collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431896 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #350 Gepost op: 21 augustus 2014, 13:34:44 »
@ Rietje, We hebben het ook niet over het kopen van een trouwjurk via internet maar voor de aankleding ;)


rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #351 Gepost op: 21 augustus 2014, 14:54:44 »
Helaas is de bruidszaak waar ik wou passen gesloten (wanneer ik en mn schoonmoeder/moeder) tijd hebben.
Dus nu heb ik een andere een afspraak gemaakt.

Ik vind het wel erg spannend. Ben erg benieuwd of ze een mooie jurk voor mij hebben.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #352 Gepost op: 21 augustus 2014, 20:17:14 »
@ik83, hoe was het jurken passen!

@rietje, wanneer mag je nu jurken passen? Hopelijk word je in deze winkel super geholpen en vind je je droomjurk!

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #353 Gepost op: 21 augustus 2014, 21:12:58 »
Het was zo leuk. Heb in 1,5 uur tijd echt een prachtige jurk gevonden. Ben er helemaal verliefd op. Het was een hele mooie winkel en super verkoopsters. Echt genoten.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #354 Gepost op: 21 augustus 2014, 21:14:58 »
Ik ga 30 augustus jurken passen.

Ik kreeg net nog een tip door van iemand van het forum voor een kapper / visagist.  Want veel vragen echt mega veel geld.

Dus ben echt mega happy!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #355 Gepost op: 21 augustus 2014, 21:17:34 »
 :applaus:

oh heerlijk ik83, heb je hem direct gekocht of kijk je toch nog even verder.

zelf ben ik echt een twijfelkont, en vooral voor een groot bedrag vindt ik hrt lastig om dan een beslissing te maken.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #356 Gepost op: 21 augustus 2014, 22:19:31 »
@ik83 wat leuk!!!

@rietje niet te druk om maken, ik ben ook echt een twijfelmiep maar ik was zo zeker van m'n jurk. Nu hoef ik hem niet zelf te betalen. Maar het is veel geld dat sowieso maar het moet je mooiste dag ooit gaan worden! Dus bezuinig liever niet op je jurk.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #357 Gepost op: 24 augustus 2014, 09:38:55 »
Meiden, ik heb jullie advies even nodig  :blush:

Ik ben afgelopen week naar een leuk bruidsboetiekje geweest waar ze aardig wat jurken hebben die absoluut mijn smaak zijn. De eigenaresse is ook echt een super lief en vriendelijk mens en staat voor echt alles open. Probleem is dat de jurken die zij heeft die ik gaaf vind en die in de goeie maat te krijgen zijn, ietwat (lees: nogal) boven mijn budget zijn.

Nu gaf de eigenaresse aan dat ze wel iets aan de prijs kan doen, maar goed, 'ruim boven het budget' verandert niet meteen in 'past ruim in het budget.' Nu ik dus bij dat boetiekje ben geweest en met de eigenaresse heb gepraat ben ik door de zodanig positieve ervaring met haar eigenlijk ergens wel een beetje overtuigd dat ik sowieso bij haar jurken wil gaan passen (en feitelijk weet ik eigenlijk ook al zeker dat ik bij haar mijn droomjurk vind), maar deze zijn dus ver boven mijn budget.

Voor alternatieven ben ik naar andere bruidszaakjes hier in de buurt gaan zoeken en kwam ik bij een redelijk aantal winkels waar de jurken stukken (lees: de helft van de prijs van het bruidsboetiekje) goedkoper zijn en dus in mijn budget passen. Ik ben daar echter nog niet geweest en heb nog nooit van deze winkels gehoord qua naam. Omdat hun website heel veel verschillende dingen laat zien weet ik niet zo goed wat voor typen jurken ze daar hebben, welke maten ze hebben (want een grotere maat is helaas wel een vereiste :blush: ) en of ik me daar net zo prettig bij zou voelen als bij een passessie bij het eerdere bruidsboetiekje.

Wat zouden jullie doen? Moet ik eerst eens bij een van deze andere winkeltjes gaan kijken om daar jurken te passen en te kijken of hier misschien een (goedkoper) alternatief bij zit waar ik ook verliefd op kan worden (met het risico dat de passessie een compleet fiasco wordt als ze bijvoorbeeld geen grotere maten hebben of alleen maar jurken die niet mijn smaak zijn)? Of moet ik eerst bij het bruidsboetiekje gaan passen (met het risico dat ik verliefd wordt op een jurk die ik eigenlijk niet kan betalen) om maar verzekerd te zijn van een leuke passessie?
Ik neig sterk naar het eerst (alleen, dus zonder andere dames) onderzoeken van de andere winkels om te kijken of ik dit een optie vind (en zo ja, dan met mijn gevolg erheen) en als ik dan niks vind alsnog naar het bruidsboetiekje te gaan, maar ik ben bang dat ik toch altijd de jurken van het bruidsboetiekje in mijn achterhoofd blijf houden en dus een eventuele passessie bij andere winkels voor mezelf op een teleurstelling laat uitdraaien..

Heeft een van jullie wijze raad?  :cry:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2014, 09:40:55 door RockCowBride »

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #358 Gepost op: 24 augustus 2014, 11:33:28 »
Ik83: wat fijn dat je meteen je jurk gevonden hebt!

Rietje: op naar 30 augustus! Ben heel benieuwd!

Karin: wat een mooie locatie!

RockCowBride: wat een lastige situatie zeg.. mmm. Ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken.. maar als boven het budget ook echt boven het budget is en het geld is er niet lijkt me dat geen optie. Of je moet op een ander onderdeel van je bruiloft kunnen besparen..
Ik kan me voorstellen dat die jurken van het btuidsboetiekje in je hoofd blijven zitten.. ik zelf zou toch ook eerst bij andere zaken gaan kijken. Stel je voor dat je daar een droomjurk vindt die wel binnen je budget past. Kun je niet als je afspraken maakt voor een pas sessie, aangeven dat je een maatje meer hebt en uitleggen? Ik zou in ieder geval niet alleen gaan. Neem dan bijv 1 goede vriendin mee of je moeder ofzo die je goed kan bijstaan, stel je vindt wel je droomjurk of als het een fiasco wordt... sta je daar in je eentje... succes meid!

Even een mini ego post: ik heb donderdag mijn definitieve scriptie ingeleverd!! Wat een opluchting. Nu alleen nog de verdediging met een presentatie. Dag daarna meteen een afspraak met de fotograaf :) haha. En dan 13 september jurken passen! Wiehoee.
Maar nu eerst op naar de bruidsbeurs! Die is vandaag hier in de buurt van waar ik woon. Ik ben heel benieuwd! En daarna: vliegen naar Mallorca!! (Cadeautje van AS voor m'n afstuderen:))

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #359 Gepost op: 24 augustus 2014, 14:36:31 »
Nou het probleem is eigenlijk dat ik van de dame van het bruidsboetiekje een tip kreeg waar ik erg over ben gaan nadenken. Stel ik koop mijn droomjurk die bijvoorbeeld 1000 euro is. Na mijn trouwdag zou ik de jurk dan op marktplaats zetten en stel je voor dat ik er 400 euro voor terugkrijg. Dan heb ik toch voor 600 euro mijn droomjurk gehad. Dat heeft me wel aan het denken gezet en ik weet nu echt even niet meer wat ik moet doen :(

Ik ga sowieso ook niet alleen jurken passen, maar alleen even snuffelen of er jurken met mijn smaak en maat tussen zitten. Als dat bij de betreffende zaak zo is, dan maak ik een afspraak om met m'n gevolg terug te komen om te passen. Ik wil niet het risico nemen dat ik mijn gevolg compleet heb (moeder, schoonmoeder en 2 vriendinnen) en dat ik vervolgens alleen maar winkels inloop waar ze niets voor mij hebben of waar ik niets mooi vind. Of dat ik een zaak binnenloop met alleen maar jurken van boven de 1200 euro ofzo, want dan kan ik meteen weer rechtsomkeert..

Wel spannend Boeltje! Kijk je al uit naar je diploma uitreiking? Wel een lekker vooruitzicht: dan kun je je helemaal op de bruiloft storten haha :D
Ik begin nu net (weer) met afstuderen. Ben ook echt helemaal klaar met dat studeren..

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #360 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:04:54 »
@RockCowBride: wat herken ik mezelf in jouw situatie! Ik zat met precies hetzelfde.. Werd verliefd op de jurken van Ladybird, maar die gaan vanaf 1400 euro. Ik moet mijn jurk zelf betalen, dus vind het erg veel geld. Budget staat op 1500 euro, maar daar moeten ook de vermaakkosten, lingerie, haar accessoires, kapster, visagist en schoenen in passen. Dat gaat hem dus echt niet worden. Om te verkomen dat ik verliefd wordt op een jurk die ik niet kan betalen ben ik verder gaan kijken. Toevallig zijn twee excollegaatjes getrouwd die ook een goedkopere jurk hadden, dus aan hen gevraagd waar zij zijn gaan kijken en wat hun ervaringen zijn.
Zo ben ik gekomen bij Ti amo in Schiedam. Een zaak die gerund wordt door een echtpaar die jurken in grotere hoeveelheden inkopen. Doordat je de jurk gelijk mee krijgt nadat je hem koopt en enkele weken voor je bruiloft terug komt met je jurk om hem op maat te laten maken, bezuinigen zij erg op de verzekeringskosten. Jurken zijn daar max. 550 euro.(6 september ga ik daar passen)
Daarnaast ben ik zo gekomen bij c'est moi in wernhout. Een vrouw die jurken inkoopt van faillissementen van andere bruidszaken. Service blijkt wat minder te zijn, vrouw blijkt wat norsig. Maar op de site al een paar erg mooie jurken gezien! c'est moi blijkt ook een merk te zijn dat ze daar hebben. Jurken die uitkomen op 400, 500 of 750 euro. Maar die jurken kosten eerst in andere bruidszaken dus tussen de 1000 en 4000 euro. Lijkt mij dus een goede kwaliteit. (3 september ga ik hier passen)
Mocht ik bij deze winkels echt geen jurk vinden, dan ga ik alsnog bij een 'gewone' zaak kijken, maar ik verwacht wel dat ik hier slaag. Echter ben ik dan ook nog een twijfelkont hoor. Ook al vind ik de jurk, wil ik ook bij de ander kijken en er een nachtje over slapen.
Eerder werd hier gezegd om niet op de jurk te bezuinigen, ik heb daar echter wel voor gekozen. Ik geef veel meer om het feest dan dat ik een dure jurk om mijn lijf heb. Ik ben van mening dat je altijd wel een jurk vind binnen je budget waar je verliefd op wordt, misschien is het alleen geen eerste keus. Daarom kijk ik dus eerst bij de goedkopere winkels, kans ik groot dat ik daar ook verliefd wordt. Weet niet uit welke regio je komt, maar misschien zijn deze winkels ook iets voor jou? Over 2 weken kan ik je mijn ervaringen vertellen. Hoop dat ik je een beetje geholpen heb met mijn overwegingen :)

Hier inmiddels de save the date kaarten binnen en al aan enkele daggasten gegeven die we al hebben gezien. Nog zoiets om gemakkelijk op te bezuinigen: postzegels ;)
Inmiddels aan het kijken voor de trouwkaarten, amai.. wat een prijzen. Ook hierbij ben ik weer voor alternatieven aan het kijken. Heb soms het idee dat ik aan het zoeken ben naar een lowbudget bruiloft, maar wij geven een feest voor 150 personen, daar geef ik dus echt liever het geld aan uit :) en vind het heerlijk om opzoek te gaan naar goedkope dingen. Ja het is de dag van je leven, maar betekent ook dat de versiering etc het maar een dag vol hoeven te houden ;)

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #361 Gepost op: 24 augustus 2014, 16:16:56 »
@rockwowbride wat vervelend! Ik zou zelf inderdaad eerst naar een andere winkel gaan als het echt niet in het budget past.
Dat idee van marktplaats kan wel, maar wil je je jurk echt graag verkopen? Maar is er ook interesse in, mijn ervaringen met zo'n sites zijn niet echt geweldig,

Ik zou zeggen maak de keuze wel heel bewust, want als je je jurk niet verkocht krijgt is het alsnog erg duur.

@boeltje, geniet van alles de komende tijd! Het verdedigen van je scriptie zal vast goed komen en dan kun je echt gaan genieten!!

@jufrommelkont heb je de save the date kaarten zelf ontworpen? Zo ja waar? Vind dat erg lastig.

Op dit moment probeer ik me er bij neer te leggen dat we dadelijk op 2000 boven ons vooraf bepaalde budget uitkomen. Gelukkig betalen mijn ouders m'n trouwjurk/accessoires/schoenen etc  anders zouden we bijna 6000 boven budget uit gaan komen.

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #362 Gepost op: 24 augustus 2014, 17:32:35 »
@Marielle, save the date kaart hebben we gewoon bij kaartje2go besteld. Goede kwaliteit en paste in onze stijl :)

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #363 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:06:14 »
*breekt in* Weet natuurlijk niet wat je budget is maar heel wat meiden hier zijn al bij anastacia in nieuwegein geweest, die maakt voor rond de 870 euro inclusief vermaakkosten volgens mij een jurk die precies is zoals jij in je hoofd hebt, er is een heel topic over haar. Ik ben ook van plan mijn jurk daar te kopen, maar aangezien ik mijn naam eer aan doe moet ik nog even wachten. *breekt uit*

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #364 Gepost op: 24 augustus 2014, 20:11:58 »
Ik ga naar diane in boxmeer. Is ook niet duur en je hebt ook de vermaakkosten er bij in.

Ik heb idd voor de trouwkaart ook op kaartje 2 go gekeken nu heb ik verder gezocht en heb een andere kaart gevonden die wij leuker vonden.
Ik heb deze bij de vader van mijn beste vriendin besteld.. ( handig zulke conecties) :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 24 augustus 2014, 20:24:28 door Karin s »

Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen 2015
« Reactie #365 Gepost op: 25 augustus 2014, 22:58:32 »
Breekt ook in;)

@RockCowBride: Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar als het er echt ver boven ligt, weet ik niet of ik die jurken dan wel zou passen... Je loopt dan het risico verliefd te worden op een jurk die je je eigenlijk niet kunt veroorloven. Volgens mij gaat verkopen via Marktplaats ook lang niet altijd zo soepel en heb je de jurk niet zomaar verkocht. Het moet maar net je stijl of maat zijn. Eerlijk gezegd: als ik het zo lees doet die vrouw in het boetiekje alles voor een verkoop en respecteert ze eigenlijk niet jouw wensen, maar dat kan ik natuurlijk helemaal fout hebben.

Ik heb ook een flinke maat meer en ben nu rond € 1000 kwijt inclusief maken, torselet en hoepel (bij Anastasi) en ik kon precies aangeven wat ik wilde.

Succes met beslissen!

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #366 Gepost op: 27 augustus 2014, 11:59:11 »
Wauw, Jufrommelkont, wat ben je goed bezig met afvallen. Ik mag ook wel even de turbo aanzetten anders haal je me nog in haha
Ik had inderdaad ook al de tip gekregen om in Antwerpen te kijken voor ringen, schijnt daar veel goedkoper te zijn dan hier.
Komende weken gaat er ook een nieuwe bruidsmodezaak open bij ons in de stad. Nog geen idee wat de prijzen daar zullen zijn, maar wie weet hebben ze een leuke openingsactie? Mocht ik iets interessants zien dan zal ik het wel doorgeven ;)

Ow RockCowBride, wat moeilijk! Ik sluit me aan bij de dames voor me, als het boven je budget is, en er is echt geen manier om dit te verhogen, dan zou ik toch niet gaan passen. Niets is erger dan ergens verliefd op worden en het niet kunnen kopen. Ik zou de andere zaken gewoon eens benaderen en vragen naar de maten en prijsklassen. Denk er wel aan dat heel veel bruidszaken het niet toelaten om alleen even te snuffelen tussen de jurken, hier zijn ze iets te duur voor ;) En wellicht is Anastasi inderdaad ook nog een goed alternatief. Mocht ik bij de normale bruidszaken niets naar mijn wens vinden dan wil ik zelf ook bij haar gaan kijken.

Ik heb gisteren eindelijk de afspraak gemaakt om jurken te gaan passen! 11 september mag ik gaan passen in Rotterdam :biggrin: Er is vooral één jurk waar ik heel erg benieuwd naar ben. Dat is de eerste jurk waarbij ik echt een wauw effect had, en eigenlijk nog steeds de enige. En de bruidszaak heeft hem nog precies in mijn maat ook, hoef me gelukkig dus niet in een net te kleine jurk te hijsen. Als ik dan niets tegenkom zal het waarschijnlijk toch een zelf ontworpen jurk worden, dus ik ben heel benieuwd!

Renee19-06-15

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 12
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #367 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:29:35 »
zoo hee!

een paar maandjes niet online geweest en wat een vooruitgang...!!
helemaal top! en het word al lekker druk hier..!! helemaal gezellig!

zelf gister de lokatie aanbetaald, helemaal gelukkig, ze kunnen niet meer onder me uit!

even nog een tip, naast aliexpress kun je ook kijken op lightinthebox.nl... is een webwinkel zonder verschillende aanbieders, hebben ze ook zeker leuke dingen voor versiering (en inspiratie voor jurken..) en niet duur!!

« Laatst bewerkt op: 31 augustus 2014, 01:54:07 door Renee19-06-15 »

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #368 Gepost op: 30 augustus 2014, 10:56:42 »
Vakantie voorbij, dus weer bezig met de voorbereidingen. Wij willen graag dat de daggasten de mannen dan in pak komen, voor de vrouwen heb ik niet een speciale " kleding eis" maar ben bezig met een mood board en het zou mij wel helemaal gaaf lijken als deze kleuren terug komen bij de vrouwen in de kleding. Heb het moodboard erbij gevoegd. Vind het echt mooi om deze kleuren dan terug te laten komen in de versiering en kleding.

Zijn er meer die aan hun gasten vragen om een dresscode?

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #369 Gepost op: 31 augustus 2014, 11:04:34 »
Jaaaaaaaa ik heb een mooie jurk gepast, ben echt helemaal happy.

het was zelfs de eerste jurk die ik had gepast. Daarna nog 5 aangehad en bij een andere winkel gisteren ook nog 5 jurken aangehad.

Maar we waren het allemaal overeens, de eerste jurk is het.

ik heb hem nog niet gekocht maar ga maandag bellen om de bestelling te doen.

trouwens ik had allemaal ideeën maar ben uiteindelijk toch met een andere jurk geëindigd.


Zo genoeg ego!



Als je gaat passen kan je vooraf al kenbaar maken wat je maximale prijs is. Zo heb ik hierdoor 3 jurken niet gepast omdat de kale prijs al 100 euro van mn maximale inclusief prijs aflag.

@joontje:
Zelf zouden wij het erg leuk vinden dat de mannen in pak komen. Dit hebben we ook al toevallig laten merken. Mn schoonmoeder vroeg of mn schoonvader een pak moest aanschaffen. Ik zei, ja liefst wel.
We hebben de trouwerij op een sjieke locatie dus zou het niet leul vinden als iemand in een spijkerbroek zou komen.

Ik weet nog niet hoe ik dit leuk kan verpakken/melden aan de daggasten.




Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #370 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:55:58 »
Wij hebben voor ons zelf wel voor genomen dat vonden we ook erg mooi op de rouwkaart van ons neefje en dat komt ook op onze trouwkaart " kom zo als je zelf"

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #371 Gepost op: 31 augustus 2014, 21:59:45 »
@rietje wat leuk dat je je jurk hebt!!
Weer een stapje dichterbij.

Ik zou het zelf ook fijn vinden als de daggasten netjes gekleed komen en noet in spijkerbroek, maar ik hoop dat ze dit zelf ook wel doen uit fatsoen ik ga er niks over op de kaart zetten.
Ik kan niet in een ander z'n portemonnee kijken en een pak kopen voor 1 dag vind ik onzin dus laat mensen gewoon in z'n waarde en ze mogen komen als zichzelf .

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #372 Gepost op: 1 september 2014, 08:35:13 »
@jasmine, ik zag inderdaad ook dat er een nieuwe bruidszaak kwam. Jammer dat er nog niet veel over te vinden is. Hij zou deze week open moeten gaan. Maar vrijdag zag het er nog leeg uit.

Wij willen ook dat de dagkaarten in pak komen, de mannen dan. Familie vond dit tot nu toe heel normaal. De vrienden moeten we het nog influisteren.

Ik ga woensdag jurken passen! Vind het erg spannend!!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #373 Gepost op: 1 september 2014, 09:36:13 »
Thanks voor de adviezen meiden!
Vind het nog steeds erg moeilijk, omdat mijn gevoel heel sterk zegt dat ik naar dat bruidsboetiekje wil, maar ik heb wat andere (goedkopere) winkels gevonden waar ik van mezelf toch eerst moet gaan kijken. Mocht het niets worden dan kan ik altijd nog naar het boetiekje voor een jurk en mocht ik wel wat vinden, dan wil ik in ieder geval mijn lingerie bij het boetiekje vandaan halen. Het is een persoonlijk compromis geworden zeg maar :P

@Jufrommelkont: Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat je zegt! Het is net alsof ik een stukje van mezelf lees hihi.
Ik ben ook een enorme twijfelaar en heb het er eigenlijk niet voor over om 1000 euro voor een jurk uit te geven die ik maar 1 keer draag. Dan besteed ik dat geld liever aan een leuke bruidssuite of voor het feest. Maar ik hou er wel van om dingen zo goedkoop mogelijk uit te zoeken, terwijl ze toch precies zijn wat ik wil!
De jurkwinkels die je noemde zijn helaas niet echt in mijn buurt, maar in ieder geval bedankt voor de tips! Ik ben door wat googlen alsnog wat andere zaakjes tegengekomen hier in de buurt, dus we zullen het gaan zien hihi. Jij iig alvast heel veel plezier met passen en je laat weten hoe het is gegaan he?
 
@Marielle: Eigenlijk wil ik inderdaad mijn jurk niet verkopen, maar aan de andere kant: om hem nu jaren in de kast te laten verstoffen? Mijn eventuele latere kinderen zullen hem vast dan ook niet meer aanwillen of wat van kunnen gebruiken, dus waarom zou ik hem dan houden?
Maar het is alsnog wel een beetje een moeilijke beslissing. Ik haat het als rationele gedachten tegen mijn gevoel ingaan haha.

@Geduldig bruidje: Ik heb inderdaad wel nagedacht over een zelfontworpen jurk, maar ik weet niet zo goed wat ik wil en ik ben een ontzettende twijfelaar, dus ik ben bang dat ik het resultaat dan alsnog vind tegenvallen. Ik durf daarom de gok bij Anastasi niet te nemen. Mocht ik écht, écht niets kunnen vinden dan zou ik dat inderdaad nog als allerlaatste alternatief doen.

@Kringeldingetje: Daar ben ik eigenlijk ook bang voor, dat ik verliefd wordt op een jurk die ik niet kan/wil betalen. De vrouw van het boetiekje was juist erg vriendelijk erover en die zei ook meteen dat ik niet boven mn budget moest kijken enzo en dat als ik ergens anders dezelfde jurk vond in mijn budget dat ik dat ook echt moest doen. Ze was juist erg meedenkend hihi, maar dat had ik er niet helemaal bij beschreven zag ik :P
Op zich is dat trouwens niet veel geld inclusief alles bij Anastasi.. Valt me alleszins mee in ieder geval haha.

@Jasmine: Ik heb nu iig wat zaakjes gevonden waar ik komende week nog achteraan ga, en ik hoop dat ik stiekem toch wel eventjes mag snuffelen haha. Het zijn hier allemaal erg kleine zaakjes in de buurt, dus misschien dat ik er nog geluk mee heb :P Ik ga iig even informeren naar prijs en maat enz. Leuk dat je een afspraak gepland hebt staan voor passen! Gaaf he, dat je dan iets zo op het oog kan hebben! Ben benieuwd wat voor een het is!

@Joontje: Leuk moodboard! Die pasteltinten zie je overal weer terug komen hihi!

@Renee: Lightinthebox is inderdaad echt een aanrader! Hebben wij onze bedankjes op gevonden en die kosten (zelfs na berekening van verzendkosten erbij) nog geen 52 cent per stuk. Dus heerlijk goedkoop, maar wel ontzettend leuk! Je moet bij de goedkoopste verzendmethode wel even op je spulletjes wachten, maar het is het zo ontzettend waard!

@Rietje: Dat hoor je toch veel he, dat mensen met iets anders thuiskomen dan dat ze gedacht hadden haha! Wel gaaf; je hebt je jurk gewoon al!

@StD kaarten: Wij hebben stiekem een voorbeeld 'geleend' van kaartje2go. Ik heb een kaartje helemaal in mijn stijl gemaakt, heb toen een printscreen gemaakt en heb ze vervolgens zelf uitgeprint op fotopapier en gegeven/verstuurd aan de gasten. Een beetje gejat is het wel, maar hé: voor liefde, oorlog en bruiloften mag alles toch? :)

@Dresscode: wij vragen ook een dresscode en zetten dat gewoon onder op de trouwkaart. We hebben onze vrienden vaker in alledaagse kloffie gezien dan in nette kleding, dus ik ben wel eens benieuwd hoe ze er dan uitzien haha!
Wij zetten er alleen 'cocktail met een vleugje rood' als dresscode neer. We trouwen in de zomer, dus de meeste vrouwen zullen toch wel een leuk jurkje willen aanschaffen. De mannen hoeven bij ons niet perse in pak, maar een mooie blouse met een nette broek zou wel gaaf zijn. En met een vleugje rood van onze themakleur erbij zou helemaal gaaf zijn!
Er staat op The Perfect Wedding een leuk artikeltje over, voor de geinteresseerden: http://www.theperfectwedding.nl/artikelen/85/alles-dresscode-bruiloft

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #374 Gepost op: 1 september 2014, 18:46:50 »
Wij hebben ook rood als thema kleur :) wel gecombineerd met zwart wit en bruin. beetje die vintage spullen die je nu veel ziet :)

Wat voor bedankjes hebben jullie allemaal? Wij willen een spa flesjes met daaraan 2 paracetamollen met de tekst "We willen je bedanken voor deze fijne dag. Neem dit voor het slapen, dan zul je ons morgen bedanken" Ideetje gejat van pinterest (daar is het voor bedoelt he?) Daaraan vast willen we een flesopener hangen met onze namen en de datum die mensen aan hun sleutelbos kunnen hangen. Een voorwerp dat in onze vriendenkring veel gebruikt wordt. Heb de sleutelhanger helaas nog niet gevonden op een goedkope site, maar in nederland komen ze ook op 80 cent per stuk. dus valt mee. Helaas komt het met de flesjes spa nog wat duurder uit.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards