collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 579269 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #100 Gepost op: 17 november 2013, 10:20:14 »
En Pitahaya?
Heb je je droomjurk gevonden?

pk88

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1836
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #101 Gepost op: 17 november 2013, 13:07:32 »
Zit ook even mee te lezen. Ik zou gewoon van de week terug gaan, zeggen dat je hem nogmaals wil passen. Merk opschrijven, tegen haar nee zeggen en ergens anders gaan kijken. Vervelend dat je zo´n ervaring hebt met het kopen van je jurk, dat zou juist een leuke gelegenheid moeten zijn. Succes!

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #102 Gepost op: 17 november 2013, 13:44:45 »
Jeetje wat jammer dat zon dag dan zo moet eindigen zeg.
Wat een vervelend mens  :censored:

Wat PK88 zegt, ik zou ook teruggaan. Met een assertieve vriendin, of je schoonmoeder ;-)
Of je laat je schoonmoeder nog even bellen.

Ze kan toch zeker op z'n minst eventjes het merk doorgeven. Grrrrr

Weet je misschien welke merken ze sowieso hebben? Want je kan dan ook proberen te googlen op die collecties en kijken of de jurk ergens anders opduikt?

Sterkte meid! Komt vast goed!

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #103 Gepost op: 17 november 2013, 16:22:23 »
Ik heb mijn jurk op de beurs gezien en daar deden ze niet moeilijk over het merk. Hing er juist groots bij.
Nadeel voor hun is idd wel dat ik de jurk elders voor een stuk goedkoper heb gezien.
Toch vind ik het best vaag want sommige mensen willen juist graag een bepaald merk hebben?!

Nu is het voor mij niet relevant aangezien ik de jurk die ik wil gaan passen toch in het zwart wil.

Ik hoop dat je 'm kan vinden! En anders je schoonmoeder even op pad sturen. Die klinkt assertief genoeg ;-)


ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #104 Gepost op: 19 november 2013, 11:53:11 »
Wat heb je al veel geregeld Noogle. In het zwart trouwen kan heel mooi zijn, maar het moet wel echt bij je passen. Bij mij past het niet zo, maar ik weet ook nog niet of ik in het wit ga. Rood vind ik ook heel mooi.

De taart wil ik ook zelf maken. Ik denk dat ik nog wel even moet oefenen, maar gelukkig is het maar voor 40 mensen, dus we hebben geen mega grote taart nodig. Ik zou het ook kunnen vragen aan mijn schoonzus die het al vaker heeft gedaan, maar stiekem vind ik het te leuk om het aan een ander over te laten.

De bloemen hebben we ook min of meer geregeld. Mijn andere schoonzusje gaat het boeket en een corsage voor mijn vriend maken. Ik moet alleen nog bedenken wat ik ongeveer wil. Ik denk dat ik het meeste aan haar over laat. Ze heeft heel veel meer verstand van bloemen dan ik.

Wat een gedoe Pitahaya. Je wil juist een fijn gevoel als je een jurk uit zoekt en niet een nare verkoopster. Heb je al besloten wat je gaat doen?

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #105 Gepost op: 20 november 2013, 13:01:43 »
Wat heb je al veel geregeld Noogle. In het zwart trouwen kan heel mooi zijn, maar het moet wel echt bij je passen. Bij mij past het niet zo, maar ik weet ook nog niet of ik in het wit ga. Rood vind ik ook heel mooi.

De taart wil ik ook zelf maken. Ik denk dat ik nog wel even moet oefenen, maar gelukkig is het maar voor 40 mensen, dus we hebben geen mega grote taart nodig. Ik zou het ook kunnen vragen aan mijn schoonzus die het al vaker heeft gedaan, maar stiekem vind ik het te leuk om het aan een ander over te laten.

De bloemen hebben we ook min of meer geregeld. Mijn andere schoonzusje gaat het boeket en een corsage voor mijn vriend maken. Ik moet alleen nog bedenken wat ik ongeveer wil. Ik denk dat ik het meeste aan haar over laat. Ze heeft heel veel meer verstand van bloemen dan ik.

Wat een gedoe Pitahaya. Je wil juist een fijn gevoel als je een jurk uit zoekt en niet een nare verkoopster. Heb je al besloten wat je gaat doen?

Hi Ananta,

Mooi ook een rode jurk!!!
Leuk juist dat je je taart zelf gaat maken. 40 mensen is zeker te doen.  Ik vind het zo lastig de bloemen en de corsages. Het liefst wil ik iets heel anders en ze zelf maken.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #106 Gepost op: 20 november 2013, 13:51:34 »
Ik denk nu dat ik toch voor wit of creme ga met een kleur element ofzo. Mijn vriend hoopt ook dat ik toch in het wit ga. Als ik plaatjes van jurken bekijk vind ik het wel moeilijk om te bedenken hoe dat mij zou staan.

De taart ga ik vrij simpel houden. De smaak moet iets met chocolade worden :biggrin: . Het enige probleem is dat we familie hebben met gluten of ei en noten allergie. Daar wil ik wel een of meerdere aparte taartjes voor maken.

Voor een alternatief voor de bloemen zou je misschien op Etsy kunnen kijken voor leuke ideeën. Veel van de dingen die je daar ziet kun je ook best zelf maken.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #107 Gepost op: 20 november 2013, 16:32:44 »
Je hebt ook prachtige witte jurken met een rood werkje. Staat sjiek maar ook net wat anders.

Mijn vriend vindt zwart wel mooi maar hoopt wel dat het écht een bruidsjurk is.

Glutenvrij is ook goed te doen hoor.  De fondant waar ik mee werk is bv ook glutenvrij. Je kan natuurlijk ook heel de taart zo maken. Scheelt je gedoe :-) En verder heeft niemand er last van dat ie glutenvrij is toch ;-)

Thanks voor je tip. Ik ga even op Etsy kijken :)

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #108 Gepost op: 21 november 2013, 10:50:59 »
Ik weet niet of ik de hele taart glutenvrij wil maken voor 1 persoon. Glutevrije cake word zo compact, maar misschien moet ik eerst eens een leuk recept zoeken en wat proeftaartjes maken.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #109 Gepost op: 25 november 2013, 12:37:40 »
Hallo Allemaal,

Hoe gaat het hier.
Ik zit nog steeds met de gastenlijst in mijn maag. Zo moeilijk  om die schifting te maken. Ik heb heel wat neven en nichten. Maar je wilt ook niemand voor zijn hoofd stoten hé.

Ook de DJ komen we maar niet uit. We willen natuurlijk veel voor weinig....Maar 750 euro voor 4,5 uurtjes draaien is nogal wat.

A.s. zaterdag jurken passen. Ben er helemaal zenuwachtig van. Ik denk dat ik nog maar een mooi setje lingerie ga kopen. Is ook wat als je daar met je gerafelde stringetje staat hé  :biggrin:

Ik weet niet of ik de hele taart glutenvrij wil maken voor 1 persoon. Glutevrije cake word zo compact, maar misschien moet ik eerst eens een leuk recept zoeken en wat proeftaartjes maken.
Misschien heb je hier wat aan, met een smeuige vulling vast te doen, en luchtig geeft de receptmaker aan :) http://www.deleukstetaarten.nl/recept/185/Biscuit+(glutenvrij)/

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #110 Gepost op: 26 november 2013, 21:22:59 »
Daar ben ik eindelijk weer! :-)

Wij gaan vrijdag aanstaande (spontaan) in ondertrouw! Ik zelf ben hartstikke romantisch maar zie dit toch meer als iets dat moet om de datum etc vast te laten leggen. Ben heeeeeel benieuwd naar hoe dat in ondertrouw gaan werkt..

Ik ben er eindelijk uit wat voor soort jurk ik precies hebben wil én we hebben besloten welke locatie het nou gaat worden. Dat gaan we dus ook meteen vast laten leggen.

Het wordt allemaal steeds 'echter'!  :biggrin:

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #111 Gepost op: 27 november 2013, 09:37:58 »
Hoi Stephanie,

ik vond ondertrouw echt een formaliteit. Toch voelt het wel als...wow, het wordt nu wel echt ;-)
En wil je wat loslaten over je locatie? :biggrin:

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #112 Gepost op: 28 november 2013, 09:09:56 »
Ik ben benieuwd! We gaan erna nog even gezellig lunchen denk ik :-)

We trouwen in Purmerend, het Hampshire Hotel. De trouwzaal is niet zo heel spectaculair helaas (maar we mogen hem wel naar eigen inzicht aankleden), maar de diner ruimte en de feestruimte zijn prachtig! We hebben een soort privé buitenruimte aan de feestruimte vastzitten met hele grote deuren die open kunnen dus ik hoop op een mooie zomeravond!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #113 Gepost op: 28 november 2013, 16:46:54 »
Wat leuk dat jullie al in ondertrouw gaan Stephanie en dat je weet wat voor jurk je wil. Die buitenruimte bij jullie feestzaal klinkt heel mooi.

Voor de ondertrouw moet ik nog een afspraak maken, maar dat doen we ergens volgend jaar. Dit jaar heb ik haast geen vrije dagen meer over. In onze gemeente is het alleen op dinsdag ochtend geloof ik. Als mijn collega's horen dat ik in ondertrouw ga willen ze denk ik taart :biggrin: . Wel een mooi moment voor een test taartje dan.

Bedankt voor de link Noogle.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #114 Gepost op: 28 november 2013, 21:25:26 »
Noogle, zit je ook op het DLT forum? :)
Hhier goed nieuws!  Ons huwelijk bij de gemeente ijs 280 Euro goedkoper in n2014 :D
Zaterdag ga ik mijn jurk bestellen!  Heb er zo'n zin in!

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #115 Gepost op: 29 november 2013, 00:16:43 »
Klinkt super Stephanie  :biggrin:

Ananta: Voor ondertrouw krijg je als het goed is een vrije dag hoor, daar heb je volgens mij recht op ;-)

@Marieke Oh dat is goed nieuws. Misschien neem ik dan toch die DJ met die speciale led toestand  :cool2: :cool2: :cool2:
DLT  :confused: *googled even*
« Laatst bewerkt op: 29 november 2013, 00:21:34 door Noogle »

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #116 Gepost op: 29 november 2013, 00:18:25 »
Ohw suf, je bedoelde natuurlijk leukste taarten  :juggle:
Ja ik ben wel lid, maar post niet fanatiek hoor.
Lees zo nu en dan eens wat ;-)

Ik ga overmorgen passen, en ook ik moet ongesteld worden  :censored:
Ben echt mega zenuwachtig!!

P.s. heb jij een linkje van de prijslijst 2014 Marieke?
« Laatst bewerkt op: 29 november 2013, 00:20:22 door Noogle »

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #117 Gepost op: 29 november 2013, 08:57:48 »
Haha, ja De Leukste Taarten, sorry. Ik lees er mee, was vroeger wat actiever :)
Ik ga overigens écht niet mijn eigen bruidstaart maken. Ben A niet goed genoeg en B veel te gestressed tegen die tijd  :blush:

Ik moet ook al ongesteld worden  :censored: Dus ik slik gewoon de pil een maandje door, hihi.
Ben benieuwd wat je van de jurken vindt!

Hebben jullie eigenlijk ook voor decoratie van het Koetshuis gekozen of regel je zelf iets?

Linkje met prijzen:
http://www.rotterdam.nl/Clusters/Dienstverlening/Document%202013/Factsheet_Huwelijksbeleid_2014.pdf
Het Koetshuis valt onder "Niet reguliere locatie", dat heb ik even nagevraagd!

Donderdag 19 december gaan wij met mijn broer naar de rechtbank om hem te laten beëdigen als eenmalig BABS! Heb er zo'n zin in! :) Vind het echt stoer, haha, mijn broer als ambtenaar!


Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #118 Gepost op: 29 november 2013, 09:04:27 »
Marieke wat ontzettend leuk dat je broer jullie gaat trouwen! Wat een leuk idee ook.

Wij gaan nu naar de gemeente in ondertrouw, ondanks dat het een formaliteit is ben ik stiekem een beetje nerveus..  :blush:


Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #119 Gepost op: 29 november 2013, 09:46:37 »
Superstoer dat je broer jullie gaat trouwen, wat zal dat speciaal zijn.
Thanks voor de link. Ik ga zo even kijken.

Wij hebben voor decoratie van het koetshuis gekozen voor het feest. Niet de superdeluxe, maar geloof dat het de versie 'speciaal' was.
Maar voor de ceremonie moet je zelf natuurlijk ook een hoop regelen.
Nu ben ik best creatief en gek op shoppen in China ;-)

Dus ik heb voor de ceremonie al 4 bloemenstandaards gemaakt van tuinprikkers en boeketjes paars/witte (kunst) bloemen.
Om de pilaren wil ik mooie organze strikken en onder de pilaren zet ik 4 grote cilindervazen met paarse kleurstof en witte drijfkaarsjes.
Het liefst wil ik nog pomanders maken om aan iedere rij stoelen te hangen maar die roosjes ( 48 per bol) zijn nog best prijzig.


Stephanie, als je dit straks leest: GEFELICITEEEEEERD :)


Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #120 Gepost op: 29 november 2013, 09:49:42 »
Het scheelt ons dus 234,30 hihihih toch weer meegenomen!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #121 Gepost op: 29 november 2013, 10:23:50 »
Jaa, ik vind het super. We wilden graag iedereen een belangrijke rol geven. Mijn vader geeft me weg, mijn moeder en zus getuigen. Zijn vader en broer getuigen. Zijn moeder is niet welkom :censored: en heeft dus geen rol. Mijn broer is mij iets te relaxed om hem te vragen als ceremoniemeester, hij is soms wat laks en ik kan daar niet tegen. Wil alles tot in de puntjes geregeld hebben ;) Dus dan maar als BABS :D En dat vond hij vet, hoewel hij het ook wel spannend vindt!

Ik heb wel voor alle decoratie gekozen. Maar wij trouwen ook in het Koetshuis zelf, dus dan wordt die zaal toch gewoon helemaal aangekleed, zoals het later ook met de receptie is?
Nou, daar heb ik het nog wel even over met ze. Ik ga ze nu ook mailen voor een nieuwe afspraak, aangezien onze videograaf (vriendin van ons) graag de locatie van tevoren even bekijkt.

Fijn he, dat de prijzen aangepast zijn! Dit keer in ons voordeel :applaus:

Stephanie, GEFELICITEEEEEEEEEERD!!! :D

Wij gaan 9 januari in ondertrouw, vind het echt leuk. Ik vind het niet echt een formaliteit maar een soort... Nu is het echt, idee.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #122 Gepost op: 29 november 2013, 11:30:25 »
Marieke dat is een behoorlijk bedrag wat je bespaard bij de gemeente. Ik zou willen dat ze dat hier ook zouden doen.

Je hebt gelijk Noogle. Ik had er helemaal niet aan gedacht dat ik daar een vrije dag voor zou krijgen. Maar het word toch ergens volgend jaar.

Gaaf dat je broer jullie gaat trouwen Marieke. Mijn getuigen weten nog niet eens dat we gaan trouwen. Ik ga trouwens mijn broer en vader vragen en mijn vriend heeft zijn moeder en zusje gevraagt. We zijn nog steeds niet zo bezig met het trouwen. Maar we gaan het binnenkort aan iedereen vertellen.

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #123 Gepost op: 29 november 2013, 12:51:46 »
@marieke,

Oh ik dacht dat dat echt alleen om de statafels ging.
*zoekt formuliertje even op*

*gevonden*
Ik heb dus speciaal genomen en dit bevat:
Statafelhoezen, waxinelichthouders, stropdassen van de bediening, tafellichtjes/kaarsjes terras, stompkaarsen, dinerkaarsen, servetten en rietjes.

Ze vertelde mij nog dat ballonnen enzo door hun niet gedaan worden, dus ik verwacht dat ook niet eigenlijk!
Ik wil wel even vragen of we misschien de dag ervoor al wat kunnen versieren. Anders wordt het zo een gehaast.



Wij hebben onze beste vrienden en mijn broertje en zusje als getuigen. En ik heb twee andere vriendinnen als ceremoniemeesters.
Mijn vader geeft mij ook weg :)

Hoe ga jij dat laten verlopen Marieke?
Want jullie komen wel in bruidsauto naar de locatie samen toch? En dan wacht AS bij het altaar ??


Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #124 Gepost op: 1 december 2013, 11:06:34 »
Dankjulliewel!! :-) Het was stiekem toch hartstikke leuk! Haha, die mevrouw was ook hartstikke vriendelijk en enthousiast. We zijn nog wezen lunchen en hebben de rest van de dag lekker samen doorgebracht!

Dat was de eerste officiële stap ;-)

Ik heb ook nagedacht over hoe het te doen met de ceremonie, in Amerika is het geloof ik gewoonte dat je elkaar pas aan het altaar ziet. Dat lijkt mij ook ontzettend romantisch en ik zou dat heel graag willen!! Maar dan kan je van te voren geen foto's maken en zadel je in feite je gasten op met de extra tijd die je nodig hebt voor de foto's..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards