collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 582018 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #625 Gepost op: 1 augustus 2014, 09:44:18 »
Het weer is prachtig vandaag. Veel plezier vandaag!

Ik ga de avond er voor wel proberen vroeg naar bed te gaan, maar vriend en ik zijn echt avond mensen. Hij moet eerder op dan ik om de auto te gaan halen, maar ik moet helaas weer wakker worden om hem uit bed te schoppen. Ik heb niet de illusie dat hij ineens wel wakker word van de wekker :biggrin: .

Gisteren de lenzen geregeld. Ik krijg daglenzen voor een maand. Deze mogen niet zo lang gedragen worden, maar hij verwachte geen probleem omdat ik ze maar tijdelijk gebruik.

Ik heb ook een mooie sjaal gekocht om als het wat kouder word als omslagdoek te gebruiken.
 http://www.hema.nl/winkel?fh_location=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3253%7D%2Fcategories%3C%7Bnlhema_nl3251_nl3253_nl3254%7D&fh_secondid=pnl_1701452
Ik zou eerste een witte chiffon omslagdoek kopen, maar dan moet ik weer naar een winkel die niet dichtbij zit en ik vond deze zo mooi en lekker zacht. Mijn schoenen zijn ook blauw en mijn boeket word een soort regenboog aan kleur.
« Laatst bewerkt op: 1 augustus 2014, 09:47:51 door ananta »

Noogle

  • Gast
Re: Augustus 2014
« Reactie #626 Gepost op: 1 augustus 2014, 10:17:32 »
Jaaaaaaaaaaaaa Femail en Marthe



Geniet van jullie dag!!!!


Het is augustus!
Ik ben de volgende op het lijstje!!!!

Marthe79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 405
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #627 Gepost op: 1 augustus 2014, 11:00:20 »
Hahaha... Ik lig eigenlijk nooit voor half een op bed en de wekker gaat doordeweeks altijd tegen vijf uur/half zes, dus ik ben gewend aan weinig slaap  :biggrin:

Kapsel is klaar, nu op naar de make-up!!!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #628 Gepost op: 1 augustus 2014, 11:02:17 »
Geniet er ontzettend veel van vandaag Marthe!

En Laat je mobiel maar thuis :p dan geniet je misschien nog wel meer!

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #629 Gepost op: 1 augustus 2014, 11:44:20 »
AAAAAAAAH!! Marthe en Femail... GENIET! Heeeeeel veel plezier op deze mooie dag. Het is prachtig weer en het is jullie van harte gegund!!!

Wij willen alles weten als jullie weer bijgekomen zijn!!


Even over mezelf: Het komt nu zoooo dichtbij. Ik zat net op de site van onze trouwfotograaf foto's te bekijken die hij had gemaakt en ik zag mezelf en mijn vriend er al helemaal in. Ik werd er emotioneel van... *noteert mascara meenemen voor trouwdag* Als ik hier al emotioneel van werd, haha..
Mijn vriend werkt vandaag voor het laatst en dan heeft hij vakantie. Kunnen we nog een weekje alle voorbereidingen doen!

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #630 Gepost op: 1 augustus 2014, 22:01:10 »
Leuk nieuws! We zijn vandaag goedgekeurd voor een flatje en kunnen daardoor na de huwelijksreis direct gaan samenwonen! Hoe geweldig is dat! We nemen de grote dingen zoals vloer, gordijnen, koelkast en wasmachine over en daardoor kunnen we er de dag zelf (29 augustus) al in. Gewoon die dag de slaapbank er in en dan later de rest bande meubels! Ik ben zo blij!

Hoe was jullie dag, Marthe en Femail? :)

Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #631 Gepost op: 1 augustus 2014, 23:05:10 »
Hey dat is super goed nieuws!
Ga je samenwonen op mijn trouwdag! Dubbel feest  :biggrin:

Ik ben ook benieuwd hoe de dag van de 2 meiden geweest is...
Maar denk niet dat we dat deze week nog horen...?.

 :heart:

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #632 Gepost op: 2 augustus 2014, 12:50:36 »
Dames! Hoe was het?? Voor de anderen komt het nu ook ZO dichtbij!!!! Nog maar elf dagen voor mij... Ik ben bloed nerveus!! Van de week ging er iets mis voor de bruiloft en ik reageerde als een soort bridezilla, ik schrok er zelf van, haha. Het mag nu wel echt gaan komen!! :)

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #633 Gepost op: 2 augustus 2014, 23:55:54 »
Haha, dubbel feest dan inderdaad! Leuk :)

Tsja, de volgende maand is iedereen hier getrouwd! Ook leuk :)

Ik heb alleen nog niet van iedereen de aan/afmelding van de lunch gekregen, terwijl we wel voor 1 augustus op de kaart hadden staan. Dus dat gaan we maandag even nabellen denk ik. Vrijdag zouden we dat namelijk aan de locatie doorgeven. Toch wel jammer eigenlijk.


evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #634 Gepost op: 3 augustus 2014, 07:19:15 »
Haha, dubbel feest dan inderdaad! Leuk :)

Tsja, de volgende maand is iedereen hier getrouwd! Ook leuk :)

Ik heb alleen nog niet van iedereen de aan/afmelding van de lunch gekregen, terwijl we wel voor 1 augustus op de kaart hadden staan. Dus dat gaan we maandag even nabellen denk ik. Vrijdag zouden we dat namelijk aan de locatie doorgeven. Toch wel jammer eigenlijk.

Oh mennn, dat probleem hebben wij dus ook. Superweinig afmeldingen terwijl het toch vakantie is.. Ik heb geen idee waar ik op moet/kan rekenen. Plus ik ben een beetje bang dat ik teleurgesteld wordt..

Nog een ding: Ik heb alle broers en zussen van m'n moeder uitgenodigd, daarbij zijn een oom en tante die ik weinig zie. De oom is Super aardig maar de tante... Die zit altijd te zieken in de familie.. Doet allemaal nare dingen om vervolgens in een slachtoffer rol te kruipen. Stuurt dus een mail: Wij kunnen niet komen (verbaast me niks, waarschijnlijk wil zij gewoon niet komen) MAAR, mailt ze verder, misschien komen we s avonds wel. Dus nu denken jullie: Oke whats the problem? Nou... Ze zijn helemaal niet uitgenodigd voor s avonds..

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Augustus 2014
« Reactie #635 Gepost op: 3 augustus 2014, 07:46:08 »
Kun je dat niet terugmailen dan? Ik neem dan aan dat je hen dan ook niet hebt uitgenodigd voor 's-avonds. Of denk ik nu te makkelijk?

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #636 Gepost op: 3 augustus 2014, 08:28:04 »
Oh, dat is vreemd.. Dan zou ik je oom daar denk ik op aanspreken, en gewoon eerlijk zeggen dat savonds niet voor hun bedoeld was. Anders erger je je daar aan op je eigen bruiloft!

Maar wel vervelend dat het dan weer zo moet. Meld je dan gewoon eerlijk af. Dan weet je wat..

lamatho

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 44
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #637 Gepost op: 4 augustus 2014, 09:57:47 »
Wow wat is hier veel gebeurd de afgelopen 3 weken.
Inmiddels zijn er al 2 bruiloften voorbij. Gefeliciteerd meiden!!
Hopelijk hebben jullie een prachtige dag gehad.
Ik heb heerlijk genoten van 3 weken vakantie. Het was heerlijk relaxt.
Nu nog 18 dagen tot de bruiloft en ik begin nu een  beetje onrustig te worden merk ik.
In mijn hoofd moet er nog zooooooooveel gebeuren terwijl aanstaande denkt dat we wel klaar zijn met regelen.
De werkelijkheid ligt ergens midden in denk ik.
Morgen mijn jurk passen, ben zo benieuwd.
En dan moet ik nog op zoek naar sieraden. Iemand tips waar te kijken?

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #638 Gepost op: 4 augustus 2014, 10:04:42 »
Sieradendoos van moeder/oma? Symbolisch en goedkoop :p

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #639 Gepost op: 4 augustus 2014, 10:53:41 »
In het kader van mensen die zichzelf uitnodigen...

Mijn familie bestaat uit ongeveer zestig personen. Logischerwijs hebben we niet met iedereen evenveel contact en hebben we op basis daarvan keuzes gemaakt. Ooms en tantes (3 broers en 3 zussen van mijn moeder plus partner) allemaal. Neefjes en nichtjes (met kinderen) zijn er dus ongeveer 40-50 en we hebben alleen degenen gevraagd met wie we leuk contact hebben. De mensen die we eens inde zoveel tijd bij een familie aangelegenheid zien niet. Ook vanwege het budget.

Gister kreeg ik een app'je van een nicht die ik zelden spreek. Hoe het stond met de voorbereidingen. Ik heb haar niet uitgenodigd, dus ik voelde 'm al aankomen. Jahoor, of ze bij de ceremonie mag komen kijken. Pff. Ik zat er heel erg mee. Vind 't moeilijk om nee te zeggen, maar wil haar er eigenlijk ook niet bij. Keuzes zijn heel bewust gemaakt.
Gelukkig zei W dat ik toch kon zeggen dat de definitieve aantallen al doorgegeven zijn (niets van gelogen!) en dat er dus niemand meer bij kan.

Maar echt... Wat een subtiliteit!

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #640 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:23:56 »
@ Marieke: Is jullie ceremonie op lokatie of op het gemeentehuis? Op het gemeentehuis is het namelijk gewoon openbaar en kan iedereen komen kijken. Maar op lokatie en bij verdere feestelijkheden kun je ze natuurlijk gewoon weg sturen. Ik verwacht bij ons dat er misschien nog wel wat buurvrouwen van mijn schoonmoeder en misschien vrienden van mijn oom en tante die dicht bij wonen komen kijken bij de ceremonie uit nieuwsgierigheid. Ik weet dat ik vroeger met mijn moeder ook wel eens naar het gemeentehuis ben gegaan toen er een buurvrouw trouwde. Even kijken naar de mooie bruid en daarna gewoon door naar de supermarkt :biggrin: .

Zaterdag mijn lenzen opgehaald en gelukkig zat het in en er uithalen er nog prima in. Vandaag had ik ze weer in willen doen om te wennen, maar vanmorgen was ik een beetje lui. Ik heb ook besproken dat 2 vriendinnen mijn haar en make-up gaan doen. Voor de make-up moeten we nog een proef avondje afspreken. Voor in mijn haar heb ik een hele mooie witte roos gehaakt. Ik moet alleen nog een goede haarclip vinden om hem aan vast te maken.

@ lamatho: Ik moet nog oorbellen kopen, maar dat worden denk ik zilveren knopjes of kleine pareltjes. Ze zijn iedergeval een cadeau van mijn moeder. Ik was eerst ook van plan om een hangertje te kopen met een parel, maar toen ik mijn sieradendoos opende gisteren en het hangertje van mijn stiefmoeder tegen kwam heb ik mij toch bedacht. Zij kan er helaas niet meer bij zijn en het past gewoon heel mooi bij de rest. Mijn vriend draagt ook het horloge van zijn overleden vader, dus het heeft ook wel iets moois zo.

Dragen jullie trouwens een kousenband op de trouwdag? Ik heb een heel leuk patroon gevonden om er eentje te haken, alleen mag mijn vriend het natuurlijk nog niet zien. Dus als hij deze week gaat trainen dan moet ik heel hard door haken. Ik vrees alleen dat hij gaat afzakken, maar ik vind het idee wel leuk.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #641 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:24:17 »
Ja lastig he... Mn schoonmoeder is ook zo'n lekkere die zei: Ja maar moet je ook niet de broers en zussen van opa en oma uitnodigen?(wist niet eens dat ie mensen bestonden) want.. Zo'n bruiloft is toch een beetje een familie reünie? Eh.. NEE

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #642 Gepost op: 4 augustus 2014, 11:30:21 »
Familie die je niet kent of alleen maar bij begravenissen ziet moet je niet uitnodigen. Als jouw schoonmoeder een familie reünie wil dan moet ze die maar lekker zelf organiseren.

WillemMarieke

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 264
  • Geslacht: Vrouw
  • Our day was amazing!
Re: Augustus 2014
« Reactie #643 Gepost op: 4 augustus 2014, 15:27:34 »
@Ananta;
We trouwen op locatie. Nu weet ik inderdaad dat het een openbare gelegenheid is en ze technisch gezien gewoon moet mogen komen. Maar het is ook zo'n type dat dan blijft hangen om even een slokje drinken en een stukje taart mee te doen. En om haar dan weer weg te moeten sturen vind ik zo rot. Plus dan komt ze waarschijnlijk gelijk met manlief en kind.
Dit accepteerde ze overigens wel, maar zoals mijn bruidsmeisje en aanstaande al zeiden: wat kon ze ook anders? Nouja, het is geregeld. Maar even zo'n aaargh momentje.

Ik doe geen kousenband. Ik weet niet eens hoe mijn volledige lingerie set eruit ziet :blush: Heb alleen het torselet veel aangehad met jurk passen, maar de rest zit in de hoes bij mijn jurk die eerst bij mijn ouders hing en nu in de winkel hangt...

@Evenlien;
Ja, ik vind het gewoon stom. Je hebt geen uitnodiging gehad, dan is de boodschap toch op zich duidelijk. Mijn moeder zei ook: waarom nodig je haar niet uit, die ene persoon maakt ook niet meer uit. Ja, dat klopt wel, maar als ik haar uitnodig, moet ik dan ook alle andere nichtjes en neefjes doen? Dat loopt dan weer aardig op. Het is onze bruiloft toch....

@Lamatho;
Ik heb oorbellen te leen ('something borrowed') van mijn bruidsmeisje. We gingen bij haar thuis kijken watvoor soort oorbellen me zouden staan (zij heeft hele collecties) en vonden een leuke. Vervolgens was ik in winkels steeds op zoek naar díé oorbellen, dus dachten we dat ik ze net zo goed kon lenen. Van mijn zus mag ik de armband om die zij op haar bruiloft om had ('something old'). Ketting doe ik niet, omdat het dan te druk wordt.
Na de bruiloft wil ik nog een piercing in mijn oor (zo een: http://www.vampiercing.de/Fotos/Ohr/Tragus/Tragus-0002.JPG ), maar dat doen we maar even niet vijf dagen voor de bruiloft he? Hahahaha....


Doen jullie trouwens something old, something new, something borrowed, something blue? Ik heb een nieuwe jurk en ga mijn teennagels blauw laten lakken door mijn moeder of nichtje die uit Engeland over komt...

ananta

  • Junior
  • **
  • Berichten: 140
Re: Augustus 2014
« Reactie #644 Gepost op: 4 augustus 2014, 15:59:07 »
Oud: zijn mijn schoenen (gekregen voor de bruiloft van mijn broer 4 jaar terug) en het hangertje van mijn stiefmoeder
Nieuw: mij jurk, oorbellen en omslagdoek
Blauw: schoenen, hangertje en omslagdoek

Alleen heb ik niks wat ik heb geleent, maar wel weer veel blauw. Dat is niet expres trouwens, maar vind ik gewoon mooi.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #645 Gepost op: 4 augustus 2014, 16:53:08 »
And à sixpence in your shoe:p?

Nee, ik doe daar niet aan :p

Ik heb eigenlijk helemaal niet dat mensen willen komen die we niet er bij willen hebben. Maar we hebben ook niet veel mensen verteld dat er gaan trouwen en we hebben niet zo veel neven en nichten :p en die komen waarschijnlijk ook lang niet allemaal.

Ik heb ook geen kousenband.

En het is inderdaad geen goed idee om zo kort voor de bruiloft een piercing te nemen, haha :p




Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #646 Gepost op: 4 augustus 2014, 21:48:48 »
zo het is hier weer druk vandaag.

ik heb hopelijk wel een kousenband.
ik heb aan het broertje van mijn vriend gevraagd er 1 te maken. Ik wil er graag 1 die bij  mijn bruidsboeket en het pak van mijn vriend past. Aangezien ik niet weet wat voor boeket ik krijg en hoe mijn vriend eruit ziet, was dat de enige oplossing. Mijn vriend mag de kousenband bij me omdoen als hij me op komt halen

Een beetje raar dat mensen zichzelf gaan uitnodigen. Ik zou het ook niet fijn vinden.
wij trouwen op een openbare locatie, dus helaas mag bij ons iedereen komen neuzen. Maar dt vind ik niet erg hoor...
zit de kerk ook beetje gevuld.

Nieuw heb ik wel... mijn jurk mijn schoenen mijn sieraden etc.
maar geleend.......oud en blauw?? geen idee.....
ik denk dat blauw in mijn kousenband zit......maar dan moet ik nog geleend en oud....
Maar eerlijk gezegd hoeft het voor mij niet zo hoor...

Zojuist de tafelschikking en de  muziek doorgegeven aan onze ceremoniemeester.
Kan ie weer even aan het werk.
kom ik er net achter dat we nog een afspraak moeten maken met de DJ. Gaat ie vanaf morgen tot 25 augustus op vakantie.... en de 29e trouwen we....
maar dat was niet zo erg vond hij...
Ik vind het anders maar niets.....het kan maar geregeld zijn...



Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #647 Gepost op: 4 augustus 2014, 23:45:03 »
Hmm, het zal wel goed komen met je DJ, maar ik snap dat het niet zo lekker uit komt eigenlijk zo.. Jammer hoor.

evelienb

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 359
Re: Augustus 2014
« Reactie #648 Gepost op: 4 augustus 2014, 23:45:41 »
oud: beugeltje van mijn tasje is van mijn moeders oma geweest. nieuw: jurk  :applaus: borrowed: ik leen een gouden kettinkje van mijn moeder. Blauw: ik draag tot het burgerlijk huwelijk nog mn eigen achternaam waar het woord blauw in zit :P daarnaast heb ik een blauwe schoenveter in mijn boeket verwerkt. dat klinkt misschien raar maar het zit zo: mijn opa is in september helaas overleden. Dat was overigens vier dagen nadat marcel mij ten huwelijk had gevraagd. het laatste gesprek wat ik met hem voerde was dus ook om te vertellen dat we gingen trouwen. Mijn opa was echt zo'n nette man met altijd een overhemd, colbertje en stropdas. Maar daar onder droeg hij altijd sportschoenen… met blauwe veters! dat was zo grappig. een van die blauwe veters komt dus in mijn boeket ter nagedachtenis aan hem en ter inspiratie. Mijn opa en oma waren namelijk 67 jaar bij elkaar waarvan 63 getrouwd toen mijn opa overleed. Hun huwelijk is heel inspirerend voor mij

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #649 Gepost op: 5 augustus 2014, 08:47:04 »
Wauw, wat een mooi verhaal, Evelien! Dat vind ik echt mooi :) symbolisch :)

Ik heb een nieuwe jurk, ik leen de hoepel van de winkel, mijn ogen zijn blauw en ja, ik kan even niet bedenken wat voor ouds ik heb :p. Kom ik toch nog een eindje :)

Inderdaad nog geen verhaal met foto's, helaas :p. Maar ik denk dat ik na het trouwen ook niet meteen tijd heb om dat te doen. Wij gaan meteen door op huwelijksreis namelijk. En daarna meteen verhuizen, dus dat is nog vrij druk.. Maar ik ben erg benieuwd naar de verhalen!!

Ik had er nog over na gedacht om dat te doen, maar dan wilde ik die in dezelfde kleur als mijn jurk of de bloemen. Ik ben namelijk ook erg bang dat er iets over mijn jurk heen gaat. (Om die reden ook de tomatensoep geschrapt :p)Maar ik kon niet de goede kleur vinden, dus ik vrees dat ik alleen een servet over mijn benen ga leggen en heeeel voorzichtig ga eten!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards