collapse

Auteur Topic: Kosten bruidsjurk & lastig figuur  (gelezen 9290 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DarkBlue

  • Gast
Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Gepost op: 2 oktober 2013, 14:49:47 »
Dag Allen! :)

Volgend jaar juni gaan we trouwen, langzamerhand ben ik wat bruidszaken aan het opzoeken voor een jurk. Ik vind € 1500 toch wel de max. Ik wil eigenlijk eens gaan kijken bij the bridal closet in Amsterdam maar die geeft maar geen reactie.... :( Heeft iemand nog leuke adressen voor betaalbare jurken?  (liefst in het midden van het land)

Daarnaast vraag ik me af of het voor mij nog lastig zal worden met slagen: ik heb namelijk van boven maat 40/42 en qua heupen 46! Misschien iemand hier ervaring mee?

Alvast dank! :)

Jassou

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #1 Gepost op: 2 oktober 2013, 14:58:40 »
Ja, ik! Ik had toen ik ging trouwen dezelfde maten: boven 40 (soms 38), onder 44 of 46, afhankelijk van merk. Ik kocht een top met een aparte rok, maar echt, ze kunnen alles zo vermaken dat het perfect past, en ook echt wel binnen jouw budget. De mijne kwam overigens van Koonings (deuren, bij Eindhoven), maar iedere winkel heeft naaisters in dienst die dit kunnen.

Demellie

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2013, 15:28:32 »
Zoals gezegd is, ze kunnen alles vermaken! Het passen wordt alleen wat vervelender, maar ook bij maatje 36 zit het bij het passen niet perfect. Dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken! Het is niet zoals passen in een gewone kledingwinkel. ;)

Ik heb mijn jurk uit Breda (niet echt voor jou dichtbij), bij Felicia. En mijn schoenen uit Nijmegen (nog verder weg). Maar beiden vond ik het wel waard om even de weg op te gaan. (breda 3 kwartier en Nijmegen een uur en een kwartier)

https://www.google.nl/#q=bruidswinkels+omgeving+amsterdam

TIP! Wat je ook doe, bestel het niet online, ga echt naar een winkel. Er zijn te veel webshops met kleine lettertjes.
Succes! :)

mamamikado

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #3 Gepost op: 2 oktober 2013, 16:27:25 »
Idd losse rok en top, lijkt me een hele mooie oplossing, die zijn er in allerlei soorten en prijzen. Maar ook de "normale" jurken kunnen bovenm strakker en onder wijder worden gemaakt.

Zelf ben ik momenteel bij Weddings in Rotterdam aan het kijken, hier ga ik hem waarschijnlijk ook aanschaffen, een hele grote collectie, met een goede service. Mijn budget is hetzelfde als die van jou. Ik wil 1000,- zelf betalen, 500,- krijg ik van mijn ouders ;) Maar vergeet nit dat er ook nog schoenen bij komen, al haal ik die gewoon bij een normale winkel, en eventueel een hoepelrok, torselet ed., al kun je daar wellicht over onderhandelen.

Stippie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2552
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #4 Gepost op: 2 oktober 2013, 17:20:31 »
En anders kun je het ook nog bij Anastasi proberen, zij maakt de jurken zelf. Zij zit in Nieuwegein. Er is al een topic over op het forum (http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,2707.0.html)

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #5 Gepost op: 3 oktober 2013, 09:52:07 »
Zelf ben ik van boven een maatje 34/36 en van onder een 38/40, maar dat was geen probleem. Een jurk nemen die ertussen in zit en dan de bovenkant innemen en de onderkant uitnemen, behoorde tot de mogelijkheden. Mijn eigen jurk past goed rondom mijn heupen en moet straks een heel stuk worden ingenomen aan de bovenkant, maar dat was ook geen probleem.
En anders klinkt de losse top en losse rok ook als een goede oplossing.
Succes met de zoektocht!

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #6 Gepost op: 3 oktober 2013, 10:36:10 »
@DarkBlue in had toen ik mijn bruidsjurk kocht mt 42 / 46. Ik ben perfect geslaagd bij De Bruidsgalerie in Uden.
Een coupeuse kan heel veel. Mijn jurk kostte overigens € 1250,- incl vermaakkosten.
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2013, 11:35:06 door Happymama79 »

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #7 Gepost op: 3 oktober 2013, 10:37:58 »
Volgens mij pakt men sowieso altijd een jurk die groter is dan je eigen officiele maten. Dit om de jurk zo goed mogelijk in te nemen. Zelf heb ik maat 38, maar mijn trouwjurk heeft maat 42 op basis daarvan gaan zij vervolgens in nemen. In nemen is goedkoper dan uitleggen. Mijn jurk heeft dan wel maat 42,maar is helemaal aangepast naar mijn lichaam.

Een budget van 1500 is helemaal prima en kan je naar iedere bruidsmode zaak gaan die jij wilt.

Groetjes en succes!

Aggies

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 192
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #8 Gepost op: 3 oktober 2013, 10:39:30 »
En anders kun je het ook nog bij Anastasi proberen, zij maakt de jurken zelf. Zij zit in Nieuwegein. Er is al een topic over op het forum (http://www.trouwforum.nl/index.php/topic,2707.0.html)

Ik heb ook veel over Anastasia gehoord, maar je kunt dan niet de perfecte kwaliteit verwachten. Je hebt goedkopere stoffen, goedkopere baleinen etc.

Jassou

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #9 Gepost op: 3 oktober 2013, 10:41:17 »
Ik zou met een Budget van 1500 ook niet als eerste naar Anastasie gaan. Ze maakt mooie jurken, te zien aan de foto's, maar met dit budget kan je in een iets hoger segment gaan kijken.

DarkBlue

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2013, 11:53:03 »
Allereerst dank voor jullie reacties! :) gelukkig te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.. Heb ontzettend veel zin om naar jurken te kijken... ;) Denk toch dat ik eerder naar een wat grotere zaak kan gaan vanwege de grotere keuze: wat zouden jullie doen?

Wordt sowieso een a-lijn jurk denk ik...  :P Ik heb wel meerdere ideeën qua model, maar moet nog blijken wat mij het mooist zal staan! :)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #11 Gepost op: 3 oktober 2013, 12:06:24 »
Als ik je 1 tip  mag geven, laat je adviseren door een medewerkster van de winkel. Ik had met mijn maat 44 een bepaald idee in mijn hoofd van wat ik wilde en de dame van de winkel heeft mij iets anders geadviseerd. Ik deed ie jurk aan en hij was perfect. Vaak weten zij heel goed in te schatten wat je wel en niet staat. Heel veel succes en vooral veel plezier!

mamamikado

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #12 Gepost op: 3 oktober 2013, 14:09:06 »
Allereerst dank voor jullie reacties! :) gelukkig te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.. Heb ontzettend veel zin om naar jurken te kijken... ;) Denk toch dat ik eerder naar een wat grotere zaak kan gaan vanwege de grotere keuze: wat zouden jullie doen?

Wordt sowieso een a-lijn jurk denk ik...  :P Ik heb wel meerdere ideeën qua model, maar moet nog blijken wat mij het mooist zal staan! :)
Precies, laad je adviseren. Wat ook erg geschikt kan zijn is een empire model, dit model staat bij mij mooi, i.v.m. vet op de buik, en vollere borsten.

Jassou

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #13 Gepost op: 3 oktober 2013, 14:11:15 »
Nadeel van empire model is dat je met een beetje buik erg snel zwanger lijkt. Ligt natuurlijk ook aan de rest van je bouw, maar ik blijf er meestal ver weg van ;)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #14 Gepost op: 3 oktober 2013, 14:21:08 »
Volgens mij pakt men sowieso altijd een jurk die groter is dan je eigen officiele maten. Dit om de jurk zo goed mogelijk in te nemen. Zelf heb ik maat 38, maar mijn trouwjurk heeft maat 42 op basis daarvan gaan zij vervolgens in nemen. In nemen is goedkoper dan uitleggen. Mijn jurk heeft dan wel maat 42,maar is helemaal aangepast naar mijn lichaam.

Een budget van 1500 is helemaal prima en kan je naar iedere bruidsmode zaak gaan die jij wilt.

Groetjes en succes!

Ik kocht een outlet jurk, dus moest het met die maat doen. Volgens mij maat 38/40 terwijl ie toch echt weleen cm 10 uitgelegd moest worden. Qua kosten maakte t bij mijn bruidsmodezaak niet uit, viel gewoon onder een standaard bedrag vermaakkosten. Overal last ik dat innemen mooier wordt dan uitnemen, dus ik was erg bang. Nou, heb er niks van gezien!  Blijkbaar met een goeie coupeuse hoef het niet uit te maken ;)

Ooh het empire model, ik moet er ook niet bij in de buurt komen. T is dat ik nu zwanger ben  :biggrin: maar anders zie ik er ook het hele jaar door hoogzwanger uit. Haha

Ik zou ook gewoon open de afspraak in gaan, doe eens gek en pas wat suggesties van de verkoopster (is tenslotte ook erg leuk om jurken te passen vond ik!).
« Laatst bewerkt op: 4 oktober 2013, 08:47:11 door JM2012 »

mamamikado

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #15 Gepost op: 3 oktober 2013, 21:13:44 »
Maar een goede verkoopster weet precies wat je wel/niet kan hebben. Gewoon leuk gaan passen ;)

Ik moet toegeven in sommige empire modellen lijk je echt zwanger, wellicht wist mijn adviseuse ze er ook gelijk uit te vissen  ;)

DarkBlue

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #16 Gepost op: 4 oktober 2013, 09:29:51 »
Denk dat ik toch naar een wat grotere zaak ga vanwege het advies inderdaad. Zijn wel een aantal modellen die me nu mooi lijken (strak lijfje en dan uitlopend, strapless of het bovenstuk van kant), maar net wat jullie al zeggen: kan net zo goed geen gezicht zijn! :P Scheelt wel dat ik niet echt een buikje heb, wel een dikke kont en dito heupen... ;)

mamamikado

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #17 Gepost op: 4 oktober 2013, 14:34:32 »
Die kunnen dus mooi verstopt worden onder een wijde rok ;)

DarkBlue

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #18 Gepost op: 4 oktober 2013, 16:24:40 »
inderdaad mammamikado! :)

Demellie

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #19 Gepost op: 8 oktober 2013, 07:09:25 »
Allereerst dank voor jullie reacties! :) gelukkig te horen dat ik me geen zorgen hoef te maken.. Heb ontzettend veel zin om naar jurken te kijken... ;) Denk toch dat ik eerder naar een wat grotere zaak kan gaan vanwege de grotere keuze: wat zouden jullie doen?

Wordt sowieso een a-lijn jurk denk ik...  :P Ik heb wel meerdere ideeën qua model, maar moet nog blijken wat mij het mooist zal staan! :)
Precies, laad je adviseren. Wat ook erg geschikt kan zijn is een empire model, dit model staat bij mij mooi, i.v.m. vet op de buik, en vollere borsten.

Nou idd. Ik ging weg met een jurk die ik zelf NOOIT had uitgekozen, zelfs mijn neus ophaalde toen ze hem liet zien. Maar zij wist vanaf het moment dat we begonnen dat dit de jurk was voor mij. Hihihihi. Hoef ik me geen zorgen te maken dat mijn AS kan raden wat het is, hahahaha!!! Maar het was toch echt de jurk die het beste bij mij stond (en mij ook liet voelen). Geloofde nooit in DE jurk, totdat ik hem voor de tweede keer aanhad en serieus verliefd ben op de jurk. :$

DarkBlue

  • Gast
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #20 Gepost op: 9 oktober 2013, 15:39:04 »
zo hier en daar eens aan het speuren geweest op internet, dit lijkt me wel een erg mooie jurk:

http://www.valkengoed.nl/bruidsmode/trouwjurken/cosmobella-7629/

Wat vinden jullie? :)

Winkel is ook vlakbij, denk dat ik maar eens een pasafspraak ga maken! :)

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #21 Gepost op: 9 oktober 2013, 16:00:55 »
Prachtige jurk ! Ff bellen of ze m ook hebben in de buurt van jouw maten, zodat je m kan passen ;) dan merk je vanzelf wel of zo'n model bij jouw figuur staat!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten bruidsjurk & lastig figuur
« Reactie #22 Gepost op: 9 oktober 2013, 16:09:20 »
Super mooie jurk! Er is maar 1 manier om erachter te komen wat je wel en niet staat, gewoon lekker passen :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards