collapse

Auteur Topic: Juli 2014  (gelezen 44520 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Juli 2014
« Gepost op: 28 augustus 2013, 11:29:26 »
Gezien ik zowel juni als augustus 2014 zie staan, begin ik maar met het topic: trouwen in juli 2014!

Ik ben Ukkie, 21 jaar en mijn AS is 26 jaar. (27 als we trouwen)
Onze datum is 10.07.2014!
We trouwen in de tuin, houden het klein (in totaal 50 gasten voor de hele dag) en persoonlijk.

Hoever zijn jullie met alles regelen? Dan kunnen we een beetje vergelijken of we op het goede spoor zitten qua alles regelen.
Ben benieuwd wie er allemaal nog meer gaan trouwen in juli 2014!  :biggrin:

Toinette

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2013, 11:58:18 »
Ik ben Toinette, 34 jaar, dan 35 en wij trouwen 7-7-14.
Wij zijn echt achterlijk ver in de voorbereiding. Bijna alles is al geregeld. We laten nu expres dingen staan voor oktober en december omdat we anders nog minder te doen hebben. Wel fijn, want ik zou toch echt niet alles overhaast willen doen of dat iets weg is.
Wij trouwen in een kasteel en we hebben iets van 25 daggasten. Het feest in de avond zal niet meer zijn dan 80 mensen (althans, dat staat nu zo in de planning).

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:26:29 »
Haha, is het zo ernstig met je voorbereidingen Toinette?

Wij hebben het volgende geregeld:
- Bruidsjurk
- Trouwringen (in december al ophalen  :blush: )
- Save-the-date kaarten (worden in november verstuurd)
- Trouwplek
- Ambtenaar
- Fotograaf
- Enveloppendoos is gemaakt
- Bedankcadeautjes gekocht

Wat nog te doen:
- Photobooth maken (met de props ben ik ook al een eind)
- Huwelijkse voorwaarden (moeten we afspraak voor maken, zal wel in oktober/november vallen)
- Huwelijksreis Rome, vliegtuig kaartjes kopen en appartement vaststellen (zal ook wel oktober/november worden)
- Ondertrouw (in februari of april)
- Bedankcadeautjes leuk 'inpakken'
- Trouwpak kopen voor AS
- Getuigen en CM vragen
- Muziek kiezen

Dit is alles wat zo snel in me opkomt. In principe hebben we al veel belangrijke dingen geregeld. Ook wij wachten nu tot decemeber voordat we fanatiek verder gaan. Anders gaat het ook te snel met regelen. Wel lekker hoor als alles al redelijk geregeld is, geeft wel rust!

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #3 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:27:19 »
Trouwlijst van juli:

07-07-2014 -> Toinette & AS
10-07-2014 -> Ukkie & AS

Mischa85

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #4 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:39:29 »
Hallo Ukkie en Toinette,

Ook ik ga trouwen in juli 2014 en wel op 26-07-2014. Zelf ben ik dan 28 en mijn AS is dan 26 jaar. We gaan trouwen in Zuid-Afrika aangezien mijn ouders daar vandaan komen en mijn grote familie er dan fijn bij kan zijn. Mijn AS heeft alleen z'n moeder dus dat was vrij makkelijk beslissen.

Het regelen van de bruiloft vanuit Nederland gaat wel iets lastiger dan normaal denk ik. Gelukkig heb ik 2 hele lieve nichtjes die veel voor mij uitzoeken en regelen daar. Tot nu toe hebben we de locatie waar alles plaatsvind geregeld (we waren in december en januari in Z/A en hebben het daar uitgezocht), de ringen en de kapster/visagiste. Ik ben nu bezig met de DJ, taart en bloemen. Mijn vriend is eigenlijk een videograaf en zijn vrienden zitten ook in dat wereldje dus hebben we via hen een fotograaf.

Leuk om elkaar hier een beetje op de hoogte te houden van de vorderingen!

Groetjes Mischa

Toinette

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #5 Gepost op: 29 augustus 2013, 12:51:12 »
O, echt? Wij hebben een iets andere indeling van wat we al hebben geregeld. Even uit mijn hoofd:
- Locatie (in kasteel gebeurd alles behalve slapen)
- Hotelletje
- Fotograaf
- DJ
- Trouwjurk (moet nog wel allemaal afpassen e.d.)
- Trouwpak (idem als trouwjurk)
- Ringen (hihi, ook heel vroeg, maar ineens zagen we iets wat we allebei heel mooi vonden en zo doe ik het nu iedere keer, want dat geeft toch wel een heel goed gevoel)
- Belleblaas (don't ask. :') We zagen gewoon hele mooie en we hebben een doos van 24 gekocht voor de daggasten)
- 3 getuigen gevraagd
- 1 ceremoniemeester gevraagd
- 2 bruidsdames gevraagd
- 1 ringdrager gevraagd
- 1 gasteboekbeheerder gevraagd

Waar we nu mee bezig zijn:
- Taartenmaakster (in oktober proeven)
- Love shoot (in de herfst met rode blaadjes, nog geen datum geprikt omdat we afhankelijk zijn van de natuur, maar wel al een afspraak met fotograaf) We kunnen nog niet kiezen welke locatie we willen, en we zijn nog bezig met kleding enzo.
- BABS (eindeloos verhaal. Dat schiet niet op...)
- Statafelkeuze (net gemaakt, moeten we alleen nog doorgeven).
- Diner proeven

Wat we in de herfst gaan doen:
- Alles van hierboven. :P
- Jurk afpassen enzo
- Andere schoenen bij jurk kopen (die ik nu heb, daar heb ik spijt van)
- Misschien al bijpassende sieraden
- Pak op maat laten maken
- (Andere dingen van bruidegom zoals schoenen weet ik niet)
- eventueel al eerste bezoekje bij verkoopster voor de jurken van de bruidsdames

December:
- Anders nu de jurken van de bruidsdames
- kaarten
- bedankjes

Voorjaar:
- ondertrouw

Enveloppendoos krijgen we. Bedankjes weten we wat we willen kopen op 1 persoon na, daar moeten we nog over nadenken. Lessen op een dansschool gaat nog komen. We kiezen voor prive les omdat AS een motoriekstoornis heeft en we maar één dansje willen leren (anders wordt het echt te veel).

EDIT: Oh! Er is iemanderbij gekomen! Welkom Mischa!
Wauw! Zuid-Afrika! Wel bijzonder, maar ik denk dat voor jou waarschijnlijk bijzonderder is als je familie erbij kan zijn. Wel heel mooi. (Ik bedoel nu het familiegevoel).
En ik denk dat het een hoop scheelt dat je 2 hele lieven nichten hebt die dat voor jullie willen doen. Wel superspanend! En ik denk dat voor jullie fotograaf het bijzonder is om voor een vriend te mogen schieten.

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #6 Gepost op: 29 augustus 2013, 14:34:25 »
Trouwlijst van juli:

07-07-2014 -> Toinette & AS
10-07-2014 -> Ukkie & AS
26-07-2014 -> Mischa85 & AS

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #7 Gepost op: 29 augustus 2013, 14:38:13 »
Toinette:Wow, je hebt inderdaad al veel geregeld! En ik denken dat wij ook al aardig op weg waren  :blink:. Vriendin van mij trouwt rond mei en heeft nog niks geregeld. Lijkt me niks, zou ik alleen maar zenuwachtig van worden, haha.
Mijn trouwjurk wordt vermaakt 6 weken van tevoren. Hij is nu nog veel te lang e.d. Trouwschoenen moet ik ook nog, heb wel een paar op het oog, maar wil ze eerst passen.

Mischa85: Wat leuk! Zuid-Afrika.. lijkt me prachtig om daar dan te trouwen! Ja, misschien wel lastig met alles regelen.. Een weddingplanner weet precies hoe en wat, misschien is dat wat?
Een fotograaf die bevriend met jullie is lijkt me ook wel wat extra's toevoegen aan de bruiloft, prachtig!

Toinette

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #8 Gepost op: 29 augustus 2013, 15:40:35 »
Ja, een collega van AS had ook niets geregeld. Zij trouwden op een eiland in de middellandse zee en hadden meer strandkleding aan als wat anders. Het interesseerde ze niet zoveel. Ze hadden zelfs geen ringen omdat ze daarmee te laat waren (gaat een aantal weken overheen). Nu ja, ieder z'n ding en als zij gelukkig zijn...

Ik heb even de to do list erbij gepakt en we hebben nog veel meer geregeld.
- Budget vastgelegd (duh)
- Draaiboek gemaakt (mbv de medewerker van het kasteel/catering)
- Aantal gasten bepaald
- Auto gehuurd (vastgelegd althans)
- Kapper

Wat nog moet:
- Visagist
- Bloemen

Heb ik nu echt alles? Waarschijnlijk niet. :P

Toinette

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #9 Gepost op: 7 september 2013, 16:01:52 »
Vandaag precies over 10 maanden...  :heart:

---

Euhm... ik ben alleen maar aan het dubbelposten, dus ik edit even mijn bericht. :)
We hebben nu een aantal muziekstukken uitgezocht. Mijn vriend heeft de muziek voor de openingsdans uitgezocht. Walking in the air van nightwish. Nu kunnen we de dansschool mailen en voor lessen gaan. Omdat AS een moteriekstoornis heeft, gaan we niet voor een hele pakket. Eén dans is al "erg genoeg" voor hem, dus we studeren ook maar één dans in. Ik vind het wel superlief en geweldig dat hij het voor me wilt doen.
« Laatst bewerkt op: 8 september 2013, 13:25:24 door Toinette »

Roosje11

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #10 Gepost op: 10 oktober 2013, 23:03:17 »
Dag dames,

ik ben nieuw in dit forum en dus ook in dit topic :-) Ik ga 18 juli 2014 trouwen.

Wij hebben ook niet bijster veel geregeld, ik verwacht wel de komende 2 maanden een aantal slagen te gaan slaan.
Belangrijkste wat ik tot nu toe 'in the pocket' heb is de jurk. Verder hebben we net de locatie bevestigd, en hiervoor gaan we nog wel in onderhandeling over de offerte.

4 belangrijkste punten zijn wat mij betreft geregeld:
man, check!
jurk, check!
datum, check!
locatie, check!

Ook heb ik een pinterest bord aangemaakt met inspirerende dingen die ik tegenkom op het internet.

leuk om in contact te komen met mensen die ook in juli gaan trouwen :-)

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #11 Gepost op: 16 oktober 2013, 11:35:59 »
Roosje11: Welkom! Je man, de jurk, de datum en locatie zijn zeker het belangrijskte. Vooral je toekomstige man natuurlijk!

De rest komt wel, zelf heb ik ook printerest aangemaakt voor het trouwen. Toch wel erg inspirerend en leuk om te zien!


Het duurt nu nog minder dan 9 maand! Ongelooflijk eigenlijk, gaat zo snel...En nog veel te regelen! De taart is nu een beetje een issuepuntje. Waar vind je een bakker die mooie bruidstaarten maakt, maar die niet te duur is? 4 euro per stukje vinden wij namelijk erg veel... We hebben 100,- voor een bruidstaart gerekend. (ca. 42 gasten met ons erbij), is dit onmogelijk of?

Toinnette: Hoe staat het bij jullie met regelen?

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #12 Gepost op: 12 december 2013, 10:12:03 »
De laatste tijd even heel druk, dus weinig vorderingen qua de bruiloft.
Momenteel ben ik mijn stage aan het afronden + mijn opleiding. Tevens zit ik in een sollicitatieprocedure voor een nieuwe baan.

Wel twee kleine nieuwtjes voor de bruiloft:
- Ringen kunnen we ophalen! Gaan we eind december doen.
- Getuigen hebben we gevraagd! Wat een enorm leuke reacties kregen we. Heerlijk om te zien hoe trots men is om getuige te mogen zijn.  :applaus:

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #13 Gepost op: 29 december 2013, 08:40:28 »
Op kerstavond hebben we de ringen opgehaald en ze zijn mooi... Kan niet wachten om hem te dragen!

Daarnaast het gastenboek besteld, spannend...

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2014, 20:36:14 »
Oké, beetje jammer dat er zo weinig in juli trouwen, begint op een ego topic te lijken zo. Ik wilde even delen dat het vanaf gister nog maar een half jaar duurt tot de grote dag! :applaus:

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Juli 2014
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2014, 22:10:33 »
Ahh ukkie je bent wel echt alleen hier.. Juli is natuurlijk ook vakantietijd.
Wij trouwen in mei.
Leuk dat je al zo veel geregeld hebt!
Dat half jaar is zo voorbij hoor. Heb je al een datum voor de ondertrouw?

Oliek

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2014, 10:57:44 »
Hallo dames ,
ik ben Olga (30) en mijn verloofde Alex (36), wij gaan 20 juli 2014 trouwen :biggrin:
We hebben bijna niets geregeld omdat hij zojuist heeft voorgesteld paar dagen geleden.Maar ik ben niet bezorgd over de voorbereiding, omdat ik wil dat het echt klein en intime trouwdag - alleen ons en onze ouders met 2 beste vrienden.
Sorry voor mijn fouten in Nederlands, ik ben nog niet vloeiend in het.
« Laatst bewerkt op: 16 januari 2014, 12:59:19 door Oliek »

mflower

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #17 Gepost op: 16 januari 2014, 14:58:47 »
Dag allemaal,
Ook ik ga in juli trouwen, op vrijdag de 4e! Heb ook nog niet alles geregeld maar wel veel dingen 'in optie'.
En het wordt best een uitgebreide bruiloft dus ik hoef me niet te vervelen de komende maanden :)

wel erggg leuk om te regelen allemaal moet ik zeggen. ik ga de 31e en 1e kijken voor een jurk, daar heb ik echt superveel zin in!
verder heb ik het stadhuis en de kerk al geregeld, diner en feestlocatie hebben we een optie en wachten we nog op offerte.

erg leuk om op dit forum mee te lezen, ik hou de berichtjes in de gaten en zal zelf ook af en toe wat posten.

groetjes! Marissa

xSKELLINGTONx

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 21
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2014, 16:46:37 »
Hoi allemaal!

Mijn naam is joyce ben 25 jaar, (26 als we trouwen) en mijn AS is 26 (27 als we trouwen)
En wij trouwen op 18 juli.
Wat we tot nu toe hebben geregeld is:

De locatie voor het burgelijk huwelijk
De fotograaf
het aantal gasten
de save the date kaarten verstuurd
de getuigen gevraagd
de ceremoniemeester gevraagd
de taart wordt door mijn schoonvader gemaakt :)
De jurk

Wat we nog moeten regelen:
de kerk (nog wat papierwerk invullen, dat doen we zo snel mogelijk natuurlijk)
het pak van de AS
bloemen
dj
ringen  (hebben we wel al een afspraak voor gemaakt)
bedankjes (hebben we wel al een afspraak voor gemaakt)
trouwauto

--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #19 Gepost op: 2 februari 2014, 16:23:27 »
Wat leuk dat er ondertussen meer mensen zijn die in juli trouwen!  :applaus:

Mardai: Nee, nog geen datum voor de ondertrouw... We moeten hoog nodig naar de notaris voor de huwelijkse voorwaarden, dan rap voor ondertrouw!

Oliek: Wat leuk dat je gevraagd bent! Klein en persoonlijk is ook erg mooi. Fijn juist dat dat ook kan. Je Nederlands is geen probleem, begrijp helemaal wat je schrijft hoor. Ga je wel een jurk aantrekken of dat ook niet?

mflower: Oeh, trouwjurken kijken is enorm leuk, maar ook wel vermoeiend. Dus bereidt je er maar op voor. Hoeveel gasten krijgen jullie op de bruiloft als het uitgebreid wordt? Werk je ook met een thema of dat niet?

xSKELLINGTONx:Zo, jullie zijn al goed bezig lees ik. Hebben jullie al een dag voor de ondertrouw? Spannend he allemaal. Heerlijk om ermee bezig te zijn ook. Lekker van genieten en ben benieuwd voor welke ringen jullie kiezen.



--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #20 Gepost op: 2 februari 2014, 16:26:54 »
Het gastenboek is binnen en hij is prachtig! (foto's naar de mail van 2014bruidjes gestuurd)
Daarnaast heb ik mijn sieraden ook compleet: armband, ketting en oorbellen. Check! Bruidstaart hebben we uitgezocht en gaan we volgende week woensdag proeven. Heerlijk.

Wat we op dit moment nog moeten doen:
- Alle spullen voor de locatie regelen
- Trouwpak AS
- Notaris voor huwelijkse voorwaarden
- Ondertrouw + officiële trouwdatum vaststellen
- Trouwkaarten maken
- Site bruiloft in elkaar zetten
- Muziek uitzoeken
- Geluidsinstalllatie regelen
- Trouwschoenen kopen
- Geloftes schrijven
- Verrassing voor AS verzinnen voor tijdens de bruiloft
- Versieringen e.d. zelf maken voor de bruiloft (dat wilde ik per se ;-) )
- Photobooth afmaken

Assepoester

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #21 Gepost op: 14 februari 2014, 12:47:22 »
Hoi meiden,

Op 19 juli gaan mijn vriend (36 jr) en ik (34 jr) trouwen in de Ardennen. We hebben een kasteeltje geboekt voor een weekend en zullen de ceremonie de 19e in de kasteeltuin houden. Vandaag hebben we ons huwelijk aangegeven bij de gemeente, dat moet goed komen.
Verder moet er nog veel geregeld worden. Wij houden niet zo van traditionele bruiloften, dus veel dingen doen wij niet. (Scheelt ook veel voor ons budget)
Mijn doel voor deze maand is het vinden van een feestelijke gekleurde jurk die ik na de bruiloft ook nog aan kan.....erg leuk om te doen trouwens.... Kennen jullie een grote feestwinkel ergens?

De geest

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #22 Gepost op: 20 februari 2014, 09:43:27 »
Hoi allemaal ..

Ik ben Yvonne ik trouw met mijn AS op 7-7-2014 onze ondertrouw is op 4-4-2014
We trouwen is het stadshuis in Zwolle verkorte Ceremonie met ouders , broers en naaste familie en goede vrienden ..

Vanaf 17.00 vieren met de rest van Familie vrienden kennissen enzo ..
We hebben een zaaltje gehuurd en kopen zelf alle eten en drinken in ..

Verder foto,s laten we maken op een Locatie duur me broertje die dat heel erg goed kan en opleiding voor heeft ..

WAt we al hebben geregeld is het volgende :

- de ondertrouw natuurlijk is 04-04-2014
- Getuiges zijn gevraagd Mijn ouders en AS ouders
- de trouwdatum 07-07-2014
- verder het zaaltje ..
- Je jurkjes voor de kinderen 3 stuks en een vriendinnetje van oudste als 4e bruidsmeisje
- Mijn eigen jurk en schoenen zijn er ook al
- Voor As is alles er ook Pak schoenen ..
- Corsages voor volwassen heb ik klaar . Voor de kids ben ik nog aan het bedenken ..
- Trouwkaarten heb zelf wat gemaakt met photobewerkings programma , moet nog laten afdrukken en daarna ergens opplakken en versieren ..
- Heb zelf van een doos een mooie enveloppendoos gemaakt .
- slingers en versieringen is bijna compleet alleen nog wat ballonnen halen
- Muziek is al redelijk uitgezocht wordt gedaan door een DJ van een radiozender..
- Adressen lijsten van daggasten en Feestgasten ben ik nu mee bezig .. Wie er mogen komen wanneer staat wel vast ..
- Ringen gaan we eind deze maand halen ..


Draaiboek zelf ben ik nog even mee aan het puzzelen ...

We hebben zelf kort aan tijd om eigenlijk toen ( jan 2014 ) te gaan regelen voor 7 juli
we wouden eerst wat verder in het jaar maar omdat me vader ernstig ziek is toch maar snellen gedaan .
Op de hoop dat hij er bij mag zijn ...
Dus is het omdat we toch een kleinbuget hebben wat kleiner al zou dat de pret vast niet verkleiner




MCwedding

  • Gast
Re: Juli 2014
« Reactie #23 Gepost op: 8 april 2014, 09:46:39 »
Hallo allemaal,

Had gister al een heel verhaal getypt en toen ik het wilde plaatsen was ik uitgelogd en dus mijn hele verhaal weg (was vergeten het te kopiëren).

Dus nu maar opnieuw....

Wij trouwen op 7 julie :)

We hebben de grote dingen wel al geregeld, maar ik ben zo bang dat we iets vergeten :)

Had schoenen besteld, maar die waren stuk bij aankomst dus die moesten weer terug.
Hoop dat de coupeuse nog wel de tijd heeft om mijn jurk aan te passen.

Wij moeten nog regelen:

-de bedankjes
-de aankleding (maar krijg geen reactie van de locatie :( dus moet maar weer gaan bellen)
-gesprek met de ambtenaar
-receptie "boek" nog kopen, we weten wel al wat we willen
-muziek uitzoeken en een openingsdans verzinnen
-make-up en kapsel (6 mei een proef gepland staan)

Verder vast nog wel iets, maar weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Groetjes,

Chantal







--

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 414
  • Geslacht: Vrouw
Re: Juli 2014
« Reactie #24 Gepost op: 12 april 2014, 07:02:05 »
Assepoester: nog gelukt met de feestelijke jurk? Alleen maar leuk toch dat het niet traditioneel is. Dan is het meer zoals jullie!


De geest: kan me goed voorstellen dat jullie het eerder hebben gedaan. Hoe gaat het nu met hem? Kan hij erbij zijn? En hoe zijn de ringen/nu de voorbereidingen?


MCwedding: Whoe, weer 7 juli! Dat geeft wel stress als de locatie niet bereikbaar is... Spannend hoor. Het gaat snel nu. En ach, als je al wat vergeet: who cares? Alleen jullie weten dat dan. Belangrijkste is dat jij en je aanstaande er zijn.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards