collapse

Auteur Topic: Oktober 2013  (gelezen 47739 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #50 Gepost op: 3 juni 2013, 19:09:39 »
@Steef85: Heb je lekkere vakantie gehad? Waaar was je heen?

Bruidstaart: Proeverij was heerlijk! Onze taart wordt gemaakt door een vrouw die vroeger bij mij thuis kwam oppassen (toen ik op de basisschool zat). Ik heb een eigen ontwerp gemaakt op papier en zij gaat het precies zo maken als ik het dus wil. Super blij mee! En nog goedkoop ook.
Daarbij gaat ze ook nog wat cupcakes maken, omdat de leerlingen uit mijn klas ook even langskomen.

Uitnodigingen: Vandaag zijn ze binnengekomen!! Ik zorg dat ze geschreven en al klaarliggen, maar het daadwerkelijk versturen doen we pas na onze vakantie. Ik denk rond 11 augustus, dat is 2 maanden van te voren.


Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #51 Gepost op: 3 juni 2013, 19:16:23 »
En zo komen er langzaam aan steeds meer oktoberbruiden :)

4 oktober: Heleen 0410
4 oktober: An041013
5 oktober: Steef85
11 oktober: Angèl _
11 oktober: Sun
11 oktober: Visje
21 oktober: Marjoleine94

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #52 Gepost op: 3 juni 2013, 21:37:33 »
Leuk zo'n lijstje!
Wat creatief dat je een eigen ontwerp voor je taart hebt gemaakt.

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #53 Gepost op: 4 juni 2013, 17:47:01 »
Wat handig, dat lijstje :applaus:
Bedenk me net dat wij over 4 maanden trouwen, gaat toch wel snel nu met de tijd!
10 juni moet ik t laatste voor school inleveren en daarna lekker met de bruiloft bezig!

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #54 Gepost op: 4 juni 2013, 17:50:46 »
Eventjes druk gehad met het afstuderen, maar het einde is in zicht, dus meer tijd hier ;)

Inderdaad leuk zo'n lijstje! Ik denk dat wij de uitnodigingen ook na de vakantie (begin augustus) versturen.

@Angel: maken jullie zelf nog een deel van de uitnodigingen? Ik had gemist dat jij ook leerkracht was, wat leuk! Ga je nog iets speciaals met je kinderen doen?

De uitnodigingen zijn inderdaad het volgende punt waar wij ook aan gaan beginnen. Donderdag kreeg ik een sms, mijn jurk is binnen! Sneller dan verwacht, maar wel erg leuk, dus ook daar volgende week woensdag langs. Dus Steef85; komt vast wel goed met die levertijd. Is vaak ook een uiterste datum begreep ik.




An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #55 Gepost op: 4 juni 2013, 18:51:07 »
Spannend Visje, wanneer studeer jij af?
En heerlijk lijkt me, dat je volgende week je jurk weer aan mag :biggrin:

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #56 Gepost op: 4 juni 2013, 19:15:08 »
Ik zie net dat jij nog net boven mij had gepost, ook afstuderen zie ik! Ik krijg donderdag mijn cijfer voor scriptie en portfolio en dan moet ik dinsdag 11 juni op gesprek. Als alles goed is ben ik dan klaar :party:

Jij dus ook al bijna, lekker gevoel hè?! Wat heb jij voor opleiding gedaan?

En van mijn jurk is inderdaad wel spannend hoor, vraag me af of hij nog wel zo mooi is, ben sowieso wel een twijfelkont, maar daarover nog extra dan ;)

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #57 Gepost op: 4 juni 2013, 20:18:26 »
Spannend zeg, dat is al snel.
Ik heb de 13e gesprek maar dan is mijn portfolio nog niet nagekeken.
Doe je een studie naast dat je leerkracht bent?
Ik studeer logopedie, en idd heerlijk als het klaar is!

Haha, hoop voor je dat het gewoon super goed voelt als je m weer aan hebt!

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #58 Gepost op: 5 juni 2013, 19:47:01 »
Bij jou dan ook snel na elkaar! Begint vast ook wel spannend te worden.. Ik doe nu de Pabo, maar heb steeds wat ingevallen (langdurig ziekte en losse dagen), nu heb ik tot de zomervakantie 2 klasjes, groep 7 en 5. Dus eigenlijk ben ik officieel nog niet leerkracht, onofficieel wel ;)

Zal na woensdag even laten weten hoe het weer voelde!

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #59 Gepost op: 7 juni 2013, 13:07:52 »
@Visje: Spannend dat je jurk binnen is! Lees net dat je bijna klaar bent met de pabo. Al uitzicht op een baan voor volgend schooljaar, of ga je verder studeren? Ik ga mijn groep 7 wel uitnodigen, maar weet nog niet precies wat ik ga doen.

Gisteren geslaagd voor een pak voor mijn AS. Helemaal leuk, want nu zijn we qua aankleding echt helemaal klaar!

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #60 Gepost op: 7 juni 2013, 20:07:26 »
Angel wat leuk dat je as ook geslaagd is voor een pak.
Jij mocht toch met hem mee?
Lijkt me heel bijzonder om je as al in trouwpak te zien.
Heeft hij iets uitgekozen wat je had verwacht?

Mijn as is met de moeders gegaan, ik weet officieel dus niks, maar heb wel een beetje een idee. Het blijkt toch lastig om verrassingen voor elkaar te hebben...

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #61 Gepost op: 7 juni 2013, 21:46:38 »
Ja, ik mocht (gelukkig) met hem mee!! Super mooi pak gekocht.
Zo ontzettend leuk! Zijn stropdas is exact dezelfde kleur als mijn schoenen, dus mijn dag kon niet meer stuk.

Ik wil ook alsmaar vertellen over mijn jurk, maar hij wil er echt niets over horen.

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #62 Gepost op: 13 juni 2013, 19:40:08 »
Visje, ik ben benieuwd: hoe voelde het om m weer aan te hebben?

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #63 Gepost op: 14 juni 2013, 10:23:52 »
Ik ben ook benieuwd Visje!

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #64 Gepost op: 14 juni 2013, 12:33:19 »
Het was weer geweldig :) Voelde gewoon goed, hij was nu natuurlijk ook de goede maat, dus scheelde ook wel! Hij hoefde maar een heel klein beetje ingenomen te worden, lengte was goed, dus nog 1x een pasafspraak. Ze vertelde dat hij daarna mee naar huis toe mag en dat ik hem dan zelf 1x voor de bruiloft nog moet passen. Is dit gewoon?

Verder nog meer leuk nieuws, ik ben geslaagd voor de pabo  :applaus: Ik heb tot de zomervakantie ook 3 dagen groep 7, maar daarna is het nog onzeker. Dus nog afwachten maar..

Leuk Angel dat jij mee mocht met het uitzoeken van zijn pak! Mijn AS wil inderdaad ook niets weten over mijn jurk, maar ik mag ook niets weten over zijn pak.

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #65 Gepost op: 14 juni 2013, 16:42:57 »
Wat fijn dat het meteen weer goed voelde. Heerlijk! Ik weet niet of het gewoon is dat je je jurk thuis nog 1x zelf moet passen.

Gefeliciteerd met je pabo diploma! Fijn dat je nog werk tot de zomervakantie hebt. Waar woon je? Bij mij op school is nog een vacature!

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #66 Gepost op: 14 juni 2013, 19:46:01 »
Visje, gefeliciteerd!

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #67 Gepost op: 15 juni 2013, 20:02:06 »
Bedankt :) An, hoe is het met jouw gesprek afgelopen?

Ik woon tussen Rotterdam en Dordrecht in, waar is 'jouw' school?

Wonen jullie al samen of moeten jullie ook op huizenjacht? Bij ons wil het met de huizenjacht niet zo lukken.. Dus dat is nog een beetje stress, ben benieuwd of jullie dat ook hebben?

An041013

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #68 Gepost op: 16 juni 2013, 19:44:24 »
Visje, wat fijn dat het goed voelde, heerlijk lijkt me!
Ook echt super dat nu officieel afgestudeerd bent,gefeliciteerd!

Bij mij is het zo dat ik de jurk vlak voor de trouwdatum nog eens in de winkel pas, daarna gaat hij mee naar huis.

Mijn gesprek ging goed, het is nu nog wachten op de uitslag van mijn portfolio, spannend.
Vrijdag nog gesprek op mijn stage gehad en iik mag blijven :biggrin:
Nu het diploma nog....

Mijn as en ik wonen al samen, dus bij ons speelt het niet.
Weet wel dat het stressvol kan zijn ja, oef....
Hebben jullie al iets op het oog, of is er niets te vinden dat jullie allebei aanspreekt?


heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #69 Gepost op: 16 juni 2013, 21:33:57 »
Wij hebben ook moeite gehad met een huisje vinden. Sinds afgelopen week wonen we nu samen in Dordrecht, hiervoor bij zijn ouders.
Zoeken jullie een huurhuis of een koophuis?
Gisteren ben ik met de ceremoniemeester wezen kijken voor bruidsmeisjesjurken. Echt zo schattig! Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen twee. Allebei paars, want dat stond leuker bij de meisjes. De een is vrij lang met allemaal laagjes en de ander tot op de knieën met tule.
Hebben jullie ook bruidskindjes
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2013, 21:37:16 door heleen0410 »

Angèl_

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #70 Gepost op: 17 juni 2013, 14:06:20 »
@Visje: "mijn" school staat in hank, dus dat is helaas wat uit de richting voor jou. Succes met zoeken naar een baan. En anders invalpool, of is dat in jouw buurt niet?

Samenwonen: Mijn as en ik hadden beide al een koopwoning toen we elkaar begin vorig jaar leerde kennen. In de zomervakantie ben ik bij hem ingetrokken en hebben we mijn woning te koop gezet. Helaas staat deze nu nog steeds te koop. 

Leuk Heleen dat jullie nu echt samenwonen. Is de eerste week bevallen?

@An: Fijn dat je op je stage kan blijven als je je diploma haalt. Dat is toch weer een zorg minder.


Steef85

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 14
Re: Oktober 2013
« Reactie #71 Gepost op: 17 juni 2013, 14:41:03 »
Hallo dames,

Ik heb ook weer tijd om te reageren. Wij zijn een weekje naar Kos geweest. Heerlijk genoten van het weer (de zon!), het strand, het hotel en het eiland. Fijn fijn fijn! Inmiddels alweer ruim een week terug en ik raak t vakantiegevoel toch altijd weer snel kwijt. Agenda staat alweer behoorlijk vol met afspraken, vergaderingen etc. Maar we hebben het wel heel lekker gehad en iets moois om op terug te kijken.

Even teruglezen wat jullie allemaal geschreven hebben hoor...
@samenwonen: ik woon ook al een paar jaar samen met mijn vriend, dus wij hebben dat probleem ook niet. Wel zijn wij af en toe aan het orienteren voor een koopwoning. We zitten nu in een huurappartementje..prima voor nu maar op den duur willen we toch graag iets 'echts'. Zie mezelf niet echt hier nog wonen over vijf/tien jaar ofzo. Helaas heb ik geen vast contract (net te horen gekregen dat ik tot eind van het jaar weer bij mijn oude werk terecht kan ter ondersteuning) dus dit maakt het niet gemakkelijk om een hypotheek te krijgen. Wonen jullie in een huur- of koopwoning?

@trouwjurk: visje, wat fijn dat het weer goed voelde om de jurk aan te trekken. Ik heb daar zelf nog wel eens twijfels over. Ondertussen alweer even geleden dat ik de jurk gepast heb en soms besluipt me opeens t gevoel: is ie nog wel mooi? zou die wel staan? was een ander type jurk niet mooier geweest, heb ik niet te snel gekozen? herkennen jullie dat??

@visje: gefeliciteerd met het behalen van je diploma! Super!

@heleen: gefeliciteerd met jullie huisje!! Ben inderdaad ook benieuwd hoe de eerste week bevallen is.

Ik ben door mijn vakantie even niet zo met de bruiloft bezig geweest maar krijg nu wel lichte kriebels hoor. We moeten nog veel doen volgens mij. Ik hoop dat we binnenkort (a.s. weekend ofzo) eens grote stappen kunnen zetten met bijv. de ringen en de uitnodigingen. Hebben jullie dit al voor elkaar??

Groetjes!

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #72 Gepost op: 17 juni 2013, 19:14:14 »
Wat een hoop gezellige berichtjes weer :)

@An: wat fijn dat je gesprek goed ging! Ik zal met je mee hopen, laat je het horen als je het weet?

@Heleen: wat leuk van jullie huisje! Jij woont dan redelijk dicht bij mij in de buurt! Ik zat in Dordrecht op de Pabo, toevallig allemaal. Maar heb je een foto van de jurkjes? Ben eigenlijk wel benieuwd. Wij hebben geen bruidskindjes. Ook geen neefjes/nichtjes met een 'leuke' leeftijd daarvoor (of we hebben er weinig contact mee), maar ik vind het wel erg schattig vaak.

@Angel: jammer dat het zo ver weg is. Ik zit nu wel in de invalpool, ze hebben laten vallen dat ze me graag in het bestuur willen houden, dus ik hoop erop dat er na de zomervakantie een verlof ergens vrij komt (zwangerschap ofzo?)

@Steef: lekker van je vakantie! Even er tussenuit, bruiloft is ook weer een drukke tijd, heb je je lekker even op geladen ;)

We wilden eigenlijk het liefst een huis via de vereniging hier, maar we staan nog niet lang genoeg ingeschreven, je moet zo'n 5 jaar ingeschreven staan! Dus nu hebben we eerst een aantal koopwoningen bekeken, maar de twee leukste vielen af omdat er teveel mis mee was (lekkage e.d.). Dus nu verder kijken en ook maar naar huurwoningen..Donderdag gaan we weer op stap.

Huis heeft nu dus bij ons wel wat prioriteit. Ringen hebben we toevallig geregeld, was een kortingsactie van de herenring gratis, dus dat gelijk geregeld.

Kaarten moeten we nog wel, die willen we zelf ontwerpen en dan ergens laten drukken. Verder heb ik ook het idee dat we veel moeten doen, maar ik kom niet echt op heel veel ideeën. Misschien kunnen we met elkaar een lijstje maken?

Wat wij hebben geregeld:
- locatie (taart/buffet/receptie/feest)
- gemeentehuis
- kerk (tijden enzo staan nog niet vast)
- dj
- taart
- bloemen
- jurk
- trouwauto
- ringen
- getuigen/ceremoniemeesters

Dat was het denk ik? Wat hebben jullie al?

Visje

  • Gast
Re: Oktober 2013
« Reactie #73 Gepost op: 17 juni 2013, 19:16:21 »
Wat jij zegt Steef dat je twijfelt over de jurk, had ik ook hoor! Of hij wel echt mooi stond, of ik niet verder moest zoeken. Maar toen ik hem aan had, wist ik het weer zeker. Wanneer mag je hem weer passen?

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Oktober 2013
« Reactie #74 Gepost op: 17 juni 2013, 19:25:51 »
Het eerste weekend in ons huisje was heerlijk. Wel druk, want we zijn nog steeds aan het uitpakken en opruimen.
De uitnodigingen gaan we op kort termijn regelen, we hebben nu eindelijk een eigen adres ;)
Wat betreft de ringen, daar moeten we er nog 1 van regelen. Alleen die van mij nog. Vorig jaar hebben we een verlovingsring en een mannentrouwring gekocht voor ons las Vegas 'huwelijk'. En AS houd zijn verlovingsring .
Dat twijfelen had ik ook steeds, maar ik heb m'n jurk al thuis en elke keer even kijken overtuigd me steeds weer!
Wij moeten nog regelen:
*Bloemen
*Corsages
*Ring voor mij
*paarse pumps + paarse bretels
*bruidsmeisjesjurken + pak bruidsjongetje

En dat is het volgens mij. Op wat kleine extraatjes en kleine dingetjes na.

Visje, hoort in ondertrouw gaan niet op het lijstje?
Zijn jullie op zoek in Dordrecht of eromheen?
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2013, 19:32:04 door heleen0410 »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards