collapse

Auteur Topic: Augustus 2013  (gelezen 204403 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #75 Gepost op: 11 januari 2013, 09:59:31 »
Moniek, dat is idd de bedoeling ;)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #76 Gepost op: 11 januari 2013, 10:29:29 »
@Piene: ook namens mij welkom, ik zou zeggen stuur even een voorstelmail met foto van jou en je a.s. naar augustus2013bruiden@hotmail.com dan kijken we of we je per ongeluk kennen. Zo niet, dan krijg je (na 5 dagen) het wachtwoord van me.

@Sannepan87: bedankt, we zijn nog een beetje zoekende maar het gaat vast goed komen haha!

@Vilickylucky: bedankt voor je mail, Moniek en ik kennen je allebei niet dus ik zal je het wachtwoord mailen.

@alle andere augustusbruiden: kom maar op met die voorstelmailtjes!!  :clap:

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #77 Gepost op: 11 januari 2013, 10:53:57 »
@ Trotse Augustusbruid, Vilickylucky en Moniek, bedankt!

Ik heb net ook mijn voorstelmailtje verstuurd..  :biggrin:

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #78 Gepost op: 11 januari 2013, 11:33:38 »
Dames,
Leuk om alle gezichten achter de Nicks te zien! Ik ben nogal uitgebreid geweest zie ik  :blush:

Trotse a, gave foto met die maskers op! Snap wel dat mensen daardoor denken dat er een themabruiloft aan zit te komen!

Piene, je hebt voor mij groen licht, we wonen lekker verspreid allemaal!

Ik neem aan dat we gewoon in het forum blijven reageren, is wel zo leuk voor de meelezers en de nieuwelingen

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #79 Gepost op: 11 januari 2013, 11:41:59 »
@Vilickylucky: ik vind het juist leuk dat je zo uitgebreid bent geweest! Thanks voor het compliment over onze foto, hij is lollig he? We blijven wat mij betreft zeker op het forum reageren, de mail is eigenlijk alleen bedoeld voor 'top secret' dingen zoals foto's van bijv. je trouwjurk, ringen, trouwauto, of wat je maar kunt bedenken wat niet iedereen mag zien. Of voor verhalen die niet voor ieders oren bestemd zijn.

@Piene jij krijgt ook groen licht van mij! Het wachtwoord krijg je in ieder geval binnen 5 dagen van me mits niemand je rood licht geeft!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #80 Gepost op: 11 januari 2013, 11:47:33 »
@Piene: Je krijgt van mij ook groen licht!

Leuk om jullie foto's te zien! Het lijkt me inderdaad handiger om hier te reageren. Anders gebeurt er straks niks meer in dit topic en dat is niet leuk voor nieuwe bruidjes.

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #81 Gepost op: 11 januari 2013, 12:02:05 »
Ik heb onze trouwkaart op de mail gezet.  :applaus:

Hoe ver zijn jullie daar al mee? Ik heb nu de trouwkaarten voor de avondgasten klaar. Ik maak ze namelijk zelf.
Voor de daggasten moesten we even wachten totdat we weer een gesprek met de fotograaf hadden gehad, maar dat hebben we net afgelopen woensdag gehad. Dus die kaarten kan ik nu ook gaan maken.

En wanneer versturen jullie ze? Wij trouwen in de schoolvakantie en het is de laatste vrijdag van de bouwvak, dus ik denk dat wij ze maar ruim op tijd versturen. Ik zat zelf te denken aan Maart/April.. Of zou het nog eerder moeten??

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #82 Gepost op: 11 januari 2013, 12:35:44 »
Volgens mij hebben nu zowel vilickylucky, Moniek als ik groen licht gegeven aan Piene, dus ik kan haar meteen het wachtwoord sturen (5 dagen wachten is zo lang he?) Op dit moment zijn er nog zo weinig mensen en ze reageren allemaal zo snel dat ik het nog wel kan overzien en de 5-dagenregel dus nog niet hoeft te gelden.

@Moniek: wat een prachtige trouwkaart!!!!!! En wat knap dat je die helemaal zelf maakt, ik ben helemaaaaaal niet creatief met m'n handen dus ik ben er best jaloers op! Leuk dat je nu ook met de kaarten voor de daggasten aan de slag kan, zien die er heel anders uit of niet?

Wij hebben wel een trouwkaart op het oog, nu nog even contact opnemen met de drukker over de exacte kosten. Wij denken eraan om in alle kaarten dezelfde tekst te laten drukken en om dan een inlegvel erin te doen voor de dag- en avondgasten. Dit is namelijk meestal veel goedkoper dan 3 verschillende kaarten te laten drukken.

Waarschijnlijk versturen we de kaarten ergens begin juni omdat wij na de meeste schoolvakanties trouwen. Begin juni zijn de meeste mensen nog niet op vakantie, en sowieso hebben we nu al onze dag- en avondgasten al een save-the-date bericht gemaild dus die weten al van de datum.

Moniek, in jullie geval zou ik ze inderdaad ook eerder sturen, maar té vroeg is meestal ook niet aan te raden omdat mensen het dan misschien vergeten op te schrijven omdat het 'nog zo ver weg' is...ik zou ze daarom zelf niet vóór april sturen.

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #83 Gepost op: 11 januari 2013, 12:55:22 »
@Moniek wij versturen onze kaarten waarschijnlijk ergens in mei. Maar wij trouwen net buiten de zomervakantie, dus dat scheelt wel..
Ik zou er voor kiezen om ze niet eerder dan april te sturen. Het kan anders inderdaad zo zijn dat mensen het vergeten op te schrijven, omdat het voor hun nog zo ver weg is.
Zijn de meeste gasten wel op de hoogte van jullie trouwdatum? Anders heb je weer kans dat ze net op jullie dag op vakantie zijn. Dat zou zonde zijn. Maar als ze de datum weten zou ik ze pas in april sturen denk ik.

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #84 Gepost op: 11 januari 2013, 13:12:13 »
Ja, de meeste familieleden weten de trouwdatum wel, dus dat gaat vast goed komen. Maar bij mijn schoonzusje wist de hele familie het ook al, maar toch waren er een oom en tante op vakantie. Ze waren het vergeten.... 

De kaarten voor de daggasten worden gewoon hetzelfde met een andere tekst.

 

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #85 Gepost op: 11 januari 2013, 13:14:18 »
@moniek, mooie kaarten! Echt goed dat je ze allemaal zelf maakt! Ben wel benieuwd hoe de daguitnodiging gaat worden en waar de foto dan komt.

@ versturen kaarten, vind ik april echt wel heel vroeg voor, de daggasten weten het waarschijnlijk wel en de mensen die je nu bedenkt en er echt heel graag in de avond ook bij wil hebben zou ik gewoon even de datum laten weten. Die spreek je waarschijnlijk ook wel veel.volgens mij is de stel regel 6-8 weken van te voren. En in april hebben veel mensen ook al hun vakantie geboekt.

@mail nu zijn we nog niet met veel dus kan het makkelijk zo snel.. 

@ uitnodiging, leuk een inlegvel. Bij ons kan dat niet omdat we een grote rechte kaart willen (a5)

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #86 Gepost op: 11 januari 2013, 14:51:13 »
@moniek, mooie kaarten! Echt goed dat je ze allemaal zelf maakt! Ben wel benieuwd hoe de daguitnodiging gaat worden en waar de foto dan komt.

@ uitnodiging, leuk een inlegvel. Bij ons kan dat niet omdat we een grote rechte kaart willen (a5)

Ik begrijp je niet goed, denk ik..  :blush: Welke foto bedoel je??

Wat betreft jullie uitnodigingen, kan je er niet een extra blad aan vast nieten? Of gewoon bij de envelop in doen?

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #87 Gepost op: 11 januari 2013, 15:03:29 »
Ik heb vandaag een afspraak in April gemaakt voor mijn proefkapsel. Volgende week even naar de bruidszaak bellen of ik daarna ook mijn trouwjurk kan passen, dan heb ik gelijk het plaatje compleet..  :biggrin:

Weten jullie al wat voor kapsel je gaat doen?

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #88 Gepost op: 11 januari 2013, 15:33:17 »
Ik heb mijn proef make-up en kapsel ook al vast staan voor eind mei. Vind het wel prettig dit op tijd te doen, zodat ik het eindresultaat kan zien met jurk, kapsel, accessoires etc.
Denk nu dat ik voor half opgestoken ga. Heb wat plaatjes van mooie kapsels in word opgeslagen. Zal het zodra ik in de mail kan sturen..
Moniek: Wat voor een kapsel denk jij aan? Of heb je nog niet echt een idee?

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #89 Gepost op: 11 januari 2013, 15:35:45 »
Ik heb ook wel wat plaatjes. Ik zal ze even op de mail zetten..  :biggrin:

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #90 Gepost op: 11 januari 2013, 15:40:10 »
@ Luvy: Van mij heb je groen licht!  :biggrin:

Leuke foto van jullie twee. Ik hou er zelf ook niet van om op foto's te staan. Dat wordt nog wat tijdens onze trouwdag, met de hele dag een fotograaf om me heen, hahaha..  :biggrin:

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #91 Gepost op: 11 januari 2013, 15:48:21 »
Wij versturen onze kaarten ook ruim voor onze trouwdatum van 30 augustus. De schoolvakantie begint hier, zuiden, laatste vrijdag in juni. De kaarten willen wij daarom half juni versturen. Dit is dus iets vroeger dan de altijd aangegeven 6 weken.

Met de kerstkaarten hebben wij onze ceremoniegasten een eigen gemaakt trouwdatumbewaarkaartje gestuurd. Het was superleuk om daarna al die lieve reacties te ontvangen. Dit vroege bericht was nodig omdat wij veel mensen hebben die voor een heel jaar hun vrije dagen moeten aanvragen.

Ik ben best handig, geeft ook handvaardigheidles op school, maar vond het zelf maken een hele klus. De trouwkaarten gaan we daarom maar uitbesteden. Daardoor heb ik tijd en energie over voor decoratieknutsels!! Wel superleuk om zelf dingen te maken.

Oh ja, we zijn nog opzoek naar een onzichtbare fotograaf, zodra we die gevonden hebben laat ik het weten voor al die mede-fotoweglopers;)

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #92 Gepost op: 11 januari 2013, 16:32:12 »
Wat leuk om van iedereen een foto te zien. Weten we meteen wie er achter al die 'schuilnamen' zit.

Ik houd ook al niet echt van op de foto gaan, maar op DE dag kunnen we er niet onderuit hea...
Al denk ik dat een goede fotograaf niet echt opvalt. Behalve bij de fotoreportage, want dan ben je maar met een select gezelschap (bij ons alleen mijn AS, ik en de fotograaf)

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #93 Gepost op: 11 januari 2013, 16:34:36 »
Vergeet nog te zeggen dat ik je trouwkaart erg mooi vind Moniek. Knap om zoiets zelf te maken hoor!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #94 Gepost op: 11 januari 2013, 16:55:54 »
Zijn jullie ook bekend met pinterest?

Dit is een website waar je van alles op kan slaan wat je tegenkomt op het internet. Ontzettend handig voor ideetjes voor de bruiloft. Daar heb ik ook het idee voor onze trouwkaarten vandaan..

Dit is mijn pagina:

http://pinterest.com/monieks85/

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #95 Gepost op: 11 januari 2013, 18:15:17 »
Reuze bedankt voor je tip. Zo spaar je makkelijker foto's!
Handig als je op zoek bent naar voorbeelden van bijvoorbeeld bruidstaart, trouwkaart en decoratie. Met een plaatje leg ik het makkelijker uit dan met woorden...

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #96 Gepost op: 11 januari 2013, 18:27:28 »
Ja, daar is het heel handig voor. Ik heb bijv. de plaatjes van kapsels uitgeprint en meegenomen naar mijn kapster. Dan weet ze tenminste een beetje wat ik wil..  :biggrin:

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #97 Gepost op: 11 januari 2013, 19:27:03 »
Ik had al eerder geschreven ik ben een digi-stuntelaar en ik heb het weer ondervonden... Hoe krijg ik die pin-knop op mijn Apad?
Dan kan ik plaatjes op websites pinnen zodat ze in mijn eigen pinterest worden opgeslagen...ja, ja, klinkt leuk :blink: maar hoe doe je dat???? Help mij even op weg, ik ben al blond en een vrouw....ha ha

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #98 Gepost op: 11 januari 2013, 19:38:29 »
@moniek, ik dacht iets te lezen over het wachten op de foto's voordat je aan die van de daggasten kon beginnen?? Mooi haar trouwens... Mijn haar is ondertussen wel wat langer dan op de foto die ik stuurde maar is mega stijl en geen krul in te krijgen, maar ziet er tof uit! Bij onze uitnodigingen zal wel een brief van de CM zitten maar verder doen we gewoon 2 versies. De drukker is een vriend van AS dus super makkelijk (en goedkoop)

Pinterest ben ik fan van, maar al m'n bruiloftsplaatsjes heb ik achter slot en grendel gezet! Was zo blij met die functie!

@luvy je krijgt groen licht van mij! Kan jammer genoeg je foto niet zien, maar zit ook op n iPad, en dat n beetje met afbeeldingen..
Je kunt voor pinterest n app downloaden, dan word t gebruik al veel makkelijker!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #99 Gepost op: 11 januari 2013, 19:47:57 »
@ Vilickylucky:

Een misverstandje dus.. We moesten even wachten op het gesprek met de fotograaf. Ik had al een tijdstip voor de kapper en onze trouwtijdstip stond ook alvast. Daar tussenin moeten dus de foto's gemaakt worden en dat hangt af van de fotograaf. Want ik wist niet hoe lang zij nodig heeft om de foto's te maken en dan wist ik dus ook niet hoe laat de daggasten aanwezig moesten zijn.. Beetje vaag verhaal, maar ik hoop dat je het zo begrijpt, hahaha..
Ik zal onze dagplanning hier even neerzetten misschien dat het dan duidelijker wordt:

07.30 Moniek kapper
09.15 Moniek terug van kapper
09.30 Make up
09.45-10.15 Jurk aantrekken
10.00 Daggasten arriveren
10.30 Mark komt mij ophalen
10.30 - 12.30 foto's maken (ik heb hier nu 2 uur voor staan, kon het in 1 uur, dan konden de daggasten en Mark later komen..)
13.30-13.30 Lunch
14.00 Trouwceremonie
15.15 Receptie
15.45 - 16.30 Familiefoto's
16.45 Vertrekken naar feestlocatie waar ook het diner is
17.30 Diner
20.00 -0.00 Feest!

@ Pinterest op Ipad; Ik heb geen idee. Ik heb zelf geen Ipad, maar volgens mij kan je er ook een app voor downloaden.. Heb ik tenminste wel op mijn telefoon. Maar ik repin meestal van anderen, hahaha..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards