collapse

Auteur Topic: Trouwen mei 2014  (gelezen 676199 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #50 Gepost op: 23 augustus 2013, 19:13:38 »
Zo kwam ik er vandaag bij toeval achter dat onze dag precies 18 dagen na de verjaardag van as is, en 18 dagen voor die vsn mij. We dachten een zaterdag te prikken rondom onxe verjasrdagen, maar zo nauwkeurig...  :biggrin:

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #51 Gepost op: 25 augustus 2013, 13:11:56 »
KvD: toch een leuk toeval met de datum!

Edithd: welkom! Mooie gedachte met de ringen

Mardai: goede vakantie gehad?

Au-drey: heb je idd het model gekozen van de jurk die je al in gedachten had?

Tot welk moment dragen jullie de sluier?
Al een aantal jurken aangehad, maar vond de sluier het wel afmaken voor mij, maar niet gebruikelijk dat je die ophoudt?

En jullie al ideeën over waar jullie je AS voor het eerst gaan zien? Bij het altaar vind ik wel een mooie gedachte maar ook privé, en wanneer dan de fotoreportage?


Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #52 Gepost op: 25 augustus 2013, 13:28:03 »
Sorry als ik trouwens vragen stel die in het algemene 2014 topic al gesteld en beantwoord zijn! Zijn zoveel pagina's daar dat het niet zo makkelijk bijleest (zonder te vergeten wie precies wat heeft gezegd)

 :blush:

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #53 Gepost op: 25 augustus 2013, 16:22:46 »
Bedankt allemaal!
Ik laat me ophalen door mijn aanstaande bij mijn ouders thuis (waar ik de nacht ervoor slaap).
Ik denk dat ik ook voor een sluier ga, maar ik heb nog geen idee tot hoe lang ik die blijf dragen.
Wij hebben voor de 30ste gekozen omdat we graag in het voorjaar wilden trouwen en dan een redelijke kans is op mooi weer. En de dag ervoor is hemelvaart dus de meeste mensen zijn die dag vrij, hoeven ze dus geen extra vrij dag op te nemen.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #54 Gepost op: 25 augustus 2013, 16:31:26 »
Geen idee of ik een sluier ga dragen. Nu denk ik van niet,  maar ik heb nog geen jurken gepast, dus wie weet verandert mijn mening nog  :blush:

Omdat we ver van mn ouders wonen en trouwen (120 km), gaat as naar zijn ouders de avond ervoor. Dan komen mijn ouders/zus bij mij en heb ik 's morgens het huis van oor mezelf (en mijn familie) om om te kleden etc. Hij zal me dan bij ons huis komen ophalen.

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #55 Gepost op: 25 augustus 2013, 16:54:42 »
@Sluier Hmm tot wanneer de sluier dragen, geen idee eigenlijk. Nog niet over nagedacht.

@Eerste ontmoeting AS komt mij gewoon ophalen en dan gaan we foto´s maken en laten we hoogstwaarschijnlijk ook de familie naar een fotolocatie komen. Zodat hun er ook op staan.

@Huwelijkreis Huwelijkreis hebben wij nog niet over nagedacht, ben blij dat we vanochtend eindelijk een last minute vakantie hebben geboekt. Hier zijn we echt lang mee bezig geweest, haha.

@Ringen Vandaag in de stad langs de juwelier geweest. Verbaas me er toch echt over hoe duur ringen zijn, of ligt dat misschien aan mij.

@Fotograaf We hebben afgelopen week 3 gesprekken gehad. Eentje viel er gelijk af, maar vind het ook zo sneu om het gelijk dezelfde avond nog te laten weten. Dus we moeten hem nog berichten. We hebben nog een gesprek te gaan, maar we hoorden dat deze man gemiddeld nog duurder is dan de fotografen die we op dit moment als opties hebben. Aangezien we ongeveer 11 uur gaan fotograferen, is de fotograaf al een flinke kostenpost. Echter de twee keuzes die over zijn gebleven, haha, AS en ik hebben beide een andere voorkeur. Gister al wel een foto gekregen, eentje had een foto van ons gemaakt na het gesprek. Vond ik heel leuk! Nemen jullie trouwens een fotoalbum?

@Visagist Heb ook de visagist laten vastleggen.

Ons lijstje van grote dingen regelen wordt al steeds korter. Ik ben al wel druk bezig met het verzamelen van lege flesjes en potjes. Voor versiering, mijn SM werkt in de horeca dus de flessen komen hier met flinke aantallen binnen, helemaal leuk! Vriendinnetje van mij gaat over 3 weken trouwen, heeft echt super veel DIY. Moet bekennen dat ik toch wel heel benieuwd ben.

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #56 Gepost op: 26 augustus 2013, 08:06:57 »
Hallo mede Mei bruidjes!

Hier gister de datum geprikt voor de ondertrouw. 14-2-2014. Valentijnsdag haha.

Verder kunnen we per oktober lekker bezig zijn met onze bruiloft omdat dan de bruiloften in onze omgeving allemaal geweest zijn en wij dan aan de beurt zijn. Veel dingen hebben we natuurlijk al wel kunnen regelen en dat is allemaal al gedaan.

Hebben jullie ook al een beetje een draaiboek?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #57 Gepost op: 26 augustus 2013, 08:48:48 »
Eerste ontmoeting Mijn AS komt mij ophalen bij mijn ouders, we slapen de nacht ervoor lekker samen thuis. Anders doe ik helemaal geen oog dicht. En onze auto moet ook naar mijn ouders toe, want mijn broer heeft de opdracht om die mee te nemen naar de locatie waar wij ook overnachten.

Foto's maken Dat doen wij meteen na de eerste ontmoeting, in de tussentijd zullen de daggasten arriveren bij mijn ouders en ons opwachten als we weer terug komen van de fotoshoot

Draaiboek In heel grove lijnen, we trouwen om 13.00, 14.30 begint de receptie (althans zijn wij welkom, receptiegasten nodigen we waarschijnlijk uit vanaf 15.30. 18.00 diner en 20.30-00.30 feest (geen DJ, maar gewoon een gezellige avond)

Datum Wij wilden een donderdag in mei, ik vind mei gewoon mooi klinken (hele goede reden ;) ) En idd een goede kans op prima weer, en 15-5 vonden we ook mooi. Wel eerst gecheckt of de trouwlocatie/feestlocatie/fotograaf op die dag konden. Anders hadden we veranderd van dag.

Openingsdans Gaan jullie een openingsdans doen? Wij hebben al geen dansfeest, dus een beetje raar om een openingsdans te doen. Het lijkt me misschien wel leuk om dit aan de ceremonie toe te voegen, we trouwen in een mooi prieeltje en misschien daar ook de eerste dans als man en vrouw te doen.


mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #58 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:20:56 »
@ Daphne: wij willen wel een openingsdans doen. Nu zie je vaak dat ze zo een zelf bedacht dansje erbij doen. Dat wilde we eerst maar dat zie je nu zo vaak. Ook doen zwager en schoonzus dat. Dus besloten om gewoon een ouderwetse openingsdans te doen haha.

Hier inderdaad ook al wel iets van een draaiboek. We trouwen voor de wet om 12:00 en voor de kerk om 13:00. Daaromheen hebben we alles gepland. Ik zal het draaiboek eens kopiëren en hier posten. Misschien kan iemand er wat mee.

Hier krijg ik dit jaar als het goed is nog een maagoperatie dus ga de jurk pas erg laat passen en kiezen. Ik wil de jurk erg graag laten maken bij iemand die al mijn wensen kan inpassen. Als het goed is moet dat ook gaan lukken! Wel struinen we de komende maanden de beurzen af met de ceremoniemeester en de moeders. Ook vriendlief wil nog een keer naar de beurs. En heb toch besloten om voor de leuk jurken te gaan passen in een echte winkel haha. Misschien vind ik dan alsnog wel wat maar dat is dan maar het risico haha.

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #59 Gepost op: 26 augustus 2013, 09:28:43 »
Wij trouwen om 12.45 uur. Van tevoren maken we foto's. Of we de dag gasten dan nog zien bij de lunch of pas in het stadhuis moeten we nog bekijken.  Ns de ceremonie gaan we naar de locatie waar we taart aansnijden met de daggasten.
Om 15.30 uur borrel / receptie voor collega's en neven/nichten en overige mensen die we 's avonds niet zijn uitgenodigd. Om 18u id het diner met de daggasten en dan van 20.30 tot 1.00 uur is het feest!

Wij doen waarschijnlijk wel een openingsdans, we hebben ook dansles (al voordat ik gevraagd was).

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #60 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:03:22 »
ophalen: wij zijn allebei thuis en zien elkaar hier ook. Eigenlijk zonder mensen erbij. Hierna gaan we foto's maken.

Dagindeling: 11 uur fotograaf bij ons, 15.00 uur trouwen, 17.30 uur dineren, 20.30 feest. Echt nog ruwe dagplanning.

Ringen: hebben we in België gekocht met veel korting. Super mooi zijn ze.

Sluier: ik heb een sluier en wil deze denk ik tot begin van het feest inhouden.

Openingsdans: wij willen in de winter een aantal danslessen nemen op een nummer dat we dan gekozen hebben.

Visagist: ik heb kapper en make up vastliggen.

Ondertrouw: wij gaan 17-9 al in ondertrouw. Hoeven we er mooi geen vrije dagen voor in te leveren aangezien dat onze zomervakantie is  :biggrin:

Fay

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 419
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #61 Gepost op: 27 augustus 2013, 08:50:43 »
Ondertrouw: wij gaan 17-9 al in ondertrouw. Hoeven we er mooi geen vrije dagen voor in te leveren aangezien dat onze zomervakantie is  :biggrin:

Vaak krijg je een dag vrij voor de ondertrouw, kijk even je cao na ;)

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #62 Gepost op: 27 augustus 2013, 13:55:56 »
Wat hebben jullie allemaal al ontzettend veel geregeld zeg!

Ik (wij) gaan ook trouwen in mei 2014, maar we hebben nog praktisch niks vast staan! Ik ben ook pas een paar weken terug ten huwelijk gevraagd dus zo gek is het niet, maar krijg het spaans benauwd als ik lees wat jullie allemaal al gedaan hebben :)

KvD

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 230
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #63 Gepost op: 27 augustus 2013, 14:10:42 »
Leuk LuSi! Weet je al wanneer in mei? Sommige mensen lopen wat voor,  maar niet getreurd,  tijd genoeg! Wij hebben nu dingen vastgelegd waarbij we die dag afhankelijk zijn van anderen: locatie, band en gemeente huis.  Locatie was populair en band doet niet veel optredens. Was allemaal zo geregeld. Als het aan mn vriend had gelegen waren we nog niet begonnen met regelen  :blush:
 Het is wel zo dat de agenda bij de locatie al aardig vol begon te lopen, ivm wk voetbal in juni waar bruidsparen vandaan willen blijven.  Op dit moment is het rustig bij ons qua regelen. Eerst een paar bruiloften van vrienden waar we de kunst gaan afkijken

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #64 Gepost op: 27 augustus 2013, 14:21:59 »
Ik heb gisteren net gebeld naar het stadhuis en het is 9 mei geworden! Mijn vriend is inmiddels ook wat van slag omdat ik al een trouwjurk heb gekocht afgelopen donderdag en ik de rest ook allemaal al voor ogen heb. Hij dacht dat hij mij ten huwelijk zou vragen en we dan in oktober eerst zouden verhuizen en dan nog eens zouden kijken wat we zouden doen met het huwelijk. Hij had beter kunnen weten....
Ik snap het best hoor dat je het zo snel mogelijk geregeld wilt hebben, het is zonde als je niet naar de locatie kunt die je op het oog hebt!
Wij doen het heel erg klein, dus voor ons is er gelukkig ook minder te regelen. Komende maandag hebben we een afspraak bij de locatie die we op het oog hebben, hopelijk wordt dat wat. Wel heel erg leuk om te lezen hoe de rest het allemaal aanpakt trouwens!

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #65 Gepost op: 27 augustus 2013, 15:31:26 »
Lu Si, wat leuk dat jullie een datum hebben gekozen en dat je ook al een jurk hebt! Ik heb jullie datum ook toegevoegd aan ons lijstje:

9 mei Mvlens & AS
9 mei pk88 & AS
9 mei Lu Si & AS
15 mei Daphne & AS
16 mei Bolien & AS
24 mei KvD (Kim) & AS
28 mei Audrey & AS
30 mei Mardai & AS
30 mei Aens & AS
30 mei Edithd & AS

Esmee86

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 433
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #66 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:06:51 »
Hallo dames!

Vraagje voor jullie. We hebben net een gesprek gehad met een fotograaf.
Ze vraagt €875, ze komt dan de hele dag, tot en met diner en we krijgen een mooi fotoalbum. Is dit een redelijke prijs? Wat betalen jullie voor de fotograaf (als ik vragen mag ;-) )

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #67 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:29:02 »
Wij komen ongeveer op +/- uit op 1500 voor fotograaf. Dus ja, haha. Niet echt vergelijkbaar. En die van ons was de goedkoopste uit de vier fotografen waarmee we een gesprek hadden of zouden hebben.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #68 Gepost op: 29 augustus 2013, 08:37:04 »
Die van ons komt uit rond 1600 euro. Dus volgens mij zit je helemaal goed :)

mvlens

  • Gast
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #69 Gepost op: 29 augustus 2013, 10:19:21 »
Hier betalen we 500 euro voor de fotograaf. En ze komt dan ook de gehele dag. Ze is een vriendin van ons dus is ook niet echt te vergelijken haha.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #70 Gepost op: 4 september 2013, 13:16:15 »
-
« Laatst bewerkt op: 1 februari 2015, 13:23:05 door Geenaccountmeer »

LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #71 Gepost op: 9 september 2013, 16:59:00 »
@ Mardai
Wij sturen geen save the date kaart, maar dat komt doordat wij het ook echt alleen met de nabije familie doen, dus iedereen weet het inmiddels al. Mijn AS vond een trouwkaart zelfs onzin 'we kunnen toch gewoon een appje sturen?', haha.

Wat een stilte hier in het mei-topic!

Wij hebben inmiddels contact gehad met een geweldige locatie, we hadden zelfs een afspraak staan, maar we mochten niet meer komen omdat we een te kleine groep hebben. Dus onze zoektocht is weer verder gegaan en komende donderdag gaan we op een locatie kijken waar we in ieder geval welkom zijn, dat is al heel wat.

Mijn AS wil heel graag getrouwd worden door een zwager van mij. Dus waarschijnlijk gaan we hem binnenkort vragen of hij het leuk zou vinden om dat te doen en het zou toch wel heel gaaf zijn als dat doorgaat. Het spreekt ons allebei niet zo aan om getrouwd te worden door een vreemde die alleen maar kan vertellen wat hij/zij van jezelf gehoord heeft. Dus ik ben benieuwd!

Verder zijn we nu op zoek naar een fotograaf. Volgens mij is dat echt de lastigste klus van allemaal! We hebben een heel beperkt budget, maar ik wil toch hele mooie foto's. Dus daar de komende tijd even op focussen.

Maar zo schiet het toch al op, het stadhuis staat vast, de jurk plus accessoires zijn binnen, de dagindeling is bekend, de bruidstaart wordt door mn zus gemaakt, de corsages door een andere zus, een zus maakt backupfoto's, een broer gaat filmen, getuigen zijn geregeld, locatie staat hopelijk binnenkort vast..... Pfff wat een geregel is het eigenlijk ook! Ben blij dat ik zo'n grote familie heb :)

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #72 Gepost op: 9 september 2013, 19:34:02 »
Het is hier inderdaad heel stil. Ik heb mezelf vanmiddag vermaakt door in picasa onze save the date kaartjes te maken. Wij vieren het ook klein maar willen vooral de receptiegasten laten weten dat ze niet 's avonds maar 's middags gast zijn. Ivm hemelvaart en vrij vragen vond ik het wel zo netjes dit al op tijd te laten weten.

Met hoeveel gasten zijn jullie LuSi? Afzeggen omdat je te weinig gasten hebt klinkt zo raar... Wij hebben ong. 40 gasten in het totaal maar dat is geen probleem. Alleen zijn er dan nog andere gasten in het restaurant maar dat maakt niet zoveel uit omdat wij met onze gasten in een eigen ruimte zitten.


LuSi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 63
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #73 Gepost op: 9 september 2013, 19:51:08 »
Wij zijn in totaal met 34 personen, maar 11 daarvan zijn nog kinderen. De locatie wilde niet dat we kwamen omdat we ook geen receptie en feest doen en dan hadden ze wel heel weinig inkomsten op een populaire trouwdatum ;). Inmiddels heb ik me er wel bij neergelegd, maar het was wel even heel erg jammer omdat we de locatie juist zo mooi vonden.

Wij doen de dag echt alleen me de nabije familieleden. Omdat ik uit een gezin van 8 kinderen kom en een aantal al getrouwd zijn en zelf kinderen hebben, zijn dit in totaal nog 27 man. De overige 7 personen komen erbij van mijn AS kant. Kortom echt een kleine groep aangezien er ook geen receptie en feest zijn, dus ja weinig inkomsten voor de locatie.

Is het gelukt met de save the date kaartjes? Ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt!

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwen mei 2014
« Reactie #74 Gepost op: 9 september 2013, 20:05:35 »
Lusi, datum aanpassen aan locatie nog overwogen? Of konden jullie sowieso daar niet terecht met zon groep?
Wij hadden eerst ook 9 mei 2014 (zon mooie datum!!) maar helaas kon de locatie toen niet, dus helaas verschoven omdat we ook niets anders passends meer zagen op die dag

En de locatie van donderdag kunnen jullie dus sowieso terecht? Fijn!
Ook mooie gedachte om door familie getrouwd te worden!

Mardai, wij zijn ook van plan save the dates te sturen, alleen nog bedenken of we iets van een overkoepelend thema willen. Is het gelukt vanmiddag?
Idd ook benieuwd wat het is geworden?

En zijn er nog andere bruiden die al een thema of kleuraccent hebben? Of juist hebben besloten dat niet te doen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards