collapse

Auteur Topic: Pochet of Corsage maar niet beide?  (gelezen 8429 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Pochet of Corsage maar niet beide?
« Gepost op: 1 december 2012, 20:41:19 »
Mijn AS heeft een pochet, maar voor de gasten heb ik corsages. Het liefste wil ik mijn AS ook een corsage geven, anders vind ik het zo kaal...
Zijn er mannen die het wel beide hadden?

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #1 Gepost op: 1 december 2012, 20:42:51 »
Voor de mensen die het misschien niet weten... een pochet is een zakdoekje in het borstzakje.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2012, 21:28:19 »
Mijn man had beide. Zou het ook raar vinden als de bruidegom geen corsage heeft, terwijl alle gasten het wel hebben.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2012, 21:41:44 »
Mijn man had het ook allebei. Ik vond het er niet vreemd uitzien, waarom zou het niet allebei kunnen denk je?

idgnkv

  • Gast
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2012, 21:55:45 »
Ik zie regelmatig dat mannen het beide hebben. Zelf zou ik voor óf een corsage óf een pochet kiezen, beide vind ik meestal te druk.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2012, 10:39:18 »
Dus toch soms beide.
Ik maak de corsages zelf, ik kan een kleine voor hem maken, met een klein gesloten roosje.
Bedankt iedereen!

Ik had het trouwens gelezen in de 'Bruid' van deze maand. Daarin zat een stukje over hoe het moet voor de bruidegom en daarin stond dus dat het niet beide mag. Gelukkig lees ik hier dat het dus wel kan.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #6 Gepost op: 2 december 2012, 12:24:25 »
Misschien 'kan' het officieel niet volgens de etiquette, maar als je het zelf wel graag wilt, gewoon doen hoor!
De 'regels' of tradities die wij leuk vonden hebben we gevolgd, de rest niet. Gewoon lekker doen wat jullie graag willen :)

Jassou

  • Gast
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #7 Gepost op: 2 december 2012, 13:58:02 »
Ik geloof ook dat het meer samenhangt met gebruiken wat betreft kleding dan met etiquette, wat meer om gedrag gaat?
Ik zou het ook niet dubbel doen, al kan ik niet zeggen waarom. Een beetje zoals galahandschoenen (van die lange) overdag, het 'hoort' gewoon niet, maar is misschien eerder een kwestie van (mijn) smaak. In feite zijn heel veel dingen dat. :)

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #8 Gepost op: 2 december 2012, 21:55:23 »
Ik maak er gewoon eentje voor hem, en mocht het echt niet mooi staan, dan haalt mijn AS de corsage er wel af.
(of de pochet, maar dat weet hij nu nog niet, gheheheh)  >:D

blondbruidje

  • Gast
Re: Pochet of Corsage maar niet beide?
« Reactie #9 Gepost op: 3 december 2012, 10:00:04 »
De 'pakkenman' vertelde ons ook dat het niet samen hoort. M'n man had ook zo'n mooi pak dat we een corsage afbreuk vonden doen. Hij had een mooi pochet en dat was voldoende. We hadden trouwens ook geen corsage voor de daggasten, dus dat maakte de keuze ook wat makkelijker. Sowieso hebben wij niet zoveel met corsages..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards