collapse

Auteur Topic: Oktober 2013  (gelezen 47743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angèl_

  • Gast
Oktober 2013
« Gepost op: 17 februari 2013, 19:31:16 »
Hallo allemaal,

Zag dat er nog geen oktober 2013 topic was.

Ik ga trouwen op 11-10-2013. We hebben voor deze datum gekozen, omdat de zus van mijn AS, die in Nieuw-Zeeland woont met haar gezin, dan voor vakantie in Nederland zijn. Zijn nu een kleine maand bezig met de voorbereidingen.

Zijn druk met het bekijken van locaties. Morgenavond bekijken we de laatste. Hopelijk deze week van alle locaties een offerte, zodat we een keuze kunnen maken. Ook hebben we deze week een afspraak met een fotograaf.
Ook heb ik al gemaild met een visagist, kapster, bloemist en iemand die bruidstaarten maakt.

Vandaag hebben we de cadeautjes besteld waarmee we de getuigen gaan vragen.

Vind het zo leuk allemaal!!

Wie gaat er nog meer in oktober trouwen?

Marjoleine94

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #1 Gepost op: 18 februari 2013, 10:48:03 »
Hallo!
Wat leuk allemaal!
Het is nog niet 100% zeker, maar waarschijnlijk ga ik ook in oktober trouwen! In de herfstvakantie, en datum zal dan (ook waarschijnlijk, hihi) 21-10-2013 zijn.
Wij zijn ook druk bezig met de locaties. We hebben laatst een kasteel bij mij in de buurt bezocht, het meest authentieke kasteel van Nederland, echt supermooi! Onze droom is om daar te trouwen. We hebben een offerte aangevraagd, dus nu maar hopen dat het een beetje binnen ons budget past, en dat de datum mogelijk is bij het kasteel, anders moeten we helaas verder zoeken...

Ik zie dat jullie al veel voorbereidingen hebben getroffen!! Zo ver zijn wij nog niet, en ik raak er wel een klein beetje van in paniek, zo van, hoe krijgen we dat allemaal in die (korte) tijd gedaan!? En wat als het niet allemaal op tijd klaar is!

We hebben al wel een fotograaf op het oog, maar nog geen contact opgenomen. Ik heb ook nog geen jurk, zelfs nog niet opzoek!! Alhoewel ik dat deze vakantie waarschijnlijk ga doen. Heb jij al wel een trouwjurk?
We hebben ook nog geen kapper, nog geen bakker voor de bruidstaart, ook nog geen bloemist.
Wel hebben we de getuigen, en hebben mijn oom gevraagd om ceremoniemeester te zijn. Hij denkt er nog over na of hij het echt wil, maar hij vindt het wel een eer :p

Ik vind het wel allemaal heel leuk, die voorbereidingen, maar het vergt wel echt veel van je! Zoveel spanningen over alles wat je moet regelen!

« Laatst bewerkt op: 18 februari 2013, 22:49:31 door Marjoleine94 »

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2013, 09:17:00 »
Niet in paniek raken hoor, je hebt nog tijd genoeg!

Trouwjurk ben ik ook nog niet echt mee bezig. Heb natuurlijk wel wat rondgekeken op internet en heb wat trouwtijdschriften gehaald, maar daar houd het ook mee op.

Wij hebben gisteren cadeautjes uitgezocht waarmee we de getuigen gaan vragen. Dat gaan we deze maand nog doen dan. Ik weet niet zeker of ik wel een ceremoniemeester wil, want heb graag zelf het overzicht in handen. Maar misschien dat ik kleine delen van de dag uit handen kan geven.

Ik vind het ook allemaal heel leuk om te doen! Gisteren de bruidssuite trouwens nog geregeld ;)

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #3 Gepost op: 20 februari 2013, 00:14:19 »
Hi Angel en Marjoleine
Welkom op dit forum. Wat leuk dat er nu ook bruidjes bij komen die net als ik in oktober trouwen. Voor zo ver ik weet zijn we nu met ons drieën :)
Ik ga op 4 oktober trouwen en ben al sinds oktober bezig ermee. We hebben nog niet veel geregeld omdat oktober niet zo N druk trouwseizoen is en omdat we nog tijd zat hebben. Wel heb ik al een jurk en schoenen, heeft AS een pak en hebben we de trouwlocatie geboekt. Daar zit de catering bij, we trouwen op Huis de Voorst in Eefde. Een heel mooie locatie waar AS en ik meteen verliefd op waren.
Volgende week hebben we een kijkavond bij een drive in show/dj. Dus hopelijk kunnen we dat ook regelen.
Verder willen we zo snel mogelijk de getuigen vragen zodat we de papieren voor in ondertrouw kunnen regelen en daadwerkelijk in ondertrouw kunnen gaan.
Het is echt een heerlijk iets om mee bezig te zijn en ik probeer het zoveel mogelijk te spreiden zodat ik er constant mee bezig kan zijn  :applaus:

Wij hebben besloten om wel ceremoniemeesters (inderdaad meervoud) te nemen. AS z'n zus en haar man. Dat is gewoon makkelijk voor op de dag zodat wij nergens last van hebben. En ook zullen er mensen zijn die stukjes ofzo willen doen of vragen hebben mbt cadeaus etc en dat kan dan makkelijk via hun lopen
« Laatst bewerkt op: 20 februari 2013, 00:16:40 door heleen0410 »

Marjoleine94

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #4 Gepost op: 20 februari 2013, 21:39:31 »
Wij zijn nog steeds niet zeker of het kasteel Bergh wordt, maar zaterdag hebben we er een afspraak, en wordt het hopelijk allemaal duidelijk. De catering en bruidstaart worden  dan op onze kosten geregeld door de locatie. We gaan dan ook slapen in een echt superoud torentje bij het kasteel, boven de (heel vroeger gebruikte)mini-gevangenis! Zo leuk!! De datum is trouwens wel mogelijk voor het kasteel. nu de kosten nog voor ons :) 

Ik heb trouwens gisteren de jurk gekocht!!!
We zijn in Arnhem geweest, in 2 winkels. In de eerste winkel hing ook wel wat moois, maar in de tweede winkel (D'amore) was het echt raak! Daar heb ik hem gekocht. Een prachtige jurk, ben er zo blij mee! De medewerkster zei dat ik er mooi op tijd bij was, ivm dat de jurk nog geleverd moet worden, en daarna nog versteld moet worden. Ik heb alles gelijk gekocht in deze winkel, schoenen, lingerie, bolero en sluier.

Er zijn inderdaad niet veel mensen die in oktober trouwen!! Ik ben benieuwd hoeveel mensen er nog bij zullen komen :)

 

 

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #5 Gepost op: 21 februari 2013, 11:37:02 »
Wat een heerlijk gevoel als je DE jurk hebt gevonden hè :D kasteel Bergh is een heel mooie locatie. Leuk dat je dan in een torentje kan overnachten. Veel plezier morgen op de afspraak!

Marjoleine94

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #6 Gepost op: 21 februari 2013, 16:12:05 »
Dankjewel!
Ja dat is zeker een geweldig gevoel! Ik wou dat ik de jurk elke dag aan kon!!
Dankjewel! Ja ik vind het ook een geweldige locatie, hoop zo erg dat het door kan gaan, mn verloofde twijfelde wel, want het is zeker niet goedkoop. Dat maakt het wel eng-spannend!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #7 Gepost op: 21 februari 2013, 18:40:12 »
Wij hebben ook een prijzige locatie uitgekozen, maar wel besloten om het feest s avonds wat kleiner te houden. Het is een kwestie van schuiven met het budget. Op die manier hebben we onze droomlocatie, een complete dag zoals we willen, maar wel een feest met maar 80-100 man

Bert

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2013, 09:19:35 »
Hallo allemaal,

Onze datum is nog niet echt definitief want we hebben nog niks geboekt ofzo, maar de planning is om 10-10 te trouwens aangezien het dan 14 jaar geleden is dat we voor het eerst gezoend hebben. Wij zien dat als onze startdatum  :)

Het enige wat ik me afvraag is of mensen dan eerder afhaken voor je feest aangezien het een donderdag is. We hebben een offerte van een locatie dat nu op 80 volwassenen berekend is maar dat is als iedereen komt. Ik vind het echter zo lastig in te schatten hoeveel mensen er daadwerkelijk gaan komen en tot hoe lang ze dan blijven. In de offerte staat het feest tot 1:00 uur maar misschien gaan de mensen om 0:00 wel weg. Als je de volgende dag nog moet werken...
En stel dat veel mensen afhaken dan vragen wij ons af of bij de huidige optie de locatie niet te groot is.
Lastig allemaal  :-\

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2013, 19:44:42 »
Hoi Bert, welkom op dit forum. Wat een mooie gedachte achter jullie datum. Wat betreft de doordeweekse dag durf ik rechtbuigt te zeggen. Ik zou je aanraden om het in het forum 'ik heb een korte vraag en zoek antwoord' te plaatsen. Daar lezen meer mensen mee, aanstaande bruidsparen en gehuwde mensen. Ik denk dat je dan meer antwoorden zal krijgen.

Bert

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #10 Gepost op: 26 februari 2013, 09:54:09 »
Hoi Heleen,

bedankt voor je suggestie. Ik ga eens kijken in dat forum.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #11 Gepost op: 28 februari 2013, 08:48:18 »
@ Marjolein: Wat heerlijk dat je een jurk hebt! Lijkt me dat dat een goed gevoel geeft! Hebben jullie al besluit genomen voor de locatie?

@ Heleen: Jullie zijn ook al lekker ver! LEuk he om er zo met bezig te zijn!

@ Bert: Leuke gedachte achter jullie trouwdatum! Als ik op donderdag naar een trouwfeest zou gaan, zou ik persoonlijk wel rekening houden met de klok.

Hier gaat alles goed. Afgelopen weekend super leuk gesprek met fotograaf (Peter Kuijpers). Deze week hadden we nog drie gesprekken gepland, maar deze ga ik vandaag toch afzeggen, omdat we beide graag willen dat Peter en zijn vrouw onze dag gaan vastleggen.

Gisteren weer een locatie bekenen. Prachtig. Totaal niet verwacht, maar ontzettend mooie zalen en heel leuk gesprek.
Paar uur later al offerte in de mail. Prima geregeld dus.
Twee weken terug zijn we ook bij Kasteel Dussen geweest, maar tot op heden hebben we daar geen locatie van mogen ontvangen. Heb er al achteraan gemaild, maar geen reactie. Tsja.. dan ben ik eigenlijk alweer klaar met die locatie. Hoe mooi die ook is.

Kortom: ik denk dat ik aan het einde van deze dag een locatie en fotograaf geregeld heb :)

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #12 Gepost op: 28 februari 2013, 15:54:25 »
Watslordig dat die locatie niet reageerde. Ik zou er dan ook niet mee verder willen, komt niet erg betrouwbaar over.
Het is echt belangrijk om een goede klik te hebben met je fotograaf. Wij zijn daar nog druk naar op zoek.
We hebben gisteren wel een dj drive in show gevonden. We zitten nog te twijfelen over de saxofonist. Lijkt ons wel bijzonder om erbij te hebben.
Angel, wat word jullie locatie?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2013
« Reactie #13 Gepost op: 28 februari 2013, 17:03:59 »
@angel? Kasteel van dussen, neem aan dat je uit de buurt komt waar ik woon. Waar ben je nu gaan kijken? Want kasteel van dussen valt toch niet meer onder officiële locaties toch?

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #14 Gepost op: 28 februari 2013, 19:40:12 »
@Heleen: Wij hebben nu gekozen om te trouwen op het gemeentehuis. Borrelen en Diner gaan we doen in restaurant Aubergine in Waalwijk.  Echt super super mooi! Ben helemaal blij ermee!

@ pk88:Ik weet niet waar je woont, maar ik woon idd in omgeving Dussen. Kasteel Dussen is nog steeds een officiele trouwlocatie hoor. Vanaf 1 januari zit er alleen een nieuwe 'eigenaar' in.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2013
« Reactie #15 Gepost op: 28 februari 2013, 19:55:58 »
Omgeving hooipolder. Willen zelf gaan kijken voor een locatie van de vorige eigenaar.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #16 Gepost op: 28 februari 2013, 20:22:27 »
Waar wil je gaan kijken dan?

Wj zijn oa ook bij Chalet Fontaine in Kaatsheuvel geweest.

Marjoleine94

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #17 Gepost op: 13 maart 2013, 10:56:21 »
We hebben nu besluit genomen over de locatie! De trouwdatum is bij het gemeentehuis gereserveerd, en ook bij het kasteel waar we zullen trouwen.
Na de plechtigheid is er felicitatie van een uur met de daggasten, hier is dan ook de bruidstaart. Daarna maken we de foto's in en rond het kasteel.

We hebben besloten om de receptie+diner niet bij het kasteel te doen, maar bij een restaurant daar in de buurt, anders zou het echt te duur worden.

We hebben de Save The Date kaartjes al in de bus gedaan, dus het heeft allemaal al wat meer vorm gekregen.
Alleen hebben we nog steeds geen fotograaf! We zijn zo druk geweest met de rest dat we daar nog niet mee bezig zijn geweest.
Ik denk dat dat het volgende is wat we gaan doen :)

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #18 Gepost op: 13 maart 2013, 11:15:01 »
Hoi allemaal,

Wat leuk dat er een oktober topic is!
Wij gaan op 4 oktober trouwen.
Leuk om te lezen wat jullie aan het regelen zijn.
Bij ons staat het gemeentehuis, de locatie en de dj vast.
Ook heb ik mijn jurk al, voor de rest hebben we nog tijd zat gelukkig!

Groetjes An

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #19 Gepost op: 13 maart 2013, 22:36:52 »
Welkom An. Leuke datum, wij hebben dezelfde :)
Marjoleine, fijn gevoel hè, zodra de locatie geboekt is.
Wij hebben ook nog geen fotograaf, dat is het volgende op de to do list. Vandaag hebben we onze huwelijksreis geboekt! Een weekje Florida en een cruise. Ik heb er nu al zoveel zin in.
Bij de dj hebben we nu een optie. We hadden eerst een andere, maarde verborgen/extrakosten waren erg hoog (€250 extra).
Ik vind het nu toch al wel steeds dichterbij komen, maar wij hebben vorig jaar juni al voor de datum gekozen. Dusvoorons gevoel zitten we al over de helft.

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #20 Gepost op: 14 maart 2013, 17:30:59 »
Heleen wat leuk dat we op dezelfde datum trouwen!
Was er bij jullie een bepaalde reden om deze datum te kiezen?
Wij zijn die dag 9 jaar samen, vonden we wel een mooie reden.
Klinkt erg goed trouwens jullie huwelijksreis, gaan jullie vlak na de bruiloft weg?

Kiezen jullie naast een fotograaf ook voor een videoopname?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #21 Gepost op: 14 maart 2013, 18:41:02 »
Wij trouwen op die dag omdat we vorig jaar op die dag in las Vegas zijn 'getrouwd'.
Jullie reden is een heel mooie reden.
Wij gaan op zondag weg. De huwelijksnacht is op de trouwlocatie en dan nog even een nachtje thuis zodat we alles kunnen inpakken enzo.
Wegnemen alleen een fotograaf voor in de middag; ceremonie en reportage. De ceremonie gaat een schoonzus filmen en s avonds gaat zij ook foto's maken.
Hebben jullie al plannen voor de huwelijksreis?

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #22 Gepost op: 14 maart 2013, 18:54:07 »
@An: welkom bij de oktober 2013 bruidjes! Mooie reden om op 4 oktober te trouwen! Leuk!

@Heleen: Leuk dat jullie de huwelijksreis hebben geboekt! En ook een mooie reden om voor 4-10 te kiezen.

@marjolein: Fijn dat het 'de dag'  nu steeds meer vorm begint te krijgen.

Wij hebben vorige week het gemeentehuis, de locatie en de fotograaf vastgelegd. Fijn gevoel hoor!
Wij nemen geen video opname.

Nu ben ik aan het mailen met een kennis over onze bruidstaart. Ik wil heel graag een blond amsterdam taart!

Wij hebben onze huwelijkreis ook al gepland... We gaa 4 weken naar Nieuw-Zeeland in juli/augustus. Rondtrekken op het ZuiderEiland en op bezoek bij schoonzus en gezin op het NoorderEiland. Deze reis hadden we al gepland voordat we besloten om te gaan trouwen, maar nu noemen we het onze huwelijkreis, omdat we in oktober ook beide geen vrij kunnen krijgen. Wel gaan we de huwelijksnacht in de bruidssuite doorbrengen.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #23 Gepost op: 15 maart 2013, 09:31:31 »
Wauw 4 weken nieuw-Zeeland. Dat lijkt me fantastisch!
Fijn gevoel hè zodra de locatie vastligt. Mag ik vragen welke fotograaf je hebt geboekt?

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #24 Gepost op: 15 maart 2013, 14:33:09 »
Dank voor jullie welkom :)

Heleen wat leuk dat jullie ook in las vegas zijn getrouwd.
Goed idee ook om familie te vragen voor het filmen tijdens de ceremonie, eens even met as overleggen, hihi.

Angel wat een origineel idee een taart van blond :)
Wij zitten te denken aan een herfst thema met twee egels bovenop.
En jullie huwelijksreis klinkt ook echt super, heerlijk vier weken er uit!
Zijn jullie al eerder bij de familie daar geweest, bijzonder hoor!

Wij zitten erover te denken om de maandag na ons trouwen een midweek naar Texel te gaan. Ik hoop in juni afgestudeerd te zijn, en het is op dit moment nog onzeker of ik dan een baan heb.eerst maar even afwachten hoe dat loopt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards