collapse

Auteur Topic: Trouwen 2015  (gelezen 431672 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #375 Gepost op: 1 september 2014, 19:39:02 »
Wij willen als bedankje een zakje met merci chocolade met een kaartje eraan. Merci dat je er bent geweest.

Ik denk dat we bij de kerstkaarten de vrienden de save the date kaarten versturen. Il wil nog een leuke foto van ons maken en dan iets met de datum erop.

Ik ga binnen kort www.welke.nl maar weer eens uitpluizen.

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #376 Gepost op: 1 september 2014, 20:06:05 »
Wij hebben ook rood, gecombineerd met zwart en wit Jufrommelkont :) Toevallig hihi!

Wij zaten ook eerst te denken om de flesjes spa te doen met paracetamolletjes als bedankjes. Ik vond het idee zo tof, maar AS zag dat niet zitten. Die vond het maar onzin haha. Hij vond het wel oke om dit in de goodiebags voor de daggasten te doen, dus dat doen we nu :)

Als bedankjes hebben we kleine doosjes met een pak voor de mannen en jurkjes voor de vrouwen. Deze willen we vullen met snoephartjes. En dan gewoon met een kaartje met een nader te bepalen tekst.
Zo zien de doosjes er trouwens uit; we willen alleen het witte lintje bij het jurkje zelf nog vervangen door een rood lintje :)

@Rietje: Welke.nl is echt leuk! Staan zulke leuke dingetjes op!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #377 Gepost op: 1 september 2014, 20:18:52 »
welke.nl ken ik nog niet, zo eens kijken :)

Die doosjes had ik inderdaad ook gezien, maar aangezien we nogal van het feesten met een drankje zijn, vinden we de spa beter bij ons passen ;) Denk dat we hem zelf ook nodig hebben!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #378 Gepost op: 1 september 2014, 20:56:43 »
Welk.nl is in het Nederlands en pinterst is in het engels.

die doosjes zijn ook schattig.


Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen 2015
« Reactie #379 Gepost op: 1 september 2014, 22:35:19 »
@Jufrommelkont; heb je of ken je niet iemand met een Makro of Hanos-pas? Vaak hebben die nog wel eens goede aanbiedingen. Ik weet niet of het per se Spa moet zijn, maar Aldi en Lidl verkopen flesjes water per folie van 6 en volgens mij zijn die niet zo duur. Je kunt er dan ook eventueel zelf een label op maken.

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #380 Gepost op: 1 september 2014, 22:40:17 »
Leuke doosjes!

Wij hebben als bedankjes organzazakjes en gelukspoppetjes bruidspaar, daar willen we 2 snoephartjes bij doen en een kleine foto van ons aan het zakje..
Op de achterkant komt dan te staan,

Je trouwt niet om geluk te vinden maar om geluk te delen!
Bedankt dat je er was!

Boeltje88

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 233
Re: Trouwen 2015
« Reactie #381 Gepost op: 2 september 2014, 22:02:18 »
Aaaarch even een egopost hoor...

Vreselijke financiële tegenvaller. Er is vorig jaar iets ontzettend fout gegaan bij de belastingdienst.
€4000,- terug betalen..

Ik zie de bruiloft even serieus niet zitten nu, .. :( Ik hoop maar dat ik na m'n afstuderen snel een baan vind!

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #382 Gepost op: 2 september 2014, 22:14:50 »
@Kringeldingetje: we hebben een pas van de sligro, dus ga daar is kijken. Wil wel dat het een glazen flesje is, zodat ze de flesopener kunnen gebruiken.

@Boeltje: dan was het feest vandaag bij de belastingdienst.. hier ook een brief om 1000 euro terug te betalen.. daar gaat mijn geld voor mijn jurk.. :(

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #383 Gepost op: 3 september 2014, 08:02:31 »
Wat ontzettend balen dat jullie terug moeten betalen, zijn ook nog eens hele bedragen waar het om gaat zeg.
Hopelijk valt het op te lossen!

RockCowBride

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 254
  • Geslacht: Vrouw
  • Rocking all over the world
Re: Trouwen 2015
« Reactie #384 Gepost op: 3 september 2014, 08:31:05 »
Ooh jeetje Boeltje en Jufrommelkont, wat balen zeg! :(
Dat zijn inderdaad behoorlijke bedragen.. Misschien in termijnen terug betalen? Dan lijkt de klap misschien in 1x niet zo heel groot?
Het komt vast wel goed!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #385 Gepost op: 3 september 2014, 10:12:05 »
Zo hadden we voor ons vakantie een te betalen bedrag bij de belastingdienst.  Zucht.

Het is altijd ff schrikken.

Gisteren heb ik de jurk besteld. Ik mag tussen nu en maart terug komen voor nog een keer passen en extratjes uitzoeken.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #386 Gepost op: 3 september 2014, 10:42:05 »
Volgens mij vind de belastingdienst het leuk om bruidjes te pesten.. Hier ook een flink bedag wat terug betaald moet worden. Doe het in termijnen.


Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #387 Gepost op: 3 september 2014, 11:55:21 »
Zo, de belastingdienst is goed bezig.

Ons is dit gelukkig bespaard gebleven. Hopelijk blijft dat ook zo.
Rietje, dat is nog best een termijn tussen nu en maart, maar hopelijk is dat dan wel snel dat je nog een keer terug mag, weer even het gevoel krijgen.

Wij gaan zondag naar de locatie waar ik heel graag foto's wil laten maken, in de hoop dat ik mijn aanstaande overtuigd krijg van de fotolocatie, want hij is er zelf nog niet zo over uit.
Verder hebben we ook de folder van de kerk binnen en moeten we nog even bellen om de avonden in te plannen voor de voorhuwelijkse gesprekken.
en ... in oktober is mijn jurk eindelijk binnen bij de trouwzaak en mag ik terug om hem voor de 2e keer te gaan passen en dan ga ik meteen mijn schoenen kopen.

einde ego post haha

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #388 Gepost op: 3 september 2014, 11:56:06 »
Dan zal ik wel heel veel mazzel hebben: ik kreeg pas juist bijna 300 euro van de belastingdienst. Wel heel zuur dames, hier zit je inderdaad niet op te wachten wanneer je een bruiloft aan het plannen bent.. nou ja, sowieso niet! Boeltje, ik duim voor die baan voor je! Hoop dat je gewoon lekker door kunt met plannen. Jufrommelkont, hoop dat je toch nog plezier kunt hebben aan het jurken passen vandaag!

Qua bedankjes had ik eigenlijk het idee om zelf cupcakes te bakken en te versieren, maar dat vond AS helemaal niets. Nu is het idee om sleutelhangers te geven met een flesopener en winkelwagenmuntje. Alleen nog even een plek zoeken waar ze leuk en niet al te duur zijn. Of wie weet wordt het toch nog heel iets anders.

Wij zullen geen dresscode aangeven. Onze daggasten heb ik alle vertrouwen in dat zij hun uiterste best zullen doen. En mijn familie kennende zal dat 's avonds tijdens het feest ook wel goed komen. Ik hoorde dat bij de bruiloft van mijn neef wel een (simpele) dresscode zal zijn en dat daar al een aantal mensen over vielen. Mensen voelen zich snel betutteld. Een bepaalde kleur vragen zou ik in ieder geval nooit doen. Pastel kleuren staan mij bijvoorbeeld totaal niet. Ik zou dan dus iets moeten kopen wat me niet leuk staat en ik daarna nooit meer zal dragen. A touch of .... gaat dan nog wel, dat kan ook nog met een klein detail worden gedaan.

Bubbels

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 9
Re: Trouwen 2015
« Reactie #389 Gepost op: 3 september 2014, 16:45:19 »
Wat balen van het terugbetalen. Allemaal grote bedragen, daar word je niet vrolijk. Ik duim voor je dat je snel een baan vindt Boeltje88.

Las nog een stuk over kijken bij jurken boven je budget. Herkenbaar, ik heb het mezelf verboden. Mag van mezelf pas gaan kijken naar duurdere jurken wanneer ik in mijn prijsklasse echt niets kan vinden. Hoelang duurde het voordat jullie terecht konden voor een eerste afspraak bij bruidswinkels? Denk dat ik in november ga kijken.

De fotograaf is inmiddels geregeld, zijn er super blij mee. Mooie foto's en een leuke klik. Nu zoeken naar fotolocaties! Al met al gaat de dag steeds meer vorm krijgen.

Een dresscode/kleurenvoorschrift is niets voor ons. Al onze gasten zullen toch wel in nette/feestelijke kleding komen. Ik heb er persoonlijk geen goed gevoel bij om mijn gasten op kosten te jagen. Vaak zijn het toch kleren die ze maar 1 dag aantrekken wanneer je bepaalde kleuren voorschrijft. Heb liever dat ze dan een andere kleur aantrekken waar ze zich happy bij voelen en dat het kleren zijn die ze nog eens vaker aantrekken.

Wat een leuk idee van dat flesje water met paracetamol. Lekker origineel :)

Hebben jullie allemaal een kleurenthema voor de dag?

Leeg

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 280
Re: Trouwen 2015
« Reactie #390 Gepost op: 3 september 2014, 17:04:08 »
Pfff ff bij gelezen, wat veel reacties weer. Ik was afwezig wegens vakantie, heerlijk samen naar Parijs geweest. Over 13 dagen voor de tweede keer mijn jurk passen en inmiddels al weer druk aan het regelen. Bedankjes, taart en decoraties voor het feest en de kerk gaan we zelf maken. Ik ben dus al druk in de voorbereidingen daarvoor. Kaart is uitgezocht, alleen de tekst nog niet.  Maar daar hebben we nog tijd genoeg voor.  Verder komen we nog niet uit over wel of geen kinderen de hele dag erbij(het zijn er ongeveer 18 ten op zichte van 30 daggasten.) En de openingsdans, we hebben niet echt een favoriet liedje, dus we zijn druk aan het luisteren. Fotograaf is geboekt. Thema hadden we niet, maar dat kwam eigenlijk vanzelf op ons pad. Vintaged in pastels.  Dus al met al nog veel te doen. 

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #391 Gepost op: 3 september 2014, 18:53:47 »
Leuk dat iedereen nu echt vorderingen begint te maken!

Wij hebben wel al een aantal liedjes maar moeten nog even kijken welke voor t gemeentehuis/de kerk en het feest zijn.

We hebben wel een kleur die centraal staat gedurende de dag en dat is roze. Gasten krijgen ook wen roze bloem als corsage, mijn schoenen zijn roze, stropdas van AS en getuige zorgen ook voor iets met die tint (fuchsia)
Bruidsmeisjes krijgen een jurk waarin de kleur verwerkt wordt.
De kleur is misschien niet origineel maar wel kenmerkend voor mij!

Ik ben nu op zoek naar inspiratie voor het draaiboek voor de ceremoniemeesters, alleen ik baal dat 1vd 2 veel weg is en dus nooit tijd heeft

Jufrommelkont

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 377
Re: Trouwen 2015
« Reactie #392 Gepost op: 3 september 2014, 19:45:44 »
 :applaus: :applaus: :applaus: :applaus: :applaus:
JAAAAA Ik heb mijn jurk!!!! Ik hier met mn mond dat ik nog niet zou beslissen enzo, maar hij hangt al bij mijn ouders ;) Het was gewoon perfect. Kan nog iets afvallen met deze jurk, dus dat is fijn :) Schok wel eventjes van de prijs, lingerie, hoepel en sluier heb ik er ook gelijk bij, maar het was gewoon perfect. Heel blij dat ik niet bij een duurdere zaak ben gaan kijken, want daar zouden die kosten er ook nog bij komen ;)
Ik moet zeggen dat de vrouw waar ik was niet de vriendelijkste was, maar ze heeft wel kennis van haar vak. De eerste jurk is hem geworden, komt nog wel een applicatie op. Miste er wat aan, terwijl de jurk echt prachtig was. Toen de applicatie erbij lag, wist ik het zeker: dit is hem! :) ZOOOO blij!!!!


@Jasmine; http://www.maxflesopeners.nl/ daar gaan wij ze waarschijnlijk bestellen, viel erg mee met de prijs.

@Rietje: Fijn dat hij besteld is :):)

Joontje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 67
Re: Trouwen 2015
« Reactie #393 Gepost op: 4 september 2014, 10:41:58 »
@jufrommelkont, wat super dat je hem nou al hebt! Toch nog snel gegaan.  :applaus:

@liedjes, wij houden allebei van Nederlandse muziek, denk dat het nummer van Guus meeuwis, simpelweg gelukkig zijn, de binnenkomer van onze ceremonie zal zijn.

@moodboard, wat ik in gedachten had gaat het toch niet worden. Zal waarschijnlijk paars de hoofdrol van ons kleurenthema zijn. Heb zulke gave versiering gezien voor buiten bij de terrassen op onze locatie. Gewoon helemaal volhangen van verschillende grootte lampionnen in paarstinten en wit. Zo mooi!  :blush:

Jasmine

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 386
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #394 Gepost op: 4 september 2014, 12:31:11 »
Wat leuk Jufrommelkont! Als je zo van je idee bent afgestapt om eerst nog verder te kijken moet het wel een heeeele mooie jurk zijn! Ik ben benieuwd! En ook heerlijk dat je hem gelijk al mee mocht nemen, kun je er af en toe nog stiekem van genieten ;)

Bij ons was de openingsdans een van de eerste dingen die al vast stond. Toen mijn vriend en ik net verkering hadden was 'Als de nacht verdwijnt' van Jan Smit een grote hit. Daarin zit de zin "Zo blond met blauwe ogen, zo zie je er maar een", mijn vriend zei toen dat dat over mij ging. Een half jaar later gingen we samen op dansles, en wat bleek nou een van de liedjes te zijn waar we daar het beste op dansten? Jawel hoor, weer dat liedje van Jan! Zo is dat dus een beetje ons liedje geworden, en zeker met die link met de dansles erbij is dit lied perfect voor onze openingsdans.
Wij hebben dan weer moeite om een mooi liedje te vinden voor de binnenkomst bij de ceremonie. We willen een niet te zoetsappig lied met een beetje power, liefst een duet en niet alleen gefocust op de bruid. En liefst een lied wat niet al te vaak gebruikt wordt. Het lied bij het tekenen en aan het eind zullen waarschijnlijk allebei Vlaamse liedjes zijn. Tot nu toe lijkt het leukste een Vlaamse versie van Power Of Love. Alleen lijkt dat dan weer een beetje raar omdat mijn schoonzus bij haar trouwen een trompet versie van Power Of Love had bij de binnenkomst :dry:

Ik had eerder in dit topic al eens aangegeven dat ons kleurenthema blauw/groen, paars en zilver zal worden, maar ik weet niet tot hoeverre dat nog zo is. Paars zal zeker een sterk aanwezige kleur blijven. Dit is de lievelingskleur van onze dochter, dus haar jurk zal zeer waarschijnlijk paars worden. Blauw/groen wilde ik als kleur van mijn eigen jurk, maar eerst maar eens afwachten hoe het jurken passen volgende week zal gaan. Wie weet kom ik straks toch nog thuis met een hele andere kleur.

Karin s

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 231
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwen 2015
« Reactie #395 Gepost op: 4 september 2014, 21:23:21 »
Wij hebben niet echt een openings dans. Mijn as houd helemaal niet van dansen. Nou moet ik wel lachen want mijn vriend was uitgedaagd voor de als actie. Nou had hij een stuk op zijn facebook gezet waar onder anderen de zin in stond ik citeer
 " vervolgens zijn er dan nog mensen die denken dat ik ga dansen met m'n bruiloft, mensen kom op in ben nooit een danser geweest en dat zal ook nooit veranderen" waar op een vriend van ons zegt Vodka zegt dat jij wel kan dansen!  :biggrin:

Ik weet nu al dat die persoon leuk plan aan het smeden is.

« Laatst bewerkt op: 5 september 2014, 22:20:20 door Karin s »

Marielle_90

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 314
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-06-2015 geven wij elkaar het Ja-woord
    • Onze trouwpagina
Re: Trouwen 2015
« Reactie #396 Gepost op: 5 september 2014, 07:51:17 »
@jasmine, wat bijzonder dat je zo snel over de openingsdans uit was! Een mooie reden ook om dat liedje te kiezen!
Ik vind jullie kleuren wel heel bijzonder klinken en kan me er niet snel een beeld bij voorstellen, dus daar ben ik ontzettend nieuwsgierig naar!

@karin wel mooi dat je vriend dat zo aangeeft! Haha ben benieuwd wat de tegenreactie wordt.

Gister had ik het even helemaal gehad met de bruiloft en alles er omheen! Iedereen zegt steeds oh maar je hebt nog 9 maanden om alles te regelen en dat kan ik zo slecht hebben.
November en december ligt alles sowieso al stil, in de kerstperiode is alles dicht en ik werk in die maanden erg veel dus dan blijven er 7 maanden over en dar klinkt alsnog veel, maar met beide een fulltime baan is het dat gewoon niet meer! We hebben een vriendengroep Van 30 personen die bijna allemaal in januari februari en maart jarig zijn dus de weekenden die we hebben zijn al bijna allemaal vol gepland.
Oh misschien stel ik me wel ontzettend aan maar samen met het feit dat 1 Vd 2 cm's nooit kan begin ik me gewoon ontzettend zorgen te maken. Het gaat niet om een feestje met 50 man maar eerder om 200 en het moet gewoon kloppen.


Kringeldingetje

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
Re: Trouwen 2015
« Reactie #397 Gepost op: 5 september 2014, 12:23:29 »
@Marielle_90

Wij hebben in april pas besloten dat we gaan trouwen en trouwen in December. Wij regelen het zelf zonder cm's. Alles is nu bijna geregeld en dan heb ik ook nog een aantal dingen zelf gemaakt. Het komt best goed.

Ik83

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 954
Re: Trouwen 2015
« Reactie #398 Gepost op: 5 september 2014, 12:36:42 »
@Mariëlle. Even wat pep talk voor jou. Je krijgt het echt heus waar geregeld. Wij hebben hald augustus besloten dat we begin janauri gaan trouwen,. Maar 4,5 maand tijd om te regelen. En we hebben nu al:
*jurk
*ringen
* trouwdatum
* locatie voor trouwen (alleen nog vastleggen)
* locatie voor receptie en diner
* vanavond vermoedelijk fotograaf
* draaiboek
*begroting
* huwelijks reis is gereserveerd.
* gastenlijst
* getuige en ceremonimeester

Als je gewoon een paar avonden lekker brainstormd met de laptop op schoot, dan kom je een heel eind hoor. Mensen doen er altijd heel panisch over, dat je wel meer dan een jaar nodig hebt om het te regelen, maar wat mij betreft is dat echt ONZIN.
Gewoon lekker van genieten en knopen doorhakken.

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouwen 2015
« Reactie #399 Gepost op: 5 september 2014, 20:11:43 »
Je wilt gewoon alles goed en 1 keer geregeld hebben. Zelf ben ik ook bang dat weniet alles op tijd geregeld hebben.

@ik83, zo jij hebt echt niet veel tijd om alles te regelen, jullie hebben het zeker nu lekker druk.

Ik heb net de bruidsschoenen gekocht op marktplaats. Ik ga voor overdag nette schoenen dragen maar avonds ga ik mn sneakers aan doen. Daar loop ik normaal ook op.

Verder begin ik erg te twijfelen over wat we de gasten aan het einde van het feest voor gaan zetten, broodje of toch koffie met bonbon.

Een collega gaf als tip, een kleine ronde pizza. Wat vinden jullie er van?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards