collapse

Auteur Topic: Oktober 2014  (gelezen 56843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #75 Gepost op: 13 juli 2014, 16:19:55 »
Wat een leuk kaartje, bruid op onderzoek! Ik vind dit touwtje ook al leuk, maar ik ben benieuwd wat je er uiteindelijk van maakt. Ik zat zelf ook in die stijl te denken, maar zelfs daar ben ik niet handig genoeg voor  :blink:

Ik werk op twee kantoren (flexwerken), dus ik hang ze daar op het prikbord. Ik laat mijn ceremoniemeester dan de begeleidende brief mailen aan hen die ik precies uit wil nodigen,zodat die zich zeker aangesproken voelen. ;) En als er nog andere collega's aansluiten (wat ik niet verwacht eigenlijk), is dat wat mij betreft helemaal prima!

Alles in één, bruid op onderzoek, is dat dan ook met fotograaf en taart etc er al bij, zoals ook linda heeft?

Ik heb niet zulke handige vrienden die kaarten kunnen drukken of haar/make-up kunnen doen.. Wel een vriendin die taarten bakt, maar die woont ruim een uur rijden van de locatie. Ik zal het haar niet aan doen om al die tijd gestressed in de auto te zitten uit angst dat er wat met de taart gebeurt!

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Oktober 2014
« Reactie #76 Gepost op: 13 juli 2014, 21:24:21 »
hallo meiden,
ik zou eigenlijk 1 aug trouwen toen is het verzet naar 29 augustus
maar door een gesprek met onze pastor hebben met samenspraak besloten
op mij verjaardag te trouwen en dat is 3 oktober 2014
ik zag dat er al meerdere bruidjes op die dag trouwen
echt leuk

we hebben eigenlijk al alles geregeld
behalve vervoer en een pak en het diner


bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #77 Gepost op: 14 juli 2014, 09:09:41 »
Wat jammer dat je je datum moest verzetten! Maar natuurlijk welkom hier :)

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #78 Gepost op: 14 juli 2014, 12:25:01 »
@Melanie: Balen dat jullie het moesten verzetten, maar gezellig dat je nu hier komt. Jij doet je overstap wat charmanter dan ik :P hihi.

@Appelsap: Ja, het is best wel heel erg compleet. Ook al basis versieringen en vuurkorven s avonds :) En ook incl taart, alleen dat willen wij dus graag anders doen, maar dat kan gewoon :) Alleen geen fotograaf, we moesten ook nog apart voor de gemeente betalen. Ik vind dat echt heel erg fijn. Scheelt zoveel te regelen, alleen tsja wel wat minder vrijheid, maar dat vind ik geen punt

Nu ik bijna klaar ben met de save the date cards, zat ik een beetje te denken aan de uitnodigingen. Ik zag dat sommige mensen een soort antwoordkaartjes hadden gemaakt (RSVP kaartjes) doen jullie dat ook? Ik ken dat eigs helemaal niet.

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #79 Gepost op: 14 juli 2014, 14:23:40 »
Wij hebben in gmail een aparte mail aangemaakt en die in de uitnodiging gezet met de vraag of ze daar even kunnen laten weten of ze wel/niet komen, scheelt weer postzegels :biggrin:

Melanie_03101990

  • Junior
  • **
  • Berichten: 52
  • Geslacht: Vrouw
  • don't worry Be happy and keep up smiling
Re: Oktober 2014
« Reactie #80 Gepost op: 16 juli 2014, 14:24:07 »
hee meiden,
vraagje zouden jullie begin oktober nog een tentfeest geven?
ik twijfel nu echt of we het niet naar een zaal moeten gaan

Gr

Melanie

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Oktober 2014
« Reactie #81 Gepost op: 22 juli 2014, 15:32:34 »
Ai, das een lastige vraag. Aan de ene kant zou ik zeggen, ja gewoon doen! Het is dan namelijk al vrij vroeg donker en dan volgens mij buiten met fakkels/vuurkorven en kaarsjes in volgens mij zo romantisch! Het ruikt buiten dan ook zo lekker en de herfstkleuren zijn erg mooi. En ik denk eigenlijk dat als je iets van terrassverwarming ofzo hebt, dat het met de kou ook wel mee zal vallen. Je wilt alleen geen storm, maar ja, het kan in augustus ook echt heel slecht zijn met onweer, regen en hagel dus wat dat betreft is een buiten feestje altijd een risico. Ik vroeg me ook af wat voor een tent je hebt, of deze ook aan de zijkant een beetje dicht zit of dat het meer een soort overkapping is.

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #82 Gepost op: 23 juli 2014, 07:51:02 »
Hoi hoi breek even in voor Melanie. Je weet t nooit in Nederland natuurlijk maar bij ons heeft t bijna de hele dag geregend op 12 oktober (dag ervoor prachtig herfstweer...). Qua temperatuur met verwarmers in de tent was het best gegaan (let wel erop dat oudere mensen sneller last van kou hebben en meer stilzitten). Ik zou wel zorgen dat iedereen droog kan oversteken en zonder blubberschoenen naar het toilet kunnen gaan.
Maar ja ik heb ook wel eens een tentbruiloft (in tuin) op 21 juni gehad waar ik de hele avond in huis heb gezeten vanwege de kou en ondanks de in grote haast geregelde heaters....
Succes met beslissen!


Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #83 Gepost op: 31 juli 2014, 22:22:21 »
Zelf zou ik een tentfeest niet doen (mits je goede zijkanten aan de tent hebt en flinke verwarming. ;) ), maar een sfeervolle zaal waar je gezellig kaarsjes aan kan doen!
In Nederland weet je het helaas nooit met het weer!
Wij hopen op een prachtige herfstdag, maar voor alle zekerheid heb ik een leuke doorzichtige plu. (en binnenlocatie)

Mijn update:
Even flink de plannen omgegooid ivm het kostenplaatje.
Dinér na de ceremonie en receptie doen wij alleen met onze ouders óf we gaan met zijn tweetjes uit eten en boeken er een hotelletje achteraan.
De auto leek ons zóóó gaaf, maar zoveel geld neertellen voor een half uurtje rijden was het ons uiteindelijk toch niet waard.
Dus ik ga los met versiering op onze eigen auto.  :headbang:
Best moeilijk, want ik wilde natuurlijk alles erop en eraan.. maar ik ga trouwen met mijn vent en al onze lieve mensen zijn erbij dus wat wil ik eigenlijk nou nog meer!  :wub:

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #84 Gepost op: 31 juli 2014, 22:26:36 »
Hoi hoi breek even in voor Melanie. Je weet t nooit in Nederland natuurlijk maar bij ons heeft t bijna de hele dag geregend op 12 oktober (dag ervoor prachtig herfstweer...). Qua temperatuur met verwarmers in de tent was het best gegaan (let wel erop dat oudere mensen sneller last van kou hebben en meer stilzitten). Ik zou wel zorgen dat iedereen droog kan oversteken en zonder blubberschoenen naar het toilet kunnen gaan.
Maar ja ik heb ook wel eens een tentbruiloft (in tuin) op 21 juni gehad waar ik de hele avond in huis heb gezeten vanwege de kou en ondanks de in grote haast geregelde heaters....
Succes met beslissen!
En 4 dagen ervoor was het strálend weer!
Inderdaad, in Nederlandweet je het echt nooit met het weer...

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Oktober 2014
« Reactie #85 Gepost op: 31 juli 2014, 22:30:08 »
hee meiden,
vraagje zouden jullie begin oktober nog een tentfeest geven?
ik twijfel nu echt of we het niet naar een zaal moeten gaan

Gr

Melanie

Ik ben op 1 oktober jarig en heb nog geen enkel jaar regen gehad, maarja dat geeft geen garantie voor de toekomst he!
2 jaar geleden was het 26 graden, terwijl ik ook jaren binnen heb gezeten met de verwarming aan...

Wij zijn op 28 Juni getrouwd en ik had ook een vestje aan ivm de kou en we hebben regen gehad.
Ik denk dat je het in Nederland nooit weet qua weer...

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Oktober 2014
« Reactie #86 Gepost op: 1 augustus 2014, 23:55:11 »
hai,wij zouden eigenlijk in mei 2015 trouwen,maar mijn jurk hangt al weer een tijdje in de kast,die van onze jongste dochter ook al,uiteindelijk die van mijn oudste ook en vroegen ons af waarom zo lang wachten,na veel geregel van papieren ect,geven wij elkaar 09-10-2014 op Kreta elkaar het JA woord spannend nog 69 dagen,wij gaan daar 6 oktober naar toe omdat wij eerst nog in ondertrouw daar moeten,maar dat mag zelfs één dag voor het huwelijk plaats vind.

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #87 Gepost op: 2 augustus 2014, 17:27:31 »
Wat leuk op kreta!!!! Welkom hier!

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #88 Gepost op: 2 augustus 2014, 17:47:42 »
Ik ben er ook weer! Heerlijk genoten van de vakantie, maar na een paar dagen werken lijkt die weer heel lang geleden!

@Melanie: Ik denk dat het prima kan, een tentfeest. Als je bepaalde voorzorgsmaatregelen treft voor kou en regen, kan het heel erg mooi zijn, zelfs! Alleen, als het écht hard plenst, maakt dat wel veel herrie, dus misschien kun je elkaar dan niet meer zo goed verstaan.

@De-nachtzuster: Welkom! Leuk zeg, een destination wedding! Heb je een speciale band met het eiland? Ga je dan ook trouwen op het strand? Oorspronkelijk was 9 oktober ook onze datum, maar uiteindelijk verschoven naar de 17e.

01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
09-10-2014 De-nachtzuster
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r
20-03-2015 Bruid op Onderzoek

Ik ben vandaag op jacht gegaan naar schoenen, hoepel, etc. En ik mocht mijn jurk weer aan! Echt de mijne, die dus speciaal voor mij besteld is! En... Hij ging niet dicht!  :jawdrop: Met een ander torselet aan (die ik uiteindelijk gekocht heb) ging 'ie wel dicht, maar zat hij zo strak om mijn kont heen, dat het lijfje omhoog kroop. Wat een blamage! En dat terwijl ik niet aangekomen ben (maar toen ze gingen meten was ook mijn taille opeens 4 (!!) cm dikker.. misschien niet goed gemeten de eerste keer?) De mevrouw in de winkel zei dat het wel iets uitgenomen kon worden, maar voor de zekerheid maar geen ijsjes, patatjes of taart meer voor mij.  :cry: 5 september mag ik terug en dan wordt alles afgespeld en op maat gemaakt. Vanaf dat moment mag ik dus niet meer crashdieten (ja, dat waren echt de woorden die werden gebruikt...), maar moet ik op hetzelfde gewicht blijven.
Al met al een vreemde ervaring.. ik had niet dat gevoel dat ik niet meer kon stoppen met glimlachen en ik voelde me eigenlijk een beetje dik. Beetje een domper dus, al heb ik er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt. Als 'ie eenmaal goed op maat is staat het vast beeldschoon. En ook nu wilde ik 'm eigenlijk niet meer uit doen. En mijn jurk is natuurlijk de allermooiste van alle trouwjurken op de hele wereld  :lol2:

Uiteindelijk ook geslaagd voor schoenen, dus het inlopen kan beginnen! Voor de hoepel twijfelde ik nog welke omtrek ik wilde, dus die heb ik uiteindelijk weer afgebeld. Maar nu ik zo google, had ik waarschijnlijk toch de goede maat... Dus dat wordt weer bellen en 'm toch bestellen, haha!

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Oktober 2014
« Reactie #89 Gepost op: 2 augustus 2014, 22:51:12 »
Hai appelsap

Wat fijn dat je jouw jurk vandaag aan mocht en dat je voor schoenen bent geslaagd.

Vorig jaar zijn wij voor het eerst naar Kreta geweest daar zijn we na een hele moeilijke
tijd echt tot rust gekomen en verliefd op het eiland geworden.
Mijn mams is vorig jaar rond mijn verjaardag overleden ze mocht maar 60 worden,zij was mijn alles,ben enig
kind nooit een vader gehad dus dat was/is erg zwaar,maar gelukkig heb ik me vriend en me kids.

en kijk ontzettend uit naar onze trouwdag dat is/was ook een ontzettende positieve afleiding.

heerlijk al die voorpret

Linda101

  • Gast
Re: Oktober 2014
« Reactie #90 Gepost op: 11 augustus 2014, 21:04:40 »
Tijdje niet gekeken hier, maar wat is er de laatste tijd veel geschreven!

Wat een heftig verhaal nachtzuster! Kan me voorstellen dat je daarom kiest voor trouwen op Kreta...

En wat betreft tentfeest in oktober; moet kunnen vind ik! Goed weer kun je er helaas niet bijboeken. In juni kan het ook plenzen en vorig jaar begin oktober was het volgens mij nog 20 graden. Maar goed, nu ben ik ook mezelf moed aan het inpraten, wij hebben nl ook een deel vh programma in een tent ;-) 3 oktober wordt het gewoon stralend weer! (En de rest van oktober ook natuurlijk)

Ik mag over drie weken mijn jurk weer passen! Heb er veel zin in, maar kan  ook wel behoorlijk stressen over de vraag of ik niet ben aangekomen in de tussentijd. Is namelijk al een half jaar geleden dat ik m besteld heb. Schoenen heb ik via internet besteld. Hopelijk matcht de kleur een beetje...

En volgende week gaan de uitnodigingen de deur uit! Dan wordt het wel 'echt'...

Succes met jullie voorbereidingen!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #91 Gepost op: 12 augustus 2014, 21:42:31 »
Bij ons zijn ook de uitnodigingen deze week klaar, dus in het weekend schrijven we de enveloppen. Ik vind het om een of andere reden mooi om ze zelf te schrijven, geen sticker of zo. Maar ja, dat denk ik nu... waarschijnlijk denk ik daar halverwege de stapel anders over...

Ik mag begin september bij mijn jurk ophalen. Daar worden dan de laatste zoom en afpassingen gedaan en dan krijg ik hem gelijk mee. Wegen doe ik nooit, dus ik heb geen idee of ik aan ben gekomen of ben afgevallen. Ik heb niets veranderd aan mijn eet- of sportpatroon, dus ik zie geen reden. Bovendien heeft mijn jurk een 'vetersluiting', dus zal het wel goed komen.

Wat doen jullie met vervoer? Ik ben nog aan het bedenken wat handig of leuk is. Wij vinden het zonde om veel uit te geven aan een trouwauto (zijn niet zo van auto's), maar we moeten wel van A naar B naar C komen.

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #92 Gepost op: 13 augustus 2014, 08:58:22 »
Ik denk hetzelfde, Hgeertje! Schrijven is mooier, maar wie weet verander ik halverwege toch van gedachten. Ach, stickers printen kan ook dan nog wel.

Wij hebben ook geen auto. Wij blijven de hele dag op één locatie, behalve de fotoshoot. Dan is het gewoon zonde van een paar honderd euro! Is er geen familielid met een mooie/leuke auto? Goed wassen, strik erop en je hebt een trouwauto!
Liggen jouw locaties ook niet heel dicht bij elkaar? Kun je zelfs lopen! ;)

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #93 Gepost op: 13 augustus 2014, 09:05:27 »
Hier de uitnodigingen gisteren verzonden, inderdaad ook zelf geschreven, vind ik toch wat "persoonlijker"

Wij vonden het ook zonde om veel geld uit te geven aan trouwauto dus wij lenen van familie een luxere auto, wat appelsap zegt poetsen, strik eromheen en klaar:) voor zo'n klein stukje prima!

Het begint nu allemaal echt kortbij te komen he!!  :blink:

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #94 Gepost op: 15 augustus 2014, 15:45:22 »
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.
Wel al een tijdje aan het meelezen en inspiratie opdoen (hier en in andere draadjes).
3 oktober is ook mijn dag, en komt al snel dichterbij! Echt leuk!

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #95 Gepost op: 15 augustus 2014, 16:42:15 »
Voor het geval het regent heb ik een doorzichtige plu gekocht met wittige rand bij de blokker.  :biggrin:

Dank voor de tip! Ik heb die paraplu ook gehaald. Voor andere geïnteresseerden: check even of hij nog heel is in de winkel! Ik hoorde dat ze nogal makkelijk kapot gaan.

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #96 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:12:34 »
Graag gedaan. ;)
Je weet maar nooit he in oktober.
Mijne was gelukkig heel, maar goed dat je het zegt!

Ik heb echt een drama met mijn trouwschoenen...
Maat 43, wil mooie licht ivoren pumps en minimaal 4 cm hak eronder. Zie dat maar eens te vinden. Alle mooie schoenen gaan tot maat 42 en online bestellen uit het buitenland lijkt mij niet ideaal, aangezien ik best moeilijke voeten heb qua wreef en breedte.
En mijn schoenen zijn goed te zien. :blink:

Iemand tips?  :frustrated:


Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #97 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:32:50 »
Franz0r, ik weet niet waar je woont, maar ik ben voor mijn schoenen geslaagd bij Stylez Shoes in Rotterdam. Is een winkel die alleen maar bruidsschoenen verkoopt. Ik weet niet of hij wel tot maat 43 gaat, maar je kunt altijd even bellen! Was een zeer fijne winkel met erg veel keus.

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #98 Gepost op: 17 augustus 2014, 00:35:14 »
En welkom Yfke!

01-10-2014 Frettino
03-10-2014 Frettino
03-10-2014 Hgeertje
03-10-2014 Linda101
03-10-2014 Yfke
09-10-2014 De-nachtzuster
10-10-2014 Bert
10-10-2014 G
10-10-2014 Bobbiaan
11-10-2014 LiSa
17-10-2014 Appelsap
20-10-2014 Franz0r
20-03-2015 Bruid op Onderzoek

Hier nog precies 2 maanden. Whaaaaa!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #99 Gepost op: 17 augustus 2014, 10:27:38 »
Franz0r, een vriendin van mij met maat 43 shopt haar schoenen bij  Stravers in Amsterdam. De online-shop geeft aan dat ze ook witte pumps hebben. Of die wit-wit zijn of ivoor oid kun je niet goed zien.
Misschien is het ook een idee om, als je schoenen zo goed zichtbaar zijn, juist een hele felle kleur schoenen te nemen? Ik ben wel eens bij een bruiloft geweest met een bruidje met een jaren '50 jurk die er knalrode pumps onder had. Stond hardstikke leuk! Maar het moet wel je ding zijn...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards