collapse

Auteur Topic: Maart 2014  (gelezen 9284 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruidslin

  • Gast
Maart 2014
« Gepost op: 17 juli 2013, 15:48:05 »
Hai allemaal!

Heb net grote delen van het Trouwen-in-2014-forum gelezen, heel interessant. Ik zag dat een aantal van jullie net als ik in maart 2014 gaat trouwen. Het lijkt me heel leuk om met de andere 2014-maarters af te stemmen: wat heb jij al voorbereid? Wat moeten we echt niet vergeten? Volgens mij heb ik nog een eind te gaan:
- gastenlijst klaar
- globale dagindeling helder
- diner- & feestlocatie geregeld
maar:
- save the date nog uitsturen (deze week denk ik)
- ceremonielocatie moet ik nog vinden
- CM moet nog bevestigen

Ben ik een slakkie? :-)

Bruidslin

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #1 Gepost op: 2 augustus 2013, 14:27:18 »
...inmiddels zijn we alweer een stapje verder. 1 ding wat ik met jullie wil delen is: de save the date is gemaakt & uitgestuurd! Ik heb hem hierbij gevoegd (met wat anonimisering ;-)). Wat voor save the date hadden jullie?


April2014

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2013, 08:15:27 »
Ha Bruidslin, wat n te gekke STD-kaart zeg! Trekken jullie die stijl ook door naar de uitnodigingen straks?

Wij trouwen in april 2014 maar zag je kaart en moest daar wel even op reageren. Heb je hem zelf gemaakt? Wij laten de kaarten ontwerpen en hopen de op 3 oktober te versturen zodat ze  precies een half jaar van tevoren bij iedereen in de bus vallen.

Hebben jullie al bevestiging van jullie CM? Is het iemand van jullie familie? Hoe vieren jullie jullie de bruiloft? Groot of juist klein?

Bruidslin

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #3 Gepost op: 17 augustus 2013, 09:03:47 »
Dank je wel, April2014! Wat goed dat je de kaarten nu al zo goed voorbereid! Ga je ook een foto gebruiken, of hoe gaat hij eruit zien?

We hebben de kaart inderdaad zelf gemaakt. Een vriend heeft de foto genomen. We wilden eigenlijk een sfeer neerzetten voor ons huwelijk, maar omdat het in het buitenland is, konden we de foto niet op locatie nemen. We proberen te regelen dat we aan het strand kunnen trouwen, en wij (en onze familie) zijn gek op het strand, dus vandaar die locatie voor de STD! We zijn nu aan het nadenken over hoe de uitnodigingen eruit gaan zien. Ik wilde het zelf niet al te groot vieren, maar ik geloof dat ik er niet aan ontkom: we hebben natuurlijk nog geen officiele bevestigingen, maar we verwachten dat er 80-100 mensen aanwezig zijn. Degenen die we uitnodigen, zijn de gehele dag te gast (dag + diner & feest)

Gisteren is mijn zusje komen lunchen. Toen ze wat te drinken wilde, heb ik dat aangeboden in een mooi wijnglas. Op het wijnglas had ik laten graveren:
 
   Getuige
22 Maart 2014

Toen ze dat zag kreeg ze tranen, zo schattig!


Vandaag wordt een andere spannende dag, want vanmiddag ga ik de CM vragen! Het is mijn aller langste vriendinnetje dat ik heb (al meer dan 20 jaar), dus als ze ja zegt, is dat heel speciaal voor me.
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2013, 09:09:33 door Bruidslin »

Mariska1987

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2013, 16:50:20 »
Jaaa eindelijk een maart 2014 topic!
Ik ga 21 maart trouwen, wij zijn dan precies 10 jaar samen! We zijn beide 26 jaar dan en elkaars jeugdliefde. We wonen nu 5 jaar samen.

Ons lijstje op volgorde wat we klaar hebben:
Datum en tijdstip. 21.03.2014 om 14.30 uur het jawoord.
Locatie ceremonie.
Ceremoniemeester gevraagd
Gastenlijst
Draaiboek
Trouwjurk
Locatie diner en feest
Dj
Fotograaf
Getuigen
Fotolocatie binnen
Ondertrouw (15.10.2013)

We zijn nu bezig met de ringen, trouwkaart en het trouwpak maar we moeten even wachten tot mijn jurk eris.
Verder hebben we 6 oktober een openmiddag bij onze feest en diner locatie. Dan zien we de versiering die hun doen. 19 oktober de love and marriage beurs, daar gaan we dan voor de ringen, trouwkaart, bedankjes, decoratie enzo kijken.

April2014

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:59:29 »
Ik blijf toch nog even in dit topic hangen, beetje stil aan de andere kant  :blush:

Mariska1987, wat leuk dat jullie gaan trouwen op de dag dat jullie 10 jaar samen zijn! Zie dat het op een vrijdag is, dus dat komt mooi uit :) Jullie hebben al een hoop geregeld, leuk hoor! Ik heb zaterdag mijn 2e getuige gevraagd. Hij was helemaal happy. Ik had niet verwacht dat hij er zo'n 'big deal' van zou maken, maar vind het alleen maar leuk!

Bruidslin, hoe reageerde je vriendin op de vraag of ze jullie CM wil zijn?! Mijn allerliefste en langste vriendinnetje.. Ook 20 jaar (sinds groep 1 vd basisschool  :blush:) is zwanger en uitgerekend rond onze trouwdatum. Heel spannend ook! Nu aan het 'aftellen' naar dezelfde datum dus dat is wel heel speciaal.

Wij hebben vandaag weer contact gehad van de fotografen. Zij ontwerpen ook de 'huisstijl' van de bruiloft en ze gaan nu aan de gang met het ontwerp van de STD kaart. Kan niet wachten :applaus:

Ons lijstje met wat we klaar hebben:
Gemeentehuis 04-04-2014 4 uur ('smiddags)
Locatie (diner, feest)
Ceremoniemeesters
2 van de 3 getuigen
Gastenlijst
Draaiboek
Trouwjurk
Fotografen
Fotolocatie buiten
Trouwringen

Bruidslin

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2013, 19:15:48 »
@Mariska, jeugdliefde, wat schattig! :-)

@April, natuurlijk ben je welkom. Volgens de datumlijst zijn er maar 3 stelletjes die in maart 2014 trouwen. Het zal vast nog veranderen, maar anders benoemen we dit topic gewoon maart-april :) Wat leuk trouwens dat jullie fotografen ook de huisstijl verzorgen! Als je al iets hebt, wil je dat dan met ons delen?

Mijn CM was heel blij toen ik het vroeg, maar voelde zich ook iets ongemakkelijk: ze zal niet bij het huwelijk zelf zijn! Ze wil wel CM zijn. We gaan komend weekeinde erover praten: wat wil/kan ze allemaal doen? Natuurlijk wel apart als je alles organiseert, maar er dan niet zelf bij kunt zijn. Ik zal haar wel missen op de dag... (@April, jammer als jouw vriendin er ook niet bij kan zijn!)

Wat zijn jullie al ver met regelen zeg!

Ons lijstje met wat klaar is (mag ik dus doorstrepen):
Locatie diner & feest
2 CM gevraagd
1 van de 2 getuigen
bruidsmeisjes (vriendinnen + zusje)
gastenlijst
draaiboek eerste versie
save the date uitgestuurd


Nog doen:
1 van 2 getuigen vragen
uitnodigingen ontwerpen en versturen
trouwjurk & -pak vinden
trouwring
locatie ceremonie regelen (al wel wat uitgekozen, nu kijken of het kan!)
muziek regelen (live bands en DJ)
rondleidingen met gids regelen (we willen onze gasten tussendoor vermaken met een rondleiding op de historische plek waar we gaan trouwen, maar toen we het de eerste keer vroegen werd daar moeilijk over gedaan :-/)
afspraak maken met de gemeente ter plaatse voor goedkeuring huwelijk (in het buitenland...)

Mariska1987

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #7 Gepost op: 26 augustus 2013, 20:30:48 »
bruidslin, ik zie nu dat je een dag na mij trouwt, wat gaaf dat we zo dicht bij elkaar zitten! Dat is we l heel leuk om elkaar hier te helpen!
Ik snap niet helemaal waarom je cm niet bij het huwelijk kan zijn? Is dat omdat het in afrika is?

april van mij ben je verantwoordelijk hier ook welkom hoor! Wat grappig dat je vriendin rond je huwelijk uitegerekend is, maar het lijkt me ook niet zo leuk omdat ze er dan misschien niet bij kan zijn?!

Bruidslin

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2013, 23:09:26 »
Ha Mariska, ja dat klopt, ze kan er niet bij zijn omdat het lastig is om even snel (voor weinig geld) heen en weer te gaan. He-laas :( Ik duim maar voor een verandering van de situatie, meer kan ik nu even niet doen ;)

Heb wel zin in het eerste 'echte' CM-gesprek met haar komend weekeinde! Wat is jullie eerstvolgende huwelijksactiviteit?

P.s.,
Het lukt me niet om de topic-titel te veranderen naar Maart-April 2014, ik zal een andere keer verder kijken of dat kan

Mariska1987

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #9 Gepost op: 27 augustus 2013, 19:49:29 »
Wij wachten tot mijn jurk binnen is en ik moet voor die tijd schoentjes hebben en dat valt zooooo tegen! Maat 41, dichte neus en met een bandje en klein hakje. Ik wil geen 120 euro ervoor betalen dus loop de gewone winkels af. Online is nog een laatste optie.
Als mijn jurk eris, dan gaat me schoonmoeder mee en daarna kan mijn partner voor zijn pak gaan. De rest wachten we mee tot de beurs, wellicht lopen we tegen leuke aanbiedingen aan.
Globaal is dit wat we nog moeten: trouwkaart, ringen, taart, vervoer, decoratie, bedankjes, haar en make-up, boeket en corsages.

April2014

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2013, 21:30:18 »
Spannend wachten tot je jurk binnen is! Wanneer verwacht je die? En lastig voor je schoenen zeg :( Ben je op zoek naar witte of ivoorkleurige schoenen? Vooral die laatste lijkt me bijna onmogelijk als je geen 'trouwschoenen' wil. Hopelijk komt er snel wat op je pad, dan kun je dat ook afstrepen!
Wat voor decoraties willen jullie? Doen jullie alles in een bepaald (kleuren)thema?

Ik wil op 28 of 29 sept naar de beurs met mijn moeder, moet maar eens wat inplannen! Verder gaan we in oktober nog eens naar de locatie om verdere details door te spreken. Volgende maand hopen we de STD kaarten te ontvangen. Moet nu dus nog achter de laatste adressen aan!  :blink:

Vanmiddag een reisbrochure ontvangen van Afrika.. Een week rondreizen en wilde dieren spotten en daarna lekker niets doen op het strand. Binnenkort contact opnemen met het reisbureau! Bruidslin, wat super dat je daar trouwt! Misschien ook dubbel omdat niet iedereen erbij kan zijn, maar als je nu al 80-100 mensen verwacht dan belooft het nog een groot feest te worden ;)

Oja,.. We zouden zo de DJ vergeten! *ff mail sturen*

Ook moeten we de de getuige van Lief nog vragen. We wilden dat eigenlijk speciaal doen (mijn moeder met moederdag gevraagd en een pen gegeven) en mijn broer heel spontaan gevraagd dit weekend. Was eigenlijk net zo leuk en ik weet zeker dat de getuige van Lief het net zo leuk vindt om 'zonder poespas' gevraagd te worden.

Verder gaat Lief in januari op zoek naar zijn pak en dan moeten we ook op zoek naar de bruidstaart (hangt allemaal een beetje af van de huisstijl die wordt bedacht). In december mijn jurk weer passen en voor die tijd nog op zoek naar schoenen en lingerie.

Mariska1987

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #11 Gepost op: 5 september 2013, 18:26:26 »
Dat met de huisstijl hebben wij ook. Hangt volledig van het pak van as af. Wordt ie blauw dan wordt het thema blauw, wordt ie bruin dan wordt het thema ook bruin. Best lastig eigenlijk want daardoor lopen wij nu vast!

Weet je al of je naar de beurs gaat?


Mijn jurk is binnen! Heb vandaag ook me schoenen binnen gekregen. 2 paar besteld dan kon ik kiezen. Maar 1 schoen valt me vies tegen. Is ivoor, terwijl ik wit zoek. De ander is wat aan de kleine kant denk, maar dat kan ik misschien uitlopen. Even over nadenken, strakjes bij mijn zus ze even laten zien.
Verder nog niets gergeld, we wachten op de beurs daar zijn vast leuke acties!

Mariska1987

  • Gast
Re: Maart 2014
« Reactie #12 Gepost op: 19 september 2013, 17:22:07 »
Jeee ik heb een afspraak gemaakt voor 17 oktober! Dan ga ik eindelijk me jurk weer aandoen. Kan ik kijken wat ik in me haar wil, hoe ik de bandjes wil en of me schoenen er bijpassen. Kan niet wachten!
Wordt een leuke week. Zijn beide lekker vrij en gaan dan even alles op een rijtje zetten, de 15e in ondertrouw en lekker uiteten en dan de 17e me jurk. En de 19e de trouwbeurs in ahoy! Heb er veel zin in.

Hoever zijn jullie inmiddels?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards