collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431252 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #25 Gepost op: 5 april 2014, 14:11:49 »
Welkom Veroniqueje!

Je hoort vaak dat je voor de jurk zo'n 8 tot 6 maanden van te voren toch zeker moet gaan kijken, vanwege lange levertijden. Als ik het goed heb komt de nieuwe collectie trouwjurken meestal rond oktober. Dat valt voor ons mei-bruidjes dus mooi in de juiste periode ;) Maar als je niet kunt wachten kun je natuurlijk ook al eerder gaan kijken. Wanneer je DE jurk tegenkomt is het gewoon DE jurk, of het nu oude of nieuwe collectie is :)

Donderdag kregen wij dan toch eindelijk de offerte binnen van de feestlocatie. Zat toch bijna 1000 euro hoger dan we geschat hadden :blush: Dus toch even iets minder enthousiast dan verwacht. Op zich zijn de meeste prijzen best redelijk, alleen de drank tikt nogal door. Nu hadden ze gezegd dat dat ruim berekend werd en het bij de meeste feesten iets lager uitkwam, maar toch schrokken we er wel van.
We hebben nu in ieder geval een maand lang een optie op deze locatie. Dus ik heb voorgesteld om toch maar even verder rond te kijken en meer offertes op te vragen, zodat we in ieder geval iets beter kunnen vergelijken. Wat een gedoe dan nog, en dan is dit nog maar het eerste wat we aan het regelen zijn :jawdrop: Ik houd mijn hart vast voor de rest van de planning haha

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #26 Gepost op: 6 april 2014, 18:01:59 »
1000 Euro meer is wel een hoop.
Meerdere offertes aanvragen kan denk ik nooit kwaad. Maar wel een tegenvaller.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #27 Gepost op: 7 april 2014, 08:00:35 »
Misschien zou je eens kunnen kijken of zij ook met arrangementen werken?
Wij hebben ook een feestlocatie vastgelegd, waarbij ze op de feestavond met een drankarrangement voor 5 uur werken. De prijs bedraagt dan € 19,95 per persoon, 5 uur fris/bier/wijn en evt. mogelijkheid tot verlenging (meerprijs is dan 2-3 euro per uur). Kom je ook niet voor verrassingen te staan.

Bedankt voor je advies voor de jurk! Dat is een goede om te weten dat de nieuwe collectie in oktober komt. Maar is dat dan een wintercollectie? Of is dat niet bij trouwjurken? (sorry voor de stomme vraag, haha)


RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #28 Gepost op: 7 april 2014, 11:47:26 »
Hai dames,

Hier ook een bruidje voor 2015! Wij hebben gelukkig onze trouwdatum al gekozen, namelijk 14 augustus 2015, maar nu vraag ik me af he.. moet je dat dan meteen al laten vastleggen?
Zoals bij het gemeentehuis e.d. of hoef je dat pas bij de ondertrouw te doen? Niet dat we (zoals mijn AS en ik dat geluk altijd hebben) weer veel te laat zijn en geen tijdstip meer kunnen kiezen om te trouwen ofzo?  :blush:

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #29 Gepost op: 7 april 2014, 12:10:26 »
Ik had eigenlijk ook graag de prijzen voor arrangementen gezien, maar bij deze locatie doen ze daar niet aan. Daar werken ze alleen met turven en het daadwerkelijke gedronken betalen. Geen afkoop, vond ik ook wel een beetje raar. Bij de offerte kunnen ze dus alleen een schatting laten zien. Die schatting doen ze dan redelijk ruim, dus zou goed kunnen dat het daardoor nu zo ontzettend duur lijkt.
Deze week gaan we eens wat verder kijken bij andere locaties. Een die heel dichtbij ons is (letterlijk om de hoek), maar die we eigenlijk hadden afgeschreven omdat de zaal een ongezellige L-vorm heeft en het parkeren voor gasten lastiger is (centrum). En een andere zaal, ook in het centrum, maar dan met een gigantische parkeerplaats er recht achter. Daar vond ik de zaal op de foto's eigenlijk niet zo mooi, maar wie weet valt dat nog best mee wanneer je het in het echt ziet.

Ik geloof dat trouwjurken geen specifieke seizoenscollecties hebben. Daar gaan de collecties over een heel jaar dacht ik. En stomme vragen zijn enkel niet gestelde vragen ;)

Welkom RockCowBride!
Als je verwacht dat je datum weleens heel populair kan worden, of als je perse op een bepaald tijdstip wilt trouwen zou ik niet te lang wachten met reserveren bij de gemeente en feestlocatie. Ondertrouw kan pas een jaar van te voren, maar meestal nemen gemeentes ook wel eerder reserveringen aan voor de trouwlocatie. Ik zou het gewoon even navragen bij jullie gemeente. Ik zou maar zo denken: beter 'overdreven' vroeg reserveren en er zeker van zijn dat je hebt wat je wilt, dan netjes wachten met het risico dat een ander je voor is.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #30 Gepost op: 7 april 2014, 13:26:10 »
Ik heb het begin januari 2014 al voor mei 2015 laten vastleggen bij de gemeente. Dan heb ik het over de datum voor het trouwen, niet de ondertrouw. Die leggen we later wel vast.
Ik kreeg als opmerking dat ik de 1e was voor 2015, haha! Maar goed, ik ben het ermee eens...beter te vroeg dan dat je dadelijk pech hebt of op een ongelukkig tijdstip moet.

Ik wilde overigens persé in mijn eigen dorp trouwen, gewoon omdat het praktisch was voor iedereen. Maar heb een locatie buiten het dorp gevonden en die is zoveel mooier! Een zaal zelf aankleden kost ook veel geld, dus het zijn allemaal afwegingen. En een offerte moet toch wel een reeële schatting zijn en geen overdreven hoge berekening, want dan heb je er nog niet veel aan.
Ik heb trouwens ook gelezen dat je ongeveer 10% van je totale kosten / budget als "onvoorziene kosten" moet tellen wat er dus nog bij komt. Weet niet of jullie het al wisten, misschien iets om rekening mee te houden?

Ik heb zo'n zin om jurken te gaan passen! :)
Wie nemen jullie allemaal mee?

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #31 Gepost op: 7 april 2014, 13:37:33 »
Ik zit met jullie mee t lezen, maar gewoon als vroeg regelen als je dat kunt. Wij trouwen bijna, we hadden alles vroeg er geregeld en kregen regelmatig te horen: jullie zijn er vroeg bij. Nu zit ik thuis met een whiplash en ben ik enorm blij dat alles goed is geregeld. Kan ik me nu concentreren op mijn herstel en straks genieten van onze dag zonder nu te hoeven stressen. Geniet van de voorbereidingen en lekker doen wat goed voelt

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #32 Gepost op: 7 april 2014, 16:03:32 »
Ik heb zo'n zin om jurken te gaan passen! :)
Wie nemen jullie allemaal mee?

Daar zit ik de laatste tijd dus ook mee te dubben! Het zal nog wel een aardig aantal maanden duren voordat ik eindelijk kan gaan passen (eerst nog afvallen), maar vraag me nu al echt af wie ik moet meenemen.

Mijn moeder en schoonmoeder gaan in ieder geval mee. Daar was ik al helemaal over uit.
Maar dan? Mijn twee schoonzussen, neem ik die ook mee? En vorige week was mijn vader ook al helemaal enthousiast bezig over trouwjurken. Dat vond ik zo leuk dat het me ook wel leuk leek om hem mee te nemen. Maar mijn schoonvader neem ik dan weer liever niet mee (die heeft een nare gewoonte om, desnoods negatief, alle aandacht op te eisen), maar kan ik dat dan wel maken?
Aan de ene kant lijkt het me leuk om speciale mensen mee te nemen, maar aan de andere kant: hoe meer mensen je mee neemt, des te meer mensen jou ook al in de jurk hebben gezien.
Gelukkig heb ik nog wel even om te twijfelen :dry:

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #33 Gepost op: 7 april 2014, 16:15:27 »
Welkom alle nieuwe bruidjes  :applaus: En idd gewoon lekker je spulletjes regelen als je het zeker weet hoor! Dan is het maar klaar en kom je niet voor nare verrassingen te staan als dingen ineens vol zitten. En lekker niks van aantrekken als mensen zeggen dat je de eerste bent. Er moet iemand de eerste zijn toch?!

@Jasmine: balen van die offerte zeg, maar kan je eventueel niet in onderhandeling. En gewoon bij andere loacties gaan kijken in het echt ziet het er altijd anders uit dan op het plaatje!

Oeioei, de jurk... ik zit de laatste tijd ook met de vraag a. wannneer ga ik kijken (ik ben een beetje bang dat ik niet kan kiezen en meer tijd nodig heb, aan de andere kant denk ik straks vind ik een jurk maar kom ik later een leukere tegen) en b. ben ik ook niet uit wie ik mee wil nemen. ik heb een paar vriendinnen die zich ongevraagd hadden aangemeld om mee te gaan en om heel erg eerlijk te zijn wil ik hen niet allemaal meenemen, niet omdat ik ze niet aardig vindt, maar omdat ik denk dat het met teveel mensen teveel gedoe wordt, maar ja dan wil ik ook weer niemand voor het hoofd stoten. ik dacht van de week dat ik misschien eerst een keer een beetje stiekempjes ga met mijn moeder en mijn beste vriendin, omdat ik me met hun het zekerst voel. maar goed ik weet het nog niet. heb wel een paar leuke jurken gezien.
@Jasmine: wat leuk dat je vader zo enthousiast is over de jurken :D veel mannen hebben daar toch minder mee. ik denk wel dat je je schoonvader niet per se hoeft te vragen hoor, zeker omdat het een man is, maar aan de andere kan snap ik heel goed dat je je dan misschien een beetje bezwaard voelt.

Veroniqueje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Trouwen 2015
« Reactie #34 Gepost op: 8 april 2014, 08:14:09 »
@ Jasmine; kei leuk dat je je vader wilt nemene. Leuk idee! Geloof niet dat ik mijn vader mee hoef te nemen, volgens mij vind ie ze allemaal hetzelfde.

Ik was zelf aan het denken om mijn moeder en zusje mee te nemen, maar voel me enigszins ook verplicht om mijn schoonmoeder en schoonzusje mee te nemen. Terwijl ik eigenlijk niet echt wil...Lastig!
Ik wil ook niet teveel mensen meenemen, dan is en de verrassing minder leuk als veel mensen de jurk al gezien hebben en zoveel meningen waar je dan naar moet luisteren.  :blink:

Ik was net even aan het zoeken op bruidsshows, maar zie dat er veel pas weer in het najaar begint! Wat jammer...

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #35 Gepost op: 8 april 2014, 19:07:54 »
Ik voelde me eerst ook een beetje verplicht mijn schoonmoeder mee te nemen, maar heb dat ondertussen naast me neer kunnen leggen. Het is een best mens hoor, maar haar smaak is zo anders dan de mijne dat ik niet denkt dat dat nou lekker boterd (botert?).

Oei, dat is wel jammer van die shows. Dat zal voor mij wel een beetje laat zijn.

Sturen sommige van jullie ook Save the Date kaartjes? Of hebben jullie daar uberhaupt nog niet over nagedacht? Ik vond het eerst een beetje stom, maar nu stiekem toch best leuk :D en heb hele leuke dingen op pinterest gezien dus ga eind van de maand even knutselen met een vriendin van mij. Best bizar hoe je ideeen soms toch best veraderen als de tijd vorderd.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #36 Gepost op: 10 april 2014, 07:40:22 »
jurken passen heb ik ook zo'n zin in. al weet ik wel wat ik ongeveer wil.
neem dan mn moeder mee (zij betaald de jurk) mn 3 beste vriendinnen /mijn bruidsmeisjes en onze CM. Want zij gaat daarna ook mee met mijn AS als hij pak gaat kopen en dan kan ze er voor zorgen dat het een beetje matcht.
Mn schoonmoeder neem ik in iedergeval niet mee. liefst wil ik dr helemaal niet op mn bruilofd hebben maar goed.. haar reactie op dat we gaan trouwen tegen mijn AS: Had je nou echt niks beters kunnen krijgen. En uberhoud trouwen wat een onzin als je je toch al weet dat jullie zo weer uit elkaar zijn. 
ik wist dat ze me niet echt mocht en dat ze vind dat haar zoon beter dan mij verdient. dat heeft ze nooit vrborgen gehouden, maar deze reactie zag ik echt niet aankomen. dat deed zo'n zeer.

safe the date kaartjes vind ik eigenlijk een beetje onzin.mar goed ieder zijn mening natuurlijk :)

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #37 Gepost op: 10 april 2014, 07:48:28 »
Ow wauw....zit stiekem even mee te lezen hier maar Droopy...wat een belachelijke reactie...dat kun je toch helemaal niet zeggen!?
Wat was de reactie van je vriend? wauw....ik denk niet dat ik haar erbij zou willen hebben hoor...ondanks dat het zijn moeder is...wat zegt zijn vader ervan!?

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2014, 07:54:43 »
Och Droopy, zo'n schoonmoeder zou ik inderdaad ook niet meenemen :blink: Zielig eigenlijk dat ze daar zo voor uitkomt, als ouder hoor je daar toch je mond over te houden? Mijn ouders en ik hebben de vriendin van mijn broer ook lange tijd niet gemogen, maar hebben daar nooit iets van laten blijken. Het is zijn keuze en hij moet er gelukkig mee zijn. Nu kunnen we heel goed met elkaar overweg, al is dat vooral omdat zij het laatste jaar heel erg veranderd is.
Gelukkig is je AS wijs genoeg om zich er niks van aan te trekken ;) Hij kiest zelfs met haar afkeuring toch mooi voor jou, een beter compliment kun je niet krijgen toch?

Save the date kaartjes kunnen heel handig zijn als je net in een vakantieperiode trouwt. Zo kunnen je gasten alvast rekening houden met het boeken van hun vakantie. Wij zullen het niet gaan doen. Zodra de datum bij ons vast staat gooi ik die op facebook, en dan weten de meest belangrijke personen ook wanneer ze beter niet op vakantie kunnen.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #39 Gepost op: 10 april 2014, 11:45:27 »
Jeetje Droopy! Wat heftig zeg  :blink: en dat ze het ook gewoon zo helemaal zegt!  :jawdrop: Ik vind het ook heel raar, dat maakt het voor haar ook allemaal niet leuker en als iemand zoiets tegen je heeft gezegd dat vergeet je nooit meer!!!!
Ja, ik zou ook mijn twijfels hebben over haar aanwezigheid. Ik heb namelijk zoiets van dat de mensen op de bruiloft met jullie jullie samen zijn vieren en daar ook achter staan en als je het gevoel (nou wel iets meer dan dat, je weet het eigenlijk gewoon) dat zij het niks vindt heeft ze er misschien ook niks te zoeken.
Wat vind je AS er van? (idd gelukkig dat hij wel een eigen mening heeft)
Ik hoop dat het jullie voorpret niet al te veel beinvloed?

Wat betreft die Save the Date kaartjes: Ik vind het stiekem erg leuk en ik vind het handig omdat nu we in Engeland wonen mensen in Nederland soms een tijd niet spreken en voor de mensen in Engeland is het wel belangrijk dat ze het op tijd weten omdat ze misschien een paar daagjes extra vakantie op moeten nemen. En ik vind een kaartje dan leuker dan een mailtje, maar snap helemaal dat je het niet doet. Vond het eerst ook lichtelijk onzin, hahah

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #40 Gepost op: 10 april 2014, 13:32:26 »
mijn AS trekt zich weinig van zijn moeder aan. Hij werd wel wel boos op dr. dat ze zich met dr zlef moest bemoeien en dat hij gelukkig met mij is. daarna ijn we weggegaan zo nder verder nog iets te zegge. Zijn vader is heel anders. die vond het oprecht leuk voor ons. maar hij durft niet tegen zijn vrouw in te gaan. De enig reden dat we nog enigsinds contact hebben met zijn ouders is vanwege zijn vader. dat is echt een schat van een man. De broer van mijn AS heedt vanwege zijn moeder al paar jaar helemaal geen contact meer met beide ouders. Mijn AS wil de band met zijn vader niet weggooien vanwege zijn moeder.

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2014, 18:46:37 »
Nee dat snap ik. Wat rottig zeg! Maar wel fijn dat je een toffe as schoonpappa hebt :D

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #42 Gepost op: 13 april 2014, 18:09:12 »
Thanks voor de reacties! Dan denk ik dat ik met mn AS maar eens ga overleggen om de boel vast te leggen, want ik zie het al weer helemaal gebeuren dat we alles op het laatste moment moeten doen.. Alleen nog even een tijdstip bedenken, want AS wil smorgens voor de wet trouwen maar ik begin me af te vragen wat we smiddags dan allemaal moeten/kunnen doen aangezien we geen receptie willen..

Wij hebben overigens al wel Save The Date kaartjes verstuurd, maar alleen naar de mensen waarvan we 100% zeker weten dat we ze overdag erbij willen hebben :) Dit omdat wij ook in de vakantieperiode trouwen en onze vrienden nogal vergeetachtig zijn qua datums haha!

Jeetje Droopy, wat lullig dat je schoonmoeder zo over je praat! Gelukkig maar dat je schoonvader er anders over denkt en niets aantrekken van je schoonmoeder. De mening van je AS is het belangrijkst en misschien dat je schoonmoeder ooit nog in gaat zien dat je haar zoon gelukkig maakt en dat dat hetgene is wat echt telt!

lauwrake

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 1
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #43 Gepost op: 13 april 2014, 21:34:00 »
Hoihoi!

Ook wij gaan in mei trouwen. De datum al wat meer voorbij zien komen hier, 15-05-15
Tijdens het krijgen van de sleutels van ons nieuwe huis vorig jaar, vroeg mijn vriend mij ten huwelijk. :biggrin:

Al meerde beurzen bezocht sinds die tijd, maar in januari was het tijd dat we het 1 en ander vast gingen leggen. We kwamen de datum meer tegen en wilde niet de tweede keus locaties en dergelijke.
We hebben nog iets meer als een jaar maar al heel wat vast gelegd. Belangrijkste zijn de locatie vanaf de middag, DJ en de fotograaf.

Nu willen we trouwen in een kapel waar we de kerkelijke ceremonie en ambtenaar 'samen' houden. We hebben op de eerste beurs waar we kwamen een persoonlijke trouwambtenaar gewonnen. Ze gaat mee naar waar wij willen trouwen. Een leuke vrouw waar we meteen een klik mee hadden. Vooraf heb ik nog gezegd nadat we al met haar gekletst hadden, als ik dan iets win, dan graag dat.. En tadaa gewonnen.

Nu nog een kapel vinden die niet te duur is en niet midden in het centrum zit. We willen niet onze gasten met verplichte parkeerkosten opzadelen.

We hebben erg leuke ideeën voor onze bruiloft en heb er nu al zin in. Maar het plannen en zoeken naar leuke dingen is ook super leuk.
Nu de jurk nog woehoe.. Zo benieuwd of ik meteen weet of het de jurk is als ik hem aan heb. Ik vind zoveel mooi! Maar ook weer zo kieskeurig.

Maargoed, trouwen in 2015! Yeah

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #44 Gepost op: 15 april 2014, 12:02:17 »
Gefeliciteerd Lauwrake!
Geweldig he, dat plannen? Tenminste, je moet er van houden, maar ik vind het helemaal geweldig  :biggrin:

Heeft iedereen hier trouwens al een CM? Of ben ik de enige die daarover twijfelt?
Is een CM echt nodig denken jullie?

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #45 Gepost op: 15 april 2014, 21:39:44 »
Hallo mede brides to be,

Ik ben nieuw hier, lees al een tijdje mee en nu toch maar aangemeld:)

Vriend en ik hebben besloten om in mei 2015 te trouwen (23 of 30ste). Mag het helaas nog aan niemand vertellen omdat mijn vriend mij perse eerst ten huwelijk wil vragen... Dus ik wacht geduldig af:) Is ook eigenlijk wel heel leuk. Fijn om het dus met jullie te kunnen delen!

We zijn nu bezig met oriënteren op locaties. We willen ipv een feest 's avonds een high tea doen 's middags. En dan in de avond dineren met directe familie. De high tea zal dus voor een groep van maximaal 100 personen zijn. We willen dit eigenlijk in een theehuis/tuin. Maar waar vinden we iets knus voor zoveel personen?... Even zoeken dus.

Owja klein puntje.. Eerst nog bezig met afstuderen, eind augustus hoop ik klaar te zijn.

Groetjes!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #46 Gepost op: 16 april 2014, 08:35:13 »
Welkom Boeltje!
Gefeliciteerd! Wel lastig dat je het nog niet met iemand kan delen, maar dat moment komt hopelijk vanzelf! :)
Leuk idee die high tea ipv een feest! Buiten in een tuin lijkt me wel echt super om dat te kunnen doen, dan kun je (als je van DIY houdt) jezelf helemaal uitleven haha!

Oeh, succes met afstuderen! Ik ben ook met mijn afstudeerscriptie bezig en ik merk dat ik eigenlijk niet op fora (zoals deze) en sites zoals theperfectwedding moet kijken omdat mijn motivatie voor het afstuderen steeds verder aan het verdwijnen is en ik steeds meer zin krijg om dingen voor de bruiloft te regelen.. Doe niet als mij en laat je niet meeslepen, maar zorg dat je je afstuderen echt eerst af krijgt!  :blush:

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #47 Gepost op: 16 april 2014, 09:19:34 »
Welkom Lauwrake en Boeltje!

Persoonlijk denk ik dat de meeste gasten het niet zo'n probleem zullen vinden om parkeerkosten te betalen. Het blijft toch een hele eer en belevenis om bij zo'n huwelijk te mogen zijn. Maar nu wonen wij zelf ook aan de rand van het centrum en zadelen wij onze visite ook altijd met parkeerkosten op ;) dus ben wellicht een beetje bevooroordeeld.

Boeltje, ik herken het gevoel! Ik heb het zelf ook een maand stil moeten houden omdat we eerst moesten wachten tot mijn ring bijbesteld was en vervolgens moest eerst alle naaste familie het weten voordat ik het helemaal van de daken mocht schreeuwen :) Wel leuk dat hij je nog echt ten huwelijk wilt vragen, ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Wij twijfelen ook nog een beetje over de CM. In de voorbereidingen zal het niet echt nodig zijn om hulp te hebben, maar op de dag zelf lijkt het me wel handig dat er iemand is die alles in de gaten houd en regelt, zodat je zelf optimaal kunt genieten. Mijn vriend en ik hadden in eerste instantie gelijk dezelfde persoon in gedachte, de zus van mijn AS, maar ik twijfel zelf of dat wel leuk is voor haar. Ze moet dan op onze dag dingen regelen en beleeft het daardoor dan toch op een andere manier. Ik denk dat we het binnenkort gewoon eens aan haar voorstellen en haar even de tijd geven om er goed over na te denken. Mocht ze het niet willen dan moeten we toch eens verder gaan kijken, wellicht dat we dan misschien een tante vragen, of misschien toch een extern iemand inhuren.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #48 Gepost op: 16 april 2014, 09:29:10 »
Dat is precies waar ik ook mee zit.. Qua voorbereidingen willen AS en ik toch alles zelf regelen, maar je wil ook niet op je speciale dag zelf aangesproken worden door het restaurant dat bijvoorbeeld de hapjes niet geregeld konden worden. Dat zou voor mij in elk geval echt een moodkiller zijn..
Dus dan zou een CM wel weer handig zijn, maar wie vraag je inderdaad dan?

Onze vrienden zijn niet zo organiserend (is dat een woord?) ingesteld en die durf ik het eigenlijk ook niet toe te vertrouwen. Daarbij wonen onze vrienden ook allemaal verder weg en is dat denk ik ook niet zo handig, mocht je wel wat van tevoren willen regelen.. Dan kom ik uit bij familie, maar net wat je zegt Jasmine, dan beleven ze het toch anders als ze allerlei dingen moeten regelen..
Lastig dit, want ik weet niet of ik het prettig vind om een 'vreemde' in zou schakelen..

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #49 Gepost op: 16 april 2014, 12:35:01 »
Ik hoop dat het eind mei mooi weer is dat we inderdaad buiten high tea kunnen doen. Ik ben dol op DIY dingetjes dus daar ga ik me lekker op storten als ik afgestudeerd ben. Ik studeer af bij een bedrijf waar ik 3 dagen in de week zit, dus 3 van de 7 dagen in de week word ik in ieder geval niet afgeleid haha.

CM zitten wij ook over te twijfelen. We willen eigenlijk graag schoonzus en broer van AS. Schoonzus en ik zitten echt op 1 lijn en broer en AS ook dus die vertrouwen we echt. Dan weten we zeker dat het gebeurt zoals wij willen en mooi vinden. Maar inderdaad, kunnen ze dan wel genoeg van de dag genieten? Ik wil ze niet met teveel taken belasten. Tijd in de gaten houden en versieringen verzorgen. We willen voor de tijd gewoon zoveel zelf regelen. Maar AS wil zijn broer eigenlijk ook als getuige...Mmm

Wanneer ik ten huwelijk wordt gevraagd zal ik hier trots vertellen hoe en wat! Hij zei van de week dat hij ineens een idee had! O:-) :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards