collapse

Auteur Topic: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??  (gelezen 12438 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Dames, ik heb dringend advies nodig...
Er is iets raars aan de hand m.b.t. mijn vrijgezellenfeest.

Toen ik in januari 2011 ten huwelijk was gevraagd en ik dit aan iedereen vertelde, opperden 2 van mijn vriendinnen dat het ze leuk leek om mijn vrijgezellenfeest dan te organiseren. Ik riep meteen dat me dat hartstikke leuk leek, maar dat ze er wel rekening mee moesten houden dat het nog een tijd kon gaan duren voordat we daadwerkelijk zouden gaan trouwen.
Nu is het bijna 2 jaar verder en hebben we onze huwelijksdatum geprikt. Ook hebben we al nagedacht over de gastenlijst.
Maar...omdat we al zóveel daggasten hebben, zijn we tot de conclusie gekomen dat we de 2 vriendinnen die mijn feestje willen organiseren eigenlijk niet als daggast willen uitnodigen (slechts als avondgast). En het wordt nog leuker: één van de 2 'organisator-vriendinnen' wordt ook nog 30 op onze huwelijksdag!!!
Ziehier mijn dilemma...

Ik ben geneigd om het gewoon eerlijk aan hen voor te leggen, zo van: "Weet je nog dat jullie zeiden dat jullie m'n vrijgezellenfeest wilden organiseren? Dat vind ik nog steeds heel leuk, maar ik moet er eerlijk bij zeggen dat we jullie niet als daggasten gaan uitnodigen."
Ze zijn namelijk niet de moeilijkste en ik schat in dat ze het allemaal geen probleem vinden en alsnog graag mijn feestje organiseren. Maar ik vraag me gewoon af of ik het kan maken!
Overigens is de vriendin die jarig is op onze huwelijksdag 3 jaar geleden zelf getrouwd en zij had ons ook niet als daggast uitgenodigd, maar ja, zij zijn dan ook heel klein getrouwd met als daggasten alleen directe familie en getuigen...

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik vind het moeilijk om het kort uit te leggen en het zit me heel hoog!!
Wie heeft er advies???

wedding2013

  • Gast
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #1 Gepost op: 19 december 2012, 20:51:17 »
Doen wat jij wil en het eerlijk tegen die meiden vertellen, ben jij lekker van je dilemma af en het is jouw dag...ze kunnen er niet anders mee omgaan dan het accepteren!

Ik ken de dilemma's, altijd is er wel iemand die het liever anders had gehad, je kan niet met iedereen rekening houden!

Succes!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2012, 20:52:01 »
Ik zou zeggen: nodig ze gewoon wel als daggast uit. Maar goed, ik weet niet wat de gevolgen zijn. Als je dan gelijk nog 10 mensen uit moet nodigen veranderd dat de zaak wel, maar wel uitnodigen lijkt mij de makkelijkste optie. En anders zeggen inderdaad.

Weet ze dat jullie op haar verjaardag gaan trouwen?

Jassou

  • Gast
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #3 Gepost op: 19 december 2012, 22:30:43 »
Het is twee jaar geleden dat zij (misschien wel in een opwelling) geopperd hebben een vrijgezellenfeest te organiseren. Ik zou zeggen, stuur ze tzt de uitnodiging, of mail eerder een save the date als je dat van plan was, en kijk maar wat er gebeurt. Misschien is er niets veranderd, misschien wel, maar dat merk je dan wel.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2012, 14:31:11 »
als jij zegt dat zij niet de moeilijkste zijn, zou ik ze gewoon vertellen hoe het zit... als zij dan besluiten dat ze geen vrijgezellenfeest voor jou willen organiseren, prima.... dan zijn er vast nog veel anderen die dat wel leuk vinden om te doen...
en als ze het wel doen, weten ze in ieder geval alvast dat ze geen daggast zijn....

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2012, 15:28:38 »
Ik had ook een paar meiden op mijn lijstje staan voor mijn vrijgezellenfeest (ik moest een lijstje opgeven) die niet uitgenodigd waren als daggast hoor. Is dat 'verplicht' dan?

Inderdaad, als ze niet zo moeilijk zijn, zou ik het ze gewoon voorleggen..

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #6 Gepost op: 20 december 2012, 20:21:04 »
Wij hebben alleen naaste familie en enkele zeer goede vrienden als daggast, de rest mag lekker 's avonds komen.
De meeste meiden die overdag niet komen, komen wel op het vrijgezellenfeestje, zij weten dit ook.
Enkele meiden die mijn feestje wilde organiseren, komen ook alleen 's avonds. (uiteindelijk doen mijn beide schoonzusjes mijn feesje, er werden er per ongeluk bijna meerderen georganiseerd).

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #7 Gepost op: 22 december 2012, 11:04:42 »
Bedankt voor alle adviezen!

@Ctje: hen alsnog als daggast uitnodigen is eigenlijk geen optie, ze hebben allebei een partner dus dan worden het inderdaad meteen nóg 4 extra mensen en we hebben al 56 daggasten...
Die ene vriendin weet nog niet dat we op haar verjaardag gaan trouwen, ik moet allebei de bewuste vriendinnen nog op de hoogte stellen van de datum (die hebben we namelijk pas kort geleden geprikt).

@Duurtnogeven: het gaat er niet zozeer om dat deze meiden bij m'n vrijgezellenfeestje zijn als niet-daggast (dat zijn er namelijk wel meer), maar het gaat erom dat zij het ook nog gaan organiseren!

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en ik voel me er het beste bij om het gewoon heel eerlijk aan ze uit te leggen. Dat lijkt me eerlijker dan hen gewoon net als alle anderen ons 'save the date' berichtje te sturen en dan maar af te wachten. Ik wil gewoon open kaart spelen! Dat werkt uiteindelijk altijd het beste en dit zullen ze waarschijnlijk ook erg waarderen.

Ik ga de dames dit weekend allebei eens bellen. Je zult zien dat het met een sisser afloopt, ik houd jullie wel op de hoogte!

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #8 Gepost op: 22 december 2012, 20:07:56 »
Waarom  zou je  iets uit te leggen hebben? Ik had één vriendin als daggast, haar man was getuige. Ik begrijp niet  wat daggast/vrijgezellenfeest met elkaar te maken hebben geloof ik.

loez23

  • Gast
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #9 Gepost op: 24 december 2012, 23:01:52 »
De vriendin die ik gevraagd had om samen met onze CM mijn vgf te organiseren was ook geen daggast. Dat was eigenlijk helemaal geen issue, totdat op het vgf zelf iemand vroeg of iedereen die er was daggast was, en bleek dat zij de enige was die geen daggast was, omdat de andere dames die geen daggast waren niet konden komen.  :dry: Even vrij ongemakkelijk, maar ik heb er geen ding van gemaakt en zij ook niet, en ik heb het op de bruiloft zelf dubbel en dwars met haar goed gemaakt. Is maar net wat je er van maakt dus! Die olifant in de kamer is er alleen als je die wilt zien ;)

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #10 Gepost op: 1 januari 2013, 12:24:20 »
Hoi allemaal,

Octoberbride, je hebt het mooi verwoord en je hebt ook helemaal gelijk!
Inmiddels heb ik beide vriendinnen die mijn vrijgezellenfeest gaan organiseren opgebeld en het verhaal uitgelegd. Allebei reageerden ze heel relaxed en zeiden ze: "Maak je niet druk, geen enkel probleem!"

Ze willen nog steeds graag mijn feestje organiseren maar ze waarderen het wel dat ik al in zo'n vroeg stadium eerlijk ben over het feit dat ze geen daggast zijn.

Degene die jarig is op onze trouwdag reageerde met de opmerking dat ze allang blij is dat haar verjaardag een keer in een weekend valt, en dat ze dus niet op haar verjaardag hoeft te werken. En ach, het voordeel is dat we nu tijdens ons trouwfeest ook even op haar verjaardag kunnen proosten!

Eind goed, al goed dus. Maar ik ben blij dat ik het er eerlijk met ze over heb gehad, dan is het uit de lucht!
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties!

Wij gaan ondertussen lekker verder met de voorbereidingen...op de dag na kerst zijn we in ondertrouw gegaan en op 8 januari ga ik trouwjurken passen, zin in!!!!!!!

annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #11 Gepost op: 1 januari 2013, 23:23:55 »
Fijn dat alles zo goed is afgelopen. Succes met de verdere voorbereidingen!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die geen daggast zijn??
« Reactie #12 Gepost op: 2 januari 2013, 10:35:14 »
Fijn dat ze het goed opgepakt hebben.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards