collapse

Auteur Topic: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?  (gelezen 378805 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pief

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2005, 23:40:22 »
Ik ben niet zo 't typ voor een openingsdans.... Dwz, ik hou wel van dansen, maar we hebben niet iets speciaals met een nummer. Ik hou ook niet van de gemiddelde liefdesliedjes en ook niet van stijldansen (kan ik ook niet). Dus ben ik nog aan het nadenken over iets anders. Misschien een kort toespraakje? Van, fijn dat jullie er allemaal zijn, welkom, en nu feest vieren! Ach, ik zie wel. Wel leuk om te lezen dat de meesten van jullie wel een nummer hebben.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #26 Gepost op: 23 januari 2005, 14:21:30 »
Over de openingsdans zijn ook wij het nog niet helemaal eens. Best wel lastig eigenlijk... Wij kunnen niet stijldansen, en om het nou voor 1 zo'n dans te gaan leren.. Straks sta je daar te stuntelen na je 10 danslessen. Van die sterretjes is echt een heel leuk idee!! We denken er nog een keer over na.  :rolleyes:
Groetjes, Irene

bruidje

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #27 Gepost op: 23 januari 2005, 17:55:59 »
Waarom neem je niet gewoon een schuivelplaat.
Romanties en iedereen kan he samen dicht tegen elkaar en gewoon genieten van elkaar en de muziek.
« Laatst bewerkt op: 23 januari 2005, 17:56:24 door bruidje »

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #28 Gepost op: 24 januari 2005, 16:47:46 »
wij doen niet aan zon openingsdans hoor!.... weet je wat het is.. wij  kunnen niet dansen en we gaan het ook niet leren voor 1 dans (en ook niet omdat anderen vinden dat het moet). we hebben gewoon lekker muziek op staan en wie wil dansen doet dat maar. Maar ja wij zijn niet zo en het is ook zo nep om het dan wel te gaan doen

Pappeline

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #29 Gepost op: 24 januari 2005, 19:00:55 »
Hahaha nou ik heb dat ook hoor dromer!! Ik denk dat wij de openingsdans ook overslaan. Mijn vriend heeft 2 linker voeten :tongue:

Gr pappeline

bruidje

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #30 Gepost op: 25 januari 2005, 06:49:25 »
Bij ons is helemaal geen dansen.
Mijn vriend heeft er gewoon een hele hekel aan.
Jullie vweten inmiddels wat wij gaan doen.
Veel mensen vinden het erg leuk maar ik krijg ook veel te horen dat sommigen een groot feest willen.
Maar we doen het lekker op onze eigen manier.
groetjes monique

irenebreebaart

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #31 Gepost op: 26 januari 2005, 10:27:15 »
Inderdaad, waarschijnlijk wordt het wel een schuifelplaat, hoeven we ook niet zo'n moeite te doen om het dansen onder de knie te krijgen...

bostdorp

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #32 Gepost op: 29 januari 2005, 11:56:06 »
Hoi,

Wij gaan met een klein groepje uit eten en daar kan helaas niet gedanst worden, maar we hebben afgesproken dat wanneer wij thuiskomen we even gaan dansen op "ons nummer" Shania Twain met You're still the one.

groetjes Gonny

saar

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #33 Gepost op: 12 februari 2005, 15:10:57 »
Wij willen ook een langzaam nummer voor de openingsdans.
Ik zat te denken aan Bryan Adams en Shania Twain met From this moment. Ik vind het zo'n mooi nummer, maar het is alleen niet echt origineel. Hahaha. Dat is wel jammer. Dus ik blijf verder zoeken, maar dit nummer houd ik wel in gedachten hoor.

Sannievermeer

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #34 Gepost op: 26 februari 2005, 20:25:46 »
[color=\"red\"]wij hebben gekozen voor 'K heb je lief van Paul de leeuw!!

Zo'n mooie tekst!! Zucht, en ja mijn vriend kan ook niet dansen dus ook slownummer moest het worden!!![/color]

ikki

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #35 Gepost op: 26 februari 2005, 22:38:53 »
Bryam Adams met Heaven!!!!!!!!!!!!!!! :wink:

claudia

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #36 Gepost op: 28 februari 2005, 13:07:12 »
Wij hebben niet echt een feest met band
en mijn vriend houd niet van dansen maar hij heeft beloofd dat we even op avond van boudewijn de groot gaan slowen.

groetjes claudia

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #37 Gepost op: 28 februari 2005, 21:55:44 »
hahaha cool  :laugh:  :biggrin:  :rolleyes:

Thora&Neanie

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #38 Gepost op: 2 mei 2005, 16:06:50 »
Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet zo veel uitmaakt als je niet echt perfect kan dansen voor de openingsdans, ok als je echt gaat staan stuntelen en over elkaars voeten struikeld staat dat wel een beetje stom, maar met een beetje slowen en een beetje samen rondjesdraaien en over de dansvloer zwieren kom je volgens mij ook al een heel eind.

De meeste mensen die anders misschien commentaar zouden hebben op je danskunst vinden volgens mij een bruidspaar samen op de dansvloer toch wel zo romantisch en bijzonder dat het er niet echt toen doet als er geen grote dansstudie achterzit.
Tenminste, dat denk ik.

Ligt natuurlijk anders als de helft van je gasten uit profesioneel stijldansers bestaat ofzo, maar verder...

De vraag welk liedje is wel een hele moeilijke.
Ik denk dat wij voor 'Sleeping Sun' van Nightwish zouden gaan (nog geen idee of wij een openingsdans zullen hebben :) ), als dat op een concert gespeeld wordt moeten we elkaar ook al altijd even vastpakken en er samen op bewegen.

natascha

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #39 Gepost op: 2 mei 2005, 16:10:54 »
Wij gaan ook een beetje slowen......we hebben helemaal geen openingsdans uitgezocht......oeps. :ohmy:
Ik heb jarenlang op stijldansen gezeten, maar Johan is er geen ster in, dus wordt dat niks. :wink:

* Marij *

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #40 Gepost op: 2 mei 2005, 16:42:30 »
Bij ons wordt het ook en romantische slow  :wub:

Het wordt ofwel 'You are the reason' van Sarah&Koen, ofwel 'Worship' van Clouseau. De tekst van de liedjes staat hier wel ergens onder een topic maar ben ff kwijt waar, ik dacht 'op zoek naar een liedje'.

Wij vinden de teksten heel mooi en instrumentaal zijn het ook mooie nummertjes *zwijmel zwijmel... *  :)

Natasja

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #41 Gepost op: 2 mei 2005, 16:43:54 »
[quote name=\'Thora&Neanie\' date=\'02 May 2005, 16:06\']Ik denk eigenlijk dat het helemaal niet zo veel uitmaakt als je niet echt perfect kan dansen voor de openingsdans, ok als je echt gaat staan stuntelen en over elkaars voeten struikeld staat dat wel een beetje stom, maar met een beetje slowen en een beetje samen rondjesdraaien en over de dansvloer zwieren kom je volgens mij ook al een heel eind.


[post=\"24765\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Zo is het maar net!!
Wij gaan openen op "in my place" van Coldplay

groetjes
natasja

FIWI

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #42 Gepost op: 2 mei 2005, 21:53:00 »
Wij gaan openen met een Engelse wals (als we die nog kennen :biggrin: )
Op you've got a friend.. (o.a de begin tune van gilmore girls) Vonden we wel toepasselijk.

Joanne

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #43 Gepost op: 3 mei 2005, 00:54:48 »
Wij doen geen openingsdans, dat weten we nu al zeker

gwenda

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #44 Gepost op: 3 mei 2005, 08:01:16 »
over de openingsdans maak ik me niet zo druk. Dat is in het begin van de avond. Reken maar dat er net gasten binnenkomen tijdens die dans. Dus tweemaal wisselen en wij zijn zelf alweer bezet door de nieuwe gasten.

natascha

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #45 Gepost op: 3 mei 2005, 08:57:43 »
Meestal wacht de band/dj daar mee tot de meeste gasten binnen zijn, en melden dat nu de openingsdans door het bruidspaar wordt gedaan.......
Kom je er niet onderuit dus.......hahahaha. :laugh:

gwenda

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #46 Gepost op: 3 mei 2005, 09:00:42 »
wij laten de disco niet wachten tot iedereen binnen is... mensen die binnen zijn moeten meteen vertier krijgen. Bovendien is het een gezellige boel als gasten binnenkomen op een feest dat niet meer op gang gebracht hoeft te worden.

Ik vrees overigens helemaal nergens voor... en er onder uit komen doe ik ook niet. Ik ben nog al wat gewend! :wink:

Kaatje

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #47 Gepost op: 13 mei 2005, 12:19:16 »
Wij gaan voor 'Als de nacht verdwijnt...' van Jan smit! Nooit gedacht dat we op een van zijn liedjes ooit de openingsdans op onze bruiloft in de praktijk zouden brengen, maar als we naar de tekst en de melodie luisteren is er geen weg meer terug! Een heerlijke (en makkelijke!) quickstep en echt iets voor ons tweetjes. En daarna barst het feest los! We oefenen al regelmatig in de woonkamer hahaha...

Karin

gwenda

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #48 Gepost op: 13 mei 2005, 12:46:10 »
een goeie die schrijf ik op!

SaSh23062005

  • Gast
Re: Openingsdans/andersoortige manier om feest te openen, doen? En zo ja, hoe?
« Reactie #49 Gepost op: 13 mei 2005, 14:30:42 »
Wij hebben ook nog geen flauw idee wat voor ummer we gebruiken als openingsdans... In eerste instantie zat ik te denken aan groovy kind of love van Phil Collins, maar daar schijn je niet echt goed op te kunnen dansen...   :unsure:  

nu zit ik te denken aan "geef mij je angst" van Guus Meeuwis.. Vind ik zo een mooi liedje  :wub: maar nou hoor ik weer van heel veel mensen dat een afgezaagd liedje is, omdat het origineel van Andre Hazes was, en dat het nu weer opeens zo populair is nu Andre hazes dood is...

Nu weet ik het ook niet meer!  :sad:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards