collapse

Auteur Topic: Augustus 2014  (gelezen 578728 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1650 Gepost op: 30 april 2018, 14:25:54 »
Fijn, verlof! Geniet ervan! Het kan zo afgelopen zijn, net als met Brent.

Ik hoop dat je de 37 weken gewoon haalt en dat je het thuis kan proberen! Spannend! En dat je placenta goed los kan komen!

Ik ben benieuwd!

Had je pita uiteindelijk toch niet op Facebook? Dat dacht ik.

Hier niet veel nieuws te melden. De kleine krijgt geen nachtvoedingen meer en slaapt nu vaak door of ze komt nog 1 keer voor een aaitje. Goed te doen. Alleen vannacht lag ze de hele tijd te schreeuwen en wilde ze niet slapen. Dat was hartstikke jammer  :cry:

Fijn verlof gewenst!

Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1651 Gepost op: 2 mei 2018, 20:19:59 »
Hey! Nee volgens mij heb ik pita niet op Facebook ..ik ben reuze benieuwd ...

Ja Verlof geniet ik van .. al zit Brent precies nu in een sprong ... wat een drmama! Maar komt vast goed !!

Maandag echo gehad en ze kigt er klaar voor ! Alleen nog even groeien ... ze is wat aan de kleine kant ... maar niet zorgwekkend .....2200 gram terwijl Brent met dit termijn 2700 was... maar komt vast goed ! Ze schijnt ook een hele bos haren te hebben ....

Nu wordt ik wel heel nieuwsgierig ...

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1652 Gepost op: 21 augustus 2018, 12:15:42 »
Nou meiden , hoe gaat het hier :D

Ik zie natuurlijk wel wat foto's voorbij komen maar geen verdere tekst natuurlijk.

Hier gaat het z'n gangetje, mijn man wacht op de uitslagen van zijn verslagen en dan is hij afgestudeerd! Hij is al druk aan het solliciteren. Ik werk nog steeds op mijn oude plekje in de gehandicaptenzorg voor 2 dagen per week, goed te doen dus! En onze dochter ontwikkelt zich prima, ze is nu 20 maanden en een echte kletskous! Ze praat al lekker. Nog niet echt zinnen hoor, maar wel veel woorden. Leuk!

Hoe gaat het met jullie en jullie kindjes?

Is de moeilijke fase met Lyanne wat beter nu?

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1653 Gepost op: 27 augustus 2018, 12:08:11 »
Met lyanne ging het een stuk beter. Maar nu gaat het weer moeizaam.
Ze veel en snel moe, met het daarbij behorende piepende gedrag. En we staan voor een raadsel waar dat vandaan komt, want het maakt niet uit of we de hele dag op de bank hangen of een dagje weg zijn geweest. Maar of het nou door het weer komt, ze iets onder de leden heeft of dat ze pijn heeft aan haar heupen en dat ze moe word van het ontlasten, dat weten we dus niet.
Maar nog een weekje dan gaat ze weer naar de psz, misschien dat wat structuur haar goed zal doen. En anders word het een rondje artsen  bezoeken.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1654 Gepost op: 27 augustus 2018, 13:46:26 »
Wat ontzettend rot Bianca :(. Ik had zo gehoopt dat het beter was nu.

Inderdaad dan maar weer goed naar de heupen laten kijken en eventueel naar de dokter als ze zich niet lekker voelt.. wat zwaar voor jullie!

Slaapt ze ook nog overdag als ze zo veel moe is? Ik hoop dat de structuur van de peuterspeelzaal weer wat zal gaan helpen..

Sterkte :(

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1655 Gepost op: 27 augustus 2018, 13:50:38 »
Als ze wilt, mag ze overdag slapen. Alleen neemt ze daar de rust niet voor om ook echt in slaap te vallen. En als ze slaapt, dan is het 's avonds drama.
Nu dus hopen dat de psz weer voor wat structuur zorgt.

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1656 Gepost op: 15 oktober 2018, 11:39:31 »
Hoi meiden
Hoe gaat het met jullie? Hier nog steeds wisselvallig. En daarom hebben we de 23e een gesprek met de jeugdarts van het cb. Hopelijk kunnen we dan weer wat stappen in de goede richting zetten.

Verder ben ik flink aan het klussen/opruimen in huis. Nieuwe kamer voor Lyanne. Dus hopelijk kan ze snel over. Het is nog even wachten op de lattenbodem en matras voor haar nieuwe bed en totdat de gordijnen klaar zijn en dan kan ze over. 

Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1657 Gepost op: 16 oktober 2018, 05:46:47 »
Hey! Hier alles goed !
Ik typ vanavond een langer verhaal

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1658 Gepost op: 16 oktober 2018, 12:00:24 »
Tsjonge wat lastig zeg Bianca! Wel goed dat jullie met haar naar de jeugdarts gaan, zo veel onrust is niet goed voor jullie lijkt me :(.

Wel leuk, een nieuwe kamer voor de grote meid. Sliep ze nog in de 'babykamer'? Of is er een andere reden dat ze nu over gaat? Gewoon grote meid grote kamer oid? Ons meisje ligt nog lekker in haar ledikant in de babykamer :p. We zullen het wel merken als het tijd wordt voor een peuterbedje, maar ze houdt wel haar kamertje :).

Hier gaat het verder ook allemaal goed. Mijn man werkt fulltime, ik nog steeds parttime (wil ook niet anders hoor) en ons meisje groeit en ontwikkelt zich gelukkig prima. Wel echt een heel driftig pubertje wordt ze, met hoofdbonken en Haren trekken en keihard gillen en alleen maar nee zeggen :p.

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1659 Gepost op: 23 oktober 2018, 10:33:04 »
Het is zeker lastig, heb soms echt momenten dat ik het niet meer weet.

Nieuwe kamer, was eigenlijk het idee van alleen een nieuw bed.  Ze sliep in een peuterbed. Maar aangezien ze geopereerd gaat worden aan haar heupen en ze daarna 6 weken in het gips zit, zou ze niet meer in haar bed passen. En toen was het idee, als ze dan toch een nieuw bed moet waarom dan niet gelijk een grote meiden kamer. En sinds 2 nachten slaapt ze in haar grote kamer. In haar door mij zelf gemaakte hemelbed. Em ze voelt zich heel erg stoer nu.
foto is hoe haar kamer is geworden.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1660 Gepost op: 23 oktober 2018, 21:21:23 »
Wauw wat een gave kamer is dat geworden Bianca! Mooi zeg! Spannend dat ze weer geopereerd moet worden :( die heupen werken slecht mee hè :( arme jullie.

Hoe was het gesprek met de jeugdarts vandaag? Kunnen zij nog wat voor jullie betekenen?

Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1661 Gepost op: 24 oktober 2018, 00:26:24 »
Leuke kamer Bianca ... vervelend allemaal zoals het loopt zeg!

Hier alles goed ! Brent wordt vandaag 2! ... de tijd gaat zo snel!
Met Manouk gaat alles goed !ze is alweer bijna 5 maanden en een vrolijk geworden Na het vele huilen! Ondertussen heeft ze al een tijdje ook geen medicijnen meer.. we zitten nu al op 4 flessen en oefen hapjes ....
Ook rolt ze al om...ze gat echt veeeeel te snel!

Slaap lekker allemaal

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1662 Gepost op: 24 oktober 2018, 12:45:46 »
Nou met de jeugdarts zijn we niks opgeschoten.  Kom binnen en er wordt gezegd dat ik lyanne moet uitkleden voor het wegen en meten. Dus ik zei al dat ik een gesprek zou hebben en niet de 3 jaar en 9 maanden controle. Bleek alles verkeerd in het systeem te staan.  En kunnen we 20 november weer terug komen. En dan voor en de 46 maanden controle en hetgene waarvoor we gisteren eigenlijk kwamen.
Dus behalve een verwijzing voor logepedie zijn we nog geen stap verder.

Liselore

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 271
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1663 Gepost op: 24 oktober 2018, 20:37:30 »
Balen zeg!!! Heb je ook geen afspraak kunnen maken dan??

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1664 Gepost op: 25 oktober 2018, 11:51:23 »
Dat is juist het mooie, ik had een afspraak gemaakt voor het gesprek. Alleen was alles verkeerd ingevoerd in het afspraken systeem.
Maar mijn en ik hebben met elkaar afgesproken, dat als we volgende maand nog niet verder komen. We alles via huisarts en kinderarts gaan spelen. Dit is namelijk niet de eerste keer dat dit zo loopt bik het cb. Ze trokken namelijk ook het oordeel van de orthopeed in twijfel en zeiden dat zij geen heupafwijking zagen bij lyanne.  En stonden dan ook flink tr trekken en duwen aan haar benen met meten.
Dus ben blij dat we straks voor langere tijd van het cb af zijn.

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1665 Gepost op: 26 oktober 2018, 10:19:10 »
Zojuist gebeld door de jeugdarts van het cb. En aan de hand van de vragenlijst die we hebben moeten invullen, worden we door verwezen voor het vroeg signaleringstraject voor het gedrag van lyanne. De arts vind het namelijk twijfelachtig of het met alleen logepedie opgelost kan worden. Dus eindelijk worden er stappen ondernomen om ons te helpen.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1666 Gepost op: 26 oktober 2018, 20:37:36 »
Goed nieuws! Hopelijk helpt dat een beetje!

Nog gefeliciteerd liselore!

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1667 Gepost op: 1 november 2018, 11:57:53 »
En toen werd de hele planning omgegooid.
Vanochtend gebeld door het AMC, dat lyanne 14 november geopereerd gaat worden aan haar heupen. Dus de intake voor het vroegsignaleringstraject voor haar gedrag word uitgesteld naar januari, omdat het in de december teveel zal worden. Intake stond gepland voor 15 november.
We gaan nu dus een hele spannende tijd tegemoet.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1668 Gepost op: 1 november 2018, 13:37:11 »
Oh joh! Hopelijk gaat de operatie goed. Kan het zijn dat Lyanne lastig gedrag vertoont door pijn aan haar heupen?

Ik ben benieuwd hoe het gaat zeg. Snel al, nog 2 weken! En dan in januari verder met het gedrag dus. Wat gaan ze doen aan de heupen? Meer kom creëren of zo?

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1669 Gepost op: 1 november 2018, 17:38:04 »
Ze denken niet dat er een verband is tussen evt pijn aan haar heupen en haar gedrag. Maar zeker weten kun je het nooit.

Ze gaan een pemberton-osteotomie uitvoeren. Dus een betere kom vormen en dat waarschijnlijk beide heupen in een operatie.
https://heupafwijkingen.nl/heupluxatie-baby-s-en-kleuters/operatie/pembertonosteotomie

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1670 Gepost op: 2 november 2018, 09:12:45 »
Twee heupen tegelijk dus? Klinkt heftig. Hopelijk zijn jullie er hierna dan vanaf. Is die kans groot? Het klinkt wel hoopvol wat ik lees in ieder geval. En dus best snel nu, ook wel weer fijn lijkt me, dan is dat maar gebeurd. Lyanne is nu 3 toch?

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1671 Gepost op: 5 november 2018, 10:44:28 »
De bedoeling is inderdaad beide heupen tegelijk  en dat zou betekenen als alles goed, we er daarna vanaf zijn.
Maar goed dat kan dus allemaal nog veranderen, aangezien we vooralsnog een dag van te voren alles pas horen.
Maar dat het heftig gaat worden is een feit en ik zal blij zijn als het nieiwe jaar begonnen is.

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1672 Gepost op: 14 november 2018, 20:01:42 »
zo hier even een update vanuit het ziekenhuis.  Gisteren al een lange dag gehad, met veel artsen bezoeken, onderzoeken en bloedprikken. Wat niet allemaal even soepel ging. En dan vanochtend de operatie.  Ze was als eerste aan de beurt, dus daar gelukkig niet lang op hoeven wachten. Daarna 3 uur moeten wachten totdat de operatie klaar was en ze weer op de uitslaapkamer lag.  Daarna even een paar rustige uurtjes gehad en aan het einde van de middag had ze een dip waarin ze veel pijn had en flinke koorts. Maar inmiddels ligt ze lekker tv te kijken en hopelijk valt ze zo snel in slaap.

Bruid20

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 852
  • Geslacht: Vrouw
Re: Augustus 2014
« Reactie #1673 Gepost op: 5 januari 2019, 15:54:38 »
Hoi meiden!

Bianca, hoe gaat het nu met lyanne? Is de operatie helemaal goed gegaan en kan ze nu weer alles?

Onze kleine donder is ook alweer twee en de tweede is op komst! Ben alweer de 20 weken gepasseerd en de echo was goed!

biancatjuh

  • Junior
  • **
  • Berichten: 133
Re: Augustus 2014
« Reactie #1674 Gepost op: 9 januari 2019, 20:39:45 »
hoi,
Met lyanne gaat het best goed. Operatie is goed gegaan. Helaas is ze daarna 2 dagen flink ziek geweest van de pijn en medicatie. Maar toen de medicatie bijgesteld was ging het snel stukken beter.
Inmiddels loopt ze weer, hetzij wat stijf nog. Maar ze loopt en probeert vanalles weer zelf te doen. Nu nog even zindelijk worden weer en dan kan ik zorgeloos mijn ding doen als ze op school zit. Want ja, wij hebben nu een schoolgaande kleuter in huis.

Maar gefeliciteerd met je zwangerschap, 20 weken alweer. Gaat alles goed?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards