collapse

Auteur Topic: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.  (gelezen 25199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

BlondeBride

  • Gast
te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Gepost op: 3 maart 2013, 22:36:06 »
Hallo,

ik ben heel mijn leven een buitenbeentje geweest en veel gepest geweest. Ik heb nu in totaal eigenlijk maar 1 vriendin. Nu heb ik even zitten denken aan een vrijgezellenfeest en als ik iedereen optel (incl zelfs mijn moeder!) kom ik op een groepje van 6 incl mezelf. Is dit niet een heel zielig klein groepje?

Ook hebben we zitten denken om het vrijgezellenfeest dan maar samen met de mannen te doen, maar ook mijn vriend heeft niet veel vrienden. We komen dan (ook weer incl de vaders!) op een groepje van 12.

Wat zouden jullie doen?

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #1 Gepost op: 3 maart 2013, 22:39:03 »
Joh. Lekker boeiend ;) als jij met die 6 dames een leuke tijd hebt, niks aantrekken van wat 'hoort'. Mijn vf destijds telde ook maar 7 dames, was erg gezellig!

BlondeBride

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #2 Gepost op: 3 maart 2013, 23:03:16 »
dank je. Dat is al een beetje opbeurend, maar het is niet "wat hoort" wat me tegenhoudt. Maar ik voel me beetje zielig eigenlijk. Het gaat om mijn moeder, mijn 2 schoonzussen met wie ik het niet eens echt kan vinden (of zij niet met mij), een vriendin van mijn vriend en dus inderdaad maar 1 vriendin van mezelf. En deze vrouwen kunnen het onder elkaar ook niet echt vinden. Ik vraag me dus af of het wel gezellig wordt.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #3 Gepost op: 3 maart 2013, 23:21:32 »
Je moet niks natuurlijk, maar is t niet een idee om met die ene vriendin een leuke dag te hebben? Vrijgezellenfeest hebben hoeft natuurlijk niet! Als je er nu al zo tegenop ziet.

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #4 Gepost op: 3 maart 2013, 23:24:51 »
Ik heb hetzelfde. Ik heb veel vriendinnen/kennissen maar geen echt vriendinnen die je zou uitnodigen voor een vrijgezellenfeest. Als wij dit doen dan word het met sm, moeder, 4 sz en (misschirn)vriendin AS. Dus wij gaan dan ook mannen en vrouwen samen doen (hoop ik, tenslotte regelen we dit niet zelf).
Niet iedereen kent elkaar, maar leert elkaar dan wel kennen. En op zoiets maakt iedereen er vast wel een gezellige avond/middag van.

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2013, 23:25:50 »
Ik heb ook maar 8 mensen op mijn lijstje staan hoor! En beter 8 mensen met wie ik het gezellig heb dan met 16wat niet mijn echte vrienden zijn :)

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2013, 23:29:23 »
Helemaal mee eens lizz

Bruidje224

  • Junior
  • **
  • Berichten: 134
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2013, 23:31:37 »
-
« Laatst bewerkt op: 6 september 2021, 14:49:23 door Bruidje224 »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #8 Gepost op: 4 maart 2013, 02:08:47 »
Wij waren met vier inclusief mezelf. Manlief has geen vg en vond dat prima.
Maakt toch niet uit w a t hoort? Doe waar je je fijn bij voelt!

Koekepeer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 8752
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #9 Gepost op: 4 maart 2013, 02:30:38 »
Mijn vrijgezellenfeest bestond ook uit schoonzussen.. En 1 vriendin. Er waren nog 4 vriendinnen uitgenodigd maar die kwamen niet omdat ze het te duur vonden... Uiteindelijk dus klein groepje van 6.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #10 Gepost op: 4 maart 2013, 08:03:32 »
Ik had ook relatief kleine groep en ben bij 2 vrijgezellenfeesten geweest met ook maar weinig mensen (max 8 ) en dat waren ook veelal familieleden of aanhang van. Was er niet minder gezellig om.
Overigens heb ik gewoon 'al' mijn vriendinnen uitgenodigd ook een vriendin die ik soms 2 jaar niet zie en zelden spreek. Sinds mijn vrijgezellenfeest is het contact juist weer veel beter en zien we elkaar weer veel meer. Weet je het maakt helemaal niks uit met hoeveel je bent en wie de groep is. Ik was blij dat mijn moeder en sm er bij aanwezig waren, vond het super gezellig.
Bij mij kenden de meeste mensen elkaar ook niet, maar niemand deed er moeilijk om!
« Laatst bewerkt op: 4 maart 2013, 09:09:18 door Jof »

April2013

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #11 Gepost op: 4 maart 2013, 09:07:11 »
Ik heb ook maar een klein groepje. Ik geloof ook maar iets van 6 of 7 maarja who care's zolang ik maar een gezellige dag heb.
Zie het maar positief. Hoe meer mensen hoe meer meningen en wensen.

Andora

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2013, 09:12:53 »
ik heb twee goede vriendinnen, die mijn vrijgezellenfeest samen organiseren. We zullen dus met 3 of 4 (als schoonzus meegaat) mensen zijn. (de rest van mijn vrienden zijn mannelijk ;))
Ik vind het niet zo erg, zijn super toffe meiden en het wordt zeker gezellig! Ik moet wel zeggen dat ik het eerst een zeer klein groepje vond, maar zolang het gezellig is, is het goed!

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #13 Gepost op: 4 maart 2013, 09:37:52 »
dank je. Dat is al een beetje opbeurend, maar het is niet "wat hoort" wat me tegenhoudt. Maar ik voel me beetje zielig eigenlijk. Het gaat om mijn moeder, mijn 2 schoonzussen met wie ik het niet eens echt kan vinden (of zij niet met mij), een vriendin van mijn vriend en dus inderdaad maar 1 vriendin van mezelf. En deze vrouwen kunnen het onder elkaar ook niet echt vinden. Ik vraag me dus af of het wel gezellig wordt.

Ik neem aan dat ze zich kunnen gedragen als ze bij elkaar zijn en dat ze het met elkaar voor jou gezellig maken. Maar als je er écht bang voor bent, zou ik ook gerust een dagje met je vriendin weg gaan.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #14 Gepost op: 4 maart 2013, 09:46:54 »
je bent niet verplicht om een vgf te hebben/.... als jij denkt dat dit niet gezellig wordt dan zou ik er zeker voor kiezen om lekker een dagje met je vriendin op pad te gaan,.,....
Maar dat het een klein clubje zou zijn is toch niet erg??? Ik heb vorig jaar ook een vgf gehad met 5 meiden (incl de bruid) was erg gezellig, en je kunt met iedereen lekker veel kletsen...

BlondeBride

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #15 Gepost op: 4 maart 2013, 09:54:45 »
Dank jullie wel voor de reacties. mijn AS en ik werken beiden bij een bekende voetbalclub als vrijwilliger. de groep waar ik inzit is best hecht. hij zit in een andere groep. de orde-dienst en die is ook best hecht. nu kwam ik vanacht toen ik niet kon slapen op het idee om daar iets mee te doen. en dan de vriendin van mij en schoonzussen en broers er ook gewoon bij.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #16 Gepost op: 4 maart 2013, 09:56:17 »
Klinkt ook gezellig! Uiteindelijk makat het echt niet uit, als het maar gezellig is en ik denk dat de meeste mensen wel hun beste beentje voor zetten :)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #17 Gepost op: 4 maart 2013, 16:39:35 »
De vrijgezellenfeesten die ik mee aan het organiseren ben bestaat voor de mannen uit 9 en voor de vrouwen uit 11 personen.
Bij AS zullen er ongeveer 8 personen zijn en bij mij 9. Zoals anderen al aangeven; Ik heb liever 8 vriendinnen dan allemaal vage kennissen. Dan is het met z'n 8e denk ik veel gezelliger.

Verooo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2119
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2013, 08:58:37 »
Mij lijkt het eerlijk gezegd net veel leuker met een klein groepje dan met heel veel...
Ik was destijds alleen maar aan het kijken wie ik kon schrappen... Mij lijkt het net als je met heel veel bent dat je allemaal kleine groepjes binnen de groep krijgt ipv 1 clubje...

Maar ik zou geen mensen gaan uitnodigen alleen maar om aan een aantal te komen waarvan je denkt dat het dan niet zielig overkomt..
Ga gewoon lekker met je vriendin een dag erop uit?
Lekker naar de thermen of zo en dan samen gezellig wat eten en erna lekker stappen?
Een vrijgezellenfeest met mensen die je helemaal niet aardig vindt lijkt me niks..

MissMip

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 227
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2013, 09:42:51 »
Ik had wel een aardig grote groep vriendinnen op mijn feestje, maar ik ben ook nog lekker een weekje weggeweest met mijn beste vriendin. Is echt een aanrader. Lekker genieten van de zon, kletsen, uit eten etc.

Jassou

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #20 Gepost op: 5 maart 2013, 09:43:43 »
En als je het geen 'vrijgezellenfeest' meer noemt, maar gewoon een middag iets leuks doen met je beste vriendin? Misschien dat dan de druk van de ketel gaat? Mensen hebben misschien een bepaald beeld bij hoe een vrijgezellenfeest eruit moet zien (grote groep dronken losgeslagen meiden/jongens met matchende T-shirts en een a.s. verkleed als barbie-pop/kuiken die lullige opdrachtjes moet uitvoeren; kan helemaal je ding zijn hoor, maar het is geen moetje)

Ik heb meegedaan aan vrijgezellenfeesten met intieme groepjes en met de grote groepen met nog-net-geen matchende shirts en heb het altijd enorm naar mijn zin gehad. Het gaat er altijd om, om de bruid(degom) een leuke dag te bezorgen, dus je doet wat bij je past. Als dat een dag weg met die ene lieve vriendin is, is dat het voor jou. Niemand is geholpen met een vrijgezellenfeest wat voldoet aan het standaard idee maar met een ongelukkige bruid. Daar doe je het simpelweg niet voor.

Nadine

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1133
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #21 Gepost op: 5 maart 2013, 12:06:05 »
Ik zou gewoon doen wat bij jou past. Als je met de vrijwilligers van de voetbalclub iets wilt gaan doen is dat prima, maar als je liever met die ene vriendin iets leuks wilt gaan doen is dat ook goed! Een vrijgezellenfeest moet niet aan een bepaalde standaard voldoen.
Mijn 'vrijgezellenfeest' was een high tea met 4 vriendinnen, mijn schoonzusje en een leuke nicht van mijn man. Heel suf volgens veel mensen, maar ik ben geen feestbeest (mijn vriendinnen ook niet) en dit paste bij mij. Als je doet wat jij leuk vindt, wordt het altijd gezellig!

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #22 Gepost op: 5 maart 2013, 16:43:57 »
Ik had geen vrijgezellenfeest, heb maar drie vriendinnen en die kennen elkaar nauwelijks. Ik werd verrast met een leuke middag met mijn moeder, schoonmoeder, zus en twee lievelingstantes. Ik vond het heel gezellig!

misseagle

  • Gast
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #23 Gepost op: 5 maart 2013, 18:22:31 »
Op mijn lijst staan ook de 2 moeders, 2 schoonzusjes en 2 tantes.. en dan nog wat vriendinnen en een collega..
Maar kan best zijn dus dat er paar niet kunnen dus ja je weet t nooit!

Je moet gewoon doen wat je zelf fijn vind.
Met 1 collega/vriendin ga ik apart iets doen omdat zij niet kan (gaf ze laatst al aan)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: te weinig vrienden voor vrijgezellenfeest.
« Reactie #24 Gepost op: 6 maart 2013, 12:26:14 »
Op mijn lijstje staan ook mijn moeder, s.m. mijn zussen mijn schoonzussen en één echte vriendin. Ik vind dat leuke mensen en ga daar een kei leuke dag mee hebben! Bij as hetzelfde verhaal,vaders, zijn broers, mijn zwager, stiefbroertje en één vriend. Het gaat er toch om wat jij leuke mensen vind?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards