collapse

Auteur Topic: Oktober 2014  (gelezen 56876 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #50 Gepost op: 2 juli 2014, 20:41:48 »
Appelsap: een oud huisgenoot van mijn vriend is DJ. We wilden eigenlijk dat hij zou komen als gast en vroegen hem naar een leuke/goede collega, maar hij bood zelf aan om te komen draaien. Wij weten dat hij een goede DJ is, met leuke  muzieksmaak (leuke feestmuziek, breed van jaren 60 tot nu, foute jaren 90, dus helemal top!).

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #51 Gepost op: 2 juli 2014, 22:44:05 »
01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Bruid_op_onderzoek
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r


Bobbiaan, ik heb je er in gezet, hoor! Ik ben soms ook wel bang dat mensen meelezen en dat ik te veel verklap, maar dan bedenk ik me dat de mensen om mij heen het allemaal veel te druk hebben met hun eigen leven om mij te stalken in de hoop iets op te pikken over onze bruiloft :p

Hier wel zenuwen als ik bedenk wat we allemaal nog moeten doen, maar als ik dan rustig nadenk blijkt dat we het ook wel in 3,5 maand kunnen regelen.

Hgeertje, heeft hij een website? Dat klinkt namelijk wel als een goed feestje!

Vrijdag waren we bij de bruiloft van vrienden. Grappig hoe je dan helemaal niet meer als gast kijkt, maar bij alles vergelijkt met onze eigen bruiloft... “ik hoop dat dit bij ons anders gaat" of juist "Oh. Dat is leuk, moeten wij ook doen!"

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #52 Gepost op: 3 juli 2014, 11:20:27 »
hihi dat ken ik..ik denk ook alleen nog maar in bruiloft.

Hebben jullie een sluier? Ik ben echt aan het twijfelen.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #53 Gepost op: 3 juli 2014, 11:27:57 »
Ik zit weer even lekker op dit topic te lezen en ik besef ineens dat ik me eigs giga rude heb gedragen  :blink: We hebben ivm met de kosten de wedding verplaatst naar maart 2015 en ik heb dat jullie helemaal niet verteld  :blink:! Het was zoveel goedkoper om in de eerste drie maanden van het jaar te trouwen, dat we dat toch we heel aantrekkelijk vonden. Maar wel erg leuk te zien dat er nog aardig wat oktober bruidjes zijn. Ik ben nog steeds van mening dat okt een prachtige maand is om in te trouwen :D Ik heb nu lekker vakantie, dus ik hoop weer meer tijd voor bruiloft fun te hebben dus als jullie het goed vinden kom ik af en toe even spieken en babbelen :)

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #54 Gepost op: 3 juli 2014, 13:26:36 »
01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r

Zonde, bruid op onderzoek, ons lijstje begon eindelijk ergens op te lijken  :dry: maar je bent natuurlijk welkom om hier te blijven plakken, gezellig juist! Scheelt het zo veel qua kosten? Ik dacht dat oktober ook al goedkoper was,omdat het niet zo'n populaire maand is, maar dat valt wel mee dus?

Ik twijfelde ook over een sluier. Eigenlijk wilde ik er geen, maar toen ze 'm op deden bij mijn jurk, vond ik het toch eigenlijk wel leuk. Nu als compromis een korte sluier tweedehands op de kop getikt die ik bij de ceremonie en een paar foto's op doe en daarna gewoon af haal. Is met zo'n kammetje, dus dat is super handig. Ik vind die grote sluiers met Spaans kant ook schitterend, maar dat past absoluut niet bij mijn jurk (en het lijkt me nog onpraktischer dan een sleep).

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #55 Gepost op: 3 juli 2014, 21:03:23 »
Appelsap: hij wordt genoemd bij zijn bookingskantoor: http://www.xclusive-bookings.nl/djs/dj-pj
Bij ons komt hij buiten het bookingskantoor om (scheelt in de prijs). Ik kan wel even vragen of ik je zijn email door mag sturen.

Ik heb bij het passen wel een sluier op gehad. Zelf vond ik een wat langere sluier wel mooi, mijn zus en vriendinnen die mee waren vonden een kortere sluier leuker. Maar uiteindelijk heb ik in overleg met de kapper/visagiste besloten om bloemen in mijn haar te doen. Dus geen sluier voor mij...

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #56 Gepost op: 4 juli 2014, 00:51:23 »
Ik heb ook een sluier, een kortere.
Voor mij maakte het wel af. Voel me echt een bruid daardoor. En het maakt mijn jurk wat drukker/gekker vind ik, zoals ik zelf qua karakter ook best ben.  :blush:

LivePaint geld kunnen wij helaas echt niet meer missen, maar het had mij zóóóó super geleken!


Toch wel flink wat bruidjes in oktober, leuk!!! Hopen op een mooie zonnige herfstdag dames!  :applaus:
Voor het geval het regent heb ik een doorzichtige plu gekocht met wittige rand bij de blokker.  :biggrin:

Wat doen jullie als bedankje?

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #57 Gepost op: 4 juli 2014, 08:48:57 »
Ja ik had eerst ook ik wil absoluut geen sluier maar toen ik het zag maakt het wel het plaatje compleet.

Ja ik hoop ook op een zonnige herfst!!!! Maar gewoon droog en niet te winderig (voor onze haartjes) vind ik ook al goed haha

Wij hebben beeldjes en een kleine sweettable.

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #58 Gepost op: 4 juli 2014, 18:46:49 »
Als bedankje denken wij aan wat snoep. We hebben we zitten denken om iets 'blijvends' te doen, maar dat wordt dan toch snel weer prullaria, omdat ook wij geen eindeloze pot met geld hebben.

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #59 Gepost op: 4 juli 2014, 19:29:56 »
@hgeertje: bedankt! Ik wacht het wel even af, dan. Klinkt op zich goed, maar ik word altijd een beetje zenuwachtig als er geen prijzen online staan ("is vast heel duur" :shocked: )...

Ik wil eigenlijk ook bloemen in mijn haar... eigenlijk wil ik het allemaal, haha! Ik heb op 5 september een proef, dus hopelijk kan ik dan beslissen.

Ik ga ook nog wel op zoek naar een plu, denk ik. Een leuke doorzichtige met hartjes erop ofzo.. Al kunnen wij in principe de hele dag droog zitten, we doen alles op één locatie.

Wij zitten te denken om stroopwafels te kopen. We wonen in Gouda en daar heb je de échte  :lol2: Moeten alleen nog kijken of dat prijstechnisch ook gaat lukken, aangezien we op een aantal andere punten al over het budget heen gaan... Ik wil eigenlijk ook niet iets blijvends, omdat mensen dat denk ik vrij snel weg doen. Nog even kijken, dus.

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #60 Gepost op: 5 juli 2014, 08:42:20 »
@Appelsap: ik word ook altijd kriegel als er geen prijzen bij staan. Hoe moeilijk is dat om mensen een idee te geven? Nou is het vaak ook zo dat als er wel prijzen bij staan er nog allerlei extra zaken bij komen, waardoor de aangegeven prijs ook niet de prijs is...

Wat grappig: wij wonen ook in Gouda! We hebben het er ook over gehad om stroopwafels te doen, ook omdat mijn vriend dol is op stroopwafels en dat weten al onze vrienden. :)

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #61 Gepost op: 5 juli 2014, 09:47:07 »
Haha, wat toevallig! Wij wonen hier nu een jaar en zijn helemaal verslaafd aan de stroopwafels! Iedereen vraagt ook steeds of we ze mee willen nemen en of we ze wel in huis hebben als ze langs komen :chew:
Trouwen jullie ook in Gouda?

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #62 Gepost op: 5 juli 2014, 10:18:29 »
Ja, wij trouwen in het Huis van de Stad en hebben ons feest in De Zalm.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #63 Gepost op: 5 juli 2014, 17:54:02 »
top, dan babbel ik gewoon een beetje mee. ik ben volgens de lijst nu, na de laatste oktober bruid, de eerste, hihi. dus voor het gevoel kan je me er onder zetten :P

ja het scheelde super - 3.000 euro!!!!! wij dachten ook dat oktober buiten het seizoen viel, maar het viel er net nog in. het eindigde eind okt. vanaf 1 november had de locatie andere prijzen. en nou ja, dan kan ik wel wat anders bedenken om te doen met die 3000 euri's!

ik had een sluier om bij het passen van mijn jurk (die het niet is geworden) maar dat was geen gezicht. ik denk dat het van je jurk af hangt.

qua bedankje wilden we eerst niks doen, met idd het idee dat het toch in de prullenbak verdwijnt, maar eigs vonden we het toch wel leuk, dus zitten nu te denken of aan zaadjes of aan viooltjes. we hebben twee weken terug zaadjes uitgedeeld als promotie-materiaal op een conferentie en dat was een groot succes :D
« Laatst bewerkt op: 5 juli 2014, 17:58:40 door bruid_op_onderzoek »

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #64 Gepost op: 6 juli 2014, 11:01:42 »
Dat zo'n datum zo veel scheelt, wist ik niet. Wij hebben niet echt een trouwlocatie; we trouwen in het gemeentehuis en geven een feest in het zaaltje boven een café. Daar betalen we geloof ik 150 of 200 euro zaalhuur en verder alleen drinken en eten. ik zou willen dat ik ergens 3000 euro kon besparen, maar ik zou niet weten waar...

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #65 Gepost op: 6 juli 2014, 17:23:29 »
Haha, dan zet ik je er gewoon weer bij! Even in het andere topic gespiekt voor de datum ;)

01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r
15-03-2015 Bruid op Onderzoek

Zo, 3000 euro is wel echt enorm veel, zeg! Bij ons was dat niet zo (tenminste, misschien betalen we nu wel meer, maar zo veel kan het niet schelen, want zo veel betalen we niet ;))  Heb je zo'n unieke locatie op het ook, dan?

@hgeertje: leuk, hoor! Ik woon vlak bij het stadhuis en zie ook elke vrijdag allemaal bruidjes buiten staan. Dan krijg ik écht zin in onze dag! Ik ben nog nooit bij De Zalm geweest, maar we hebben het wel even overwogen als optie. Ben benieuwd hoe jij het vind!

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #66 Gepost op: 12 juli 2014, 17:28:51 »
Wij hebben vandaag de bruidstaart besteld! Ik vond het een vreemde gebeurtenis. Ik had verwacht dat we ook echt minitaartjes mochten proeven, maar uiteindelijk was het alleen de vulling die we gingen proeven. Was zo teleurgesteld (niet in de smaken en ook de voorbeelden zagen er heel goed uit!) in de hele ervaring dat ik daarna bij de bakker alsnog gebak heb gehaald!  :lol2: Inmiddels had ik zo'n zin in taart...
Wij zijn uiteindelijk gegaan voor heel simpel en strak. Geen tierelantijntjes, een paar roosjes en that's it. We wilden eigenlijk iets heel anders, maar toen ze uitlegde dat dat dan niet zo zou worden als wij voor ogen hadden (en een stuk minder mooi en flink aan de prijs), zijn we toch hier voor gegaan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het mooi en erg lekker wordt en dat is het belangrijkste :) Nu nog op zoek naar een leuke topper!

Vandaag ook informatie gestuurd naar de drukker, nu wachten op een (digitale) proefkaart. Uiteindelijk worden ze een stuk duurder dan begroot, maar wel helemaal zoals we willen. Compromis is minder kaartjes voor collega's en dan gewoon op het prikbord hangen i.p.v. iedereen persoonlijk een kaart. Die zouden ze dan waarschijnlijk toch weg gaan gooien.

Maar nu eerst even twee weken op vakantie. Geen internet, dus ik kan (bijna) niks doen voor de bruiloft... ik kom vast terug met afkickverschijnselen, haha!  :blink: En als we dan terug komen nog maar 2,5 maand!  :jawdrop:

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #67 Gepost op: 12 juli 2014, 23:25:02 »
Wat jammer dat de proeverij niet zo was als je had gehoopt, maar als de smaak maar goed is!! Dat is heeeeel belangrijk.  :applaus:

Wilde het ook net over kaartjes hebben. Hoe doen jullie dat allemaal?
Ik had wat op internet gezocht, maar wat een geld zeg. Bijna iedereen gooit die kaarten toch weg op een gegeven moment, dus ik ga ze denk ik zelf maken.

Welke smaak bruidstaart hebben jullie allemaal?
Wij framboos/witte chocolade, maar twijfelen nu over de framboos.. (eten dat nooit)
Willen misschien toch slagroom + witte chocolade.  :sleep:

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #68 Gepost op: 12 juli 2014, 23:32:19 »
Jammer dat het taartproeven tegenviel. Hopelijk wordt de taart precies zoals jullie willen :)

Wij hebben de kaarten via defamiliedrukker.nl besteld, toen was er gratis drukkosten. Eerst een proefkaartje, prima service. Zelf maken heb ik ook nog over gedacht, maar ik vond het toch teveel werk in verhouding. Dus wij doen ook inderdaad naar collega's 1 kaartje

Lekker dat je op vakantie gaat nog zeg. Even ontspannen. Waar gaan jullie heen? Geniet ervan! Wij moeten nog wachten tot oktober...

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #69 Gepost op: 12 juli 2014, 23:53:10 »
Ik vind de taart eigen niet zo heel belangrijk.. Achteraf zullen maar weinig mensen 'm herinneren (haha, misschien is dat wel de reden dat ik mijn vriend liet kiezen ;)). Wij hebben uiteindelijk gekozen voor Aardbeienvulling. Vrij neutraal, vind vast iedereen lekker.

Ik schrok ook van de prijs van kaartjes! Er zijn natuurlijk wel goedkope kaartjes te vinden, maar die vond ik vaak niet mooi. En als je daar dan de enveloppen bij op telt, viel het uiteindelijk toch tegen. En hoewel veel mensen 'm weg gaan gooien, zullen wij, onze ouders, broers/zus en grootouders ze wel bewaren. En een aantal ooms en tantes waarschijnlijk ook. Dat vond ik het dan wel waard om iets in te investeren. Maar, uiteindelijk is het nog iets van 250 euro (mede omdat we twee verschillende teksten willen) en dat zou ik er van te voren niet voor over hebben gehad. Zoals bij alles heb ik nogal een dure smaak :( Zelf maken is echt niet aan mij besteed. Ik kijk vol jaloezie naar alle diy-projecten, maar ik ken mezelf goed genoeg om te weten dat ik het beter kan uitbesteden, haha!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #70 Gepost op: 13 juli 2014, 08:28:13 »
Een vriendin van mij bakt onze taart. Ik weet dat zij minitaartjes maakt als ze een proeverij heeft. Jammer dat dat bij jullie niet was, Appelsap. Suf ook, wat een taart met vulling smaakt anders dan alleen vulling. Wij moeten nog wat afspreken over de taart. Ik weet al wel hoe hij er ongeveer uit moet komen te zien, maar de vullingen... Mijn vriend wil in ieder geval witte chocolade. Het worden meerdere lagen, dus daar kunnen we vast in afwisselen, want vreemd genoeg is niet iedereen van de chocolade. :)

Wij zijn momenteel ook bezig met uitnodigingen. Ik heb hier nu drie boeken met voorbeelden staan. Ik wil wel mooie kaartjes, inderdeaad omdat bepaalde mensen het wel bewaren. Hoewel het voor het aantal kaartjes misschien slim is, ga ik toch collega's apart uitnodigen. Wij hebben een team van 60 man. Als ik dat niet doe en naar het hele team één kaartje stuur, weet ik dat er vijf man komen, waar ik helemaal niet op zit te wachten. Dan ben je daar ook weer extra kosten kwijt. Losse kaartjes is dan goedkoper.

De uitnodigingen regel ik via een vriend met een eigen drukkerij. Ik weet nog niet wat het gaat kosten, maar het wordt vast een vriendenprijsje (zoals alles wat ik bij hem regel).

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Oktober 2014
« Reactie #71 Gepost op: 13 juli 2014, 10:43:27 »
Wij maken de kaarten zelf via kaartje2go. Scheelt aanzienlijk met een drukkerij en je kunt daar ook voor al ontworpen kaarten kiezen. De kwaliteit is goed. Wij gaan voor 1 kaart en doen er een inlegvellen voor de daggasten bij.

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #72 Gepost op: 13 juli 2014, 12:16:51 »
Of eens kijken bij optimalprint, die hebben vaak 50% korting, daar heb ik de zitplaats kaartjes besteld!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #73 Gepost op: 13 juli 2014, 13:26:30 »
Wat balen zeg van die taart, en idd een beetje suf, want met taart smaakt heel anders. Vriendin van mij gaat ook onze taart maken! Vind ik zooo lief :D

Wij gaan de kaartjes ook zelf maken. Ik sloeg bijna stijl achterover toen ik de prijzen zag! En de meeste vond ik niet eens mooi. We zijn nu bezig met de save the date cards (ja, ik loop achter op jullie :P) Ik zal zo even kijken of ik een foto van de eerste versie kan uploaden.

Nou onze locatie is niet heel speciaal, maar het is een alles in een prijs. Dus we hebben eten, drinken, en onze huwelijksnacht inbegrepen in die prijs. Tegen meerprijs kunnen we dan het menu wat aanpassen of er een extra eetmomentje inbouwen. Maar het is al redelijk compleet. Vind ik ook wel heel erg fijn voor het overzicht eigenlijk. Ik ken mezelf, dan raak ik helemaal de draad kwijt.

Ik ben trouwens de koninging in datum veranderen ;) dus het is de 20e maart. Was nog een heel gedoe. Ik was ervan overtuigd dat ik de 13e had afgesproken met de locatie, maar ineens kreeg ik een niet pluis gevoel en heb er nog even achteraan gemaild, bleek dat er iets niet goed was gegaan in de communicatie en dat ze de datum al aan een ander paar hadden gegeven  :blink: :jawdrop: Ik moet er niet aan denken als ik daar later was achtergekomen!!!!!! Gelukkig was één week later nog wel vrij, maar ik vond vrijdag de 13e juist zo grappig. Maar heb nu alles heel goed zwart of wit staan dus het zou goed moeten komen!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #74 Gepost op: 13 juli 2014, 13:36:36 »

01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r
20-03-2015 Bruid op Onderzoek

Als het goed is zit nu in de bijlage de save the date card. Ik hoor graag wat jullie er van vinden. De tag is nog van te dun papier. En er staat nog niet op 'official invention follows' en ik ben nog niet helemaal weg van het koord dat ik er aan heb gemaakt. Wil er misschien nog pareltjes aanmaken of een extra koord in een andere kleur - wit of blauw ofzo. En kom er ook net achter dat de enveloppen die ik heb gekocht niet alleen super goedkoop waren maar er ook kei goedkoop uitzien... haha.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards