collapse

Auteur Topic: Broer vrijgezellenfeest laten organiseren?  (gelezen 13504 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steffie_G

  • Gast
Broer vrijgezellenfeest laten organiseren?
« Gepost op: 30 maart 2013, 10:06:54 »
Hey allemaal, echt een korte vraag is het niet, maar ik vind niet direct waar ik het anders moet zetten.
Mijn boer is mijn getuige en m'n vriend zei dat de getuige de vrijgezellenavond moet organiseren + betalen volgens de traditie.
M'n vriend z'n vader is getuige en zij gaan een stripper inhuren en m'n broer heeft al aangegeven dat hij daar niet bij wilt zijn.
Hij zou zich niet op z'n gemak voelen.
Maar, mijn vrijgezellen avond is dus met allemaal meisjes/vrouwen. Mijn broer gaat nooit een leuke vrijgezellen avond kunnen organiseren, die heeft daar echt 0 verstand van + dan nog het feit dat hij er niet bij kan zijn + dat hij het allemaal zou moeten betalen.

Dit komt echt noooooit goed! En ik zou toch wel een leuke vrijgezellenavond willen hebben.
Heeft er iemand een oplossing hoe ik dit kan oplossen?
« Laatst bewerkt op: 2 april 2013, 18:03:27 door JoyceS »

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2013, 10:16:58 »
Hi Steffie,

misschien is dat inderdaad de traditie, maar gelukkig is het 2013!

Ik zou gewoon een goede vriendin vragen het te organiseren, zij zal heel goed snappen dat het niet echt iets is voor je broer om dat te regelen.

En qua financien, ik ben juist gewend dat alle vriendinnenhet samen betalen, en niet 1tje voor iedereen. Alleen de bruid zelf betaald niet,


Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2013, 10:31:12 »
Anne_Lyze,

dat was ook mijn idee. Maar dan is mijn broer de enige van de jeugd die naar geen van beide vrijgezellenfeesten gaat en ik weet niet of ik hem dat wel kan aandoen.
Hem misschien laten samenwerken met een vriendin om zo de vrijgezellen avond te organiseren? Het zal hoogstwaarschijnlijk wel iets worden dat typisch vrouwelijk is, dus hij zal wel niet mee willen. Maar dan heeft hij toch een vinger in de pap gehad.
Anders vind ik het zo zielig, alsof hij er niet bij hoort

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2013, 10:32:59 »
hmm dat zouu vervelend zijn, kan hij niet mee met die van je AS? mijn broer gaat ook met AS mee en mijn schoonzusje was bij die van mij,

A

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #4 Gepost op: 30 maart 2013, 10:42:23 »
hmm dat zouu vervelend zijn, kan hij niet mee met die van je AS? mijn broer gaat ook met AS mee en mijn schoonzusje was bij die van mij,

A

Ik heb het hem gevraagd, maar mijn vriend gaat met zijn entourage een stripper inhuren. En mijn broer wil niet mee, hij zou zich niet op zijn gemak voelen.
Dus het is echt moeilijk. We zouden misschien wel iets kunnen doen waar hij zich toch ook min of meer goed bij voelt. Maar ik weet niet of dat afbraak gaat doen aan de vrijgezellenavond en of hij zich wel helemaal gaat voelen tussen al die vrouwen

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #5 Gepost op: 30 maart 2013, 10:50:30 »
lastig dilemma inderdaad, aan de andere kant..

Meid het is JOUW vrijgezelle, je kunt je misschien in honderd bochten wringen om iedereen blij te maken, maar misschien dat dat ook niet gaat... dus misschien lukt het je niet om een oplossing voor je broer te vinden ...

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2013, 10:55:40 »
lastig dilemma inderdaad, aan de andere kant..

Meid het is JOUW vrijgezelle, je kunt je misschien in honderd bochten wringen om iedereen blij te maken, maar misschien dat dat ook niet gaat... dus misschien lukt het je niet om een oplossing voor je broer te vinden ...

Nee dat is waar. Maar mijn broer betekend wel vrij veel voor me. Dus ik zou het heel leuk vinden moest hij toch mee kunnen doen.
Het is zo een fashion boy dus ik zit nu te denken aan een make-over en stijladvies voor iedereen. Ik denk dat ik hem daarmee ook wel tevreden kan stellen. Dat de mensen de hele dag gaan denken dat hij homo is moet hij er maar bij nemen!  :biggrin:

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2013, 10:59:53 »
Waarom vraag je gewoon niet wat hij wil, het is zijn keuze om niet mee te gaan met je AS.
Voordat je alles om gooit voor je eigen VGF?

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2013, 11:02:43 »
ja precies dat is een goede tip van BB

en daarnaast, vaak is het zo dat je niet precies weet wat je vrijgezelle inhoud. Het is geen MUST, maar meestal is het een verrassing voor de bruid. Je broer en vriedin samen vragen het voor je te organiseren kan het oplossen,

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #9 Gepost op: 30 maart 2013, 11:07:46 »
Jullie hebben gelijk :)
Ik maak me natuurlijk weer veel te druk om voor iedereen goed te doen.
Ik ga het hem straks vragen en als hij niet wil is dat natuurlijk zijn eigen keuze.
Wil hij wel dan mag hij het samen met m'n vriendin regelen.

Het zou natuurlijk wel leuk zijn moest het een verrassing zijn, maar we zien wel :)
Bedankt voor jullie advies ^^

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #10 Gepost op: 1 april 2013, 15:12:03 »
En Steffie, wat zei je broer?

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #11 Gepost op: 1 april 2013, 23:19:43 »
Ik heb hem nog niet gesproken. Beetje druk met het werk voor de moment.
Maar ik vraag het hem morgen en dan breng ik hier verslag uit ^^

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #12 Gepost op: 2 april 2013, 13:13:48 »
Hey allemaal,


ik zit met een vervelende kwestie.
Ik heb m'n broer gevraagd om getuige te zijn
Nu, traditie wil dat de getuige het vrijgezellenfeest organiseert.
Maar ik denk niet dat dat goed komt als mijn broer dat organiseert voor allemaal dames.
Dus hoe kan ik het het best aanpakken?
Hem laten samen zitten met een vriendin om alles te plannen en dan maar hopen dat er iets uitkomt?
Of hem ''zachtjes'' ( :biggrin:) in de juiste richting duwen?
Want hij zei al dat hij voor m'n vrijgezellen avond paintball wou gaan doen en dan kroegentocht met berenpakken ofzo en belachelijke opdrachten.

Hoe kan ik dit het best oplossen zonder m'n broer zwaar teleur te stellen?

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #13 Gepost op: 2 april 2013, 13:14:42 »
Ik vervolg deze discussie verder in het gepaste topic, namelijk dat van vrijgezellen feesten  :biggrin:

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #14 Gepost op: 2 april 2013, 13:15:06 »
Ik dacht dat de traditie is dat de ceremoniemeester(s) het vrijgezellenfeest organiseren. Zo is dat bij ons in ieder geval wel gegaan.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #15 Gepost op: 2 april 2013, 13:16:44 »
Deze vraag heb je ook al in een ander topic gesteld, daar heb je antwoorden gekregen en je zou het je broer voorleggen.

Naar mijn weten is het idd ook gewoon de ceremoniemeester of goede vriendinnen of vrienden in geval van je AS.

EDIT: zie nu dat je aangeeft dat je de vraag ergens anders stelt (gepaster topic).
« Laatst bewerkt op: 2 april 2013, 13:23:43 door Jof »

Jorien26

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #16 Gepost op: 2 april 2013, 13:17:18 »
bij mij organiseert ook de CM de vrijgezellenfeesten en niet de getuigen..

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #17 Gepost op: 2 april 2013, 13:26:58 »
tgoh misschien omdat iedereen vrij is in het stellen van vragen en ik in dit topic misschien meer mensen kan bereiken om een gepast antwoord te vinden.

Als je mijn bericht goed gelezen hebt dan zou je ook gelezen hebben dat ik zeg dat hij al een idee heeft over wat hij wil.
En aangezien ik een vrouw ben denk ik dat menig mens de connectie tussen paintball/kroegentocht en vrouwen niet zo evident vind.

Moet ik dan beter blijven aanmodderen in een niet zo geschikt deel van dit forum?

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #18 Gepost op: 2 april 2013, 13:29:59 »
Tja ik had heel wat liever gepaintpalled als mijn high tea, maar helaas denken daar veel vrouwen dus ander over, waardoor ik een in mijn ogen suffe vrijgezellenfeest gekregen heb.  :P

Maar je kunt toch zoals in het andere topic gewoon aan je broer vragen of hij het samen met je vriendin wil organiseren en aan je vriendin vragen en gewoon zeggen dat wat hij oppert jou niet echt aantrekt in ene vrijgezellenfeest? Ik snap uberhaupt niet helemaal waarom hij het percee zou moeten organiseren of erbij zou moeten zijn.  (maar ik snap ook nog niet waarom hij niet met je as meegaat)

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #19 Gepost op: 2 april 2013, 13:41:28 »
Mijn AS gaat met z'n vrienden een stripper inhuren of naar een stripclub. Of toch iets in die richting.
En m'n broer heeft gezegd dat hij zich er helemaal niet goed bij zou voelen. Dus hij zou liever niet mee willen gaan met hem.

M'n AS zei dat dit traditie is dat de getuige de vrijgezellen organiseert. Is ook het eerste dat ik ervan hoor trouwens. Maar goed, zijn ouders zeggen net hetzelfde.
M'n broer is ook de persoon die ik al het langst ken (logisch) en me dus normailiter het best zou moeten kennen.
Maar ik denk (als ik paintball en kroegentocht hoor vallen) hij eerder iets voor zichzelf wil organiseren.

Net er ook met een vriendin over gesproken en zij zegt dat ik misschien best overleg met hem hoe of wat.
En dat ik dan een vriendin de middag/vroege namiddag laat organiseren en hem de avond laat doen voor diegene die het zien zitten om gek te gaan doen. Kroegentocht vind ik nu niet zo erg, als het met de juiste mensen is. Want veel vriendinnen/kenissen zijn daar niet op hun gemak, dus die wil ik er dan ook niet in zeulen.
Maar ik denk dat dit wel een mooi alternatief is.
Girly girly in de middag en wat ruiger 's avonds.
High tea is ook helemaal niets voor mij hoor. Geef mij dan maar een upperdare ofzo

Maar ik moet het allemaal nog eens goed bekijken, we hebben nog tijd trouwens.

Maar toch, tips zijn altijd nog welkom enz.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #20 Gepost op: 2 april 2013, 14:45:46 »
Mijn AS gaat met z'n vrienden een stripper inhuren of naar een stripclub. Of toch iets in die richting.

 :ph34r: oh ik zou dat echt zo niet cool vinden als mijn AS dat zou doen! En het zou ook echt niet gebeuren ook hahaha.

Maar goed ontopic: Ik zou het hem gewoon voorleggen en aangeven wat jij leuk zou vinden en hem adviseren om met een vriendin van jou te gaan zitten om een leuke dag/avond voor jou te regelen.

Dege

  • Junior
  • **
  • Berichten: 105
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #21 Gepost op: 2 april 2013, 15:10:24 »
Ik zou het gewoon aangeven! Het is jouw vrijgezellenfeest.
Hier organiseren mijn vriendinnen het en wij doen een "combi" vrijgezellenfeest. Dus ook met de mannen.
Ik heb mijn wensen ook voorgelegd en deze respecteerde ze. Geeft jezelf veel meer rust in je hoofd.
Gewoon zeggen wat je absoluut niet wilt, anders wordt de dag er ook niet leuker op!

Steffie_G

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #22 Gepost op: 2 april 2013, 15:14:57 »
Mijn AS gaat met z'n vrienden een stripper inhuren of naar een stripclub. Of toch iets in die richting.

 :ph34r: oh ik zou dat echt zo niet cool vinden als mijn AS dat zou doen! En het zou ook echt niet gebeuren ook hahaha.

Maar goed ontopic: Ik zou het hem gewoon voorleggen en aangeven wat jij leuk zou vinden en hem adviseren om met een vriendin van jou te gaan zitten om een leuke dag/avond voor jou te regelen.

Ik heb er eigenlijk helemaal geen probleem mee. Ik zou zelf ook graag eens naar een stripclub gaan, maar daar zal mijn gevolg niets van willen weten  :biggrin:

wedding2013

  • Gast
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #23 Gepost op: 2 april 2013, 15:20:45 »
Ik vind een stripclub ook geen probleem, maar mijn aanstaande heeft aangegeven dat hij dat absoluut niet wil.
Ik weet nog dat een vriendin van mij na het VGF helemaal door het lint ging omdat haar aanstaande thuiskwam onder de bananenbar stickers.
En een heleboel andere vrouwen ook kwaad, ik snapte de commotie niet echt...


Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Re: Help! Ik Heb Een Korte Vraag En Zoek Een Antwoord
« Reactie #24 Gepost op: 2 april 2013, 15:22:01 »
Wow, als ik dit zo lees doen mijn a.s. en ik alles rondom het vrijgezellenfeest totaal niet volgens de tradities: ik nodig mijn schoonzusjes niet uit en hij zijn zwagers niet, en daarnaast wordt mijn vrijgezellenfeest georganiseerd door vriendinnen die niet eens daggast zijn! (het feestje van mijn a.s. wordt 'toevallig' wel door de ceremoniemeester georganiseerd, dat dan weer wel).

Maar goed, on topic: ik zou in jouw geval ook met m'n broer overleggen en hem duidelijk maken dat je bepaalde dingen ècht niet ziet zitten. En ik zou hem inderdaad ook koppelen aan een vriendin van je die weet welke 'girly' dingen jij leuk vindt voor 's middags. Maak gewoon duidelijk waar je grenzen liggen en dan is het aan hen om die te respecteren! (enne...relax, het wordt sowieso vast wel een hele leuke dag omdat al je lieve vriendinnen erbij zijn!)  ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards