behoorlijk wat organisatie!

Bamboo klinkt heel leuk en vind ik persoonlijk netter. Maar je hebt ook van dat zwarte plastic wat er leuk uitziet!

Ik heb trouwens weleens op een site gezien dat mensen hun eigen glas krijgen (moeten die zelf naam opschrijven) dit scheelt enorm in werk voor het personeel om steeds glazen op te halen. Is dit wel praktisch denk je of laten mensen dan toch hun glas overal staan?

Destino

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1386 Gepost op: 11 januari 2013, 16:57:45 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 11:28:47 door destino »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: September 2013
« Reactie #1387 Gepost op: 11 januari 2013, 18:13:37 »
KM Hapjesbuffet is ook erg leuk! Hoef je ook geen personeel te hebben wat het rond brengt. Kunnen die zich bezig houden met de drank e.d.

@Destino Ah, dat is ff schrikken! Sterkte

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1388 Gepost op: 11 januari 2013, 19:58:53 »
Oh das niet leuk destino! Hopen dat het snel weer beter gaat.

@ Kirriemirrie waarom regel je zelf voor eten? Budget technisch of omdat het niet ergens geregeld kan worden? Ik zou ook voor bamboe gaan!

@weddimg ik weet niet of dat werkt met naam op glas. Ik ben op feestjes altijd mn glas kwijt  en je drinkt ook niet hele avond t zelfde. Of word t tussen door omgespoeld?

Ik zit met een dilemma. Heb aruba geboekt voor 8 nachten (kan niet langer, dit is al niet te betalen) en nu is er een hotel in de aanbieding voor 7 nachten en dan zou ik  500 pp goedkoper uit zijn! Maar dan is het dus nog een nacht korter!  Twijfel of ik zou omboeken ......

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1389 Gepost op: 11 januari 2013, 20:11:09 »
Destino , sterkte!!!

Moeilijk maggylove! Zelf zou ik denken , je bent er net en dat moet je al weer weg.... Maar bij 7 of 8 dagen zit niet veel verschil! Het is wat je zelf wilt. Aan de andere kant het is wel 1000€ totaal he. Een hoop geld!!! Kost het om boeken dan niks???

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1390 Gepost op: 11 januari 2013, 21:55:46 »
Ja wijzigingskosten van 27..... ik denk dat ik het toch niet doe ... vind 8 al kort... maar 1000 euro.....

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: September 2013
« Reactie #1391 Gepost op: 11 januari 2013, 22:04:06 »
Inderdaad, 8 dagen zijn kort....... Maar 1000€ ook een hoop geld hihi....
Maar goed je trouwt (meestal) maar1 x he! :)

Ik denk dat ik het zelf op die 8 dagen  zou houden, omdat het waarschijnlijk ook gelijk jullie "huwelijksreis" is? Of niet???

Suc6met de keuze maken !

wedding2013

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1392 Gepost op: 11 januari 2013, 22:22:13 »
maggylove: nee glazen worden ook omgespoeld hoor, ik twijfel of ik personeel rond laat lopen..
iemand tips?

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1393 Gepost op: 11 januari 2013, 22:27:22 »
Ja is gelijk huwelijksreis. Heb nu 8 nachten/9 dagen (waarvan 7 volle dagen ivm vliegdagen)  zo voorbij. Nacht korter zou maar 6 volle dagen zijn... veel te kort. Mijn vriend zegt ook lekker zo laten joh.

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1394 Gepost op: 11 januari 2013, 22:38:13 »
hihi wedding, maakt niet uit hoor! Ik moest juist wel lachen toen ik het zag!

Over m'n werk, ik hoop dat het nu alleen even deze eerste paar weekjes van de maand is dat het druk is, maar anders moet ik er inderdaad wat van zeggen. Aan de ene kant heb ik een tijdelijk contract en wil ik niet zeuren, maar aan de andere kant: straks word ik negatief beoordeeld omdat ik het allemaal niet rond krijg, en dat zou ook niet eerlijk zijn natuurlijk. Dus inderdaad, op tijd aangeven!

@kirrie Nu al in de stress! Dat wordt nog wat de komende maanden! Plastic witte bordjes zou ik inderdaad ook niet doen. Maar misschien zijn er ook iets van kartonnen bordjes met een leuk opdrukje ofzo? En die bamboebordjes klinken ook leuk.
En wat heb je een lange dag achter de rug! Geef je leiding?

@destino Is even schrikken van je vader! Is hij geopereerd vanwege hartstoornissen? Daar is mijn vader al 3x voor geholpen en deze maand voor de 4e keer  :blink: Maar dat klinkt enger dan dat het is gelukkig.

@maggy 500 pp is inderdaad wel veel! Maar zou je niet nog een nacht erbij kunnen boeken?

Wij zijn vandaag naar de vakantiebeurs geweest! Wat veel stands zeg! Geinformeerd naar cyprus, gran canaria, tenerife, egypte.. Maar daar werden we toch niet heel erg warm van. Dus toen dachten we, toch maar wel wat verder van huis misschien. En toen liepen we tegen de stand van de Caribbean aan en we werden helemaal enthousiast van Curacaoen Bonaire! Dus ik denk dat dat m gaat worden! Kennen kirri en maggy de resorts van Van der Valk? Vooral die van Curacao sprak ons erg aan. Maar ik schrok toch wel een beetje van de prijs. Voor 7 nachten Curacao en 7 nachten bonaira incl vlucht en ontbijt iets van 3500. Maar misschien zijn dit net de duurdere hotels? Weten jullie dat?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1395 Gepost op: 11 januari 2013, 22:45:36 »
@maggy, het komt omdat we veel fusion serveren, Spaans, Pakistaans, Joegoslavisch Nederlands, tja ga daar maar eens een cateraar voor zoeken. Ik ga denk ik ook voor bamboe voor de gerechtjes die geserveerd zullennworden en buffet met prikkers en servetten voor de hand hapjes. En over de reis, ik zou even de vluchijdetn checken en op basis daarvan een keus maken. 1000 euro is een flnke aanbieding, is het voor hetzelfde hotel? Kun je natuurlijk na alle bruiloft stress ook nog een weekje van weg in de winter of zo...kun je mooi weer zeggen dat het een huwelijksreis is, wellicht krijg je met benoeming van je baan nog een flinke upgrade...wel lastig! Is het trouwens al geregeld met de smiles?

@destino, jeetje wat een toestand, sterkte ermee!

@bordjes, ik ga voor de bamboe bootjes, die zien er gewoon leuk uit en dat is toch wel belangrijk.

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: September 2013
« Reactie #1396 Gepost op: 11 januari 2013, 22:47:47 »
maggylove: nee glazen worden ook omgespoeld hoor, ik twijfel of ik personeel rond laat lopen..
iemand tips?

Je kan drinken natuurlijk wel self-service doen of alleen een bar. Dan houd je een beetje de loop erin en zitten/staan mensen niet vastgeroest op hun plekken. Er moet echter wel personeel rond lopen om de rommel op te ruimen. Denk aan papiertjes/bordjes van hapjes en lege glazen. En misschien werken die namen op de glazen wel. Als je weet dat je een eigen glas hebt, zoek je hem ook wel sneller op en hoef je niet bang te zijn dat je per ongeluk uit iemand anders glas drinkt. Maar glazen huren hoeft echt niet duur te zijn hoor. Hadden wij laatst ook gedaan, 17 cent per glas ofzo. Als je ze tussendoor omspoeld, kom je denk ik wel uit met 2 glazen per persoon.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1397 Gepost op: 11 januari 2013, 22:52:56 »
Hier is het huren van spatjes en bierglazen en longdrinks maar 0,12 cent per glas, dat is goedkoper dan plastic hoor! Wij doen trouwens zo hele grote zinken badkuip, zo'n oude vol met ijs met allemaal blikjes bier en fris. Daarnaast hebben we een cocktail bar voor uiteraard cocktails en wijn. De koffie en thee staat gewoon in van die grote tanks op het buffet. Ligt ook aan j publiek denk ik hoor, past het bij je Fam. En vrienden of niet...en past het bij jullie natuurlijk.

Maggy

  • Gast
Re: September 2013
« Reactie #1398 Gepost op: 11 januari 2013, 22:56:11 »
Tja idd dat is lastig te vinden bij een cateraar.

Ik heb nu divi aruba ai en aanbieding is tamarijn, hoort bij elkaar en zit naast elkaar.  Tijden zijn wel prima maar blijft onder voorbehoud he :p smiles weet ik nog niet, tegen vertrek ff kijken hoeveel we al hebben...
Er ko en ook wel eens aanbiedingen op 10/11 dagen toch... kan ik nog op wachten.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: September 2013
« Reactie #1399 Gepost op: 11 januari 2013, 22:59:18 »
Zolang de wijz. Kosten hetzelfde blijven zou ik even afwachten, ben je natuurlijk wel die aanbieding kwijt. Maar goed, de kans dat 10/12 dagen nog in de aanbieding gaat is best groot.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards