collapse

Auteur Topic: Augustus 2013  (gelezen 204143 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #50 Gepost op: 7 januari 2013, 20:49:14 »
Lees net even mijn mail terug en zie wel vreemde grammatica...sorry even snel en dan weet je het wel!

Ik duik morgen wel even in de kast of er een witte strapless te vinden is en anders vertrouw ik maar op de vindingrijkheid van de verkoopster!

Grappig, dat je toch gewoon verliefd kan worden op een jurk waar je in eerste instantie niet op was gevallen. Hier hoor ik van vriendinnen hetzelfde...

Bianca3108

  • Gast
Re: Augustus 2013
« Reactie #51 Gepost op: 7 januari 2013, 22:01:46 »
Ik heb er ook een bij de bruidsmodezaak aangehad.
Kreeg ook gelijk schoenen aan met hakje... En een mooi kettinkje.
Krijg je gelijk een mooi beeld van hoe het kan worden....
Wie neem je mee met het passen?
Veel plezier bij het passen, ik vond het erg leuk!

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #52 Gepost op: 7 januari 2013, 22:48:04 »
 :applaus: oew wat leuk!

Ik had wel een strapless bh bij me maar kreeg een torselet aan van de winkel :)  en inderdaad ook schoentjes.
Kan je op de site van de winkel niet vinden wat je mee moet nemen?

Word je een beetje wijs van alle plaatjes op internet? Wat vind je mooi?

Bij mij werd t uiteindelijk wel wat ik in gedachten had.. Nu nog zoooo lang geheim houden voor iedereen! (Hou ik echt niet van) wil t tegen iedereen zeggen!

Aafjes77

  • Gast
Re: Augustus 2013
« Reactie #53 Gepost op: 8 januari 2013, 11:47:21 »
En en en hoe is het met passen gegaan?
Ik kreeg een torselet aan van de winkel en schoenen met een hakje.
Ik heb zo'n tien jurken aangehad en vond het geweldig.
Van de eerste dacht ik op de hanger, dit is em! Maar toen ik hem aanhad..........hij stond prachtig maar ik voelde me net een oliebol.......

Overigens hebben we de fotograaf vast gelegd, weer een vinkje op het lijstje.
We hebben eindelijk beide ceremoniemeesters op de hoogte gesteld en hebben een verklaring van de locatie. Het schiet op. Nu nog ringen, nog twee getuigen en de muziek....DJ of Band, Band of DJ....kwee nie....!!

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #54 Gepost op: 8 januari 2013, 13:31:20 »
Eerst nog een nachtje slapen...

Op de website staat geen extra info over wat er eventueel meegenomen zou moeten worden dus ik ga met mezelf;)

Deze eerste keer ga ik met mijn mams. Zodat ik eerst eens kan kijken, passen en ervaren wat het beste bij me past.
De volgende keer neem ik beide mamsen mee. Mijn schoonmoeder is een lieverd maar wel een vrouw met een duidelijke mening...Zo ben ik 43 en volgens haar kan je dan absoluut niet meer een echte bruidsjurk aan. Omdat ik nu eenmaal toch gewoon open en eerlijk wil kijken wat mooi is bij mij ga ik maar eerst met mijn mams.

Tevens heb ik een stoma en dus ben ik ook benieuwd hoe we die onzichtbaar wegwerken en toch gedurende de huwelijksdag kunnen verzorgen. Elke keer al die knoopjes open en dicht...

Ik zal wel laten weten hoe dit avontuur is gegaan!

Ook wij moeten nog kiezen voor fotograaf en dan de muziek, hier dimdammen we ook tussen DJ en band...

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #55 Gepost op: 8 januari 2013, 19:11:31 »
Hey meiden,
Hier even een update van mij: ik heb vanmiddag ook voor het eerst trouwjurken gepast! Wat was dat heerlijk...ik ben van nature helemaal niet zo'n 'meisjes-meisje' als je begrijpt wat ik bedoel, maar wat voelde ik me een prinsesje!! Echt een heerlijk gevoel. :biggrin:

Ik heb geloof ik wel 12 of 13 jurken aan gehad, we zijn dan ook 3 uur bezig geweest in totaal! Ik had m'n moeder en één van m'n beste vriendinnen bij me. Die vonden het ook super om erbij te zijn en ze waren helemaal vereerd.

Een strapless BH had ik niet bij me maar ook ik kreeg een soort bustier van de bruidsmodezaak aan, en een huidkleurige onderbroek over mijn eigen (die zwart was, what was I thinking??) En ook schoenen met een klein hakje. Een heleboel jurken vielen al snel af omdat ze gewoon niet goed bij mijn figuur pasten of omdat ik het meer 'glamour-jurken' vond dan trouwjurken.

Maar nu zit ik met een enorm dilemma want ik ben op 2 jurken precies even verliefd...ze lijken wel een beetje op elkaar qua stijl maar toch zijn ze ook op een aantal punten best verschillend.

Ik heb besloten om het even rustig te laten bezinken en over een paar weken nog eens terug te gaan naar dezelfde zaak. Waarschijnlijk ga ik dan expres helemaal alleen, want ik zal toch zelf de keuze moeten maken en ik wil me juist niet laten beïnvloeden door de mening van anderen (mijn moeder liet vanmiddag vrij duidelijk haar voorkeur blijken! haha)

En ach, welke van de 2 jurken ik ook kies, fantastisch zal hij me sowieso staan!!! Ik zal jullie op de hoogte houden.

Oh ja, by the way, inmiddels hebben we ook onze DJ vastgelegd en al persoonlijk kennis met hem gemaakt, een hele aardige vent die er een geweldig 80's-90's feest van gaat maken!  :applaus:

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #56 Gepost op: 9 januari 2013, 20:52:31 »
Als ik jullie verhalen over het passen hoor, wil ik gewoon nog een keer... Ik wist al bij de derde jurk dat dat em was en heb voor t gevoel nog 2 erna gepast maar dat was t overduidelijk niet.. Ik had trouwens ook gewoon n zwarte string aan, zag je niets van ;)
@trotse a, knap dat je alleen terug gaat, ik had toch wel heel erg ook de mening van de mensen om me heen nodig... Nu nog want heb af en toe zo een vlaag van angst dat de jurk helemaal niet mooi is! En lastig dat er 2 zijn die zo eruit springen... Wat zijn de verschillen?  Bij mij was t echt dat ik me heel erg verkleed voelde in de jurken maar toen ik DE jurk aanhad, zag ik gewoon mezelf...

Luvy, hoe was t? Vertel vertel! En zijn jullie er al uit dj vs. Band? Bij ons heeft uiteindelijk de kosten de beslissing gemaakt... Ach, ergens moet je je budget tegemoet komen..,

Aafje, goed bezig met de fotograaf! Welke hebben jullie gekozen? Heb je uiteindelijk Ee oliebollen-vrije jurk gevonden?

Hier is t rustig, ben met wat DIY projecties bezig en inspiratie op aan het doen voor de cupcakes..

Hoe doen jullie het vervoer? AS en ik hebben niet veel met auto's en hebben een beetje de neiging gewoon na de kerk te kijken waar een plekje achterin is :D

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #57 Gepost op: 9 januari 2013, 22:15:52 »
Wij zijn nu op zoek naar een bruidstaart. We wilden eerst zelf cupcakes gaan maken, maar hebben uiteindelijk toch maar gekozen voor een bruidstaart. En nou hebben we hier in de buurt iemand gevonden, maar diegene weet nog niet of ze wel beschikbaar is rond onze trouwdag aangezien het dan ook zomervakantie is.. Maar we kunnen hier in de buurt niks anders vinden..  :dry:

Wij hebben als trouwvervoer een oldtimer, namelijk een A-ford.

@ Luvy; Hoe is het gegaan???

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #58 Gepost op: 10 januari 2013, 11:37:28 »
@vilickylucky: grappig dat iedereen zo'n verschillende insteek heeft bij het uitzoeken van een jurk! Ik vind het namelijk juist heel fijn om in m'n eentje terug te gaan, omdat ik dan helemaal niet afgeleid word door wat anderen zeggen, of hoe ze kijken. Ik kan me dan (hoop ik) nog beter concentreren op wat ik voel wanneer ik beide jurken weer opnieuw aan heb.

Over de verschillen durf ik niets te zeggen, want mijn vriend is zó nieuwsgierig, en hij weet hoe ik heet hier op het forum, dus voor je het weet leest hij stiekem mee!  :censored: In elk geval zijn de verschillen tussen de jurken dus niet echt enorm, maar toch wel significant (de ene heeft bijv. een hele andere halslijn en rug en een iets andere tint stof dan de ander). Ben benieuwd of het gaat lukken om te kiezen, omdat ik ze allebei gewoon zó mooi vind!!  :blink:

@Moniek: wat stoer, een A-ford!! Dat zijn echt geweldige oldtimers, mijn broer had er ook zo een als trouwauto. Zelf gaan wij waarschijnlijk helemaal geen trouwauto nemen, want we trouwen letterlijk op een steenworp afstand van ons huis! (ongeveer 100 meter) en we doen alles op die ene lokatie. Wel moeten we nog bedenken waar we foto's willen laten maken en hoe we daar dan heen gaan.

Aafjes77

  • Gast
Re: Augustus 2013
« Reactie #59 Gepost op: 10 januari 2013, 12:13:43 »
Hahahahah een oliebol vrije jurk....hilarisch! Maar ja ik heb een oliebolvrije jurk gevonden! Ik had precies hetzelfde als jij Vilickylucky, ik voelde me heel erg opgeprikt in alle jurken en in jurk twee voelde ik mezelf!
Wat betreft fotograaf hebben we gekozen voor RAP fotografie, zij is de vrouw van de eigenaar van onze locatie...

Ook wat betreft de taart houden we het kort bij, er is een huispatissier bij onze locatie die gaat onze petitfourtjes maken. Wij willen geen taart.

@Luvy sorry ik was een dagje te vroeg dus....maar nu kan ik wel vragen hoe was het??

@trotse a, ik ben ook wel benieuwd naar de verschillen...kan je dat vertellen? Moeilijk lijkt me dat tussen twee kiezen...

Ik heb ook weer wat hoor, mijn as heeft via zijn werk contact met een reclame buro, zij is aan het kijken of ze voor ons onze kaart kan ontwerpen. Nu blijkt hetgeen wat ik wil enorm duur is.....zul je altijd zien! Ik heb een te dure smaak, JAK!!

Aafjes77

  • Gast
Re: Augustus 2013
« Reactie #60 Gepost op: 10 januari 2013, 12:15:25 »
Ik zie dat onze antwoorden elkaar kruizen, dus ik vroeg naar verschillen maar die heb je al gegeven....

Vergeet onze trouwauto te noemen, ook een old timer. Een triumpf, van mijn oom!

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #61 Gepost op: 10 januari 2013, 13:19:11 »
Wat een superdag gisteren en als slagroom op de taart schijnt vandaag de zon!

Samen met mijn mams gisteren voor het eerst trouwjurken wezen passen. Mams had de hele nacht niet geslapen, zo spannend vond ze het. Ik ben namelijk ernstig ziek geweest met een negatieve prognose en daarbij vele kuren. Dus dat ik er goed doorgekomen ben is al een feestje en dan trouwen...dat is voor mijn ouders echt de beloning.

Zoals ik al vertelde hebik ook een stoma, dus een kleine hindernis voor het mooi zitten van een jurk, dacht ik...
Lieve ontvangst met koffie, het bekende wie-ben-je-en-wat-wil-je-praatje werd opgevolgt door een speurtocht tussen de vele jurken. Samen hadden we een kledingrek vol ;)

Ik had zelf aan een steunbroekje aan, daar hangt mijn stoma in en dat zit dus fijner met een jurk. Met mijn eigen witte BH, ik zou ook zo met zwart van huis gaan, in de eerste jurk geschoten.

De gordijnen gaan open en we zijn beide emotioneel. Ben ik dat? Zo mooi, en je ziet niets van alle littekens en mijn stoma. Super blij en eindelijk weer vertrouwen dat het best gaat lukken passen we de andere.

Ik weet nog niet welke het uiteindelijk gaat worden. Voor ons was deze dag een zichtbare afsluiting van meedere jaren gezondheidsellende en dat was waarom deze dag voor mij en mijn moeder onvergetelijk is geworden!

Nu ga ik volgende week met beide mamsen op pad en neem ik ook mijn paps mee. Ik kijk er nu al naar uit, net als een kind naar zijn verjaardag!

aafjes77 ik lees net je verhaal over je oma en opa en de zorg over je mams, ik kan wel zeggen wat ik zou doen maar vind het belangrijker om je te laten weten dat die zon vandaag vast ook voor jullie schijnt! Heel veel sterkte bij het zoeken van een oplossing waar ieder zich in kan vinden!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #62 Gepost op: 10 januari 2013, 15:24:33 »
@Luvy wat mooi dat het voor zowel jou als je moeder zo goed voelde en dat het zo emotioneel was. Ik kan me voorstellen dat het fantastisch is om met zoiets heerlijks als trouwjurken passen bezig te zijn na zoveel jaren gezondheidsproblemen...
Ik ben benieuwd of je bij de volgende afspraak een keuze kan maken.

Even iets heel anders, dames: ik zat zonet op topics over andere 'trouwmaanden' te lezen en ik zie dat bijv. de 'juni-bruiden' een e-mailadres hebben aangemaakt waarop ze foto's van hun jurken, trouwkaarten, bedankjes etc. kunnen delen. Het voordeel hiervan is dat er niemand 'meegluurt' die er niets heeft te zoeken.

Het lijkt mij heel leuk om ook voor de augustusbruiden zo'n e-mailadres aan te maken, alleen vraag ik me af hoe we dat dan praktisch kunnen doen. Krijgt iedereen uit dit topic dan het wachtwoord? En hoe gaan we dat wachtwoord dan verspreiden, m.a.w. hoe weten we of iemand echt degene is voor wie ze zich uitgeeft? (aangezien veel dames, waaronder ikzelf, op dit forum onder een schuilnaam zitten!) Ik wil straks heel graag mijn jurk-foto's met jullie delen, maar dan wil ik wel zeker weten dat de foto's niet uitlekken!...

Iemand ideeën??

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #63 Gepost op: 10 januari 2013, 15:34:19 »
Kunnen we niet bij hen (juni)een berichtje plaatsen om dit even te vragen?

Het lijkt mij een supergoed plan, vooral ivm foto's. Nieuwe augustusbruidjes moeten we dan wellicht wel even inlichten...

Schuilnamen en werkelijke namen is ook waar de junibruidjes vast ervaring meehebben.

Ik ben geen digibeet maar wel een digistuntelaar...

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #64 Gepost op: 10 januari 2013, 15:39:06 »
@digistuntelaar...(haha wat een woord, geweldig!!)...eeuh...ik bedoel Luvy, ik zal ze meteen even mailen. Goed idee van je!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #65 Gepost op: 10 januari 2013, 17:28:32 »
Dat zag ik inderdaad ook al, van dat e-mailadres.

Het lijkt mij wel handig. Vooral om ideetjes op te doen. Een aantal dingen (trouwjurk, schoenen, enveloppendoos) van mij zwerven hier al op het forum rond, hahaha..

Het maakt mij niet uit als iemand het ziet.. Zolang mijn AS mijn jurk maar niet ziet.. Verder laat ik aan iedereen die mijn jurk wil zien een plaatje van internet zien die ik op mijn telefoon heb. Ik ben veel te trots op mijn jurk..  :biggrin:

Maar de bedankjes wil ik bijvoorbeeld wel geheim houden. Dat moet toch een verrassing worden.. En dat soort dingen zouden we dan inderdaad via een mailadres kunnen doen.. Aangezien iemand die geen lid is van het forum ook bijna alles kan zien..

@ Luvy; Ik kan me voorstellen dat het een bijzonder moment was voor jou en je moeder! Heb je al wel een beetje een idee wat voor soort jurk het gaat worden?

Luvy

  • Junior
  • **
  • Berichten: 90
Re: Augustus 2013
« Reactie #66 Gepost op: 10 januari 2013, 18:29:10 »
Gisteren bij het passen mochten we geen foto's maken...pas als je echt daar je jurk gaat kopen. Echt erg vind ik dat niet omdat we er vooral heen gingen om te kijken wat voor soort jurk bij mij past.

Ik heb wel bewondering gekregen voor meiden die die beslissing in 1 pasbezoek kunnen maken. Wat dat betreft ben ik een echte weegschaal, wel-niet, ja-nee, deze of die?!

Maar ik weet wel dat ik voor een aansluitende jurk ga, niet waar je Xbenen in hebt!  Ik val op jurken zoals model SN5140 van tres chic. Deze had ik ook als foto bij me, maar zat niet in hun assortiment. Gelukkig genoeg andere soortgelijke modellen gepast en natuurlijk ook even jurken die ik zelf niet zou kiezen. Dat zorgt er wel voor dat je zeker wordt van je keuze...maar ik blijf het best lastig vinden! Maar woensdag mag ik weer :)

En jullie??? Hoe zien jullie jurken eruit? Vertel!!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #67 Gepost op: 10 januari 2013, 19:13:40 »
Hoi dames,

Ik was ff aan t gluren hier, ben zelf een juni bruid. We hebben inderdaad een e-mail adres aangemaakt. 1 persoon heeft dat geregeld incl. wachtwoord. We hebben toen 1 voor 1 een mail gestuurd waarin we onszelf voorstelden, dus ja met echte naam en echte gegevens. Dit om te checken of er echt niemand tussen zit die je kent. Als de anderen dan aangaven de 'nieuwe' niet te kennen, dan kreeg de  'nieuwe' t wachtwoord. We hadden hiervoor bedacht dat de nieuwe mailers 5 dagen moesten wachten op t wachtwoord, zodat iedereen de tijd had om te te bekijken.  Wij sturen daar inderdaad fotos v ons met as, van de jurken enz naar toe.
Als er nog vragen zijn, zie ik t wel. Succes!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #68 Gepost op: 10 januari 2013, 19:34:28 »
@Luvy: ik heb even gegoogled en het is inderdaad een hele mooie jurk die je noemt! Leuk met die bandjes over je schouder die bijna een soort mouwtjes lijken, dat is weer eens wat anders dan wat je meestal ziet!
Ik ben benieuwd welke jurk het uiteindelijk gaat worden en of hij erg op deze lijkt.
Overigens was het bij de bruidsmodezaak waar ik ben geweest ook gebruikelijk dat je geen foto's van de jurken mag maken, alleen van degene die je koopt. Vind ik heel logisch en begrijpelijk overigens.

@Sannepan87: bedankt voor je reactie, tja misschien ben ik te wantrouwend ofzo maar je hoort tegenwoordig zulke rare dingen over vieze mensen op internet (ik denk dan meteen aan van die geile oude mannetjes die zich voordoen als jonge bruid haha!) Maar het is inderdaad wel slim om iedereen ook foto's van zichzelf met haar aanstaande e.d. te laten mailen, dat doet een oud mannetje je niet na...(hopelijk). Dus ik ga de gok maar wagen.

Ik ben zo vrij geweest om meteen de koe bij de horens te vatten en een e-mailadres aan te maken: het is geworden augustus2013bruiden@hotmail.com.
Dus als je mee wil doen met de mail, stuur dan naar bovenstaand adres een kort verhaaltje waarin je jezelf even voorstelt (bijv. hoe heet je, hoe oud ben je, waar woon je, wanneer trouw je en met wie, wanneer ben je ten huwelijk gevraagd, evt. noemenswaardige bijzonderheden etc), het liefst meteen met een foto voor alle duidelijkheid.

Omdat ik op dit moment nog de enige ben die toegang heeft tot het e-mailadres zal ik in ieder geval de eerste die reageert meteen het wachtwoord mailen. Ik stel voor dat we daarna de regel van de junibruidjes overnemen en telkens 5 dagen wachten voordat een nieuwe bruid definitief wordt toegelaten. Dit lijkt mij genoeg tijd voor iedereen om te checken of je haar kent.

Ik ben erg benieuwd wie er achter alle 'schuilnamen' zitten!!  :biggrin:

piene89

  • Junior
  • **
  • Berichten: 99
Re: Augustus 2013
« Reactie #69 Gepost op: 10 januari 2013, 19:59:23 »
Hoi dames,

Ik kom me bij jullie voegen. Mijn AS heeft mij afgelopen zomer in Egypte ten huwelijk gevraagd en we hadden eigenlijk vrij snel besloten dat we zo snel mogelijk wilden trouwen. We moeten alleen nog wel flink sparen (wat is trouwen toch duur!). Daarom hebben we uiteindelijk voor 30 augustus gekozen  :biggrin:
We hebben al aardig wat geregeld, zoals de gemeente, de feestlocatie, fotograaf.. Ook heb ik mijn jurk al en zijn we op het moment bezig met de muziek en het kiezen van een kaart.
Wel lastig hoor al die keuzes, neem je een dj of een bandje bijvoorbeeld...
Dat augustusmailadres klinkt mij in ieder geval goed in de oren. Het lijkt me erg leuk met jullie over allerlei trouwdingen te kunnen praten en dingen te kunnen delen. Ben benieuwd!!

Groetjes Piene

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #70 Gepost op: 10 januari 2013, 20:23:50 »
@ Trotse augustusbruid: You've got mail!!  :biggrin:

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #71 Gepost op: 10 januari 2013, 21:01:01 »
@Moniek: je hebt mail terug!  :clap:

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #72 Gepost op: 10 januari 2013, 22:44:47 »
Wat leuk om ook hier een mail te hebben met de groep! Ik ga mailen!  :applaus: verder klinkt t goed qua 'regels'

@ piene welkom! Mooie datum!

@luvy mooie jurk! Ik heb zelf ook een jurk met een slank silhouet maar idd niet zo eentje waar je knieën aan elkaar gebonden zijn :)


Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Augustus 2013
« Reactie #73 Gepost op: 10 januari 2013, 23:30:38 »
Mail is verstuurd!

Ik ben benieuwd!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2013
« Reactie #74 Gepost op: 11 januari 2013, 09:49:38 »
@ Piene: Welkom!

@ Vilickylucky: Ik heb ook het wachtwoord van het e-mailadres en heb je mail gelezen. Maar volgens mij is het nu de bedoeling dat Trotse Augustusbruid ook jouw mail leest en als zij jou ook niet kent krijg je het wachtwoord. Ik snap het nog niet helemaal, maar dat zal nog wel komen..  :blush:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards