collapse

Auteur Topic: Oktober 2014  (gelezen 56845 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Oktober 2014
« Reactie #100 Gepost op: 17 augustus 2014, 22:20:18 »
Het begint Bij mij (ons) al flink te kriebelen,morgen dan is het nog precies 7 weken dat we vertrekken
naar Kreta,we moeten dan de dag erna in ondertrouw daar voordat we de 9 de mogen trouwen
vind het wel heel spannend.

hier nu schoenen stress,had hele leuke open schoentjes die helemaal bij mij en qua stijl paste,tot ik mijn
Jurk van de week nog een keertje aan deed nu blijken ze een cm 4/5 te laag te zijn pppfff.
Heb nu op een website andere besteld op hoop van zegen dat ze op tijd binnen zijn (productie tijd)en lekker zitten.
Heb wel een drukke rok en het zal niet heel erg opvallen dat hij ietsjes te lang is,maar ik wil alles
perfect,dan maar op hoge palen lopen.

gezonde spanning  :biggrin:

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #101 Gepost op: 19 augustus 2014, 07:13:23 »
Het komt inderdaad snel dichterbij. Zaterdag hebben wij een afspraak gehad met onze bloemist en uitgelegd wat wij graag zouden willen. Die begreep het gelukkig, dus daaar heb ik alle vertrouwen in. Gisteren zijn we bij de feestlocatie geweest met de ceremoniemeesters om de planning nog eens door te spreken en de laatste afspraken te maken. En ik heb gisteren de uitnodigingen opgehaald bij de drukker. Deze week wordt het voor mij veel adressen schrijven, dan zondag met de CM's hun spulletjes invouwen en versturen.

Morgen gaan we in ondertrouw en over twee weken mag ik mijn jurk ophalen. Ik ben erg benieuwd hoe het geworden is. Ondertussen zijn we aan het zoeken naar een leuke/goede huwelijksreis.

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #102 Gepost op: 19 augustus 2014, 20:52:03 »
Bedankt Appelsap! Ik zal van de week meteen even bellen. Ik woon in Purmerend, maar het is me het ritje wel waard. ;)

Hgeertje: Dankje voor de tip, maar helaas hebben ze niet zoveel bruidsschoenen staan en degene die wel had gekund, was niet meer leverbaar in mijn maat.

Wij hebben vandaag de proefdruk gekregen van onze kaart.. zelf gemaakt op www.stijlvolletrouwkaarten.nl . :biggrin:
Nu lekker even achter de laptop en de laatste wijzigingen toepassen.  :clap:

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #103 Gepost op: 19 augustus 2014, 21:38:52 »
@Franz0r: succes, ik hoop dat je wat moois vindt! Gelukkig heb je nog even! Heb je de kaarten echt helemaal zelf ontworpen? Wij hebben een bestaand ontwerp helemaal aangepast (kleur, tekst, lettertype, eigen foto, etc), maar helemaal verzinnen gaat onze creativiteit te boven!

Hier kriebelt het ook echt wel, hoor! Gelukkig al weer wat dingen af kunnen strepen. Onze kaarten zijn vandaag binnen gekomen! Dus morgen nog even postzegels kopen en dan kunnen ze naar mijn zus - de ceremoniemeester - en kan die er een briefje bij stoppen. Ben erg benieuwd naar de reacties!
Morgen gaan wij kijken bij een dj. Vind ik toch ook wel spannend, dat is zo bepalend voor de sfeer op het feest. En het lijkt me echt verschrikkelijk als het een saai feest blijkt te zijn  :unsure:

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #104 Gepost op: 20 augustus 2014, 20:04:53 »
Appelsap: ga je dan ook echt op iemands bruiloft kijken? En zouden anderen dan ook op jouw bruiloft kunnen komen kijken?

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #105 Gepost op: 20 augustus 2014, 22:50:23 »
Nee. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten, maar het was een zaaltje waar ze zo'n mengpaneel en boxen en lampen neer hadden gezet zodat je het kon zien. En er was een man van de organisatie en die ging allemaal vragen stellen over de planning en locatie en welke muziek we leuk vonden en welke niet. Hij gaat dan een dj uit zijn bestand kiezen die het best bij onze smaak past. We kunnen dan nog wel deze dj voor de bruiloft ontmoeten en dat kan inderdaad op een andere bruiloft zijn, maar alleen als de situatie dat toelaat. Maar de djs draaien soms ook op openbare feesten dus dan kunnen we zeker kijken.
Hoewel we dus nog niet precies weten wie er gaat draaien, toch een goed gevoel er bij. Ze kennen onze  locatie en omdat er zo'n organisatie omheen zit is er ook altijd back-up als 'jouw' dj onverwacht niet kan. En dit was een sympathieke man die goed meedacht. Alleen zijn ze naar mijn idee redelijk aan de prijs, maar bij een goedkopere heb je vaak niet de voordelen die we hier hebben.. En het kost allemaal al zo veel. Lastig, lastig...

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #106 Gepost op: 21 augustus 2014, 07:05:50 »
Met openbare feesten moet je soms wel even opletten. Het kan een heel ander type feest zijn, waardoor zo'n dj uit een andere bron put qua muziek. Voorbeeld: Onze dj draait nu bij studentenverenigingen voor de introductieperiode. Dat is een heel ander publiek en daarmee meet hij zich een andere draaistijl aan. Op basis van zo'n avond zou ik hem wellicht niet uitzoeken, maar ik weet dat hij ook heel leuk kan draaien wat wij willen.

Wij zijn gisteren in ondertrouw gegaan. Heel leuk dat, toen we thuiskwamen, er twee grote bossen bloemen stonden te wachten. Lieve familie...

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #107 Gepost op: 21 augustus 2014, 08:23:23 »
Gefeliciteerd! Leuk, zeg! Erg lief en attent!

Dat van de dj klopt wel, maar we kunnen 'm dan wel even ontmoeten en zien of hij een beetje snapt wat we willen. En daarna kunnen we zien of hij weet hoe je snel iedereen de dansvloer op krijgt én houdt. En dat is uiteindelijk belangrijker voor ons dan een specifieke muziekstijl (tot op zekere hoogte, haha!  :blush:)

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #108 Gepost op: 21 augustus 2014, 22:22:49 »
Spannend joh! Wordt vast leuk, we moeten niet zo doemdenken. ;)

De kaarten niet helemaal zelf ontworpen hoor! Daar ben ik niet goed in. Ook wij hebben een bestaande versie bewerkt zoals wij het mooi vinden.  :biggrin:

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #109 Gepost op: 23 augustus 2014, 09:01:12 »
Morgen de uitodigingen versturen... Die heb ik van de week bij de drukker opgehaald, maar we moesten ze zelf nog 'in elkaar zetten'. Vouwen, lintje erom heen. Morgen met een ceremoniemeester adressen schrijven en zij hebben nog een brief die erbij moet. Mensen begonnen er ook om te vragen, hoe laat men werd verwacht. Dus de uitnodigingen zijn zeker niet te vroeg.

Het komt nu wel echt dichtbij: over anderhalve week kan ik mijn jurk en de ringen ophalen. Mijn vriend heeft zijn pak geregeld. Ik hoop wel dat het iets beter weer wordt dan het nu hier is: stortregen en onweer ;-)

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #110 Gepost op: 23 augustus 2014, 19:19:14 »
Ja gisteren was het hier ook raak hoor.
Vandaag was dan wel weer tussen wat kleine buitjes door prachtig met de zon.
Ach en regen heeft ook iets gezelligs toch? Ik vind het altijd wel extra knus.

Hier 3 en 10 oktober de laatste 2 afspraken voor mijn jurk. Tot die tijd wil ik nog wat meer sporten en opletten met eten voor nog wat kilo's eraf.. :clap:

Schoenen besteld in maat 43, duimen jullie mee?  :applaus:

Wij moeten nu nog:
Uitnodigen versturen (liggen al klaar)
Decoratie bestellen
Boeket + corsages regelen
Bedankjes kopen.

Wat doen jullie met het boeket en de corsages?
Ik twijfel zo ontzettend tussen mooie herfstkleuren of lichtroze/creme kleuren...

Voor de bedankjes hebben wij bedacht om een soort van kleine snoeptafel te doen.
We willen wat leuke potten/emmertjes kopen, schepjes erbij en gezellige zakjes om te vullen. Ik wil er dan graag een bordje bij met "Love is sweet, so take a treat"
En op de zakjes dan een sticker met bedankt erop.

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #111 Gepost op: 25 augustus 2014, 11:41:16 »
Ik duim voor je Franz0r. Lijkt me lastig, maat 43!

Wat boeket betreft doen wij toch de creme tot lichtroze tinten. Ik ga ze volgende week bestellen. Heb inderdaad ook getwijfeld over herfstkleuren, maar aangezien we de rest in creme en lichtroze tinten hebben toch maar gekozen daarvoor. Hebben jullie niet ook kleuren die overal in terugkomen? Dan ligt het eraan of je die kleur overal in terug wil laten komen... Zo'n herfstboeket is natuurlijk wel lekker kleurrijk... ook mooi voor de foto's lijkt me.

En wat al die regen betreft is het voor onze trouwfoto's misschien wel mooi, de bomen hier beginnen al heel langzaam herfstachtig te worden...dus hopelijk hebben wij allemaal mooie gekleurde bomen, lijkt me gaaf voor de foto's!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #112 Gepost op: 25 augustus 2014, 18:58:29 »
Bij ons wordt het een boeket in herfsttinten. De corsages worden niet allemaal hetzelfde, maar een collectie aan herfstbloemen (de dames mogen iets kiezen dat bij hun jurk past).

Zaterdag heb ik mijn vrijgezellenfeestje gehad. Het was leuk en ook iets dat bij mij past. Ook wel fijn dat ik nu mijn weekenden weer gewoon kan plannen...

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #113 Gepost op: 27 augustus 2014, 18:26:16 »
Ik hoop ook op mooie herfstkleuren! Maar Nederland kennen zal het wel hoogzomer zijn in oktober en is alles nog groen... Wij hebben knal oranje als themakleur, dus dat kan wel mooi bij een herfstig boeket! We doen geen corsages.
Mijn zus de ceremoniemeester is bijna klaar met de brief voor in de uitnodiging, dus die gaan hopelijk dit weekend op de post. Ben benieuwd naar de reacties, wij zijn in elk geval erg tevreden ;)

Ons to do lijstje wordt steeds korter, maar ik denk dat we op het laatste moment toch nog heel veel moeten doen..

Ons idee voor een gastenboek lijkt niet te kunnen. Wat doen jullie? We willen eigenlijk niet gewoon een boek, maar wat dan wel? Zo'n boom met vingerafdrukken vind ok leuk, maar dat hebben vrienden van ons een paar weken geleden ook al gedaan. Wil dus eigenlijk iets anders!

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #114 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:50:38 »
Wij hebben zelf happy wishes cards gemaakt met een paar vragen op en die laten afdrukken bij de copyshop op dik papier, was maar 25 euro voor 100 kaartjes... En ze zijn best groot.

Maar bijvoorbeeld puzzelstukjes of van die stenen vond ik ook leuk, zo'n boom met vingerafdrukken ook...

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Oktober 2014
« Reactie #115 Gepost op: 2 september 2014, 14:04:40 »
Lijkt wel of de tijd vliegt nog 4 weken en 6 dagen dan vliegen wij naar Kreta.

Vanochtend een afspraak gemaakt om mijn jurk ietsjes in te laten nemen.
De aangekomen kilootjes nadat ik de jurk had gekocht,gingen er gelukkig weer snel af toen
eenmaal de knop weer om was zelfs met wat extra's  :applaus: helemaal blij er mee,
Ik kan vanmiddag om 16.30 uur al terecht,hopelijk kan ik me jurk volgende week weer ophalen  :blush:

Hoe is ie met jullie daar ????? hebben jullie nog veel te doen aan voorbereidingen ?

Appelsap

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 31
Re: Oktober 2014
« Reactie #116 Gepost op: 4 september 2014, 07:43:13 »
Ja, waar blijft de tijd! Over een maand zijn de eerste van ons al getrouwd!
Bij ons zijn de kaarten de deur uit. Krijgen erg positieve reacties, maar zo weinig. Hadden jullie dat ook? Alleen een vriendin, een collega en mijn schoonfamilie hebben iets gestuurd als "leuke kaart". En ondanks de vraag te r.s.v.p.-en, heeft nog niemand nadrukkelijk gezegd te komen (alleen via via de vraag of een nicht ook uitgenodigd is). Ik vind dat een beetje vreemd. Als je een trouwkaart krijgt, stuur je toch op zijn minst iets (zo makkelijk met WhatsApp)? Nu vraag ik me af of ze überhaupt wel zijn aangekomen...

Hoe was het met je jurk, De-nachtzuster? Zat ie al goed?

Hoe gaan de voorbereidingen langzaam. Bijna alles is gedaan en we zijn erg druk. We hebben namelijk een huis gekocht! Dus daar moeten we nu veel voor regelen en komt de bruiloft op een iets lager pitje...

Heb je een voorbeeld van die happy wishes-kaarten? En wat doe je daar mee na de bruiloft? Vind het zo'n leuk idee om 'm dan op te hangen ofzo, ipv het in een kast weg te stoppen..

frettino

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 7
Re: Oktober 2014
« Reactie #117 Gepost op: 4 september 2014, 10:54:02 »
Hier is het ook zo gegaan Appelsap. Wij hebben van sommigen wel een leuk berichtje gehad maar van de meesten niet. Ik denk gewoon dat dat vaak zo gaat. Nu moet ik er wel bijzeggen wij hebben geen RSVP op de kaart gezet. En we hebben juist wel bericht gehad van een paar waar het of niet lukte om te komen of onder voorbehoud.
Maarre ik begin het ook wel spannend te vinden. Vanmiddag komt mijn zusje weer. Zij is ook ceremoniemeester. En nu beginnen we toch echt met de laatste dingetjes af te ronden enzo. Alleen onze agenda staat komende weken daardoor bomvol. Nog effe afspraak met dj, nog effe met de fotograag, met de locatie, over de taart, voor de jurk, dus wordt toch nog wel effe heel druk geloof ik haha.

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #118 Gepost op: 4 september 2014, 20:49:21 »
Bij ons is het niet heel anders. De uitnodigingen zijn andere halve week geleden de deur uit gegaan. Van een vijf mensen/koppels een reactie gehad. Bij ons staat er op of men de ceremoniemeesters kan laten weten of je aanwezig bent. Het komt vast nog wel... Ik ga ervan uit dat de mensen die nu al weten dat ze niet kunnen, dat wel doorgeven. En die berichten zijn er ook niet.

De ringen zijn binnen en ik heb gisteren mijn jurk opgehaald. Die is helemaal geworden zoals ik wil, dus ik ben helemaal blij!

de-nachtzuster

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 45
Re: Oktober 2014
« Reactie #119 Gepost op: 5 september 2014, 21:07:24 »
Hai Appelsap

Voor jullie dus dubbel pret,de bruiloft en een heerlijk huisje  :applaus: dus jullie hebben het extra druk.

Was met mijn jurk geweest om het in te laten nemen,kreeg dezelfde avond om 21.30 uur een belletje
dat ik mijn jurk weer kon ophalen,ik helemaal blij.
Was toch weer een kleding maatje vanaf gehaald,nu was de lengte ook weer goed en zit nu met 2 paar schoenen
 :biggrin: had 12 cm hoge hakken besteld,omdat de schoenen die ik zou dragen iets te laag waren omdat de jurk over de grond sleepte maar de jurk was dus te groot  :blush:
Volgende week ga ik alles nog één keer passen en dan niet eerder dan op de grote dag in Kreta
Heb nog wel een 2 de jurk besteld korte,die wordt nu gemaakt en zeer waarschijnlijk en volgende week klaar
ik weet namelijk niet of ik het volhoud om de hele dag in een lange jurk rond te lopen in die warmte,is toch nog rond de 30 graden.

Wat vreemd dat jullie tot nu aan toe nog weinig spontane reacties op de kaarten hebben gehad,misschien komt het nog of de mensen zijn tegenwoordig wat minder spontaan en vinden maar alles gewoon.

wij gaan gewoon met zijn alle verder met aftellen  :applaus: :applaus: :applaus:

bobbiaan

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 20
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #120 Gepost op: 6 september 2014, 00:41:55 »


@ de nachtzuster, heerlijk dat het daar nog 30 graden is!! Jouw zorgen over het weer zullen dus wel iets minder zijn. En wat luxe 2 jurken!!
« Laatst bewerkt op: 22 september 2014, 09:18:38 door bobbiaan »

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #121 Gepost op: 24 september 2014, 06:57:52 »
Oktober komt er nu echt aan! Hoe gaat het met jullie voorbereidingen? Al helemaal klaar ervoor?
Wij zijn nog bezig met de laatste dingetjes (gesprek met de babs moet nog), maar kijk er verder vooral naar uit!

hgeertje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Oktober 2014
« Reactie #122 Gepost op: 24 september 2014, 07:43:28 »
Het merendeel is gedaan. Nu moeten alleen nog kleine dingen, zoals de kaartjes aan de bedankjes hangen, de uitrijkaarten ophalen voor de parkeergarage bij het gemeentehuis, envelopjes met betalingen voor dj, fotograaf, etc. We moeten overigens nog wel de hotel en auto boeken voor onze huwelijksreis. En mijn vriend heeft nog een vrijgezellenfeest in het verschiet :)

Ik heb er vooral zin in, maar ben nog zo druk met werk dat ik niet helemaal het gevoel heb dat volgende week vrijdag het al zo ver is. Weersvoorspellingen zijn vooralsnog goed!

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #123 Gepost op: 24 september 2014, 12:53:07 »
Spannend allemaal he meiden?
Tegelijkertijd lijkt het toch ook zo ver weg!

Gisteren is bij ons de trouwambtenaar op visite geweest. Het werd een gesprek van 3,5 uur! Leuke vrouw, goede klik en erg liefdevol en positief allemaal. Ook leuke ideetjes naar voren gekomen voor tijdens de ceremonie.
Ook zijn gisteren wat spulletjes binnen gekomen. (ringendoosje, enveloppendoos, slinger, gastenboek (maar dan in kaartjesvorm), snoepzakjes voor de bedankjes. (Wij hebben verschillende houten kratten gehaald waar we verschillend snoep in doen)

Wij moeten nog: cdtje maken, bruidsboeket bestellen + corsage bruidegom (de andere corsages zijn superduur.. doen daarom alleen onze familieleden), wat versiering voor de locatie en voor onze auto, haarband.

3 oktober jurk passen en 10 oktober de laatste keer!!  :clap:

Heb alleen een issue met de binnen fotoshoot locatie.
Daar kunnen wij 9.00 terecht tot 9.45 ongeveer, en dat zou betekenen dat wij dan rond 10.45 thuis zijn. Tot 13.45!
We hebben dan wel een heeeel groot gat en het wordt dan ook wel heel vroeg allemaal.
Op de trouwlocatie zelf lukt niet.

Iemand nog een idee voor een mooie binnenlocatie (niet te klassiek) omgeving Purmerend?
Of ideetjes om 2 á 3 uur lang te vullen?  :blink:

yfke

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 17
  • Geslacht: Vrouw
Re: Oktober 2014
« Reactie #124 Gepost op: 24 september 2014, 18:14:27 »
@Franz0r: je zou natuurlijk lekker rustig kunnen gaan lunchen.. Of een andere plek zoeken, of buitenfoto's maken evt met plu en regenlaarzen. Heeft de fotograaf geen ideeën?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards