collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431269 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Renee19-06-15

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #100 Gepost op: 8 mei 2014, 20:56:34 »
oh wat een tof idee foto's in de efteling!

wij trouwen in slot assenburg,
maken daar in de tuin de foto's...
zag er dat we er waren (begin maart) nog wat kaal uit...
hopen dat als we in juni gaan kijken het er net zo uitziet als op internet, dan ben ik ook helemaal happy!  :biggrin:

zo leuk om op deze manier ideetjes op te doen....!!

X

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #101 Gepost op: 9 mei 2014, 16:28:36 »
Zit ook te bedenken waar wij foto's gaan maken, zit te denken aan de loonse en drunense duinen. Mooie achtergronden met die natuur. Binnenlokatie echt totaal geen idee!

Zitten er ook aan te denken om ons huwelijk in te zegenen bij de kerk, iemand een idee van de kosten?

Jojo

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 5
Re: Trouwen 2015
« Reactie #102 Gepost op: 9 mei 2014, 17:20:07 »
Met het kerkelijk huwelijk zit je nu in 2014 op ongeveer 375,00 euro. Ligt ook aan de kerk en of je in je eigen woonplaats gaat trouwen of daarbuiten. Niet alle kerken vragen een hoger tarief als je niet van hun woonplaats bent.
Even googelen op desbetreffende kerk en meestal vind je daar de tarieven.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #103 Gepost op: 9 mei 2014, 18:09:54 »
Voor de binnenlocatie gaan we ook naar de efteling, genoeg overdekte mooie plekjes! Of het moet echt heeeel de dag staan regenen, dan weet ik het nog niet!

Wanneer gaan jullie de daggasten benaderen?

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #104 Gepost op: 9 mei 2014, 18:42:19 »
[quote

Wanneer gaan jullie de daggasten benaderen?
[/quote]

Wij hebben onze verloving nog niet officieel bekend gemaakt, aangezien vriend mij nog officieel moet vragen. Naaste familieleden weten het al wel en ook gelijk de datum en alles. De overige, zijn maar enkele trouwens, krijgen het binnenkort te horen hoop ik..

Uitnodiging doen wij alleen voor de bruiloft, ongeveer 6 weken van te voren. Ga geen 'save the date kaart' versturen.

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #105 Gepost op: 9 mei 2014, 19:03:23 »
Mijn AS wil graag foto's in een verlaten fabriek/oud pand foto's gaan maken. Lijkt me ook wel wat. Maar als het mooi weer is liever een mooie buitenlocatie denk ik.

Deze maand mag ik op vrijdagen niet voor 18.00 uur thuis zijn......spannend! Ben zo benieuwd wat hij bedacht heeft. Ik dacht laatst ineens, vrijdag de 30 ste is precies en jaar voor onze trouwdag.. Zou het dan gebeuren?!  :angel:

Wij doen digitale save the date kaarten (zelf een pdf ontworpen) voor daggasten. Zodra AS mij gevraagd heeft (en ouders e.d. persoonlijk op de hoogte gesteld zijn). Hij heeft vorige week om mijn hand gevraagd bij mijn vader. Hoefde niet van mij want we wonen al ruim 5 jaar samen.  Maar vind het toch wel erg lief!

Renee19-06-15

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #106 Gepost op: 9 mei 2014, 19:59:01 »
ik ben gevraagd op mijn diploma uitreiking...
met mijn ouders, zijn ouders, mijn tante en een van zijn zussen erbij.
filmpje stond de zelfde middag nog op FB...
dus iedereen weet dat we gaan trouwen...

verder hier ook geen save the date kaarten..
wij gaan gewoon week of 8 van te voren de uitnodigen versturen.

X

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #107 Gepost op: 10 mei 2014, 07:47:22 »
Ik doe ook geen save the date kaartjes. Zie daar persoonlijk het nut niet zo van in. Iedereen zal ruim van te voren toch al wel weten wanneer we gaan trouwen. De meeste weten het nu al.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #108 Gepost op: 10 mei 2014, 08:19:46 »
Eventjes over de save the date kaarten. Ook wij waren het niet van plan, maar uiteindelijk toch wel bij de kerstkaarten, afgelopen jaar, verzonden. Daar bleken toch wel een hoop mensen blij mee te zijn, onze trouwdatum blijkt een ideale vakantiedatum te zijn bij mensen zonder kinderen, kleine kinderen of met grotere kinderen die niet meer met pa en ma meegaan. Nu konden ze hun vakantie er net voor of vlak daarna plannen. Ook hebben wij gasten uit het buitenland, die nu nog de tijd hadden om goedkopere vliegtickets te boeken. Wij waren door omstandigheden ook 3 weken later, als gepland, met het verzenden van de kaarten, zo wisten de genodigden het toch al, maakte het niet gek veel uit.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #109 Gepost op: 11 mei 2014, 18:52:53 »
Wij hebben onze daggasten al Save the Date kaartjes verstuurd.
Mede ook omdat wij in vakantie periode gaan trouwen, maar ook omdat het natuurlijk nog een ruim jaar weg is en onze vrienden en familie het fijn vinden om alvast iets 'op papier' te hebben. Met een kaartje waar de datum op staat is het ineens toch wat tastbaarder geworden. Bij de hele familie van AS zie ik ons STD kaartje op het prikbord of bij de kalender hangen dus die waren er erg blij mee. :)

Wel heel cheapy geregeld overigens. Heb via kaartje2go een leuk kaartje gemaakt, vervolgens printscreentje gemaakt en zelf op fotopapier uitgeprint. Gekleurd papiertje als achterkant met tekst en voila. Kost geen drol zo :)

De officiele uitnodigingen voor iedereen versturen wij waarschijnlijk 3 a 2 maanden van tevoren.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #110 Gepost op: 14 mei 2014, 09:12:40 »
Jippie! Gisteravond voor een feestlocatie wezen kijken en die locatie was zo ontzettend ons!  :biggrin:
Ik werd helemaal blij van die locatie, maar ik mag van mezelf niet al te blij zijn..

Krijg vandaag de offerte en ik ben zo bang dat die tegen gaat vallen :(
En vriendlief riep al meteen dat hij niet meer dan 25 euro pp wil betalen, maar volgens mij zijn er niet veel zalen meer die daar onder zitten.. of heb ik dat mis?


Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #111 Gepost op: 14 mei 2014, 12:26:27 »
Jippie! Gisteravond voor een feestlocatie wezen kijken en die locatie was zo ontzettend ons!  :biggrin:
Ik werd helemaal blij van die locatie, maar ik mag van mezelf niet al te blij zijn..

Krijg vandaag de offerte en ik ben zo bang dat die tegen gaat vallen :(
En vriendlief riep al meteen dat hij niet meer dan 25 euro pp wil betalen, maar volgens mij zijn er niet veel zalen meer die daar onder zitten.. of heb ik dat mis?

De lokatie die wij hebben kost savonds alleen voor het drinken alleen al €25,- pp. Incl eten komt het rond de €35,- pp

Heb voor dat bedrag wel onbeperkt binnen en buiten gedestilleerd 5 luxe hapjes pp en een puntzak friet op het eind.

mamamikado

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #112 Gepost op: 14 mei 2014, 16:53:11 »
Wij turven de drankjes. wij zijn voor zo'n 100 gasten gebudgetteerd op 2250,- dit is 6 drankjes per persoon (fris, bier wijn, sap, koffie of thee), bruidstaart voor 30 personen, + nog losse laag voor ons thuis ;) 20x diner, 3x luxe hapje per persoon, wat te knabbelen heel de avond op de tafels. Wij maken zelf nog een sweettable voor 120 pers., dat gaat ons ongeveer 250,- kosten. Dus die 25,- pp lukt best, maar dit is echt afhankelijk van de locatie. Ik zie hier ook all in bruiloften voor 3500,- in de buurt, voor 100 personen, dat halen wij er never nooit niet uit.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #113 Gepost op: 14 mei 2014, 19:57:13 »
Onze locatie is best goedkoop. Drank wordt geturfd maar is ruim berekend op 17,50€, wel alleen fris bier en wijn. Hapjes kwamen op 6,50€, en dan gaan ze 8 keer rond met friet aan het einde vd avond.
Vergeleken met andere zalen kwam deze erg goedkoop uit de hoed en het was de eerste voorkeur.

Onze std kaarten versturen we in augustus, uitnodigingen rond december.

Op dit moment vol bezig om een fotograaf te zoeken, maar dat is lastig + DUUR!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #114 Gepost op: 15 mei 2014, 07:37:21 »
De locatie die wij op het oog hadden doet voor de avond niet aan turven, die heeft gewoon een standaard prijs, maar als ik de offerte zo zie valt het volgens mij reuze mee qua prijs  :biggrin:

Het diner kost ons 15 euro of 17,95 per persoon, afhankelijk voor welk buffet we kiezen.
De drankjes tijdens en direct na het diner (koffie als toetje) worden wel geturfd, omdat er meestal tijdens het eten niet zoveel gedronken wordt.

Voor de feestavond rekenen zij 24,50 per persoon.
Dit is inclusief een welkomstcocktail (prosecco oid), onbeperkt binnenlands gedestilleerd drinken, 4x warm hapje, en met koffie en een saucijzenbroodje als afsluiter. Ohja, en voornamelijk zelfbediening. :)

We keken echt van deze prijzen op, want we hadden ze veel duurder verwacht. Dus dat was een vette meevaller en we hadden ook echt meteen een goed gevoel bij deze locatie. Hebben meteen een optie laten vastleggen dus ik denk dat dit hem gewoon gaat worden!  :biggrin:

Gisteravond ook ontzettend leuk gesprek gehad met de fotograaf, dus bij ons is die nu ook definitief geregeld. :D Offerte daarvan krijgen we vandaag denk ik, maar we weten sowieso al dat we haar willen, ongeacht wat ze er voor vraagt.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet hoef te gaan vergelijken, want hoe kun je werk van fotografen met elkaar vergelijken? En hoe weet je wat duur en wat niet duur is?
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2014, 09:35:12 door RockCowBride »

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #115 Gepost op: 15 mei 2014, 21:26:12 »
Ik heb portofolio's vergeleken en dan merk ik toch dat sommige fotografen niet mijn stijl hebben. Gaan nu waarschijnlijk voor een kennisje met een uitgelopen hobby fotografie. Heeft wel alle opleidingen gedaan, maar minder echte ervaring. Maar wel foto's zoals wij ze willen.

Droopy

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #116 Gepost op: 17 mei 2014, 10:03:39 »
Onze fotograaf is een goede kennis van ons.
Hij fotografeert al jaren en doet ook veel bruiloften.
Voor hem is het ook gewoon een hobby maa. ik vind zijn werk echt mooi.
Hij zegt dat hij er niet betaald hoeft te worden, omdat hij het een eer vind om voor ons de foto's te maken, aar uiteraard betalen we hem wel. Alleen hoeveel zijn we nog even over aan het overleggen .

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #117 Gepost op: 19 mei 2014, 10:02:57 »
Afgelopen weekend offerte van de fotografe gehad. Ze loopt 10,5 uur met ons mee (zeer ruim berekent, ook omdat we nog niet precies weten hoe we de dag willen laten verlopen) en vraagt daarvoor 1410 euro. Dat is inclusief een trouwalbum, bewerkingsuren, rijden naar de locaties en cd met alle foto's. Dus inclusief alles :) Het is veel geld, maar we weten zeker dat zij echt bij ons past en weet wat wij willen en mooie foto's zijn zeker wat waard!

@Droopy: Ik zou het wel lastig vinden om te bepalen wat je hem wil geven. Laat je hem zelf met een voorstel komen of noemen jullie zelf een bedrag?

@Jufrommelkont: Als ik je een tipje mag geven, vraag ook naar foto's die hij gemaakt heeft maar niet openlijk laat zien (dus niet op FB of een website zet ofzo) of foto's die hij zelf niet de mooiste vindt. Een vriendin van me heeft ook een kennisje die hobbymatig fotografeert op haar bruiloft laten fotograferen, maar die heeft er echt heel veel spijt van gehad. Het bleek dat hij alleen zijn allermooiste foto's liet zien, maar voor elke mooie foto die hij had waren er 99 lelijk. Hij had totaal geen inzicht in de belichting van daglicht en dergelijke (tegen de zon in fotograferen omdat hij dacht dat dat een mooi effect zou geven, nou niet dus..) en wist de spontane momenten echt niet last te leggen. Uiteindelijk hebben ze die spontane dingen dus nog moeten poseren omdat de foto's niet mooi waren. En uiteindelijk was het dus alsnog een tegenvaller..
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2014, 10:24:41 door RockCowBride »

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #118 Gepost op: 19 mei 2014, 20:13:17 »
 :applaus:

ik heb vandaag gebeld met de gemeente voor informatie omdat we geregistreerd patrnerschap over laten zetten in huwelijk.
 
Ik vroeg ook wanneer we de datum konden vast laten zetten. Zegt ze, welke datum?
Omdat we niet in ondertrouw hoeven kon ik direct de datum laten vast zetten. We waren de eerste en konden ook nog op ons voorkeur tijdstip.  :applaus:

whaaaaa weer een klein stapje dichterbij.

We hebben ook al een beslissing genomen over de locatie. 
We huren een partyboederij af en gaan zelf de catering inhuren en drank/hapjes bestellen. Opzich wel een uitdaging om alles zelf te doen maar we hebben ook nog meer dan een jaar.

Ik vind het wel ontzettend spannend.

@rockcowbride. Ik had ook bij collega's en vriendinnen geïnformeerd over de prijs van een fotograaf, en dan is die 1410 euro niet veel te duur. Ik hou (na advies) rekening met 1500 euro.

MCwedding

  • Gast
Re: Trouwen 2015
« Reactie #119 Gepost op: 20 mei 2014, 08:50:35 »
Misschien voor jullie een optie voor een fotograaf

Kijk een op wisselplaat  .com


« Laatst bewerkt op: 20 mei 2014, 08:54:47 door MCwedding »

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #120 Gepost op: 20 mei 2014, 21:49:20 »
Inmiddels ben ik verliefd geworden op foto's van een andere fotograaf. Al veel werk hiervan gezien, en nog steeds het wowww effect. Wist niet dat het kon!
Zitten nu in twijfel. Willen de nieuwe fotograaf in ieder geval voor de bruidsreportage. Optie is dan om ons Kennisje de rest van de dag te laten doen. Komen dan op €1000,- totaal uit. Of kiezen voor de fotograaf met het wow effect, zijn dan €2000,- kwijt. Zijn ze met zijn 2en er een hele dag en avond bij. Zit een album bij en alles op usb. Daarnaast zit daar een mobiele fotostudio bij waar gasten savonds gekke foto's kunnen maken. Deze kost normaal ongeveer €500,-. Dus zijn dan totaal €500,- meer kwijt. Nu dus kijken waar we kunnen schrappen.. Binnenkort een kennismakingsgesprek.

Ben inderdaad bang dat het bij ons kennisje tegenvalt. Dat zou ik zonde vinden. Wilde eerst niet te veel geld eraan uit geven, maar denk dat ik er later spijt van krijg. Geef ik maar wat minder uit aan mijn jurk ;)

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #121 Gepost op: 21 mei 2014, 19:22:41 »
Foto's die wil je wel goed hebben.  Dan betaal je maar wat meer..... maar zo denk ik erover.

Misschien is er nog wat van de prijs af te halen? onderhandelen?

ik ben nu wel een beetje nieuwsgierig naar de foto's van die fotograaf.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #122 Gepost op: 21 mei 2014, 19:28:19 »
Leuk Rietje! Als je dan die datum vast hebt liggen komt het toch ineens wel dichtbij zo he!  :biggrin:
Lijkt me trouwens wel echt gaaf, een partyboerderij en dan alles zelf regelen. Wij wilden eigenlijk ook een partyboerderij maar hier in de buurt zijn boerderijen zat, maar helaas geen partyboerderij :(
(Of ik zoek écht op de verkeerde dingen..  :dry: )

Haha Jufrommelkont; zo denk ik er ook over.. dan liever een tweedehands jurk waar je super blij mee bent en waar je mee stralend op de foto's staat, dan dat je een dure jurk hebt maar geen foto's hebt om je aan je dag te herinneren!
En net als Rietje begin ik ook wel nieuwsgierig te worden naar je fotograaf haha!

Jasmine (je leest toch nog wel mee he?!) hoe is het afgelopen met jouw locaties e.d.? Al wat vastliggen? :)

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #123 Gepost op: 21 mei 2014, 19:50:59 »
 @rockcowbride
kijk maar eens op de internet site van pollepleats westhem.
Is een oude boerderij die verbouwd is tot feestlocatie

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #124 Gepost op: 21 mei 2014, 20:58:17 »
Ik lees zeker nog mee, had alleen even niet veel interessants te melden :D
We hebben van de week de locatie vast laten leggen. Moeten nog een keer langst om de details wat meer te bespreken, maar de zaal is in ieder geval gereserveerd voor ons. Het is uiteindelijk toch het theater geworden.

Nu zijn we een beetje aan het speuren naar de trouwlocatie, wederom iets waarbij alles afvalt haha, we zijn blijkbaar wel heel kieskeurig :dry:
Het stadhuis zelf valt af omdat we de trouwzaal daar niet mooi vinden. Je loopt daar achter de gasten langs om bij de BABS te komen, dat vond ik niet leuk. En vervolgens zit je omringd door je gasten vanwege de vaste U-opstelling, dat vond mijn vriend net aanvoelen als een gevangenis.
De andere officiële trouwlocatie hier in de stad vond ik de zaal afschuwelijk, maar ze bleken een prachtige binnenplaats te hebben met zuilengalerij. Ik was verliefd! Maar deze locatie blijkt op onze datum niet beschikbaar te zijn omdat ze dan aan het opbouwen zijn voor een evenement :cry: We hadden een weekend eerder wel terecht gekunnen, maar ik wil zo graag dat weekend omdat dat betekenis heeft voor ons (precies 10 jaar nadat we verliefd werden).
Nu had ik het idee om dan te trouwen op de locatie waar we de lunch naderhand ook willen doen (een oud chique hotel/restaurant), maar dan is mijn vriend weer bang dat mensen die geen daggast zijn blijven hangen..
Nog even verder zoeken dus.. Mochten we niks kunnen vinden zouden we altijd nog bij de feestlocatie terecht kunnen, daar hebben ze ook een binnenplaats met een (veel kleinere en dus minder imposante) zuilengalerij.

Door het onderwerp hier de laatste dagen ben ik ook gaan rondkijken naar een fotograaf, maar zie daar tot nu toe echt door de bomen het bos niet meer. Veel fotografen geven geen prijsopgave op hun site, wat ik toch wel irritant vind. Beetje moeilijk vergelijken. Ook zijn er dan nog een hoop die vaste pakketten hebben die ik niet interessant vind. Ik zit er op het moment aan te denken om geen album erbij te nemen, gewoon alles digitaal zodat we er zelf nog van alles mee kunnen doen.

Ook heb ik van de week de datum te horen gekregen wanneer mijn neef gaat trouwen: 1 mei 2015, 4 weken voor ons dus. Vond ik op zich wel leuk, tegen de tijd dat zij terug komen van hun huwelijksreis kunnen ze bij onze bruiloft nog even nagenieten :D Zal alleen wel een drukke periode worden voor de familie wanneer ze meerdere stukjes tegelijk moeten instuderen haha
Op het moment zijn we ook druk bezig met het instuderen voor een stukje voor het 25-jarig jubileum van een oom en tante. We gaan met een grote groep vrouwen sister act nadoen. Op zich wel leuk, ware het niet dat we dit in de afgelopen zes jaar al twee keer eerder hebben gedaan.. We doen wel een heel ander lied, een van de musical, maar ben toch benieuwd naar de reacties wanneer we alwéér als nonnen binnen komen. Heb maar gelijk gezegd dat ik het niet op prijs zou stellen als ze bij onze bruiloft nogmaals sister act willen doen :blush:

Zo heb ik toch ineens een hoop te melden :blink: :biggrin:

Rietje, mooie locatie! Ook heerlijk dat je dan je eigen catering kunt doen. Is allemaal wel even puzzelen wat je precies nodig hebt, maar kan echt enorm schelen in de kosten!

RockCowBride, dat is een hele mooie offerte voor jullie avond! Leuk dat dat zo goed uitgepakt heeft voor jullie, altijd leuk zulke meevallers.
Bij ons zal de prijs waarschijnlijk rond de 35 tot 40 euro per persoon uitkomen (ligt eraan hoeveel er gedronken wordt, gaat alleen via turven). Dit is dan wel met 2x zoveel hapjes, ontvangst met gebakjes en met bediening, maar toch aardig wat duurder. We schijnen hier wel in een dure omgeving te zitten qua feesten want heb het nog niet echt goedkoper kunnen vinden.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards