collapse

Auteur Topic: Tweede accounts niet meer toegestaan  (gelezen 51720 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:03:08 »
Goeie zaak vind ik :) helemaal als het ook nog eens extra werk oplevert voor de admins en mods. Vind t zelf ook erg verwarrend ..

Kort door de bocht, als je je niet openbaar wilt maken op internet, moet je bepaalde dingen ook niet op internet zetten.

Zo denk er ook over!

Riba

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1017
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2013, 19:24:04 »
Ik snap niet zo goed waarom het hebben van twee accounts verwarrend is. Ik weet bijvoorbeeld niet wat het eerste account van M14 is. Ik zie M14 dus gewoon als een nieuw persoon.

Loesje9

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2013, 20:50:40 »
Als je accounts van mensen gaat sluiten vind ik dat je ons op zijn minst een antwoord verschuldigd bent waarom je dit doet. Ik zie nog steeds niet in waarom het nu ineens een issue zou zijn, terwijl mensen dit al jaren doen, het er maar heel weinig zijn die dit uberhaupt doen en ik heb nog nooit klachten gehad van mensen die het verwarrend of vervelend vinden (als iemand wil weten wie ik ben sturen ze me een pbtje en krijgen ze gewoon antwoord). Dus graag een antwoord op mijn vraag, want ik vind het ontzettend kinderachtig om eerst te zeggen dat iets niet mag, vervolgens geen uitleg te geven over het waarom en ook niet te reageren op mijn pbtjes. En over de opmerkingen van JM en Margreet, daar kan ik helemaal niks mee, dat is jullie mening en die mag je hebben, maar mijn mening is juist dat het internet en zeker een forum als dit een platform zou moeten zijn voor iedereen die mee wil praten over trouwen/kinderwens en als ze dit willen dan mag dat zeker ook anoniem, want het is juist vaak een gevoelig onderwerp waar je het misschien niet zomaar met iedereen over wil hebben en dan biedt een forum als dit juist uitkomst om je ei kwijt te kunnen, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad de afgelopen tijd, kon heel fijn met andere meiden praten en heb veel steun gehad aan veel meiden. En niemand die het stom of raar vond dat ik een dubbel account heb. Ik zou het ontzettend jammer vinden als ik dit niet meer op mijn manier mag doen.

Riba

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1017
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #28 Gepost op: 16 oktober 2013, 20:53:21 »
Als je accounts van mensen gaat sluiten vind ik dat je ons op zijn minst een antwoord verschuldigd bent waarom je dit doet. Ik zie nog steeds niet in waarom het nu ineens een issue zou zijn, terwijl mensen dit al jaren doen, het er maar heel weinig zijn die dit uberhaupt doen en ik heb nog nooit klachten gehad van mensen die het verwarrend of vervelend vinden (als iemand wil weten wie ik ben sturen ze me een pbtje en krijgen ze gewoon antwoord). Dus graag een antwoord op mijn vraag, want ik vind het ontzettend kinderachtig om eerst te zeggen dat iets niet mag, vervolgens geen uitleg te geven over het waarom en ook niet te reageren op mijn pbtjes. En over de opmerkingen van JM en Margreet, daar kan ik helemaal niks mee, dat is jullie mening en die mag je hebben, maar mijn mening is juist dat het internet en zeker een forum als dit een platform zou moeten zijn voor iedereen die mee wil praten over trouwen/kinderwens en als ze dit willen dan mag dat zeker ook anoniem, want het is juist vaak een gevoelig onderwerp waar je het misschien niet zomaar met iedereen over wil hebben en dan biedt een forum als dit juist uitkomst om je ei kwijt te kunnen, ik heb er in ieder geval heel veel aan gehad de afgelopen tijd, kon heel fijn met andere meiden praten en heb veel steun gehad aan veel meiden. En niemand die het stom of raar vond dat ik een dubbel account heb. Ik zou het ontzettend jammer vinden als ik dit niet meer op mijn manier mag doen.

+1

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #29 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:00:16 »
De uitleg volgt nog zsm. We zijn unaniem in deze beslissing, maar we willen de post hierover even goed formuleren en dat kost iets meer tijd. Ik hoop dat jullie hier even geduld voor op kunnen brengen.

Loesje9

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #30 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:01:10 »
ok ik ben benieuwd (maar misschien was t handig geweest om dan ook even te wachten met de openingspost... :cool2:)

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #31 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:01:28 »
Ik kan me de frustratie van jullie voorstellen maar ik denk niet dat de dames hier het gaan verbieden om jullie te pesten.
Ik kan me voorstellen dat er een technische reden is of dat er wellicht mensen een dubbele account hebben en daar misbruik van maken.

Loesje9

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #32 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:02:41 »
@happymama maar als er mensen zijn die er misbruik van maken dan kan je natuurlijk gewoon die sluiten en hoef je niet meteen alle dubbele accounts te sluiten... iets technisch zou voor mij dan ook het enige logische zijn

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #33 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:05:47 »
Maar dat brengt ook allemaal extra werk met zich mee. Het moet wel beheersbaar blijven. Maar dat is een aanname die ik doe. Heb er de ballen verstand van. Ze komen vast snel met een duidelijke uitleg.

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #34 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:07:35 »
Zo snel mogelijk! Ik ben nu echt te moe om dingen duidelijk te formuleren, maar als iemand anders het nog niet heeft gedaan beloof ik bij deze dat ik dat morgen overdag ga schrijven!

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #35 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:13:13 »
We zijn bezig dames!
Het is belangrijk om duidelijk en helder te formuleren wat we waarom doen en dat duurt even. Reacties en pb's worden hierin ook meegewogen en besproken. Als er geen probleem mee zou zijn dan had alleen de openingspost voldoende geweest, vandaar dat we die al hadden neergezet.

Loesje9

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #36 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:14:51 »
haha ja je kon natuurlijk verwachten dat er tegengesputtert gaat worden ;)

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #37 Gepost op: 16 oktober 2013, 21:20:14 »
Ik vind het echt niet vreemd. Ik zit ook op meerdere fora en nergens is een 2e account toegestaan. Het kan onduidelijk zijn voor anderen, je kunt er misbruik van maken of het kunnen spambots zijn die van hetzelfde ip-adres gebruik maken. Om voor niemand een uitzondering te maken, is op die fora dus een 2e account niet mogelijk.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #38 Gepost op: 16 oktober 2013, 23:07:57 »
Eens met patriesje!

Plus, er wordt toch niemand gevraagd te verdwijnen van het forum? Je kan nog steeds vrij anoniem doorkletsen over intieme zaken, maar dan wel onder de 'nieuwere' account.
Verder is er niemand die je tegen kan houden al je Posts na te gaan, foto's te verwijderen en dingen zo nodig aan te passen als je dat wilt onder je eerste account, zodat je daarmee verder kan.
Ik zie het probleem gewoon niet. Je krijgt een heel redelijke keuze. Vind dat er een beetje onnodig moeilijk over gedaan wordt. De mods en admins maken de spelregels, die ze naar mijn idee vast en zeker met goede reden bedenken.

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #39 Gepost op: 17 oktober 2013, 06:03:27 »
Ik ben geloof ik erg naief.Helemaal nooit door gehad dat pib en loesje9 al op het forum aanwezig waren onder een andere naam.
Ik snap dat je anoniem wil blijven maar kies dan een naam die onbekend is.
Mijn naam bijv. niet herkenbaar hooguit te herkennen door de tekst die ik plaats maar dat is mijn eigen verantwoording!!

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #40 Gepost op: 17 oktober 2013, 07:22:54 »
Ik heb mijn naam gewoon gewijzigd, dat is makkelijk, en de meeste van jullie weten toch wel wie ik ben.  Mijn eerste forum naam was gewoon te duidelijk, dus deze is voor mij beter gekozen.

M14

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 817
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #41 Gepost op: 17 oktober 2013, 07:24:01 »
Wellicht ten overvloede wil ik dan toch nog even mijn redenen geven om een tweede account aan te maken:

'Vroeger' konden anderen bij het alleen wijzigen van je naam zien wie je was. Je oude forumnaam was zichtbaar in je profiel. Dat wilde ik niet.

In mijn vorige profiel heb ik bewust foto's e.d. geplaatst. Als iemand me aan de hand van die info zou herkennen, dan zou ik dat prima vinden. Van de informatie die ik nu deel, wil ik niet dat anderen mij herkennen (door de foto's en info in m'n vorige profiel). Ik heb daarom voor de keuze gestaan: m'n profielnaam veranderen, of een nieuw profiel aanmaken. Ik zag dat meerderen in het spannend draadje dat deden en heb toen besloten om een nieuw profiel aan te maken. Ik hoefde daardoor niet m'n foto's van het oude profiel af te halen (ook leuk voor nieuwere bruidjes om te zien wat anderen gedaan hebben) en kon toch schrijven bij 'spannend'. Als het niet had gemogen, dan had ik het eerste gedaan natuurlijk en de foto's en andere herkenbare info verwijderd (of had ik besloten deze info niet op het forum te delen).

Ik ben het dus helemaal eens met de opmerking dat als je jezelf niet openbaar wilt maken, je bepaalde informatie niet op internet moet zetten. Ik heb het alleen op een andere manier ingevuld. Een manier die op dat moment werd toegestaan en overigens ook vaak met veel enthousiasme werd begroet (oeh, wie zou je zijn dan?! Ben zo nieuwsgierig! Als iemand dan 12 weken zwanger was, dan gaven ze aan wie ze waren en was het alleen maar leuk.) De info die openbaar mag zijn, heb ik onder m'n andere profielnaam gepost. De info die ik (nog) niet openbaar wil hebben (en ook (nog) niet gekoppeld aan m'n oude profiel), heb ik in dit profiel gepost. (Alhoewel ik maar een enkel bericht in m'n oude profiel heb gepost sinds ik dit profiel heb).

Nu worden de regels veranderd, waardoor ik straks niet meer bij 1 van m'n profielen kan. Daar baal ik van. Had ik het van te voren geweten, dan had ik een andere keuze kunnen maken. Nu is straks 1 van m'n profielen voor mij niet meer benaderbaar en dat voelt vervelend.

Als het meer werk oplevert, dan vind ik dat natuurlijk vervelend en ik respecteer jullie keuze, maar na een nachtje slapen wilde ik toch ook even mijn visie geven.

marian1313

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #42 Gepost op: 17 oktober 2013, 08:34:54 »
Het probleem is hier dat de spelregels tijdens het spel veranderd worden (of het moet zijn dat het al in het reglement stond, want eerlijk is eerlijk, dat heb ik nooit goed doorgelezen). Er is niemand die er problemen mee heeft als er gezegd wordt dat er geen tweede accounts meer geopend mogen worden, het probleem ligt nu bij de enkele (3?) mensen die op dit moment een tweede account hebben, en volgens mij alledrie wel met de bedoeling dat dit tijdelijk is, die het vervelend vinden om dit nu te moeten sluiten. Ik kan me vooral indenken dat het voor loesje lastig is, ze heeft best gevoelige informatie onder dit account gedeeld, maar is ook best actief onder het andere account.
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2013, 09:10:01 door marian1313 »

Loesje9

  • Gast
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #43 Gepost op: 17 oktober 2013, 09:00:32 »
Ja dat is denk ik vooral het probleem zoals m14 en marian aangeven, hadden we dit vantevoren geweten dan hadden we het uiteraard op een andere manier aangepast en nu is het gewoon lastig te veranderen (althans voor mij) maargoed, we zullen vandaag wel horen wat de redenen zijn.

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #44 Gepost op: 17 oktober 2013, 09:10:04 »
@marian geen idee of het er al in stond, maar ik denk het niet. Het staat er nu wel in, maar die post is op 15 oktober 2013 voor het laatst aangepast, dus neem aan dat dit er toen bij is gezet...

Ik zou ook zeggen: het aanmaken van een 2e account is niet meer toegestaan, wanneer dit gedaan wordt, wordt hij verwijderd.
Het gaat maar om een paar dubbele account die er dan zouden blijven bestaan, waar niets verkeerd mee wordt gedaan.

En ik snap dat er gezegt wordt dat je info die je niet (openbaar) wilt delen dan maar niet op internet moet zetten. Vorig jaar kwam ik hier en toen maakte het me niet uit, ik ging trouwen en was blij en dat mocht iedereen weten. Zo'n 800 post later, wilde we aan kinderen beginnen (waar we van verwachten dat er heel wat mensen negatief op zouden reageren in onze omgeving) en dit wilde ik niet openbaar delen, maar er over praten is toch wel fijn (zeker als je dan ook nog zo'n lastige zwangerschap krijgt!). Ik had dus dan al mijn post moeten doorzoeken om te kijken of ik er iets uit moest halen. En dan nog krijg je niet alles weg, want mensen hebben je geciteerd ed, en daar kan jij niet bij!
Nu heb ik ervoor gekozen dat als mensen het zo graag willen weten en mijn oude post door gaan lezen, dat ze dan wel mogen weten wie ik ben (kan me niet voorstellen dat er iemand zo nieuwsgierig is naar mij ;)), maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat niet willen.

Dus ik zou de 3(?) lekker mee laten kletsen, wanneer ze bv zo'n 20 weken zwanger zijn zullen ze zich vanzelf openbaar maken ;)
« Laatst bewerkt op: 17 oktober 2013, 09:17:46 door Ariel »

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #45 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:03:54 »
Namens alle moderators en admins:

Beste forumleden,

Met deze post hopen wij jullie vragen te beantwoorden betreft de forumregel dat tweede accounts niet meer toegestaan zijn.Het TF-team ziet de laatste maanden/weken een enorme groei in tweede accounts. Tot nu toe hebben we tweede accounts altijd gedoogd. We zien tweede accounts die gebruikt worden om informatie anoniem te kunnen delen. Daarnaast zie we ook veel tweede accounts om reclame te maken voor een bedrijf. Dit werkt trolling in de hand. De een reageert op de ander en blijkt een en dezelfde persoon te zijn. Hierdoor zijn op het forum al flinke discussies geweest over bijvoorbeeld bruidszaken of fotografen, waarbij eigenaren onder verschillende accounts hun gram kwamen halen.

Naast dat tweede accounts onduidelijk zijn voor andere bestaande leden op TF, is het voor het moderatorteam niet bij te houden wie er wel of juist geen misbruik maakt van een tweede account. We zien ook dat leden om steeds ‘minder zware’ redenen een tweede account aanmaken. We hebben al een behoorlijk ledenaantal en zo werk je wel wildgroei in de hand. Daarnaast wil de software (de spambot) achter TF wel eens dubbele accounts op hetzelfde IP-adres als SPAM zien. Al deze ‘spamaccounts’ komen in een en dezelfde box. Het adminteam moet deze handmatig bekijken en verwijderen. Dubbele accounts van leden die dan geen misbruik maken van hun tweede account, worden om die reden ook wel eens (per ongeluk) verwijderd. Voor het TF team is dit niet bij te houden door het hoge aantal spamaccounts dat aangemaakt wordt. Voor jullie beeldvorming: Er worden dagelijks ongeveer zo’n 150 spamaccounts aangemaakt. Soms minder, soms meer.

Extra informatie wat betreft een tweede account om anoniem informatie te delen:Als het moderatorteam het goed begrijpt, gaat het bij een tweede of meerdere accounts vooral om dat buitenstaanders niet van bv je kinderwens etc afweten. Buitenstaanders (dus mensen die geen lid zijn van het forum) kunnen alleen het trouwgedeelte zien. Dus niet het algemeen en kindersubforum. Een bekende van je moet dus lid zijn van TF om berichtjes op die subafora te kunnen lezen. Mail- en IP adressen zijn alleen bij de admins bekend. Voor elk ander forumlid is dit niet zichtbaar. Indien je het zelf nodig vindt, kun je een naamsverandering aanvragen. Hierbij worden dan wel al je berichten onder die naam aangepast, dus ook berichten welke je al eerder gepost hebt. Mensen (alleen leden kunnen dit) moeten dan in je berichtgeschiedenis/bijdragen gaan zoeken om erachter te komen welke berichten je gepost hebt en wie je bent/wanneer je getrouwd bent etc. Het is niet zomaar duidelijk wie je bent na een naamsverandering door een mod/admin.

Als je graag iets anoniem wilt posten, dan moet je ook geen herkenbare dingen van jezelf neerzetten. Bedenk ook altijd dat TF online is. Als mensen willen kunnen ze na veel speurwerk altijd achterhalen wie je bent. Of je nu één of meerdere accounts hebt.

Heb je op dit moment een tweede account, neem dan even contact met ons op om tot een passende oplossing te komen.

Hopelijk begrijpen jullie onze keuze om de regel toe te passen en daarin strenger te worden. Naast de onduidelijkheid voor iedereen op TF, is er dus ook een ‘technische’ reden voor deze regel.

Groeten van het moderatorteam

linniepinnie84

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2130
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #46 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:09:34 »
Duidelijk verhaal!

Maaike

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4431
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #47 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:13:17 »
Dank je! We hebben ons best gedaan (vooral JoyceS overigens ;))

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #48 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:25:00 »
Duidelijk verhaal!

+1!

En even een  :applaus: voor jullie als tf team! Ik had geen idee dat er zoveel spam accounts etc worden aangemaakt.

Happymama79

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1834
  • Geslacht: Vrouw
  • Geluk vermenigvuldig je door het te delen
Re: Tweede accounts niet meer toegestaan
« Reactie #49 Gepost op: 17 oktober 2013, 19:41:59 »
Duidelijk verhaal!

+1!

En even een  :applaus: voor jullie als tf team! Ik had geen idee dat er zoveel spam accounts etc worden aangemaakt.

+2 en ook van mij  :applaus:. We hebben hier soms niet in de gaten hoeveel werk er soms voor jullie in zit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards