collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 579244 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #25 Gepost op: 28 augustus 2013, 07:53:29 »
^Idd misschien bij een tweede fitting anderen meenemen? Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten en zorg dat je alleen de mensen meeneemt die JIJ erbij wilt hebben.

Nee hier nog geen updates, nog niks gaan bekijken voor de bruiloft specifiek (ookal komen we daar wel vaker, lunchen etc) Maar ik denk dat ik toch wel mijn keuze gemaakt heb over waar het word.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #26 Gepost op: 28 augustus 2013, 09:32:21 »
Gefeliciteerd met je min-éénjarig-jubileum hahaha!
Ik vond een jaar van tevoren ook enorm 'echt'. En voor mij werd het nog 'echter' toen we de locatie hadden geboekt. Echt, ik dróóm zelfs over die locatie!

Bij de Honeymoonshop hier in Rotterdam, één van de groteren, heb je een online reserveringssysteem. Ik heb dus even gekeken en kan voor morgen nog een afspraak krijgen! Ik denk dus dat je volgende week ofzo wel al kunt passen!
Ik denk dat ik nog even wacht tot de Love & Marriage beurs. Misschien nog wat ideetjes (en kortingsbonnen!) opdoen :)

Ik heb als budget max. €1000. Maar mijn eigenlijke idee is om te passen in winkels, om te zien wat me staat, en dan bij Anastasi in Nieuwegein een jurk te laten maken. Zij geeft aan dat je max €840 kwijt bent. :) Ik sta er wel voor open om als ik mijn droomjurk aan heb in een winkel, binnen dat budget, 'm ook gewoon te kopen. Als het echt dát moment is dat veel bruidjes beschrijven, ga ik 'm niet nog na laten maken.

Mijn ouders gaven nog als tip, als je budget bv €1000 is, moet je in de winkel €900 zeggen. Ze gaan er vrijwel altijd iets overheen, namelijk.
Weet niet of dat klopt, maar vond het wel een handige tip!

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #27 Gepost op: 28 augustus 2013, 10:58:06 »
Ik heb ook al rond zitten kijken voor een jurk, het blijft helaas op het moment alleen bij kijken. Ik ga in Haarlem even rondspieken als eerste denk ik, en mijn moeder wilt graag met mij naar een bruidswinkel in Arnhem (Best ver vanaf hier dus) omdat ze daar een mooie winkel had gezien zei ze.
Mijn ouders willen heel graag ook meehelpen met de bruiloft, en dus hebben zij gezegd mijn jurk te willen betalen. Voor hun zit er geen budget op zeggen ze, als ik me er maar super in voel en ik voel dat het DE jurk is. Maar ik hoef niet zo'n mega dure jurk. Denk dat ik het ook rond de 1000-1500 max ga houden.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2013, 11:36:33 »
Dat is lief van je ouders!
Ik heb zelf even het hele recensietopic (ja, dat duurt even) hier doorgelezen. Op basis daarvan een paar winkels gekozen :)

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #29 Gepost op: 28 augustus 2013, 14:25:24 »
Hier even een tegenslag gehad. Mijn oudste broer is over uit Engeland (Ben zelf ook engels) en die vertelde dat hij een speciale aanvraag moet indienen voor zijn 2 dochtertjes, om die van school te halen voor mijn bruiloft. Aangezien het niet in hun zomervakantie valt, valt dit onder speciaal verlof. Als dit geweigerd word en hij ze toch meeneemt dan kan hij een fikse boete verwachten. Hetzelfde geldt dan dus ook voor het zoontje en dochtertje van m'n andere broer..
M'n vader kwam (zegt nu 'voor de grap'  :blink:) ermee om de datum te verzetten.
De oudste van de 4 zal dan 9 zijn.. Het is niet alsof ze zoveel zouden missen toch?

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #30 Gepost op: 28 augustus 2013, 16:02:04 »
Oh... shit.. Dat is balen. Maar dat is in Nederland toch ook? Je mag hier toch ook niet zomaar je kind een dag thuis houden van school, tenzij het ziek is?

Ik snap dat je nu even baalt, maar probeer even af te wachten. Misschien wordt het gewoon zonder problemen goedgekeurd en maak je je zorgen om niets!

Zou je echt overwegen de datum te verzetten?

En of ze veel missen... Dat is denk ik écht aan jou. Wil jij ze er heel graag bij hebben of niet? Mijn moeder kwam ermee het kindje van mijn zus maar naar de oppas te brengen tijdens het diner. Euhh.. Dacht het niet, MIJN nichtje, ze is erbij! Niks oppas. En ze is dan bijna 4...

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #31 Gepost op: 28 augustus 2013, 16:05:51 »
Overigens vond ik over de regels in Nederland het volgende:

Citaat
VRIJ DOOR OVERMACHT
Er zijn andere gewichtige omstandigheden denkbaar waaronder de leerling vrijgesteld moet (kunnen) zijn van de plicht tot schoolbezoek. Het gaat hierbij om eenmalige gezins- en familiesituaties die buiten de wil en de invloed van de ouders en/of de jongere liggen. Als het gaat om een vrijstelling van ten hoogste tien dagen in een schooljaar (in een keer of bij elkaar opgeteld), dan is de directeur van de school bevoegd om een besluit te nemen over een dergelijk verzoek van de ouders.
 
Gaat het om meer dan tien dagen in een schooljaar (in een keer of bij elkaar opgeteld), dan is de leerplichtambtenaar bevoegd tot een besluit. De leerplichtambtenaar neemt pas een besluit als hij de directeur heeft gehoord.
 
Bij een beslissing moeten de directeur van de school en/of de leerplichtambtenaar het algemeen onderwijsbelang afwegen tegen het persoonlijk belang van de jongere en zijn gezin. Extra verlof wordt gegeven als hiermee een onredelijke situatie wordt voorkomen!
 
Veel directeuren van scholen en leerplichtambtenaren hanteren de vuistregels die hieronder staan, om bij gewichtige omstandigheden wel of geen extra verlof te verlenen. Ouders kunnen aan de directeur en/of aan de leerplichtambtenaar vragen deze vuistregels te gebruiken, maar omdat het geen wettelijke regels zijn, zijn zij niet verplicht deze regels toe te passen. Het kunnen dus meer, maar ook minder verlofdagen zijn.
 
Extra vrij mogelijk door overmacht
Huwelijk van bloed- of aanverwanten tot en met de derde graad*van het kind: maximaal twee dagen.
Huwelijksjubilea (12½, 25, 40, 50 of 60-jaar van ouders en/of grootouders: één dag.
25-, 40- of 50-jarig ambtsjubileum van ouders of grootouders: één dag.
Ernstige ziekte van ouders, bloed- of aanverwanten tot en met de derde graad* van het kind: duur in overleg met directeur.
Overlijden van bloed- of aanverwanten tot en met de vierde graad* van het kind: duur in overleg met de directeur.
Verhuizing van gezin: één dag.
 
* Graden in verwantschap:
-  1e tot en met de 3e graad: ouders, broers en zussen, groot- en
overgrootouders, ooms en tantes en neven en nichten (kinderen van broers en zussen).
- 4e graad: neven en nichten (kinderen van ooms en tantes), oudooms en oudtantes en achterneven en achternichten (kinderen van kinderen van broers en zussen).

Bron

En over Engeland vond ik dit:

Citaat
A school can agree to let your child take off up to ten school days a year for holidays. However, this depends on the policy of the school's governing body, and they do not have to agree.

If you want to take your child out of school during term time, you should talk to the school's head teacher first. In England, if you take your child out of school without the head teacher's permission, you could be fined. Failure to pay the fine within 28 days could result in prosecution.

Bron
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2013, 16:11:03 door WillemMarieke »

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #32 Gepost op: 29 augustus 2013, 09:38:27 »
Wil je een nieuwe collectie jurk? Ik overweeg om rond sept/okt te gaan, omdat dan de oude collectie hopelijk afgeprijsd is. I don't care voor oude of nieuwe collectie, welke idioot volgt nou de bruidsmode en gaat op jouw bruiloft roepen "zoooo, dat kan écht niet hoor, een jurk uit 2013?! NO WAY!". Maar dat is mijn vrij duidelijke mening. Moet er wel bij zeggen  dat ik me sowieso nooit iets aan trek van de mode en er gewoon bij loop zoals ik wil. Waarom daar verandering in brengen bij een bruidsjurk? ;-)

Misschien moet ik maar niet zeggen wat ons huwelijk kost ....  :blush: En daar komt nog een ambtenaar bij, omdat we mijn broer laten aanwijzen als ambtenaar...  :blush: Alleen de huur van de locatie komt er niet bij, gelukkig!

Hoeveel hebben jullie begroot voor accessoires? Ik bedoel dan lingerie, schoenen en sieraden, wil geen sluier.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #33 Gepost op: 29 augustus 2013, 11:06:02 »
Mijn broer heeft gezegd de boete gewoon te willen betalen mocht het zover komen, dus opzich zou het verzetten van de datum geen optie zijn. Maar toch blijft het kl*te hoe mijn vader me hierover aansprak.
Ik wacht het wel af en mocht het wel zover komen beslis ik later wel wat definitiefs.

En het zou mij ook niet uitmaken of het om de nieuwe collectie of oude collectie gaat hoor, als je je goed in voelt dan is het de jurk voor jou toch?

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #34 Gepost op: 30 augustus 2013, 08:22:39 »
Het ging erom hoe hij het had gezegd en dat hij het vertelde voordat mijn broer me hierover sprak. En dat hij daarna zei dat het een grapje was.
Maargoed ik zie het tegen die tijd wel. Natuurlijk blijft het een optie aangezien ik mijn nichtjes en neefjes er gewoon bij wil hebben.

Oh oke ja dan snap ik het wel, meer jurken om te bekijken en passen blijft altijd wel leuk toch
Ja ik denk dat ze het wel zal proberen, maar hopelijk niet echt aandringen. Dat zou gewoon onbeschoft zijn toch.

Over hakken, ik denk dat ik voor een kleine hak ga. Niet te groot niet te klein, wil me mooi voelen en tegelijkertijd ook comfortabel de hele dag kunnen rondlopen. Met grotere hakken krijg ik vaak op den duur last van m'n voeten en dat moet natuurlijk niet op je eigen bruiloft!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #35 Gepost op: 2 september 2013, 12:58:09 »
Ik ga mijn moeder eens stalken wanneer we jurken gaan passen. Ik weet nu haar vrije weekenden, dus daar gaan we :D

Ik wil ook een lage hak. Ik loop normaal NOOIT op hakken, maar wil op mijn bruiloft toch wel iets speciaals.

Verder bezig met een verzekering. 1 oktober hebben we een afspraak met een eerste fotograaf. En 11 september gaan we naar de gemeente. In Rotterdam kan je dus alles online regelen, behalve in de deelgemeente waar wij willen trouwen... Zucht ;-) Nouja, Willem neemt een paar uur vrij en dan hebben we een leuk trouwmiddagje.
Vanavond ga ik hem ook lastigvallen met taarten, want ik maak zelf taarten, dus ik heb een 'voorselectie' gemaakt, en dan gaan we samen kiezen :D
Lekker druk dus hier!

Morgen begin ik aan mijn stage, dus dan zal ik wel minder tijd gaan hebben...

En nog wat leuk nieuws... Ik heb een nichtje in Engeland, zij heeft vier kinderen. Ik had ze een mail gestuurd om vast aan te geven dat we gaan trouwen, aangezien het voor hen nogal een organisatie zal zijn om te komen. Ik had ook niet écht verwacht dat ze zouden komen, maar wilde wel dat ze weten dat ze welkom zijn. Nu komt mijn nichtje misschien met één of twee van de kinderen, wat ik echt al super zou vinden!!
« Laatst bewerkt op: 2 september 2013, 15:27:10 door WillemMarieke »

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #36 Gepost op: 2 september 2013, 21:54:34 »
^Hoeveel had je voor dat je begon met plannen ongeveer in gedachte?

Hier druk bezig met vakantieplannen, nog geen veranderingen in het trouwen gedeelte.
Vrijdag op zaterdag nacht gaan we lekker met zn tweetjes, met mijn familie 2 weekjes op vakantie. Heb er echt super zin in.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #37 Gepost op: 4 september 2013, 12:48:44 »
Gefeliciteerd Pita, nu staat het echt vast he :)

Wij komen ook uit op zo'n bedrag, maar dan heb ik sommige dingen wel heel ruim begroot. En wij hebben de ringen al, dus die tel ik niet mee.

Waar ga je heen, Samantha? Veel plezier in ieder geval!

Wij hebben een trouwsite :) Nog wel 'under construction' hoor! Maar die komt ook op de Save The Date kaartjes te staan, die hopelijk binnenkort de deur uit gaan!

www.mariekewillem.nl

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #38 Gepost op: 4 september 2013, 14:28:28 »
Ja, ik had eerst gekeken bij die standaard bruiloftsites, maar vond ze niet zo mooi. Aangezien ik redelijk met computers overweg kon, dus maar zelf eentje gemaakt, met behulp van Wordpress.

Wij trouwen inderdaad in de ochtend, daarna receptie voor ca. 80 mensen. Lunch en lezing voor ca. 30 mensen en dan een diner voor maar 15 mensen. Dus het valt wel mee :) En wij geven liever hier ons geld aan uit dan aan een groot feest ;-)

Dankjewel over de complimenten van de foto's. We hadden zo'n shoot gewonnen via VakantieVeilingen, was echt heel leuk!
Ik ben inderdaad nog best jong om te trouwen, ben anderhalve week geleden 21 geworden hihi. Word 2 weken na ons huwelijk pas 22!

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #39 Gepost op: 5 september 2013, 08:51:31 »
Idd erg leuk die site, mooie fotos ook!

De reis gaat naar Gran Canaria. Twee weekjes lekker niks hoeven, geen werk geen verplichtingen. Met m'n moeder en zus + vriend + baby (13 maanden oud)

En moet ik ook nog even melden dat ik gisteren geslaagd ben voor m'n rijbewijs! Super blij had het helemaal niet verwacht had gedacht dat ik weer (tweede keer) zou zakken. Maar toch nog geslaagd. Belde m'n moeder op en kon echt wel janken aan de telefoon zo blij was ik.

SamanthaLorna

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #40 Gepost op: 5 september 2013, 13:38:18 »
Even een foto van ik en AS gisteren bij de bruiloft van zijn broer. Toch nog wat ideetjes op gedaan (Zoals die auto achter ons, is van zijn vader en ik wil zeker weten ook zo'n soort auto (hij heeft er een stuk of 9/10 dus keus zat ))



WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #41 Gepost op: 9 september 2013, 07:19:14 »
Gefeliciteerd met je rijbewijs! ! En wat een mooie auto! !
Jij zit inmiddels op Gran Canaria! ! Hopelijk beter weer dan hier ;-)
Ik ga op 21 september voor het eerst Trouw jurken passen. Vind het best spannend, ik draag eigenlijk nooit jurken :p

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #42 Gepost op: 11 september 2013, 09:04:04 »
Ik denk niet dat het raar is om met je eigen auto te gaan hoor. Gewoon doen wat je zelf wil. En een witte Seat-Mii best wel mooi hoor! En zeker als je geen grote hoepeljurk neemt, is dat goed te doen!
Ik ben ook maar 1.65. Yay voor kleine bruidjes ;-)

Ja, ik heb een afspraak gemaakt. Twee eigenlijk, één bij La Nova in Dordrecht en één bij Sonja's Bruidshuis. Allebei op één dag en ik ga met mijn moeder en met mijn zus.

De gastenlijst vinden wij ook lastig. Het enige waar we honderd procent zeker van zijn is het diner, omdat we daar alleen vaders/moeder/broers/zussen/getuigen/ceremoniemeester willen.

Wij gaan 22 september praten met onze ceremoniemeester. Heb er veel zin in!
Wij wilden eerst ook een videograaf, maar mijn zus heeft voor haar huwelijk een hele goede videocamera gekocht. Die mogen we lenen, dus dan hoeven we alleen maar iemand bereid te vinden te filmen :)

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #43 Gepost op: 12 september 2013, 06:34:07 »
Jaaa, nu ligt ons huwelijk bij de gemeente ook vast!! :D

En we gaan op 9 januari (ja, wij hebben iets met de negende ;-) ) in ondertrouw!!!

bassuus

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #44 Gepost op: 15 september 2013, 16:41:23 »
22 of 29 augustus 2014 wordt onze datum, hopelijk.
Het ligt er maar aan of we een locatie kunnen vinden die dan nog ruimte heeft... spannend!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #45 Gepost op: 15 september 2013, 17:35:42 »
Gefeliciteerd en welkom in dit topic!
Waar ga je trouwen?

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Augustus 2014
« Reactie #46 Gepost op: 16 september 2013, 20:27:34 »
Wij trouwen in mei maar wilde toch even reageren op je berichtje Pitahaya:
Mijn ouders betalen ook mijn jurk en ik wilde ook duidelijkheid. Ik heb gewoon aan mama gevraagd wat het budget was nog voor we jurken gingen kijken. Zij heeft dat ten met papa overlegd. Mijn band met mijn ouders is heel goed en zulke dingen zijn bij ons echt bespreekbaar. Hoop dat het bij jou ook zo is. Eerst overleggen is denk ik beter dan in een winkel staan en het er dan over hebben...

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Augustus 2014
« Reactie #47 Gepost op: 17 september 2013, 08:53:40 »
Ik snap helemaal wat je bedoelt! Je kan toch eerlijk aangeven dat je graag wil weten dat wat het budget is en dat je eventueel de rest zelf bij legt. Lastig gesprek maar als je er eenmaal klaar mee bent zal het een opluchtig zijn denk ik. De ouders van mijn vriend zeiden gewoon: wij willen zoveel betalen voor je pak, dat is tenminste duidelijk ;) succes met zoeken naar de juiste jurk!!!

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #48 Gepost op: 18 september 2013, 23:17:48 »
hallo augustus mede bruidjes,
hier ook een augustusbruidje
ik ga trouwen op 1 augustus 2014
wij zijn eigenlijk al voor de wet getrouwd maar nu gaan we trouwen voor de kerk....
wij zijn allebei christelijke en wij vinden het christelijke huwelijk veel belangenrijker dan het wettelijke
wij gaan low budget trouwen.

We gaan aanstaande zaterdag kijken voor een zaaltje die we s,avonds kunnen afhuren
spannend ik hoop dat het echt iets is....

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Augustus 2014
« Reactie #49 Gepost op: 19 september 2013, 17:18:15 »
zeker de weten
hoe ver zijn julllie nu allemaal?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards