collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #50 Gepost op: 17 april 2014, 09:13:01 »
Spannend boeltje. ben erg benieuwd naar je aanzoek.

hier hebben we een goede vriendin van ons gevraagd als cm. Hoewel ze niet veel "taken" heeft want regel graag zelf dingen. Ze vond het een hele eer toen we haar vroegen. Ze gaat onder andere mee met kopen van bruidsjurk en pak van as zodat ze beetje kan zorgen dat we enigszins matchen. En op de dag zelf helpt ze ons om ervoor te zorgen dat alles volgens planning verloopt. maar ze is ook gewoon gast en we gaan wel zorgen dat ze gewoon net als elke gast van de dag kan genieten.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #51 Gepost op: 17 april 2014, 10:22:03 »
Haha, wel vertellen hoe hij je dan gevraagd heeft he Boeltje!

Ik vind het wel lastig, een CM kiezen. Er zijn twee personen waarvan ik denk dat die als CM wel geschikt zouden zijn en dat is mijn beste vriendin en mijn schoonzus. Mijn beste vriendin is super georganiseerd en die zou perfect zijn als CM, maar ik wil haar ook als mijn getuige.. En getuige én CM is denk ik teveel van het goede, niet? Helemaal omdat ook zij wat verder van ons vandaan woont.
Mijn schoonzus is ook wel van het dingen organiseren en ze woont hier in de buurt (altijd handig), maar ik geloof dat AS haar niet zo ziet zitten als CM.. Hij vindt zijn zus niet zo goed in organiseren (en ik juist wel). Anders wordt het al snel een wat oppervlakkerige vriend/vriendin, maar die wonen allemaal verder van ons vandaan.. Lastig dit!

Is het overigens bizar om nu al bezig te willen zijn met het maken van corsages/autoversiering/bedankjes?  :blink:
Ik zag zulke leuke dingetjes bij de Action waarvan ik dacht: JA! Daar ga ik wat mee doen! Dus nu heb ik hele lading knutselspul in huis en nu denk ik: moet ik niet eerst andere dingen gaan doen? xD

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #52 Gepost op: 17 april 2014, 18:48:05 »
Nee hoor is helemaal niet raar. Doe ik zelf ook al. Al ga ik nog niet echt dingen maken want ben bang dat ik het anders over een jaar al helemaal niet meer leuk vind. Maar ben er al wel voor aan het rondkijken.
En je kan het beter te vroeg hebben dan te laat.

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #53 Gepost op: 17 april 2014, 21:20:45 »
Ik kan je vertellen dat mijn nichtje uiteindelijk spijt heeft gehad dat ze niet haar getuige ook als ceremoniemeester heeft gevraagd omdat die uiteindelijk geschikter was als diegene die ze uiteindelijk heeft gevraagd

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #54 Gepost op: 22 april 2014, 12:35:30 »
Wij gaan ook in 2015 trouwen, 29 mei!! We wouden het in eerste instantie op 22 mei, maar helaas locatie was al voorzien.

Moet het helaas nog wel stil houden, aangezien vriend officieel nog niet op zijn knieën is gegaan.. :(

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #55 Gepost op: 22 april 2014, 13:17:00 »
Welkom, Joontje!

Wij wouden eerst ook op 29 mei trouwen, maar omdat we onder andere ook gasten hebben die 3 uur moeten rijden om bij ons te komen hebben we toch maar gekozen voor de zaterdag ernaar.
En weer iemand die nog gevraagd moet worden, ik ben benieuwd hoor!

Misschien is het handig een lijstje bij te houden met alle data van de dames hier? Merk dat ik het overzicht een beetje kwijt raak nu het drukker wordt. Heb even terug gelezen en dit zijn de data die ik tegenkwam:


13 maart 2015 bruid_op_onderzoek & AS

8 mei 2015 Veroniqueje & AS
15 mei 2015 Kimmie1311 & AS
15 mei 2015 lauwrake & AS
29 mei 2015 Joontje & AS
30 mei 2015 Jasmine & AS

6 juni 2015 vivalavida & AS

14 augustus 2015 RockCowBride & AS

9 oktober 2015 Droopy & AS


Voel je vrij om het aan te passen als er iets niet klopt ;)
Mei is wel een heel populaire maand tot nu toe!
« Laatst bewerkt op: 22 april 2014, 13:19:13 door Jasmine »

Mieppie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2468
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #56 Gepost op: 22 april 2014, 17:02:16 »
Mijn beste vriendin is super georganiseerd en die zou perfect zijn als CM, maar ik wil haar ook als mijn getuige.. En getuige én CM is denk ik teveel van het goede, niet?

*breekt in*

Hier exact dezelfde situatie mijn beste vriendin is en CM en getuige geweest, ging prima samen!
Doe waar jij je, je goed bij voelt! Dat is het allerbelangrijkst en natuurlijk of zij het ziet zitten ;-)

*breekt uit*

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #57 Gepost op: 22 april 2014, 18:53:04 »
Tja, ik vind het wel lastig.. Ik wil het ze ook niet opdringen (ik wil niet dat ze zich verplicht voelt om allebei te doen) en ik wil ook dat ze wel gewoon plezier maakt, maar vragen zal inderdaad geen kwaad kunnen.. :) Ik denk dat ik dat sowieso maar even moet doen en echt ga benadrukken dat ik haar niks kwalijk neem als ze het niet wil doen :) Thanks voor de tips!


Wow, mei is idd een populaire maand zo te zien :ohmy:

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #58 Gepost op: 22 april 2014, 22:35:28 »
Welkom Joontje, hoef ik niet meer in mijn eentje op het aanzoek te wachten!  :biggrin:

@jasmine, ik mis nog in het lijstje. We hebben datum op 30 mei gezet.

We hebben de locatie voor de high tea bezocht. Deze kan helaas maar tot 70 mensen ontvangen. We willen eigenlijk wel perse deze locatie. Dus misschien de dagindeling maar weer wat omgooien anders moeten we familie gaan wegstrepen die we er eigenlijk gewoon bij willen hebben. Toch maar een avondfeest?

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #59 Gepost op: 22 april 2014, 23:14:56 »
Klopt Boeltje, bij jou zag ik bij het teruglezen nog twee data staan, dus heb je even weggelaten tot de exacte datum bekend was. Zal je er tussen bijzetten, zijn wij gelijk bruidjes die gezellig een datum delen ;) hihi


13 maart 2015 bruid_op_onderzoek & AS

8 mei 2015 Veroniqueje & AS
15 mei 2015 Kimmie1311 & AS
15 mei 2015 lauwrake & AS
29 mei 2015 Joontje & AS
30 mei 2015 Jasmine & AS
30 mei 2015 Boeltje88 & AS

6 juni 2015 vivalavida & AS

14 augustus 2015 RockCowBride & AS

9 oktober 2015 Droopy & AS


Ow, dat is lastig Boeltje! Familie wegstrepen wil je natuurlijk niet, maar is ook lastig wanneer de locatie wel fantastisch is.. Hoop dat jullie een mooie oplossing kunnen vinden!

RockCowBride, ben het er inderdaad helemaal mee eens. Leg de vriendin gewoon uit wat het precies inhoud (en dat het haar belevenis van de dag dus zou kunnen beïnvloeden) en laat haar duidelijk merken dat je het ook begrijpt wanneer ze het liever niet doet. Zou haar zeker ook aanraden om niet gelijk te beslissen maar eerst een beetje in te lezen wat een CM precies doet en even bedenktijd te nemen. Zo zijn wij het nu ook van plan te doen met mijn schoonzus. Die willen we ook als getuige, en als ze wilt als CM.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #60 Gepost op: 23 april 2014, 11:47:55 »
Welkom Joontje.
Leuk nog een 2015 bruidje erbij.
We worden een steeds groter wordend clubje.

Een lijstje is inderdaad wel handig Jasmine. Houden we goed overzicht.
Al voel ik mij wel eenzaam zo helemaal onderaan . Haha.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #61 Gepost op: 23 april 2014, 12:25:16 »
In een kunstzinnige bui een soort moodboard gemaakt van de bruiloft.


Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #62 Gepost op: 23 april 2014, 23:24:03 »
Welkom Joontje, hoef ik niet meer in mijn eentje op het aanzoek te wachten!  :biggrin:

Haha, ja idd. Heb alleen het idee dat het aanzoek niet zo heel lang meer op zich laat wachten. Maar wacht geduldig af.. Tenminste, ik wil het wereldkundig kunnen maken! ;)

Maar leuk al zoveel bruidjes in 2015 , vind het echt leuk allemaal! Hebben jullie ook al veel geregeld? Wij hebben het gemeentehuis en locatie al geregeld. Merk toch al wel dat je er op tijd bij moet zijn, wil je tenminste wat keuze hebben.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #63 Gepost op: 24 april 2014, 06:38:48 »
Wij hebben de locatie ook al geregeld.
Trouwen, receptie, diner feest, foto's gebeurd bij ons allemaal op dezelfde locatie. Ook zullende daar de huwlijksnacht doorbrengen. We wouden (ik, AS maakt het allemaal niet heel veel uit) speciaal op deze locatie, dus dat hebben we meteen geregeld.
Verder hebben we al een fotograaf want dat is een goede kennis van ons.

De rest al wel veel ideeën maar nog niks definitief.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #64 Gepost op: 24 april 2014, 09:18:02 »
@Droopy, leuk thema! Mooie warme herfstkleuren.

@Joontje, ik denk dat het aanzoek hier ook niet meer lang op zich laat wachten hihi.. Hij liet bij mijn vader per ongeluk iets vallen dat hij over een maand meer zou weten. En ik mag al niet meer in zijn telefoon kijken. Hij kan het zelf ook al haast niet meer voor zich houden:P

Wij hebben nog niets echt vast staan. Maar binnenkort gesprek met de daglocatie voor de high tea en avondeten en met Bed and Breakfast waar we overnachten. En bezichtiging kerkje staat op de planning, via hun moeten de gemeente regelen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #65 Gepost op: 24 april 2014, 11:29:48 »
Inderdaad gaaf gedaan Droopy, echt mooi dat herfst thema!

Wij hebben eigenlijk nog niks compleet vast staan  :cry:
Wilden dit weekend op een locatie gaan kijken, blijkt dat die locatie in de zomer gesloten is vanwege ponykampen! (nu zeg ik je: ponykampen!?!) En het was echt zo'n super gave plek!  :cry:

Nu dus maar weer op zoek naar iets nieuws en dan volgend weekend bij een andere locatie kijken denk ik..

Komende week gaan we iig bij de gemeente de tijd en datum vastleggen en 14 mei hebben we een gesprek met onze fotografe (waarvan we al 100% zeker weten dat we haar willen).

Gastenlijst is wel al klaar, Save The Date kaarten zijn verstuurd en kleurenthema is gekozen, dus nu kan ik ook met mijn moodboard aan de gang hihi :)
Ohja, en we moeten de getuigen en CM nog vragen!

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #66 Gepost op: 24 april 2014, 12:28:23 »
Save the date hebben wij ook al klaar liggen. Zelf ontworpen/gemaakt. (Mogen helaas nog niet verstuurd worden:P) Wij doen ze per e-mail.

Aan wie sturen jullie save the date kaarten? Aan alle gasten? Of alleen daggasten? (dat zijn juist degene die straks wel weten dat ze vrij moeten houden, namelijk alleen ouders, broers, zussen, aanhang, oma's en beste vriendinnen) Wij hebben waarschijnlijk 3 soort gasten; hele dag, middag en avond, en alleen avond.

Kleurenthema hebben wij ook gekozen. We gaan voor perzik/mintgroen. Daar kun je op pinterest hele leuke moodborden van vinden.

@Rockcowbride, jammer zeg van jullie locatie!
« Laatst bewerkt op: 24 april 2014, 12:32:40 door Boeltje88 »

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #67 Gepost op: 24 april 2014, 12:33:33 »
Wij hebben de Save-the-date kaarten alleen naar de daggasten verstuurd. Inderdaad omdat die sowieso die dag vrij moeten nemen (en wij trouwen vakantieperiode, dus dat ze ook weten dat ze NIET op vakantie moeten zijn dan :P) en ook omdat we al 100% zeker weten dat we die willen uitnodigen; de mensen die we op de feestavond willen hebben kunnen nog wel eens veranderen :)

We hebben alleen de oom en tante van AS wel een Save The Date kaartje gestuurd, maar na overwegen hebben we toch besloten dat we die er toch overdag niet bij willen hebben.. Ach; dan weten ze iig dat het feest die dag is xD

Ja ik baal er flink van :( Stomme pony's haha!

bruid_op_onderzoek

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 344
  • Geslacht: Vrouw
    • PhD Wedding Research
Re: Trouwen 2015
« Reactie #68 Gepost op: 25 april 2014, 17:53:57 »
Wat is er een hoop gebeurd zeg sinds mijn laatste bezoekje :D Erg leuk :) En leuk dat er steeds meer bruiden bijkomen!

@Droopy: Wat een leuk moodboard. En super gave kleuren! Ik zie het al helemaal voor me met alle herftsblaadjes

@RockCowBride: Wat balen meid van de locatie. Maar je vindt echt wel wat anders, maar als het in je hoofd hebt zitten het lukt dan niet voelt gewoon sh*t. Tenminste dat heb ik dan, dan wil ik per se dat en dan wordt het alleen maar mooier.

Wat de Save the Date kaarten betreft: ik heb toevallig van de week zitten denken wie wij gaan sturen, ik wilde eigenlijk alleen de daggasten doen. Zij moeten de hele dag vrij houden en ik ben bang dat de avondgasten dan misschien ook denken dat ze daggast zijn en ik zou het enorm rot vinden om ze dan te moeten telleurstellen.

Wat de DIY betreft: als je het leuk vindt zou ik gewoon lekker beginnen! Je hebt nu inspiratie en weet jij wat er in de tussentijd gebeurd. Als het leuk is gewoon lekker doen.

Wat de CM betreft: wij willen een van mijn beste vriendinnen vragen, maar alleen voor de grote dingen op de dag want verder regelen we alles zelf, maar ik vind het wel fijn om iemand te hebben die dingen kan regelen als ik me dan graag met andere dingen bezig wil houden, maar ik verwacht dat ze weinig hoeft te doen alleen als er iets niet helemaal goed gaat.

Verder nog leuk nieuwtje (beetje ego nieuws dat wel), ik ga woensdag trouwjurken kijken :D oeoeoeoe.... zoooo spannend!!! Ik weet helemaal niet wat ik wil en wil niet te laat beginnen vooral omdat ik in Engeland woon en de jurk in Nederland wil halen zodat mijn moeder en vriendinnen mee kunnen (mijn moeder gaat mee en mijn twee best friends :D). We gaan naar Amersfoort. En super grappig vriendin die ik ook als CM wil, heeft daar ook haar jurk gehaald! Dat wist ik helemaal niet! Ze had me toen wel alles verteld maar de locatie van de winkel was totaal niet blijven hangen. Ze zei dat het een hele mooie winkel was, dus nou dat geloof ik dan maar. Ik laat nog wel even weten hoe het was, maar verwacht niet te slagen maar je weet nooi.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #69 Gepost op: 25 april 2014, 19:04:27 »
Wat leuk bruidsjurken kijken
Ik kijk daar ook al echt naar uit.
Heel veel plezier , hopelijk vond je je droomjurk.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #70 Gepost op: 25 april 2014, 22:31:25 »
Oeh, jurken kijken! Leuk! Veel plezier! Beetje jaloers haha:p.

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #71 Gepost op: 25 april 2014, 23:07:07 »
Oh, spannend bruid_op_onderzoek!! Alvast veel plezier voor woensdag, geniet er maar lekker van!

Als wij een kleurthema nemen dan wordt het meest waarschijnlijk blauw/groen, paars en zilver. Ongeveer zoals dit:

Maar we hebben het er nog niet echt over gehad.

RockCowBride, heel jammer van de pony's. Maar wie weet, misschien kom je hierdoor juist bij een locatie uit die achteraf nog mooier is. ;)
Wij zijn nu ook naar alternatieve feestlocaties aan het kijken, en moet zeggen dat locaties die me in eerste instantie niets leken ineens toch kunnen verrassen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #72 Gepost op: 26 april 2014, 21:14:42 »
Wauw wat een gaaf kleurenschem Jasmine! :O
Heel tof die kleuren!

We zijn nu inderdaad toch aan het kijken voor alternatieve locaties.. Heb wel een partyboerderij gevonden die op het eerste oog ontzettend leuk lijkt, maar eerst maar eens de foldertjes afwachten hihi. We wilden alleen een locatie die minder dan een half uur rijden was vanaf onze trouwlocatie, maar ik ben bang dat dat dan niet meer gaat lukken..

Ach, moeten onze Brabantse vrienden nog maar een stukje verder rijden.. :P

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #73 Gepost op: 28 april 2014, 08:35:03 »
Prachtige kleuren Jasmine!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #74 Gepost op: 28 april 2014, 14:01:17 »
Jeeeeej, misschien nu toch nog een leuke feestlocatie gevonden!  :applaus:
Het lijkt op de foto's zelfs nog leuker dan de eerste locatie die we op het oog hadden!

Nu nog even afwachten wanneer we kunnen gaan kijken..
Ben al helemaal heppie-de-peppie  :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards